Portál AbcLinuxu, 23. dubna 2024 11:37

Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni

29.6.2008 00:38 | Přečteno: 2819×

Udelal jsem neskutecnou hloupost! Mel jsem dobre duvody k tomu abych ji udelal a pokud nejsem uplne posledni blbec na planete, ktery takto mohl naletet, pak asi stoji za to, abych si svoji drahou zlou zkusenost nenechal jen pro sebe.

Poridil jsem si telefon s Windows Mobile a byla to velka chyba! Nejprve proc jsem to udelal zrovna ja a potom proc by to jini meli zvazit i z meho pohledu. Predem vsak chci zduraznit, ze neni pravda ze bych chtel tvrdit, ze jini majitele takove veci jsou stejni pitomci jako ja. Je pravda, ze jsem od te veci cekal neco co splnit mela a byl to podvod. Mozna ze nekdo ceka totez a take by naletel. Nekdo jiny jiz zkusenost ma, cela ta vec je pro nej dobra a tudiz pred nakupem vi co dela a pak tedy zrejme nedela chybu.

Proc vymenit telefon?
Zil jsem v domneni, ze jsem nenarocnym uzivatelem mobilniho telefonu. Nikdy jsem netouzil po zadnych vystrelcich a vzdy jsem chtel jen aby fungoval. Jsem ten typ usera, ktery telefon nedokaze a nemuze vypnout a za vsech okolnosti jej musi mit vzdy u sebe. Klidne to muze byt ta nejstarsi sunka, jen kdyz bude telefonovat a prijimat smsky.

Postupne se vsak ukazuje, ze nejsem ochoten v zadnem pripade u sebe nosit zadne jine zarizeni a starat se mu o baterku, venovat mu prostor a pozornost, takze jakekoliv PDA nebo databanka je automaticky ze hry (pred davnymi dobami jsem to zkousel a neslo to). Telefonu vsak byla udelena vyjimka. I stalo se, ze jsem si zacal zvykat na to, ze telefon umi v sobe drzet poznamky, ze obsahuje kalendar, naprostou samozrejmosti je budik a dokonce i neco navic, ale vzdy je to jen telefon, takze nemuzu chtit moc...

Kolem sebe mam lidi, kteri meni telefony jak ponozky, zkouseji vse mozne a zda se, ze maji predstavu o mobilnim svete. Povazoval jsem to za hloupe, ale neodsuzoval jsem to, protoze kazdy smi mit nejaky zlozvyk. Nekdo kouri (napr. ja) a nekdo ma jako zlozvyk neustale zkouset novinky v oblasti mobilnich telefonu. :-) Prave takovym lidem jsem bezne na jejich natlaky i doporuceni odporoval, ze ja si novy telefon nikdy nekoupim a ze opravdu nechci delat nikomu betatestera (specialita jednoho meho kolegy, ktery obcas zkusi vyvolat v druhych potrebu aby si koupili konkretni telefon, ktery chce otestovat, oflashovat atd...).

Jedinym duvodem ke koupi smi byt telefon, ktery splni vse co potrebuju - tedy az jednoho dne bude existovat. Tedy to ma byt kompletni pocitac s moznosti pripojeni k internetu, s cronem, s kompletnim shellem, s kompletni klavesnici, s diskem (at uz jakymkoliv) a ne o moc vetsi nez telefon. Samozrejmosti jsou telefonni funkce a vse s tim spojene. Takze nakonec chci kompletni pocitac smrsknout do velikosti telefonu a pridat pohodlne ovladani telefonnich funkci. Leta jsem zil v predstave, ze to je dostatecne nesplnitelna podminka a tak se nemusim obtezovat objevovanim novinek.

Zili jsme si spokojene se Siemensem S25 az do doby, kdy jsem musel pouzivat notebook na cestach a zaroven byt pripojen k internetu. Resil jsem to kabelovym pripojenim a problem to byl veliky. Jednak kazdy kabel k notesu je prekazka a druhak s25 se behem pripojeni k pocitaci vybijel - neslo zaroven nabijet a internetit. Jinak byl ale funkcne dokonaly a nechybelo mu naprosto nic.

Vzniknul pozadavek poridit zarizeni, ktere ma BT abych odstranil kabel a kdyz uz, tak aby to melo 3G. Zakotvil jsem u funkcemi nabiteho K600i, kteremu neslo naprosto nic vytknout. Snad jen, ze nema karticku coz naprosto nechapu vzhledem k tomu co vse umi - nepotrebuju zadnou z tech pridanych veci, ale kdybby ano, tak bych je nemel kam ulozit :-) Nepochopil jsem to, alenevadilo mi to - pro mne to byla a je neprekonatelna dokonalost.

Na scenu prisla Opera mini a ssh klient pro javu. To mi otevrelo novy svet a zacalo se mi tam libit. Zauvazoval jsem postupne, zda preci jen by nestalo za to zkusit vychytraly telefon, protoze ten browser je fajn vec, rozsiritelnost je fajn vec, ssh v mobilu je fajn vec, svitilna v mobilu je fajn vec (je az prekvapujici jak hodnotny to je benefit! Svitim s tim az prekvapive casto) a tak zacal vznikat seznam pozadavku.

Od telefonu potrebuju rozsiritelnost, tedy to uz chce OS. Potrebuju aby byl pekelne slozity (resp. aby se stal hrackou tak jako pocitac). Chci zachovat BT, chci zachovat 3G, chci zachovat svitilnu, chci pripadne pridat GPS, chci aby to melo velkou klavesnici (necekal jsem, ze se mi to splni), chci aby to melo fakt obrovsky displej (tedy kombinace displej + klavesnice davala pripadnemu novemu modelu vysoke bodove ohodnoceni).

Zacal jsem vybirat system. V uvahach se objevoval linux, ale ten pry zatim u nas neexistuje. Symbian, ale ten je pouzitelny jen ve starsi verzi a pro ty nove verze bohuzel (pry) neexistuji aplikace a nejsou nastaveny podminky tak aby existovaly. Windows, ale do tech bych nesel ani nahodou! Mam preci sve predsudky a navic "tahle firma mne bude chtit skrze svuj smejd zase zamknout a do neceho nutit" - tedy nikdy!

Situace ale nebyla ruzova, vsude byly jen same widle a uz nebylo z ceho vybirat. Noveho Symbiana jsem vyradil ze hry a tak jsem zacal prehodnocovat sve predsudky a zjistil jsem, ze z celosvetoveho hlediska je WM az na poslednim miste a tudiz si nemuze vyskakovat a zamykat nekoho, nebo mu neco nutit atd... Dale se docitam, ze se jedna o otevreny system se spoustou aplikaci a ze je to naprosto cool a 11 z deseti opravdovych mazaku by to doporucili atd... Prekonal jsem se a zrusil jsem ban na widle s nadeji, ze preci jen se jedna o malicky systemek a neni v nem moc co zkazit. At uz je majkrosoft sebevetsi ludra prasiva, tak furt je to system a tedy bych mel rozhodne ziskat...

Poridil jsem Qtek9000 (k nahlednuti zde), ktery mne oslovil rozlisenim 640x480, perfektni klavesnici a v podstate vsim co jsem chtel - dokonce i svitilnou. Nejak prekousnu ty widle, preci jen zde mi nemaji jak ublizit... Ja naivka!!

Necekal jsem ze to bude az tak moc spatny! Ani jsem nemohl! Vzdyt by se to neprodalo, vzdyt by to nebylo vsude u nas na kramech! Aspon trosku to fungovat musi! Omyl!
Prvni vec, ktera mne zarazila, byly originalni aplikace (alespon tak vnimam ty, ktere nejdou odebrat). PDF reader zobrazoval vse krome pismenek, ale budiz, chapu, ze microsoft se bud rozhodnul, ze pismenka jsou pro uzivatele zbytecne slozite, nebo se neco proste rozbilo a slo by to vyresit. Integrovany ZIP umel zobrazit obsah, ale kdyz jsem konecne nasel zpusob jak dat povel k rozbaleni zipu, tak to cele ztuhlo. Asi nejaka sofistikovana antivirova ochrana..? Ale budiz, jiste se jen neco pokazilo a pujde to vyresit. Po pripojeni usb kabelu se nejak nekonal mass storage, takze jsem na to poridil aplikaci, ale nemelo tohle byt samozrejmou soucasti distribuce? Nejaky activesync ci co to k tomu ma slouzit je nevyhovujici, protoze mne nuti pouzivat windows (zamek! neprijatelne!) a za druhe je ta aplikace nejaka divna - nejak nejasne synchronizuje neco nekam a kdovi v jakem smeru. Ten sync je sice slozity na pochopeni vnitrnich procesu, ale budiz, naucil bych se to, kdyby to nebylo striktne jen pro widle. Ted maji prijit na radu teprve ty dulezite veci. Tedy zacal jsem u kalendare, ktery by mel byt jiz uplne dokonaly, ale byl divny. Kdyz jsem do nej naladoval nejake polozky, tak bych ocekaval, ze v ruznych pohledech budu letmym pohledem schopen zjistit jak plny ten den je. Ale nebylo tomu tak! Den se zaznamem obsahoval malickatou tecku a nic vic. To je malo a pro mne je to hodne neprehledne. Budiz, budu papat hodne mrkvicky a zrak si zlepsim natolik, abych tu tecku dobre registroval (pricemz ale mam naprosto dokonaly zrak a neznam nikoho kdo vidi lepe nez ja). Spokojim se aspon s dostatecnym oznamovanim nadchazejicich udalosti. Byl jsem mile prekvapen, ze prvni nadchazejici udalost byla videt hned po otevreni pristroje - tedy primo na desktopu (tedy v "dnes" - je to hnus, ale za to asi ms nemuze - jen si musim zvyknout na "dnes" a ne na desktop, ale co bych nechtel, ze? Vzdyt jsem mel vzdy jen normalni telefony a misto desktopu jsem mel jen velike hodiny...). Kdyz prisla udalost, tak se to snazilo celkem obtezovat dokud jsem nedal jasne najevo, ze o udalosti vim a ze uz obtezovat nema - tohle je perfektni! Mimochodem hodiny nic moc - male v rohu a rozhodne to nedokaze nahradit naramkove hodinky tak jako jine telefony, ale mrkvicka to mohla do budoucna zlepsit. S planovanim casu neodmyslitelne patri perfektni budik! Nenapadlo by mne zjistovat zda nahodou nechybi budik v nejakem telefonu :-) A uz vubec ne v pristroji, jehoz system existuje predevsim pro ucely planovani casu, schuzek, kontaktu atd... On tam nebyl! Opravdu te veci chybi budik! Cekal jsem, ze prave budas bude skutecne propracovany, ale on nebyl! Jesteze to je system a ne nejakej hloupej telefon, takze ja si budik stahnu z netu a bude! Nebylo! Nasel jsem lecos a tak jsem zacal zkouset. Prekvapenim bylo, ze pres noc bud vytuhnul cely teleon, nebo jen zvukova cast (nechapu co se mu stalo, ale cele to prestalo vydavat zvuky az do restartu). U budiku bych ocekaval, ze to bude mit vlastni nastaveni hlasitosti, ale preci jen jsem zkousel zda neni zvuk ztiseny, ale nebyl. Take bych ocekaval, ze budik nejde coby aplikace odstrelit ci vypnout zcela. Za celou dobu se mi podarilo uspesne spustit budik jen 1x!! Nastesti nikomu nevadilo, ze jsem se vzdy tak pekne prospal, ale me to uz vadit postupne zacinalo... Cekal jsem, ze nabizene budiky budou obsahovat funkce jako opakovane zvoneni pote co to odmacknu atd... Tedy bych byl ochoten zaplatit temer cokoliv za budik, ale pokud ta vec svevolne chcipne, tak k cemu je takovy budik? Zkusil jsem povicero softu a vzdy se ukazalo, ze softem to neni - chciplo neco podstatneho ve windows a ne v budiku. Ten budik je pro mne zasadni vec, protoze nikdy nevim kdy kde skoncim a mam povicero vychozich bodu, takze bych vsechna mista, kde spim, musel dovybavit budikama, nebo nosit separatne nove zarizeni s sebou, ale to jsem nechtel viz. uvod.

Dobra, chtel jsem alespon browser a ssh, takze jsem zjistil, ze explorer je tam spatny a vzdy rozseka layout stranek. Zkusil jsem operu a byl jsem prekvapen, ze je to spatny. Zkusil jsem minimo a vypadalo to skvele, ale bylo to tak pomaly, ze to nebylo k pouziti. Tak jsem zatouzil po neprekonatelne perfektni opere mini a byl jsem prekvapen, ze ta byla take uplne spatna. Zname stranky byly rozsekane, texty zasahovaly do formularovych poli atd... Co to k sakru je? Vzdyt operu mini pouzivam zatracene dlouho! Zjistil jsem ve forech, ze majkrosoftem dodavana java je spatna a je potreba laborovat s jinymi javami. Laboroval jsem a vsude byl nejaky problem az jsem nasel jednu, ktera delala potizi nejmene, ale zase se tam poskozovaly texty ruznych hlasek. Nastesti uvnitr opery mini to ale jezdilo perfektne. Dale jsem zjistil, ze obrazovka je sice rozmerna, ale nejak to neodpovida rozliseni 640x480. Byl jsem zklamany a tak jsem googlil az dokud jsem nevygooglil aplikaci, ktera to umi prepnout. Po prepnuti to uz bylo perfektni a skutecne se s tim lozilo na net perfektne, jenze v celem systemu to tezce domrsilo zobrazovani ruznych veci (napr. ukazatel baterie se rozsekal a pismenkum chybela polovina radku, v ruznych nastavenich ruznych programu se nedalo prepinat mezi kartami atd...). SSH bylo perfektni, jen jsem nevedel jak namapovat funkcni klavesy, ale to je detail. Ovladani cele veci bylo nejake divne, protoze kazdy spusteny program zustaval v pameti a nesel vypnout jinak nez v nastaveni systemu na druhe zalozce, kliknout na svaby, pak zas druha zalozka a tam odstrelit jednotlive programy. Tohle vymyslel nejaky uchyl, ale zvyknul bych si - nakonec jsem na to nasel rozsireni. Start menu umoznovalo zobrazovat pouze 7 polozek a vic nebylo dovoleno... proboha proc? Co je to za nesmysl? Ja chci vic polozek! Hloupe je to! Take to slo doresit rozsirenim, ale nic moc... Ja chtel ikony na desktop a nakonec jsem nasel rozsireni i na toto. Baterie moc nevydrzi coz se dalo cekat, ale kdyz vec zacne chcipat, tak ma rvat jak pominuta a nema mi jakkoliv umoznit abych tento dulezity fakt prehledl, protoze je to vec na planovani casu a jako takova nesmi umirat cestne a v ustrani. To uz na me bylo vazne moc!

Vysledek pozorovani te strasne veci a jeji pruzkum mne dovedl k zaveru, ze kdyz si nekdo tak hroznou vec porici, tak pred pouzitim nutno nejen radne protrepat, ale take googlit, instalit a testit, googlit instalit a testit atd... Proste to rozhodne neni pro zadneho manazera k tomu aby to koupil a hned pouzival. Musi byt dost odolny, musi chtit zkouset nove a nove veci a nebat se, ze neco podela. Ted teprve vim, proc je WM na poslednim miste - protoze je to skutecny smejd! Jeste jsem zapomnel na maily - ty uz jsem zcela vzdal, protoze integrovany outlook je zcela nepouzitelny. Mozna je to tim, ze mam desitky tisic mailu v poste, ale stary K600i s tim problemy nemel a tahle prasiva vec ano :-( Kdyz jsem si chtel zasilku prohlednout, tak jsem ji musel nejprve otevrit, pak kliknout na neco ve smyslu stahnout tuto zasilku pri odeslani a prijmu (proc ne hned? to v majkrosoftu nikdy nezkusili cist z toho postu?), pak zasilku zavrit a v hlavnim pohledu zvolit odeslani a prijem, pricemz to hodinu strachalo v netu a kdyz to ten cely net prostrachalo, tak jsem mohl doufat, ze po novem otevreni te zasilky tam bude i obsah. Nastesti tam byl, ale uz jsem byl znechucen ke cteni dalsi zasilky - procemz mail je pro mne zasadne dulezity. Treba by to spravila zase nejaka cizi aplikace, ale ten telefon neni nafukovaci a takhle celkem rychle vycerpam dostupnou pamet a uloziste. Tohle jsem uz nedoresil. Take rychlost je uplne spatna, protoze kdyz jsem tu hroznou vec otevrel, na neco kliknul, tak jsem musel velmi dlouho cekat nez se neco odehralo. Zkusil jsem to znovu a znovu a znovu a pak si to pamatovalo, ze ma mnoho veci udelat naraz a tak to zase nejakou dobu blblo nez se to uplne vyblblo. Takze byla loterie zda muj pokyn ta vec zaregistrovala nebo ne. Po nejake neskutecne moc dlouhe dobe jsem to pripadne musel otukat znovu.

Kdyz se okoli probralo ze soku, ze prave ja mam windows (byl jsem povazovan za fanatika, ktery odmita uzasne veci od ms jen proto, ze je to od ms a malokdo mi veril, ze mi to proste jen nevyhovuje a ti, kteri mi to i verili, stejne zustavali v presvedceni, ze fanatik musim byt a tak i kdyby ms nekdy neco funkcniho a pouzitelneho vydal, tak ze bych to neprijal - aspon jsem jim vytrel zrak :-) ), tak znejici tamtamy donesly zvesti o existenci linuxu pro mobilni zarizeni. "Vedel jsem, ze pocitac z mobilu neudelam", ale rikal jsem si ze nebudu tuto skutecnost ignorovat zcela a jednoho dne to zacnu zkoumat... Zkusil jsem to a byl jsem doslova ohromen! Nainstalil jsem neco (tusim, ze to bylo GPE) a to byl kompletni linuxovy desktop! Se vsim vsudy! Dokonce tu byla i konzole, ssh server a asi 80 tisic aplikaci pro ten telefon! Takze jsem najednou mel zcela necekane kompletni splneni meho snu! Z niceho nic! Jak blesk z cisteho nebe! Ale pak jsem zjistil, ze indikator baterie nenasel baterii a hlavne ze neni dotazen telefonni a sms modul. Zjistil jsem, ze firma HTC se stavi velmi odmitave k prozrazeni specifikaci. HTC je smejd! Misto toho aby dovolili svym obetem zprovoznit hw, ktery od nich zakoupili v dobre vire, tak jim i vyrobce hw hazi klacky pod nohy :-( Je mi srdecne jedno jak se s ms dohodli, ale predne oni meli vedet jakej neskutecnej smejd WM je a bud meli zvolit jiny system, nebo nemeli branit nasazeni jineho softu.

Nicmene nadeje tu je a tak jsem zkousel dalsi prostredi a dospel jsem k Openmoko, ktere je nadherne, uzasne i pro bezneho coudu, ktery nechce o nejakem linuxu ani slyset, ale presto ma moznost si skaknout do shellu, nebo nainstalovat nejakou aplikaci z nepreberneho mnozstvi atd... S Openmoko jsem dokonce byl schopen i zavolat ci prijmout telefon, ale neesemeskuje to zatim (s timhle konkretnim zarizenim) a take to melo chybku pri vytaceni cisla. Pokud byl ulozen v seznamu kontakt s cislem s pluskem na zacatku (+420...), tak to nemakalo a cislo neslo vytocit. Nejaky pan mi tam vysvetloval, ze tento format cisla neni platny a nenechal se ode mne presvedcit, ze format cisla platny je. Openmoko vsak bylo velice pomale na tomhle zarizeni. Predchozi prostredi tam slapalo rychle.

Dale jsem zkusil Qtopii a bylo to nadherne a rychle prostredi, ale telefon mi tam nejel vudec. Ale je to opet presne to prostredi, ktere je take velmi vhodne i pro uplneho coudu co odmita linux. Neni tam s linuxem jakkoliv konfrontovan dokud vyslovne nechce.

Nakonec jsem jeste zkusil Opie a to bylo snad uplne nejlepsi a nejhezci. Perfektne rychle, protoze to jezdi ve frame bufferu, krasne prostredi se vsim co je potreba, ale taktez mi tam chybel telefon.

Diky tomu, ze existuje nadeje na linux, tak ta vec neskoncila v kosi. Ale kdyby tam byla jen wokna, tak to leti z wokna na tuty! Kazdopadne na tu vec uz ted kaslu a vracim se ke staremu telefonu (K600i), protoze WINDOWS V TELEFONU JSOU ZCELA KOMPLETNE NEPOUZITELNE A NAPROSTO NESPOLEHLIVE! Prozkoumal jsem zakerny svet majkrosoftu a smejdske kumpacky jmenem HTC. Kdyby ta vec fungovala, tak mi ani nevadi s tou briketou telefonovat (byly na to stiznosti, ze to udajne neni dobry coby telefon, ale pro mne je ten HW vyborny a tragicky spatny je SW).

Tedy po obrovskem zklamani s windows (jeste si pamatuju na opicaka jak onehda v telce vypravel jak uzasne jsou widle na telefonech a ze je tim zaplaven svet i bez toho aby tomu delali reklamu - ze pry to je proste perfektni atd... hajzl! podvedl mne s celou paradou!), nekolika nadejich, mileho prekvapeni v podobe linuxu, nemileho zklamani v HTC (udajne leader trhu! asi jen toho s windows..?) ta vec konci v supleti s tim, ze je vhodna pouze k tomu abych s tim machroval pred holkama jakej jsem manazer, ale to je tak cely :-(

       

Hodnocení: 82 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Michal Fecko avatar 29.6.2008 00:41 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
WINDOWS V TELEFONU JSOU ZCELA KOMPLETNE NEPOUZITELNE A NAPROSTO NESPOLEHLIVE!
...tak ako v comkolvek inom, ale ked sa o nich clovek naozaj stara a opatruje ich, tak nejaky ten mesiac vydrzia - vyzaduju ale rozne 3rd party aplikacie na ake-take sfunkcnenie - a virtualbox pre milovany linux :-D
Jan Drábek avatar 29.6.2008 00:49 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
HTC jsem viděl z rychlíku... dva dny po koupi a kámoš už musel provádět kompletní oživení (vše smazat...)
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
Luk avatar 29.6.2008 01:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Nechápu, co s tím kdo provádí. Dělám s HTC (tedy spíš s Windows Mobile na HTC) doslova psí kusy (včetně rýpání se v registrech) a všechno bez problémů funguje. Teď zrovna nedám dopustit na program NoniGPSPlot, do kterého láduji turistické mapy a používám ho na kole.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
xxx avatar 29.6.2008 01:17 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Super clanek. Hned mi ty chybky v PalmOS vadi o trochu mene.
Please rise for the Futurama theme song.
xvasek avatar 29.6.2008 12:09 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Přesně tak - Palm navždy. Popřípadě RIM, známý si koupil nějaké blackberry a přestože to bez toho "corporate" serveru má asi jenom třetinu funkcí, je s tím velice spokojený. WM je naprostý krok mimo, Symbian mám a nikdy více, Linux (Opie a GPE) je - jak se tak dívám - ve stejném stavu, jako před pěti lety, kdy jsem s tím experimentoval. Zůstává RIM, Palm a iPhone (který neznám), z této trojice mám zkušenosti s Palmem můžu říct, že mezi slepými je jednooký králem. Sestra má Treo a používá ho ráda, z čehož se dá usoudit, že by to mohl zvládnout i průměrný manažer.
Luboš Doležel (Doli) avatar 29.6.2008 02:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Mám HTC Kaiser a ten Windows Mobile mi někdy docela pije krev. Když mi přestal jít úplně zvuk (pomohl restart), tak jsem si myslel, že alespoň ta telefonní část je odladěná. Není.

Hovor nešel zavěsit (pomohl restart) a když jsem nutně potřeboval někomu zavolat, odmítal _okamžitě_ všechna čísla jako neplatná (vizte screenshot)! Přichozí hovory ovšem šly. Opět - po zdlouhavém restartu to šlo.

Doufám, že Android bude rozumnější.
29.6.2008 09:25 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
to jsem zvedav az tento uzasny system nekomu neumozni zavolat vcas sanitku...
David Heidelberg avatar 29.6.2008 10:08 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Pije krev? Slabé slovo... takhle když přijde SMS a nemůžu vypnout ten pípající zvuk i potom, co SMS smažu... no WM mobile jsou na Kaiseru fakt hnus (nemluvě, že se HTC neobtěžoval udělat drivery pro 3D, takže GBA emulator neni schopnej fungovat rychleji než na Siemensu SX1). Ale linux je na dobré cestě. Před pár dny zprovoznili telefonování (i když to prý funguje jen v některých oblastech 2G/3G).

Mimochodem už je Android opensource? I když vypadá pěkně (pokud vezmu v úvahu, co všechno zvládá za efekty a jaké má API, tak jeho vzhled je doopravdy cool a ještě k tomu je rychlejší než WM5 - WM6 jsou odpornej hnus), tak je dost dělaný pro BFU, takže bych možná upřednostňoval OpenMoko (až rozběhnou Xserver na Kaiserovi)...
29.6.2008 07:23 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
PDA jsem měl dvě, Compaq 3630 někdy z roku 2001 a pak jsem si zakoupil Acer n311 v roce 2006, s tim, že za těch pět let došlo k nějakému vývoji, ale ouha, nedošlo. Člověk musí nahradit standardní aplikace, aplikacema třetích stran, problém nastal u mailu-použitelná free alternativa prostě neexistuje a $30 za mail pro PDA se mi fakt dávat nechtělo. Koukni na stránky spb-maj vychytávky na PIM a jiný prográmky. Je fakt, že ty windowsy se sekaj a PDA bylo třeba restartovat několikrát denně, cca po roce jsem ho prodal a teď čekam na játelefon, uvidíme jak na tom bude a jestli půjde koupit bez závazku na dva roky. Ale to asi neni dobrá volba pro lidi co používaj linux-nevim jak je to se synchronizací játelefonu, ikdyž by měl podporovat exchange.
hmm
29.6.2008 08:58 papundekl | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
WM ma k dokonalosti daleko, ale tohle je psychopaticky tendencni a evidentne psano ve zlem umyslu. WM pouzivam uz leta. Jako u vsech pristroju je treba se seznamit s moznostmi a respektovat omezeni. Uz jen drobny fakt, ze autor preferuje bluetooth pred kabelem znamena, ze je medialne zmasakrovan. Evidentne neumi filtrovat ziskane informace a tudiz ocekaval od zakoupeneho botniku, ze mu bude slouzit i jako televize. Ted tady vykrikuje, ze barvy jsou rozmazane.
29.6.2008 09:27 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Ehm... co je zle na tom, ze sa chce zbavit kablu na notebooku?
29.6.2008 11:28 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Treba to, ze pouziti Bluetooth vyrazne zvysuje spotrebu (a tedy pri provozu na baterie jejich vydrz).
xvasek avatar 29.6.2008 12:01 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
To bych se hádal - bluetooth má spotřebu pár miliwattů, ovládání logiky nějakého připojeného kabelu bude řádově náročnější. Používání kabelu opravňuje jenom nabíjení přes USB, otázkou ale zůstává, jak moc efektivní je přesun energie z jedné baterie (v notebooku) do jiné (v mobilu) - řekl bych, že to taky nebude nic extra.
29.6.2008 13:03 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Stejne tak jako jsem nyni ja opravnene kritizovan za jednostranny pohled, tak nelze na problematiku BT pohlizet pouze z pohledu nadmerne spotreby baterie. Muj problem zacal s tim, ze bez BT jsem nebyl schopen zaroven provozovat net a zaroven nabijet. Se zminovanym HTC toho schopen zrejme jsem (dokonale na nem je nabijeni primo z usb), ale ve hre je jeste jeden dulezity vedlejsi efekt, ktery neni na prvni pohled videt. Zasadni rozdil (resp. necekany problem) mezi stabilne umistenym pocitacem a prenasenym pocitacem tkvi v kabelech. Odmysleme si BT a zkusme to vzit uz od pouhe mysi s vedomim, ze kazde bezdratove zarizeni je kompromis a par problemu navic. U stabilne umisteneho pocitace nam kabel "zaroste" do prostredi a zadny predmet mu obvykle nestoji v ceste, kabel je naohyban a jiz neklade zadny odpor. Pokud ale rozbalis notes na jinem stole, tak se ukaze, ze kabel klade odpor, nebo na kratsim stole zase nezvykle visi ze stolu a my jej pak tahame pres roh stolu, nebo nam najednou vadi sada knih na cizim psacim stole atd... Kazdy kabel s notesem je neporovnatelne vetsi zatez, ale zase je pravda, ze kdyz by to slo dratove, tak kabel je kabel a ten je vzdy spolehlivejsi. S netem se to ma dokonce tak, ze hodim telefon do auta na nabijecku notes mam na kolenou (kdyz resim neco nahleho, nebo kdyz jedu jen jako spolujezdec). Mnohem vetsi potiz nastane v cizim prostredi (nebot v aute to je jeste v pohode i s kabely navic), kdy mi staci vytahnout nabijecku k telefonu, telefon umistit do rohu mistnosti a uz nerusene se pohybovat kdekoliv po mistnosti a nestrachovat se, ze mi dojde baterka v telefonu. U nasich na chate s tim byl uplne nejvetsi problem, protoze jsem si nasel mistecko a cas a tvoril jsem. Pak se najednou objevi partnerka nebo mama s tim, ze bud uz se jde bastit, nebo cokoliv a ze stolu mne vylifruji pryc (se vsemi kabely) a ja jdu na zahradu, nebo do loznice. Delam to tak, ze beham bez kabelu a kdyz uz se zda, ze na tomto miste chvili vydrzim bez vnejsiho odporu, tak skocim pro nabijecku, ale uz neresim potize s nedostatkem baterky v telefonu (ono staci si stahnout maily a do 20 minut jsem mohl jit nabijet znovu a tedy prerusit internetovani aniz bych dotahnul vsechny maily). Tedy paradoxne s BT zmizely problemy se spotrebou :-)
29.6.2008 13:57 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Muj problem zacal s tim, ze bez BT jsem nebyl schopen zaroven provozovat net a zaroven nabijet.

Jo, to je problem pitome navrzenych konektoru. Kam na to ty navrhari mobilu chodi. Na tohle je finalni reseni pouziti pajky a letovacky :–) .
29.6.2008 14:10 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Jo! To je fakt! Temer jsem to udelal (uz jsem mel i nakoupene veci k tomu), ale pak se stalo nestesti, ktere tomu zabranilo... Kolega na mne zakerne zautocil doslova vynucenym zapujcenim telefonu s BT (jeste ted si pamatuju jeho zakerna slova: "zkus to! nic za to nedas" nebo "Starej foun si beztak beres s sebou, ne..?" :-) ) a tim to cele zkazil. Doslova mne medialne zmasakroval tak, ze jsem i ja sam uveril, ze bez kabelu je to pohodicka :-) Proste ten vikend bez omezeni byl vazne super a tak sla es25ka do kose (to je oznaceni supliku ktery uz neznam, ale nekde bych ten telefon snad jeste nasel..? :-) )
29.6.2008 11:14 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
??? Bluetooth na mý nokii 6234 je absolutně bezproblémový a dostanu se přes něj jak na net, tak do telefonu můžu nasypávat mp3 na kartu. Všechno samozřejmě v linuxu. Jestli tě baví nosit kabely tak ok, ale říkat někomu, že je mediálně zmasakrován jen proto že chce bluetooth?
Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
29.6.2008 09:15 maphore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
HTC Universal je pěkně stará vykopávka (byť v určitých věcech dodnes nepřekonaná).

Například budík ve WM samozřejmě je, že je nepříliš sofistikovaný (eufemismus), je věc druhá, ale JE TAM. Kdo hledá, najde (případně RTFM :-D).

A za problémy s PDF zasílejte děkovné dopisy dílem tvůrcům původních PDFek a dílem firmě Adobe.

Pointa je ale v tom, že tohle zařízení šlo ven s WM2003SE (tuším) a i když mezitím vznikly neoficiální verze s WM5, 6 atd., tak klíčové slovo je v té větě je neoficiální, se vším co z toho vyplývá... (popisované problémy by tomu btw. odpovídaly).

Jinak za nedostupnost komunikačních částí v Linuxu může daleko spíš než MS někdo úplně jiný, nejpravděpodobněji buď přímo HTC, nebo někdo z jejích subdodavatelů (a bude docela zajímavé sledovat, jak se s tímhle vypořádá například Android). Radio část je u WM prakticky oddělená od OS a je zdrojem permanentní zábavy i při používání WM (zatímco WM jsou alespoň nějak dokumentované, Radio zhusta vůbec.
29.6.2008 16:35 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Nepouzivam windows uz hodne dlouho a za tu dobu jsem si zvyknul zcela ignorovat existenci jakehokoliv CD v originalnim baleni. Napadlo mne, ze kdyz "slo ven..." tak tam nevyhnutelne nutne musi byt i CD a ze si zkusim ty WM2003SE, protoze v nekterych dalsich prispevcich zde je psano, ze kazde windows pro kazdy jiny telefon jsou silne zmodifikovane aby to slapalo a tudiz jsem cekal, ze bude 640x480 v zakladu bez poskozeni pisem.

Dohledal jsem krabici a v ni jsou 2 CD: Application CD GPRS Monitor - to zni zajimave, mozna to CD nekdy rozbalim (dosud nerozaleno a mozna je tam spousta lepsiho softu nez co je v telefonu jiz predinstalovano..?)

a

Qtek Windows(R) Mobile(R) 5.0 PPC Phone Edition GSM w/Outlk 2002 - takze zmena se bohuzel nekona :-( To posledni pred 2002 opravdu zni Outlk. Dokonce k tomu je Product Key, takze jsem pravoplatnym drzitelem MS licence :-)

Nic, budu sledovat moznosti kolem instalace linuxu a nakonec budeme s tou veci kamaradi a prestanu ji hanlive rikat "vec" a zacnu ji mit rad... :-) Preci jen nebyla nalezena na chodniku...
29.6.2008 19:02 maphore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
To je průšvih s WM věcmi z druhé ruky... buď je tam OS z roku raz - dva (pokud možno ještě první release, se všemi bugy, co z toho vyplývají) a nebo tam někdo akčně naflashoval "latest and greatest" verzi WM, opět pro změnu se všemi bugy, co z toho vyplývají...

Jinak ve WM je OS uložený v ROMce a musí přeflashovat - přímo s Universalem zkušenosti nemám, ale xda-dev by snad měl poskytnout nějaké rozumně použitelné ROMky.

A jinak musím říci - mea culpa - Universal šel nakonec ven až s WM 5, takže je to asi v pořádku, problém u Qteků 9000 (Universal) a 9100 (MDA Vario) je v tom, že vývoj těchto zařízení byl původně pro WM2003 a WM5 tam byly vraženy doslova na poslední chvíli, čemuž bohužel taky odpovídala (ne)kvalita jejich optimalizace. U 9000 s jeho CPU se to ještě vsáklo, ale u 9100 to byla docela pohroma.
AsciiWolf avatar 29.6.2008 09:58 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Heh,tak to je teda síla. :-(

Také jsem si chtěl pořídit HTC,ale po tomhle blogpostu již o HTC neuvažuji...

Nejspíš půjdu do OpenMoko...

ps. Podle mě je i iPhone lepší,než tenhle HTC krám... :-)

29.6.2008 10:46 maphore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Ano, posuzovat celou platformu podle zkušeností jednoho, podle vlastních předpojatého, uživatele a ještě k tomu všemu se zařízením, které se dávno nevyrábí, to je opravdu racionální rozhodnutí... :-)

Mimochodem, WM komunikátory nevyrábí zdaleka jen HTC, jsou i jiní výrobci, to opravdu jen tak na okraj.

(a ano, WM mají tuny much a já jsem první, kdo s tím bude souhlasit, na straně druhé, jejich tzv. "nepoužitelnost" je taky do značné míry víc mýtus než realita - a jako vždy a u všeho, člověk by si měl v první řadě udělat jasno, na co tu věc chce a zjistit si potřebné údaje předem, zrovna u WM zařízení to není až tak obtížné)
29.6.2008 11:30 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Popisovane problemy z velke casti pusobi dojmem, ze jde o softwarove chyby v aplikacich, nikoliv o chyby v hardware. A ten software (az na ovladace) je (predpokladam) shodny na ruznych Windows Mobile (stejne verze) zarizenich, nebo ne?
29.6.2008 11:43 maphore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Právě že nikoliv, WM je jen jakýsi společný základ a každý výrobce si tento základ přizpůsobuje podle svého (v případě každého zařízení lze bez nadsázky mluvit o "distribuci" WM, ač to bude určitě mnoha lidem znít jako blasfemie) - z toho potom plynou propastné rozdíly ve zkušenostech různých uživatelů.
AsciiWolf avatar 29.6.2008 11:48 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
No,já už měl s Windows Mobile zkušenosti už dříve... Zbytečně složitá instalace/aktualizace aplikací,oficiálně bez podbory mass storage,občasná nestabilita,atd...

Tenhle blogpost mě jen utvrdil,že Windows Mobile prostě ne...

29.6.2008 12:29 maphore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Zbytečně složitá instalace/aktualizace aplikací
Záleží na tom, pod čím. Faktem je, že provázanost WM a desktopových Windows je slušně řečeno až nezdravá a podvazuje možnosti dalšího rozvoje WM, na straně druhé, je to právě tato složitost, co je jednou z příčin, proč viry pro WM prakticky neexistují.

K Mass storage - to je právě ta sféra, ve které platí "jaký si to uděláš, takový to máš" a je to jeden z mnoha rozdílů mezi výrobci (a zrovna HTC v tomto směru tahá za kratší konec).

Ale jak už jsem napsal, z vlastní zkušenosti vím, jak umí být WM iritující systém a rozhodně jsem dalek toho, abych někoho k něčemu přemlouval, kdybych ve WM neměl několik svých killer apps (sice bych je mohl mít každou extra v extra zařízení, ale já radši všechno v jednom, byť za cenu občasných problémů a kompromisů), tak bych se na věc díval dost podobně.
David Heidelberg avatar 29.6.2008 10:13 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No pokud se nepletu, tak HTC Uni má velmi dobrou podporu linuxu, mám pocit, že snad nefunguje už jen fotoaparát. Doporučuji se podívat sem: http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=Xanadux
Mobilní telefony a tablety s GNU/Linuxem v roce 2020. Proč byste se měli zajímat?
29.6.2008 13:09 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Nekde kolem teto stranky uz jsem strachal, ale koukam tam na screesnotu, ze to napr. umi baterku a to je dal nez jsem byl ja :-) Jeste to tam prozkoumam (mel jsem to v planu, protoze v tom vidim svoje nadeje) a bude-li neco povzbudiveho, tak se rad opet sverim. diky! :-)
David Heidelberg avatar 30.6.2008 17:27 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Podle mě je na tom HTC Uni nejlépe ze všech HTC PDA/telefonů... Jen doufám, že jeho linuxovou podporu brzy překoná HTC Kaiser :-D
Václav 29.6.2008 16:31 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vlastním takový čínský docela specifický stroj (původně určený jen pro jejich trh, nemá to značku), s relativně malou pamětí a slabým procesorem. WM do toho kluci žlutý ukradli tuším z E-tena, líné je to jak šnek, ale používá se to až na pár chyb docela dobře.

Jako vylepšení desktopu (ne, nepracuju u nich :D ) používám SPB shell a SPB Suite, budík a telefonní addon u stejné firmy. Docela to WM v použitelnosti postrčí :)

Ovšem maximálně mě štve activesync, rád bych synchronizoval kontakty a poznámky s Koffice, ale prostě NE. MS ten protokol neuvolní... Kdybych
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Václav 29.6.2008 16:32 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
... Kdybych se nebal ze uz tam puvodni WM nedostanu, taky bych zariskoval s Linuxem.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
29.6.2008 16:39 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Ja jsem puvodni widle neodtsranil ani nereinstalil. Mam to skoro jako dualboot s tim, ze nejprve nabehnou widle a z nich pustim programek, ktery vyhodi widle z pameti a zacne loadovat linux. Naopak u me je zatim problem (ktery mi zatim nevadi), ze ten linux nejde u tohoto zarizeni nainstalit dovnitr namisto windows. Takze s linuxem nic neriskujes.
Václav 29.6.2008 18:02 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Super, to zkusim :) Staci mu SD, nebo musi jit do hlavni flash pameti?
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
29.6.2008 18:15 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
na mem pristroji jen SD
Václav 29.6.2008 22:15 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Hodil bys mi nejaky link, at to nemusim googlit? To vis, moje kuze lina :D Predpokladam ze pro to natazeni do pameti potrebuju nejakou aplikaci.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
30.6.2008 01:41 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Vsechny me kroky zacaly zde http://www.handhelds.org/moin/moin.cgi/SupportedHandheldSummary a ihned k cili (pouze pro HTC universal) jsem miril odtud http://www.linuxtogo.org/~htcpxa/htcuniversal/index.html - je tam aspon popsan postup
29.6.2008 19:05 maphore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Ovšem maximálně mě štve activesync, rád bych synchronizoval kontakty a poznámky s Koffice, ale prostě NE. MS ten protokol neuvolní... Kdybych
"Miluji" ActiveSync, celé hodiny na něj vydržím nadávat (tohle by opravdu bylo na dlouho).

Jinak projekt SynCE v poslední době udělal slušný pokrok, Mandriva ho rozchodila a počítám s tím, že jinde by to mělo už taky šlapat (jsou hlášeny úspěchy z Ubuntu), takže bych to už neviděl tak černě...
29.6.2008 19:45 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Diky za tip! SPB vypada vazne zajimave! Pres leto si necham vse pekne ulezet v hlave a na podzim te veci mozna jeste dam novou sanci :-)
29.6.2008 20:23 Yokotashi
Rozbalit Rozbalit vše Podobna zkusenost.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Stavim si vlastni PDA Rattulla, protoze v dobe, kdy jsem s tim zacal (to budou 3, nebo 4 roky) nebylo nic podobneho na trhu.

Pred necelym rokem jsem se rozhodl opet zacit s vyvojem (predtim byl asi tok a pul, kdy jsem se stehoval, delal bakalarku, menil zamestnani a podobne, takze jsem na tom nic neudelal) a rozhodl jsem se, ze si zatim neco koupim ... melo by to umet telefonovat, melo by to mit qwerty klavesnici, melo by to mit ssh ... a to vicemene staci.

Koupil jsem TREO 650 ... JA KOKOT!

Myslel jsem si, ze kdyz je na tom palmos, tak to bude dobre (kdysi jsem jednoho palma chvili mel pujceneho a chodil mi). Navic jsem si rikal, ze to ten clovek prodava i s GPS a navigacnim systemem tomtom a ze teda ten komercni sw zkusim, kdyz vsichni rikaji, ze to je dobre.

JE TO MRDKA! totalni smejd. Zacnu HW:

- pri zasunuti SD karty se prepne do read only (mechanicky) - jedine reseni je izolepa prez prepinac na SD karte.

- zapina/probouzi se to dlouhym stisknutim jedineho tlacitka, takze se to zcela bezne zapne v kapse.

- nema to HW hodiny - po resetu se zepta, jestli souhlasim s casem, co mi nabizi (jak to mam kurva vedet, kdyz ON je hodiny?).

- vydrzi to asi hodinu a pul GPRS.

A ted poradny narez - totiz SW:

- nema multitasking

- ze ssh se neda odskocit do poznamek a zpet (tam ano, zpet ne, nutno navazat nove ssh spojeni)

- obcas se blokne TCP/IP (asi) a je nutne ho restartovat, jinak se clovek na net nedostane

- obcas se blokne cele treo a je nutne z nej vyndat baterku

- obcas se po zapnuti sam zapne browser (pri 77kc/100kB v roamingu me to stalo minuly rok na slovensku minimalne 308kc - zbytecne)

- browser je nepouzitelny - lynx je mnohem pouzitelnejsi a to i na velmi graficke weby

- v kontaktech se neda hledat jinak, nez podle toho, co je na zacatku (takze kdyz nevim, zda jsem ke cloveku napsal nejdriv jmeno, prezdivku, nebo prijmeni, mam problem)

- v poznamkach se myslim taky neda hledat, ale nechci kecat, mozna to jenom slo tak blbe, ze jsem to nepouzival, nebo jsem to nenasel

- tomtom neumi navigovat na konkretni GPS souradnice

- tomtom ma omezeny pocet ulozitelnych GPS pozic (cca 100-200 !!!)

- tomtom neumi ulozit bod mimo silnici

- tomtom neumi vypsat souradnice ulozenych bodu (takze po smrti zarizeni je vse ztraceno)

- tomtom pada cca kazdych 50 km a resetovat ho na dalnici ve 120km/h je fakt maso (PDA na volant, sundat dekl, vyndat baterku, vratit baterku)

- tomtom neumi zaznamenat trasu, natoz ji pak zobrazit

- tomtom navadi do neznameho mesta uplne kretensky (Zwickau - vybrat ulici ... hmmm nikdy jsem tam nebyl, tak kteroukoliv, v tomhle meste se na to muzeum doptame - vybrat krizovatku s tou ulici ... hmmm tak taky cokoliv - "Dojeli jste na misto urceni" ... 500m za dalnicni krizovatkou, o 200m dal byla cedule Zwickau 37km - kdybych v nem nemel SIMku s GPRS pausalem, tak jsem ho okamzite vyhodil z okynka).

- nepovedlo se mi zprovoznit zadny pdf reader (a mel jsem tam jeden od adobe a jeste asi dva)

- fotak je na hranici pouzitelnosti, ale dostat z nej fotky je na dlouhe zimni vecery - musi se priradit do alba a pak album exportovat na kartu, coz mi poprve trvalo asi hodinu a pul (pak uz jsem s tim radsi nikdy nenafotil tolik fotek).

- mp3 player umi prehravat pouze z rootu SD karty !!!!! (to se snad nekdo posral) a ta musi mit vfat, takze max. 256, nebo 512 skladeb (a neumi ogg).

- ma to mechanicke tlacitko na vypinani hlasiteho zvoneni (coz je super featura), ale to tlacitko bohuzel nema polohu "zakaz zvoneni telefonu, ale povol budiku me vzbudit", takze kdyz jsem si vecer v kine vypnul zvoneni, vstaval jsem druhy den v poledne.

Asi pred mesicem ten kram odesel a nijak ho nezelim ...

Na rattulle uz se zase pracuje. Planuji do ni implementovat GPS, GPRS, telefon, svitilnu, kompletni debian (se shellem, etc), nejaky browser (links, lynx a neco grafickeho - asi operu, nebo firefoxe), ssh, baterku aspon na 20h provozu, 8-32GB SSD, slunecni clanky, BT, wifi, ma to ethernet, RS232, CF, PCMCIA, USB host, VGA out, klavesnici ... umi to i USB device, ale nevim, zda se mi povede rozchodit mass-storage (ale melo by to podle dokumentace jit).

Momentalne delam na batterypacku, k tomu bude deska s PXA270 520MHz/256MB RAM od firmy voipac (na webu maji vsechno vcetne gcc toolchainu).

Nechces se pripojit k vyvoji?

Na GPS navigaci testuji tangogps + mapy z openstreetmap.org. Sice to neumi zvolit trasu, ale uvazim-li kvalitu tras volenych tomtomem, tak toho nezelim (uznavam - jsem divnej - me staci vedet kde jsem, protoze neumim cist mapu pri rizeni, trasu si klidne najdu sam). Zatim se to chova velice dobre, i kdyz openstreetmap samozrejme nejsou kompletni (v praze jsem zatim nenarazil na ulici, ktera by tam nebyla, nazvy ale casto chybi).

Uz nikdy nechci hw, ktery neni bud profi server, nebo staven pro proumyslove pouziti.
30.6.2008 01:44 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podobna zkusenost.
To zni zajimave :-) Strastiplny pribeh taky... Nedovedu si dost dobre predstavit jak si na koleni stavet pda - je to kacirska myslenka :-) Kazdopadne az do podzimu mam tezce nabity program, takze ackoliv bych kolem te moznosti velmi rad zacenichal, tak nemam zatim sanci :-(
30.6.2008 09:17 Yokotashi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podobna zkusenost.
Prvni PDA, co jsem zkousel a nikdy nedostavel bylo s deskou TS7250, ktera ma vsechno, krome vystupu na monitor, zvukovky a batterypacku. Ted mame tuhle: http://voipac.com/en/products_PXA270_DIMM_Base_Board.htm s timhle procesorovym modulem: http://voipac.com/en/products_PXA270_DIMM_Module_Pro_&_Basic.htm a displayem: http://voipac.com/en/products_PXA270_TFT_Display_HITACHI.htm . Chybi tomu klavesnice, batterypack, nejaka krabice a periferie, ktere jdou nastrkat to usb, na seriaky a tak ...

Az budes mit cas, tak se ozvi, prace na tom bude vic, nez dost. A az to bude cele hotove, tak by to chtelo predelat tu velkou desku, aby byla mensi ...
30.6.2008 12:28 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podobna zkusenost.
To vypada vazne zajimave! Rad kolem toho zacenicham, diky!
29.6.2008 21:08 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
OMG, to je brutal dlhe; to citat teda nebudem ;)
30.6.2008 09:20 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hele, je to tvuj blog, takze asi na tyhle vylevy mas pravo, ale mam Windows Mobile - ted dokonce ono strašné HTC ( predtim ruzne netelefonni pda az do WinCE ) a nevim, ale prijde mi:

a) RTFM!! spousta veci, na ktery nadavas (treba pocet emailu a chovani malyho Outlooku) je jenom otazka nastaveni
b) zkus si programy taky vypinat.. mit to zaplacany pustenejma programama, to pak neni divu, že to reaguje pomalu
c) přestalo mne bavit se tim zabývat, ale "byl jsem povazovan za fanatika, ktery odmita uzasne veci od ms jen proto, ze je to od ms" je podle meho 100% pravda.. ze clanku je uplne cejtit předsudek... kdo chce kam, pomozme mu tam, ale většina tohohle článku je fakt jedna velká hovadina nebo absolutní nepochopení... za celou tu dobu co mám tenhle telefon (6 měs??) jsem měl jedinej problem, kterej jsem si navíc způsobil sám a vyřešil ho soft-reset.. naprosto stejnou zkušenost mám u x dalších modelů, takže problém vidím jednoznačně mezi palcem a keypadem...

a ano, samozřejmě máš právo ve svém blogu v podstatě nadávat na co chceš, ale taky by si se možná měl zajímat, s jakým flastrem z toho vyjdeš ty...
30.6.2008 12:26 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Mozna ze ten uvod nezni jednoznacne, ale chtel jsem tam zduraznit, ze to neni o tom, ze prave ty jsi spatny za to ze to mas - treba ti to takhle staci a udelals moc dobrou vec zes to poridil a muzes pred holkama machrovat i nadale :-). Ja jsem cekal (ano - zcela mylne), ze to proste pojede a ne ze budu muset lovit magicke kombinace aby to delalo co ma, nebo to lepit po vsech certech ci lovit nejake tajemne dokumenty (v prilozene krabici dokumenty byly a prostudoval jsem je). Co se treba budiku tyce, tak se tu narazi ze RTFM, ale pripominky jsou malo (jediny zvuk nestaci, protoze je potreba jej opakovat v nastavitelnych intervalech cokoliv jineho tuto funkci neplni) a kdyz uz neco stahnu a do rana to zahnije (radeji jsem vecer restartil aby tam nic nebezelo), tak smulu mam s manualem i bez nej.

Dalsi dulezita vec je motivace. Kdyz jsi fanda Opery, tak se mozna zlobis kdyz by na ni nekdo nadaval, ale kdyz ji zadaco zkusis a nelibi se, tak mozna jsi taky zly (nebo nekdo jiny). Ale obecne plati, ze kdyz uz nekdo neco koupi a uz s tim machruje, tak nikdy na to nenadava, takze pokud uz ma duvod nadavat, tak uz asi je skutecny, ne? Krom toho to neni o nadavkach (vim, ze text je dlouhy a nikdo jej neprecte pozorne), ale o jinem uhlu pohledu (to jsem v uvodu jednoznacne zduraznil, takze tenhle prispevek je zcela mimo). Nekdo by cekal, ze to treba nebude mrznout a je dobre vedet, ze to proste mrzne. Jestli te to opravdu tak moc urazilo, protoze tobe to zrovna nevadi, tak sorry, ale nezavdecis se vsem (mam na mysli ten pristroj).
30.6.2008 13:10 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
mluvis o MNE a ja mluvim o pristroji... neporidil bych si zadnou technickou pomucku, abych s ni mohl machrovat.. co potrebuju pro praci je perfetkni synchro s Exchange serverem, propracovane ovladani, moznost pridani vlastnich aplikaci a v neposledni rade spolehlivost..
a - predstav si, ja to opravdu napisu - v tomhle je WM nejlepsi... na to, abych mohl mit na telefonu Linux a mohl se na nej spolehnout a kdyz se neco posere, aby mi odbornik pomohl ("je tohle zrovna chyba sítě nebo jsem tady něco blbě nastavil?") je zjevne podle soucasneho vyvoje jeste dost casu, Symbian stoji za prd a bez OS se proste neprokousu pres ta kriteria uvedena vyse.
Mluvime tu o telefonu a ja HTC s WM pouzivam a moje zkusenosti jsou naprosto odlisne nez tvoje.. mozna to bude tim, ze jsem si o WM neco precetl, nez jsem na chudaka narval x neodladěného softwaru... proste "out-of-the-box" WM funguje bezvadně... jo, občas když dám Flight mode a ráno ho vypnu tak se nezapne synchronizace s emailem... tak soft-reset.. jednou za 14 dni to fakt přežiju - hlavně, když zvážím alternativy...
taky nevim, co ti vadí na hledani informaci na netu... kvuli linuxu neco hledam prakticky porad (i kdyz tady je to ovlivneny tim, ze jsem opravdu hracicka a na testovacich masinach se furt toci nejaky obskurni distra) a nevadi mi to.. ani necekam od dokumentace operacniho systemu, ze v ni najdu dokumentaci k softwaru apod... jinak k tomu budiku - budik je tam defaultně hloupej a vubec - resim softwarem SpbTime, kterej toho sice na moje pozadavky umi snad az moc, ale funguje bezvadne...
zkus pristupovat k telefonu s operacnim systemem jako k pocitaci s operacnim systemem... ja prvni, co ,na cisty instalaci windows i linuxu, udelam je, ze tam nahraju soft na kterej jsem zvyklej a kterej mi vyhovuje (IE ne, FF ano; cmd ne, powershell ano; atd.).. pokud takhle pristupuju k WM, tak nemam vubec zadnej problem, ze nektera primo dodavana aplikace je jaksi polovičatá (stejně jako nemůžu čekat, že ve WinXP budu mít kompletní Office - ne, je tam jenom OutlookExpress a WinWord)... jistě, z našich miláčků unixového typu známe o mnoho lepší přístup k věci.. ale jak jsem říkal... na mne je mít telefon s linuxem ještě pořád moc brzy...
30.6.2008 16:20 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Ok, mluvil jsem o tobe protoze jsi zduraznoval cosi ve smyslu ze si tedy muzu psat co chci kdyz uz je nejaky blog muj... Chapal jsem to tak, ze te osobne urazilo co jsem napsal a z celeho tveho prispevku to bylo citit. Nicmene bych nerad se kohokoliv dotknul a je mi jasne ze i predesla veta v tomto prispevku je ode mne hloupa, ale tak jsem to vnimal a navrhuji abychom to vratili z osobni roviny zpet. Omlouvam se. V tomto prispevku jsi popsal zrejme to podstatne a zkusil bych to osvetlit, abychom se nebavili kazdy o necem jinem (a nemyslim to nijak zle):
- Nevadi mi strachat na netu (delam to bezne a delal jsem to i s WM), ale jelikoz jde o system pro beznyho coudu, ktery nema byt nucen neco zdlouhave rozchazet, pak ta pripominka bokem mela smysl. Mozna se vzbouris, ze to nema byt system pro bezneho manazera a mozna ze mas pravdu ty (evidentne ano), ale ja si to nejak spojoval s beznymi zamery ms softu. Poznamka byla tedy jen o tom, ze bez ciziho softu to jaksi nejede a clovek (jiny nez my hracickove) by stejne musel kdesi cosi hledat a zkouset proti sve vuli.
- WM je posledni na trhu a tak nema sanci se vyrazne prosadit nad ostatni kdyz bude svoje usery zamykat. Tak toto je muj fatalni omyl! Ukazalo se, ze vsechny standardni a jednoduche veci (prenosy dat) jsou nejenze zamerne zesloziteny, ale jeste jsou vazany na konkretni platformu a konkretni produkty - zamek jak prase! Tys to vedel, ja ne - ci je chyba? Moje! Urazilo te (nebo neurazilo a z niceho nic jsi musel reagovat podrazdene), ze jsem to napsal ve smyslu "bacha, kdo cekal i toto, tak mylka" a v uvodu jsem napsal neco ve smyslu "netyka se to tech, kteri to vedi/vedeli a pocitaji/pocitali s timto". No a pak se tu ozve nekdo (ty a nejen ty), ze s tim pocital a vedel to a ze jsem se mel na celou vec divat jen tak jak oni. Take proto byl takovy pristup od tebe zbytecny, ale nesoudim te za to a neber to jako utok - jen si vyjasnujeme v cem si nerozumime, ale v zasade s tebou bez problemu souhlasim.
- to o te dokumentaci k softu nepovazuju za nijak dulezite, ale kdyz nekomu reknu RTFM, tak tim myslim manual a myslel jsem (coz znamena nevedet - neupresnil jsi to, tak jsem ani nemohl), ze chces rict, ze ty ms veci maji manual. Kdyz uz ano, tak pochopitelne kde jinde nez na webu, ale o par prispevku nad tebou doslo k vseobecnemu souhlasu (nebo to zase chapu spatne..? :-| ) ohledne zatracene velikych rozdilu WM na kazdem jinem stroji, takze pokud se kazda verze ohyba dle konkretniho modelu (ja ho mimochodem uvedl), tak dokumentaci tezko muzu hledat jinde nez primo ve stroji (nejaky man), nebo v orig. baleni. Jinak ja osobne take hledam dokemuntaci jen v man nebo tam kde ma byt.
- zasadnejsi veci je, zda je nebo neni nutne mit telefon s linuxem: kdyz popisuju WM, tak to muze (melo by) znamenat, ze nepocitam s tim, ze WM je linux, ale take nepocitam s tim, ze nejaka firma se dopusti takoveho podrazu, ze me bude lapat do pasti a nutit mne kupovat si od nich jeste neco na desktop aby byla splnena deklarovana zakladni funkcnost veci, za kterou jsem jim jiz zaplatil. Je to predpojate? Ano, zni to tak, ale neni to snad take zaroven pravda? Predpojate by to nebylo kdyby neslo o MS, ale kdyz jde o MS, tak jakakoliv kritika pasti je predpojatost. Ne chci te napadnout, ale berme v uvahu fakt, ze se nyni v tomto skutecne mylim a budes-li dostatecne spravedlivy, tak si nekdy zkusis udelat malinko casu a zamyslet se nad tim zda nahodou na tve predpojatosti nemuze byt alespon trochu pravdy. Klidne to ale smest ze stolu, ja nemam v umyslu kohokoliv osocovat z predpojatosti nebot je to svate a nedotknutelne pravo kazdeho z nas - tedy moje i tvoje a nikdo nema pravo mu to brat. Stejne tak jako ty nemuzes mit pravo brat mi moji predpojatost kdyz mozna ani netusis co ji predchazelo. Stejne ale tvoje reakce z meho pohledu vykazuje znamky predpojatosti jak jsem nyni napsal.
- budik - ano, nejzasadnejsi tema - ocekavam jej zcela automaticky v pristroji jehoz primarni funkce a zamereni se toci kolem planovani casu. Jakykoliv office v takovem zarizeni je navic a nema tam co delat. Jina situace je, kdyz mi ho tam vyrobce vnuti (ten office) a nebude fungovat spravne a nebude moznost jej odstranit abych jej zamenil za jiny (zere misto a nechtel jsem jej mozna). Budik tam byt tedy mel. Pokud bych si porizoval kancelarsky stroj a nebyl by v nem office, tak je mi naopak v takovem stroji uplne k nicemu kdyz bude mit dokonaly budik.

Uznavam, ze jsem celou vec spatne pochopil a v textu jsem to uvedl hned v uvodu. Uznavam, ze toto se muze kazdemu druhemu stat take a pak je dobre to vedet dopredu. Nedelam si naroky na vlastnictvi blogu, ale i tak bych tezko zrealizoval konsultaci s kazdym druhym abych tam zatajil neco co se jemu konkretne nelibi. Text obsahuje nejake ty emoce, ale je prave o nich a o duvodech k nim.
Tuto odpoved nepisu na svoji obranu, ale predevsim kvuli tomu, ze jsem se skutecne nechtel nikoho dotknout osobne a prohlasuji, ze WM mohou byt pro nekoho to nejlepsi co existuje, ale ja mel bohuzel poradny kopec smuly :-( Zkusim jeste neco vymyslet na zaklade zdejsich prispevku a verim, ze se mi podari zbavit se jak nesmyslnych a neferovych zamku, tak ostatnich problemu (napr. necekana tuhnuti - to bych potreboval zarucit, ze se to uz nestane; ticho pred smrti a jine zasadni a dulezite veci).
1.7.2008 09:25 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
nebudu se tolik rozepisovat... ve spouste veci mas pravdu ty i ja a JE to spis o tom uhlu pohledu... jak rikam, ja jsem od kombinace WM+GSM nic zazracneho necekal (spis naopak) a tak musim rict, ze mne mile prekvapilo že na mem "stroji" (HTC Touch btw) je (až na probrané výjimky) stabilní a pro mou potřebu funkční... priznam se, ze nevim, jakej mas ke svemu HTC manual ty... ja mam opravdu tlusty, celkem kvalitni (i když je dělanej stylem "pro blbčka" a faktickejch informaci je tam tolik, že by se to vešlo na čtvrtinu počtu stran) a co jsem potřeboval, našel jsem si tam.. no a jelikož jsem měl už zkušenost s jinými PDA na WM, pocketPC, atd. tak jsem měl asi oproti tobě výhodu...
rozhodně nejsem nijak předpojatej... vadí mi na WM desítky věcí (klasický linuxácký rejpy + pár faktickejch poznámek). jenže já ho fakt potřebuju a na ostatních mi vadí těch věcí stovky, tisíce (mluvím o Symbianu, kterej až na P910i, kde jsem ho nějak ukočíroval, mi opravdu nepřirostl k srdci)..
jestli celé tohle vlákno ode mne znělo drze nebo útočně pak se omlouvám... mohlo se to stát, ale s tím záměrem jsem to určitě nepsal..
30.6.2008 13:00 Yokotashi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows Mobile, nadeje, zklamani, prekvapeni
Pise tam, ze se ty programy poradne vypinat nedaji ...

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.