Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 06:04
A co to je VTM? Otázka jestli má cenu vůbec zde představovat. Ale abych božskou kápl, já to nevěděl a neznal. Takže aspoň tolik.
A jak to s VTM dopadlo? No… Ale to není ještě to nejhorší. Ať cituju přesně:
Dne 21. prosince 2009 bylo vydávání časopisu VTM Science jako měsíčníku ukončeno, aniž to redakce oznámila čtenářům v posledním čísle roku 2009, přesto si stáhla další předplatné. Vydavatel předplatitelům nabídl jako náhradu předplatné časopisu Lidé a Země (nebo jiného titulu). Ostatní nutil, aby poslali písemnou výpověď (pro vrácení peněz). VTM Science nyní nepravidelně vychází jako příloha časopisu ForMen.A co je ForMen? Teda krom toho černocha? Ať znova cituju přesně:
ForMen je seriózní měsíčník určený úspěšnému, cílevědomému a duchem mladému muži ve středním věku, který se socioekonomicky řadí do skupiny s nadprůměrnými příjmy.Více viz tohle. Co víc k tomu říct? No člověku je z toho trochu smutno. Co já se pamatuju, tak jsem se v magazínech setkal naposledy s nějakým kódem na přelomu tisíciletí, byl to CHIP (dnes už odmítám číst, protože ze všech těch stran mě až na nějaké výjimky zaujmou většinou jen reklamy) a snad nějaké základy PHP. A ekvivalent takového kalibru by po přelomu tisíciletí by mohl být snad jen Bravo@NetFun. Což je možná ještě smutnější. Ale tak celkově už jsem nějakou dobou co se týče papíru na suchu. Prostě je to bída. Přijde mi, že je furt čím dál míň co (na papíře) číst. Když se podívám na skladbu MF, tak se jen zarazím s myšlenkou na jazyku: „A na tom je schopný i někdo vydělávat? No tak to je s naší společností už asi hodně špatné.“ Nenapadá někoho řešení mého problému?
Tiskni
Sdílej:
Nesouhlasím s Vámi. Princip je pořád stejný, jen forma se změnila. Dřív vám kvalitní odreagování až pod nos servíroval nějaký uvědomělý soudruh. Dnes vám nekvalitní povrchní pseudozábavu servírují masmédia. Osobně je mi až krom toho soudruha sympatičtější ta první varianta.
Levné hrnky se sítkodeklemNo právě to ne.
Lidé a ZeměJe pravda, že jsem asi zobecnil fakt moc. Lidé a Země sice nečtu, ale pár čísel se mi pod ruky dostalo a je recht, že to není úplně nejhorší. No furt je to tak na úrovni možná papírového Ábíčka (i když i to dovedlo čas od času docela příjemně překvapit).
zvlášť teda po převzetí Bleskem.Ew, tak to nevím jestli ho budu kupovat.
Dobrodružství malé čarodějnice připomene Harryho Pottera.
Fuck iABC.
Ale Zeměplocha nejsou Bradavice. Můžete se proto spolehnout, že se při čtení knížky Obléknu si půlnoc mnohem víc zasmějete.fifty-fifty Nicméně to byla jen jedna zprávička z celýho časopisu.
papírového ÁbíčkaI když je pravda, že už jsem ho dlouho v rukách neměl. Bůh ví co tam píšou dneska jestli vůbec ještě vychází. Až pojedu kolem trafiky, tak budu muset mrknout, jestli neříkám nějakou kravinu.
BTW: Když už jsme u toho, existuje vůbec pro děcka nějaká zábava typu technického a přírodovědného zaměření? A ne, mašinku Tomáš tím opravdu nemyslím.
Když už jsme u toho, existuje vůbec pro děcka nějaká zábava typu technického a přírodovědného zaměření? A ne, mašinku Tomáš tím opravdu nemyslím.
To je kravina. Mě samozřejmě první co zajímalo na PC byl Doom..
Co třeba takové počítačové/programátorské kroužky
aby člověk zabíjel například členy učitelského sboruJestli tohle je nějaká narážka na Columbine, tak bych k tomu ještě dodal, že to děcko musí cítit v bezvýchodné situaci. Klasické agresivní malé děcko přejde většinou ze zabíjení potvor na zabíjení třeba vojáků a nebo jde agresivitu vybíjet do opravdového fyzického světa a většinou se věnuje něčemu jinému (třeba sportu) než dovede nějaké nezbytné technické informace nasát. V tom nic špatného teda nevidím.
prostě uvidíš levnější a blýskavější, případně krvavější novou hru a tak dále.Takhle to skončilo u mého kamaráda (oba jsme se chtěli naučit programování aby jsme mohli psát hry) tím že mi prodal knížku o Céčku (dneska už ji nedám z ruky) i když i v mé době byly chrleny stále grafičtější, krvavější a blyštivější hry. Většinu samozřejmě zaujmou ihned novější a blyštivější věci, ale průměrně jedno děcko z každé školy se toho chytne. Aspoň tolik zkušenost z mojí školy.
Dnes je doba těkání z jedné novinky na druhou, na nějaké studium není čas..A kdy není?
A co bys v nich vyučoval? Basic? Céčko? Javu? C# (asi největší šance, navíc dotace od Microsoftu,no neber to)? Máš představu co bys ty děti tam chtěl učit? A jak jim udržet pozornost, aby se o něco začali opravdu zajímat, dřív než to něco už bude zastaraléHele, neříkám, že jsem zase Einstein a že mám na všechno plán. Těžko říct. Zatím to mám ve stavu plánování. Céčko by byl spíš cíl. Sám začínal na BASICu ilustrované knížce s robůtkama a krokodýlíma a i tak jsem s tím měl problémy. Začátek by asi bylo jak si vůbec nějaký počítač poskládat (to většinou chytne téměř každého) a snad nějaké základy UNIXu. Můj názor.
To už sem někde zahlíd, že nějakej student udělal level do dooma nebo quaka kterej vypadal jako gympl kam chodil.No však to se týká právě Columbine masakru.
Mě už to taky kdysi napadlo, ale nevěděl sem jak by se to dalo udělat a za tu námahu mi to asi nestálo.Nevím jak do Dooma, ale v Duke Nukem 3D na to existoval Map-Editor. V enginu co vymslel John Carmack se dá dělat jen 2D tvar, otexturovat ho (podlaha a strop) a maximálně měnit výškový level (třeba nějaké schody nebo poličky nebo tak něco) a pak už jen umístňuješ sprajty a nebo potvory (snad se daly i importovat PCX co má chabá mysl pamatuje, ale vzhledem k neznalosti čehokoliv lepšího než Malování mi to stejně v té době bylo k ničemu). Interní knihovna U D3D docela stačila. Já si v tom udělal naše nádraží a jeden level (spíš jen základnu) z C&C: Covert Operations. Je to fakt strašně jednoduché.
A feature added to EDuke32 in 2011 is true room over room (TROR).To jsi neměl linkovat, teďka budu totálně zaneprázdněnej
Javu? C# (asi největší šance, navíc dotace od Microsoftu,no neber toK čemu něco takového učit? To je jako určit děcka Word nebo Excel. To tě stejně většinou všude naučí.
Děcka to totiž vůbec nezajímá, zajímá je povrch věcí.
Povrch je zajímá protože jsou k tomu vedeny. Všude kolem sebe mají povrchní reklamy. Ve škole je premiant také ten, kdo papouškuje učitele a né ten kdo se o něco do hloubky zajímá (když to hodně zjednoduším a zobecním). A doma? To jste vystihl naprosto přesně...
Nevidím z toho východisko. Ale pokud se nebude nějaká taková "zábava na úrovni" s technickým a přírodovědným zaměřením vytvářet, tak o to nikdo logicky nebude mít zájem.
Ve škole je premiant také ten, kdo papouškuje učiteleTak to by mě teda zajímalo o který jde ročník. Premiant je ten, který dovede učitele poslat do prdele nebo mu nasadit koš na hlavu. Nebo aspoň za mě to tak platilo.
Děcka to totiž vůbec nezajímá, zajímá je povrch věcí.Jinak bych dodal, že tohle platí třeba pro 95% děcek. Ale v libovolné skupině se najde tak 5% děcek co o věci zájem mají (ať už je to z toho důvodu, že se jim vykládá něco čemu nerozumí a rozumět tomu chtějí a nebo z důvodu hraní počítačových her, později třeba tvorby počítačových her, atd.)
Někdo v tom může vidět ten pokrok. Když se na tohle téma s někým bavím, často slyším argumenty typu No a co, vždyď nepotřebuji znát jak to funguje. To je sice pravda, člověk se bez toho obejde, ale co potom tahle generace "uživatelů" vyprodukuje? Tímhle přístupem se lidstvo ochuzuje o pokrok.
Jak zde píšete, jak jste si hrál (nebo spíše tvořil) se starými cívkami, tak jsem si vzpoměl na sebe. Taky jsem sestrojoval ze žároviček (ledky jsem tenkrát ani neznal) a telefního kabelu různá blikátka U elektroniky jsem sice nakonec neskončil, ale určitě mě to strašně moc obohatilo, manuální zručností počínaje a touhou přijít věcem na kloub konče (tím ale rozhodně nechci říct, že jsem nějak manuálně zručný
).
Ještě jedna věc mě napadla. Stát si poslední dobou dost stěžuje, že se hlásí málo mladých lidí na technické obory. Ale dělá pro to stát něco víc než o tom jen mluví? Proč třeba nefinancuje vydávání takového časopisu o vědě, technice, který by byl na úrovni a bez reklam? Nevím jestli by to pomohlo, ale lepší než nic, ne?
Neříkám, že je třeba všemu rozumět do detailů, jak funguje. Spíš jde o to se do něčeho zažrat. Taky je důležité mít alespoň letmou představu, jak věci fungují. Je mi smutno z toho, že spousta lidí netuší, že když (všechno bez tření) šťouchnu do kuličky bude se pohybovat donekonečka, nebo dokud někam nenarazí / nebude na ni působit jiná síla (Jednoduše řečeno Newtonův zákon.), přesto z fyziky měli za jedna a i ten Newtonův zákon umí odpapouškovat. Osobně jsem vděčný za to, že se na školách učí teoretické věci. Sice jsem to nikdy nikde nevyužil, ale vím, že mě to rozvinulo jinak.
Navíc při současné úrovni technologie je nemožné, aby se člověk zabýval tím, jak funguje vše, co používá, a současně ještě dělal něco užitečného.Tohle mě připadá jako velmi podstatný omyl. Jen velmi těžko mohu najít nějakou technologii, jejíž principy bych neznal před 30 lety. Jistěže z hlediska uživatelského prostředí je změn mnoho, ale to je jen slupka. Čistě jen jako příklad GPS a wifi jsou stejné radiové vlny jako staré radio nebo televize a pokud si člověk jednou dobře rozmyslel na čem závisí optimální poloha antény pro starou terestrickou televizi, tak to stejně platí i pro antény jiné. Jistě se zapčtením korekcí, že jaký vliv má vyšší frekvence vln. A s nízko nebo nebo vysokoúrovňovým věcmi. V počítačích a programování je od přírody ten hlavní rozdíl, že člověk používá prostředky o nichž si někdo jiný myslí, že takhle by to mohlo být správně. A s průběhem času se názory mění. Takže tam dost chápu princip: Používám jen to co potřebuji. Ale s porozumění pravidel přírody je to jiné. Příroda (nebo pro někoho bůh) své principy nemění. Je to trochu podobné jako když jdu přes les, mohu přes něj pospíchat po cestě abych, co nejdříve byl z něj ven, nasedl do auta a odjel do města, nebo pokud mám znalosti třeba ze skautského oddílu tak jít přes les s porozuměním a se spoustou nových informací o něm.
A právě ty příklady přece složité nejsou. Protože, buď to je přímé světlo s aktivace atomů jako u amoled a plazmy a vlastně i CRT nebo, bílé světlo zastíněné LCD stmíváním jak třeba v digitálkách a pak obarvené barevným filtrem. Neutrina v CERNu je jiná věc, to nejsou předměty denní potřeby.My bysme si rozuměli :).
Kolik se toho vědělo o DNA přes 30 lety a kolik se toho ví dnes?Před 30 už jo, před 50 ne (troll).
Na vysvětlení je to podstatně složitější.Sakra, to už je půl čtvrtý? No ale i tak to zkusíme, všecko to jde 1 větou. CRT. Skrz vakuovou trubici se střílí svazek elektronů, který když dopadne na předek, vyexcituje látku, která pak svítí; emg polem se s ním dá hejbat a tak kreslit. LCD. Světlo svítí přes vertikální polarizák a za tím jsou krystaly, který se dají el. polem otáčet tak, aby buď měly krystalickou mřížku horizontálně nebo vertikálně, takže tu vertikální polarizaci buď pustí nebo ne. LED. Ach, už jsem říkal, že je půl čtvrtý? :) Nějak se to tam přes ten P-N přechod rekombinuje a tak vznikaj excitovaný částice, no. Plazma. Vlastně pole zářivek - elektrony letí skrz ředěný plyn se rtutí a když narazí na rtuť, excitujou ji. HDD. Zapisuje se tak, že se zmagnetizuje kus tý látka. Čte se tak, že se přes ten zmagnetizovanej kousek přejede a podle stavu toho místa se v cívce hlavě naindukuje proud. Flash. Gaty pole FETů se zaplaví elektrony a pak se vybijou ty, který maj mít 0. Otevřený tranzistor = 1, zavřený = 0.
V CERNu jim prý teď nějaké částice letěly nadsvětelnou rychlostí (ještě jsem neměl čas si to pročíst).Happens, nikdo tady nechce po středoškolácích STR.
Příkladů by se našlo mnohem, mnohem víc.pm-suspend
Divil by ses, kolik lidí má problém s trojčlenkou, o "vyšší matematice" nemluvě.To mám přece říkat já!
magnet taky někdy vidělAle indukci na čtecí hlavě ne.
Ale indukci na čtecí hlavě ne.
Pak nastoupí "lži dětem". Myslím, že je podstatné, aby si pod tím šlo něco představit, což mi u plotny a hlavy připadá oproti obvodům triviální.
CRT. Skrz vakuovou trubici se střílí svazek elektronů, který když dopadne na předek, vyexcituje látku, která pak svítí; emg polem se s ním dá hejbat a tak kreslit.Hehe a co se děje když chci měnit jas?
Dál se to pak prohání přes urychlovací mřížkyA to mi právě doteď není jasné. Na urychlovacích elektrodách řece nemůže být proti katodě stálý kladný potenciál, protože by neurychlovaly, ale elektrony požíraly. Takže se urychluje přerušovaným proudem? Takže paprsek pak vlastně není kontinuální?
' | | ' | ' | žhavení urychlovací mřížka stínítkoKolem žhavení je obláček elektronů s de-fakto nulovou rychlostí. Na urychlovací mřížku přivedeme +100 V. Elektrony začnou akcelerovat směrem k mřížce a v okamžiku průletu mřížkou budou mít energii 100 eV. Jenže po průletu mřížkou se začnou pohybovat proti gardientu elektrického pole, začnou tedy brzdit, a než dopadnou na stínítko, zase se zpomalí na původní rychlost. Řešení, jak se to dělá ve „skutečných“ lineárních urychlovačích (AFAIK): Na mřížku přivedeš přerušovaný signál nebo obdélník a urychlují se ti jenom ty elektrony, které ke mřížce přišly, když je přitahovala, a odlétaly zrovna v okamžiku, kdy je přitahovat přestala nebo kdy je začala odpuzovat. Když máš mřížek víc, musíš poladit frekvenci a vzdálenost mezi nimi, aby došlo k „efektu zelené vlny“. Dělá se to takhle i v obrazovkách?
V tom CERNu šlo o neutrina v experimentu OPERA, něco lehčího ke čtení: atominfo a technet
Při práci s vysokoúrovňovým systémem obvykle se nepotřebuji a ani nechci zabývat nízkoúrovňovými věcmi. Pokud se jimi budu moc zaobírat, pravděpodobně to bude v důsledku kontraproduktivní.Když skriptuju webovou stránku v PHP, taky se nezabývám stavy jednotlivých tranzistorů v procesoru. To ale neznamená, že by nebylo prospěšné vědět, jak to funguje.
Navíc při současné úrovni technologie je nemožné, aby se člověk zabýval tím, jak funguje vše, co používá, a současně ještě dělal něco užitečného.Myslím si, že to možné je, alespoň v hrubém přiblížení* u většiny** věcí. Nechci, aby to působilo egocentricky, ale zkus najít protipříklad. A ne, že mi zase nějaký ábíčkář vynadá, že nevím, jak funguje Hallova sonda :). * i když neumím přesně popsat excitaci buněk v CCD čipu, troufnu si prohlásit, že vím, jak funguje foťák ** zajímají mě všechny, ale nad některými mě nenapadlo se zamyslet, dokud si někdo nerejpnul - třeba právě ta Hallova sonda nebo maska barevného CRT; btw. vysvětlení urychlování elektronů v obrazovce wanted
Nechci, aby to působilo egocentricky, ale zkus najít protipříklad.No to bylo rychle, musel jsem si vygooglit, jak funguje plazmová obrazovka a přečíst si něco CCFL trubici. /me se stydí
Při práci s vysokoúrovňovým systémem obvykle se nepotřebuji a ani nechci zabývat nízkoúrovňovými věcmi.Při práci s vysokoúrovňovým systémem ovšem musíš mít vhled (strojový překlad slova „Insight“) do všech vrstev (aspoň zběžný) od nejvyšší až po tu nejnižší aby si neprodukoval krámy. Spojování vysokoúrovňových věcí by měla být jen třešnička na dortu vyhrazená jen opravdovým hackerům. Můj názor. Teda jen tak na okraj.
Navíc při současné úrovni technologie je nemožné, aby se člověk zabýval tím, jak funguje vše, co používá, a současně ještě dělal něco užitečného.V které době to bylo možné?
Při práci s vysokoúrovňovým systémem ovšem musíš mít vhled (strojový překlad slova „Insight“) do všech vrstev (aspoň zběžný) od nejvyšší až po tu nejnižšíProtože templáři souvisejí se vším, že?
V které době to bylo možné?
Tak několik set let zpátky.
Ještě jedna věc mě napadla. Stát si poslední dobou dost stěžuje, že se hlásí málo mladých lidí na technické obory. Ale dělá pro to stát něco víc než o tom jen mluví? Proč třeba nefinancuje vydávání takového časopisu o vědě, technice, který by byl na úrovni a bez reklam? Nevím jestli by to pomohlo, ale lepší než nic, ne?Myslím si, že stát by pro toto udělal mnohem lépe, kdyby si opravil základní školství, jmenovitě pak fyziku a matematiku.
Já se taky hlásil na technickej oborMluvíme o 1.-6. třídě. Přímá a nepřímá úměra, procenta, zlomky, kupecké počty. Zní to triviálně, ale nechtěj vědět, kolik absolventů to nedává. Stačí se podívat na vzorovou „lehkou“ variantu státní maturity z matematiky. Podle mě by to měl dát deváťák.
Děcka to totiž vůbec nezajímá, zajímá je povrch věcí. Ono je toho povrchu kolem nás teď tolik, že dítě nemá pražádný důvod jít v něčem do hloubky. A rodiče své děti nemotivují, protože sami mají co dělat aby rozuměli tomu co se kolem nich děje - á propos, které dítě bude dnes nadšené z pokusů z magnetickou střelkou a cívkou (jako já jsem byl) nebo s baterií a žárovkami, když na straně druhé ma tatínek ten krásný barevný dotykový telefon s hromadou her? hahaNedávno jsem na nějakém americkém blogu četl nářek autora nad tím, jak se USA samo přípravuje o vědce a techniky tím, že jim odpírá příležitosti "zažrat se" do tohoto oboru ještě v době, kdy jsou děti a kdy se jejich mozek rozvíjí. Počítače se stále více vzdalují od univerzálních plně-programovatelných zařízení v kusy spotřební elektroniky, kde nmožnost vlastních úprav je (relativně) malá (autor z toho viní hlavně Apple, ale já se domnívám, že to začalo mnohem dříve). Podobné je to tam i v oblasi fyziky a chemie, např. sehnat v USA laboratorní vybavení je problém, protože mnoho států ho reguluje z důvůdů možnosti využití při výrobě drog. Osobně si myslím, že je to ještě horší. Svět se stal příliš složitý a běžní lidé přestávají mít vědomosti o tom, jak vše okolo nich funguje. Když se málé děti začnou ptát "A proč?", nejsou dospělí často schopni odpovědět (no schválně se zeptejte příbuzných a známých na otázky typu "Proč je nebe modré?", "Proč slunce svítí?", "Proč letadlo lítá?" nebo "Proč má duha tvar oblouku?"). Pokud děti na většinu otázek nedostanou odpověď, tak je přestane bavit ptát se. Druhou ranou je škola která dokáže udělat i z naprosto úžasných věcí něco, co je pro školáky "nuda" (dokonalou ilustrací je scéna sexuální výchovy z montypythonovského filmu "Smysl života"). No a jako třetí rána je tu sama společnost, kde největší "celebrity" jsou herci, sportovci a vyhublé kostlivky zvané modelky, co v rozhovorech hrdě říkají, jak nesnášeli ve škole matematiku/fyziku/chemii. Přírodní vědy nejsou "cool" a ani ty technické na to nejsou o moc lépe (např. my z IT jsme pro většinovou společnost jen podivínmi a mimoňové). Naštěstí ale budoucnost není úplně temná. Za pár desítek let bude stát u každé dětské postýlky robotická chůvička, co mimo hlídání dítěte bude umět zodpovídat dětské "A ploc?" třeba celou noc. Technologie na to jsou už dnes, jen je bude nutné dát dohromady a počkat pár let, až nutný výpočetnmí výkon bude dostatečně levný. Je pravda, že z takových dětí vyrostou nejspíš ještě větší mimoňové než z těch, kterým dnes dělá "chůvu" puštěná televize, na druhou stranu pro takovouto generaci bude život v postsingulární společnosti pod nadvádou benevolentí silně nadlidské umělé inteligence mnohem méně děsivý než pro generaci současnou.
S prvními dvěma odstavci NAPROSTO souhlasím. K poslednímu bych se jen tak do pléna zeptal, jestli to tak chceme, jestli je tohle naše vysněná budoucnost. Jestli "tvoříme každý den v potu tváře pokrok" jen aby to takhle dopadlo,.. Mě se to třeba moc nelíbí.
Když se málé děti začnou ptát "A proč?", nejsou dospělí často schopni odpovědět (no schválně se zeptejte příbuzných a známých na otázky typu "Proč je nebe modré?", "Proč slunce svítí?", "Proč letadlo lítá?" nebo "Proč má duha tvar oblouku?").
Není každý je polyhistor s neomezeným množstvím dostupného času. Tady nastupují "lži dětem". Vysvětlit CRT monitor bylo relativně snadné -- zkuste to s AMOLED, LCD, plasmou,... A ne abyste kvůli tomu zabulali něco jiného!
stack atacker!!!
jak se USA samo přípravuje o vědce a techniky tím, že jim odpírá příležitosti "zažrat se" do tohoto oboru ještě v době, kdy jsou děti a kdy se jejich mozek rozvíjí.Jo ještě, že jsem se narodil tady. Někdy si říkám, že to je ideální místo. Není to moc na západě a tedy viz blockquote a není to moc na východě, čili horší technika. Je sice fakt, že je to trochu mimo kauzalitu, vyrůst jinde, měl bych možná jiný zájmy, ale i v širších souvislostech se mě zdá ČR, jako lokální maximum optimality. Doufám, že z toho neteče moc nacionální hrdosti, to bych vážně nerad
dokonalou ilustrací je scéna sexuální výchovy z montypythonovského filmu "Smysl života"
- A co uděláme s oblečením? - Pověsíme o háček níž? *letící houba*
Za pár desítek let bude stát u každé dětské postýlky robotická chůvička, co mimo hlídání dítěte bude umět zodpovídat dětské "A ploc?" třeba celou noc.Jo stačí jen počkat až zlevněj Watsona. Pro starší dítě to jde už teď, stačí ho jen posadit k wikipedii.
Když se málé děti začnou ptát "A proč?", nejsou dospělí často schopni odpovědět (no schválně se zeptejte příbuzných a známých na otázky typu "Proč je nebe modré?", "Proč slunce svítí?", "Proč letadlo lítá?" nebo "Proč má duha tvar oblouku?").Hele, a jakej je preferovanej způsob odpovídání na tohle? Jako ne, že bych to nevěděl, ale nedokážu si představit jinou odpověď, než dvouhodinouvou přednášku z kvantové fyziky
Možná to trvá dlouho, ale ani si neumíš představit, jak tím své dítě rozvijíš. Je dobře, že si na to dokážeš najít čas.
Hele, a jakej je preferovanej způsob odpovídání na tohle? Jako ne, že bych to nevěděl, ale nedokážu si představit jinou odpověď, než dvouhodinouvou přednášku z kvantové fyzikyZkusil jsem si sestavit dependency tree. Nebudu ho vypisovat celý, ale zahrnuje například:.
To o tom GMO mohla bejt pěkná přednáškaMohla, ale protože to byla moje první v životě, tak asi nebyla :).
Nemáš to náhodou natočený?Náhodou mám, ale nevím, jestli to chceš vidět, protože je to místy tragédie :). Jak říkám, moje první veřejné vystoupení. Teď už jsem se otrkal a jde mi to snad líp.
Jo zkrátka v pohodě a on nereaguje, tak se na něj vyser ...
Docela dobrý, to je akce nějaký univerzity?Ne, hackerspace. Budeš-li někdy v Praze, stav se. Jinak z přednášek je pak zajímavý tohle.
Jo zkrátka v pohodě a on nereaguje, tak se na něj vyser ...LOL, kde to tam je? (ale jsem si skoro jistý, že vím, kdo to řekl :) Během přednášky jsem byl vynervovanej a vůbec nic si nepamatuju :) a taky už je to přes půl roku.
P.S. Nejhorší přednášení.Osobně mi tedy nejvíc WTF přišlo prvních 30 sekund tohohle (nic ve zlém, autore, ale ta matematika mě trochu porazila :).
btw na oslu psali, že introny fungujou na jiný programovací vrstvě. Nějak, že ten balast co z nich vznikne zasahuje do regulace všeho možnýho (jsem to napsal krásně podrobněNo ono se zjistilo, že fungují podobně jako když se dělá RNA interference.).
Relay attackNenápadně! Hlavně nenápadně!takovej tunel
.
Vím, že to tak je (něco podobného jsem na tohle téma už četl), ale když se nad tím zamyslím, tak mi to připadá dost paradoxní.Přece tím, že jsem něčím obklopen a na něčem jsem závislý (mám na mysli třeba ty technologie, vědu, techniku nebo prostě počítače), tak bych měl mít o to větší touhu to prozkoumat a naplno využít. Připadá mi zvláštní, že to nějak neplatí. Možná v tom ten paradox nevidíte, ale já ho tam vidím.
Proč tedy naši dávní předci dokonale (v rámci svých možností) rozuměli přírodě, když je obklopovala od malička?? Taky o ni neztratily zájem. (doufám, že moc nemíchám jablka s hruškami, spíš jen tak nahlas přemýšlím
A taky jsem žil od malička v domácnosti se splachovacím záchodem (považoval jsem ho za naprostou samozřejmost), přesto si pamatuji, ja moc mě zajímalo, jak to splachování funguje (táta mi to splachování rozebral a měl jsem jasno). A mohl bych najít další podobné příklady.
á propos, které dítě bude dnes nadšené z pokusů z magnetickou střelkou a cívkou (jako já jsem byl) nebo s baterií a žárovkami, když na straně druhé ma tatínek ten krásný barevný dotykový telefon s hromadou her? hahaMoudro díš.
Kdysi tam taky bejvali zdrojáky nějakejch her v basicuTak to možná patřím mezi tu mladší generaci. Počmága ale ještě možná pamatuju.
Na původní cyklus navázala pokračování Kruanova cesta (1987–88, 24 stran), Kruan a bohyně (1995–1997, 32 stran) a předčasně ukončený Kruan a pozemšťané (1998–99, 18 stran). Ty z těch 90. let pamatuju. Škoda že už se všechny ty starý ábíčka vyházeli, zůstalo mi jenom pár vystřiženejch článků. Dneska bych se k tomu třeba rád vracel ...
a byl snad jeste i ve Windows 95Nevím jak Windows 3.11, protože ten byl na disketách a to už se nezachovalo, ale na Win95 je určitě ve složkách někde mimo Setup společně s takovým tím šedým telefoniím sluchátkem, na jehož název si za boha nevzpomenu a co sloužilo k chatování na TCP/IP.
Je to trend kterej přišel s dostupností internetuMyslíš jako, že s dostupností internetu se hodnotné a zajímavé informace zahrabaly hlouběji mezi tu kupu exkrementů? To si nemyslím (možná tak z poloviny).
Stačí se ostatně podívat na ostatní tištěná media dneška - většina z nich je vytvořená na míru právě pro lidi kteří nevědí co je vlastně zajímá..Jakože chceš srovnávat Živě a naskenované číslo VTM? Internetové média moc daleko od těch tištěných nemají. Dobré informace se i na internetu shánějí velice tvrdě a já poslední dobou skončil u toho, že na nějaký ten skvost se proklikám skrze padesátý odkaz někde na webu na nějakém tom zapadlém webu nějakého studenta nebo profesora co ho napsal v devadesátých letech a v podstatě byl zapomenut, nebo skrze nějaké doporučení (viz Lišáka) a nebo v současné době ponejvíce už jen vybírám anglicky psané, těžké, nezáživné bible z Amazonu. To ale bohužel vyžaduje znalosti cizího jazyka, dobré vyhledávací schopnosti a především velmi, velmi aktivní zájem o danou problematiku (skoro mám na jazyku až slovo specializaci). Tomu se jen těžce může člověk věnovat od útlého mládí. A to se zdaleka netýká jen IT (ostatní obory jsou na tom ještě o světelné roky hůř).
Tady to dopadlo ještě docela dobře, VTM už je jen na webu.Ok, tak prosím srovnej. IMHO si jeden z mála co může. VTM dle mého názoru nikdy na webu nebylo, protože v dobách kdy VTM vycházelo internet ještě nebyl tak běžně rošířený. Ať to tedy shrnu: Nejde mi o médium, to je dle mého názoru irelevantní.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.