Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 00:04

FreeBSD 6.1

8.5.2006 11:10 | Operacne systemy | poslední úprava: 8.5.2006 11:11

FreeBSD 6.1 je vonku. Napisal som aj spravicku, ale kym vyjde, tak aspon tuto to zverejnim. Tahajte, co Vam dusa raci.

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

8.5.2006 11:12 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co vede lidi k tomu, že používají takovéhle exotické operační systémy? Proč nestačí linux?
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
stulda avatar 8.5.2006 11:15 stulda | skóre: 18 | Sokolov
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Co vede lidi k tomu, že používají takovéhle exotické operační systémy? Proč nestačí windows?
8.5.2006 11:19 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Ne, já to myslím vážně. Co mi freebsd dá navíc oproti linuxu, když bych ho chtěl používat na desktopu?
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
8.5.2006 11:21 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Neviem. Skuste, uvidite. Niekomu sa paci rychlost, niekomu init skripty, inemu balickovaci system, system portov.. tazko povedat, co by sadlo Vam.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
Heron avatar 8.5.2006 11:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
A někdo třeba jen rád zkouší nové věci.
stativ avatar 8.5.2006 11:30 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Init skripty mam i na slacku ;-)
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
8.5.2006 11:32 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
To ja dobre viem. Aj v Gentoo a kade-tade. Ved to bol len ako jeden z dovodov. Kazdy si moze vybrat, co (ak nieco) sa mu paci.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
Vykook avatar 8.5.2006 22:08 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
je sice pekny ze se tomu rika bsd init ale bsd init scripty sou nekde trochu jinde
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
8.5.2006 11:25 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Ns desktopu asi nic. Ale pokud člověk třeba spravuje server, kde je BSD, tak je asi lepší si to vyzkoušet doma, než na produkčním systému. Navíc, 100 lidí, 100 chutí. To je asi nejlepší odpověď, co mohu dát, protože všechny ostatní, rádoby důvody, zavánějí hnusným nechutně dlouhým flamem.
8.5.2006 11:29 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Jasně, to je pravda. Ale s linuxem už jsem dost tak out, nedovedu si představit, že bych out dokonce i mezi unixáky.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
8.5.2006 21:36 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
no ja pouzivam vsude freebsd a sem tam debian gnu/linux a rozhodne out nejsem a uz vubec ne mezi unixaky...
BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
8.5.2006 11:29 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Môžeš to vnímať ako ďalšiu distribúciu
8.5.2006 11:31 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
No já moc nechápu, proč je potřeba vyvíjet zcela jiné jádro, když linuxové je otevřené. Proč je potřeba dělat to jenom trochu jinak.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
Heron avatar 8.5.2006 11:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Prostě zkouší jinou cestu. Někde se uchytilo monolitický jádro (linux, windows). Jinde se zkouší psát mikrokernel (hurd) a někde už vesele běží (QNX, Mach).

Microsoft experimentuje se Singularity (což je systém, kde má být všechno objekt).
8.5.2006 11:48 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Pokud vím tak kernel freebsd je taky monolitický. A dost bych se divil, kdyby spousta ovladačů nebyla portovaná z linuxu.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
wake avatar 8.5.2006 12:57 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
FYI: windows jádro (NT4+) je HAL + mikrokernel + API Layer (Win32, POSIX).
Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
Heron avatar 8.5.2006 13:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Jasně, to blokový schéma jsem viděl.

Ale podle mě jádro, kde je HAL a ovladače grafiky a pak část nazvaná mikrokernel je monolitický.

To už bysme totiž mohly nazvat mikrokernelem i třeba linuxový jádro, protože umožňuje loadovat moduly za běhu a vůbec, mikrojádro je jen process scheduler a zbytek v jádře vlastně není :-D.
8.5.2006 16:04 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
On se v praxi mikrokernel nepoužívá prakticky nikde (snad s výjimkou specializovaných embeded real-time systémů). I ty OS, které se chlubí mikrokernelem (OSX, Windows NT) jsou ve skutečnosti hybridní, protože ty hromady přepnutí kontextu, které musí čisté udělat mikrojádro i při triviálních operacích, výkonnost těžce degraduje. Viz GNU/Hurd.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
8.5.2006 11:47 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Ten vývoj začal tak +- současně a vývojáři o sobě nevěděli. No a navíc, je lepší mít víc jader, která se mohou vzájemně obohacovat (tedy si konkurovat v dobrém slova smyslu). To je mimo jiné odpověď, proč to dělat jen trošku jinak. Protože neexistuje jedna zaručeně správná cesta. A nakonec je tu i jiná licence. Pochybuji, že by si třeba Apple vybral Linux, protože pro ně má příliš restriktivní licenci.
8.5.2006 12:27 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
O otevrenosti linuxiho jadra vs BSD jadra by se daly vest stejne dlouhe a plamenne debaty jako o otevrenosti BSD licence versus GPL licence... Obe jsou otevrene ale obe trochu jinak a o tom to je- o moznosti vyberu.
wake avatar 8.5.2006 12:58 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
BSD tu bylo AFAIK driv, nez Linux.
Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
8.5.2006 13:01 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
No to každopádně, BSD větev unixu vznikla někdy v 70. letech minulého století, to má Linux asi 20 let zpoždění ;-).
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
9.5.2006 16:36 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Patnáct. ;-)
Shadow avatar 8.5.2006 14:30 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Tuhle jsem četl moc hezký článek přesně o tomto tématu. Doporučuji.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
8.5.2006 11:16 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co to má společného s Linuxem? Tady je to ABCLinuxu a ne ABCBSD. Beeeeee.
LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
8.5.2006 11:18 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Nevyjadrujem sa nejako extra. Ale zacal som si uz o Vas upravovat mienku k lepsiemu, pretoze Vase posledne zapisy/prispevky mali aku-taku informacnu hodnotu. Ale toto... Nehnevajte sa, neprislo mi to vtipne.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
David Watzke avatar 8.5.2006 11:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Zrovna od tebe to sedí.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
8.5.2006 11:24 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Mozem vediet preco?
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
David Watzke avatar 8.5.2006 11:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Protože tady pořád píše o Windows a pak by chtěl poučovat o zaměření tohoto portálu.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
8.5.2006 11:27 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Myslel som, ze narazate na mna. Uff.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
David Watzke avatar 8.5.2006 11:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Ne, kdepak, FreeBSD sem patří ;-)
Btw, měl bych takovou otázku; nevíš jak je to na FreeBSD s 3D? Mám MSI GeForce PCX-5750, na Linuxu si v pohodě zahraju; zahrál bych si i na BSD? :-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
8.5.2006 11:34 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Otázka je, jestli pro to nějaký hry jsou. Jestli to náhodou nemusí emulovat linux :-)
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
David Watzke avatar 8.5.2006 11:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
No, moje oblíbená, jak se zdá, ano :-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Heron avatar 8.5.2006 11:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Proč hry?

Ale podpora nVidie mě taky zajímá, nemá s tím někdo zkušenosti?
8.5.2006 11:39 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Mě se neptej.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
8.5.2006 11:39 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
ako vravim, osobne som nemal, ale skusali sme v praci a islo to. Len nieco trebalo vypnut v XF86Configu.. nepamatam uz co.. xtt, alebo podobne. Vazne uz neviem.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
Vykook avatar 8.5.2006 22:12 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
jede uplne stejne jako v linuxu. i s opengl
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
Heron avatar 8.5.2006 23:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Dík
8.5.2006 11:35 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
s nVidiou ano. ale zda sa mi, ze len na i386, nie na 64bitovej verzii. na nvidia.com sa pozrite, ake su ovladace. Nikdy som nvidiu osobne nemal a ani si neprosim, takze spamati neviem. ale hry a *bsd? :-)
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
David Watzke avatar 8.5.2006 11:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Ajo, máš pravdu. Takže BSD taky ne :-(
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
8.5.2006 21:45 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
nvidia drivery behaji v pohode a 3d mi taky beha v pohode a linux emulace je rychla, ze ani moc nejde poznat rozdil mezi nativni binarkou a emulovanou...
BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
David Watzke avatar 8.5.2006 22:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Nj, ale 32bit.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
8.5.2006 21:41 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
samozrejme taky, ovsem nvidia drivery jsou jen pro i386 platformu, coz mi moc neva kdyz moje wrks je buildovaci masi pro moje ostatni fbsdcka ;) q3, enemy territory, etc. mi tam beha v pohode...
BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
JiK avatar 8.5.2006 11:28 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Jindřichu, ja se Te vzdy snazil tak trochu zastavat, zejmena proti nekterym hardcore linuxovym fanatikum, ale posledni dobou mi prijde, ze se chovas jako debil. Drive jsi ani moc nelhal, ale ted, napred falesne video, a potom prvoplanove nadavani? Co Ti to provokovani prinasi? Opravdu Te to uspokojuje? Zamysli se nad svym chovanim, prosim.
Cubic avatar 8.5.2006 13:18 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
heh, takových umírněných promlouvačů do jindřichovy duše tu už bylo :-)
JiK avatar 8.5.2006 13:35 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Ja ale verim, ze Jindra je nekde v hloubi duse slusny clovek...
8.5.2006 16:05 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
To většina, ale Jindra dělá co může, abychom si to přestali myslet :-/. Já dokonce věřím, že něco sleduje a dost možná to myslí i dobře.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
9.5.2006 10:09 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
To přejde...

Tipuji že stačí až napíše něco pochvalného na adresu ČSSD :-)
8.5.2006 13:45 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
A co maji spolecneho s linuxem tvoje megascreenshoty codepadu a totalcmd, ke kterym neumis ani udelat nahled?
Best viewed in Mozilla Explorer.
Heron avatar 8.5.2006 11:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zrovna včera jsem se pokoušel nainstalovat FreeBSD 6,0. Nemám volný disk a když jsem viděl rozdělení partišen (chtěl jsem to dát do volné 10GB hda5 na 200GB disku), tak jsem se lekl a dal to jen do QEMU.

Zatím spokojenost, učím se nové věci.
Heron
8.5.2006 11:20 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1

Tak vidite. A uz je tu 6.1. Ja taham pre amd64, uvidim, co to da. Len aby to nedopadlo, ako cerstva 6-ka, ked iso bolo vonku, ale balicky ani zdaleka nie.

Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
Heron avatar 8.5.2006 11:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
JJ, díky za info.

Momentálně tahám FC5 takže FreeBSD 6,1 čeká ve frontě :-)

Ale musím si koupit nový disk ještě chci vyzkoušet OpenSolaris.
8.5.2006 11:26 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Ja som si Fedoru pre 64bit objednal, ale nefunguje. Takze priestor ma iny 64b system.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
Heron avatar 8.5.2006 11:35 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Já 64b (DualCore nebo 2 Opterony) plánuju až na léto, takže zatím živořím na 32b.

btw: co máš za stroj? Sice je to offtopic pod blog o nové versi, ale hledám inspiraci.
8.5.2006 11:36 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
To bude ale účet za elektřinu...
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
stativ avatar 8.5.2006 11:46 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Taky pekne zravy ;-)
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Heron avatar 8.5.2006 11:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Proč?

Teď můj nonstop běžící komp sní cca 350kč měsíčně. Vzhledem k tomu, že jiný spotřebiče nemám (tv, hudbu a tak mám na PC), tak se mi to nezdá moc.
8.5.2006 11:54 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
To se mi zdá nějak málo. Ale dva opterony, to mi připadá do domácího stroje trochu zbytečné. Jak to chceš tiše chladit?
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
Heron avatar 8.5.2006 12:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Jak to budu chladit zatím nevím :-)

Ale kamarád má PC v místnosti za zdí jeho pokoje a přes zeď tahá jen dráty (zvukovku má externí na firewire a DVD vypalovačku asi taky (nebo na USB2,0)). Což je samozřejmně absolutně tichý.

Tobě to připadá zbytečné, mně ne. Každý máme jiný nároky. Mě se lidi diví, že mi nestačí 1GB RAM -- nevím proč se mi diví, sám znám člověka, který si koupil AMD 64 jen k vůli tomu, aby mohl mít 8GB RAM a já mu věřím, že to využije (stříhá video, dělá náročnou grafiku a tak).
8.5.2006 19:55 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
8 GB? To běžná deska asi nepodporuje, že? O Intel Conroe neuvažuješ?

Já mám radši rád víc samostatných strojů než jeden ultranabušený. Žádné velké výpočty, které by běžely dny, doma neprovozuju, takže procesor mi stačí opravdu slabý.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
Heron avatar 8.5.2006 23:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
No on taky nemá obyčejnou desku ;-)

O Intelu toho moc nevím, což je možná na škodu. Conroe bude jako novinka extrémně drahý (20tis za jeden CPU upravdu nedám, to si raději koupím 4 a bude to výkonější).

Já provozuju BOINC a to ti poběží klidně tisíce let :-D

Teď vážně. Zrovna dneska jsem si tak programoval v Eclipse, na pozadí BOINC, ftp, mysqld server s větší databasí atd. No load kolem 3-4 a bylo to znát. Když by se do toho přidal swap z nedostatku paměti, tak by požitek z programování byl pryč. Taky mám rád kolem sebe více kompů. Tahle vykopávka se přidá k Celeronu 333 co tu mám, a na desktop nastoupí něco lepšího. Navíc, když počítám něco náročnějšího (obvykle FFT), tak to chci mít "hned".
8.5.2006 11:37 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
no, nic moc. 2,66 GHz Celerona, Asus P5RD2-VM dosku, Ati X550 grafiku, 512MB RAM apacer@667MHz, Sb audigy zvuk, hitachi 160 GB PATA disk a Nec 3550 napalku. Taka kancelarska zostava. Ale chcel som lacny 64bit, tak mam.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
Heron avatar 8.5.2006 11:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Díky.

Já mám lacinou sestavu už teď (Athlon XP 2400+, 1GB RAM, audigy, LG DVD-RAM, hda+hdb=360GB disk). Ale už dlouho sním o více-procesorovém stroji, tak si na něj chci v létě vydělat (už mám tak 2/3) a pořídit si nějaké dělo.
8.5.2006 12:12 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
no ja uz chcem doplnit len RAM na 1,5GB a potom uz budem mat pokoj.. budem si len pracovat, kompilovat, udrzaivat.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
8.5.2006 15:08 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
FreeBSD a další BSD používám dost dlouho. Na desktopu jako uživatel jsem si nevšiml, že by tomu něco chybělo. Jo přeci jen. Mám TV kartu Askey CPH06X TView99 , ale nemužu ji nijak zprovoznit. Nenašel jsem pro ni podporu. Dmesg mi vypisuje si tohle.
bktr0: BrookTree 878 mem 0xef000000-0xef000fff irq 18 at device 19.0 on pci0 bktr0: [GIANT-LOCKED] bktr0: Card has no configuration EEPROM. Cannot determine card make.
bktr0: MT2032: Companycode=3b3b Part=3c Revision=3a
bktr0: MT2032 not found or unknown type
bktr0: Pinnacle/Miro TV, Temic NTSC tuner.
v /boot/loader.conf mám bktr_load="YES" # Brooktree Bt848/Bt878 TV/Video Capture Card
Tak se chci zeptat jestli nevíte kde k tomu splašit modul. Google neporadil a možná že snad ji FreeBSD ani nepodporuje. To je asi jediná vada na kráse. Na linuxu ta karta chodí bez problému. Díky
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
davida avatar 8.5.2006 12:44 davida | skóre: 13 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Imho Free(net,open)BSD je siren pod BSD licenci, Linux pod GNU, zrejme tady bude ten rozdil, navic je to oproti linuxu v nekterych vecech pomerne rozdilne. Existuje binarni kompatibilita Linuxu v BSD staci si ji jen nainstalovat, takze by ty hry mely fungovat stejne i v bsd pokud vam to na linuxu v xorg bezi.

Navic bych mel jeden maly dotaz, jestlize mam stable FreeBSD 6.0 na cd proc bych mel tahat dalsi obrazy medii a nepockat si na 7.0 imho je to jedno kdyz se postupne upgraduju, navic netinstall funguje taky dobre ;-) Spis bych uvital nejaky pokec nad changelogem, nad novymi funkcemi etc... a ne flamovat o tom jestli je vhodne tema bsd na abclinuxu.
8.5.2006 12:51 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
mam obrazy, ale pre i386.. a od piatku mam novy komp s amd64 kompatibilnym procesorom. takze upgrade sa nekona.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
davida avatar 8.5.2006 13:10 davida | skóre: 13 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD 6.1
njn, v tom pripade mas asi lepsi sosnout 6.1 pro amd64, nebo v nejhorsim pripade jestli mas zdrojove kody tak to prekompilovat ale tohle jsem jeste nikdy nedelal takze fakt nevim jak by to dopadlo.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.