Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 15:43

Bug Hunt – výsledky

20. 5. 2009 | Redakce
Články - Bug Hunt – výsledky  

První kolo naší lovecké soutěže skončilo. V článku najdete shrnutí a také seznam vylosovaných výherců.

Bugreporty

Reportování chyb je do jisté míry nevděčná práce, ale pro fungování open source vývojového modelu velmi důležitá. Proto jsme se tento proces snažili přiblížit a postrčit uživatele k vyvinutí vlastní aktivity. Stručný seznam obvyklých kroků pro nahlášení bugu v open source projektu najdete v původním článku.

Lovci chyb

Každý, kdo ve stanovenou dobu (od poloviny dubna do poloviny května) reportoval chybu v open source programu a vyplnil detaily do formuláře, byl zařazen do slosování o hromádku drobných dárků. Jsou to jednak české knihy o Ubuntu (vizte recenzi) a potom dvě desítky dárkových předmětů s motivy portálů AbcLinuxu.cz a ROOT.cz (trička, hrníčky, čepice). Za podporu děkujeme také portálům LinuxEXPRES.cz, LinuxOS.sk a LinuxSoft.cz.

Celkem bylo v rámci akce Bug Hunt nahlášeno 54 bugů v 34 projektech. Zúčastnilo se 33 lidí, z toho jeden nahlásil 5 chyb. Nejčastěji byly hlášeny bugy v AbcLinuxu.cz (nejsem si jist, jestli je možné to brát jako poctu... ale můžeme se utěšovat tím, že polovina z hlášených věcí byly požadavky na vylepšení, nikoliv přímo chyby).

Vzhledem k tomu, že máme dohromady 25 výher na rozdání, tak by se zdálo jednodušší vyjmenovat spíše ty, kdo nic nevyhráli, než naopak, ale uznávám, že by to nebylo ono. Tak tedy:

Příručka Ubuntu

AbcLinuxu.cz, trička, čepice

ROOT.cz, hrnky

Výherci předměty obdrží poštou.

Děkujeme

Za účast a doufáme, že budete s hlášením bugů pokračovat i bez soutěží.

Lovci chyb

program název link číslo bugu jméno
Linux [Dell Inc. Latitude D620] hibernate/resume failure [non-free: nvidia] link 353523 Stanislav Valášek
KDevelop4 Crash related to editing CMakeLists.txt inside KDevelop link 186702 Lukáš Tvrdý
sqlite Segfault when table contains default value link 524166 Michal Čihař
Gajim get_days_with_logs() Optimalization link 4964 Přemysl Vyhnal
WINE SetFormat() doesn't remap unmapped sound buffers on failure link 16834 Martin Doucha
Google Code Editing localized wiki pages link 2468 Kamil Páral
hamlib hamlib-python: _Hamlib.so is installed in bad place link 480125 Pavel Stárek
wammu wxPython dependency is not installed link 246520 Pavel Stárek
rhpl Czech keyboard with QWERTZ layout not working in Anaconda installer link 473056 Pavel Stárek
AbcLinuxu.cz osobni prehled inzeratu "prodavam/kupuji" link 1262 David Kolibáč
AbcLinuxu.cz vlastnost inzeratu udavajici jeho vyresenost link 1263 David Kolibáč
TOra Add a new row - All new data lost in cause of wrong data link 2779415 Marián Kyral
Mandriva Linux kdm not started correctly link 50152 Pavel Heimlich
wpa_supplicant wpa_supplicant crashes when authenticating link 364781 Radek Strnad
kipiplugins Batch resizing: Proportional (2-dim) is not proportional link 135411
KDE (KInfoCenter) Překlepy v lokalizaci KInfoCenter link 2780283 Tomáš Caithaml
Monodevelop Renaming throws an unhandled exception all the time, renaming a local variable fails link 497949 Jan Vinárek
AbcLinuxu.cz Nezobrazují se očíčka u sledovaných diskuzí link 1266 Jan Hrach
Linux Dell Vostro laptop, keyboard does not work after startup occasionally link 13159 Jan Včelák
Mandriva 2009.0 Failed ntfs-3g mount lowers LCD lighting on Asus M50VC link 50311 Leos Literak
Mandriva 2009.0 Numeric keyboard on Asus M50VC does not work in KDE4's konsole link 50312 Leos Literak
gFTP (Ubuntu) gftp-gtk crashed with SIGSEGV in strlen() link 354128 Tomáš Heger
kernel Network driver atl1e malfunctioning link 366881 Vit Pelcak
Zend Framework Captcha label incorrectly paired with its input field link ZF-6412 Ondřej Machulda
AbcLinuxu.cz Online akce neprobíhají v konkrétním kraji, ten je ale potřeba zadat link 1268 Tomáš Heger
Linux Thinkpad R51e [IBM 1844ETG] suspend/resume failure [edit] link 351842 Petr Šigut
Gwenview The sidebar doesn't remember its size and actual tab after gwenview restart link 190364 Marián Kyral
AbcLinuxu.cz zviditelnit související dokumenty link 1269 David Kolibáč
Wine FlatOut: Crash or freeze after startup videos link 18277 Lukáš Furik
MySQL++ Problem with MS Visual C++, dll and operator << link 13456 Radim Dostál
VLC Currently playing song in playlist has 00:00 length link 2711 Jaroslav Nezbeda
Fedora lircm does not work in Xorg on Fedora 10+ link 498580 Ján ONDREJ
xdvipdfmx Bad glyph positions with DejaVu Sans Mono and Courier New link Tomáš Janoušek
SeaMonkey [REGRESSION] IcedTeaPlugin does not work at all in seamonkey 2.0b1pre link 488947 Tomáš Janoušek
AbcLinuxu.cz Zle zobrazenie ikon clanku serialu link 1267 Adam Kovari
qTip Displaying no background in IE6 link 366338 Adam Kovari
quagga bgpd crashes on as paths containing more 6 digit as numbers link 498832 Dušan Hokův
abclinuxu.cz Posílání PHP příloh k diskuzím link 1271 Jan Bětík
kernel 2.6.29.1: BUG: sleeping function called from invalid context at mm/slub.c:1599 link 819 Nikola Ciprich
krusader Crash (SIGABRT) when using keyboard for navigation link 2786458 Marián Kyral
Evolution Delete messages from server after emptying trash (POP) link 561196 Daniel Milde
HardInfo Generate report doesn´t generate info link 15639 Jaroslav Nezbeda
tuxonice 2.6.29.1 - Oops and hangup o hibernate link Jirka Bourek
xf86-video-intel [945GM] EDID data on VGA output ignored unless the output is active link 21632 Tomáš Janoušek
NetworkManager NetworkManager doesn´t refresh tray icon after crash with resolv.conf link 581736 Jaroslav Nezbeda
Krusader Fullwidget Terminal - empty window link 2791144 Jan Včelák
Jabbim Tray icon se po zavření jiného programu graficky změní link 918 Jaroslav Nezbeda
AbcLinuxu.cz <pre> s dlouhým 1. řádkem nejde rozbalit ve FF3 link 1276 Jan Hrach
qutIM Špatná podpora OpenFire serverů link 104 Roman Šmakal
qutim Barvy v konferencích - lepší způsob? link 118 Roman Šmakal
qutim Dialog nastavení nevykresluje správně boxy link 117 Roman Šmakal
qutim Plugin pro skupinové zprávy link 119 Roman Šmakal
qutim Podpora pro registraci na jabber serveru link 120 Roman Šmakal
esdl esdl 1.0 - ebin/* permissions link 2790189 Ladislav Hagara

Související články

Bug Hunt aneb reportujte chyby a vyhrajte v soutěži
Success story: Jak jsem si "nechal napsat" ovladače
Udělejte překladatelům radost, hlaste chyby
Není bugzilla jako bugzilla

Další články z této rubriky

Týden na ITBiz: Fotonické čipy ze stolní tiskárny
Týden na ScienceMag.cz: Model Lambda CDM celkem sedí, ale kosmologická konstanta se může měnit
Týden na ITBiz: Vysokoteplotní supravodivá dioda
Týden na ScienceMag.cz: V kvantovém materiálu objevili částici podobnou gravitonu
Týden na ITBiz: Efektivní podnikání se bez edge computingu neobejde

Diskuse k tomuto článku

Marián Kyral avatar 20.5.2009 05:21 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Hurá, konečně jsem i něco vyhrál :-)

Prosím o zaslání poštou, Do Prahy se asi v nejbližší době nedostanu.

Fluttershy, yay! avatar 20.5.2009 06:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Já pro změnu nic nevyhrál. ^_^

Jaká byla vyhodnocovací metoda? To jako abych ji mohl zpochybnit. ~_^
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Pavel Stárek avatar 20.5.2009 11:36 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Z toho si nic nedělej, já (jako obvykle) taky ne :-)
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
20.5.2009 10:15 Schmaker | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Gratuluji všem vítězům a doufám, že budete bughuntit i nadále, ať se ten náš soft dá pořádně používat
http://linuxclan.org - 1. Československý Linuxový herní klan
20.5.2009 11:33 bibri | skóre: 33 | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Osobně bych takovou soutěž pořádal furt, protože tohle je fakt potřeba...

-- www.bibri.net
Marián Kyral avatar 20.5.2009 11:58 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád

A ještě by to chtělo někoho, kdy by ty bugy řešil ;-)

Ten bug s Krusaderem je obzláště nepříjemný. Bohužel mi to padá jen v práci a nepřišel jsem na to, kde je rozdíl oproti dalším dvěma počítačům. kde mi tentýž Krusader funguje bez problémů.

Všude Gentoo ~amd64, KDE4, Qt 4.5.1, základní balíky +/- stejné :-( Zkoušel jsem čistý profil, rebuild Qt, kdelibs a je to pořád stejné.

Pavel Stárek avatar 20.5.2009 12:18 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád
A jaký důvod má ten krusader k tomu, aby používal knihovnu glib z projektu GTK (soudě podle řádků 30,31,32 toho crash reportu)? Nepoužíváš nějaké ty gtk-qt engines nebo něco takového? Vždy jsem si myslel, že QT4 si obstarává všechno sama, ale dle toho bugreportu z nějakého důvodu používá nějaké funkce z glib a to je divné. Zkusil bych tu glib a popřípadě všechny ty knihovny z gtk zauktualizovat.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
Marián Kyral avatar 20.5.2009 12:31 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád

Díky za postřeh, zkusím se na to mrknout. Jinak samozřejmě používám gtk-qt-engines ale to snad funguje jen u GTK aplikací. A navíc na těch dalších počítačích to mám samozřejmě taky.

Jinak popis glib v portage je "The GLib library of C routines". Možná nějaká speciální funkce.

Marián Kyral avatar 20.5.2009 13:09 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád

Asi to nebude mít souvislost:

[13:06:58 marian@nbmkyral ~]$ euses glib
x11-libs/qt-core:glib - Enable dev-libs/glib eventloop support
x11-libs/qt-gui:glib -  Enable dev-libs/glib eventloop support
20.5.2009 14:05 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád
A jaký důvod má ten krusader k tomu, aby používal knihovnu glib z projektu GTK
Qt může být přeloženo s podporou glib main loop, takže ta závislost asi pochází odtud.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Marián Kyral avatar 20.5.2009 14:18 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád

A připravím se o něco podstatného když to vypnu?

Před chvílí jsem Krusader kompletně odinstaloval a znova nainstaloval. Chvíli to vypadalo nadějně, ale pak to zase zhučelo :-( Podstatný je podle mně tenhle výpis:

ASSERT failure in QPersistentModelIndex::~QPersistentModelIndex: "persistent model indexes corrupted", file kernel/qabstractitemmodel.cpp, line 475

Pravděpodobně se to stane při přechodu do nového adresáře, kdy se ruší položky z toho předchozího, ale někde před tím se poškodí ten index. Teď jen zjistit kdy se poškodí a kdo jej poškodí. Asi to nebude tak triviální.

20.5.2009 15:43 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád
Čert ví, na té integraci může možná záviset integrace s freedesktop.org featurami, jako *Kit a podobně, anebo různé qt-gtk udělátory.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
20.5.2009 16:32 joe
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád
glib nijak nesouvisí s GTK
Pavel Stárek avatar 21.5.2009 10:07 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád
Dovolím si tvrdit, že plácáš nesmysly. Přečti si prosím zde sekci Dependencies. A například řádek obsažený ve spec souboru ze zdrojového balíku pro Fedoru 10 mluví jasně (gtk2-2.14.7-7.fc10.src.rpm): BuildRequires: glib2-devel >= %{glib2_version}. Možná sis to popletl s (g)libc - ale to je uplně něco jiného.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
21.5.2009 11:06 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád
Dovolím si tvrdit, že implikace není ekvivalence. GTK+ závisí na Glib, ale Glib na GTK+ nezávisí. Tudíž pokud má Qt slinkovanou s Glib, tak to ještě neznamená, že taky potřebuje GTK+.
Pavel Stárek avatar 21.5.2009 11:13 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád
To ano, ale poznámka diskutujícího jménem Joe je blbost, GTK s Glib souvisí, lépe řečeno, GTK+ potřebuje Glib.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
22.5.2009 11:43 jos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád

takže když já potřebuju jídlo, tak jídlo souvisí se mnou?

Pavel Stárek avatar 20.5.2009 12:28 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád
Tedy ne gtk-qt engine ale QGTKStyle - ten aplikuje vzhled gtk na aplikace qt.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
Marián Kyral avatar 20.5.2009 12:40 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – nejlépe pořád

Tak to ne, gtk styly se mi hnusí a vyhýbám se jim jak jen to jde.

Koukal jsem na to a krusader je opravdu linkovaný oproti GLib. Ale je to tak i na funkčním počítači. Navíc se Glib aktualizovalo dneska ráno a žádná změna,

Tarmaq avatar 20.5.2009 11:45 Tarmaq | skóre: 39
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To jste vazne rozdelili ceny podle abecedniho poradi krestnich jmen??
Don't panic!
20.5.2009 13:14 palica
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

LOL,  mas pravdu :D

stativ avatar 20.5.2009 11:57 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Snad někdy příště už nebude mezi cenami kniha o Ubuntu. To bych se i zúčastnil.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Marián Kyral avatar 20.5.2009 12:06 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Proč? Třeba by se našel někdo, kdy by si to s tebou potom vyměnil. Pro mně nemá kniha o Ubuntu smysl, když mám všude Gentoo, ale říkal jsem si, že první cenu určitě nevyhraji a něco od abclinuxu by se šiklo. Takže z tohoto pohledu byl plán splněn :-)

Jinak bugy bych hlásil i tak.

Tarmaq avatar 20.5.2009 12:09 Tarmaq | skóre: 39
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
kdyby ses jmenoval treba Bedřich, tak tu knihu vyhrajes..
Don't panic!
Marián Kyral avatar 20.5.2009 12:19 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

No já byl i ve škole vždy uprostřed, takže žádná změna ;-) A i kdybych ji náhodou vyhrál, tak ji buď s někým vyměním, nebo ji věnuji dál.

stativ avatar 20.5.2009 14:00 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Proč? Třeba by se našel někdo, kdy by si to s tebou potom vyměnil. Pro mně nemá kniha o Ubuntu smysl, když mám všude Gentoo, ale říkal jsem si, že první cenu určitě nevyhraji a něco od abclinuxu by se šiklo. Takže z tohoto pohledu byl plán splněn :-)
Ubuntu není má oblíbená distribuce (neptejte se proč, sám to nevím, trošku se k tomu kdysi přičinilo i tím, že nedávalo věci do upstreamu, ale to už je naštěstí dobré) a popravdě většina linuxáků co znám osobně Ubuntu přímo nesnáší (až na jednu výjimku, ten ho dokonce používá, ale řekl bych, že ten takovouhle knihu nepotřebuje). Jinak nějaké ty reklamní předměty abíčka by se mi líbily.
Jinak bugy bych hlásil i tak.
Neboj, to dělám. V průběhu téhle soutěže jsem jich nahlásil asi tak 5 (nojo, nebyl moc čas, běžně jich hlásím i víc).
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
20.5.2009 13:06 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

zdravim,

i presto, ze jsem pred casem vydal zpravicku o teto soutezi, tak cela tato akce je z vetsiny o nicem.

Reknu proc.

Chyb Vam nahlasim z fleku asi 50. Neni problem. Staci, kdyz obcas neco testujete a nebo pro nekoho delate studii.

Nebo naimportovat do formulare cele bugzilly.

Horsi je to pak s opravami. Lepsi nez rozdat par tisic na cenach, tak je lepsi z toho zaplatit vyvojare na par hodin prace.

Mit penize na vyhazovani oknem, tak radeji zaplatim vyvojare. Medializace je podle me k nicemu. Kdyz zjistite, ze 60% lidi k Vam chodi z Windows, tak

si muzeme potom podekovat, za to jak medializujeme. To je potom jedna z mala veci, ktera jde dopredu.

V pripade, ze se chci zviditelnit, tak zaplatim google addsense a vyjde to levneji.

Takze neni moc za co tleskat. Tleskat se da pravem tem, co ty chyby opravuji. Anebo tem, co napisi, jak se ty chyby opravuji.

Proste komunita by se mela z tech medializaci probrat. Protoze konkurence postupuje co se tyce funkcionality a funkcosti milovymi kroky. Desktop je na Linuxu pripraveny,

ale treba uz ne ty aplikace na nem.

gf

20.5.2009 13:27 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Chyb Vam nahlasim z fleku asi 50. Neni problem.

A už jste to udělal, když to není problém?

Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
Marián Kyral avatar 20.5.2009 13:32 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Já nakonec nahlásil tři a to to chvíli vypadalo, že snad nebude ani co hlásit. Padesát bych nedal dohromady ani náhodou. Natož z fleku.

20.5.2009 13:50 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

K cemu je nahlaseni existujici chyby, kdyz ji nikdo neopravi. Nebo jiz 3-6 let nikdo nahlasenou v bugzille nepravil.

K oprave urcitych veci jiz potrebujete vetsi znalosti a vice casu. Neni to jen opravil jednu podminku s null pointerem.

Nema smysl se dohadovat, proc jsem to neohlasil a ze to je __zakladni chyba__ z pohledu abickare. Ty chyby jsou jiz davno hlasene a zname.

A jsou to chyby, co hodne uzivatelu zna.

A ted mi reknete, o cem se chtete dohadovat ?

20.5.2009 14:01 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
K cemu je nahlaseni existujici chyby, kdyz ji nikdo neopravi. Nebo jiz 3-6 let nikdo nahlasenou v bugzille nepravil.

To je jiná stránka věci. To už není na vás. Po vás se chce, abyste chybu nahlásil.

K oprave urcitych veci jiz potrebujete vetsi znalosti a vice casu. Neni to jen opravil jednu podminku s null pointerem.

To nepopírám, ale bavíme se o hlášení chyb, ne o jejich opravách.

Nema smysl se dohadovat, proc jsem to neohlasil a ze to je __zakladni chyba__ z pohledu abickare.

Takže si jen honíte triko?

Ty chyby jsou jiz davno hlasene a zname.

Pokud jsou dávno známé a hlášené pak není důvod je hlásit znovu.

A ted mi reknete, o cem se chtete dohadovat ?

Já se nechci dohadovat. Jen mne zajímá, proč píšete, že jich můžete z fleku padesát nahlásit, proč to tedy neuděláte.
Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
20.5.2009 14:07 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

> Já se nechci dohadovat. Jen mne zajímá, proč píšete, že jich můžete z fleku padesát nahlásit, proč to tedy neuděláte.

Protoze svuj volny cas radeji investuji do oprav chyb vlastniho software a ne prepisovani a lokalizace bugreportu, ktere mimo navstevnosti moc neporesi.

Proste si tu honim triko a machruju o tom, jak to v normalnim IT svete chodi. Proste uzivatele maji nejake pozadavky a lokalizovat tyhle pozadavky do padesati jazykovych mutaci je k nicemu.

20.5.2009 14:34 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Protoze svuj volny cas radeji investuji do oprav chyb vlastniho software a ne prepisovani a lokalizace bugreportu, ktere mimo navstevnosti moc neporesi.

Jaké přepisování a jaká lokalizace bugreportů? A ohledně té návštěvnosti - o čem je obchodní model abclinuxu.cz a potažmo linuxsoft.cz, když ne o zvyšování návštěvnosti a tím pádem i zvyšování příjmů z reklamy?

Proste si tu honim triko a machruju o tom, jak to v normalnim IT svete chodi. Proste uzivatele maji nejake pozadavky a lokalizovat tyhle pozadavky do padesati jazykovych mutaci je k nicemu.

Zase ta lokalizace bugreportů? Tomu vážně nerozumím.

Vy nám vždycky přijdete říct, že je to všechno k ničemu a, že vy víte přesně jak by to mělo být. Co vám brání z toho vašeho know-how vytřískat takové peníze, že by z nich třeba zbylo i měsíčně těch 20 - 25 tisíc peněz na toho vývojáře?
Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
20.5.2009 15:06 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

>Jaké přepisování a jaká lokalizace bugreportů?

No jen rikam, ze prekladate bugy z anglictiny do cestiny a pak se to nekde publikuje. A to je lokalizace ne ?

>A ohledně té návštěvnosti - o čem je obchodní model abclinuxu.cz a potažmo linuxsoft.cz, když ne o zvyšování návštěvnosti a >tím pádem i zvyšování příjmů z reklamy?

Na reklame nejak moc nezbohatnete a ani na nasvtevnosti. Ale nejake penize se na tom daji udelat. Osobne muj obchodni model neni o tom, mit co nejvice lidi. Vzhledem k tomu, ze jsem hnusnej cenzor, tak jsem se takto pripravil o statisicove castky na reklame (s usmevem).

>Vy nám vždycky přijdete říct, že je to všechno k ničemu a, že vy víte přesně jak by to mělo být.

No ne, to bylo mysleno tak, ze Vy treba nejake penize mate a budete je mit drive nez goldenfish.

Ano, jsem ten smejd, co zkritizuje a rekne kudy jit. Hodne lidem to vadi. Kouzlo je v tom, ze pokud to clovek sam opravdu pouzije, tak zjistite, ze to opravdu funguje.

>Co vám brání z toho vašeho know-how vytřískat takové peníze, že by z nich třeba zbylo i měsíčně těch 20 - 25 tisíc peněz na toho vývojáře?

Ty prachy fyzicky nejsou, ale vypada to, ze pri soucasne kurzu budou nekdy treba za rok.  A cesta zadluzit se me nelaka. Veci si na sebe musi vydelat. Defakto mi brani cas. A ze sponzoruju linux a opensource. Vzdyt to je pravda. Rocne v desitkach tisic.

Prakticky dochazi k tomu, ze tu medializujeme Linux a cim dal vice lidi ho zkousi. Chybovost ale zustava casto stejna. A pocet lidi, co se vraci zpet na puvodni platformu, tak se zvetsuje.

Jo, sehnat ty penize, tak to je v planu. Vite, ona by to byla vcelku sranda, kdyby malej ceske clovek zajistil opravu chyb, ktere nedokazaly opravit velke korporace s nesrovnatelne rozpocty.

Ono shanet penize muzete, ale lepsi je predtim si uklidit vlastni bordel a ted je to mysleno u me na LInuxsoftu.

 

20.5.2009 15:14 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
To beru.
Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
20.5.2009 23:49 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
No jen rikam, ze prekladate bugy z anglictiny do cestiny a pak se to nekde publikuje. A to je lokalizace ne ?
Tak se mi zdá, že jsi tu akci nepochopil. Nešlo o nějaké překládání bugů. Přihlásit do soutěže se mohl ten, kdo vytvořil nový bugreport. Formulář na abclinuxu sloužil pouze k zadání údajů o těchto nově reportovaných chybách.

Co se týče připomínky k tomu, že je zbytečné podporovat hlášení bugů a že bychom měli spíše platit vývojáře... Já to považuji za další z goldenfishovských populistických žvástů. Jistě, platit vývojáře by bylo fajn, ale jak sám zmiňuješ, prostředky na to nemáme - za ten pakatel, který stojí pár triček, bychom moc člověkohodin nezaplatili. Ale to neznamená, že bychom se nemohli/neměli snažit pomoci i jinými způsoby. A povzbudit uživatele k reportování bugů může být jedním z nich. Ačkoliv to považuješ za malichernost, tak hlášení chyb je nedílnou a nezastupitelnou součástí open source vývoje. Bez peer-review by se open source moc daleko nedostal.

Takže my se snažíme dělat aspoň něco. Možná to není dokonalé, asi určitě to není záchrana světa, dokonce je dost možné, že mnohé z těch bugů nahlášených v akci nebudou opraveny. Ale je to aspoň něco. Povýšenecky kecat a shazovat umí kdekdo, že ano...
21.5.2009 09:38 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

zdravim,

proste medializovat bugu nepomaha. Nemusite mi verit.

Placeni vyvojaru - chapu, ze portal musi vydelavat. Ale pohledem do ceniku u Vas za reklamu a sluzby take neco prinesou(jste partner Sunu), tak sehnat 5-10kKc bude pro Vas podstatne jednodussi nez pro me.

Hlaseni chyb je dulezite. Nekdy rikam, ze dobry tester je lepsi nez vyvojar. Jenomze tento model, ze neco zmedializujete nefunguje. Ja jsem si takto nabil jiz jednou tlamu v konferenci @linux.cz .

Uzivatelum muzete v praxi rikat, ze o chybach vite. Nebo napsat nejaky "panflet" o znamych chybach. Jenomze pak to uzivatele prestanou "bastit". A to se u Linuxu stava. A rekl bych cim dal vice. Ocekavani se podle me nejak nesplnuji a ten velky boom uz je pryc.

Nejvetsi problem jsou spise chyby, ktere opravite s desitkami hodin casu stravenych nabyvanim znalosti.

Proste uzivatele zajima, zda to funguje nebo ne. U opensource plati: vyzkouset, pouzivat nebo zahodit, pokud nefunguje. A je to vcelku neprijemne, kdyz musite rikat lidem, kupte si to od Microsoftu nebo od jinych, aby clovek ze sebe neudelal blbce.

Nekdy mam pocit, ze nechapete, jak funguje software a hodne lidi zde take. Proste jste mimo realitu. Muzete povazovat za populismus, cokoli reknu. Ubezpecim Vas, ze muj fanklub se nezvetsuje a stale 0 clenu.

Celkove si nemuzu pomoci, ale linuxova komunita spolecne s linuxovymi medii dela ze sebe vetsi blbce a je to cim dal vice videt. Na prvnim miste je proc.linux.cz .

doporucuji precist odkaz nize (idealne pak zduvodnovat, ze opensource je nejlepsi ve statni sprave....):

http://qa.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=3790

Co se tyce vyvoje opensource nebo software:

Kazdy software ma hranici, kdy nektere dlouho trvajici chyby prerostou pres mez unosnosti a uz nejsou omluvitelne. Pak je jasny vitez konkurence. Podle me je treba se spise zamerit na chyby, ktere hniji dlouho. Bude to stat sice vice penez, ale prinese to vice uzivatelu. A v tomto popisovanem stavu, ty male ryby moc neresi. Ano, je to hezke, ze se opravilo par chyb, ale zde je potreba vyvinout jine paky.

V opacnem pripade se na Linux muzeme za par let vykaslat. Ja zavru Linuxsoft, Vy abicko. Skonci to cele v propadlisti dejin jako par dalsich a mnohdy lepsich systemu.

Zkuste jit nekam do praxe nebo vice komunikovat s nekym z praxe. Treba na tyden. Zmenite nazor i bez goldenfishe a jinych populistickych smejdu.

gf

 

 

21.5.2009 10:06 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Už u předchozích vašich příspěvků jsem si nebyl jist, jestli píšete opravdu o soutěži BugHunt, nebo o něčem jiném. Tenhle komentář mne v tom pouze utvrdil.

U opensource hlavně platí, že je životaschopný pouze do určitého poměru aktivních přispěvatelů k těm, kteří software pouze používají. Jsou dvě metody, jak tento poměr udržovat na přijatelné hodnotě – buď odrazovat uživatele (aby nerostl počet uživatelů, když neroste počet aktivních přispěvatelů), nebo naopak konvertovat pasivní uživatele na aktivní přispěvatele. BugHunt se snaží o to druhé.
21.5.2009 10:34 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Potesim Vas prispevkem. Soutez Bug Hunt byla skvele medialne zmaknuta. To nemuzu poprit. Banery byly skvele. Nemohl jsem si jich nevsimnout. Vsude agitace. Povedlo se opravit par chyb - to je jeste lepsi.

Ale jinak na dve veci. Cely tento pristup je na dve veci. Uz par let.

Odrazovat lidi je blbost, protoze neprodate. Takze ve finale nemuzete ve vetsim mnozstvi prodavat. Anebo muzete vyvijet na opensource, ale musite provozovat okna nebo na nich delat, protoze schuzky nechodi korektne v organizeru - firemni politika. Uzasne.

Bug Hunt se snazi  o to druhe, ale ve vysledku to moc platne neni - o tom mluvim.

Ve zkratce se u me da zkritizovat, ze jsem zkritizoval soutez. A zacinam mit pocit, ze moc lidi, co neco vi o software, tu moc neni nebo sem uz radeji nechodi. Takze bude lepsi travit cas nekde jinde.

 

21.5.2009 14:13 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Já pořád nevím, co byste chtěl lepšího. Znáte lepší způsob, jak zapojit pasivní uživatele opensource do aktivit na jeho vývoji? Mne kromě hlášení chyb napadá už jen lokalizace a tvorba uživatelské dokumentace. Žádným takovýmhle způsobem neuděláte z uživatele programátora, ani nepřivedete programátora od tvorby komerčního softwaru k tvorbě opensource. K tomu nestačí zaplatit mu zaopravu jedné chyby, k tomu je potřeba zaměstnat jej na plný úvazek (zaplacení za opravu jedné chyby znamená jenom to, že vývojář, který by dělal na jiném OSS projektu bude dělat na té vaší chybě -- ale celkově přínos pro OSS zůstane stejný). A to ať dělají distributoři, kteří takové programátory potřebují. Abíčko je server pro uživatele, takže by se mělo starat o uživatele.
22.5.2009 11:57 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

zdravim,

ne vzdy je treba za kazdou cenu zapojovat pasivni uzivatele. Bude -li chtit uzivatel byt aktivnim, tak spise potrebuje neco, podle ceho se ma sanci ucit byt _efektivne_ byt aktivnim uzivatelem. Jinak obcas pasivni uzivatel napacha vice skody. Cenu maji spise aktivni uzivatele - koderi nebo Ti, co necim, co se da pouzit ve versovacim systemu.

Dle vlastni zkusenosti jsou o dost kvalitnejsi a produktivnejsi lidi, co neco zacnou delat sami. Agitace v tomto moc nefunguje.

Od pasivnich uzivatelu jsou spise cennejsi pozadavky. A to jeste uzivatele musi vedet, co chteji. Praxe.

Programator pouziva to, s cim se mu dela nejlepe nebo je to levnejsi. cela kombinace. Vykaslete se na pohled, ze to musi byt nutne opensource. Lepsi zaplatit 100$ za solidni uzavrenou knihovnu nebo podporit 100$ opensource nez se resit s rozbitym opensource minimalne 3 nasobny cas. Penez neni nikdy dostatek. A muzu rici z vlastni zkusenosti, ze bud lide funguji sami (neco tvori) nebo se to vyplati zaplatit. Jinak Vas organizace a cely vysledek vyjde vcelku draho.

Distributori udelaji jenom neco. S nami malymi uzivateli s 0 koupenymi licencemi moc resit nebudou. V Cechach uz vubec ne, protoze tady se vyrabi a prodava, ale rozhoduje se Rakousko, Indie, USA.

Ja chapu, ze abicko nema ambice nic moc resit. Jako za velmi povedenou akci povazuju, jak jste pred casem delali nejakou akci, ze se zaplatili nejake penize za dokoncene projekty. A stacilo tudy jit.

Osobne ja na to na Linuxsoftu koukam jinak. Bud ma smysl vyvijet aplikace na Linuxu a tam by se take mely pouzivat. A chci -li aplikaci casem prodat jako firma Linux-Software Ltd (napriklad), tak se mi vyplati tomu pomoci nejakou financi. Nema smysl delat jenom zabavni a chatovaci centrum a popovidat si o tom, jak je dost veci spatnych a ze tu jsou bugy v software. V opacnem pripade je pro me lepsi se na to vykaslat (desktop), jit delat na windows, usetrit si cas a nervy. Nebo jit delat vsechno pres web (dekuji jako specialista na desktopove aplikace nechci, Vam je to mozna blizke).

Spolehat se jenom na distributory nemuzete. Co si budeme rikat, kdyz nekde hniji nektere pozadavky roky a vite, ze to lide chteji, tak je neco blbe. Chapu, ze distributori delaji ruznou bohulibou cinnost, ale podle me to soucasnemu svetu nestaci. A kdyz mi programator za 30kKc za mesic opravi 50 dulezitych chyb, tak se to vyplati. Je to jeste porad levne a dobry kseft.

Ale to, co pisi ve vsech predchozich prispevcich, asi jako konsultant (Vase www stranky) budete dobre vedet.

22.5.2009 12:11 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Dle vlastni zkusenosti jsou o dost kvalitnejsi a produktivnejsi lidi, co neco zacnou delat sami.
Podle mne nahlášení chyby a spolupráce na jejím odstranění je první krůček od pasivního uživatele k aktivnímu. Nečekám, že by se uživatel někde na pár měsíců zavřel a začal studovat C, aby pak mohl něčím přispět – naopak začne právě tím, že bude aktivně spolupracovat při opravě chyby (vyzkouší patch apod.). A nemyslím si, že jednorázová finanční odměna přivede do opensource nové programátory -- pouze je v rámci opensource přesune od jednoho projektu k jinému.
Jako za velmi povedenou akci povazuju, jak jste pred casem delali nejakou akci, ze se zaplatili nejake penize za dokoncene projekty.
Správně by tu mělo být "jak před časem zaplatili", bez toho "jste", já jsem pouze párkrát přispěl ke kódu Abíčka, ale nejsem členem redakce ani nic podobného… To jen aby nevznikla mýlka, že mluvím za Abíčko.
20.5.2009 20:31 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Protoze svuj volny cas radeji investuji do oprav chyb vlastniho software a ne prepisovani a lokalizace bugreportu, ktere mimo navstevnosti moc neporesi.
No jo, my co chybu opravit neumíme, ji holt musíme někomu nahlásit a doufat. A přepisování a lokalizace bug reportu byla záležitost na 2 minuty (hlavně protože nebylo nic co přepisovat, prostě zkopírovat link, vyplnit nadpis a hotovo), narozdíl od sepisování bug reportu, opisování dvou oops hlášení jádra, patchování, překladu. Takže zatímco třeba za mnou po tomhle zůstala jedna opravená chyba, za tebou tu zůstaly akorát kecy o tom, jak jsi jich mohl nahlásit padesát.

Zkrátka jako vždy kecáš do něčeho, s čím jsi se pořádně neseznámil, ale hned víš, jak se to mělo udělat správně.
Quando omni flunkus moritati
20.5.2009 14:14 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Asi nejlepsi priklad pro pochopeni.

Otevrete si nejakou aplikaci na Linuxu a na Windows. Delejte vely vecer testy. Vymenujte si mezitim data mezi temito aplikacemi. K 50 chybam se snadno dostanete.

Nebo cely vecer testujte jednu aplikaci a mate to take.

Idealni doba na testovani zacina nekde od 3-4 dnu. Pak zacinate vetsi aplikaci znat. Taktez se doucite hodne o tom, co by to melo umet. Neco o pouzivanych specifikacich a formatech.

No a pak to cele vemte a prepiste to nekam na web. Podivejte se pak na ty chyby za rok a zjistite, ze se toho moc nezmenilo. Taktez asi hodne tech chyb najdete nekde napsanych v bugzille. Treba par let.

V normalnim IT prostredi jsou lidi/funkce/zarazeni jako testeri. Nekdy neskodi tuto posici par dni v kuse delat. Prijdete dost o iluze, ale ziskate hodne velke zkusenosti ohledne vyvoje software. Pak si staci opet precist moje nazory.

 

20.5.2009 14:26 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Asi nejlepsi priklad pro pochopeni. Otevrete si nejakou aplikaci na Linuxu a na Windows. Delejte vely vecer testy. Vymenujte si mezitim data mezi temito aplikacemi. K 50 chybam se snadno dostanete. Nebo cely vecer testujte jednu aplikaci a mate to take. Idealni doba na testovani zacina nekde od 3-4 dnu. Pak zacinate vetsi aplikaci znat. Taktez se doucite hodne o tom, co by to melo umet. Neco o pouzivanych specifikacich a formatech. No a pak to cele vemte a prepiste to nekam na web. Podivejte se pak na ty chyby za rok a zjistite, ze se toho moc nezmenilo. Taktez asi hodne tech chyb najdete nekde napsanych v bugzille. Treba par let. V normalnim IT prostredi jsou lidi/funkce/zarazeni jako testeri. Nekdy neskodi tuto posici par dni v kuse delat. Prijdete dost o iluze, ale ziskate hodne velke zkusenosti ohledne vyvoje software. Pak si staci opet precist moje nazory.

Promiňte, ale proč to celé dovádíte ad absurdum? Tady jde o to, když narazím při normálním používání na chybu, tak abych ji nahlásil a ne se někde vypovídával, jak je ten program k ničemu.

To co tu prezentujete vy je nějaké hloubkové testování s pužitím všech možných i nemožných vstupů a to po vás IMHO nikdo nechce.
Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
20.5.2009 13:53 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Jo, díky za rozbor, celá soutěž je o ničem. Už se těším na soutěž na linuxsoftu kde se bude platit vývojář, bude se to pěkně doplňovat.

Konkurcence a mílové kroky, bububu! Je třeba je nejen dohnat ale i předehnat!

20.5.2009 14:02 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Pokud na to Linuxsoft vydela, tak do toho jdu. Mate -li prebytecnych 20-25 kKc cisteho na mesicni sponzoring vyvojare, tak me kontaktujte.

20.5.2009 20:58 Inkvizitor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

No tak zkuste nabídnout aspoň to tričko, je to symbolická odměna, ale smysl to podle mě má. Ideální by bylo, kdybyste ale zveřejnili seznam chyb, které chcete opravit. Nebo můžete poprosit čtenáře, aby vám pomohli ceny sponzorovat...

22.5.2009 12:00 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Kdyz uz tak penize a vetsi. Kdyz to udela vice lidi/subjektu, tak z toho budeme mit vsichni uzitek. No a abclinuxu me bude chtit treba trumfnout a prida jednou tolik, coz je ale ve vysledku (sehnane penize, opravene chyby, spokojeni uzivatele) velmi prinosne [ psano s velkou nadsazkou].

stativ avatar 20.5.2009 14:01 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Teď mi napadá, že příště by „bug hunt“ mohl být ne o hlášení bugů ale o jejich opravování.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
20.5.2009 14:03 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Jo, presne o tom mluvim.

Marián Kyral avatar 20.5.2009 14:10 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Pokud si pamatuji, tak se to už probíralo v diskuzi pod vyhlášením. Nicméně záleží na redakci, co je jejím cílem. Nějak se začít musí a hlášení chyb je logickým začátkem.

20.5.2009 14:49 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Hlášení chyb je pro každého, opravovat chyby může jenom „pár vyvolených“ (jaký je asi podíl vývojářů na celkovém počtu uživatelů?). Hlášení chyb je určitě jednodušší způsob, jak z konzumenta open-source udělat přispěvatele, než předhodit mu zdrojáky jádra a „nauč se C, nastuduj přepínání kontextů na platformě x86-64 a vylepši plánovač úloh“, přestože pokud by se to druhé podařilo, bylo by to nepochybně lepší, než 50 nahlášených překlepů v dokumentaci.
stativ avatar 20.5.2009 18:44 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Troufl bych si tvrdit, že zrovna na Abclinuxu je vývojářů poměrně velké procento. Navíc spousta chyb, a to i často těch hodně otravných se dá opravit změnou jediného řádku.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Marián Kyral avatar 20.5.2009 19:15 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

 

Troufl bych si tvrdit, že zrovna na Abclinuxu je vývojářů poměrně velké procento. Navíc spousta chyb, a to i často těch hodně otravných se dá opravit změnou jediného řádku.

Jo ale někdy trvá pěkně dlouho než se najde ten správný řádek :-D

 

20.5.2009 19:26 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
spousta chyb, a to i často těch hodně otravných se dá opravit změnou jediného řádku
… a způsobit tak nějakou úchvatnou regresi.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
20.5.2009 19:56 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Jenže i to nalezení správného řádku a jeho opravu musí udělat programátor. Chyb, které může opravit i někdo, kdo o programování vůbec nic neví, je podle mne velmi málo. Navíc odměňovat speciální odměnou zrovna tyhle jednořádkové chyby by nemělo moc význam – pokud je oprava tak snadná, nemá smysl ji extra podporovat ještě penězi. Zvlášť když by organizace všeho okolo byla náročnější, než samotná oprava chyby.

Teď mne napadá, že snad všechny jednořádkové opravy, které jsem někam poslal, nakonec skončily úpravou větší části kódu – protože ona jednořádková oprava opravila můj případ, ale ve skutečnosti bylo potřeba opravit skutečnou příčinu chyby nebo se s ní vypořádat na více místech. A to už jsem nemohl po pár desítkách minut procházení zdrojáků odhalit ale musel to udělat někdo, kdo příslušný program (nebo jeho část) zná a ví, jak do sebe jednotlivé části zapadají.
20.5.2009 14:54 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Chyb Vam nahlasim z fleku asi 50. Neni problem. Staci, kdyz obcas neco testujete a nebo pro nekoho delate studii.
Otázka je, co si kdo představuje pod hlášením chyby. Ohlásit 50 chyb způsobem „ňák mi to jednou spadlo, už ani nevim, co sem dělal“ opravdu není problém. Ovšem nahlásit 50 chyb, kde dokážete popsat krok za krokem, jak chybu zreprodukovat, případně doplníte nějaký dobrý testovací příklad, který vývojář jenom může vzít a spustit, poskytnete podrobný ladicí výpis programu, případně i heapdump a budete ochoten s vývojářem spolupracovat na odstranění chyby, stáhnout si HEADovou verzi, opatchovat jí a vyzkoušet, zda oprava funguje – to už asi „z fleku“ neuděláte.
20.5.2009 16:20 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Tak bylo to mysleno zadat chyby do bug-hunt formulare zde.

To, ze neni sranda neco vyreportovat a dale pokracovat v celem procesu, tak to vim moc dobre. Dobry a podrobny bugreport delate klidne i 2 hodiny. Pisete -li, nejaky analyzer dat a logu, tak klidne i dele.

Jinak pres 30 testovacich pripadu  k OpenOffice tu mam v testovacich slozkach ihned k dispozici. Casem zverejnim - radove mesice.

20.5.2009 16:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Tak bylo to mysleno zadat chyby do bug-hunt formulare zde.
Tam snad šlo zadat jen nově oznámené chyby ze kterých bylo jasné, že je zadal ten, kdo chybu přidává do bug-hunt formuláře, ne? Takže pro to, abych mohl zadat těch 50 chyb zde, musel bych jich 50 zadat ve skutečných bugzillách.
21.5.2009 16:41 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Měl bych jeden dotaz na Pavla Kysilku. Před časem tady psal o chybném načítání tabulek udělaných v MS do OO, kvůli nějakému bugu OO. Už je ten bug odstraněný, např. ve verzi 3.x OO  ?

22.5.2009 10:17 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

zdravim,

tech bych je vice co se tyce tabulek a i podle ruznych formatu. Kdyztak mi osvezte pamet nebo lepe se mi ozvete soukrome (tento dotaz je v teto diskuzi spise offtopic). Do konce tydne odpovim.

Ono toho je vice: ramecek na stranu bunky, srafovani, gradeinty, styly a dalsich minimalne klidne 30%-50% vlastnosti neimplementovanych vlastnosti (primo tabukove procesory dle testcase od Microsoftu)......

gf

 

25.5.2009 20:44 me
Rozbalit Rozbalit vše BUG report & lokalizace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jenom by jsme chtel upozornit na drobny detail souvisejici s lokalizaci produktu. Pokud uzivatel ma ceskou distribuci, trosku to komplikuje reportiovani jeho bugu, tedy tech ktere nesouviseji primo s lokalizaci. Pokud se prikladaji treba chybove hlasky anebo screenshoty a ty jsou v cestine (anebo cinstine ;-), anglicky vyvojar nemusi pochopit co je spatne. Osobne si myslim, ze pokud nekdo chce reportovat bugy, mel by pouzivat anglickou distribuci. A probelmy s lokalizaci resit na lokalni urovni.

8.6.2009 13:19 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ty jo! Já jsem to musel nějak zaspat... O tom že jsem vyhrál jsem se dozvěděl před 5 minutama a to tak, že jsem z nudy do Googlu zadal své jméno :-D Bůh žehnej Googlu!

/--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
stalker avatar 10.6.2009 12:26 stalker | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

btw, kdy plánujete odeslat ceny?

zatím nic nedorazilo a už jsem málem zapomněl, že jsem vlastně něco vyhrál :-)

Jendа avatar 10.6.2009 14:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Mně přišla ta kniha o Ubuntu už před ~14 dny...
10.6.2009 14:12 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Bohužel.. Taky ještě nic nepřišlo..

/--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
Marián Kyral avatar 10.6.2009 14:29 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Taky zatím čekám.

Liskni_si avatar 14.6.2009 18:56 Liskni_si | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Mně taky nic. Navíc mi přijde lehce podezřelé, že moje jméno (Tomáš Janoušek) je odkazem na úplně jiného uživatele abclinuxu… :(

Jendа avatar 15.6.2009 08:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Tomášů Janoušků je asi víc :-P
18.6.2009 21:08 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Už je to skoro měsíc a nic nedorazilo. A já se tak těšil :-( Psal jsem maila a odpověď se také ještě nedostavila.. Asi nestíhají, nebo je dovolená.

/--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
Jendа avatar 18.6.2009 23:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Napiš si na kratky zavináč abclinuxu tečka cz...
19.6.2009 13:13 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Tam už jsem právě psal cca před 14 dny...

/--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
11.8.2009 15:27 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Navíc mi přijde lehce podezřelé, že moje jméno (Tomáš Janoušek) je odkazem na úplně jiného uživatele abclinuxu… :(
Sorry, opravím.
Liskni_si avatar 3.9.2009 16:20 Liskni_si | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Tak a už i já svůj hrnek mám. Dobře oni.

stalker avatar 2.9.2009 14:36 stalker | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Tak jsem se konečně dočkal. Už jsem ani nedoufal :-)

 

1.7.2009 21:54 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Už je to přes měsíc a pořád nic nedorazilo... :-/ Co si o tom mám myslet?

/--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
Marián Kyral avatar 2.7.2009 18:45 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Neklesej na mysli, moje šiltovka právě dorazila ;-)

2.7.2009 18:46 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bug Hunt – výsledky

Moje triko už dneska taky :-)

/--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.