Portál AbcLinuxu, 28. července 2025 18:55


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
16.2.2007 16:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chudáci lidi s užším sidebarem na zprávičky... :-D
Jak moc jsou ábíčkáři inteligentní? ;-)
Saljack avatar 16.2.2007 16:59 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Taky mě napadlo že je to nejdelší zprávička jakou jsem tady viděl, ale taky jedna z nejzajímavějších :-)
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
16.2.2007 17:09 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Já vím, já vím. Normálně bych to zařízl v polovině nebo nechal autora, aby to přepsal, ale když je to tak zajímavý, je pátek a za tři roky to bude 444 let od smrti Nostradama...
16.2.2007 18:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Já byl jednou oříznut a upozorněn mailem, tak si od té doby dávám pozor. ;-)
Saljack avatar 16.2.2007 21:54 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ale neni to na škodu myslim že je dobře že to zůstalo dlouhý alespoň si toho každej všimne :-)
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
17.2.2007 16:33 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
444 let od smrti Nostradama...
Já to četl jako 444 let od smrti von Neumanna, což by sice tématu zprávičky odpovídalo víc, ale přeci jenom jsou naše počítadla o něco mladší, než Nostradamus :-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Mikos avatar 16.2.2007 17:05 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě sem dám odkaz na originální článek (na tom heise.de je to hodně zjednodušené a zkreslené): World’s First Commercial Quantum Computer Demonstrated

Jinak si myslím, že takovýto pokrok v oblasti kvantových počítačů (které mohou naprosto změnit nejen IT svět) si poněkud delší zprávičku zaslouží ;-) Né všichni chápou proč jsou kvantové počítače takovým obrovským krokem kupředu oproti klasickým počítačům (včetně různých molekulárních DNA počítačů, atp.).
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Daniel Kvasnička ml. avatar 16.2.2007 17:15 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
které mohou naprosto změnit nejen IT svět
Nejen ze mohou, oni budou muset. Nebo jine alternativni technologie, protoze kolem r. 2030 dosahnou polovodice technologickeho klimaxu a pak uz zbyde jen paralelismus a ten svet nezachrani.

Jeste by mohl byt nejaky pokrok v relativistickych vypoctech ;-)
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Mikos avatar 16.2.2007 17:27 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
No oni ho změní i v tom smyslu, že veškeré do teď používané "bezpečné šifry" (které by na klasických současných i budoucích počítačích trvalo lámat třeba stovky miliard let) budou pomocí kvantových počítačů lámatelné de facto během mžiku oka ;-) Jedinou bezpečnou cestou pak bude kvantová kryptografie (využívající principu kvantové teleportace).
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Marek Bernát avatar 16.2.2007 19:04 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Tá teleportácia má znamenať previazanosť? Nepáči sa mi používanie tohoto slova v tomto kontexte, lebo väčšina ľudí ho má asociované s predtavou premiestňovania zo sci-fi filmov a to je niečo úplne iné. Tu ide o nelokálnosť priestoru (well, časopriestoru, ale nebudeme to komplikovať).
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Mikos avatar 16.2.2007 19:19 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ano, jedná se o využití provázaných stavů (entanglement). A na používání termínu kvantová teleportace IMHO není nic špatného, je to pokud vím odborný termín (viz článek na Wikipedii). To že si pod tím někdo neznalý představí teleportaci jako ze Star Treku je jeho problém :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Marek Bernát avatar 16.2.2007 19:22 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Nevedel som, že je to odborný termín. Tak fajn.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
17.2.2007 18:45 Jan Olšan
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Rozhodně entanglement, entanglování, entanglovat. Jinak je to hrozná mlha; ještě horší, než překládat "gender" jako "rod". Překladatelští puristé jsou hrozná sběř.
Marek Bernát avatar 17.2.2007 18:59 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Nemal som na mysli entaglement, na to máme pekný termín previazanosť, ktorý presne vystihuje o čo ide. Mal som na mysli teleportáciu. Nevedel som, že je to odborný termín v kvantovom kontexte.

Gender je pohlavie, alebo rod, čo je na tom zvláštne? Napríklad v gramatickom zmysle je slovo rod správny preklad a určite je to lepšie ako nechať tam slovo gender.

Tiež nemám rád puristov, ale takisto nemám rád ani opačný extrém, teda neprekladať nič.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Radek avatar 17.2.2007 08:29 Radek | skóre: 15 | blog: rad
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ja se nechci hadat, ale kvantova kryptografie stoji na tzv. non-cloning theoremu, podle ktereho neni mozne kopirovat bezchybne kvantovy stav. Teleportace stoji tak rikajic na druhe strane barikady...
Marek Bernát avatar 17.2.2007 09:11 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Hm, ja mám pocit, že máte pravdu, ale len čiastočne. Celé to má základ v previazanosti stavov a kvantovej nelokálnosti. Teda, že sa vytvorí pár previazaných fotónov a A aj B nakoniec dostane po jednom. Pretože sú previazané, tak to, že namerajú korelované hodnoty nastane viac ako v 50% prípadoch. Ak do komunikácie zasiahne E, tak oslabí koreláciu, takže jej prítomnosť bude detegovateľná. Takže ja by som asi povedal, že kvantová kryptografia stojí na všetkých troch faktoch – previazanosť, teleportácia (nelokálnosť) a nemožnosť kopírovať stavy.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
17.2.2007 18:46 Jan Olšan
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Každopádně nepočítejte, že kvantové šifrování bude běžně dostupné (nedejbože zadáčo) ubohým bědným nýmandům... kterými jsme my, spodních deset miliard.
Marek Bernát avatar 17.2.2007 19:02 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
No a? A kde je akože problém? To snáď nezmenšuje teoretický význam toho objavu.

Navyše s vami nesúhlasím. Počítače tiež ešte pred pár rokmi nebol prístupné skoro nikomu a dnes ich má každý. Nepodceľujte silu pokroku.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Marek Bernát avatar 17.2.2007 19:02 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
s/ľ/ň/g
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
18.2.2007 05:09 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Těší mě, že jsem před dvaceti lety byl „skoro nikdo“. :-D
Marek Bernát avatar 18.2.2007 11:24 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Hm, a už akože nie si? :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
18.2.2007 11:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Termín kvantová kryptografie je velmi nešťastně zvolený. Považuji za zcestné a zavádějící označovat termínem kryptografie něco, co stojí a padá se speciálním (fyzickým) přenosovým kanálem.
Marek Bernát avatar 18.2.2007 11:27 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Hm, kryptografia je predsa veda, ktorá sa zaoberá hlavne tým, ako dostať informáciu z bodu A do bodu B, bez toho, aby ju získal C. V tomto zmysle to predsa je kryptografia a je úplne jedno, na čom stojí a padá.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
18.2.2007 11:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Takže zapečetěný pancéřový kufřík doplněný o kurýra s ochrankou je také kryptografie?
Marek Bernát avatar 18.2.2007 11:48 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
V zmysle horeuvedenej definície áno (a je to definícia, ktorá sa často používa). Všetko je to vždy len o definíciách a o tom, že sa ľudia nevedia dohodnúť. Holt, už je to raz tak :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.2.2007 22:00 *
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
a jak rychlou ma kvantovy pocitac praci s registry? a nebo to je tak, ze todle zatim nikdo nevyresil a na kazdy algoritmus bude potreba sestrojit odpovidajici pocitac?
16.2.2007 22:06 *
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
btw. jen tak aby me to doslo. qbit je spocetny nebo nespocetny pocet stavu? a plyne z toho neco?
Marek Bernát avatar 16.2.2007 22:11 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Qbit je konečný a je to analogické počtu bitov. Obvykle sú to nejaké molekuly, ióny, alebo také niečo. A čo má z toho plynúť?
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.2.2007 17:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A se zvyšováním počtu čeho stoupá výkon lineráně u běžných procesorů?
Mikos avatar 16.2.2007 17:22 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Toť otázka, nevím jak bych tu větu vyjádřil lépe, jestli je tu nějaký odborník na tohle téma, ať tu zprávičku případně opraví ;-)

Ekvivalentem qubitu v klasických počítačích je bit. Nicméně co je přesným ekvivalentem v procesoru? Tranzistor? Já vám opravdu nevím...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
16.2.2007 18:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Samozřejmě, že tranzistor. Co jiného? :-) Dvakrát víc tranzistorů rovná se dvakrát tolik výkonu. Nemusí to přeci být vyloženě dvojnásobně velký procesor, i cluster dvaceti počítačů místo clusteru deseti počítačů poslouží jako dobrý příklad. :-)
16.2.2007 18:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
IMHO tohle neplatí, dvojnásobek tranzistorů neznamená dvojnásobek výkonu, musí tam být realizována nějaká logika pomocí které jsou ty přidané tranzistory řízeny, ne?
16.2.2007 19:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ach jo. :-/ Když jedna pekárna upeče rohlík za minutu, tak dvě pekárny upletou za minutu dva rohlíky, ne? Co výrobce udělá s tranzistory navíc (jestli zdvojnásobí šířku slova a navýší výkon o 100 %, vylepší scheduling instrukcí a výkon o 20 % nebo třeba z tranzistorů navíc poskládá portrét ředitele firmy a výkon vylepší o 0 %) tady neřeším, stejně tak to neřeší teorie maximálního možného výkonu nebo jak to mám nazvat.
18.2.2007 19:22 noname265 | skóre: 5 | blog: Legion_of_arch
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Dovolil bych si nesouhlasit ;) s těmi tranzistory je to jinak...řídí se to zákonem Gordona Moora (Mooreův zákon) který říka že každého 1 a půl roku se počet tranzistorů zdvojnásobí a výkon procesoru roste exponenciálně s časem vzniku procesoru...
nothing
Marek Bernát avatar 18.2.2007 19:47 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Výroky 1 a půl roku se počet tranzistorů zdvojnásobí a výkon procesoru roste exponenciálně s časem vzniku procesoru spolu znamenajú presne to, čo hovorí Kyosuke a totiž, že výkon je lineárne závislý na počte tranzistorov.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
18.2.2007 23:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Špatně. Pokud jsou ta tvrzení pravdivá (což už tak úplně přesné není), vyplývá z toho mocninná závislost (y = ax^b), ne lineární.
Marek Bernát avatar 19.2.2007 14:01 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Pravda. Chjo :-(

Viac myslieť, menej písať…
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.2.2007 19:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Krom toho jsem měl dojem, že typický NP-complete problém při implementaci na klasickém počítači nevyžaduje komunikační režii mezi jednotlivými větvemi ověřování. Je to jako při lámání šifer – každý procesor dostane část klíčů a algoritmus, pracuje sám a nakonec vrátí výsledek.
Josef Kufner avatar 16.2.2007 18:19 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
No přece s hertzema. Málo hertzů – malý divadlo, víc hertzů – velký divadlo, ještě víc hertzů – pořádnej bordel. Jasná lineární závislost. ;-)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
belisarivs avatar 17.2.2007 10:33 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Mne staci Cimrmanovy zive obrazy s jednim hertzem:

"Jirasek hledi do minulosti", "Libuse hledi do budoucnosti" a "Konias hledi do diry"
IRC is just multiplayer notepad.
Marek Bernát avatar 16.2.2007 19:14 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Prečítaj si Introduction v tomto Shorovom článku, myslím, že tam práve rozoberá to, čo chceš vedieť. V podstate ide o to, že na bežných počítačoch závisia algoritmy od dvoch premenných a to je pamäť a dĺžka behu. Ak predpokladáme, že tá pamäť je nekonečná, tak máme Turingov stroj. Pri kvantových počítačoch dostaneš ešte jeden parameter a tým je presnosť výpočtu. A práve tento ďalší parameter predstavuje možnosť riešiť niektoré problémy (ako faktorizáciu) rýchlejšie. Ale zďaleko to nie je tak, že výkon rastie exponenciálne s počtom quibitov, to Mikos veľmi zjednodušil. Navyše, pokiaľ je mi známe, tak zatiaľ nie sú preskúmané javy, ktoré vzniknú pri previazanosti väčšieho počtu molekúl, čiže nie je jasné, či pôjde postaviť počítač väčší ako pár quibitov. A takisto, pokiaľ je mi známe, tak udržať aj pár molekúl aspoň chvíľu previazané je dosť problém, čiže je tu otázka ako relalizovať pamäť.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Mikos avatar 16.2.2007 20:21 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Já si opravdu myslím, že výkon u kvantových počítačů skutečně _roste_ exponenciálně s každým přidaným qubitem. Ta závislost je prostě 2^n kde n je počet qubitů. Je to sice zjednodušené, ale de facto to tak je, všechny odborné i popularizační články, které jsem k tomuto tématu četl, tohle IMHO potvrzovali (aspoň já to tak pochopil).

Jinak ten systém co vyvinula firma D-Wave je adiabatický kvantový počítač, díky tomu je vyřešen problém s dekoherencí a neměl by být žádný problém přidávat další qubity, těch plánovaných 1000 qubitů v roce 2009 vypadá jako zcela realistických a pujde to zvyšovat ještě dál a dál. Ale na druhou stranu má co jsem se dočetl adiabatický kvantový počítač i své stinné stránky oproti "standardním" kvantovým počítačům...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Marek Bernát avatar 16.2.2007 20:46 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Já si opravdu myslím…

Podľa mňa to príliš zjednodušuješ. Napríklad Shorov algoritmus na faktorizáciu dokáže sfaktorizovať n-bitové číslo pomocou počítača s 2n quibitmi. V porovnaní s klasickými algoritmami to znamená samozrejme exponenciálne zlepšenie, ale ten kvantový počítač ti neprinesie vyšší výkon do klasických algoritmov. Nefunguje to tak, že do kvantového počítača naleješ klasický algoritmus a on ti ho zráta rýchlejšie ako klasický počítač. Funguje to tak, že treba vymyslieť algoritmus, aký na klasickom počítači nie je realizovateľný a práve vtedy využieš tie quibity navyše. Inak sú ti na nič.

adiabatický kvantový počítač

Zaujímavé, o tomto som zatiaľ nepočul.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Mikos avatar 16.2.2007 21:29 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Nefunguje to tak, že do kvantového počítača naleješ klasický algoritmus a on ti ho zráta rýchlejšie ako klasický počítač. Funguje to tak, že treba vymyslieť algoritmus, aký na klasickom počítači nie je realizovateľný a práve vtedy využieš tie quibity navyše. Inak sú ti na nič.
Tak pokud chci používat kvantový počítač, beru jako samozřejmost, že na něm musím používat kvantové algoritmy. Vždyť také na to existují kvantové programovací jazyky. Nicméně IMHO jde téměř jakýkoliv problém řešit na kvantovém počítači tak, abych využil veškerý jeho potenciální výkon (respektive aspoň většinu onoho výkonu) které mi souhrně qubity nabízejí. Rozhodně není pravda, že bych ty qubity využil pouze u problémů, které nejsou an normálním počítači realizovatelné.
Zaujímavé, o tomto som zatiaľ nepočul.
Já až do teď také ne ;-) Btw. pokud tě to zajímá, v blogpostu Some technical papers for interested folks! (přímo od Dr. Geordie Rose - Chief Technology Officer v D-Wave Systems) najdeš odkazy na další papery ohledně adiabatických kvantových počítačů.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Marek Bernát avatar 16.2.2007 21:35 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Nicméně IMHO jde téměř jakýkoliv problém řešit na kvantovém počítači tak, abych využil veškerý jeho potenciální výkon (respektive aspoň většinu onoho výkonu) které mi souhrně qubity nabízejí.

Poprosil by som toto niečím podložiť.

Btw. pokud tě to zajímá, …

Jasné, lenže si nie som istý, či má zmysel príliš sa tomu venovať. Zatiaľ som sa nerozhodol, že či sa chcem živiť stavaním adiabatických kvantových počítačov :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Mikos avatar 16.2.2007 21:45 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Bohužel to ničím podložit nemůžu, pouze to tak chápu z článků co jsem si zatím kdy o kvantových počítačích přečetl (tzn. není to nijaký fundovaný názor, proto tam také bylo to IMHO). Až budu mít víc času, chtěl bych se tomuto tématu věnovat trošku víc a přečíst si i podrobnější publikace a papery, pak bych to snad mohl podložit (případně vyvrátit že to tak není a měl jste pravdu vy). Zatím ten čas ale nemám :-(

Jinak kvantovými počítači se také živit nehodlám :-) Ty linky na ty papery jsem dával jako zajímavost, představu o tom co to adiabatický kvantový počítač je si z nich může člověk udělat aniž by je četl kompletně celé...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Marek Bernát avatar 16.2.2007 21:54 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ok, ja som na tom podobne. Ale zdá sa mi pravdepodobnejšie, že tam tá sila kvánt (ehm :-) ) nepôjde vždy využiť. Ak zoberieme klasickú analógiu, tak existuje veľa algoritmov, pri ktorých zvýšené nároky na pamäť neprinesú vyšší výkon. Naopak, existuje zopár algoritmov, kde to vyšší výkon prinesie. Podobne to môže byť aj s kvantovými počítačmi, že síce väčšina algoritmov pôjde rovnako rýchlo (pomaly) ako na klasických, ale zopár algoritmov pôjde rýchlejšie (faktorizácia). Ale myslím, že toto je stále otázkou výskumu. Totiž, ak by aj bolo možné ten kvantový výkon využiť, stále by to znamenalo vymyslieť nové algoritmy (ak si videl Shorov faktorizačný algoritmus, tak ti je jasné, že to nie je zďaleka také jednoduché ako vymýšľať bežné algoritmy). Napríklad, aj faktorizácia je teoreticky realizovateľná v polynomiálnom čase na klasických počítačoch, ale nikto zatiaľ nenašiel algoritmus. To som sa zasa rozpísal. Proste pointa je, že to rozhodne nevidím ružovo (a to som ešte nezmienil technické problémy), ale inak je to veľmi zaujímavá téma.

Jj, díky za linky, tiež tie články väčšinou len preletím :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Marek Bernát avatar 16.2.2007 22:17 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
To som si zasa dal. Faktorizácia samozrejme je realizovateľná v polynomiálnom čase už nejaký ten piatok. Síce nie tak, aby s tým šlo lámať šifry, ale ide to :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Mikos avatar 16.2.2007 17:33 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jinak pro představu - onen připravovaný procesor s 1000 qubity bude mít "kapacitu" (či jak to zas správně pojmenovat?) 2^1000 stavů! To je cca 10^301 stavů, přičemž v celém viditelném vesmíru je jen cca 10^80 atomů!

Nedělám ve svém výpočtu někde nějakou chybu? Nezanedbávám něco? To číslo mi přijde téměř neuvěřitelné...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
16.2.2007 17:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ale počtu 2^1000 stavů snad dokáže dosáhnout i počítač který bude mít 1000 bitů paměti, ne?
16.2.2007 18:45 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ano, ale u něj to jsou potenciální stavy, které by mohl maximálně tak jeden za druhým projít. Kvančítač by ale měl umět těch 2^1000 stavů prostě vzít paralelně v úvahu při výpočtu nebo tak něco. To bude asi ta NP část, ne? V tomhle já se nevyznám. :-)
Marek Bernát avatar 16.2.2007 19:40 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Je to asi takto. Predstav si rozdiel medzi konečným automatom a turingovým strojom. Klasické počítače síce nemajú nekonečnú pamäť, ale používame ich tak, aby sme zväčšili triedu problémov, ktoré idú riešiť v polynomiálnom čase. No a podobne kvantové počítače majú parameter presnosť výpočtu a tým, že ju považujeme za teoreticky nekonečnú, dostávame nový druh počítača, silnejší oproti turingovému stroju. No a napokon, aby sme sa dostali k tomu, odkiaľ sa berie tá presnosť, tak tá vyplýva zo základov kvantovej mechaniky (vlnové funkcie, merania, atď). A to je v skratke všetko milé deti :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.2.2007 20:53 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Já viděl jen jeden kvantový programovací jazyk a bylo v něm víc vzorců než ukázek kódu, takže na tohle expert nejsem. :-) Krom toho, ve fyzice jsem se zasekl jen na úrovni SŠ vítěze FO, nepokračoval jsem studiem té moderní kvantové mystiky. :-D
Marek Bernát avatar 16.2.2007 21:03 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Presne tak. Na kvantových počítačoch sa programuje pomocou Fouriérových transformácií a Hilbertových priestorov :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Marek Bernát avatar 16.2.2007 21:17 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Tak nie, doba už zjavne pokročila :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.2.2007 21:22 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Místo flamewarů „Perl nebo Python“ budeme mít flamewary „Querl nebo Quiteon“? :-D
Marek Bernát avatar 16.2.2007 21:32 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
To sa akože prestane programovať na klasických počítačoch? Tak to je smutné, veď sa kvôli tomu zatiaľ ešte nemá ani kto obracať v hrobe :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.2.2007 21:34 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Von Neumann se nepočítá? ;-)
Marek Bernát avatar 16.2.2007 21:42 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Sákra, chcel som napísať takmer :-) Djikstrovi by to určite tiež vadilo :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Marek Bernát avatar 16.2.2007 21:44 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Sákra, sákra, prečo som sa tak rýchlo vzdal? :-D Neumann bol predsa kvantový fyzik :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Marek Bernát avatar 16.2.2007 21:45 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Hnidopiši si pred slovo Neumann primyslia ešte slovo Von :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Marek Bernát avatar 16.2.2007 21:46 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ale nie hocikam pred to slovo, ale presne medzi písmeno D a slovo Neumann. Jak ja týchto hnidopichov neznášam… :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.2.2007 21:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Zástupy hnidopichů jsou opravdu strašné, teď jsem zaslechl, jak jeden křičí „ale to V mělo být malýýýýý!“ :-D
Marek Bernát avatar 16.2.2007 22:05 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ee, na toto som si dal pozor. Je na začiatku vety, takže je veľke :-P :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.2.2007 22:20 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Jiný hnidopich mi tady zase tvrdí, že vidí jen jedno „von“ a to na konci. :-D
16.2.2007 22:25 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Au! :-( Teď mi ještě ke všemu dal facku, že jsem jeho větu napsal bez čárky před spojkovým výrazem „a to“ vyjadřujícím poměr upřesňovací. :-D
Marek Bernát avatar 16.2.2007 22:31 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Nechcel by som žiť s lingvistom :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Marek Bernát avatar 16.2.2007 22:30 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ak sa odkazujem na slovo, ktoré je na začiatku vety a inak má byť malým písmenom, tak ho mám napísať veľkým, alebo malým písmenom? Tak hnidopichu, a máš to :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.2.2007 22:32 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Já ho ze zvyku píšu s takovým počátečním písmenem, které by měl na dané pozici ve větě normálně. :-)
Marek Bernát avatar 16.2.2007 22:35 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
No, lenže kebyže poviem, že "dopíšte si tam von", tak sa hnidopich ozve, že mu vznikla veta "von Neumann…" a že by som si mal radšej ísť dať studenú sprchu. Holt, hnidopicha a rodinu si človek nevyberá :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.2.2007 22:55 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Buď rád, že se jmenuješ Bernát a ne ffoulkes. ffoulkes se píše ffoulkes i na začátku věty a na vizitce musí působit trapně, lidi se určitě pořád ptají. :-) Pan ffrench-Constant s tím svým camelCasingem působí zase jako ortodoxní javista. Etymologie je sffiňa. :-D Takový zámek ffrench je ale asi docela pěkný. :-)
Marek Bernát avatar 16.2.2007 23:34 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
No tak v mojom prípade by to bolo ešte nepríjemnejšie ako v jeho, lebo by sa ma každý pýtal, že prečo sa volám ffoukles, keď moji príbuzní majú meno Bernát :-D

Inak, mne sa meno ffoulkes páči. Pokojne by som menil :-)

Ale keď nad tým tak rozmýšľam, radšej by som si zmenil meno na niečo netradičnejšie. Bolo by to nejaké zaujímavé slovo nad zjednotením všetkých abecied, ktoré by sa nedalo vysloviť :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.2.2007 23:45 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Dobrý den, jmenuji se Marek Bએㅲ♫ㄎ佘ﱝŧ“ – ? :-D
Marek Bernát avatar 16.2.2007 22:33 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ale asi má pravdu pán hnidopich. Mal som to slovo dať do úvodzoviek, alebo také niečo. Žiaľ, nič podobné ma nikto nikdy nenaučil :-(
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
17.2.2007 00:19 *
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
pokud to nebude umet goto, tak to neni programovaci jazyk, ale sciToy ;-)
17.2.2007 00:59 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Chm, znám systémový programovací jazyk, co neměl GOTO. :-) Byl asi tak na úrovni Cčka…než ho Cčko zabilo. :-( A to měl přitom makra, výjimky a korutiny. No jo, já vím, worse is better…
Marek Bernát avatar 16.2.2007 19:18 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
A čo je na tom? Kvantová mechanika nekončí superpozíciou stavov. Máš síce možnosť mať naraz tie stavy, ale nemôžeš sa na ne pozrieť, takže je ti to v drtivej väčšine prípadov na nič.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Mikos avatar 16.2.2007 20:03 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ano, nemůžu se na ně sice podívat, ale je to číslo které udává maximální počet "operací" které takový kvantový počítač zvládne udělat najednou v jednom "cyklu" (ty termíny dávám do úvozovek protože si nejsem jistý jak moc sedí na kvantové počítače, koukám na to prostě jako na paralelu ze světa normálních počítačů). Tedy alespoň tohle jsem pochopil z pár odborných článků, které jsem četl. A 10^301 "operací" (stavů) v jednom okamžiku mi nepřijde jako malé bezvýznamné číslo ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 16.2.2007 20:08 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Tedy abych upřesnil co jsem chtěl říct - sice se na ně nemůžu podívat, ale při kvantovém výpočtu se využijí a výsledek mi to vyplivne.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Marek Bernát avatar 16.2.2007 20:20 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
To áno, ale rozhodne sa nedá povedať, že sa vykoná ~10^300 operácií.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.2.2007 20:25 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ten výkon se ale dá přirovnat k tomu, co by musel provést klasický počítač (který by za tutéž dobu ověřil jen jedno řešení NP problému), ne? A dotyčný klasický počítač je holt handicapován nepěknou exponenciálou. ;-)
Marek Bernát avatar 16.2.2007 20:50 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
To ani náhodou, to by bol trochu maso, keby vedeli riešiť NP, nezdá sa ti? ;-). Kvantové počítače majú novú triedu, ostro väčšiu ako P, ale zatiaľ sa nevie, či je ekvivalentná NP.
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.2.2007 20:58 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Píšu snad „ověřit“, ne? ;-) Pokud jde o QP, nejsem si pořád ještě jist, co všechno by to mělo umět.
Marek Bernát avatar 16.2.2007 21:10 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
No dobre no :-)

Ale porovnávať ten výkon s klasickými počítačmi je minimálne divné. Neviem to lepšie vyjadriť, ale proste sa mi to nepáči. Skrátka tam nie je nič také ako procesorový čas a vôbec, takže už len otázka "a čo sú teda tie operácie, ktorých je tam toľko?", nemá zmysel :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
16.2.2007 21:00 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
A slibuju, že se ponořím do nějakého toho textbooku, abych nezůstal nevzdělán. :-D
Mikos avatar 16.2.2007 20:29 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ale ono se jich de facto opravdu tolik vykoná, to že je nemůžu vidět mě nemusí zajímat, zajímat mě bude jen výsledek ;-) Všude kde jsem četl o výpočetním výkonu kvantových počítačů se jasně mluvilo o tom, že kvantový počítač zvládne v jednom zátahu 2^n "operací" kde n je počet qubitů. Tedy výpočetní výkon skutečně stoupá exponenciálně s počtem qubitů. Pouze to nejsou "operace" v klasickém smyslu (jak si je člověk představí u normálních počítačů), ale výsledek je takový, jako kdyby byly (výpočetní úkon s nimi vyřeším).
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
16.2.2007 17:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Diplomka k tématu.
16.2.2007 18:05 ..... | skóre: 4 | blog: .
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já se spíš děsím těch výpočtů (případně simulací), které se s tímhle budou provádět.
16.2.2007 18:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
S tímhle bych se těch simulací ani výpočtů nebál :-)
Josef Kufner avatar 16.2.2007 18:24 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Já se spíš bojím toho, jak budou páni taky programátoři prasit ještě víc, protože argument "výkonu je dost" se bude zdát zas o něco pravdivější. :-(
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Mikos avatar 16.2.2007 19:02 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ehm, kvantový počítač má od toho klasického co do principu hodně daleko :-) Quake na tom hrát opravdu nepůjde ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
16.2.2007 19:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Imho půjde quake přepsat tak aby na něm šel, teoretické základy tu jsou i programovací jazyk.
16.2.2007 19:02 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jsem zvědavý jak asi bude probíhat přechod na kvantový počítač, snad bude mít virtuální 386 mód. Co adresování paměti, asi se pěkně rozrostou řádky assembleru(?). No vůbec tomu nerozumim, ale myslim si že než se mi to dostane do rukou tak už budu děda.
16.2.2007 19:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Assembler bych do toho netahal :-)
Mikos avatar 16.2.2007 19:21 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Tak ještě jednou - kvantový počítač je oproti klasickým počítačům něco téměř uplně jiného.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
17.2.2007 21:16 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
To je pravda, už teď se nemohu dočkat světa, kdy počítač s dostatečně vysokým počtem qbitů pojme všechnu blbost světa.

Myslím to vážně. Ač mne živí, jsou počítačem ideálním nástrojem pro šíření lidské blbosti. Až budou mít "nekonečný" výkon, jejich potenciál v tomto ohledu bude taktéž nekonečný. DRM, DMCA, tisíce kamer ve městech, mýtné brány, balistické střely, vaše osobní data kam se mrknete, ztráta soukromí. To vše díky zvyšující se výpočetní síle počítačů. Obávám se, že účet je záporný.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
Marek Bernát avatar 17.2.2007 21:55 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
To je fakt, že sa stále napreduje, bez toho, aby sme sa spýtali, či to má vôbec zmysel. Na druhej strane, ťažko zistíme, kam tá cesta vedie, ak to neskúsime. Ja osobne som radšej, že sa napreduje, stagnáciu nemám rád (aj keď ten pokrok môže viesť do pekla, ale aspoň sa niečo bude diať).
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
18.2.2007 00:35 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Řekl bych to asi takhle: "Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest.". Neboli, počítače nám díky své výpočetní síle umožňují realizovat věci bez přemýšlení. Už dávno neplatí 3x měř, 1x řež, protože co na tom, že na stupiditu, kterou lze zrealizovat drobnou poznámkou na papír spotřebuji několik terainstrukcí. Počítače jsou přece rychlé. Mám čím dál intenzivnější dojem, že ne jaderná zbraň, ne emise CO2 a klimatické změny, ale počítače jsou tím nejnebezpečnějším, co má lidstvo v ruce.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
Marek Bernát avatar 18.2.2007 11:22 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Mno, ak nás nezasiahne veľký meteorit, nezastaví sa zemské jadro (vďaka čomu zanikne magnetické pole), ani nič podobné, tak niečo nás predsa musí zničiť. A sme na tom tak dobre, že sa nemusíme spoliehať na prírodu; už máme možnosť zničiť sami seba. Podľa mňa je to pozitívne :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Mikos avatar 16.2.2007 19:31 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Zajímavý link
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tady je další článek k tématu (poměrně dlouhé a zajímavé review veřejného představení onoho prototypu kvantového počítače firmy D-Wave):

Wave Demonstrates First Quantum Computer
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
16.2.2007 19:57 Jaris | skóre: 19 | blog: Jaris
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pojde na tom BSD alebo Linux? :D
16.2.2007 19:59 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
BSD jede na všem. ;-)
16.2.2007 20:00 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
BSD jede na LSD? :-D
16.2.2007 20:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Gentoo jede i na krabičce od zápalek bez zápalek. :-)
16.2.2007 20:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
/s/Gentoo/BSD :D
16.2.2007 20:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Věřím, že i Gentoo jede na krabičce bez zápalek, ale radši bych ho z časových důvodů instaloval výhradně z předkompilovaných binárních balíčků. ;-)
16.2.2007 20:10 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
s takovym vykonem se gentoo bude kompilovat jenom dva dny ;-]
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
17.2.2007 16:43 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Navíc budou USE zbytečné, protože se všechny balíky přeloží se všemi možnými volbami :-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
17.2.2007 21:22 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Ale v okamžiku, kdy použiješ konkrétní variantu výsledku kompilace budou použité volby jednoznačné :-)
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
17.2.2007 12:40 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Dulezity je, aby na tom sli Bulanci...
17.2.2007 21:19 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Během okamžiku projdeš všemi variantami hry, aniž bys to vůbec postřehl :-)
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
16.2.2007 20:44 Platonix
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No ono je sice hezké, že je k dispozici 16ti bitový kvantový procesor, ale hlavní problém je ještě v tom, že zatím není k dispozici kvantová paměť (rozumně trvalá) a taky s fotony (které by měli přenášet kvantovou informaci) umíme manipulovat s maximálně se 6ti naráz.
Mikos avatar 16.2.2007 21:36 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Myslím že v případě toho kvantového procesoru od D-Wave tohle problém není, jelikož se nejedná o "standardní" kvantový počítač, ale o adiabatický kvantový počítač (viz co jsem psal výše). Alespoň z toho mála co jsem si zatím o adiabatických kvantových počítačích přečetl to tak chápu, je ovšem možné že se pletu...
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
16.2.2007 21:57 *
Rozbalit Rozbalit vše Re: První kvantový procesor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a ja ten original cetl jako :)

In California each qubit is a circular.

A hned to dostalo jeste dalsi podtext.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.