Portál AbcLinuxu, 12. května 2024 20:09

Recenze Palm Pre 2 – hardware

4. 1. 2011 | Jan Grmela
Články - Recenze Palm Pre 2 – hardware  

Když se začaly objevovat první recenze původního Palmu Pre a webOSu, asi jen málokdo věřil, že se webOS stane jedním z nejlépe použitelných mobilních systému, jehož prvky konkurence často a ráda kopíruje. Nápady a inovacemi se to v Palmu, tedy dnes už Hewlett-Packardu, jen hemží.

Úvod

Palm webOS způsobil v době uvedení malou revoluci. Byl to první systém, který přinášel komplexní integraci sociálních sítí a skutečně použitelný multitasking. Koncem roku 2010 jej výrobce posunul opět o něco dál. Po měsících slibů uvedl novou verzi přinášející mnoho zásadních vylepšení, která používání telefonu ještě více zpříjemňují a značně zrychlují. V současné podobě už toho není mnoho, co by se dalo webOSu vyčítat.

Nový Palm Pre 2

Mnozí recenzenti nazývají Pre 2 tím, čím mělo být už Pre Plus. Já s tímto výkladem nesouhlasím. Spíše bych řekl, že jde o první vlaštovku a jakýsi náhled do budoucnosti platformy. A je to náhled vskutku slibný a ve shodě s tvrzením z oficiálního facebookového účtu Palmu, totiž "2011 is going to be awesome!"

Palm Pre 2 Palm Pre 2

Nové Pre 2 je podobné konstrukce jako původní Pre, přináší však několik drobných, avšak ceněných vylepšení. Jsou to zejména tato:

Ostatní vylepšení jsou už ryze softwarová a ač jsou v současné době dostupná jen na Pre 2 prostřednictvím druhé verze webOSu, později se jich dočkají i uživatelé současných telefonů Pre/Pre Plus a Pixi/Pixi Plus.

Pre 2 je koncem roku 2010 nabízeno z několika zdrojů. Ve Spojených státech je zařízení dostupné jen jako odblokovaný nedotovaný telefon v e-shopu HP.com za $449, brzy by se však měl dostat i do prodejen operátora Verizon. V Evropě je telefon standardně nabízen jen ve Francii u operátora SFR a ve Velké Británii (opět z e-shopu) u výrobce za £399. Doufejme, že díky současnému vlastníku Palmu — Hewlett-Packard se telefon brzy objeví i v dalších evropských zemích. O uvedení v Česku a na Slovensku zatím nejsou známy žádné konkrétnější informace než "žádné Pre 2 v Česku nemáme".

Palm Pre 2 Palm Pre 2

Telefon je téměř stejně těžký jako původní Pre, má i téměř identický tvar i rozměry. Naštěstí se telefon dočkal mechanických úprav, které odstraňují nedostatky originálu. Nejvíce asi oceňuji mnohem vyšší mechanickou pevnost výsuvného mechanismu. Ten už snad nebude trpět otravným tzv. "oreo efektem", jak uživatelé na fóru nazývají jev, kdy se horní část telefonu (displej) viklá v extrémním případě i o 3-4 milimetry.

Displej pokrytý tvrzeným sklem Gorilla Glass je velmi příjemné vylepšení. Nejen že zlepšuje citlivost dotykové vrstvy, ale hlavně už není nutné používat ochranné fólie zabraňující poškrábání. Pre 2 disponuje též inovací, kterou je možné vidět už na starším zařízení Pixi, totiž vyvýšenou hranu okolo displeje, která dále zlepšuje jeho ochranu. Displej má stejné rozlišení jako původní Pre a o něco lepší podsvícení. Jeho povrch velmi rád chytá otisky prstů.

Přední hrana telefonu je zcela čistá, jedinými prvky, které můžete zaregistrovat, je otvor sluchátka a mikrofonu, telefon nemá na přední straně žádné ovládací klávesy. Na těle telefonu pak už najdeme jen přepínač tichého režimu, regulaci hlasitosti a vypínač. Vše na stejných pozicích, jako má původní Pre.

S Pixi má Pre 2 společný i LED indikátor v oblasti gest, který informuje uživatele o běžící aplikaci, potvrzuje registraci gest a při vypnutém displeji blikáním v intervalu několika sekund upozorňuje na zmeškané události, textové zprávy (jedno bliknutí) a e-maily (dvě bliknutí). Podsvícení indikátoru je dobře vyvážené a nijak neoslňuje či neruší při práci.

Pre 2 je na rozdíl od svého staršího předchůdce až na displej kompletně v matném provedení. Tedy aspoň v uzavřeném stavu. Po otevření se na zadní straně displeje zjeví zrcátko pro autoportréty. Matné provedení s vděkem Palmu kvituji, osobně nemám současnou módu lesklých zařízení zrovna v oblibě. Telefon je standardně dodáván se zadním krytem s podporou bezdrátového indukčního nabíjení pomocí příslušenství Touchstone v ceně $50. Zbývá doplnit, že nový zadní kryt má výrazně pevnější a méně vrzavou konstrukci než u dřívějšího modelu.

Palm Pre 2 Palm Pre 2

Pětimegapixelový fotoaparát je průměrně kvalitní, přibližně na stejné úrovni jako původní Pre. Nenadchne, ale ani nezklame. Informace o vylepšené hloubce ostrosti však, na rozdíl od předchozího modelu, skutečně platí. Snímat můžete najednou jak text na vinné etiketě, tak vzdálenou krajinu. Autofokus by však byl rozhodně lepší. Vedle čočky fotoaparátu nalezneme LED blesk. Zbývá dodat, že podpora natáčení videa je samozřejmostí. Snímání je možné s prodlevou menší než jedna sekunda, aplikace fotoaparátu startuje cca 5 sekund.

Klávesnice je téměř identická jako na starším telefonu. Tlačítka jsou však z o něco tvrdšího materiálu, takže se na ni lépe píše. Kvalit archivního Trea 680 však nedosahuje. Tlačítka jsou malá, její používání je však dost o zvyku. Domnívám se, že pokud nemáte ruce jako dřevorubec, tak nebudete mít se psaním na této hardwarové QWERTY žádný problém.

Posledním zásadním vylepšením, které však možná z velké části souvisí s novým webOSem, je fantastická rychlost telefonu díky rychlému gigahertzovému procesoru a 512 MiB RAM. Rozdíl v rychlosti oproti originálu mi doslova vyrazil dech. Posuďte plynulost rozhraní na krátkém videu demonstrujícím webOS 2.0 na Pre 2 sami.

Ne, že by Pre/Pre Plus bylo vyloženě pomalé, ale nebyl to ani žádný rychlík. Předchozí verze webOSu se rozhodně nemohla měřit s telefony jako Apple iPhone 3GS/4 nebo HTC Desire. Tento rozdíl s novým webOSem padá. Možná bych byl i ochoten tvrdit, že je Pre 2 rychlejší než iPhone 4.

Dle zkušeností ostatních uživatelů by mělo Pre 2 vydržet na baterii díky novému systému o něco déle než původní Pre. Telefon však byl zatím testován jen velmi krátce, nemohu tak v této oblasti být zcela objektivní. Zdá se však, že rozdíl by mohl činit dobrých 30-40 %.

Co se týče konstrukčních rozdílů v rádiové části Pre 2, zdá se mi WiFi část o něco méně citlivá, citlivější je však GSM část. Tam, kde dříve nešlo ani poslat SMS, lze nyní telefonovat.

Zítra budeme pokračovat recenzí softwaru – HP webOS 2.0.

Další články z této rubriky

Týden na ITBiz: Svět IT a burzy, umělá inteligence, Nvidia a outsourcing
Linuxové foto novinky: pozvolná evoluce
PCLinuxOS 2017.2 MATE - tak trochu zvláštní linuxová distribuce
Krátký pohled na Fedoru 25, Wayland a GNOME 3.22
Naprosto ničím nezajímavé Lubuntu 16.10

Diskuse k tomuto článku

the.max avatar 4.1.2011 01:34 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, nezbyva nez doufat, ze HP konecne bude mit rozumnejsi obchodni politiku a Pre 2 bude mozen koupit normalne i u nas, nejlepe neblokovane.
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
rADOn avatar 4.1.2011 02:44 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kde jsi splasil recenzovany pristroj kdyz se u nas nevyskytuje? To bude palmachtive boyz zajimat vic nez nekriticky rozjasana recenze.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
4.1.2011 09:28 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Pres cloveka z fora PreCentral.net, objednal mi ho na hp.com. Jinak asi eBay za o neco vyssi nez oficialni cenu.
corwin78 avatar 4.1.2011 08:34 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na původní Palm Pré jsem se strašně těšil, pak mě už nebavilo čekat a pořídil jsem N900. Nový Palm vypadá opět luxusně, ale koupil bych ho jen v případě, že by mi N900 umřela a další jsem už nesehnal. Nicméně se jsem velmi zvědavý na Tablety s WebOS.
Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
4.1.2011 08:49 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chtěl bych vidět ty gorily, jak vyrábějí to sklo...
4.1.2011 10:17 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše WebOS2
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Všiml jsem si, že tam máš SIM toolkit. To je funkce, která je až ve verzi 2.0? Nevíš náhodou, kdy by měla vyjít verze WebOS 2 i pro nás majitele Pre první řady?
Boys don't cry
4.1.2011 13:15 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: WebOS2
SIM Toolkit je skutecne az ve 2.0. Pro Pre/Pixi by mela byt dle meho odhadu asi tak v unoru.
Migi avatar 4.1.2011 13:24 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Krasný článek, zas mám nutkání si palm koupit.

Jen snad : corex -> cortex ;-)
rADOn avatar 4.1.2011 16:51 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Ja mel tohle nutkani u prvniho pre, ale vylecilo me z nej rozliseni displeje. U dumbphone by mi to bylo volny, ale pokud chci na pristroji browsit net, cist ebooky a poodbny vylomeniny, tak je rozliseni nejdulezitejsi parametr ze vsech. K cemu je mi treba GPSka kdyz nemuzu poradne videt mapu? K cemu je fotak kdyz obrazek nemuzu prohlidnout bez prehrani do pocitace? Palm opet ukazuje talent zabit vyborny produkt.

"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
4.1.2011 17:02 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Nesmysl. Mám Pre i jednu z nejlepší outdoorových GPS a ta GPS má stejný display. Mapy se na ní i na telefonu čtou uplně normálně a obrázky jsou jako na naždém jiném telefonu co má velkou obrazovku. A prohlížení fotek? Naprosto bez problému. Nic většího bych ani nechtěl. Krásně se vleze do kapsy a používá se naprosto úžasně.
Boys don't cry
4.1.2011 19:11 waa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Mluvil o rozliseni, ne o velikosti.
4.1.2011 20:29 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
aha, takže FullHD na 2 palcovém display je lepší?
Boys don't cry
rADOn avatar 4.1.2011 21:14 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Porad si pletes velikost a rozliseni. Rozliseni FullHD na 2 palcovem displeji by bylo skvely - znamenalo by to mensi pixely nez je oko schopny rozeznat cili bys nevidel "kosticky" ze kterych se obraz sklada. Nech si ukazat od nekoho iphone4 a uvidis ten rozdil. Nebo se zamysli proc maji prehistoricky 19" crt monitory lepsi obraz nez dnesni veliky "HD" obrazovky :-p
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
4.1.2011 21:30 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Nic si nepletu. Vím velice dobře co ty pojmy znamenají. To ty nedokážeš pochopit že nevidím důvod zvyšování hustoty bodů. Já na svém Palmu žádné kostičky nevidím. Někteří se prostě chytli na marketingové bláboly "větší rozlišení, víc jader, ...". Kdyby měl Palm na tak "malé" obrazovce vyšší rozlišení, tak bys stejně nic nepoznal. Tak k čemu to? Větší zátěž procesoru, menší výdrž na baterie, lepší pocit že jsem víc cool?
Boys don't cry
rADOn avatar 4.1.2011 21:53 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Nemam zrovna orli zrak ale pixely tehle velikosti vidim. Kde se to da skryt antialiasingem to nevnimam, proto jsem taky psal ze u dumbphonu je mi to putna. Ale treba u map jsou tenky nerozmatlany cary lepsi, vidim detaily bez toho abych porad zoomoval. A u pisma v terminalu je rozdil neporovnatelny, pacz (na rozdil od ctecky ebooku nebo browseru) mi jde ciste o to abych videl co nejvic pismenek, pohodli vem cert.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
5.1.2011 08:56 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Jo, tak v terminálu to je vidět dost, ale není to žádná hrůza, abych to měl potřebu řešit. Možná je to všechno dané tím, že telefon beru jako šikovnou nouzovku a většinu věcí řeším na PC.
Boys don't cry
5.1.2011 00:14 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Zde se musím zastat rADOna. Nevím jak na palmím 3,1" ale na ajfonu bylo dvojnásobné (resp. čtyřnásobné, záleží jak se na to díváte) rozlišení dost znát a opravdu to značně zlepšuje user experience. Všechno vypadá rázem o mnoho lépe, hry jsou hezčí, rozhraní je hezčí, nemusíte tolik zoomovat na stránkách...je to opravdu výhoda. Ostatně na malé rozlišení si stěžuju na konci druhého dílu recenze, který vyšel před pár minutami.

Větší displej by se mi asi taky líbíl ale zase je nutné najít vhodný balanc mezi velikostí displeje a telefonu, nechci s sebou tahat pádlo jako je např. Dell Streak s 5" LCD. To je fakt už příšera. Možná by opravdu stačilo do 3,1" narvat 800x480 a hned to bude úplně jiné kafe.
4.1.2011 15:08 Krystl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Uz pres rok mam Pixi plus a muzu rict, ze jsem z nej celkem nadseny. Kam se hrabe HTC Touch HD, ktere mam taky. Jedinou nevyhodu bych videl v pomalem procesoru, takze se obcas dost vlece. Doufam, ze HP brzy prijde s Pixi2.
4.1.2011 16:42 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Máti má též Pixi Plus a musím říct, že ten rozdíl v rychlosti je takový, že mi z toho spadla brada, když jsem to poprvé viděl :-) Pixi 2 bych viděl buď na CESu a nebo na té velké akci HP o které se proslýchá, že by měla být cca měsíc po CESu.
Milan Lajtoš avatar 5.1.2011 00:03 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
MWC
“Every great achievement was once considered impossible.”
5.1.2011 00:16 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Nene, to má být ještě před Barcelonou...ehm zrovna čtu novou zprávu o ""HP události 9. února" :-)
gtz avatar 4.1.2011 16:16 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hezký článek, doufám, že HP ho bude nabízet i u nás.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Josef Kufner avatar 4.1.2011 20:03 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A jak že to je s tou výdrží baterky? Přežije to aspoň víkend chození venku s používáním GPS a mapy?
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
4.1.2011 20:30 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
to nevydrží ani GPS klasická ;) A to nemusí tahat mapy z netu
Boys don't cry
Josef Kufner avatar 4.1.2011 20:35 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Klasická GPS to vydrží. Mám jednu bluetoothovou k obyč mobilu a na víkend to stačí v pohodě. Sice to chce koukat kam jít jen na křižovatkách, ale ta GPS loguje celou cestu.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
5.1.2011 00:24 zixo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam palm pre 1. matny zadny kryt mam k nemu tiez, takisto touchstone, ani foliu neni treba lebo display sa mi nepodarilo este poskriabat, na klavesnici so msa naucil pisat, rozhodne sa to nevyrovna dotykovej klavesnici,je to uzasny telefon ale ma aj chyby.

+ konstrukcne a hardware uzasne, aj webos je perfektny, gesturove ovladanie bezchybne, padne do jednej ruky. Pristupny root terminal :) to najviac chvalim.

- chyba ale pre mna dolezity software a to poriadny IM s xmpp resp icq, problem so ssl certifikatmi ktore nie su signute autoritov, cize emaily pouzivam bez sifrovania, nie je flash, a slaby video prehravac, slabe gps aj ked navit je celkom slusny len predsa to nie je ono. Bluetooth pouzitelny len ako headset. Dufam ze vacsina ztoho bude vo webos2.0 poriesena.

Ale aj tak by som nemenil, som z neho nateseny. Dufam ze coskoro vydaju webos2 aj na palm pre. :)
5.1.2011 08:51 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
já zas nesnesu dotykovou klávesnici. Jen kvůli té HW klávesnici jsem si koupil Pre. Na dotykáči nevíš co mačkáš, zatímco na HW to prostě cítíš.

ICQ mi nechybí, to jsem definitivně zahodil už dávno a na xmmp je patch.
Boys don't cry
rADOn avatar 5.1.2011 11:06 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Presne tak, na dotykaci se dobre mackaji cudliky v UI ale psani textu je pro me nepohodlny. Pokud nejdelsi co napisu je smska tak to jeste jde, ale delsi konverzace v jabberu ani nahodou.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
6.1.2011 10:35 izidor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
na ICQ pouzivam Agile Messenger a funguje absolutne bez problemu. Certifikaty by melo byt mozne resit pres Device info / Certificate Manager (netestoval jsem).
6.1.2011 13:09 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Certificate Manager funguje minimálně pro Eduroam (lépe naž na Ajfonu :-)) a mám dojem, že se to teď někde řešilo, že se v SDK dá k těm certifikátům nějak dostat, tudíž je spíš programátorský problém.
belisarivs avatar 5.1.2011 09:03 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A na baterce to vydrzi pri beznem pouzivani jak dlouho?

Rekneme, ze za bezne pouzivani v mem pripade povazuju proste noseni v kapse, sem tam SMS, telefonovani a poslech muziky.

Stejne mam pocit, ze tahle vecicka neni pro me. Na telefonovani mam dumbphone, ktery proste vydrzi dele (~1 tyden, to asi Pre2 neda), na hudbu Cowon D2+ na ebooky mi prijde (snad) Kindle, ktere proste dane veci vetsinou zvladaji podstatne lepe (u dumbphone vydrz na baterku povazuju za solidni vyhodu).

Nerikam, ze se to nemuze nikomu hodit, ale kupovat si smartphone asi u me nema vyznam.
IRC is just multiplayer notepad.
5.1.2011 09:45 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware

Právě kvůli té výdrži baterie jsem nedávno šel do dumbphone. Je to bohužel velká nevýhoda smartphonů obecně. :-(

5.1.2011 10:27 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Jak píšu, nedá se to ještě přesně říct, telefon je nový a nepoužívám ho "obvyklým" způsobem. Budu-li však soudit z toho, co jsem zatím viděl, tak je výdrž určitě lepší minimálně o 1/4, možná 1/3 než originální Pre. S Pre Minus jsem obvykle vydržel od rána někdy do brzkého večera a pak měnil baterku nebo nabíjel. Tady pohodlně dám celý den včetně večerní návštěvy pohostinského zařízení. Takže výdrž je lepší ale pořád to není Ajfon 4, který mi vydržel do oběda následujícího dne.

Pokud nebude člověk moc používat data, tak si myslím, že dva dny jsou reálné.
belisarivs avatar 5.1.2011 13:06 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Hm. Tak to je na prd.

Diky za info.
IRC is just multiplayer notepad.
Josef Kufner avatar 5.1.2011 13:48 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Hm, to jo. Dokud to nebudou tři dny bez problému, tak nas tím ani nemá smysl uvažovat.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
5.1.2011 14:38 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
to by mne kolikrat zajimalo, co delam jinak, ze mi G1 vydrzi i ctyri dny mimo nabijecku.
Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
5.1.2011 14:58 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Budu hádat...data? Protože kombinace "3G a hodně dat" není pro baterku zrovna příznivá.

Ale abych se přiznal, mám trvale zapnutý Bluetooth, stahuje mi to hafo mailů a upozornění z Facebooku, GPS je v režimu "sbírám polohu WiFi bodů pro Google" a tak. Takže by se určitě dalo vydržet déle, jenže proto jsem si smartphone nepořídil, abych měl vypnutá data a kvůli webu vždy zapínal notebook. (BT mám zapnutý trvale protože na něj vždycky zapomenu když lezu do auta a pak nemám handsfree)
6.1.2011 19:47 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Tipuju bluetooth, data u me taky svisti proudem nekonecnym :)
Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
5.1.2011 14:42 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Na Pre se daji koupit i mnohem silnější baterky. Končí to tuším něco na 3.8Ah. A s tím už to vydrží ty 3 dny určitě :)
Boys don't cry
David Watzke avatar 5.1.2011 17:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Jen jestli to nejsou takový šaškárny jako jsem viděl pro HTC, že máš pak mobil 2x takovej.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
gtz avatar 5.1.2011 17:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Dá se koupit neorigoš baterka 1650mA, ale je k tomu extra kryt. Mobil pak zezadu vypadá jako obluda. Normální 1350mA je v pohodě, ta se tam vleze, ale ta 1650mA je o něco větší. Cenově jak jsem se díval je rozdíl jen kolem 100 Kč
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
5.1.2011 17:38 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
no zrovna ten 1650 vypadá uplně normálně. Jen je problém v tom, že náhradní kryt už neumí touchstone
Boys don't cry
gtz avatar 5.1.2011 18:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
1800 baterie, ta už se dodává jen s jiným krytem. 1350/1500 se tam ještě vlezla
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
5.1.2011 18:40 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
asi jo. Už je to delší dobu, co jsem to hledal
Boys don't cry
5.1.2011 18:41 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
uvědomuješ si ale, že to je baterka pro HTC-čko :)
Boys don't cry
gtz avatar 5.1.2011 20:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Však jsem odpovídal na baterku ohledně HTC. Když jsem zkoušel jinou baterku pro své TREO 750V tak baterka čouhala ještě víc a byla by z něj taky obluda. Nakonec jsem tu baterku zavrhl a použil jsem nějakou Li-Ion 1300.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
5.1.2011 20:41 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Až teď jsem si všiml, že tam máš qwerty a tiše závidím. Já mám na Pre qwertz :(
Boys don't cry
5.1.2011 21:39 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
To se da zmenit v Meta Doctoru :-) Dokonce natrvalo, daji se pak normalne delat updaty.
5.1.2011 21:59 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Meta doctor? To asi není patch, že? V Preware jsem to nenašel. Mám ho teprve krátce a spousta věcí ji mi zatím skryta (zdá se)
Boys don't cry
5.1.2011 22:08 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Bohuzel, zmena rozlozeni vyzaduje flash telefonu. Meta-doctor je v podstate makefile, ktery upravi palmi doctor do zadane podoby. Pak ho normalne spustis a provedes obnovu. Da se tak treba udelat z unlocked Pixi AT&T Pixi s navigaci (pro zapadni Evropu) a Mobile Hotspotem.

Data si pak muzes obnovit ze zalohy na serverech Palmu. Ale doporucuju provest pro jistotu jeste pred tim jeden backup rucne. Zalohuje se v podstate vse mimo slinkovani kontaktu a pozic ikonek aplikaci (coz umi az 2.0).

S jednim Rekem z fora PreCentral jsme prisli i na zpusob, jak premapovat klavesy za behu ale nefungovalo to vsude, tohle je spolehliva a bezpecna cesta.
10.1.2011 11:36 mech1
Rozbalit Rozbalit vše Synchronizace s Outlookem pres USB?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prosel jsem nejake diskuse a zatim neprisel na zpusob, jak alespon jednorazove dostat kontakty a kalendar z Outlook do tohoto zarizeni (exchange nemam a online to nikam davat nebudu). WebOS 2.0 ma udejna jine db a vsechny synchronizacni softy si s tim neumi poradit.

Neznate nekdo nejakou fintu? Moc dik.
16.1.2011 14:30 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Synchronizace s Outlookem pres USB?
Bohužel jsem lenivý a vše synchronizuju do Google cloudu. Je to opravdu užitečné, pokud člověk občas mění telefony, tak nemusí nic nastavovat a "It just works". Předpokládám, že jakmile Palm uvede 9. února nové produkty s webOSem, tak budou brzy dostupné aktualizované verze synchronizačních nástrojů třetích stran pro sync mimo cloud po WiFi nebo kabelu.

Opět, dalo by se to asi řešit za několik málo hodin pomocí nějaké homebrew aplikace jelikož všechna data jsou bez problémů přístupná ve formě SQLite databáze ale to asi není to, po čem toužíte…
13.1.2011 16:01 martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zdravim, sice neznam novy sys pre2 ale jdou na tom tez nahravat hovory. Bez jakehokoli zapinani neceho pred prijmutim hovoru ci volanim.(lidi sou proste sfine...) Na 680 mam CallRec tak neco podobneho. S tou vydrzi to bylo asi planovano tak ze kdyz prijdete domu tak se odklada foun na nabijec...

Diky za info Martin
16.1.2011 14:26 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Na nic takového jsem náhodně (přiznám se bez mučení, že jsem nehledal) nenarazil. Pokud však takový SW existuje, tak nejdříve pro 2.0 jelikož na 1.x není API pro přístup k mikrofonu oficiálně dostupné (jen homebrew).

Výdrž se zdá býti únosná. Prostě celý den maily, smsky, nějaký ten web, tak 10 minut telefonování a do večera mi baterka v pohodě vydrží. Je to opravdu minimálně o tu třetinu lepší než na jedničkovém webOSu.
18.1.2011 13:35 Jurasch
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
takže jsem si pořídil PALM Pre 2 a už při nastavovaní jsem narazil na problém ... při zadání GOOGLE účtu mi to nahlásí, že nejsou pro tento účet konfigurované kalendáře a prostě je nesynchronizuje. Netušíte co s tím?
18.1.2011 15:50 Joelp | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
přihlásit se prohlížečem do aplikace Google Calendar a tím ho aktivovat?
Boys don't cry
18.1.2011 16:12 Jurasch
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
používám kalendář již 4 roky, není co aktivovat
18.1.2011 17:53 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
Snad jen zkontrolovat, zda je sync vůbec povolený, v nastavení Kalendáře na webu Google.
18.1.2011 18:38 Jurasch
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Palm Pre 2 – hardware
a kde bych to měl hledat? vůbec netuším ... :( měl jsem teď dlouho Android a tam vše šlapalo OK

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.