Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 07:16

Amarok z druhé strany

17.11.2005 16:17 | Přečteno: 1426× | První linie

Po přečtení článku o přehrávači Amarok jsem se rozhodl ho vyzkoušet v náročném provozu :-) Jak to dopadlo?

Neradostné samozřejmě je, že jde o tvrdě KDE věc, takže potřebuje všechny věci okolo, používá divné fileselectory a podobné ctnosti. Naštěstí zrovna s fileselectory se tam člověk v běžném provozu nesetká, takže se to dá překousnout. Nakonec i pro Qt se dají sehnat nějaké barvičky, ze kterých se mi nedělá špatně.

První dojmy jsou docela pozitivní. Úplně mi tedy nepadl do oka způsob jakým se spravuje kolekce (název pro knihovnu). To je řešeno přidáním adresářů které se sledují, narozdíl od třeba Rhythmboxu, kde se jednorázově projdou adreáře a přidají se z nich skladby. Problém tohoto řešení nastává ve chvíli, kdy z adresáře s hudbou dva nebo tři sledovat nechcete. Nakonec musíte tedy ty adresáře co sledovat chcete nastavit ručně a nové taky přidávat ručně. Celé řešení pak kombinuje nedostatky obou :-)

Kolekce je uložená v SQL databázi, což by mohlo být plus oproti Rhythmboxu, protože předpokládám, že se z toho bude seznam alb generovat pohodlněji než z nějakého XML. Ale to jsem ještě nezkoušel a otázka je mám-li vůbec, když už skript pro Rhythmbox mám :-)

Kolekci se nakonec povedlo naimportovat úspěšně. Zobrazení kolekce se mi ale moc nelíbí. Je to možná otázka zvyku a vkusu, ale použitý rozbalovací strom nepovažuju za pěkný. Opět si dovolím označit způsob použitý v Rhythmboxu za lepší. Je pravda, že si mohu nastavit zobrazení jenom alb jako třeba v Muine, nicméně tím stejně nedosáhnu stejného zobrazení jako v Muine (mrk), které se mi také líbí víc než tohle.

Trochu blbé mi přijde, že se mi nepovedlo přesvědčit Amarok, aby začal po přidání první skladby do playlistu hrát. Možná maličkost, ale přišlo by mi to lepší. Jinak se ale s playlistem pracuje celkem dobře, líbí se mi vestavěná fronta, kde si snadno naklikám skladby které chci přehrát nezávisle na pořadí v playlistu.

Pěkné jsou i režimy přehrávání, opakování i náhodné přehrávání se zapíná přiměřeně užitečnosti této vlastnosti (která je značná :-)). Tímto se dostáváme i k dynamickému playlistu, což by měla teoreticky být vlastnost nahrazující můj oblíbený Ruffle z Muine, ale v praxi je to spíše tlačítko nahrazující ukončení přehrávače. Je to tak zoufale nestabilní, že je to úplně k ničemu.

Bohužel celý Amarok mi přišel dost nestabilní. Zrovna u přehrávače o který se nechci starat to moc příjemné není. Přehrávač chci pustit a nechat hrát, ne ho každou chvíli sestřelovat a pouštět znova protože se kousl nebo spadl. Amarok to ale dělá skoro neustále.

Dalším nepříjemným nedostatkem (nevím čím je způsoben) je nemožnost přeskakovat v přehrávané skladbě, ačkoliv tam na to ovládací prvek je. Prostě to nic nědělá.

Jako skoro k ničemu se ukázala vlastnost na stažení informací o autorovi z wikipedie. K ničemu, protože autory jejichž písničky si přehrávám znám, že :-) Naproti tomu stahování textů skladeb funguje většinou docela dobře a hodí se. Aktuální kontext je taková hezká věc na koukání, dá se z toho vybrat další skladba autora když po ní náhodou zatoužím, ale to je tak vše, žít se bez toho dá bez jakéhokoliv problému.

Je tedy Amarok lepší než jiné přehrávače, jmenovitě Muine a Rhythmbox? Odpověď může znít, že o trochu ano. Umí některé věci co Muine a Rhythmbox ne. Jenže většinu z nich stejně skoro nepoužiju a Muine a Rhythmbox mi nepadají… Uvidíme.

       

Hodnocení: -

zatím nehodnoceno
        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

17.11.2005 16:36 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ad padani ... nemas nahodou procesor s HT ... az nekam do verze 1.3.5 to kvuli tomu padalo
Urine should only be green if you're Mr. Spock.
17.11.2005 16:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Jestli se to montovalo do historických Celeronů před pěti lety, tak možná jo :-)
Copak toho není dost?
Luboš Doležel (Doli) avatar 17.11.2005 16:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak asi budeš jeden z lidí, co si stěžují na nestabilitu AmaroKu pod FC. Mě na Gentoo spadl jen na jednom velice pochybném MP3 souboru, jinak nikdy.
17.11.2005 16:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Nemám problémy s pády, ale občas si vezme 90% procesoru a to ho stejně musím sestřelit (takže to vyjde nastejno), nevím proč. Údajně to dělá jen s gstreamerem a xine se to netýká.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Daniel Kvasnička ml. avatar 17.11.2005 18:30 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
S XINE to dela mene, nez s arts, ale dela i tak dost...a kdyz mu date mp3, ktere mu nechutnaji, tak s XINE i vic, nez s ostatnimi (vcera jsem jich par prevedl z WMAcek pomoci ffmpegu a amarok byl prakticky nepouzitelny). Tedy alespon na me FC4.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Daniel Kvasnička ml. avatar 17.11.2005 17:14 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Na FC4 pada jak hrusky... je to nestesti, protoze mi moc vyhovuje :-( Ale slysel jsem, ze na SUSE 10.0 je na tom podobne. Neni to GCC4kou? SUSE 10.0 ji pouziva taky, ne?
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Luboš Doležel (Doli) avatar 17.11.2005 17:29 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Tak si AmaroK sám zkompilujte na GCC 3.4 a uvidíte, jestli to třeba nepomůže.
18.11.2005 01:02 Pietro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Ja ho pouzivam na SUSE 10.0 a nepada.
17.11.2005 17:29 Georgo10 | skóre: 14 | blog: Deset hříchů | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Woow, ja pod Gentoo provozuji amaroK už docela dlouho a padá docela často a někdy (bez legrace) způsobí úplný kolaps, kdy nic nereaguje :( .. Opravdu nic.. ani se nedostanu do konzole, nikam. Pomůže mi jen zmáčknout tlačítko na vypnutí a tím se vyvolá vypínání.
-- Georgo
Luboš Doležel (Doli) avatar 17.11.2005 17:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Mě občas způsobí, že nějakou dobu po jeho ukončení nejde klávesnice, ale pády fakt žádný.
jose17 avatar 17.11.2005 17:58 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
tak to presne mi urobila včera svn verzia amaroku pri testovaní vizualizácií. asi ich nechám na pokoji
Ja vim, on vi, ty nano!
Luboš Doležel (Doli) avatar 17.11.2005 18:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
To nepoužívám, protože vizualizace do nového okna se mi nelíbí....ale asi mají v plánu to změnit, co jsem slyšel.

Takže možná proto to mám stabilní.
17.11.2005 16:43 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
divné fileselectory
Už jsem svůj názor na gtk fileselectory vyjádřil mockrát. A řeknu to znova. Už ty z gtk1 (podobné byly ve Windows 3.x) stály za ..., ale v porovnání v těmi, co jsou v gtk2 jsou o řád lepší. Naprosto nerozumím tomu, proč mi fileselector z gtk2 zabírá podstatně více místa, než ten z kde a přitom ve výchozím stavu zobrazuje daleko méně informací. Nechápu, jakého ... napadlo zrušit textové pole s adresářem a narvat tam tlačítka! Neznám Gnome, ale pokud HIG znamená vytvářet podobné "příjemné" rozhraní, pak děkuji, nechci :-/.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
17.11.2005 16:47 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Mně se teda ty z GTK+ 2 (ty nové) docela líbí. A komu ne, heh, víme co :-)
Copak toho není dost?
18.11.2005 05:11 Jakub
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Neznám Gnome, ale pokud HIG znamená vytvářet podobné "příjemné" rozhraní, pak děkuji, nechci :-/.
Ne, v tomto je HIG nevinně. Stačí si jej přečíst. To byla iniciativa nějakého tvůrce (tvůrců?) tohoto dialogu.
18.11.2005 12:59 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Tak to jsem skutečně rád (bez ironie). Pokud by tohle měla být ukázka toho opěvovaného HIG, pak nechci GNOME ani vidět. Ale je možné, že ostatní vývojáři mají víc rozumu.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
David Watzke avatar 17.11.2005 17:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zkus třeba amaroK 1.4 ze SVN. Jako přídavnej parametr doporučuju minimálně --without-arts. :-D
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
17.11.2005 17:27 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Jo, po tom tak toužím :-) Další betaverze a ještě si to sám kompilovat.
Copak toho není dost?
David Watzke avatar 17.11.2005 17:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Aha, ty taky nekompiluješ.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
17.11.2005 17:33 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Ne když nemusím. A u balíčků, které mám v pohodě z Fedora extras opravdu nemusím :-)
Copak toho není dost?
David Watzke avatar 17.11.2005 17:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Třeba by pak fachal líp.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
17.11.2005 17:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Nevím, to třeba mi za práci se spec souborem a další opičky kolem moc nestojí.
Copak toho není dost?
brozkeff avatar 18.12.2005 19:16 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Co není v RPM, nechci
Taky jsem zastáncem 'filozofie', že program, pro který nikdo neudělal úhledné RPM pro moji Fedoru, nestojí za to instalovat:)
lankvil avatar 17.11.2005 17:25 lankvil | skóre: 8 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
amarok se mi taky moc nezalibil. daleko lepsi mi prijde treba madman, nemusim se vzdavat xmms, je daleko rychlejsi a este ani jednou nespadnul, coz se o amaroku rozhodne rict neda
Já mám taky blog
martink avatar 17.11.2005 17:42 martink | skóre: 10 | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je řešeno přidáním adresářů které se sledují, narozdíl od třeba Rhythmboxu, kde se jednorázově projdou adreáře a přidají se z nich skladby.

Stačí odškrtnout "Hlídat změny ve složkách" v nastavení kolekce a bude se chovat stejně.

Dalším nepříjemným nedostatkem (nevím čím je způsoben) je nemožnost přeskakovat v přehrávané skladbě

U mě funguje bez problému. Používám arts, jak je to u jiných enginů nevím.

Také se stabilitou nemám nejmenší problém, možná to závisí na distribuci (mám verzi 1.3.6 z Debianu unstable).
David Watzke avatar 17.11.2005 17:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Dalším nepříjemným nedostatkem (nevím čím je způsoben) je nemožnost přeskakovat v přehrávané skladbě

U mě funguje bez problému. Používám arts, jak je to u jiných enginů nevím.
S GStreamerem, Xine to jde taky v pohodě.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
17.11.2005 17:45 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Používám GStreamer a nejde mi to.
Copak toho není dost?
David Watzke avatar 17.11.2005 17:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Zajímavé. :/ To jako že s tím ani nepohneš?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
17.11.2005 17:50 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
To jo, widget se chová jak by člověk čekal, celý přehrávač se chová tak jak bych čekal. Ale jakmile to pustím, jako bych nic neudělal, prostě to hraje s klidem dál.
Copak toho není dost?
Mikos avatar 17.11.2005 20:20 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co používáš za distribuci? Já používal amaroK už v Gentoo a nyní v Arch Linuxu a _nikdy_ mi nespadnul, nesežral 90% procesoru, nezaseknul se ani nic podobného. A to jak s GStreamer enginem, tak s Xine enginem.

Možná mam jen štěstí, ale prostě na mém PC s amaroKem nikdy žádné problémy nebyly ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
17.11.2005 20:34 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Fedoru.
Možná mam jen štěstí, ale prostě na mém PC s amaroKem nikdy žádné problémy nebyly ;-)
Předpokládám, že dobře víš co je mi to platné :-)
Copak toho není dost?
18.11.2005 09:36 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Předpokládám, že dobře víš co je mi to platné :-)
Jasně. Ale může tě hřát u srdce, že chyba je asi u tebe a ne v programu. Já ti taky můžu potvrdit, že mi ještě amaroK nespadl (Debian). I když jednou při zkoušení nějaké betaverze měl problém s UI - nešlo zobrazit levou část okna (kontextové info apod.) - ale to se v žádné ostré verzi neopakovalo.
18.11.2005 13:15 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
Co je mi platné že je tam chyba nebo tam, když mi to sakra nehraje :-)
Copak toho není dost?

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.