Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 11:30

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
8.1.2008 17:09 Šmudl
Rozbalit Rozbalit vše Zadejte titulek!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na Ulhánově webu je docela vtipné video, kde Bill Gates oznamuje, že odchází z MS (to není vtip). Bych řekl, že Ballmer a Gates jsou asi docela fajn týpci, aspoň podle těch reklam, co se dají nají na youtube :-)
Luk avatar 8.1.2008 18:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadejte titulek!
Bych řekl, že Ballmer a Gates jsou asi docela fajn týpci, aspoň podle těch reklam, co se dají nají na youtube
Developers! Developers! Developers! :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
David Heidelberg avatar 8.1.2008 17:25 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takhle se prosazuje OpenXML :-)
Mobilní telefony a tablety s GNU/Linuxem v roce 2020. Proč byste se měli zajímat?
8.1.2008 17:35 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A file format isn't insecure — it's the code that reads the format that's more or less secure.
Z dalších zpráv: Vědci zjistili, že Slunce je kulaté. :-D
Jak moc jsou ábíčkáři inteligentní? ;-)
Xeelee avatar 8.1.2008 19:37 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Není ;-)

To je stejná blbost jako napsat, že je kulatá naše matička Země :-D
Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
8.1.2008 19:39 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
A jaké tedy jsou? ;-)
mutable avatar 8.1.2008 19:51 mutable | skóre: 7 | blog: mutable_the_mutative
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Země, střed vesmíru, je placatá.
Dalibor Smolík avatar 8.1.2008 19:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Je to tak. A tu placku nesou čtyři obrovští sloni.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
8.1.2008 20:12 grim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
a ti stoji na hrbete (krunyri) velke A'tuin (zelva), ktera pluje vesmirem..

jj, se divim, jak si muze nekdo myslet, ze to je jinak...

ook!
9.1.2008 09:27 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Do Omnie s tebou!
Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
9.1.2008 10:27 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Zajimave casy na vas!
grubber avatar 9.1.2008 12:37 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Vyprdnoutsenane!
8.1.2008 20:00 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Zem ma tvar zemiaku (nahodne vydutiny) a slnko je priblizne elipsoid
8.1.2008 20:13 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Takže jsou kulaté. Ne kulové, ale aspoň kulaté. ;-) Asi jako rozdíl mezi krychlí a kostkou, že. ;-)
Xeelee avatar 8.1.2008 20:23 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Skoro kulaté. Kulaté by byly kdyby nerotovaly a nebyly ovlivněny jiným gravitačním polem (pokud bych nepočítal nerovnost povrchu Země a různou hustotu v heliosféře Slunce a erupce).
Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
8.1.2008 21:19 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Ne, skoro kulové, a tedy kulaté. Kulový je matematický pojem, zatímco kulatý je natolik mlhavá věc, že Země je kulatá stoprocentně, přestože určitě není kulová. Existuje mnoho kulatých nekulových věcí, třeba stůl rytířů krále Artuše. Ten dokonce nebyl ani téměřkulový. Z toho tedy můžeme vyvodit, že téměřkulovost je postačující, nikoli nutnou podmínkou kulatosti. Tento fakt má dalekosáhlé následky. Teď mě ale omluv, musím jít porazit ovci a zabránit zemětřesení. :-)
Petr Tomášek avatar 9.1.2008 08:01 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Hele nekecej, ty o tom víš kulový :-D
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
9.1.2008 12:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
téměřkulovost
Tohle slovo si musím někam poznamenat... :-)
Xeelee avatar 8.1.2008 20:32 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
vencour avatar 8.1.2008 20:35 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Xeelee avatar 8.1.2008 20:26 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Když vezmeš v úvahu oceány, tak už bude Země elipsoidu mnohem blíž. Bez oceánů ale v porovnání s Měsícem vypadá jako hoooodně velkej asteroid :-D
Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
8.1.2008 21:15 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Ta šišatost je ve větším měřítku než hory a podmořské příkopy. Někde jsem četl srovnání, že těch 20 km od Marianského příkopu k Mount Everestu se vzhledem k poloměru okolo 6400 km dá docela dobře přirovnat k drsnosti pingpongového míčku. ;-)
Xeelee avatar 8.1.2008 22:59 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Oproti Měsíci by asi byla hodně hrbolatá. Když byl Měsíc nejvíce bombardován, tak měl jen velmi tenkou slupku, a když do něj narazil meteorit, tak se impakt zalil roztavenou horninou. Navíc rychle vychladl a proto nemá žádné geomagnetické pole, takže se nekonala žádná vulkanická činnost, pohyby ker atd.
Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
8.1.2008 23:24 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Měsíc nemůže mít nijak silné geomagnetické pole, na to je příliš daleko od Země, a víme, jak je to s polem magnetického dipólu. :-D ;-)
Xeelee avatar 8.1.2008 23:59 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
http://planety.astro.cz/zeme/41/
Otázkou zůstává, zda je jádro Měsíce podobné zemskému jádru, nebo je v pevném stavu. Jelikož však proudy roztavené hmoty uvnitř naší planety vytvářejí magnetické pole a na Měsíci nic takového nenajdeme, podporuje to domněnku o pevném jádru.

...

K dalšímu výzkumu Měsíce se používají magnetometry, což jsou přístroje, které měří v daném místě velikost a směr magnetické indukce. Tato měření dokazují, že u Měsíce globální magnetické pole podobné tomu zemskému zcela chybí. Magnetické pole Země vzniká pohybem roztavené, elektricky nabité hmoty v jejím nitru (princip dynama). Magnetická pole objevená na Měsíci jsou široká až 100 km, ale nevytvářejí dipólový charakter s jedním severním a jedním jižním magnetickým pólem. Tak tomu ale pravděpodobně nebylo vždy. V raných vývojových fázích Měsíce byla celá vnitřní část roztavena a těžké prvky klesaly k centru Měsíce. Dá se předpokládat že v této fázi vývoje měl i Měsíc podobné dipólové magnetické pole. To může být příčinou zbytkového magnetismu hornin Měsíce.
Se vzdáleností od Země to nijak nesouvisí.
Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
9.1.2008 00:27 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Měsíc vlastní magnetické pole má, jen velmi slabé, a nemá charakter dipólu. Tolik tedy k selenomagnetickému poli. Ale proč ta zmínka o geomagnetickém poli Měsíce? Asi proto, že geomagnetické pole vytváří, jak již plyne z názvu, Země. Pokud tedy Měsíc má i nějaké to geomagnetické pole, tak to zjevně závisí na jeho vzdálenosti od Země. :-) Ta je docela velká, a tak to pole je slabé taky (navíc jeho tvar a rozložení docela ovlivňuje rázová vlna ze Slunce, že).

A než něco řekneš, připomenu, že za tahat někoho za slovíčko (a ještě k tomu neprávem, což se nedá říct o žonglování s předponami označujícími nebeská tělesa :-)) jsi tu začal Ty. ;-)
Xeelee avatar 9.1.2008 06:53 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Měsíc vlastní magnetické pole nemá. Jedná se jen o spoustu lokálních míst se zmagnetizovanými horninani, které se zmagnetizovaly, když byl ještě tekutý a magnetické pole měl. V tom vidím podstatný rozdíl. Když cizí těleso zasahuje do magnetického pole jiného tělesa, tak se o něm nemluví tak, že má vlastní magnetické pole.

To žonglování s předponami jsem nepochopil :-)
Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
9.1.2008 09:56 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
To jsem si všiml, že nechápeš... :-(
belisarivs avatar 8.1.2008 22:01 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Zeme je skoro kulata. Pri polech je ale mirne zplostela.
IRC is just multiplayer notepad.
Xeelee avatar 8.1.2008 22:50 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
A na rovníku vyboulená. Povrch se tam otáčí rychleji a je tam víc hmoty. Větší dostředivá i odstředivá síla. Jestli se dobře pamatuji tak přitažlivost směrem k pólům klesá.
Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
8.1.2008 22:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Pamatuješ si to špatně. ;-)
Xeelee avatar 8.1.2008 23:09 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Těsně vedle :-)

Na rovníku u mořské hladiny je g = 9,78 m × s–2; na pólech 9,83 m × s–2; v našich zeměpisných šířkách 9,81 m × s–2
Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
Dalibor Smolík avatar 9.1.2008 00:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Navíc uvnitř Země je ještě jedna, a ta je větší.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Xeelee avatar 9.1.2008 00:07 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Na tu jsem úplně zapomněl :-)
Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
9.1.2008 01:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Ne ne Země je dutá, my žijeme na vnitřní stěně, slunce je takřka ve středu a hvězdy jsou jen světla prosvítající odnaproti... :-D
clayman avatar 9.1.2008 07:31 clayman | skóre: 13 | Praha 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu

:-D :-D Teď se marně snažím se rozvzpomenout, na kterým jiným webu, co znám, by se tenhle jednoduchej, bezelstnej zápisek mohl rozšířit na jednoznačně nejdelší vlákno v diskusi a vzhledem k zápisku se zcela nesouvisejícím obsahem.

Ale tohle se může stát asi opravdu jen tady. :-D

Heron avatar 8.1.2008 21:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Odkazované články jsem nečetl.

je to nebezpečné? v SP2 zakážeme celou užitečnou funkci!)

Co je na tom špatného a směšného? Další verse programu neobsahuje funkci, která byla nebezpečná. A? Nechápu pointu.

Heron
Luboš Doležel (Doli) avatar 8.1.2008 21:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Ta funkce není nebezpečná. Je jen špatně (nebezpečně) napsaná.
8.1.2008 21:41 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Ta funkce je nebezpečná pro Microsoft, a proto byla odstraněna. ;-)
Heron avatar 8.1.2008 21:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Což je v podstatě slovíčkaření, že. Chtěl jsem napsat, že nevidím nic špatného na odstranění nebezpečné funkce (ruku na srdce, kdo to nedělá - nebudeme se tu doufám tvářit jako mistři světa jen proto, že se jedná o blog o MS) ať je její nebezpečnost způsobena jakkoliv. Což z původního komentáře bylo jasné.
8.1.2008 22:03 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Uff...zablokovat dvacet čtyři formátů souborů, které používá nebo používala konkurence, navíc ne až tak komplikovaných (protože historických, ale důležitých pro archivaci), tohle prohlásit za "odstranění nebezpečné funkce" chce fakt řádnou odvahu. Nebo výplatní pásku MS. :-D Je zvláštní, že ty dekodéry deset let nebezpečné nebyly a "najednou" jsou. Ty obsluhované formáty se přeci nijak nezměnily.
Heron avatar 8.1.2008 22:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
chce fakt řádnou odvahu. Nebo výplatní pásku MS

To první mám, druhé bohužel nikoliv :-(. :-D

Je zvláštní, že ty dekodéry deset let nebezpečné nebyly a "najednou" jsou.

Tohle až tak zvláštní není. Tohle je politika. A opět, kdo to nedělá? Lidem se dá nakecat ledacos, co vždy bylo špatné, čím jsme se lišili od všech ostatních a posmívali se konkurenci, to lze ze dne na den označit jako super-prostě musíte mít-vlastnost a ze dne na den lze nakecat lidem, že to nikdo jiný kromě nás nemá (a když má, tak blbě). Funguje to. Kdybych nezažil, neuvěřím.

8.1.2008 22:32 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Ano, ale ještě před chvíli byla řeč o nebezpečnosti, že. :-) Odstranit něco, co je nebezpečné, je OK. Odstranit něco, co nemám čas udržovat, když se objeví problémy, no...budiž, zamrzí, ale pořád ještě OK. O to se přít nebudu. Ale nejdřív něco mít a druhý den nakecat lidem, že je to nebezpečné a musí to pryč, ač se s největší pravděpodobností vůbec nic nezměnilo (neříkej, že se najednou vynořilo mračno chyb v parserech 10+ formátů), to trošku smrdí. ;-)

Dobře, tak v jednu chvíli taky začne být "normální", že PR projevy velkých firem bude třeba odlži..ehm, uvádět na pravou míru takřka systematicky. Ale IMHO je to pořád "normální" jen v uvozovkách, určitě ne stav, do kterého by se lidská společnost měla snažit směrovat.
Heron avatar 8.1.2008 22:53 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Ano, ale ještě před chvíli byla řeč o nebezpečnosti, že.

Copak my víme, jak je to ve skutečnosti. Třeba ty chyby tam fakt jsou. A třeba hrozilo nějaké hromadné zneužití. Nebudu se přít o tom, co je normální - pracuju s lidma. Pomalu ale jistě se vytrácí zcela obyčejná lidská domluva. Místo toho se vás prostějšek snaží maximálně ojebat ve svůj prospěch. Takže nakonec, místo konstruktivní diskuse je z toho válka, kdo koho ojebá víc. Na druhou stranu jsou i světlé chvilky, kdy přijde obyčejný člověk, který má znalosti a ví jak jsou některé věci obtížné (a proto je vhodné je dobře zaplatit o čemž se nechce hádat).

9.1.2008 10:39 miro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Nebudu se přít o tom, co je normální - pracuju s lidma.
:-D TESAT, TESAT, TESAT!!! :-D
9.1.2008 10:36 miro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Před pár dny o tom vyšla zprávička na rootu s poměrně bouřlivou (a dlouhou;) diskusí. V diskusi je i jedno poměrně rozumné vysvětlení, i když mě osobně na tom nepřijde rozumné to, aby tato funkce blokovala staré formáty (podle té zprávičky na rootu nejde o odstranění, jen o blokaci, akorát zveřejněný workaround není nic pro BFU) by default, spíš by měl být uživatel varován před otvíráním starých dokumentů (dohledatelné v threadu, ze kterého je odkazovaný komentář).
9.1.2008 10:44 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Ano, takove idioty mam nejradsi. Zejmena je touzim mit po ruce, kdyz jdu do archivu mereni (cca 15 let nazpet) a narazim na format, se kterym si uz nove verze neporadi. A navrh na hromadnou konverzi, kterou bych mel provadet zrejme vzdy, kdyz vyjde nova verze si zaslouzi potlesk...
9.1.2008 11:00 Pil
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Určitě potřebuješ ty archivní dokumenty editovat, že? :-D Stačilo by je převést jednou do formátu, který je pro archivaci dokumentů vhodný, a pak by ses nemusel rozčilovat, že někdo ukončil podporu již nepoužívaného formátu (to je totiž zcela legitimní, vtipné je v diskutovaném případě jen to, jakým způsobem to MS udělal a jak to zdůvodnil). Představ si, že jednoho dne už žádný MS Office ani vyjít nemusí a dokonce nemusí být ani žádný MS, komu budeš nadávat pak? :-(
9.1.2008 11:06 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
A co právní archívy a tak? Není tam něco jako požadavek na originál? Ono s těma převodama...já si taky pro jistotu od všeho nechávám původní kopie, že. :-)
9.1.2008 11:19 Pil
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Originální dokument samozřejmě není nejmenší důvod mazat. Pokud jde o tu druhou výtku, tak tam nezbývá než to, aby tím originálem (a tedy i tím co půjde to archivu) byl už dokument ve vhodném formátu(formátech). Nelze přece zaručit, že tak jak mi textový procesor ukáže dokument před lety, tak mi ho ukáže i jeho nová verze. Někdo zlý může využít chybu v programu a skrýt např. část textu (smlouvy), dokument se elektronicky podepíše, ale po letech, když už je chyba opravená, vypadá zcela jinak, podpis ale sedí.
9.1.2008 11:36 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Ano, podpora takovych archivnich formatu byla v roce 1993 opravdu rozsirena. Dalsi knizeci rada nebude?
9.1.2008 11:43 Pil
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Dnes je ale rok 2008 a převést to stále ještě jde. Jednodušší je ale brblat na Microsoft (a nedělat nic) než problém vyřešit, že?
Dalibor Smolík avatar 9.1.2008 11:53 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Tak jsem v OO zkušebně otevíral dokumenty, vytvořené v MS Word 5 (někdy v roce 1996), tahle doba a formát - bez problémů.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
9.1.2008 12:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Jenze v praci si o OpenOffice muzu nechat jenom zdat...
Dalibor Smolík avatar 9.1.2008 13:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Zaměstnavatel zakázal tento soft nainstalovat do počítače? Není kapacita počítače dostatečná pro dva kancelářské programy? Leccos by se dalo u šéfa prosadit, když se to zdůvodní ... :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
9.1.2008 13:35 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Zamestnavatel zakazal instalovat jakykoliv soft. No, jsem rad, ze delaji, ze nevedi o me Opere a ze jsem je zlomil na Gimp, pro ten alternetivu nemaji. Na druhou stranu jsem posledni, koho jeste neodvirovavali :-) Ja si vzdycky nejak poradim, i notepad toho obcas prozradi dost, kdyz se v tom bordelu prohrabu :-)
9.1.2008 15:19 miro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
9.1.2008 15:24 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Já myslel, že přátele, partnera a zaměstnavatele si třeba na rozdíl od rodičů člověk může vybrat. :-) Jestli jsi dobrovolný masochista, prosím. :-D A nech si koupit Photoshop. ;-)
9.1.2008 17:22 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Rekneme, ze klady prozatim prevysuji zapory ;-)
9.1.2008 12:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Ja nebrblam jenom na MS... Jsou tam jeste veci z AmiPro... Ja ale nejsem IT a nehodlam se prohrabavat nekolika tisici ruznych .sam a .doc, jsem placen za neco jinyho. A v ramci toho obcas musim juknout do toho, co jsme vyprodukovali v uplynulych patnacti letech...
9.1.2008 13:39 miro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Podle toho, co píšete, to vypadá, že problém má spíš váš zaměstnavatel než vy, takže takhle je asi potřeba ten problém interpretovat na vyšších místech. Pak třeba budou i ty OpenOffice i ta hromadná konverze (nebo aspoň jedno z toho). Druhá věc je, že existují šéfové, kterým se hrozně blbě vysvětluje, že problém mají oni a ne vy. Jestli je to i váš případ, tak to je pak každá rada drahá :-/
9.1.2008 13:26 miro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Údajně byla provedena pouze blokace toho importu (v příští verzi MSO to samozřejmě může být klidně odstraněno). Na druhou stranu je pravda, že Microsoft se nikdy nikomu nezavázal, že bude navždy podporovat všechny formáty, které kdy šly otevřít v nějaké verzi Wordu či Excelu. Přichází doba, kdy se digital obsolence začíná týkat běžných uživatelů. Každý z nás to nejspíš bude muset dřív či později řešit, a to buď konverzí na jiný formát, nebo cíleným ponecháním si nástrojů, které si se starými formáty poradí. A hromadná koverze se netýká každého přechodu na novou verzi - blokovaní se týká formátů pět a více verzí zpátky (pokud jde o formáty MS). Takže bych to neviděl tak tragicky. Pozitivní na tom IMHO je jednoznačný signál pro přechod na otevřené formáty, které budou problémem digital obsolence trpět snad o něco méně.
Luboš Doležel (Doli) avatar 8.1.2008 22:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Takže až se třeba z Firefoxu namísto opravování vyhodí podpora některé stále důležité věci, kterou nenaprogramovali bezpečně, budeš také přitakávat?
Heron avatar 8.1.2008 22:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu

Nepřitakávám. Ale chápu. Protože, když sám konečně naprogramuju nějakou fci (vzhledem k mému času to trvá až půl roku), tak (případy):

- je napsaná dobře (ponechám)

- je tam drobná chybka (ponechám, až bude čas - tj do měsíce, rychle opravím)

- je tam velká chyba (fci ODSTRANÍM - protože se k její opravě nedostanu dřív jak za půl roku)

I u programů, které používám ocením, když je tam pár funkcí, na které se mohu spolehnout, místo stovek polofunkčních. Ve tvém komentáři je důležité "namísto opravování". Předpokládám, že to vypnuli proto, aby mohli v klidu opravovat. (Což je v podstatě i můj důvod, proč to rychle odstraňuju). Samozřejmně se může stát, že to má i jiné pozadí a že "opravování" bude trvat tak dlouho, až to nakonec nikdo nebude potřebovat.

Luboš Doležel (Doli) avatar 8.1.2008 22:45 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Kdyby byly nějaké veřejné exploity, tak proti přechodnému odstranění nic neřeknu.

Ale tady jsem nenabyl dojmu, že by to bylo jen přechodné, a čekal bych, že v případě zájmu o opravování by nic veřejně neříkali a pak jednoduše vydali opravu.
Heron avatar 8.1.2008 22:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Třeba ustřihli zpětnou kompatibilitu (konečně) a chtějí prosadit své nové formáty.
8.1.2008 23:09 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se odstraňují bezpečnostní problémy u Microsoftu
Kvoli comu si ludia kupuju m$ produkty? Kvoli kompatibilite. Ked v novom Office nepojdu otvorit sucasne dokumenty, tak to komu a na co bude?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.