Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 23:35

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
31.8.2007 00:21 r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zvýšené hardwarové nároky jsou často odůvodnitelné novými softwarovými funkcemi, ale v tomto případě se jedná o to, aby operační systém mohl omezovat uživatele (...)

co to je za fud, ze vista je narocna na hw proto - aby mohla lidi omezovat? fsf a zeleni uz fakt zmagorili...
kdyz se vypnou fce "narocne na novy hw", jako je aero atp., tak vista jede bez problemu na pet let starem kompu

Používání svobodného softwaru může posunout dále spravedlnost společenskou i spravedlnost související se životním prostředím bez podpory růstu založeného na odpadu, nadvládě a krátkodobém zisku.

co?? co ma spolecenska spravedlnost (co to vubec je?) spolecneho s nejakym softem? jejich matros na huleni bych chtel mit :))
temahle kecama si fsf akorat skodi (pokud to jeste vlastne jde, v jejich pripade ;) )
31.8.2007 01:00 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
co to je za fud, ze vista je narocna na hw proto - aby mohla lidi omezovat? fsf a zeleni uz fakt zmagorili...
Obmedzovanim mali na mysli vsetky tie ochrany, ked sa ti obycajna mp3ka dobre ze nie 5x zasifruje a rozsifruje, kym sa ti dostane do reprakov.
31.8.2007 02:26 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Nedávno byla na slashdotu diskuze ohledně problému, kdy se ve Vistách při přehrávání mp3 téměř zastaví komunikace přes síť. Holt to neustálé ověřování hardwaru se někde projevit musí.
Quando omni flunkus moritati
31.8.2007 09:14 r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
ne ze bych se chtel ms zastavat, to ne, ale imo ochrany funguji jen na vyzadani danym obsahem (tj. chranenym dvd, nejakym audio-video s ms drm atp.) a mimo to, netusim jak vista pozna, ze ve vlc zrovna prehravam mp3 (ale necetl jsem tu diskuzi, jen visty [a linux] denne pouzivam a s timhle nemam zadny problem - 1gbit jede krasne i kdyz poustim nejaky hd rip)

a pokud dobre ctu i nelinuxove weby, tak si matne pamatuji, ze fud o neustale kontrole hw byl jiz davno vyvracen
31.8.2007 12:22 Peterix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Je otázka, co přitom bylo použito jako přehrávač... pravděpodobně Windows Media Player. Je jasné, že systém nemůže příliš sledovat kód (VLC), který Microsoftí DRM úplně obchází... Každopádně je tento 'feature' velmi podivný... Proč zpomalovat SÍŤ při přehrávání hudby a videa? Nejde o kontrolu HW, ale o naprosto nesmyslné omezení. Čeho tím chce Microsoft dosáhnout?
31.8.2007 13:17 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Proč zpomalovat SÍŤ při přehrávání hudby a videa?
Já jsem z toho pochopil, že síť nebyla zpomalena, ale že na ni prostě nezbyl výpočetní výkon právě kvůli tomu neustálému testování hardwaru.
Quando omni flunkus moritati
31.8.2007 15:04 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
kdesi na nete je aj presný popis prečo sa to deje...

ja si netrúfam to popísať, ale problém je s jadrom a tým ako sa spracováva komunikácia na sieťovej karte, proste je to veľmi náročné na CPU, pri gigabitových linkách (a gigabitovom zatažení), v jednom prípade tam zataženie CPU prekročilo 40 % na dualcore procesore.
No a na druhej strane je multimediálny obsah na viste silne preferovaný, aby nedochádzalo k výpadkom v hudbe. No a efekt je, že systém sa rozhodol obmedziť prenos na sieti aby hudba mala dostatočný čas v CPU. Súvisí so so schedulerom jadra.
Luboš Doležel (Doli) avatar 31.8.2007 01:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
kdyz se vypnou fce "narocne na novy hw", jako je aero atp., tak vista jede bez problemu na pet let starem kompu
Linux mi může fungovat bez problémů na pět starém compu i s těmi (3D) funkcemi. Co jsem Vistu testoval, tak mi zpomalená přišla i bez Area.
co ma spolecenska spravedlnost (co to vubec je?) spolecneho s nejakym softem?
U těchto vět jsem strávil mnoho minut díváním se do slovníku, protože jsem je také nechápal :-( Pokud někdo najde překlad, který by dával smysl bez považování FSF/Zelené za blázny, sem s ním.
31.8.2007 02:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Hmm pomalé na tvém počítači? A já myslel, že na tvé HW konfiguraci nemůže být nic pomalé :-)
AltOS avatar 31.8.2007 04:50 AltOS | Jizak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
"co ma spolecenska spravedlnost (co to vubec je?)" - Mno... nekdo v necem vice, ci mene podobnem zije a ani nevi co to je...smutne. "Kdybych se narodil pred sto lety..."

"...spolecneho s nejakym softem?" - Mozna narazka na to, ze clovek MUSI vlastnit Win (mozna Mac) aby mohl zkouknout BBC online, nebo vyridit uredni veci i u nas, jak ctu vsude mozne (s tim vsak zkusenosti osobni nemam).
31.8.2007 08:23 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Mozna narazka na to, ze clovek MUSI vlastnit Win (mozna Mac) aby mohl zkouknout BBC
Chtěl jste jistě napsat "musí mít zakoupeno povolení užívat". Protože ten software nevlastníte ani náhodou.
31.8.2007 12:51 r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
ot: a treba nejake open source ci free veci vlastnim? treba pod gpl licenci? imo taky ne, musim se chovat dle omezujici (napr.) gpl licence - akorat to mam se zdrojaky a vetsinou zdarma
(takze spolecenska spravedlnost jedine tak s bsd ;) )
31.8.2007 22:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
taky ne, musim se chovat dle omezujici (napr.) gpl licence

Ani GPL, jakožto jedna z těch restriktivnějších open source licencí, vás v používání software naprosto nijak neomezuje. Omezuje vás pouze v jeho dalším šíření - a i tam podstatně méně než MS EULA, která vám nějaké šíření nepovoluje vůbec.

1.9.2007 01:20 r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
to ano, ja tim spis narazel na to, ze clovek nejen ze nevlastni nejake komercni programy (po zakoupeni), ale ani ty napr. s gpl licenci, prave kvuli ruznym omezenim na sireni, coz treba ta bsd licence nema
AltOS avatar 31.8.2007 16:15 AltOS | Jizak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Nojo, zapomnel jsem, ze je treba radne slovickarit v jakoukoliv hodinu. Ale ano, mate samozrejme pravdu. ;)
31.8.2007 08:33 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
kdyz se vypnou fce "narocne na novy hw", jako je aero atp., tak vista jede bez problemu na pet let starem kompu
Linux mi může fungovat bez problémů na pět starém compu i s těmi (3D) funkcemi. Co jsem Vistu testoval, tak mi zpomalená přišla i bez Area.
co ma spolecenska spravedlnost (co to vubec je?) spolecneho s nejakym softem?
U těchto vět jsem strávil mnoho minut díváním se do slovníku, protože jsem je také nechápal :-( Pokud někdo najde překlad, který by dával smysl bez považování FSF/Zelené za blázny, sem s ním.
Velmi zvláštní je, že se aktivně zabýváte Linuxem, a tohle vám nedochází. Vám nevadí, že vás úřady (a školy) jako svobodného občana v podstatě nutí komunikovat prostřednictvím proprietárních formátů (tj. de facto používat komerční software)? Že svými daněmi přispíváte na nákup licencí (tj. povolení používat) proprietárního software, které jako uživatel ani vy ani státní správa nevlastníte a tudíž jste odkázáni na milost a nemilost soukromým subjektům (lépe řečeno jednoho jediného)? Vám nepřipadá, že používání otevřených formátů a open source software přispívá ke svobodnější občanské společnosti? A že je to tedy společensky spravedlivější? Tak to je ten překlad.
31.8.2007 09:09 pj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
vadi, ale nelze srovnavat linux vs. xp, jeste hodne vody uplyne nez se linux aspon priblizi pouzitelnosti xp, bude to do doby, az nebude nutne kvuli zakladnim vecem hrabat do txt konfiguraku, na vse musi byt prijemne gui, vi/vim pouze na skutecne advanced veci, podobne jako xp a jejich ekvivalent konfigurace registry.
31.8.2007 12:26 MarSik | skóre: 16 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
S tim tedy zasadne nesouhlasim. Na vsechny _zakladni_ dulezite veci gui existuje (minimalne co sem zahlidl gnome v Ubuntu).

Ale ve statni sprave rozhodne nesmi zadny urednik zasahovat do konfigurace sveho pocitace a pro administratora jsou textove konfiguraky mnohem pohodlnejsi nez gui. (Protoze se daji resit vzdalenym pristupem a hromadne.. at zije rsync ;)

A pokud mate otevreny datovy format, tak doma si uz pouzivejte cokoliv vam vic vyhovuje. Proste to bude mozne...
Nothing is foolproof...fools are very clever.
31.8.2007 14:58 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
rsync? A zadarmo?
Zjavne nepoznáš ako to chodí vo veľkých korporáciách... Pokiaľ riešenie na diaľkovú správu nestojí aspon 50 000 USD tak nie je vôbec zvažované....
31.8.2007 23:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Pokud je mi známo, licence rsync nijak nebrání tomu, abyste si za něj řekl o 50000 dolarů, pokud se díky tomu zákazník bude cítit lépe… :-)
AsciiWolf avatar 31.8.2007 18:32 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Podle mě uplyne ještě několik desítek let než se Win přiblíží bezpečností a stabilností Linuxu/BSD ;)

1.) Grafické rozhraní v Kernel-space je největší blbost,co mohla kdy windows potkat,prostě kernel a gui má být (a je u každého normálního os) oddělené - když se ve windows sekne gui,pomůže jen restart,když se gui sekne v linuxu,stačí ctrl + alt + del ,tohle byla hlavní věc,proč jsem přešel na Linux

2.) Windows byl od jakživa jednouživatelský OS,a proto se na něm virům daří líp než na kterémkoliv jiném OS... - další věc,proč jsem přešel na Linux

3.) Windows je tak jednoduchý operační systém,až je to na škodu,vývojáří ve win xp,a vistě (win 2k na tom byli o moc líp) omezili,co se dalo,takže neobsahuje defaultně žádné složitější utility,ani lepší cli programy,a ty programy,které má jsou omezené (viz. rdp server ve win xp...),linux mě ničím neomezuje,neptá se mě 5x "jestli chci opravdu vyhodit soubor do koše",nezobrazuje mě otravné tray ikony typu "windows je ohrožen,máte vyplý firewall" - další bod pro linux

4.) Mám rád unix like systémy,a na platformu ibm pc je jediný použitelný systém právě Linux... (na BSD nejdou některé propriteární aplikace a hry) - další bod pro linux

5.) nejspíše jste "Pane Anonyme" linux ani neskoušel,protože jinak by jste věděl,že linux nemá konfiguráky v .txt ale v .conf a,že Ubuntu a Mandriva má gui na skoro vše - i na věci,které na windows buď nejdou,nebo jdou,ale složitě

takže asi tak :)

31.8.2007 21:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
1) Hmm ctrl+alt+del mi zrestartuje linux, jestli je restart linuxu něco jiného než windows tak prosím :D
2) Asi jste nikdy neslyšel o řadě NT, že?
5) Vy asi taky nebudete dlouho ten linux používat, že? Protože třeba .vimrc nemá žádnou .conf příponu ;-)
Fluttershy, yay! avatar 31.8.2007 23:11 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Nespletl si náhodou Ctrl + Alt + Backspace?

Řada NT je ta, která nepadá, ale nefunguje na ní ani Hledač min(TM).

.vimrc má příponu .vimrc ^_^.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
31.8.2007 23:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007

IMHO buď myslel Ctrl-Alt-Backspace nebo myslel skutečně Ctrl-Alt-Del, ale proti tomu ne restart, ale tlačítko "reset" na skříni (takové to, které tam velmi často není).

Mimochodem, když už je řeč o Minesweeperu, tohle mne dostalo…

Fluttershy, yay! avatar 31.8.2007 23:21 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
BOMBA!!! ^_^
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
1.9.2007 00:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Já si to nespletl, to si spletl ten na koho reaguji, proto jsem to taky napsal.
1.9.2007 01:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
V příspěvku, na který reagujete, bylo "nespletl si", to mi zní jako třetí osoba, ne druhá… :-)
1.9.2007 01:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
No jó, já už tam viděl "Nespletl si si" :-)
AsciiWolf avatar 1.9.2007 17:23 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
sakra,přepsal jsem se,samozřejmě,že jsem myslel ctrl + alt + backspace ;)
AsciiWolf avatar 1.9.2007 17:31 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
ad2.) netvrď mi,že programy ve windows se dají používat bez problémů pod normal userem - mají s tím problémy i oficiální utility od MS,a většinou se to musí řešit ošklivými hacky,win vista jsou už na tom mnohem líp,ale furt to není stejně funkční jako na linuxu ;)

ad3.) linux používám dost dlouho,ale ten bod 5 byl spíš takové rýpnutí ;) no jo,vím,že na linuxu se na přípony souborů zas tak nehledí ;)

btw. nemusíš mi vykat ;)

1.9.2007 16:01 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
když se ve windows sekne gui,pomůže jen restart,když se gui sekne v linuxu,stačí ctrl + alt + del
Když se sekne GUI, ještě nikdy mi nezafungovalo Ctrl+Alt+Backspace, to funguje jenom, když GUI normálně běží.
Quando omni flunkus moritati
AsciiWolf avatar 1.9.2007 17:33 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Zvláštní,mě zafnugovalo vždy ;-) ,a kdyby nefungovalo,tak se přepnu na konzoli (ctrl + alt + f1) a restartuju Xka s tama ;-)
1.9.2007 22:09 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
To je dobrej plán, až na to, že to nefunguje taky. Mě když se sekne počítač, tak to myslí vážně ;-)
Quando omni flunkus moritati
Luboš Doležel (Doli) avatar 31.8.2007 11:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Já to všechno vím, ale nazývám to jednodušším způsobem. Pojem "společenská spravedlnost" pro mě může znamenat všechno možné, ale s IT oborem to souviset nebude.
AltOS avatar 31.8.2007 16:17 AltOS | Jizak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
A jakym? Svinarna? :D
31.8.2007 12:23 r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
nevim, zadny urad me k pouziti neceho nesvobodneho jeste nenutil - vzdy mam moznost pouzit (ne)svobodnou propisku a papirovy formular (a vs me v pohode akceptuje .pdf [akorat byt jsou psane v ooo, tak .pdf generuji necim jinym, ptz vzorecky me jak svobodne ooo tak nesvobodne ofice07 exportuje spatne :( ])

proc si porad kazdy mysli, ze kdyz urady neco umozni vyplnovat pres net, ze to musi byt v necem non-ms? (aspon zatim) to bylo vzdy pridavne reseni, vzdy je moznost to vyridit klasicky (vim, jit na urad je sice neefektivni, ale [aspon zatim] neni jedinna cesta to resit pres net - pomoci aplikace ktera jede treba jen v ie, cili "nutnost" mit windows)

me vic, jakozto vami zminovaneho svobodneho obcana se*e, ze diky zelenym je/bude spousta dani navic, ktere stejne vlada/urady s pomoci zelenych prodrbou za blbosti misto neceho potrebneho (treba ekologie) nez to, ze pokud nemam windows/office, tak musim jit na urad vyplnit ten papir osobne

otevrene formaty/software beru jako vyhodu hlavne z bezpecnostniho hlediska a moznosti pripadne volby

ps: zatim po me chtel nejaky urad jen jednu vec elektronicky - bez debat; a to vyrocni zpravu z meho sro co se posila na soud a dava na net:ooo a export do .pdf to resil krasne a nebyl problem
31.8.2007 09:15 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Zelenym jsem nikdy neveril a dobre delam. Uz jen cekam, kdy vytahnou Kapital od Marxe. S temi svymi kecy delaji linuxu/FOSS antireklamu. :-( FOSS je o svobode, ne o boji proti komercnim firmam. Ale to ten zeleny pan asi nechape :-(
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
31.8.2007 10:05 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Zelenym jsem nikdy neveril a dobre delam. Uz jen cekam, kdy vytahnou Kapital od Marxe. S temi svymi kecy delaji linuxu/FOSS antireklamu. :-( FOSS je o svobode, ne o boji proti komercnim firmam. Ale to ten zeleny pan asi nechape :-(
Proč je žádost aktivistům a "progresivním organizacím"
o podporu při odmítání Windows Vista ve prospěch nasazování svobodného softwaru
boj proti komerčním firmám? Proč by neměl mít FOSS stejné šance jako ony komerční firmy? Angažuje-li se komerční firma v odmítání svobodného softwaru ve prospěch nasazování Windows Vista, proč to není možné taky obráceným směrem?
„Svobodný software nabízí společenským aktivistům alternativu k tomu, co představuje Vista. Používání svobodného softwaru může posunout dále spravedlnost společenskou i spravedlnost související se životním prostředím bez podpory růstu založeného na odpadu, nadvládě a krátkodobém zisku. Žádám společenská hnutí, aby vytvořila plán přechodu zahrnující rozhodnutí nepřecházet na Vistu.“
Co na z téhle věty není pravdivé (resp. co je na ní závadné z hlediska svobody)? Zrovna od zakladatele tohoto portálu bych čekal, že podobné aktivity spíše podpoří než bude shazovat. Když chápete svobodu takto, proč tedy bojujete jako portál proti komerční firmě produkující jistý operační systém tím, že nepřijímáte na portále její reklamu? Proč by taky neměly mít společenská hnutí (nota bene!) právo na svobodu odmítnout Windows Vista ve prospěch FOSS?
31.8.2007 10:24 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Používání svobodného softwaru může posunout dále spravedlnost společenskou i spravedlnost související se životním prostředím bez podpory růstu založeného na odpadu, nadvládě a krátkodobém zisku.

Posunout dale spolecenskou spravedlnost .. Z toho se mi jezi vlasy hruzou. Kam ji chteji posunout dale? Historie nam ukazala, kam tyhle kecy o socialni spravedlnosti vedou (ke gulagum atd).

Když chápete svobodu takto, proč tedy bojujete jako portál proti komerční firmě produkující jistý operační systém tím, že nepřijímáte na portále její reklamu?

Ja jsem zakladal portal ne proto, abych proti nekomu bojoval, ale abych lidem pomahal. Linux je pro mne svoboda volby, ne nabozenstvi prikazujici svatou valku proti Microsoftu.

A vase poznamka o reklame je naprosto irelevantni. Sice by reklamy od Microsoftu prinesly dost penez (provoz abicka fakt neni zadarmo), ale byla by to podpora (de facto) naseho konkurenta. Takze my proti Microsoftu nebojujeme, jen jej nepodporujeme zobrazovanim jeho reklam.

Co na z téhle věty není pravdivé (resp. co je na ní závadné z hlediska svobody)?

Muj dojem pri cteni toho odstavce je: Zakazte Vistu. Viz plán přechodu zahrnující rozhodnutí nepřecházet na Vistu
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
31.8.2007 14:11 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Používání svobodného softwaru může posunout dále spravedlnost společenskou i spravedlnost související se životním prostředím bez podpory růstu založeného na odpadu, nadvládě a krátkodobém zisku.

Posunout dale spolecenskou spravedlnost .. Z toho se mi jezi vlasy hruzou. Kam ji chteji posunout dale? Historie nam ukazala, kam tyhle kecy o socialni spravedlnosti vedou (ke gulagum atd).
Hm, tak jestli se vlasy ježí z toho překladu, tak za to ale původní výrok, který spravedlnost chce pouze "prosazovat" či "podporovat" (further) moc nemůže. A pokud by snad vadilo i to, tak já osobně se nehodlám pojmu spravedlnost vzdávat jen kvůli tomu, že ho někdo v historii zneužíval ve svůj prospěch (to bych si musel vymyslet kompletně nový jazyk). Nejdřív přestaneme o spravedlnosti a svobodě mluvit, a pak ji vůbec rozlišovat od nespravedlnosti a nesvobody.
Když chápete svobodu takto, proč tedy bojujete jako portál proti komerční firmě produkující jistý operační systém tím, že nepřijímáte na portále její reklamu?

Ja jsem zakladal portal ne proto, abych proti nekomu bojoval, ale abych lidem pomahal. Linux je pro mne svoboda volby, ne nabozenstvi prikazujici svatou valku proti Microsoftu.
Výše zmíněné lze taky chápat jako požadavek svobody volby: totiž svobody volby svobodného software namísto automaticky mnohdy bezmyšlenkovitě nasazovaného produktu jedné jediné firmy (a ještě ke všemu se obrací na neziskové organizace, které jsou vesměs financovány z veřejných prostředků nebo darů). Tenhle požadavek má taky lidem pomáhat - být svobodnější i co se týče softwarových řešení.
A vase poznamka o reklame je naprosto irelevantni. Sice by reklamy od Microsoftu prinesly dost penez (provoz abicka fakt neni zadarmo), ale byla by to podpora (de facto) naseho konkurenta. Takze my proti Microsoftu nebojujeme, jen jej nepodporujeme zobrazovanim jeho reklam.
O žádné válce proti Microsoftu není nikde ani slovo, jde o "rejecting Microsoft's Vista operating system, and to encourage instead the adoption and use of free software" - což je totéž, co jste udělali tady na tom portálu. Vista podle těchto aktivistů svými nároky vede ke zhoršování situace (lidské svobody a životního prostředí) a konkuruje svobodnému softwaru. Proto vyzývají k "nepodpoře" tím, že se nebudou instalovat jeho operační systémy. Kde je zásadní rozdíl?
Co na z téhle věty není pravdivé (resp. co je na ní závadné z hlediska svobody)?

Muj dojem pri cteni toho odstavce je: Zakazte Vistu. Viz plán přechodu zahrnující rozhodnutí nepřecházet na Vistu
Hm, tak to mají např. na mnichovské radnici tyhle bojovné nálady (dokonce dovedené do praxe) už pár let... Můj dojem naopak je, že jde o výzvu: Nasaďte namísto Visty svobodný software. Na tom udělat to nikoliv živelně a emotivně, ale podle plánu (např. v rámci obnovy systémů), není přece vůbec nic odsouzeníhodného, spíš naopak.
31.8.2007 14:44 phero | skóre: 17 | blog: techblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
dela ti to dobre, takhle zasirat diskusi?
31.8.2007 16:43 r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
to je na me, ze? ;)
mas-li co k memu slusne vyjadrenemu nazoru - jenz jsem napsal - co rict, tak to udelej slusne a nebo jdi do <|>
31.8.2007 20:31 phero | skóre: 17 | blog: techblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
S tvym nazorem dokonce souhlasim. Ale tady nejsi na idnes, aby si tim zasiral diskusi.
31.8.2007 22:06 r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
muj nazor byl k tema clanku, dokonce sem z nej citoval
a tudiz byl narozdil od polickych reci nize a tveho atakovani k veci

cca tretina komentaru je ke stejne veci jak muj - proc nenapises i jim, to co me :)
Luboš Doležel (Doli) avatar 31.8.2007 22:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Říkám si, co jiného by do té diskuze mělo patřit než debata nad obsahem článku.
1.9.2007 01:21 r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
dekuji nacelniku, ze jsi se me zastal :)
1.9.2007 11:07 phero | skóre: 17 | blog: techblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Určitě bych si raději přečetl nějaké postřehy a zkušenosti s distribucemi a ne žumpu založenou na jedné větě - ale je fakt, že na abíčku to jinak nejde.
31.8.2007 00:37 Jan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Verili byste, ze v Ubuntu gutsy je verze watch, ktera nemumi cestinu v UTF-8 ?
Marián Kyral avatar 31.8.2007 07:33 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Věřili. V Gentoo to taky neumí.
31.8.2007 15:48 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
No a? Ve vsech distribucich Linuxu je kernel, ktery neumi korektni handling UTF-8 znaku v pseudoterminalu v cooked rezimu.
31.8.2007 02:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm nevíte někdo jak je to s těmi novými X.org a kartou ATI X200? Respektive s akcelerovanými free drivery pro tuto kartu? Budou tam?
31.8.2007 08:21 .
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
>> Používání svobodného softwaru může posunout dále spravedlnost společenskou i spravedlnost související se životním prostředím bez podpory růstu založeného na odpadu, nadvládě a krátkodobém zisku.
Co?! :-D
A potom sa cuduju, ze ich ludia neberu vazne.. :-)
31.8.2007 08:37 MoB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Přesně - jestli budou Linux a svobodný software propagovat takoví magoři, jako jsou (většinou) zelení, tak potěš koště...

(Disclaimer: mám rád přírodu a chápu důležitost její ochrany. Ale spousta z toho, co říkají zelení, prostě nedává smysl.)
31.8.2007 09:28 Karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Přesně - jestli budou Linux a svobodný software propagovat takoví magoři, jako jsou (většinou) zelení, tak potěš koště...

(Disclaimer: mám rád přírodu a chápu důležitost její ochrany. Ale spousta z toho, co říkají zelení, prostě nedává smysl.)
No, myslim, ze za zelene si muzes dosadit jakoukoliv stranu a tvrzeni zustane v platnosti. Nemyslim, ze zeleni rikaji vetsi/vice blbosti, nez jine strany, oni pouze rikaji jine blbosti, na ktere jsme si jeste nezvykli. :-)
31.8.2007 09:53 MoB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Máš samozřejmě pravdu, jenom zde v tomto konkrétním případě šlo o zelené.
31.8.2007 10:27 Karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Ano, zde slo o zelene, ale jelikoz by tvrzeni melo smysl i v pripade jinych stran, tak pak mi v tomto ohledu pripada cely tvuj komentar zbytecny. A nemuseli bychom se omezit pouze na politicke strany, jiste by platilo i pro ruzne spolky a sdruzeni. Mozna by bylo lepsi, kdyby jsi pouze vyjmenoval, kdo by linux propagovat mel.

Problem je, ze pokud ma ve statni sprave dojit k nejakemu vyraznejsimu vstricnemu kroku smerem k otevrenym formatum a svobodnemu softwaru, budou o tom muset nektery z politiku zacit mluvit (nazval bych to nutnym zlem :-) ). A zde se nabizi otazka, proc ne zrovna zeleni? Oc by bylo lepsi, kdyby s tim prisel nekdo z ODS, CSSD ci KDU-CSL? Blabolil by tak jako tak, jen o necem jinem.

Aby nevznikl spatny dojem, ja nechci zelene nejak propagovat, myslim, ze jsou podobna smes inteligentu, idealistu, prospecharu a blbu, jako strany ostatni.
Fluttershy, yay! avatar 31.8.2007 10:52 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Proč jsou Zelení, ehm, magoři? Podle mě jsou zase socani hovada a nikomu to nevnucuji.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
unknown_ avatar 31.8.2007 16:13 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Když jsme u toho srovnávání, tak podle mě sou ODSáci tuneláři. Taky to nikomu nevnucuju :-D
Fluttershy, yay! avatar 31.8.2007 16:21 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Takže nejlépe vyšli Zelení ^_^.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Xeelee avatar 31.8.2007 21:16 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
A členové ostatních stran nejsou? Každopádně se to netýká všech straníků (rozhodně jich nebude většina) a pokud považuješ ODS za fašisty tak jsi podle mě extrémista ty.
Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
Xeelee avatar 31.8.2007 21:18 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Ooops to měla být reakce na Merlyna.
Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
31.8.2007 11:06 12345 | skóre: 41 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ten watch je super…a já se vždycky otravoval s while true; do date; echo; <prikaz>; echo; sleep 5; done :-)
andree avatar 31.8.2007 12:06 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
presne to som chcel napisat :-D aj ked ja som to skor pouzival ako while true; do <prikaz>; sleep 5; clear; done... no, toto je koniec dobrych casov :o))
zoul avatar 31.8.2007 14:06 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
BTW: while true; do něco jde taky zapsat jako while :; do něco.
kotyz avatar 31.8.2007 11:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nejdou mi otevrit ty screenshoty, vraci mi to 403 forbidden. dela to nekomu dalsimu taky?
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Fluttershy, yay! avatar 31.8.2007 12:45 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
No, mě rozhodně ne.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
kotyz avatar 31.8.2007 16:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční novinky - 35/2007
tak me uz ted taky. ale este kolem poledne to neslo ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
31.8.2007 22:52 me
Rozbalit Rozbalit vše Je Linux ekologicky?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prekvapila me podpora zelenych. Z mnoha pohledu neni Linux ekologicky OS, aspon Windows stale vychazeji z pohledu ekologie vyrazne lepe (lepsi sprava energie, uspavani, mensi naroky na zobrazovaci plochu, podpora jednodussiho hw (sw drivers, winmodems, winprinters, ...), atd). Jeste nedavno slo rici, ze Linux bezi i na starem HW a ze lze stary HW ozivit nahranim Linuxu; ale toto take jiz moc neplati, moderni Linuxove distribuce jsou lacne po vykonu HW vaseho PC. Stary pocitac, treba Pentium x586, dnes jiz nestaci prakticky ani na maly router; stare pocitace maji take mensi spotrebu energie. Dalsi kapitolou je zatez generovana na sitove servery, kolik GB uzivatele Linuxu stahnou behem neustaleho stahovni updatu, patchu, zkouseni novych distribuci, atd. A tech serveru, ktere hosti v internetu SW a baliky pro Linux. S ekologickeho pohledu neni Linux zatim moc dobry, a podpore zelenych nerozumim... Mozna ze maji obavy, aby budouci verze Windows neprisly s nejakou formou cenzury, ktera by mohla filtrovat jejich nazory. Ale cenzuru lze zavest kdekoli v infrastrukture internetu, neni k tomu treba domaci PC (viz Cina).
31.8.2007 23:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Linux ekologicky?
mensi naroky na zobrazovaci plochu

Co tím myslíte?

podpora jednodussiho hw (sw drivers, winmodems, winprinters, ...)

Jednodušším hardwarem myslíte hardware, kde práci místo nenáročných zákaznických obvodů vykonává podstatně "žravější" hlavní procesor počítače? To vám připadá ekologické?

Jeste nedavno slo rici, ze Linux bezi i na starem HW a ze lze stary HW ozivit nahranim Linuxu; ale toto take jiz moc neplati, moderni Linuxove distribuce jsou lacne po vykonu HW vaseho PC.

Pořád IMHO platí, že běžná linuxová distribuce je méně hardwarově náročná než stejně staré Windows, ať už vezmete kterýkoli "rok výroby".

Stary pocitac, treba Pentium x586, dnes jiz nestaci prakticky ani na maly router;

Stačil-li na něj dříve, nevidím důvod, proč by měl najednou přestat stačit.

Dalsi kapitolou je zatez generovana na sitove servery, kolik GB uzivatele Linuxu stahnou behem neustaleho stahovni updatu, patchu, zkouseni novych distribuci, atd.

Proti objemu stahovaného porna, hudby a filmů IMHO naprosto marginální záležitost.

Fluttershy, yay! avatar 31.8.2007 23:13 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Linux ekologicky?
Lidé (včetně vás dvou) si pletou pojmy "ekologie" a "šetrnost k životnímu prostředí". Když už, tak "environmentalismus".

Ekologie == "nauka o vztazích v přírodě"
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
31.8.2007 23:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Linux ekologicky?
No jo, ale jak se člověk nemá zapomenout, když většina "ekologů" toho o ekologii ví asi tolik, co já o bulharské literatuře druhé poloviny 19. století? :-)
Fluttershy, yay! avatar 31.8.2007 23:24 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Linux ekologicky?
To ale nejsou ekologové, nýbrž uřvanci!

Ekology lze nalézt například na univerzitě v Českých Budějovicích. Uřvanci se koncentrují v centrálách Greenpeace. To si nikdo nesmí plést!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
31.8.2007 23:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Linux ekologicky?
To já vím, ale když jim od rána do večera v novinách, rádiu, televizi i na webu (skoro) všichni říkají ekologové, člověku se to tak nějak dostane pod kůži…
Fluttershy, yay! avatar 31.8.2007 23:29 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Linux ekologicky?
Třeba mě, člověka opravujícího koncovky adjektiv v mluvě vlastní matky, jen tak snadno nedostanou. Je třeba se bránit.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
31.8.2007 23:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Linux ekologicky?
Taky se třeba snažím bojovat za to, aby se webu neříkalo "internet" a aby lidi Internet pořád neotvírali, nezavírali a hlavně nevypínali, ale občas mám při tom pocit určité marnosti…
Fluttershy, yay! avatar 1.9.2007 02:04 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Linux ekologicky?
Taky používám "web" a "Firefox" místo "Internet", popřípadě "net" (to zavání dotnetem ^_^).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
1.9.2007 03:27 Jiri Kolar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Linux ekologicky?
Fuck ya'll weenies ! Zase si nejaky dement plete pojmy, verit cesky psanym blabolum uz zacinam povazovat za vyrazny znak neskutecne naivity, aneb. nejen greenpeace zameneni za ekology !
Fluttershy, yay! avatar 2.9.2007 01:44 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Linux ekologicky?
Cože?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
10.9.2007 12:58 T.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Linux ekologicky?
Ono je potřeba rozlišovat ekology a ekologisty
3.9.2007 09:49 cedrik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Linux ekologicky?
Stary pocitac, treba Pentium x586, dnes jiz nestaci prakticky ani na maly router
A sakra. Mam maly router postaveny na Linuxu a 200MHz procesoru MIPS. Ted abych si koupil nejmene dvojjadrový ci ctyrjadrovy procesor aby mi to stihlal. Nebo ze bych si dal na MIPS Windows? Ajtakrajta ono to pro tu architekturu neexistuje.

Podle toho co píšete, tak nevite nic, ale nevíte to, tak o tom píšete. Takže si běž něco nastudovat a neplacej tady zřejmé nesmysly.

Dodnes pouzivam linux na PII 233 MHz. Pravda nic moc, ale ještě mě to nedonutilo koupit si lepší.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.