Portál AbcLinuxu, 11. května 2025 07:17
odkaz prece neni zlocin. Hm to sice neni, ale nejsem si jist, jestli se to tem autorum libi.Pokud se jim to nelíbí, mohou podat trestní oznámení a případnou žalobu o náhradu škody. Protože uploader evidentně porušuje zákony. Ale umístění nějakého odkazu na cokoliv není a nemělo by být trestné.
to mate sice pravduSamozřejmě – odkazování nesmí být trestné.
pokud se dotycnemu spotrebiteli nelibi cena za produkt, nevim jestli je moralni obejit toS tou morálkou je problém, protože žijeme v dost pokrouceném systému. Jelikož nám zákonodárci zavedli presumpci viny a jsou tu povinné preventivní poplatky za média, tak všichni už máme předplaceno (a stahování i umožňuje zákon). Tahle situace se mi ani trochu nelíbí. Správné je nekrást (resp. používat autorská díla v souladu s licencí, jakou jim dal autor, respektovat ji) a zároveň nevybírat výpalné. To, co tu máme, je jedno bezpráví oplácené jiným bezprávím.
máme předplacenonemame predplaceno. IMHO OSA a podobni maji nakradeno a zlegalizovano vybirani vypalneho zakonem, nikoliv ze my mame predplaceno.
To, co tu máme, je jedno bezpráví oplácené jiným bezprávím.No to je prave to co se mi na tom projektu piratskefilmy.cz nelibi. Jsou tam jakoby brani za rukojmi autori filmu, kterym nejaky uploader slohl dilo, uploadnul ho a skrz zakon umoznujici stahovani zlegalizoval to ze se na to spotrebitel podiva, aniz by za komercni produkt zaplatil tak jak stanovi licence k tomu komercnimu dilu.
No to je prave to co se mi na tom projektu piratskefilmy.cz nelibi. Jsou tam jakoby brani za rukojmi autori filmu, kterym nejaky uploader slohl dilo, uploadnul ho a skrz zakon umoznujici stahovani zlegalizoval to ze se na to spotrebitel podiva, aniz by za komercni produkt zaplatil tak jak stanovi licence k tomu komercnimu dilu.Google také bere autory jako rukojmí? :)
tak jak stanovi licence k tomu komercnimu dilu.Hmm, kdy jste si naposledy kupoval CD/DVD? A text licence jste k tomu dostal? :)
Nebo mate nejaky screenshot, kde je mozne z googlu stahnout komercni dilo jako napriklad plnou verzi filmu atd?Nebo máte nějaký screenshot, kde je možné z piratskefilmy.cz stáhnout komerční dílo, jako například plnou verzi filmu atd?
Tot cela licence.A kde byla napsaná?
Mrkva: zpravidla je uvedená na konci filmu. To je takový ten text jako "Unauthorized copying, reproduction, hiring, lending, public performance and broadcasting prohibited." atd. atd. I když to nikdo nečte, licence k tomuto dílu přeci jen existuje.Jo, většinou tak aby si ji většina lidí nevšimla :) Vsadím se, že když tam bude něco jako "everyone who will send author an email gets 5USD", autor moc platit nebude muset :)
Mrkva: zpravidla je uvedená na konci filmu. To je takový ten text jako "Unauthorized copying, reproduction, hiring, lending, public performance and broadcasting prohibited." atd. atd. I když to nikdo nečte, licence k tomuto dílu přeci jen existuje.Jo... a licence přibalená v zavřené krabici je jako co? Kdyby tam bylo napsáno, že jsem se zakoupením vzdal libry masa ze svého těla a prodávající si ji může kdykoli přijít vyříznout?
Věci přípustné a neopřípustné ve smlouvách se upravují zákonem.Přesně tak. Ve smlouvách. Jistě tedy nemáš namysli papír zavřený v krabici.
U googlu take napriklad u kazdeho obrazku je poznamka, ze to muze byt autorske dilo.
Což je ale zcela reduntantní informace vzhledem k tomu, že v Česku je podle autorského zákona každé dílo chráněno tímto zákonem. Takže taková informace by podle tvé logicky musela být úplně všude. Což je zbytečné.
nevim jestli je moralni obejit toCo obejít? Já mám na to zákonné právo: „užití pro osobní potřebu fyzické osoby, jehož účelem není dosažení přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního prospěchu, nestanoví-li tento zákon jinak není užití díla dle AZ. Pokud se distributorovi nelíbí tenhle přístup nemusí to dílo vydávat vůbec a může lobbovat za změnu atd. Z hlediska zákona je to v pořádku - a protože tím že si film stáhnu nikoho nepoškodím tak je to v pořádku i morálně.
Uznavam, ze je to teoreticky chyba zakona, ale dokud tady je, tak nevidim duvod proc toho nevyuzivat. Zkratka takove zakony mame.
Ne, to vážně není chyba zákona. Naopak je chybou zákona, že reguluje i nekomerční užití tvorby. To autoři původního textu Bernské úmluvy tvrdě odmítali.
ktery si sve komercni dilo preje prodat a ne rozdaTo je ovšem už případ pro zákonodárce.
Svoboda jednoho konci tam kde zacina svoboda druheho.Autorova svoboda rozhodnout co s jeho dílem mohu udělat končí tam kde začíná moje svoboda si to dílo stáhnout. (A ne, skutečně neplatí že se svým majetkem si můžu dělat co chci - i když mě osobně to docela štve. Např si můžu koupit metan a čpavek, ale když provedu syntézu na kyanovodík - látku klasifikovanou jako T+, dopustím se trestného činu.).
Autorova svoboda rozhodnout co s jeho dílem mohu udělat končí tam kde začíná moje svoboda si to dílo stáhnout.Tak nějak mi svými úvahami připomínáš jednu opálenou menšinu. Jeden z nich ti ukradne peněženku, dá ji druhému, a ty nemáš šanci ji dostat zpět, protože bys tím přece porušil svobodu toho druhého přijímat dary. A co na tom, že v té peněžence máš i občanku, která prokazuje, že ta peněženka byla tvoje. (Navíc na ní ani nemáš napsáno licenční ujednání k jejímu užití).
BTW na dovolenou muzete jet i na vlastni naklady a na cestovku se vykaslat.To prirovnani s cestovkou celkove nefunguje. "Na vlastni naklady" by totiz muselo znamenat minimum vydaju a musela by se kompletne preskocit nudna 12 hodinova cesta a clovek by se musel ocitnout hned u more, coz neni mozne v realnem svete, ale je mozne u stazeni filmu. Znovu rikam, ze az bude mozne cestovat za zlomek casu s minimalnimi naklady, tak proste lidi s cestovkama jezdit nebudou. V "hmotnem svete" to mozne neni, s filmy to mozne je.
ty nemáš šanci ji dostat zpět, protože bys tím přece porušil svobodu toho druhého přijímat daryNesmysl. Pokud koupim v autobazaru auto o kterem se zjisti ze je kradene tak mi ho seberou. A opet - kradez a zkopirovani dila se neda srovnavat.
Publikováním dává autor provozovateli portálu časově a geograficky neomezenou neexkluzivní licenci k šíření libovolnými kanály
Publikováním dává autor provozovateli portálu časově a geograficky neomezenou neexkluzivní licenci k šíření libovolnými kanályTřeba žádnou takovou větu nepodepsal/nepotvrdil. Nicméně, tvá námitka jde úplně mimo pointu.
Jenže to udělování licencí k nehmotným dílům má k prodeji fyzických věcí hodně dalekoFranto... ty si koleduješ o „Thank you Mr. Obvious.“
Bohužel si tu hodně lidí myslí, že když si koupí* film nebo třeba program, že jim pak patří ve stejném smyslu, jim patří fyzické věci, které si koupili.Až jim prodejci přestanou tvrdit, že si CD kupují, tak se o tom můžeme bavit. Až v obchodě bude místo prodej CD napsáno pronájem hudby, tak má teprv smysl po lidech chtít, aby se k těm věcem chovali jako k pronajatým. A... samozřejmě... u pultu nechat podepsat pronájem. V krátkodobé půjčovně mám taky podepsanou rámcovou smlouvu, tak proč by dlouhodobá půjčovna měla mít nějaké výjimky, zvlášť když se dosud maskuje jako obchod.
autorova svoboda rozhodnout co s jeho dílem mohu udělat končí tam kde začíná moje svoboda si to dílo stáhnout.Oháníš se zákonem u něčeho, k čemu máš přístup jen proto, že někdo porušil zákon a práva autora a tento přístup ti tím umožnil. A zcela bezohledně tvrdíš, že autor nárok na svá práva nemá, protože by tím porušil tvou svobodu. Pokud takto uvažuješ, měl bys souhlasit i s tím, že když někdo neoprávněně prodá nebo daruje tvůj barák (řekněme, že by k tomu zfalšoval pár dokumentů a podplatil pár lidiček), nemáš na něj již práva, protože bys tím zasahoval do svobody toho, kdo ho koupil nebo dostal. A pokud ten zloděj zmizí, už by ses neměl ani s kým soudit a byl bys na dlažbě. Je to správné? (Vůbec není důležitá krádež hmotného či nehmotného majetku. Důležitá je ta "tvá svoboda", kterou omezuješ práva skutečného majitele.)
A zcela bezohledně tvrdíš, že autor nárok na svá práva nemá, protože by tím porušil tvou svobodu.Bezohledně? Tohle je zkrátka nesmysl. Nebo snad fakt že se zamykám doma znamená že porušuji zlodějovu svobodu mi vykrást byt?
Je to správné?Není. Ale stejně tak není správné srovnávat hmotný a nehmotný majetek. Takže ještě jednou: pokud mě někdo tímhle způsobem okrade o dům, budu já bez domu, nový majitel s novým domem a bez peněz které dal za zprostředkování, překupník si vydělá. A teď situace: natočím film. Někdo si ten film někde stáhne. Výsledek? Já o film nepřišel, nikde mi nezmizelo CD nebo tak něco. Překupník (v téhle pozici ISP, provozovatel upload serveru/torrent trackeru) si vydělá. A nový majitel dostane ten film. Vidíš tam proč to nejde srovnávat nebo ne?
Nebo snad fakt že se zamykám doma znamená že porušuji zlodějovu svobodu mi vykrást byt?Zlodějovi dal někdo svobodu krást byty? Nebo jsem snad dokonce něco takového tvrdil já???
Ale stejně tak není správné srovnávat hmotný a nehmotný majetek.Stejně tak?
Zlodějovi dal někdo svobodu krást byty?Autorovi dal někdo svobodu zakazovat stáhnout si jeho dílo pro osobní nekomerční použití? :)
jako myšlenka, která ti náhodou přistála v hlavěOno dobrý nápad vyžaduje dost práce.
A je jeho majitelem. A může si s ním nakládat, jak on uzná za vhodné. A on si určuje pravidla, jak s ním naloží.Ne tak docela - existují tu zákonná omezení, jedno z nich je i právo si dílo zkopírovat pro osobní potřebu. Jo, taky se mi zákonná regulace všeho možného nelíbí ale budu se snažit to změnit, ale dokud to bude platit budu to respektovat. Když si koupím auto, proč bych s ním nemohl jet 200km/h přes obec? Jsem jeho výhradním majitelem, mám právo určovat jak s ním naložím. Nebo si koupím láhev metanu a čpavku, a protože je to jen moje věc tak je nechám zreagovat a vyrobím si kyanovodík - jsem výhradní majitel tak je to moje věc, ne? Hint: v prvním případě přijdu o řidičák, v druhém mě zavřou za nedovolené nakládání s nebezpečnými látkami.
A ty rozhodně nemáš žádné právo jen tak si za autorem přijít a dílo si zkopírovat. Majitel ti to právo nikdy nedalAle ano, mám to právo dané zákonem.
To myslíš vážně? Nějak mi tam chybí třeba mrkající smajlík, nebo tak něco. Tak si zkus ke mně přijít a zkopírovat si bez mého svolení třeba mé fotky. Pak velmi rychle poznáš, že k tomu žádné zákonné právo nemáš! Dokud ty fotky nezveřejněním, NEMÁŠ právo si je kopírovat k vůbec žádnému účelu…A ty rozhodně nemáš žádné právo jen tak si za autorem přijít a dílo si zkopírovat. Majitel ti to právo nikdy nedalAle ano, mám to právo dané zákonem.
A jen tak mimochodem, předpokládám, že doma nemáš žádný film, v němž se občas objevují takové ty hlášky o tom, že pokud tento film někde vidíš, máš volat nějaké číslo a ohlásit to.Nemám :)
Další Tomeš? :DProč lžeš? :D
že někdo porušil zákon a práva autora a tento přístup ti tím umožnil
??? Tohle neplatí. Ten někdo vůbec nemusel porušit práva autora, naopak to tam mohl dát s jeho souhlasem. Navíc, pokud se budeme bavit o různých share webech, tak tam je jasně napsáno, že je povoleno uploadovat pouze díla, ke kterým máš práva. Tedy stahovatel jedná v dobré víře, že všechna díla mají práva ošetřená a navíc vše tomu nasvědčuje. Pokud to otočím, tak stahovatel má zákoné právo si to dílo stáhnout a ještě to stahuje z webu, kde mohou být pouze díla s autorkým souhlasem.
To právo stáhnout si pro vlastní potřebu tak v podstatě znamená, že ty nemusíš zjištovať jak jsou na tom licenční práva toho kterého díla (a de facto k tomu nemáš ani prostředky). Kdyby to bylo tak jak říkáš, tak by to vůbec nemohlo fungovat, protože bys před každým zhlédnutím každého díla musel nějak kontaktovat jeho autora. Nemohl by ses dívat na TV, nemohl bys chodit do kina, nemohl bys poslouchat rádio. U žádného z těchto zprostředkovatelů dnes nemáš vůbec žádné info o autorskéch souhlasu.
Aha, raději nemyslíš, to je také přístup k problému, o němž diskutuješ. Zajímavé.Raději neplácá z cesty, narozdíl od některých jiných. To je přístup, se kterým naprosto souhlasím.
Pokud bych si dal tu práci, obeslal majitele autorských práv k odkazovaným filmům, a všichni by mi potvrdili, že nikdo právo k volné distribuci těchto filmů nemá, bylo by podle tebe chování Pirátské strany, která svými odkazy podporuje zvyšování různých bonusů a kreditů (potažmo zisku) pachatelů, kteří autorská práva porušují, správné?Podle mě je naprosto v pořádku zveřejňovat seznamy odkazů. Odkazy nejsou autorské dílo.
Ale jo, (ironie)souhlasím s tebou. Je lépe zatajit mariánku, éčko a podobný svinstvo a radit jim jak chlastat a kouřit.Je skupina nejen mladých lidí, kteří mají dost rozumu na to, aby nefetovali, nekouřili a pili jen rozumné míře. Pak je skupina lidí, kteří se chovají podobně do chvíle, než jim to někdo strčí pod nos. Sami by se po tom nesháněli, ale když se k tomu dostanou, tak neodolají a zkusí, a pak jim to může zničit život. A pak jsou magoři, co se po takových svinstvech sami shání. První a poslední skupina je mimo hru, ale skupina prostřední může být dost velká. Také jsem z nekuřácké rodiny, věděl jsem, že cigarety jsou svinstvo, ale přesto jsem je zkusil a stal se ze mne dost silný kuřák. Skončit bylo velmi těžké, ale zvládnul jsem to. A teď mi řekni, jaké procento lidí z těch, co začali jen kvůli tomu, že se k tomu dostali a zkusili to, dokázalo skončit také. A jsi přesvědčen, že kdyby třeba na úvodní stránce Seznamu byl seznam prodejců drog, neovlivnilo by to počet feťáků?
Asi bych měl říct předem, že jsem proti konzumaci drog. Proto by se měl především začít u alkoholu, jakožto nejnebezpečnější drogy.
A pak jsou magoři, co se po takových svinstvech sami shání.
To nejsou magoři. To jsou lidé s takovou genetickou výbavou, díky které se stanou snadněji závislí a také tu závislost vyhledávají. Prostě jim něco chybí. A pak jsou lidé, kteří tu potřebu výjimečného zážitku vůbec nemají, to je zase opačný extrém.
Také jsem z nekuřácké rodiny
Já jsem z kuřácké rodiny. A právě proto nekouřím.
A jsi přesvědčen, že kdyby třeba na úvodní stránce Seznamu byl seznam prodejců drog, neovlivnilo by to počet feťáků?
Ad absurdum?
Já jsem přesvědčen o několika věcech:
1) Zakázané ovoce nejvíce chutná. I já jsem okusil cigaretu (protože mi ji všichni zakazovali a zároveň to sami kouřili - viz další bod) a slušně jsem se doblil. Takže už nééé.
1a) Pokud nechci, aby něco ostatní nedělali, tak to především nesmím dělat sám. Nemůžu někomu zakazovat thc, když zrovna chlastám vodku, protože oba víme, že ta vodka je daleko horší droga. Já bych si to cígo nikdy nezapálil, kdybych to neviděl u ostatních. A kdyby mi neříkali, že to nemám dělat.
2) Všichni říkají, že je to nebezpečné, přitom je to na první pokus (a u alkoholu i na mnoho dalších pokusů) velmi příjemné. To v mladém člověku ještě víc utvrdí představu, že dospělí lžou. A také zákony. Mě toto zjistění prakticky determinovalo na celý život (a nijak toho nelituji, protože dnes díky tomu vím, že všichni lžou ). Rozhodně by se nemělo lhát o účincích něčeho, co si každý snadno ověří.
Je nutné hledat zlatou střední cestu. Historie ukázala, že nelze jít cestou prohibice, ani nelze jít cestou legalizace. Drogy, jelikož jsou to látky mozku vlastní, tady budou pořád. To, co lidé chtějí, nelze zakázat. Jen se to bude dělat v podzemí.
ani nelze jít cestou legalizaceTo už někdo zkoušel?
Zakázané ovoce nejvíce chutná.Jasně, ale pokud ty hrušky nemáš kde nakrást, případně bys kvůli nim měl lézt přes žiletkový plot hlídaný dvěma dobrmany, je to jiné, než když rostou volně u cesty :)
Pokud nechci, aby něco ostatní nedělali, tak to především nesmím dělat sám.Pěkná zásada, snažím se ji doma prosazovat, ale nedaří se - je mi otloukáno o hlavu, že je dnes jiná doba a děti jsou jiné, a že za chvíli budu jak ti staří dědci "Já když jsem mladý…" (Co z toho, že sám jsem se již mnoho let nedíval na TV, rád sportuji a čtu? Děti zase nebaví číst a sportovat, ale dívat se na televizi, tak je nech dělat, co je baví a neblokuj jim přes odpoledne televizi!) A tento princip není funkční ani u jiných - stačí kouknout na počet mladých feťáků. Za mých mladých let člověk maximálně mohl slyšet, že nějaké drogy existují. Dnes potkávám zfetovaná děcka každý den, takže vzor ze starších si určitě nebrali. Vím, že tady tím proti sobě poštvu hodně zdejších, ale podle mne prostě pozitivní motivační přístup ve výchově absolutně nefunguje. Funguje jen a pouze u dětí, které jsou samy od sebe rozumné a aktivní ve správných věcech, tedy děti, na které by stejně nikdo nikdy restriktivní systém neuplatňoval. Od doby, kdy se začala hájit "práva dětí" viditelně vzrostl počet děcek, které nemají žádné zábrany v agresivitě, neúctě a vandalismu. Jelikož nejsem jen zalezlý doma nebo v práci, ale také se pohybuji venku, nestačím se divit. To už i ti cikáni se často chovají lépe.
Čeče u tebe se nebezpečně projevuje generační problém. Nebo možná krize středního věku.
Já si rozhodně nemyslím, že by se dnešní děti chovali jakkoliv jinak (lépe / hůře) než my. Jen dělají jiné věci. Já nevím, jestli je lepší celý den sedět u TV, nebo si hrát z 3 fázovým přívodem v podzemí (jako my). Například.
K těm vandalům. Já měl ředitelské důtky, dvojky z chování, vyšetřovala mě policie. To vše na ZŠ. Maturita s vyznamenáním, potom červený diplom na univerzitě.
Nejen na základě vlastní zkušenosti si myslím, že hodnotit člověka ve chvíli, kdy není ani fyzicky, natož pak psychicky dospělý, je velmi neuvážené a silně předčasné.
Funguje jen a pouze u dětí, které jsou samy od sebe rozumné a aktivní ve správných věcech, tedy děti, na které by stejně nikdo nikdy restriktivní systém neuplatňoval.
Au au au. Chudák dítě, o kterém toto někdo řekne. To mi připomíná Welcome to the machine.
K těm jednotlivým bodům. Už i my jsme věděli, že je většina učitelů ve své roli naprosto neschopná. Dneska už vím proč. To dítě to pozná. My jsme ještě nějakou úctů projevovali. Pokud dnešní děti ne, je to jen dobře. Dítě si hledá mantinely, a pokud učitel selže v jejich definování, tak to dobře dopadnout nemůže.
agresivitě
Jo jo, milující se pár / nahá postava apod přirozené věci jsou zakázaná věc, ale přímé přenosy z válek jsou k disposici pořád. Jo jo, děti jsou agresivní. Dospělí vůbec. Opět, tento pokřivený svět (a nemusí to být nutně jen porno vs. celovečerní krvák) opět dítě vnímá.
Já si rozhodně nemyslím, že by se dnešní děti chovali jakkoliv jinak (lépe / hůře) než my. Jen dělají jiné věci.Jo, jiné věci, než my. Přesně tak.
Já nevím, jestli je lepší celý den sedět u TV, nebo si hrát z 3 fázovým přívodem v podzemí (jako my). Například.Já to vím. 3fázový přívod je určitě zábavnější, i když s tím jsem si nikdy nehrál. Mne bavila z těch šílenějších věcí chemie, takže jsem měl co chvíli sežehnuté řasy, obočí, či vlasy. Rozhodně lepší, než degenerovat u bedny. :)
To jsem nějak nezaregistroval. A co se Herona týče, tak ten je už nějaký ten pátek ze školy.Myslel jiného Tomáše
Dále jsem jediný ve třídě, co nikdy nepil alkohol.
Jak to bylo se strýcem Františkem, když pozřel pralinku?
Ale počmáraných domů a zdí je kolem taky dost, i v Praze.
To je umění. ~_^
To je umění. ~_^Jak kdy. 90% toho je odpad, žádné umění, jen podpisy debilů na zdech. A i to, co se dá považovat za umění (fakt se mi i některé věci líbí) je z docela velké části nemorální vandalismus (i kdyby to bylo sebekrásnější a sebeumělečtější, tak to mimo legální plochy prostě na zdech nemá co dělat).
Morálka je subjektivní.jak se to vezme…
Jinak já mám z (osmiletého) prestižního (^_^) gymnázia zkušenost nedávnouOn je docela rozdíl mezi gymnáziem a ZŠ ;)
Jinak na kouření/hulení nevidím kromě smradu a ekonomické náročnosti nic horšího než na alkoholu.Já ano. Sice chápu, že každý výzkum je zmanipulovaný, ale přece jen jsem neviděl, že by někdo prokázal, že kouření v přiměřeném množství je čemukoliv v organismu jakkoliv prospěšné. U alkoholu je to prokázáno ve více případech (co si pamatuji poslední, co jsem viděl, tak to byl vliv na srdce, kde výzkum ukazoval, že nejzdravější srdce mají lidé, kteří požívají denně cca 2 dl vína, nebo odpovídající množství tvrdého alkoholu - jasně, třeba pro játra to už pozitivní být nemusí).
Dvojky a trojky z chování za co?Nevím. Sice jsem se na to ptal, ale už si nepamatuji odpověď. Ale mám pocit, že především to byl vandalismus a záškoláctví.
On je docela rozdíl mezi gymnáziem a ZŠ ;)
Osmileté. Ale pokud tohle má být elita národa, potěš koště.
Já ano. Sice chápu, že každý výzkum je zmanipulovaný, ale přece jen jsem neviděl, že by někdo prokázal, že kouření v přiměřeném množství je čemukoliv v organismu jakkoliv prospěšné. U alkoholu je to prokázáno ve více případech (co si pamatuji poslední, co jsem viděl, tak to byl vliv na srdce, kde výzkum ukazoval, že nejzdravější srdce mají lidé, kteří požívají denně cca 2 dl vína, nebo odpovídající množství tvrdého alkoholu - jasně, třeba pro játra to už pozitivní být nemusí).
Já viděl výzkum (těžko ho budu dohledávat), který ukazoval, že nikotin může fungovat jako stimulant. U halucinogenních látek snad netřeba vysvětlovat, k čemu jsou dobré.
Ale mám pocit, že především to byl vandalismus a záškoláctví.
No tak záškoláctví se naroubovat na kdeco, třeba u nás existovaly pokusy naroubovat ho na dlouhodobé absence kvůli důsledkům poruchy imunity.
Osmileté. Ale pokud tohle má být elita národa, potěš koště.I na ta osmiletá gymnázia jdou jen ti schopnější. Ale jinak s tebou plně souhlasím: potěš koště.
nikotin může fungovat jako stimulantProblém cigaret je ale ten, že o nikotin jde téměř až v poslední řadě. Škodlivý je především ten ostatní bordel. Z nikotinu asi nikdo raka mít nebude.
No tak záškoláctví se naroubovat na kdecoNo, podle vyprávění dětí se o roubování na kdeco nejedná.
I na ta osmiletá gymnázia jdou jen ti schopnější. Ale jinak s tebou plně souhlasím: potěš koště.
Asi takto: měli jsme studijně lepší výsledky než čtyřleté a srovnatelné s šestiletým (anglická sekce). Od nás snad nikoho nevyhodili, maximálně přešel jinam. V Olomouci je jeden jediný srovnatelný (v něčem lepší, v něčem horší) gympl a pak nějaké odborné střední školy, ale tam nemám přehled.
Ale pokud tohle má být elita národa, potěš koště.Jo... kecy o elitě národa do nás taky hustili.
Dvojky a trojky z chování za co?Nevím. Sice jsem se na to ptal, ale už si nepamatuji odpověď. Ale mám pocit, že především to byl vandalismus a záškoláctví.
Ano, po snížené známce z chování už vadalizovat nebudou .
Mně připadá občas celá naše společnost postavená na hlavu.
Ano je.
ty děcka nemají absolutně žádnou úctu k práci a vytvořeným hodnotám
Tohle platí pro celou naši společnost.
Jenže celé tohle naráží na slavné ochránce dětí
Ne. Já jsem to naznačoval zde. Nezareagoval jsi na to. Když se něco takového stane, tak se to musí řešit. U nás se nic neřeší.
Tohle platí pro celou naši společnost.Možná jsem výjimka, ale zcela určitě to pro mne neplatí. Ne, že bych nikdy nic neponičil, také občas nějaká oběť padla, ale nikdy to nebylo z neúcty. Buď to bylo ze zvídavosti (například jsem dostal jakousi část stavebnice, na níž bylo vyfoceno nějaké jednoduché rádio, ale nebyl tam plánek, ani dost součástek - což jsem tehdy neušil - a tak jsem zkoušel. A jelikož se všechna rádia tehdy strkala do zásuvky, zastrčil jsem tam nakonec repráček také; jó, byla to pěkná řacha
Ne. Já jsem to naznačoval zde. Nezareagoval jsi na to.No, já jsem na to zareagoval. I když jsi patrně podstatu svého příspěvku viděl jinde, než já, tím pádem jsi mou reakci za reakci nepovažoval. Vzal jsem to jen jako určitou situaci, která nastala v okamžiku, kdy se zakázalo na děti sáhnout, jelikož v letech, kdy o mne matikářka s klidem přelomila dřevěné ukazovátko (to není nadsázka
To, co se odtud line, tabákový dým většinou není.
Tak pokud je to jejich vlastní vypěstovaná tráva, tak bys mohl být spokojen. Neutrácí peníze svých rodičů a neničí si tolik zdraví.
Spousta děcek má dvojky a trojky z chování, ale vypadá to, že je to lidem jedno.
V tom případě se od mé ZŠ vůbec nic nezměnilo. Učitelé, kteří "řeší" problémy žáků známkou z chování nemají ve škole nic dělat.
Tak pokud je to jejich vlastní vypěstovaná tráva, tak bys mohl být spokojen.No, to si asi těžko sami pěstují. To by bylo moc činnosti najednou
V tom případě se od mé ZŠ vůbec nic nezměnilo. Učitelé, kteří "řeší" problémy žáků známkou z chování nemají ve škole nic dělat.Problém je ten, že se naopak mnoho změnilo. Učitelé nemají právo a nesmějí cokoliv řešit. Říkal mi jeden učitel, že jim třeba volají lidé, že ten a ten žák něco provádí, jenže je musí odkazovat na policii, protože nemají právo cokoliv v tomto směru dělat. Řeknu na rovinu, že jsem šťastný, že jsem vyrostl v době, kdy jsem ještě mohl dostat po hubě a bylo vyřešeno.
No, to si asi těžko sami pěstují. To by bylo moc činnosti najednou
Njn. Pěstování mariánky pro vlastní potřebu i pro léčivé učely je ilegální, takže to musejí kupovat od mafie.
ještě mohl dostat po hubě
Já jsem po hubě nedostal. Na mě volali policii. A tam mi bylo všechno jasno. Škola nechce nic řešit. Všichni se tváří strašně v šoku, přitom je jim to šumák a myslí pouze na to, jak by z toho vybruslili. Policista udělá nutné minimum. O to dítě nikomu nejde. Vůbec nikomu. Když tento systém, ve kterém žijeme všichni prokoukneš ve 12 letech, tak je to dost determinující. Čekal bych systémovou práci s tím kolektivem, čekal bych dětského psychologa, čekal bych, že se někdo bude zajímat, proč se to stalo. Hovno. Každý, od učitelky po ředitele myslel jen na sebe a na školu. Na to dítě každej z vysoka sere. Já jsem taky rád, že se to stalo a neměnil bych. Poznal jsem u toho strašně moc.
Já jsem po hubě nedostal. Na mě volali policii.To jsi měl smůlu, i když víš co, přece jen jsi o 10 let mladší, takže už jsi zažil školu porevoluční. Ony se všechny tyhle "tyjátry" začaly líhnout právě od počátku devadesátých let.
Generalizace? Kolik že to říkal Tomáš, že u nich ve třídě (ZŠ) nekouří děcek? Myslím 2 nebo 3. A na pozemku vedle naší zahrady mají udělané doupě. To, co se odtud line, tabákový dým většinou není. Spousta děcek má dvojky a trojky z chování, ale vypadá to, že je to lidem jedno.Jo… na tyhle kecy vždycky reaguje moje babka slovy „co to melou, vždyť mi jsme kouřili taky a možná ještě dřív“.
Prostřihávají nadrzo za bílého dne ploty, aby mohli něco pokrást
To mi připadá, jako kdyby tam všichni dospělí stáli a koukali se, jak decka "nadrzo" prostříhávali ploty Fakt se mi nechce věřit, že by se nenašel nikdo, kdo by jim neřekl, tak toto už je moc. Třeba i ručně
. Dospívající člověk si přirozeně hledá životní prostor a zkouší kam až může zajít. Krucinál, to si to nikdo nepamatujete? Tam má být prostě někdo, kdo je klepně přes prsty a ti dospívající si rychle uvědomí, kde je hranice. A samozřejmě ji budou dál překračovat.
Když ho sousedka okřikne z okna "Proč to ničíš, lajdáku jeden?" odpoví jí "drž ten svůj ukdákanej zobák píčo jedna, ko ko ko dák..."
No, ehm, raději nic.
Spokojeně hulí trávu na veřejnosti
Tak pořád je to lepší, než cigára.
Každý den na zahrádce uklízím bordel, protože si z ní dělají odpadkáč (za plotem je dětský plácek), také mám vše "hezky" posprejované, podobně jako jiní
Grafity jsou staré jako lidstvo samo. S tím bordelem, psals, že víš, kde mají doupě. Tak jim to tam nahaž. Nebo třeba hnůj.
A tento princip není funkční ani u jiných - stačí kouknout na počet mladých feťáků. Za mých mladých let člověk maximálně mohl slyšet, že nějaké drogy existují. Dnes potkávám zfetovaná děcka každý den, takže vzor ze starších si určitě nebrali.Tak to by mě zajímalo… já žádná zfetovaná děcka nepotkávám, a denně už vůbec ne. Občas možná nějaké připité nebo po troše mariánky, ale to mě tolik z rovnováhy nevyvádí, když to neni moc. Ale asi záleží, kam chodíš :).
Vím, že tady tím proti sobě poštvu hodně zdejších, ale podle mne prostě pozitivní motivační přístup ve výchově absolutně nefunguje.Oni ani příliš negativní motivační přístup nefunguje, a že těch příkladů okolo pár znám.
tedy děti, na které by stejně nikdo nikdy restriktivní systém neuplatňoval.Jsi naivní.
Od doby, kdy se začala hájit "práva dětí" viditelně vzrostl počet děcek, které nemají žádné zábrany v agresivitě, neúctě a vandalismu. Jelikož nejsem jen zalezlý doma nebo v práci, ale také se pohybuji venku, nestačím se divit. To už i ti cikáni se často chovají lépe.Ona jsou práva a práva… navíc, co mi tak vyprávěli rodiče a prarodiče… tak mám podezření, že spousta podobných pocitů nepramení ani tak ze skutečné změny jako ze selektivní paměti.
Ale asi záleží, kam chodíš :)V Praze jich asi takhle na ulici moc nepotkáš, stejně jako v Brně. Tam je dost prostoru, kam se schovají a nevíš o nic. Na dědině se není kam schovat, takže je potkáš úplně běžně.
Oni ani příliš negativní motivační přístup nefunguje, a že těch příkladů okolo pár znám.No já vidím na zcela konkrétních lidech i celkově na chování určitých skupin lidí, že "povolení uzdy" (v dobré víře) nikdy nepřineslo pozitivní výsledek, ale právě naopak. A že jich není málo...
co mi tak vyprávěli rodiče a prarodiče…Viz odpověď výše Heronovi
V Praze jich asi takhle na ulici moc nepotkáš, stejně jako v Brně. Tam je dost prostoru, kam se schovají a nevíš o nic. Na dědině se není kam schovat, takže je potkáš úplně běžně.
Na dědině bydlím a občas bývám v dědině, kde jsem vyrůstal. Nepozoruji ani jedno, maximálně pár pubeťáků/puberťaček s krabičákem večer na lavičce u lípy nebo na kraji lesa za dědinou -- ale to jsme dělali taky ve městě v parku.
No já vidím na zcela konkrétních lidech i celkově na chování určitých skupin lidí, že "povolení uzdy" (v dobré víře) nikdy nepřineslo pozitivní výsledek, ale právě naopak. A že jich není málo...Prostě sis vybral krásnou teorii a vybíráš si takové vzorky, aby byla věrohodná. Takový věci mě nebaví.
Ale vždyť jsem jen použil stejný způsob argumentace, jako ty.Samozřejmě :). Už to samo by tě mělo trknout, že ďáblův advokát stejnou úvahou dojde k úplně jinému výsledku, než ty. Bavíme se o pozorování, že. Nejsem zalezlý doma. Nemůžu říct, že jsem nikdy neviděl feťáka. Jen mám trochu obavu, že se věci zveličují, což je podobně nebezpečné jako je bagatelizovat, možná i více. Znám lidi, co když zjistí, že někdo jednou kouřil „mářu“, tak ho považují za feťáka. Nepotřebuju tě přesvědčit, spíš mě zajímají ty postřehy... a kde bych měl hledat ty haldy dětských feťáků a jak je možné, že potkávám venku hromadu „zdravých“ dětí a přitom kolik lidí se tváří, jako by neexistovaly.
Ještě bych doplnil, že kouření je považováno za nemoc (duševní), závislost na tabáku, dokonce může být dědičná.Neurčitá vyjádření jako „je považováno“ sama o sobě vyvolávají určité pochybnosti. Já nejsem proto, aby se děcka učila kouřit. Dokonce nemám nic proti tomu jim to zakázat (což je mimochodem strašně účinné :)). Ale zatracovat je kvůli tomu mi přijde nelidské. A co víc, společnosti si tím jen zadělává na další průsery. A je jedno, jestli je to tráva nebo tabák.
Hranice mezi zdravím a nemocí je dosti vágní, nicméně... závislost na nikotinu Ostatně cituji (Je truchlit normální? Doc. MUDr. Oldřich Vinař, DrSc., Vesmír 2011/7-8):
Opačným příkladem, kdy se mezi nemoci něco přidá, je kouření, což je z převážné většiny závislost na tabáku, tedy duševní porucha, u níž je zjištěna i dědičná vloha.
Hranice mezi zdravím a nemocí je dosti vágníPřesně tak.
Což o to, ale jak říkám, za mojí babky taky kouřili, aspoň cigarety :)No vidíš, u nás v ročníku na základce nekouřil nikdo (pokud tedy nekouřil potají někdo z těch "hodných" ;)). Vím to docela jistě, protože se největší průseráři drželi kolem mne, jelikož jsem vymýšlel furt různé ptákoviny, které pěkně hořely, explodovaly, nebo byly jinak zajímavé. Nekouřily ani holky, to zas vím proto, že se kolem mne držely pro změnu proto, že jsem hrál na kytaru. Nevím proč, ale docela dobře si pamatuji, že jednou jeden spolužák přišel s tím, že má cigarety a že to půjdeme odpoledne někam vykouřit. Ani nevím, kdo všechno s ním tehdy šel, ale bylo to poprvé a naposledy, co to zkoušeli, takže to asi nebylo natolik ohromné, aby je to zaujalo (sám jsem s nimi nešel, protože mne zajímaly zcela jiné věci).
koho ještě řadit mezi děti a koho už ne, to je docela náročná věcJá bych to tak složitě neviděl, podle mne se člověk stane dospělým především tehdy, když dokáže převzít odpovědnost za to, co dělá, přičemž je si vědom i možných důsledků (jasně, neodpovídá to výše zmíněným náctiletým)
Na návštěvu se rád někdy stavímTak dej potom včas vědět, abych mohl postavit na kafe
Já bych to tak složitě neviděl, podle mne se člověk stane dospělým především tehdy, když dokáže převzít odpovědnost za to, co dělá, přičemž je si vědom i možných důsledků (jasně, neodpovídá to výše zmíněným náctiletým)Jen abys jim nekřivdil… přecijen náctiletý jsou od třinácti do devatenácti… a to jsou lidi, co už si musí spoustu věcí uvědomovat. I v těch třinácti. Záleží z největší části na rodině, a nemyslím to jen v dobrém smyslu. Spoustu mladých naučil zodpovědnosti právě nějaký průšvih v rodině, kdy museli přebírat roli někoho z rodičů.
To je vedle Blanska ne?Jo jo, přesně tam, uprostřed krásných lesů :) Jaké zde čepují pivo, ani nevím, neboť ho již od 19 let nepiju. Ale pitelné víno se u mne doma vždy najde. I pěkně vyzrálá dobrá meruňkovice, možná i něco dalšího. Já jsem tak strašný pijan, že už mám vše "archiv"
Jen abys jim nekřivdil…Výraz děti vnímám ve dvou úhlech. Tak jako mi ve 12 letech připadali 20letí strašně staří, dnes vnímám 20leté jako děcka. Ne, že bych se cítil být starý, právě naopak - cítím se na 20, tím pádem mi ti, co mají polovinu, musí připadat jako děti
Jo jo, přesně tam, uprostřed krásných lesů :) Jaké zde čepují pivo, ani nevím, neboť ho již od 19 let nepiju. Ale pitelné víno se u mne doma vždy najde. I pěkně vyzrálá dobrá meruňkovice, možná i něco dalšího. Já jsem tak strašný pijan, že už mám vše "archiv"Když někdo místo pití archivuje… :D
A pak je skupina, kterou hodnotím jako děti, tedy ty, kteří jsou nevyzrálí, bez ohledu na věk. A z tohoto pohledu se pak naopak s některými mentálně vyzrálými mladými bavím jako s dospělými. Neboj, dokážu lidi rozlišovat :)Ok.
Stejně tak je naprosto v pořádku informovat děti, u koho si mohou koupit trávu, "éčko", či jiná svinstva…S reklamou na potenciálně nebezpečné zboží cílenou na děti bych na tvém místě byl dost opatrný.
Ale ptal jsem se Herona, ne tebe.Jen hlupák je ve veřejné diskuzi překvapený, když mu někdo z veřejnosti odpoví :).
Aha, raději nemyslíš, to je také přístup k problému, o němž diskutuješ. Zajímavé.
Čekal jsem takový komentář. Ne od tebe. Vzhledem k tomu, že ani samotný správce autorských práv nemá ani jasnou metodiku, a dokonce ani jasná data, jakou škodu daný podežřelý 16 letý způsobil a údaje si cucají z prstu (a co je horší, policie to potom přebírá), tak JAK to mám sakra vědět já?
Mimochodem, všiml jsem si, že píšeš majitele autorských práv a ne autory. Autoři jsou mimo diskusi? Jak by asi dopadla stejná anketa, kdyby jsi se hypoteticky ptal autorů. V této kauze všichni autoři dali souhlas a i přes to to mafie nakonec vymohla.
bylo by podle tebe chování Pirátské strany, která svými odkazy podporuje zvyšování různých bonusů a kreditů (potažmo zisku) pachatelů, kteří autorská práva porušují, správné?
Vzhledem k tomu, že nesouhlasím s podsunutým tvzením "svými odkazy podporuje", tak tuto otázku nechám bez odpovědi. Nedávala by totiž smysl.
jasná data, jakou škodu daný podežřelý 16 letý způsobil a údaje si cucají z prstuTome, s tímto také nesouhlasím. Také jsem někde v této diskuzi psal, že chápu tuto aktivitu Pirátské strany - to pochopení se týkalo toho, že tím bojují proti tomuhle nesmyslnému odsouzení a neoprávněnému zostuzování. Ale stejně s aktivitou jako takovou nesouhlasím. Možná by se na to dalo uplatnit pořekadlo o vyhánění čerta ďáblem. Zákon, přestože se snaží o rozumnou věc, je špatně nastaven a podporuje nemorální jednání, respektive mimo jiné legalizuje koncovou část řetězce nelegálního jednání. A mnoho obhájců zde vychází z toho, že pokud zákon něco povoluje, je naprosto v pořádku, pokud to někdo dělá. Já si jen nejsem jist, zda pouze nemorálnost toho jednání nechtějí vidět, aby se mohli obhajovat, nebo jsou tak zaslepení, že si skutečně myslí, že je to opravdu všechno v pořádku. V lidské historii se děla spousta svinstev v mezích zákona. (Abych nezacházel do politických diskuzí, tak například bylo úplně v pořádku, když zákonným způsobem získali z ženské přiznání, že je čarodějnice, pak ji zákonným způsobem upálili a zabavili pozůstalý majetek. Věřím, že s tím zdejší obhájci stahování nelegálně umístěných kopií filmů bezvýhradně souhlasí.)
Vzhledem k tomu, že nesouhlasím s podsunutým tvzením "svými odkazy podporuje",Nevím, zda to takhle funguje všude, ale mnohé systémy pro sdílení dat fungují tak, že čím více kopií daného díla je staženo, tím větší ocenění uploader dostane ve formě různých kreditů, předplatného a podobně. Takovýto seznam s přímými odkazy výrazně zvýší návštěvnost konkrétních nahrávek, takže to konkrétní uploadery skutečně podporuje.
eh, pro nás pomalejší čtenáře, mohl bys ještě jednou a polopatě objasnit, s čím nesouhlasíš? Heron píše o tom, že není jasná metodika a že si čísla cucají z prstu - s tím nesouhlasíš? ... protože v následujícím textu řešíš nějakou pochybnou (pseudo)morálnost a zákonnost, ale vůbec ne ta čísla, zatímco Heron v tom předchozím komentáři, resp. prvním odstavci ze kterého cituješ, píše prakticky jen o nichjasná data, jakou škodu daný podežřelý 16 letý způsobil a údaje si cucají z prstuTome, s tímto také nesouhlasím.
Abych nezacházel do politických diskuzí, tak například bylo úplně v pořádku, když zákonným způsobem získali z ženské přiznání, že je čarodějnice, pak ji zákonným způsobem upálili a zabavili pozůstalý majetek. Věřím, že s tím zdejší obhájci stahování nelegálně umístěných kopií filmů bezvýhradně souhlasí.
To je opět mimo mísu, ale tipuji, že ti lidé by tu ženu hájili. Ono totiž tady se bavíme o zákonu, který nemá s dnešní realitou už prakticky nic společného.
Vydavatelé hudebních děl se dodnes nepřizpůsobili digitálnímu věku. Pořád žijí v době lisovaných LP, což si nikdo nemohl dělat doma. Kopie analogové. Tohle už popsal kavol.
Svět se ale změnil. Lidé konají jinak a co je důležité, svým konáním nikomu nezpůsobují zlo. Autor je rád, že je jeho hudba poslouchána a že lidé chodí na koncerty (i díky poslechu staženého alba) a lidé jsou rádi z toho díla. Ten, kdo z toho vypadl, jsou distributoři, kteří parazitují jak na autorech, tak na zákaznících. Je samozřejmně přirozené, že se jim to nelíbí. Co by se ovšem dít němělo (a proto Pirátské hnutí sílí po světě), je, že této skupině lidí, která nikomu nic nepřináší, se mění zákony k jejich prospěchu.
Dám příklad z oblasti her. Existuje více systémů digitální distribuce. Já používám Steam. Je to elegantní, rychlé, přináší mi to malé bonusy navíc. Já dnes nemám důvod si kupovat hru v krabičce, protože bych s tím měl jen problémy, ale hlavně, já ani nemám důvod tu hru někde kopírovat (a už ani nevím kde a jak je rozjet). Já prostě kliknu na steam a hraju.
Dodnes neexistuje systém (dobře, i-tunes) digitální distribuce hudby. České ilegálně.cz zabili sami vydavatelé. Jinými slovy, mají co chtěli. Autoři to neobserou, ti mají koncerty a prodej na nich.
Vydavatelé hudebních děl se dodnes nepřizpůsobili digitálnímu věku.No, teď jsi víceméně od filmů zamířil k hudbě. Hudba se dá "prodávat" na koncertech. Jak je na tom legální online prodej, nevím. Každopádně i tak je spousta lidí, kteří dají přednost disku. Ale to už je vcelku jiná diskuze. Přece není možné problém postavit do pozice - nelíbí se mi způsob distribuce, tak je správné, že někdo porušuje jejich práva.
Lidé konají jinak a co je důležité, svým konáním nikomu nezpůsobují zlo. Autor je rád, že je jeho hudba poslouchána...Sice jsem to vytrhnul z kontextu, ale přesně způsobem, jakým to na mne působí, že to bylo zamýšleno. Chtěls říct, že autoři souhlasí s nelegálním šířením jejich tvorby? Pokud s tím totiž nesouhlasí, je na nich konáno zlo a tvůj výrok neplatí. A také, když ses výše oháněl tím, že nevíš, zda Franta Vomáčka, který nahrál na uložto nejnovější celovečerní multimilionový trhák, neměl k tomu od autora povolení, tak najednou víš, že autorům nelegální distribuce jejich děl nevadí? (Sice jsi to přímo nenapsal, ale ze souvislostí o tom, že ten, kdo vypadul je distributor, to tak nějak vyplývá). A pokud vezmu ještě tu hudbu, pokud by si autor kompletně zaplatil studio, zvukaře a vydání CD, myslíš, že by opravdu měl radost, že jeho CD leží na pultech, protože je na netu volně ke stažení? A když se vrátím k těm filmům, je ti snad jasné, že se nedají prodávat formou "koncertů". Tam je tím "koncertem" promítání v kině. A když lze film zhlédnou ještě předtím, než jde za předraženou cenu do kina, je jasné, že mnoho těch, kteří by na něj šli, už tam nepřijde. (Tím nechci obhajovat ony šílené výpočty škod, protože mnoho lidí by se na ten film vykašlalo úplně a pár jedinců dokonce na ten film do toho kina pak i zajde, třeba proto, že se mu líbí, tak na něj vezme svou holku.) A ještě méně lidí si pak koupí (taktéž předražené) DVD s filmem.
Ten, kdo z toho vypadl, jsou distributoři, kteří parazitují jak na autorech, tak na zákaznících. Je samozřejmně přirozené, že se jim to nelíbí. Co by se ovšem dít němělo (a proto Pirátské hnutí sílí po světě), je, že této skupině lidí, která nikomu nic nepřináší, se mění zákony k jejich prospěchu.Nevím, jak přesně ten obchodní koloběh funguje. Kdo komu kolik kdy platí, kdo má z čeho zisky. Je to nějaký obchodní model, který nějak funguje. Pokud se upravují zákony v něčí obchodní prospěch, rozhodně to také není důvod pro obhajobu porušování autorských práv. Je to spíš důvod pro boj proti vládě, která takovéto zákony vyrábí, nevěřím, že vznik takového zákona vychází z dobré vůle, spíš bych tipoval naditou obálku.
A také, když ses výše oháněl tím, že nevíš, zda Franta Vomáčka, který nahrál na uložto nejnovější celovečerní multimilionový trhák, neměl k tomu od autora povolení, tak najednou víš, že autorům nelegální distribuce jejich děl nevadí?
Ano, autorům to typicky moc nevadí. Filmaři a hudebníci dostávají obvykle zaplaceno jen jednou za hotové dílo a veškerý následný zisk jde do kapsy distributorovi. Dokonce to potvrzují i rozhovory s filmaři na webu FilmyNejsouZadarmo.cz (projekt České protipirátské unie), například rozhovor s režisérem Karlem Janákem. A když už mají filmaři ve smlouvě nějaký podíl na celkovém zisku, distributor to vyřeší nějakým účetním trikem, který z obrovského zisku udělá ztrátu.
A pokud vezmu ještě tu hudbu, pokud by si autor kompletně zaplatil studio, zvukaře a vydání CD, myslíš, že by opravdu měl radost, že jeho CD leží na pultech, protože je na netu volně ke stažení?
Představa, že kdyby pirátství najednou z ničeho nic zmizelo, tak by se zábavnímu průmyslu zdesetinásobily prodeje, je nesmyslná. Tahle představa předpokládá, že kupní síla domácností je nafukovací. Jenže není. Výdaje domácností na kulturu jsou a budou na hranici reálných možností bez ohledu na přítomnost pirátství. Pirátství výdaje na kulturu nesnižuje, dokáže jen přesunout poptávku ke kvalitnější tvorbě. Jestli něco zůstane ležet na pultech jen kvůli pirátství, tak je to tím, že je to šmejd, který za ty peníze ve skutečnosti nestojí.
Filmaři a hudebníci dostávají obvykle zaplaceno jen jednou za hotové dílo a veškerý následný zisk jde do kapsy distributorovi.Jestli je to špatně, měli by si to vyřídit sami autoři. A nebo jim třeba vyhovuje mít své jisté bez ohledu na prodej a potom ze sebe dělat svatoušky, jak je ta internetová "distribuce" fajn? (Je tam otazník, z ničeho takového je neobviňuji
Představa, že kdyby pirátství najednou z ničeho nic zmizelo, tak by se zábavnímu průmyslu zdesetinásobily prodeje, je nesmyslná.O žádném zdesetinásobení jsem nepsal. Absolutně nedokážu odhadnout míru rozdílu. Ale 100% by tam rozdíl byl. Ukážu ti to na jiném příkladu: chtěl jsem kytarové noty pro Mistral Gagnant v úpravě od Jean-Marie Raymonda. Jelikož jsem je nenašel nikde volně ke stažení, objednal jsem si je v jednom kanadském obchodě a zaplatil. Myslíš, že bych to udělal, kdybych si je mohl bez problémů stáhnout? A myslíš, že když někdo chce nějaké hudební CD nebo film, tak si ho raději koupí, než by ho ve stejné kvalitě stahoval? Rozdíl by byl v tom, že by lidé kupovali jen to, co by opravdu chtěli, a ne každou kravinu, která jim přijde pod ruky. Takže by celkový objem byl výrazně menší, ale objem prodaného by se zvýšil. Kolikrát, to netuším. Možná dvojnásobně, možná stonásobně. Fakt si netroufám to odhadovat. Chápu, že tohle tvrzení nemohu nijak reálně podložit, ale o opaku mne nikdo nepřesvědčí.
A myslíš, že když někdo chce nějaké hudební CD nebo film, tak si ho raději koupí, než by ho ve stejné kvalitě stahoval?
Já jsem si kupoval krabičkové hry, abych měl fyzický předmět, u některých mi na tom záleželo. No a co myslíš. Ochrany takového typu, že mám problémy to spustit. Mám placku, mám doklad, nemůžu hrát. Tak jsem přešel na steam. Dokonce jsem takový blbec, že jsem si ve slevě některé hry koupil podruhé na steamu. Takže je mám nepoužitelné v krabičce a použitelné na steamu.
Já se vůbec nedivím lidem, co si to tahají a crackují. Nebejt steamu, tak to tahám taky. Protože jinak je to k vůli ochranám nedostupné.
Totéž ta hudba. Distributoři dělají pořád dokola tutéž chybu. Přišla digitální CD za praštěné ceny, lidé to začali kopírovat. Tak tam nasrali ochrany, které se obcházeli. Potom filmy na DVD. Koupené DVD je drahé, má zamknuté regiony a ještě je tam nepřeskočitelná protipirátká pasáž. Stažený film pustíš a hraješ. Tak proč by někdo měl vůbec kupovat něco, co je kvalitativně horší, když to může mít zadarmo? To by byl blázen. Tímto se v podstatě vybudovala kultura obcházení ochran a kopírování. Za což si ale vydavatelé mohou sami.
Já jsem si kupoval krabičkové hry, abych měl fyzický předmět - Ochrany takového typu, že mám problémy to spustit.Chápu, že to je na prd, i když sám jsem to nikdy neřešil, jelikož jsem nikdy počítačové hry nehrál. Hrál jsem za celý život vlastně jen 2 hry: Manic Miner a Supertux
Tak proč by někdo měl vůbec kupovat něco, co je kvalitativně horší, když to může mít zadarmo?Souhlas. Ale jsem skálopevně přesvědčen, že to platí i pro proč by někdo měl vůbec kupovat něco, když to může mít stejně kvalitně zadarmo? Nepopírám, že se nenajde pár uvědomělých lidí, kteří si disk opravdu koupí, ale je to spíš výjimka, než pravidlo (ono u hudby se ochrany moc nepoužívají, a jak se kopíruje).
Ukážu ti to na jiném příkladu: chtěl jsem kytarové noty pro Mistral Gagnant v úpravě od Jean-Marie Raymonda. Jelikož jsem je nenašel nikde volně ke stažení, objednal jsem si je v jednom kanadském obchodě a zaplatil. Myslíš, že bych to udělal, kdybych si je mohl bez problémů stáhnout? A myslíš, že když někdo chce nějaké hudební CD nebo film, tak si ho raději koupí, než by ho ve stejné kvalitě stahoval? Rozdíl by byl v tom, že by lidé kupovali jen to, co by opravdu chtěli, a ne každou kravinu, která jim přijde pod ruky. Takže by celkový objem byl výrazně menší, ale objem prodaného by se zvýšil. Kolikrát, to netuším. Možná dvojnásobně, možná stonásobně. Fakt si netroufám to odhadovat. Chápu, že tohle tvrzení nemohu nijak reálně podložit, ale o opaku mne nikdo nepřesvědčí.
Tvrzení o zvýšení prodeje se dá vyvrátit celkem snadno: Na jakékoliv zajímavé zvýšení prodeje není na straně poptávky dost volných peněz. Vymýcením pirátství se nedosáhne toho, že lidi budou víc nakupovat, protože nemají za co. Dosáhne se tím prostě jen toho, že lidi spoustu filmů neuvidí a spoustu hudby nebudou poslouchat.
Problém totiž není v tom, že lidi by byli lakomí. Problém je jen a pouze v tom, že lidi jsou líní. Zábavní průmysl pořád drží marketingovou politiku, ve které zákazník musí metat kozelce, aby vůbec dostal privilegium zaplatit za všelijak zmrzačený produkt. A ne že by to nešlo líp. Ono by to šlo, kdyby se chtělo, tahle marketingová strategie se pořád drží jen kvůli manažerskému rozhodnutí. Pak se ale sakra nemůžou divit, že lidi zvolí pirátské zdroje, kde je ten samý produkt dostupný rychle, jednoduše a v mnohem lepší technické kvalitě než oficiální nabídka. Steam je perfektní příklad funkčního obchodního modelu, protože je pro zákazníky řádově pohodlnější než pirátské zdroje.
Steam je perfektní příklad funkčního obchodního modelu, protože je pro zákazníky řádově pohodlnější než pirátské zdroje.Sice Steam neznám, ale nemám důvod ti nevěřit. Nicméně si za zvýšením prodeje stojím. Zda by bylo zajímavé, nebo nebylo, to nevím. Pokud by zajímavé nebylo, nastala by (IMHO) druhá úroveň, kdy už by se nemohl nikdo odvolávat na piráty, byli by nuceni problém řešit a začali by (konečně) hledat způsoby. Na celoplošné zlevnění nevěřím, to se dnes nenosí, dělají se "akční slevy", určitě by se objevilo více online prodejců, protože by vycítili "tu správnou dobu" a třeba by se to časem celé nějak srovnalo a opravdu by se prodej rozjel. Za mých mladých let žádný internet nebyl a LP desky šly na dračku. Přitom těch 44 až 120 korun bylo docela hodně peněz.
Autoři to neobserou, ti mají koncerty a prodej na nich.- uvědomuješ si, že jsou i autoři, kteří nejsou zároveň interprety?
uvědomuješ si, že jsou i autoři, kteří nejsou zároveň interprety?
A ti samozřejmě mají dostat zaplaceno od interpreta, protože ten na hraní jejich skladby vydělává.
Mimochodem, všiml jsem si, že píšeš majitele autorských práv a ne autory. Autoři jsou mimo diskusi? Jak by asi dopadla stejná anketa, kdyby jsi se hypoteticky ptal autorů.Snad nenapíšu blbost, když řeknu, že autoři do toho automaticky spadají. Pokud vyfotím fotku, jsem automaticky majitelem autorských práv. Ale třeba takový film obvykle žádného autora psaného nemá, ale majitele autorských práv má určitě, takže jsem toto spojení použil jakožto snad správnější.
Co obejít? Já mám na to zákonné právo: „užití pro osobní potřebu fyzické osoby, jehož účelem není dosažení přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního prospěchu, nestanoví-li tento zákon jinak není užití díla dle AZ.Striktne vzato na takove jednani ty pravo nemas - pouze takovym jednanim neporusujes pravo nekoho jineho a takove jednani je tedy legalni. To je trochu rozdil.
(skor naopak, toto je silno kapitalisticka myslienka)Silno kapitalisticka myslienka je spis naprosty vlastnictvi myslenky. Muzes vysvetlit jak jsi to myslel ty?
Když na daném území žije 10 000 000 lidí, tak prostě víc než 10 000 000 licencí udělit nemůžeš.S tím nesouhlasím. Běžně se stává, že licence k audiovizuálním dílům se udělují i vícekrát jedné osobě. Jdu do kina a v ceně vstupenky platím za licenci. Jdu si koupit DVD, další licence. DVD se mi rozbije (zálohu si udělat dle zákona nesmím protože DRM), jdu si koupit další, tedy další licence. Za čas se film objeví v jedné televizi, za čas v další, atd. Pak se objeví na jiném médiu s vyšším rozlišením, takže další licence. Médium s vyšším rozlišením se mi rozbije,...
Autor by měl mít nárok na podíl ze zisku, pokud na jeho díle někdo vydělává. Pro nekomerční šíření by ale měla platit jen povinnost uvést autora a dodržovat share-alike (například zveřejnit zdrojový kód, pokud dál šířím upravený program pod GPL).
To podstatné je, že současná legislativa tvorbu dusí. Kultura nikdy v historii nefungovala tak, že by autoři tvořili z ničeho naprosté originály. Takhle to ani nemůže fungovat. Kultura ke svému fungování potřebuje tisíce tvůrců, kteří navazují jeden na druhého navzájem. Spousta mistrovských děl historie vznikla tak, že si jejich autor vybral to nejlepší ze starší a dnes méně známé tvorby. Pod dnešní legislativou může tvůrčí proces rozumně fungovat jen uvnitř vydavatelské korporace, která vlastní dostatečně velké portfolio tvorby.
Autor by měl mít nárok na podíl ze zisku, pokud na jeho díle někdo vydělává. Pro nekomerční šíření by ale měla platit jen povinnost uvést autora a dodržovat share-alikeTím ale zcela zanedbáváš náklady na tvorbu (např. čas strávený psaním knihy) a redukuješ to jen na náklady na výrobu média (což je v případě digitálních médií blízké nule). Dejme tomu, že někdo bude šířit knihu, kterou napsal někdo jiný. Šiřitel bude mít náklady na tisk nebo náklady na nějaký webhosting, kam hodí pár megabajtové (kilobajtové) PDFko + si k tomu přidá nějaký rozumný zisk (ten ale nemůže být moc velký, protože konkurovat mu může kdokoli). A i když z tohoto disku dostane podíl autor, nemá autor prakticky žádný příjem a bude živořit (protože ty zisky šiřitele budou velmi malé, protože šířit může kdokoli). Totéž platí třeba pro filmy nebo hry – navíc tahle díla se většinou budou využívat nekomerčně (lidi budou hrát a koukat doma), takže autor nedostane vůbec nic. Takže autoři budou si na sebe nevydělají a budou živořit z dobrovolných příspěvků (ty ale můžou dostávat i v současném systému). Vytvářet autorská díla bude rentabilní jen v případě děl, která se typicky používají komerčně a kde to jde dokázat – např. software pro firmy. (a to teď vůbec neřeším, jak mlhavý je pojem „nekomerční“)
To podstatné je, že současná legislativa tvorbu dusí. Kultura nikdy v historii nefungovala tak, že by autoři tvořili z ničeho naprosté originály.To už je zase jiná kapitola – inspirace… Teď mi ale jde hlavně o to kopírování autorských děl – např. když někdo sdílí kopii 1:1 filmového BlueRay disku – to není žádný umělec a nijak ke vzniku toho díla nepřispěl (i když distribuce po Internetu něco stojí, stejně ji minimálně z půlky platí ten, kdo stahuje a hlavně ve srovnání s náklady na natočení takového filmu je to zanedbatelná částka).
Překvapení: někteří spisovatelé v pohodě fungují s vydáváním knih pod svobodnou licencí.
Teď mi ale jde hlavně o to kopírování autorských děl – např. když někdo sdílí kopii 1:1 filmového BlueRay disku – to není žádný umělec a nijak ke vzniku toho díla nepřispěl (i když distribuce po Internetu něco stojí, stejně ji minimálně z půlky platí ten, kdo stahuje a hlavně ve srovnání s náklady na natočení takového filmu je to zanedbatelná částka).
Tohle se naštěstí moc neděje a sdílí se většinou ripnuté BD/DVD (nebo nahrávky z TV) s titulky.
někteří spisovatelé v pohodě fungují s vydáváním knih pod svobodnou licencí.V pořádku, já tomu fandím. Ale proč měnit systém, když to funguje už teď?
Tohle se naštěstí moc neděje a sdílí se většinou ripnuté BD/DVD (nebo nahrávky z TV) s titulky.To už je slovíčkaření – šlo mi o ten rozdíl 1) inspirace, kdy někdo použije podobné noty nebo napíše knihu s podobným příběhem 2) kopírování bez jakékoli umělecké přidané hodnoty, byť to nemusí být úplně 1:1 (např. velmi dobrá ztrátová komprese) A velký rozdíl je v tom, že v případě 1) můžou dva nezávisle na sobě dojít k podobnému výsledku (to se týká i vynálezů a patentů) v případě 2) je jednoznačně někdo původní autor a druhý to jen zkopíroval (bez toho prvního by neměl nic).
V pořádku, já tomu fandím. Ale proč měnit systém, když to funguje už teď?
Nefunguje. Jsou tu vyděračské společnosti ("autorské" svazy, distributoři) a "ochrana" "autorských" práv.
To už je slovíčkaření – šlo mi o ten rozdíl 1) inspirace, kdy někdo použije podobné noty nebo napíše knihu s podobným příběhem 2) kopírování bez jakékoli umělecké přidané hodnoty, byť to nemusí být úplně 1:1 (např. velmi dobrá ztrátová komprese)
A velký rozdíl je v tom, že v případě 1) můžou dva nezávisle na sobě dojít k podobnému výsledku (to se týká i vynálezů a patentů) v případě 2) je jednoznačně někdo původní autor a druhý to jen zkopíroval (bez toho prvního by neměl nic).
Má oblíbená modelová situace: budu strojově generovat texty nebo grafiku ve velkých kvantech, v příměřeném rozsahu je možných výsledků jen omezené množství. Pak budu moci vzhledem k současnému modelu moci (jakoby patentově) trollovat, protože přeci budu mít z vlastní produkce všechna možná díla. Zkopíroval bych něco? Ne. Vytvořil bych reálně něco? Ani moc ne.
Jsou tu vyděračské společnosti ("autorské" svazy, distributoři) a "ochrana" "autorských" práv.Jo, tohle by se mělo změnit – jsem pro zrušení* autorských svazů a „náhradních odměn“ (poplatků za média). Taky mi vadí, když se autorské právo používá jako záminka k omezování svobod (odpojování od internetu, cenzura, šmírování atd.) nebo se zneužívá v rámci konkurenčního boje (BSA). Ale co bych neměnil: autor by měl mít „monopol“ na to, jak se bude s jeho dílem nakládat – je jen na něm, aby si vybral vhodnou licenci, pod kterou se bude dílo šířit a ostatní by to měli respektovat a stát by měl zajistit vymahatelnost tohoto práva (v rámci možností, to už jsem tu taky někde psal – všechno vymáhat nejde a nějaká míra pirátství je prostě riziko tohoto oboru). Mám nějakou představu, jak by to mělo vypadat – zkusím to někam sepsat, ať se to neomílá pořád jen v diskusích, to už je pomalu ztráta času. *) resp. existovat můžou, ale na čistě dobrovolné bázi bez nějakých privilegií zaručených zákonem
Tím ale zcela zanedbáváš náklady na tvorbu (např. čas strávený psaním knihy) a redukuješ to jen na náklady na výrobu média (což je v případě digitálních médií blízké nule). Dejme tomu, že někdo bude šířit knihu, kterou napsal někdo jiný. Šiřitel bude mít náklady na tisk nebo náklady na nějaký webhosting, kam hodí pár megabajtové (kilobajtové) PDFko + si k tomu přidá nějaký rozumný zisk (ten ale nemůže být moc velký, protože konkurovat mu může kdokoli). A i když z tohoto disku dostane podíl autor, nemá autor prakticky žádný příjem a bude živořit (protože ty zisky šiřitele budou velmi malé, protože šířit může kdokoli). Totéž platí třeba pro filmy nebo hry – navíc tahle díla se většinou budou využívat nekomerčně (lidi budou hrát a koukat doma), takže autor nedostane vůbec nic. Takže autoři budou si na sebe nevydělají a budou živořit z dobrovolných příspěvků (ty ale můžou dostávat i v současném systému). Vytvářet autorská díla bude rentabilní jen v případě děl, která se typicky používají komerčně a kde to jde dokázat – např. software pro firmy.
Omyl, nezanedbávám vůbec nic. Zákon tu není od toho, aby uměle udržoval ziskovost jednoho konkrétního obchodního modelu. Když se změní kopírovací zákon tak, jak jsem navrhl, tak se samozřejmě spousta věcí změní. Změní se prakticky celá struktura zábavního trhu. Ale nezmění se celkový objem peněz, který do toho trhu teče od koncových zákazníků. Změní se jen kudy a kam ty peníze tečou. Možná to bude znamenat výrazné snížení rozpočtů na komerční tvorbu, a možná taky ne. Zákon nabídky a poptávky ani tisíce amatérských tvůrců ale nedovolí, aby se přestalo tvořit. Kdyby se to mohlo stát, už by se to dávno stalo kvůli pirátství. Místo toho se ale jen peníze přelévají směrem k umělcům, přes veškerou snahu zábavního průmyslu tomu zabránit.
To už je zase jiná kapitola – inspirace… Teď mi ale jde hlavně o to kopírování autorských děl – např. když někdo sdílí kopii 1:1 filmového BlueRay disku – to není žádný umělec a nijak ke vzniku toho díla nepřispěl (i když distribuce po Internetu něco stojí, stejně ji minimálně z půlky platí ten, kdo stahuje a hlavně ve srovnání s náklady na natočení takového filmu je to zanedbatelná částka).
Jenže tyhle dvě formy kopírování nejde rozumně oddělit. Navíc maximalizace zisku a minimalizace pirátství jsou pro umělce v dnešní době protichůdné cíle.
V rychlosti jsem na to koukl a dva poznatky:
Tohle má být to nekomerční šíření pro osobní potřebu nebo snad svobodná kultura?
Když jsem na jeden film kliknul, tak (sice nemám Flash, ale tohle funguje) se mi tam ukáže tlačítko „Close Ad and Watch as Free User“. Takže tady někdo vydělává na reklamě, případně na placeném přístupu.A kdybyste se podíval do zdrojáku webu, zjistíte že s tou reklamou nemá odkazovací stránka nic společného :)
Ale podporuje tenhle systém*.Ale ona podporuje hlavně jednoho obviněného
Takže Piráti očekávají, že že se gauneři z OSA nyní pustí do nás, místo aby perzekuovali děti, které se neumějí bránit.A doufám, že si na vás vylámou všechny zuby.
zobrazovanost jeho reklamy je za ty prachy mizerna,... snad se počítá zobrazení reklamy samotné, a ne stránky, na které by údajně ta reklama měla být
Dneska budou někoho popotahovat za odkazování na warez a zítra za odkazování na „nevhodné politické názory“.ja to vidim i z te druhe strany Dneska mame v zakone volne uziti komercniho dila zdarma, zitra to bude volne uziti vaseho auta, vaseho bankovniho uctu, vasi kuchyne, vasi manzelky zdarma.
Jako mnoho lidí, kteří problematiku absolutně nechápou směšuješ zcela rozdílné věci - fyzickou a nehmotnou. To prostě nelze a napsalo se o tom už mnoho. Protože mám dovolenou a jdu na zmrzku, tak místo vysvětlování doporučuji přečíst toto: Lawrence Lessig - Svobodná kultura.
Mimochodem, kdybych tu zmrzlinu nezaplatil, tak jsem ji ukradl, ale pokud získám recept a udělám si ji sám, tak výrobce zmrzliny na mě nevydělá, ale asi těžko můžeš tvrdit, že jsem ho okradl.
nicmene ten klucina byl nekolikrat upozornen ze to co dela by delat nemelOpět, linkování filmů není zločin, kdybych byl na jeho místě, pošlu je do prdele takovým způsobem, že si to za rámeček nedají. Takže já si myslím, že jeho chování bylo naprosto "v poho". Ostatně se to stalo trochu jinak, než jak nám tvrdí TV N@VA a podobně - vice zde. Jinak, on se na Piráty neobrátil, ale Česká pirátská strana jej kontaktovala po zveřejnění kauzy sama.
Tj. jak uzavřít smlouvy s autory a interprety, aby bylo zajištěno, že OSA z toho nedostane ani desetníl...?Pokud jde o živou hudbu, AFAIK ti kapely musí podepsat, že veškerá tvorba je jejich vlastní a že je OSA nezastupuje.
At si pirati prskaji, ale podle mne je a melo by byt budovani databaze urcene k nelegalnimu stahovani (kradeni) obsahu trestne.Asi budeš trochu mimo téma, vzhledem k tomu, že se o nelegální stahování (ani kradení) nejedná.
Z ceho by meli na priklad zit autori pisici knizky? Napisu knizku, na ktere necham pul roku prace, vydam ji, jenze ouha. Nekdo si to zkopiruje || prefoti a ja uz nic neprodam. A pravu by melo byt lhostejno, jestli se jedna o drobneho autora nebo mamuti vydavacskou spolecnost.Právu by rozhodně nemělo být lhostejno, jestli se jedná o autora nebo vydavatele.
Právo umožňuje převod majetkových autorských právCož mimojiné dokazuje, že autoři a vydavatelé jsou rozlišováni.
Legislativa by nemela autora do niceho nutit
Legislativa nutí právě teď. O OSA (a dalších hajzlech) radši ani nemluvě.
jinak imho spousta fajn veci ani nevznikne.
Takto také spousta věcí nevznikne a naopak jich spousta zanikne, viz Free Culture.
Nejlepsi by proste bylo, aby do techto veci stat nezasahoval...
Nejlepší pro koho?
Nejlepsi z principu.
Ne.
Autorum nelze diktovat to, za jakych podminek maji sva dila sirit.
Lze.
Stat tuto vec nema upravovat. Proste spotrebitel by mel dodrzovat danou licenci a tecka.
Takové smluvní vztahy selžou okamžitě, protože smlouva bude existovat mezi autorem/distributorem a (prvním) příjemcem, dále už ne.
Takové smluvní vztahy selžou okamžitě, protože smlouva bude existovat mezi autorem/distributorem a (prvním) příjemcem, dále už ne.Ale to další šíření je pak nelegální a nemorální* – a ten, kdo takto šířenou kopii získal na ni nemá nárok. Je to stejné, jako když si koupíš kradenou věc, tak ti pak nepatří, ne? *) uživatel se k něčemu zavázal a pak tu dohodu porušil
nemorální* *) uživatel se k něčemu zavázal a pak tu dohodu porušil
Z hlediska vyššího principu mravního…
Jak říká Jakub Vandrovec: „Právo pálit je základním lidským právem!“
Povinne vynucovani svobodnych del je podle mne silenost. Krasa svobody je v tom, ze se autor sam dobrovolne rozhodne dat sve dilo k dispozici. Kdyz to sam autor nechce, nesmi mu to legislativa narizovat.A tohle je co? Krása svobody, když se autor rozhodne dobrovolně dát své dílo k disposici...
At si pirati prskaji, ale podle mne je a melo by byt budovani databaze urcene k nelegalnimu stahovani obsahu trestne.Stahování zveřejněných děl pro osobní potřebu je u nás dle mnohých legální. To má být trestné odkazovat na dílo, které si můžeš legálně stáhnout?
Povinne vynucovani svobodnych del je podle mne silenost. Krasa svobody je v tom, ze se autor sam dobrovolne rozhodne dat sve dilo k dispozici. Kdyz to sam autor nechce, nesmi mu to legislativa narizovat.Nevím o nikom, kdo by chtěl autory nutit, aby zveřejňovali svá díla, nadto pod svobodnou licencí. Rozhodnutí, zda si dílo nechají doma v šuplíku nebo ho zveřejní je jen a jen na nich.
Stahování zveřejněných děl pro osobní potřebu je u nás dle mnohých legální.Slova "dle mnohých" patří vynechat.
Nevím o nikom, kdo by chtěl autory nutit, aby zveřejňovali svá díla, nadto pod svobodnou licencí.Diskutující výše to jistě myslel jinak, jen má pravděpodobně trochu zmatek v terminologii. Dříve problém nebyl. Člověk si mohl vždy pořídit záznam zveřejněného díla. De facto to znamenalo nahrát si písničku na šumící kazetu z praskající desky či jiné šumící kazety, pár šťastlivců mělo i kvalitnější páskový magnetofon. Ono by šlo i v kině natáčet, ale těžko by se někomu oplatilo nahrávat si kamerou film na pásku, aby to doma mohl pouštět rodině či kamarádům. Obzvláště, když vstupenka do kina stála korunu, do panoramatického s prostorovým zvukem 2 koruny (slovy: dvě koruny). A zajít si do kina byl navíc docela příjemný zážitek… Navíc průměrná úroveň kinematografie i diskografie byla mnohem výše, než ta dnešní. Digitální technika dnes umožňuje kopírovat bez sebemenší ztráty kvality, internetem se vše šíří téměř rychlostí světla, vše je nastaveno tak, že ceny za vyprodukování díla jsou řádově vyšší, než bývaly… A platí zákony, které mají umožňovat si natočit film z televize, písničku z rádia, zazálohovat si koupený disk, nebo si i zkopírovat film, co si koupil kamarád. A ony by i tak nějak v rozumných mezích fungovaly, jenže zde máme skupinu lidí, která (obvykle proto, že její členové jsou naprosto neschopní sami něco vyprodukovat nebo něco zajímavého napsat) neoprávněně "zveřejňuje" cizí autorská díla. A "díky" nim pak některá individua vykřikují, že na to dílo mají nárok ať autor chce či nechce, protože si ho přece legálně stáhli… Pokud by tohle fungovalo, jak má, určitě by autoři neměli se zákony o možnosti kopírovat zveřejněná díla žádný problém. Asi by nikdo nikomu ani nebránil si nahrát v kině na kameru film, pokud by při tom neomezoval ostatní diváky. Nesvobodné filmy by totiž na internetu vůbec nebyly dostupné k volnému stažení, přes p2p sítě by se posílaly maximálně obrazy linuxových distribucí a my bychom zde nemuseli řešit nějaká hloupá dilemata, zda je či není morální stahovat audiovizuální díla…
nelegální v tom smyslu, že k jeho stažení je nutnou podmínkou porušení autorských práv ze strany "dodavatele"To jednoduše není pravda. Pro šíření díla není nutnou podmínkou porušení zákona. Zařadil ses mezi šiřitele FUD.
Nepsal jsem obecně, ale ve vztahu k tomu, co odkazuje server Pirátské filmy.Já taky ne. Psal jsem ve vztahu k tomu, co odkazují servery Googlu.
ale už vzhledem k názvu serveru to nepředpokládám, jelikož by to s ním docela kolidovalo.Myslím, že by měli zakázat i Piráty z Karibiku. Všechny díly.
kazde neopravnene uziti dila mimo uvedenou licenci, kterou stanovil autor, je imho kradezTakovéhle definice se dají používat jen při hospodských kecech, které do rána všichni zapomenou.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.