Portál AbcLinuxu, 15. května 2025 00:25

Založena Česká pirátská strana

Byla založena Česká pirátská strana, která si klade za cíl podporovat svobodné šíření informací, chránit soukromí občanů a reformovat autorský zákon obecně. Strana vznikla jako přímá reakce na rozhodnutí švédského soudu o vině provozovatelů Pirate Bay. Navzdory svému názvu nepodporuje warez, chce však stát v protiváze k autorským organizacím. Můžete vyjádřit podporu v petici. Více na www.ceskapiratskastrana.cz.

21.4.2009 00:31 | Aleš Janda | Zajímavý projekt


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

21.4.2009 07:09 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já bych ten název strany neměnil. Když ustoupíte tlaku negativních asociací, tak vlastně vyklidíte bitevní pole ještě před bitvou. Navíc výsledkem působení strany by mělo být ty asociace v širokém publiku učitit pozitivnějšími.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
21.4.2009 11:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Oni musejí být ve svých prohlášeních opatrní. V našem právním řádu totiž stále ještě existuje paragraf schvalování trestného činu, takže stačí jeden aktivní státní zástupce a jeden soudce a ten, kdo by veřejně obhajoval nelegální formy šíření chráněných děl, se může dostat do velkých problémů. Viz § 165 trestní zákona.
21.4.2009 11:32 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
To se vztahuje i na politicke strany? Neni zde nejaky typ imunity? Politika prece je o tom, ze zakony se mohou menit, a kdyz chci menit zakon, tak casto proto, ze nepovazuju za zlocin to co zakon za zlocin oznacuje, coz se prakticky = schvalovani neceho, co je (v soucasntosti) zlocin. Pokud by bylo mozne za tohle trestat politickou stranu nebo jeji cleny, to by znamenalo ze jednou zavedene zakony, ktere neco kriminalizuji, jsou prakticky nezmenitelne, protoze snaha zakon zmenit zalozena na obhajobe toho, co zakon zapovida = schvalovani trestneho cinu, neni to tak? Jestli tomu oboru rozumite, muzete prosim podrobneji vysvetlit?
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
21.4.2009 12:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Právník nejsem, takže si netroufám to vykládat. Jen jsem na existenci tohoto paragrafu kdysi narazil a dost mi to vyrazilo dech. Zvláště podobnost názvu se schvalováním atentátu z filmů o protektorátu je až zarážející.
21.4.2009 12:44 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
No, to bude to kulturní dědictví. :)
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
pavlix avatar 22.4.2009 02:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

Mě zase vyrazilo dech "schvalování atentátu" z první republiky, suverénní české právo :D. Tenhle zločin tu byl ještě než přišli němci :).

Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
21.4.2009 12:53 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

>  tak casto proto, ze nepovazuju za zlocin to co zakon za zlocin oznacuje, coz se prakticky = schvalovani neceho, co je (v soucasntosti) zlocin.

Nesmi schvalovat konkretni zlocin, nicmene mohou schvalovat danou cinnost za predpokladu, ze by byla legalni (a neschvalovat jeji konani kdyz je nelegalni, nebot to nabourava princip pravniho statu) a tedy prosazovat jeji legalizaci.

21.4.2009 11:52 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
No, ale oni tam mají napsáno že nic takového neschvalují atd. Což je IMHO silnější než název. A usilovat o reformu zákona autorských práv není také schvalování krádeže. Ale souhlasím s tím, že je potřeba, aby mluvili právnickou a ne hospodskou řečí.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
21.4.2009 12:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Netvrdím, že se dopouštějí nezákonného jednání. Jen upozorňuji, že ve veřejných prohlášeních je potřeba být velmi opatrný.
belisarivs avatar 21.4.2009 08:42 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Navzdory svému názvu nepodporuje warez, chce však stát v protiváze k autorským organizacím.

Muzete mi tedy nekdo vysvetlit, proc se tak blbe jmenuje? At si rika kdo chce co chce, ten blby nazevtuto stranu odsoudi na okraj spolecnosti.

Ja osobne bych se pod petici takoveto strany z hlediska jejich cilu podepsal. Ale to jmeno je tak blbe, ze to neudelam. Proc? Proste mi prijde ujete.

To je jako by se nejake mirove hnuti jmenovalo "Nacisti sobe".

IRC is just multiplayer notepad.
21.4.2009 09:14 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

vysvětelní bych hledal v sekci otázky a odpovědi ;-)

21.4.2009 09:32 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
To má k tomu hodně daleko. Nacismus má jednak úplně jinak postavenou ideologii a jednak jejím hlavním představitelem -- nacistickou stranou v 30. a 40. letech v německu -- byly páchány nesčetné hrůzy.

Naproti tomu negativní asociace "počítačových pirátů" je čistě mediální záležitost, kterou lze změnit, a pirátská strana by se ji měla pokusit změnit. Zrovna tak by média mohli odsoudit "růžové tajtrlíky" nebo "belisarvisy" bez nějakých hmatatelných podkladů. Ukažte mi někoho, kdo podobně jako Hitler, veřejně řekl "jsem počítačový pirát a teď budu loupit, krást a znásilňovat" nebo něco takového...
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
21.4.2009 09:42 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Počítačový "pirát", tak jak jej prezentují média nikoho neokrádá. Naopak. Dělí se dobrovolně a nezištně o to co má. To pochopitelně nasírá ty, co tak činí za prachy.

Ovšem názevy jako např. "Strana Juraje Jánošíka", či "Strana Ondráše a Juráše" by v evropském rámci přeci jenom nikomu nic neříkaly. Nehledě na to že České pirátské straně nemá jít o přerozdělování majetku a nápravu sociálních křivd, nýbrž o obnovu okleštěných občanských svobod a práv.
Dalibor Smolík avatar 21.4.2009 11:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

Počítačový "pirát", tak jak jej prezentují média nikoho neokrádá.

Nevím, co si mám o tom myslet. Také si občas poslechnu něco, co jsem nekoupil - o to tu nejde.  Ale jestliže bude všeobecně fungovat legální stahování a sdílení - jaké to bude mít následky? Jestli to bude znamenat pro autory (zdůrazňuji pro autory a interprety - nikoliv pro vydavatelské společnosti) ztrátu a poškodí je to, tak celá akce fér není. Nebude to mít za následek snížení tvorby hudby na CD, resp. na jiných nosičích? Nakonec bude důsledek ten, že umělec místo  5 CD vydá jen jedno reklamní, aby nalákal na své koncerty.  Ostatní se mu nevyplatí, nikdo to nekoupí. (Teoreticky stačí na svět jediný prodaný titul, zbytek se nakopíruje  přes sítě:-)). Jestliže ty 4 CD, které nevyjdou, by byly kvalitní, je to  každopádně ztráta.  

Možná  se mýlím (kéž by! :-)), ale pochybnosti zůstávají. Jsem ekonom, tak zvažuji všechny alternativy a důsledky vývoje,  o který usiluje Česká pirátská strana.  Jinak ovšem by bylo fantastické mít k dispozici cokoli a kdykoli, aniž by to stálo horentní sumy.

Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
21.4.2009 12:53 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Uvedu příklad. Pokud je jednodušší příslušnou částku, kterou film stojí vydělat a film stáhnout za dobu kratší, než kolik zabere stahování přes torrent. Pak nevidím žádný problém.

Ostatně, domnívám se, že na filmech "za šedesát" se vydělalo víc, než za celou předchozí dobu kdy se stejné filmy nabízely za pětinásobek této částky.

Význam sdílení audiovizuálních děl si řada lidí uvědomí teprve s odstupem, až bude marně shánět některé filmy, které budou již mimo distribuci. Opět uvedu příklad. Moc rád bych viděl tento film. Ale sorry, deset litrů za to fakt nedám. (To je částka za kterou bylo ještě nedávno jedno médium na amazonu k mání)

Stávající situace akorát tak hraje do ruky spekulantům a kšeftařům. Ve skutečnosti jdou restrikcí zcela proti zájmům autorů a distributorů. Pokud ze stovky těch co film shlédli zaplatí jen jeden, je to pro ně pořád lepší, než když se k němu dostane jen ten jeden. Protože někteří z té stovky budou mít zájem i o další jejich produkci. Na neznámé autory se moc do kin nechodí.
Dalibor Smolík avatar 21.4.2009 14:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

Ostatně, domnívám se, že na filmech "za šedesát" se vydělalo víc, než za celou předchozí dobu kdy se stejné filmy nabízely za pětinásobek této částky.

Souhlas. Také jsem si jich koupil dost a je to jednodušší, než to stahovat. Jsou tam dobré tituly. Ale filmové novinky a trháky mezi nimi nejsou. Jiná otázka je, že některé filmy nejsou běžně dostupné a současný právní řád neumožňuje jejich stažení mimo oficiální distribuční síť. Tohle by se změnit mělo.  Ovšem pokud je film za deset litrů, pak to není cena, která se platí producentům, ale vydřiduchovi - překupníkovi, z právního hlediska je to asi totéž, jako když si člověk film stáhne načerno a zadarmo - jenže někomu zaplatí. 

Fakt je, že budoucnost producentů vidím v různých marketingových a jiných akcích - jako jsou koncerty a představení a prodej suvenýrů a kultovních předmětů. Tričko s Madonnou se určitě prodá lépe, než tričko bez potisku, asi tak ;-). Jinými slovy autor (interpret) by měl být ještě navíc dobrý podnikatel - grafik, prodejce, designér ..

Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
21.4.2009 14:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Také jsem si jich koupil dost a je to jednodušší, než to stahovat. Jsou tam dobré tituly. Ale filmové novinky a trháky mezi nimi nejsou.

Myslím, že ten model je docela rozumný. Kdo chce DVD, jakmile vyjde, zaplatí za něj pět set; komu stačí za dva roky, vyjde ho na dvě stě; a kdo vydrží pět, koupí si ho za padesát. Bohužel to ale nefunguje stoprocentně - některé filmy stojí pět set pořád a některé nejsou kvůli regionálním kódům na DVD legálně k dispozici ani za těch pět set.

21.4.2009 14:31 Delaunay | skóre: 17 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

Fakt je, že budoucnost producentů vidím v různých marketingových a jiných akcích - jako jsou koncerty a představení a prodej suvenýrů a kultovních předmětů.

Doufám, že snad nebudu sám, který si všiml té jemné paralely se svobodným softwarem a jeho komerční podporou.

21.4.2009 12:23 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Počítačový "pirát", tak jak jej prezentují média nikoho neokrádá. Naopak. Dělí se dobrovolně a nezištně o to co má.
A o autorském zákonu už jsi slyšel?
21.4.2009 12:32 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
O autorském zákonu jsem slyšel. Rozveďte prosím, jak pirát, který se dobrovolně a nezištně dělí o to, co získal (ať již koupí nebo od jiného piráta), někoho okrádá, tj. obohacuje se na úkor hmotné nebo finanční škody druhého.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
21.4.2009 12:41 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

Tak. :-D

21.4.2009 12:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Stejně jako je nesmyslné škodu vydavatele počítat jako součin prodejní ceny a počtu stažených kopií, je na druhou stranu nesmyslné tvrdit, že žádná není. To by totiž nesměl existovat nikdo, kdo si film stáhne (a nekoupí), ale kdyby to nešlo, tak by si ho koupil. A tomu prostě nevěřím.
21.4.2009 15:27 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Ano, ty "škody" jsou často opravdu extrémně nadhodnocené, protože vydavatelé zapomínají, že velká část "pirátů" by si jejich zboží nikdy nekoupila, buď z toho důvodu, že mají omezené finance (zeptejte se někdy dětí u základní skoly, kolik toho z kapesného prokouři a protelefonují :-) ), nebo pro to, že to za to prostě za ty peníze nestojí (obvlášť u alb, kde jsou dobré dvě-tři skladby a zbytek je jen "vata").

A u softwaru je to podobné - neviděl jsem nikoho, kdo by měl doma nelegální WinXP Home Edition, přitom 95% by stačily. A kolik lidí by si na úpravy fotek z mobilu koupilo Photoshop?
21.4.2009 18:40 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Mně spíš šlo o to, že se ten sdíleč se tím osobně nijak neobohacuje. Autorský zákon je tu především proto, aby ochránil autory před tím, že na jejich dílech budou vydělávat jiní.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
belisarivs avatar 21.4.2009 16:16 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

 

To má k tomu hodně daleko. Nacismus má jednak úplně jinak postavenou ideologii a jednak jejím hlavním představitelem -- nacistickou stranou v 30. a 40. letech v německu -- byly páchány nesčetné hrůzy.

Jo? V cem je lepsi banda hrdlorezu unasejici lode a nezridka zabijejici posadku nez nackove?

 

Naproti tomu negativní asociace "počítačových pirátů" je čistě mediální záležitost, kterou lze změnit, a pirátská strana by se ji měla pokusit změnit. Zrovna tak by média mohli odsoudit "růžové tajtrlíky" nebo "belisarvisy" bez nějakých hmatatelných podkladů. Ukažte mi někoho, kdo podobně jako Hitler, veřejně řekl "jsem počítačový pirát a teď budu loupit, krást a znásilňovat" nebo něco takového...

Ano je. V nazvu strany ale neni receno o jake piraty se jedna. A proc srovna "pocitacovy" pirat? Jini nebyli? U tech by byl mozna trochu problem ukazat osobu, ktera toto rekla, ale asi tezko mi nekdo bude vyvracet, ze takova nebyla.

 

IRC is just multiplayer notepad.
21.4.2009 18:43 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
V cem je lepsi banda hrdlorezu unasejici lode a nezridka zabijejici posadku nez nackove?
Když už si chcete hrát na blbýho, tak aspoň nějak inovativně, prosím. A i tak bych neházel raubíře a nacisty do jednoho pytle.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
21.4.2009 09:34 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Je to jistá forma protestu. Strana má mít za cíl hájit zájmy lidí co jsou označováni za piráty přesto, že jimi v pravém slova smyslu nejsou. Koneckonců, přijde mi to méně pokrytecké než si cpát do názvu pojem "demokracie" a přitom kašlat na lidi.
21.4.2009 11:21 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

Me tahle logika neni jasna. Podle me jsou 2 moznosti:

1. Bud vam osobne nazev te strany vadi, mate pravo to nepodepsat, ale budete vypadat jako idiot, ze vam zalezi na nazvu. Me treba nezalezi na tom, jak si veci rikaji, ale na tom, co delaji.

2. Nebo vam vadi, ze si jini lide (nez vy) budou myslet, ze je ten nazev spatny. Ale co vam pak brani tomu to podepsat, pokud chcete? Kdybyste do te strany vstoupil, mohl byste ten nazev ovlivnit daleko lepe. Takze to pak taky vypadate jako idiot.

At na to koukam z kterekoli strany, vychazi mi totez.

belisarivs avatar 21.4.2009 16:12 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

Poukazuji na to, ze se mi nezamloua nazev strany. To, ze se pripousti zmena nazvu jsem si precetl az pozdeji.

Jak rikam, kdyby nekdo zalozil politickou stranu "Nacisti sobe" tak mu to nepodepisu bez ohledu na program.

Tod me rozhodnuti, ktere zakladam na svem usudku, ktery jsem vysvelil. To, jak se na mne kdo bude divat mne naprosto nezajima.

IRC is just multiplayer notepad.
Drom avatar 21.4.2009 21:13 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
...kdyby nekdo zalozil politickou stranu "Nacisti sobe" tak mu to nepodepisu bez ohledu na program

A kdo ma cervenej svetr musi byt kreten, to je prece jasny...
hankey avatar 21.4.2009 21:57 hankey | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
A kuvra! Já mam dva červené svetry...
data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
Drom avatar 21.4.2009 22:07 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
:D

Mel jsem napsat <dopln_libovolnou_barvu> :)
belisarivs avatar 22.4.2009 08:41 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

Pekny blabol.

Ale to je jedno. Sve rozhodnuti nemam potrebu obhajovat. Rozhodnul jsem se a do toho nikomu nic neni. Tecka.

IRC is just multiplayer notepad.
Drom avatar 29.4.2009 18:22 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Ten vas jiste...
21.4.2009 08:45 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Výborně! Švédská pirátská strana slaví docela úspěch a mimo jiné dosáhla toho, že i švédské parlamentní strany (konkrétně Green Party, Moderate Party a Left Party, včetně kandidátů na premiéra v posledních volbách) začaly oficiálně mluvit o reformě autorského práva a dekriminalizaci veškerého nekomerčního sdílení audiovizuálních děl. Viz třeba vyjádření některých členů švédského parlamentu (už jsem ho jednou do diskuzí házel):
"Decriminalizing all non-commercial file sharing and forcing the market to adapt is not just the best solution. It's the only solution, unless we want an ever more extensive control of what citizens do on the Internet."
Pirátské strany začaly vznikat i v dalších státech a jejich úspěch a mediální viditelnost má šanci něco reálně změnit. Rozhodně budu Českou pirátskou stranu podporovat.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Nicky726 avatar 21.4.2009 09:39 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
+1
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
dayvee avatar 21.4.2009 10:12 dayvee | skóre: 4 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
+1
debian was first announced on my 3rd birthday :)
21.4.2009 14:35 Delaunay | skóre: 17 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

+1

21.4.2009 15:47 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

prosimvas mohl by tady nekdo implementovat ty debilni palce nahoru? at si lidi nemusi kazit klavesy + a 1 na svych klavesnicach.

Nicky726 avatar 21.4.2009 17:21 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
-1
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
21.4.2009 19:18 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

:-D

+1

21.4.2009 23:13 Jan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

+1

hankey avatar 21.4.2009 21:58 hankey | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
-1
data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
dayvee avatar 29.4.2009 19:10 dayvee | skóre: 4 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
+1
debian was first announced on my 3rd birthday :)
Nicky726 avatar 21.4.2009 09:48 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě dotaz bude strana kandidovat v nejbližších parlamentních volbách?
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
22.4.2009 00:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

Nejsi schopen se rozhodnout podle důležitějších kritérií?

22.4.2009 00:12 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

V tom dotazu nebylo nic o souvislosti kandidatury a jeho rozhodnutí. Krom toho je to docela důležité kritérium. Jedním z hlavních důvodů exsitence politické strany je účast na politickém dění. A parlament je dobré místo, kde to realizovat.

Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
Nicky726 avatar 22.4.2009 01:05 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Já to myslel tak, že pokud půjdou piráti do voleb, že budu mít koho volit, bo jinak to zas bude dost bída. Ze současných pěti parlamentních stran jsou pro mě tři nevolitelné a dvě se během kratší či delší doby ztrapnily.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
Fill avatar 21.4.2009 10:01 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nezbývá než říct: Konečně!

Konečně vznikla strana, která se nebojí otevřeně píchnout do vosího hnízda.

Lidí, kteří si uvědomují, že právní rámce kolem autorství ve "vyspělých" částech světa jsou na hony daleko od morálky, logiky, spravedlnosti a naplnění smyslu podpory a ochrany svobodné tvořivosti a že jsou naopak prošpikovány nánosy za staletí vylobbovaných absurdit a obludností, je rozhodně dost na to, aby nebyla odvaha otevřeně problém řešit odsouzena na okraj či pod zem.

Pokud tuto odvahu neprojeví jiné strany (což časem určitě přijde), může být pro velké procento dokonce jedinou volitelnou stranou.

A co teprve 50% dosavadních nevoličů, které by mohla zvednout ze židle :)

♡ Všechna bezpráví vyhlazena., Sociální síť, Rádio, Profil, Skripty na bitcoin mikrodary, titulky, YFiaS
pavlix avatar 22.4.2009 02:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

Nejen kolem autorství :).

Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
21.4.2009 11:42 Zmije
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Bude tato strana bojovat i proti šphování lidí a to nejen na Internetu?

PS:Zajímavé je že třeba v Afghanistánu Alkajda útočí čím dál víc a Internet k tomu vůbec nepotřebuje.

drc avatar 21.4.2009 12:17 drc | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

To je pravda, ale lidé se navzájem taky zabíjeli ještě dřív než byla vynalezená guma do trenýrek.

21.4.2009 13:48 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

IMHO jde i o ochranu soukromí, viz body uvedené dole na titulní stránce.

22.4.2009 10:13 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana

Co by s Internetem dělala při útocích v Afgánistánu? Internet je užitečný v zemích s dostatečně rozvinutou infrastrukturou (tou Internetovou), pak je velmi dobře použitelný pro všechny. Al-kájda, technopárty, srazy nácků (a spol.) na jedné straně a vývoj Linuxu, OSS (a spol.) na druhé straně.

22.4.2009 02:26 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

v této souvislosti mě zaujala čísla, která nejspíš nebudou tak přímočaře srovnatelná, ale pro hrubou orientaci snad postačují

Švédsko 9 mil. obyvatel - Pirate Party více jak 20 000 členů - odhadem 4. nejsilnější strana

ČR 10,5 mil - v roce 2003 KSČM 107 813, KDU-ČSL 49 441, ODS 20 412, ČSSD 17 913 (Tabulka 3. 1)

 

 

 

 

 

 

 

 

22.4.2009 07:36 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Založena Česká pirátská strana
Zajímavý materiál..

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.