Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 01:29

Tak jsem se zase jednou vytočil

22.5.2008 19:45 | Přečteno: 1564× | Jen tak | poslední úprava: 22.5.2008 20:07

Aneb jak stát maže Microsoftu

Tak jsem si právě na idnesu přečetl, jak stát uzavřel super výhodnou spolupráci s Microsoftem.

Hlavou se mi momentálně honí dvě zásadní otázky: Co si o tom myslíte?

EDIT: Teď mě tak napadá - není to skoro na nějaké trestní oznámení? Pokud jsem si dobře vědom, tak stát by na podobné zakázky měl vypisovat výběrové řízení, ne?        

Hodnocení: 67 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

joka avatar 22.5.2008 20:02 joka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
U nás na Slovensku to bolo tiež tak... zničoho nič sa u nás objavil a šup ho podpisovať nejaké zmluvy...

čo na to povedať? Nejaká súkromná firma uzatvára zmluvy s vládami... maximonopol... politika.... grcc
Autor nie je zarytý Linuxák a ani netrpí inou antiMS úchylkou.
22.5.2008 20:07 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A kolik by utratil, resp. tratil, kdyby musel školit úředníky v práci s těmi svobodnými programy. Jsou sice super, ale v současnosti možná pro někoho, kdo má čas se je učit. Pokud má někdo efektivně odvádět svou práci, pak musí dělat jen a právě tu svou práci. Tudíž: pokud má na škole nebo ve svém volnu čas a chuť učit se pracovat se svobodnými programy, budiž mu blahořečeno. Pro ostatní jsou tu právě programy od MS, které "Just work". To "work" by mohlo být ve vlastních úvozovkách, kdyby někdo chtěl...
22.5.2008 20:18 springer | skóre: 10 | blog: engineering
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
problem neni M$, problem je, ze vetsina lidstva si mysli, ze k zivotu je zapotrebi textovy editor a tabulkovy procesor. Je to smutne. Ale je velmi namahave hloupou masu presvedcovat o tom, aby odhodila okovy po kterych touzi.
kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
23.5.2008 09:08 peca | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
k životu je zapotřebí hlavně PowerPoint
Já to nebyl!
23.5.2008 09:45 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Ano, aby se daly posílat ty úžasné prezentace od kamarádek přes mail :-)
progdan avatar 23.5.2008 14:51 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
...vetsina lidstva si mysli, ze k zivotu je zapotrebi textovy editor a tabulkovy procesor...
Cili Word a Excel - vzdyt nic jineho prece "neexistuje"...no a jsme zase u MS
Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
22.5.2008 20:22 Hovadko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Hmm, to vypadá na začarovanej kruh ...

Dejme tomu, že školy budou vyučovat práci pouze se svobodnými programy. Když pak takovej absolvent nastoupí do firmy, kde budou produkty od MS, tak bude krapet mimo. No a když se to škola dozví (třeba z nějakého dotazníku zaslaného absolventům), tak si řekne že aby zlepšila svůj kredit a zlepšila postavení svých studentů, tak přejde na výuku MS programů a jsme zase tam kde jsme teď.
kotyz avatar 22.5.2008 20:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Maji ucit obecne, jak zachazet s textovym procesorem a ne jak zachazet s MS Word 2003 (pak si sednou k MS Wordu 2007 a sou zase v riti pac je tam vsechno jinak). Navic este to uci tak jakoby nic jinyho ani neexistovalo (cest vyjimkam, na SOU sme meli ucitele kterej do nas nelil horem dolem jen MS Office a nic jinyho jako ten co ucil druhou skupinu o patro vejs, ale treba sme upravovali fotky v zoneru a gimpu, delali ruzny maly 'projekty' ktery sme tam pak 'prezentovali'. I ten excell sme delali, ale to byla jenom cast ukolu, vetsi cast bylo sehnat si na netu informace ktery se pak do tech tabulek cpali. Kdyby to takhle delali vsude. Jenze to by tam nesmeli ucit lidi co maj par let do duchodu a znaji akorat ten Word a Excel z obtazkovy knizky od Hlavenky (pusobil hodne na zive.cz, ale dneska uz ho tam nevidet) ).
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
23.5.2008 09:48 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
U nás taky, sice jsme jeli na Officech, ale zmiňovali jsme si i jiné nástroje, a procvičovali si schopnost vyhledat si samostatně informace.
22.5.2008 20:48 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Začarovaný kruh to je, to uznávám. Popravdě je to celkem v řiti. Opravdu se situace má tak, že je pro stát výhodnější koupit MS věci, protože s tím každý úředník umí pracovat (neboť prodělal tucty školení na obarvování řádků v Excelu), než nasadit něco svobodného, co umí to samé (minimálně), akorát to má přeházené ikonky. S tím si šiml neví rady. Jak z toho ven? Těžko říct...
Grunt avatar 23.5.2008 12:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
akorát to má přeházené ikonky.
Nevím jak ty nové Office, ale když jsem ještě používal Micosoft Office XP, tak rozložení ikonek mi přišlo úplně identické s OOo.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jendа avatar 23.5.2008 18:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
22.5.2008 20:36 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
No jí vidím několik hlavních kategorií užití MS softu:
  • specializované aplikace na míru (příkladem aplikace na kontrolu mýtného) - zde není problém dodavatele donutit, aby to udělal pro Linux
  • kancelářské programy - většině úředníků by Linux a OpenOffice vyhovovaly stejně jako MS řešení, mám to otestované - na to, aby Ti úřednice na email odpověděla dopisem ve Wordu se skutečně nemusí učit OpenOffice, protože základní použití je shodné
  • aplikace jiných dodavatelů závislé na aplikacích MS - toto je jediná kategorie, kde chápu, že je přechod prakticky nemožný
Samozřejmě beru v potaz cenu za školení administrátorů a správců sítě. Ale myslím, že kdyby se to spočítalo, tak by stejně stát ušetřil mnohem víc (hlavně když si uvědomíte, že ta smlouva s MS je jen na pár let, pak musí podepsat další, tenhle problém by se svobodným řešením nemusel nastat).
There can be no success without sacrifice!
22.5.2008 20:55 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Já mám zase za 3 roky vyzkoušené, že pokud se ve Wordu ikona posune o tři pozice nalevo, je uživatel v prdeli. Ano, to je příklad z praxe. Kdysi díky nějakému chytrému service packu se posunula ikona pro obarvení textu. A světe div se, polovina lidí nemohla efektivně pracovat. To si vážně nedělám srandu. A jistě uznáš, že přestože je OpenOffice velice podobný Wordu, v jistých detailech se liší. Pro uživatele, který je v opravdovém zápřahu (což třeba u nás ve firmě je), tím mám na mysli nepřetržitá práce třeba 12 hodin denně, pak takovýhle detail de facto znamená nepoužitelnost. Když si ještě všimnu prvního z bodů. Není problém donutit někoho, aby aplikaci napsal pro Linux. Za prvé není pravda, že to není problém. Za druhé, není k tomu důvod. Proč přepisovat do prostředí Linuxu něco, co už běží na Windows a klient tento OS má. Není důvod.
22.5.2008 21:11 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
A co když se jedná o aplikaci, která je skutečně na míru, jak jsem říkal - to znamená, že prostě zatím neexistuje, proto není ani pro Windows. Navíc v případě zmiňovaného mýta se nedalo ani říct, že uživatel tento OS má, když k tomu nebyly ani počítače, natož OS. Vypíšu výběrové řízení na firmu, která napíše požadovaný soft pro Linux a proč by tohle celé měl být problém?

S posunem ikonky o 3 pozice vlevo se dá souhlasit, nicméně to je pro uživatele problém pouze dokud si na to nezvyknou, takže max. pár dní. Navíc to 100% není problém pro všechny uživatele. A neříkej, že ten, pro koho to problém je, je 100% nepoužitelný.
There can be no success without sacrifice!
22.5.2008 21:22 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil

U aplikací na míru máš částečně pravdu, budiž. I tak, oni napíší software na míru, ten ale musí běžet na nějakém operačním systému, že jo. A jsme tam kde jsme byli. Linux prostě zná (a já vážně doufám, že se to změní) minimum lidí. A i lidi, kteří jej alespoň uživatelsky znají, jako moje žena, je v řiti když přijde k jinému distru (opět, příklad z praxe, vyzkoušel jsem pro ni pět distribucí, než mi nakonec kývla na Mint). Chťe nechťe, za těch X let se z Windows stal de facto industry standard. Že si to lidi uvědomili až teď je smutné a náprava nebude jednoduchá.

Co se týče těch uživatelů... Problém to určitě není pro všechny uživatele, dá se na to zvyknout, ale... Lidi kteří s tím pracují jsou placeni za něco jiného, než si neustále zvykat na nějaké novinky. Nehledě na to, že to nemají za potřebí, pokud půjdou jinam, tam to bude vypadat buď tak, že tam budou známé Windows, nebo pokud už Linux, na 90% to bude jiná distribuce, jiné pozadí, jiné menu, jiné ...doplň... a jsou v řiti. Tohle jde změnit jen skokově a nebo naopak velmi pozvolna. Střední cesta podle mě neexistuje.

23.5.2008 08:39 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Máme ve firmě licence od MSO 2000 až po 2007 a to je ten největší problém. Kdybychom používali OO měli by všichni uživatelé stejnou verzi a zmizely by problémy s nekompatibilitou mezi verzemi, stížnosti lidí, že ikonky jsou jiné/jinde atp. Sjednocení verzí MSO ve firmě je sice možné, ale na to peníze nikdo nedá. A vůle přejít na OO není (i když máme pár stanic, kde MSO už není a zjišťuje se, že tam opravdu ani není potřeba). Pozn. Někdy i dokument otevřený ve stejné verzi MSO na jiném počítači vypadá jinak - důvod a řešení neznám a nezná ho ani technická podpora MS.
23.5.2008 08:56 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Tohle je ale problém infrastruktury. Spravovat jednotlivé pracovní stanice je pří postupném růstu firmy takřka nemožné. Z toho pramení i tyhle problémy s různými verzemi. Pokud budu mít jeden terminálový server a lidi pracující z tenkých klientů, jsem vysmátý.
23.5.2008 09:20 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
ad Pokud budu mít jeden terminálový server a lidi pracující z tenkých klientů, jsem vysmátý.

Jo, budu mit jine problemy, ktere ty stavajici problemy pretlucou :-)
23.5.2008 09:22 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Ale, a jaképak? Za tři roky, co takový terminálový server spravuju, jsem si žádných nevšiml. Ale rád se poučím.
23.5.2008 10:32 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
je pravda, ze nemame tenke klienty a mame na tom vic nez Office. Ale v kratkosti: nez se koupil novy server, tak tragicke odezvy, nekdy naprosto zahadne chovani tiskaren (prenastavovani vychozi tiskarny, nastavovani ruznych hodnot ve vychozim nastavovani tiskarny), problemy s omezenim hardwarem serveru (naposledy jsem narazil na grafiku(!) serveru), problemy s tim, kdyz zatizi server jeden clovek, tak muzou jit ostatni na kafe (to se s novym strojem nezlepsilo), problemy nastaveni specifickych veci (napriklad dvoumonitorovy rezim v kombinaci zakazane integrovane grafiky na klientske stanici byla lahudka), nemoznnost nastaveni nejakych priorit pro aplikace, nekdy naprosto nepredvidatelne a nedokumentovatelne chovani prgramu (spadne nebo vytizi server na 100 procent a neda se zjistit proc)...

Uznavam, ze na jednoduche veci (office) a homogenni prostredi na strane klientu (jak HW, tak zpusob pouzivani) to muze byt zajimava vec, ale v nasem pripade je to naprosta vrazda produktivity.
23.5.2008 11:17 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil

Ano, to jsou zajisté problémy problémy. Dlužno ale podotknout, že jediným skutečným problémem je, že když někdo vytíží systém, ostatní se mohou jít klouzat. Tomu, aby jeden člověk vytížil systém se ale dá předejít omezením prostředků na jednoho uživatele. Dálší problém je, když se podělá nějaká aplikace, s kterou pracuje víc lidí. Pak je celá skupina v řiti. Opět, toto vyřeší a) oddělení dat od systému a programů b) dobré zálohování (RAID 1 s denním točením disků). Zbytek problémů není specifický pro terminálový server, stejně tak se vyskytují v menší či větší míře na pracovní stanici. Jinak na straně klientů být homogenní prostředí nemusí, nevím proč by muselo. Pokud máme toto schéma

klient ---
          \                     rdesktop
klient --------- LTSP server -------------- term. server
          /
klient ---
pak není nutná žádná homogenita. Máme cca 40 takovýchto klientů a z toho není prakticky žádný stejný. S rozdílem v pracovní náplni souhlasím. Proto máme ještě cca 3 pracovní stanice, kde se pracuje např. s DTP programy.

Nutno tedy shrnout, že výhody term.serveru převyšují vysoce výhody pracovních stanic. Náklady na správu i údržbu rapidně klesnou.

23.5.2008 11:52 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Uvadel jsem problemy, ktere nastaly az s prichodem terminalu... Jak jsem psal, na jednodussi veci to chapu, ale na tom jedem i my GISari. Cira magorovina. Neco kreslis a najednou si to hodi datovy (nebo presrusovaci) bod a mysi tu neni. V kombinaci s nadstavbou od nejmenovane brnenske firmy a pomalym db serverem to je na infarkt.
Vašek Lorenc avatar 23.5.2008 09:09 Vašek Lorenc | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Mám pocit, že alespoň v některých dřívějších verzích MSO se dokument formátoval podle nastavené výchozí tiskárny. Bylo to docela peklo, člověk si to doma pečlivě připravil a nakonec se to mohlo celé rozjet..

Nicméně už se mi to dlouho nestalo, a to ani při přechodu mezi různými verzemi MSO. Čímž neříkám, že ten problém neexistuje :) Jen mám spíš kliku..
...včetně majestátného loosa
Bluebear avatar 22.5.2008 21:50 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Já mám zase za 3 roky vyzkoušené, že pokud se ve Wordu ikona posune o tři pozice nalevo, je uživatel v prdeli.

Ale to je právě ten průšvih! Uživatelé nevědí, co dělají, a vinu na tom nesou "odborníci", kteří je školí. Měl jsem tu čest setkat se s lidmi, kteří absolvovali nějaké počítačové školení, a naučili se tam jen jedinou věc: opakovat sekvence úkonů, aniž by chápali, o co jde - a co horšího: člověk, kterému takto vymyli mozek, si myslí, že to je úplně normální! Logicky potom páchá strašná zvěrstva a každá drobná změna ho úplně vyvede z konceptu.

Je to tenhle přístup, který je nutné vykořenit - a začal bych tím, že vyučující v počítačových kurzech bych podrobil přísné prověrce a vyházel odtamtud "cvičitele opic".
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
22.5.2008 22:04 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Ono to tak trochu normální je, zároveň ale není. Koukej, když někdo dělá účetního, musí umět účtovat, tedy dělat opakovaně nějaké úkony. Nemusí ho zajímat jak a proč a kde a co ohledně software, který používá. Jen a právě aby v něm mohl provádět své stejné opakované úkony dál. Což je normální, je to jeho práce a cokoliv navíc ho jen zdržuje. Na druhou stranu není normální, že ho toto tempo či jak to vyjádřit nuní k degeneraci. Ale to je problém mnohem hlubší a se softwarem jako takovým nesouvisí vůbec.
22.5.2008 23:29 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
...mohl provádět své stejné opakované úkony dál...
Tak v tomhle s tebou nemohu souhlasit. Protoze tenhle pristup 1. ikonka, 5. ikonka a pak jeste ta 3. zprava a je to hotovo je stejny, jakobys znal cestu autem z domu do prace stylem tady musim prislapnout prostredni pedal, tady musim prislapnout pravy pedal, tady jeste trochu pravy, tady hodne prostredni... a v momente, kdy te nekdo predjede a zacne brzdit (treba proto, ze chce odbocit), tak jsi v prdeli, protoze nevis, co mas udelat. Jiste, ta ucetni nemusi vedet, co se deje uvnitr pocitace. Ale musi vedet, ze tahle ikona zauctuje prijatou fakturu a tamto tlacitko spusti mesicni uzaverku.

V tomhle smeru musim rict "zlate DOSovske programy", kde to bylo napsano v menu slovem. Dneska v dobe GUI jsou v programu jen ikonky, takze ta ucetni se nauci 1. ikonka, 5. ikonka a pak jeste ta 3. zprava a je to hotovo. Ale jake operace vlastne provadi, to uz nevi.

Dejv
Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
Vašek Lorenc avatar 22.5.2008 23:36 Vašek Lorenc | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
V okamžiku, kdy člověk provádí opakovaně sadu úkonů denně, přičemž množství opakování jde do desítek nebo stovek, je mu nakonec jedno, kde jsou ikonky. V tomhle byly ty DOSovské programy opravdu zlaté -- obvykle existovaly zkratkové klávesy poměrně dobře zvolené, nemuselo se sahat na myš a ledacos se dalo ovládat a nadatlovat přes klávesnici..

Pak je problém v tom, že každá změna naučeného postupu je doopravdy náročná -- zažité zvyky se mění jen velmi obtížně, zvlášť v pracovním fofru.
...včetně majestátného loosa
23.5.2008 08:55 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
"V okamžiku, kdy člověk provádí opakovaně sadu úkonů denně, přičemž množství opakování jde do desítek nebo stovek,..."

... nastava cas se zamyslet, jestli by to neslo nejak zautomatizovat. V pripade uzavrenych reseni je ale clovek ihned v pr...., kdezto u otervrenych reseni (programu a formatu) ma moznost to resit. At vlastnima silama (vlastni admin/programator muze dopsat program/skript nebo upravit puvodni program, pripadne dopsat makro), nebo si nekoho objednat (firmu/programatora).

Neni problem v opakujicich se ukonech, je problem v tom, ze clovek nedokaze reagovat na neobvyklou situaci, coz je ale jenom dusledek toho, ze se ucil vsechno prave stylem "1.ikona, 3.ikona...".

Samozrejme, kdyz je pak takhle naucenej clovek posazenej pred system s trochu jinym rozlozenim, tak je rozhozenej a nadava, ze se na tom neda pracovat. Prestoze je to naprosto funkce stejnej system, ten clovek tam nedokaze najit pozadovanou akci. Proto pryc s buttonama, lepsi je menu nebo klavesove zkratky (ty se aspon tak casto nemeni a nebo jdou alespon nastavit-aspon na Linuxu, nevim jak ve Woknech:-)).
23.5.2008 09:00 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Vezmi si práci fakturantky. Tak obdrží papírovou fakturu, projde její formální správnost, projde data splatnosti, projde párující se dodavatele/odběratele. Na základě toho fakturu schváli či ne. Tohle je automatizovaná úloha, nicméně skript si s ní neporadí protože neumí číst... Možnosti typu OCR můžeme ihned vyloučit, neboť co dodavatel, to jiný layout.
23.5.2008 05:57 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Pokud má někdo enormní pracovní vytížení (což není neobvyklé), na tuhle sadu "rituálů" se to nakonec vždy zredukuje.
23.5.2008 08:03 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
> tedy dělat opakovaně nějaké úkony.
Ak práca spočíva v pravidelnom opakovaní postupnosti jednoduchých úkonov, mal by ju robiť skript.
Bluebear avatar 22.5.2008 21:44 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Pro ostatní jsou tu právě programy od MS, které "Just work".

Já ten dojem nemám. Podle toho, co jsem viděl u normálních uživatelů, tak s microsoftími produkty válčí velice těžce. Ani z teoretického hlediska nejsou produkty MS nijak zvlášť pochopitelné, logické ani ergonomické; MS Office je přímo laboratorní příklad nesmyslně komplikovaného a nekonzistentně se chovajícího produktu.

Tím nechci říct, že OpenOffice je lepší; ten bohužel duplikuje šílené ovládání MS Office až příliš věrně.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Jiří Němec avatar 22.5.2008 22:02 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Možná méně, než by stálo přeučení na office 2007.
Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
22.5.2008 23:31 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Možná méně, než by stálo přeučení na office 2007.
IMHO to "Mozna" tam nema co delat :-)

Dejv
Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
23.5.2008 15:19 Red Dog | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Mohl byste sem dát jeden příklad na efektivně pracující státní úřad ? O žádném z nich bych si totiž netroufal tvrdit že pracuje efektivně. Velmi často mívám pocit že mnoho z nich v podstatě nepracuje vůbec.
Pavel Stárek avatar 23.5.2008 16:48 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Velmi často mívám pocit že mnoho z nich v podstatě nepracuje vůbec.
Tak s tímhle mohu jen souhlasit. Ještě by mne zajímalo co se na úřadech děje mimo úřední dny (zpravidla jen pondělí a středa). Mám pocit, že nic a dobrá polovina úřednictva vůbec nechodí do práce. Také by se mi líbilo chodit do práce jen v pondělí a ve středu. Však si vezměte jen ty doby s jakými musí úřady reagovat na různé žádosti, stížnosti, podání apod. občanů: většinou na to mívají 30 pracovních dnů. Avšak pokud má povinnost k úřadu obyčejný občan, tak na to máte (například na odpověď, nebo se k úřadu dostavit) pouze 5 až 8 kalendářních dnů (ale v sobotu tam nikdo není).
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
xkucf03 avatar 24.5.2008 22:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Pokud má někdo efektivně odvádět svou práci, pak musí dělat jen a právě tu svou práci.

Byl jsi někdy na nějakém úřadě? :-) Ty lidi se tam většinou nepřetrhnou, je to trochu jiné tempo práce, prostě by se místo hraní Patience učili nový program. Staré není potřeba vyhazovat, protože už je máme, takže můžou chvíli fungovat současně.

Až budou úředníci umět používat styly, nebudou bušit jeden enter za druhým a nebudou všude flákat Comic Sans, tak se můžeme začít bavit o pokročilejších funkcích a o tom, jestli je některý program umí nebo ne. Kromě toho, vytvářet alespoň trochu kvalitní dokumenty vyžaduje mít základy typografie, stylistiky a gramatiky - a tam nezáleží na programu (MSO, OOo, LaTeX...)

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
25.5.2008 13:21 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Na úřadě jsem byl a je fakt, že konkrétně úřad jsem neměl na mysli, když jsem mluvil o pracovním nasazení ;-)
22.5.2008 20:16 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kolik by asi stát ušetřil, kdyby radši nasadil 250 tisíc svobodných programů namísto programů od MS?
To je dobrá otázka. Odpovědět by na to mohli ti, kdo by vyhovující ne-MS řešení mohli dodat. Věřím, že na idnesu by rádi změnili titulek na stát vyhodil x*100 milionů korun".

Jinak si teda myslím, že stát, kde by státní správa dělala lepší rozhodnutí (=nasadit linux atd.) než komerční sféra, by byl nějakej divnej.
THIS IS SPARTA!
Grunt avatar 23.5.2008 13:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Jinak si teda myslím, že stát, kde by státní správa dělala lepší rozhodnutí (=nasadit linux atd.) než komerční sféra, by byl nějakej divnej.
Že by bylo Rakousko divné…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Luboš Doležel (Doli) avatar 22.5.2008 20:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Finanční výhodu by stát získal, pokud by úřady začaly obnovovat systém a kupovaly nové verze programů.
Neboli "nechci slevu zadarmo". Úžasné.
22.5.2008 20:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To jsou naši státní úředníci z Ballmera tak odvařený, že jen přijede, tak s ním podepisujou podobný smlouvy?
Ano.
SPD vůbec není proruská
freshmouse avatar 22.5.2008 21:21 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nemůžu si pomoci, ale nezdá se, že by tady bylo takové kvantum firem, co by se hrnuly do nabídek státu s úžasným a príma "svobodným řešením". A dokud to fajn a kůl řešení někdo nenabídne, tak ho nikdo ani nepřijme. A je to tak dobře.

Ale chápu, je čtvrtek, blíží se víkend, není do čeho píchnout a plácat játry se jeví jako nejlepší řešení...
freshmouse avatar 22.5.2008 21:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
A ještě bych dodal, že licence SW jako takového mě moc netankuje. Ať stát využije tu nejlepší kombinaci kvality, nároků a ceny. Klidně ať to je "nesvobodné" (což neznamená, že bych nebyl rád, kdyby tam bylo).
Bluebear avatar 22.5.2008 22:12 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Ale chápu, je čtvrtek, blíží se víkend, není do čeho píchnout a plácat játry se jeví jako nejlepší řešení...

Toto je diskuse nad zápiskem do blogu. Ty jsou na to dělané. :-D
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Daniel Kvasnička ml. avatar 22.5.2008 22:10 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No tu smlouvu na SW jeste chapu. Vsichni nadavaji, ze stat nepouziva svobodny SW, ale nikdo mu nenabidne zadnou komplexni sluzbu v te oblasti. Az budou treba Novell, RedHat ci Canonical nabizet za dobre penize statu linuxove reseni sedici na jeho pozadavky a stat ty prachy radsi vysoli za produkty MS, tak pak je cas se ozvat.

Ale co jsou tam ty PR kecy o bezpecnosti, to mi hlava nebere...
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
23.5.2008 08:09 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
> nikdo mu nenabidne zadnou komplexni sluzbu v te oblasti.
Ono je problém v tom, že MS síce ponúkne "komplexnú službu", dostane za ňu zaplatené ťažké prachy, ale nie je celkom jasné, čo za to od MS dostaneme? Urobí sa školenie, z ktorého sekretárky neodídu o nič zdatnejšie ako predtým, dostaneme tel. číslo na support, ktorý je k ničomu, atď atď.
23.5.2008 06:30 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Aspon neco za svoje penize dostaneme. Kdyz uz nic jineho tak tuhle fotku. Copak se asi Stevovi pri tomhle pohledu honi hlavou?

:-)
23.5.2008 09:59 Vin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Šmarja, to jsou cypi :-D
23.5.2008 10:29 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Teď mě tak napadá - není to skoro na nějaké trestní oznámení? Pokud jsem si dobře vědom, tak stát by na podobné zakázky měl vypisovat výběrové řízení, ne?
jestli jo, jestli se s tím dá něco udělat, tak jsem ochoten přispět 500 Kč na právníky - kdo se přidá?
xkucf03 avatar 25.5.2008 14:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Tak tohle by mě taky zajímalo. Není tu nějaký právník?? IMHO by se podpis smlouvy za tolik peněz bez výběrového řízení neměl obejít.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
25.5.2008 14:25 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Za prvé by možná chtělo přesně znát obsah té smlouvy. Pokud chce někdo podat žalobu na stát (pokud si tu snahu vykládám správně), pak by měl vyrukovat s něčím hodnotnějším než s "supervýhodná smlouva s MS bez výběrového řízení"...
5.6.2008 17:47 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jsem se zase jednou vytočil
Samozřejmě, že žalobu podat nehodlám pokud nebudu mít zcela konkrétní informace, byl to jen nápad, jestli by to nebylo trestně napadnutelné. Podle toho, co jsem zatím pochopil, tak se jedná o smlouvu, ve které se ČR zavazuje k tomu, že na případný nový HW nakoupí určený software od MS a ten za tento příslib poskytne státu slevu na právě zmiňovaný SW.
There can be no success without sacrifice!

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.