Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 18:49

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Mikos avatar 28.6.2006 21:36 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Die, Skype, die!
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
David Watzke avatar 28.6.2006 21:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Přesně tak... fuj, humus :-( A všichni kdo ho používají (a nemají aspoň veřejnou IP) jsou bezohlední!
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Mikos avatar 28.6.2006 21:44 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Proč bezohlední? Je to blbost každého kdo Skype používá, může si za to sám :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
David Watzke avatar 28.6.2006 21:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Protože Skype rabuje veřejný IP adresy... Ovšem je to blbost i toho napadnutýho, má mít nastavenej firewall.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Mikos avatar 28.6.2006 21:47 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Ano, ale jak říkám to je debilita toho člověka s veřejnou IP, že Skype používá :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
29.6.2006 22:36 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
A kdo je tady debilni? Predstav si, ze 95% lidi to vubec o Skype netusi a i kdyby si o tom precetli, stejne by nevedeli o cem se pise. Neznalost hrichu necini.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
pol128 avatar 29.6.2006 01:42 pol128 | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Bojím sa, že také jednoduché to nie je...
29.6.2006 18:11 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
! někde jsem zaslechl, že skype provozuje i nějaký nat-traversal nebo jaxe to píše... snad mě chápete.
Only Sith deals in absolutes.
28.6.2006 21:46 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Z hlediska správce je Skype humus, dnes jsem zjistil, že ta věc nepotřebuje pro instalaci do Wokenic Administrátorský práva - tj. lidi si mi to v síti cpou na počítače (tohle ovšem nesouvisí s Linuxem). Snad se to dá řešit v IPtables pomocí l7-filter modulu...
28.6.2006 23:04 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Dá se to řešit dost složitě... Skype je prostě peklo.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
Jan Zahornadsky avatar 29.6.2006 00:41 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
A ti, co ho používají a mají veřejnou IP dělají zdarma serverovou farmu nějaké americké společnosti. Takže takovíhle lidi ohlední jsou? :-O
Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
David Watzke avatar 29.6.2006 06:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Ne, tihle lidé nemají tušení co to vlastně dělají a pokud jo, jsou blbí.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
29.6.2006 10:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Případně to není jejich konektivita, ale školní nebo firemní…
28.6.2006 21:43 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Nechápu Tvůj problém. Spousta lidí to používá, takže abych s nimi mohl mluvit, potřebuju to taky. Viz. M$ Office. Sám propaguju řešení založená na SIP, ale to je poněkud nákladnější, jak jistě uznáš, takže většina lidí se se Skype spokojí (bohužel). Ve starší verzi mi nefungovalo zvonění, takže 1.3 je pro mě 100% přínos (za chvilku vyhodím z jádra emulaci OSS)
Mikos avatar 28.6.2006 21:46 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Lidem kteří by se mnou chtěli mluvit jasně řeknu, že Skype nepřipadá v úvahu a pokud se mnou opravdu chtějí mluvit, poradím jim co si mají nainstalovat. Když nejsou k tomu ochotní, jejich problém...

A nákladnější? SIP řešení je zcela zdarma... samozřejmě ale můžeš mít i placený SIP, když chceš mít možnost volat nejen v rámci internetu.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
28.6.2006 21:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Což je logické, i Skype Out je placené ;-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
28.6.2006 21:56 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Lidem kteří by se mnou chtěli mluvit jasně řeknu, že Skype nepřipadá v úvahu a pokud se mnou opravdu chtějí mluvit, poradím jim co si mají nainstalovat. Když nejsou k tomu ochotní, jejich problém... A nákladnější? SIP řešení je zcela zdarma... samozřejmě ale můžeš mít i placený SIP, když chceš mít možnost volat nejen v rámci internetu.

Zkus to říct zákazníkovi - schválně, jak dlouho si ho udržíš :-). Prostě na normálního (l)usera si s ideologií FSF nepřijdeš... Skype se prostě stal určitým standardem, jako například DOC formát - a zkus navrhnout týmu OO.org, ať vypustí podporu DOCu - když už je OpenDocument ISO standard. Mě se to taky nelíbí, ale to je asi tak všechno, co s tím můžu dělat.

No a když myslím inet telefonii, tak pořádnou - HW telefon, rozumně nastavený QoS a SIP operátora - no a to něco stojí.
28.6.2006 22:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
SIP jako takový nestojí nic. Mezi dvěma počítači si můžete pomocí SIP volat zcela zadarmo. Něco stojí pouze to, co u Skype nemáte vůbec. Takže je IMHO dost nekorektní tvrdit, že SIP je nákladnější než Skype.
28.6.2006 22:05 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Ano,moje tvrzení košer není, volat se dá i ad-hoc bez Skype serveru. Já se bavím o komerčním využití - náhradě tel. linky. Ušetřit chceme všichni ne? Pokud to není jasné z mých příspěvků, já osobně SIP preferuju před čímkoliv jiným; ale ty náklady tam prostě jsou... SW telefony jsou na nic a sekretářku nepřesvědčím, aby vyťukávala IP adresu :).
28.6.2006 23:06 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Dát si Skype do podniku je imho docela blbost, ale to není můj problém...

Osobně mi nepřipadá špatné používat Skype jako levnou pevnou linku... Ale když po někom chcete, aby si nainstaloval ten software, tak už to špatné je.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
Mikos avatar 28.6.2006 22:09 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Ne, Skype se žádným "standardem" nestal. SIP je řekl bych daleko rozšířenější ;-) Podívej se kolik existuje VoIP providerů a všichni běží na SIPu (a někteří i na IAXu). To že nějaký luseři používají Skype mě absolutně netrápí a hodlám je ignorovat :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
28.6.2006 22:13 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Prostě mezi lidem obecným Skype "standardem" je. Obchodní partnery ignorovat nemůžeš. Spousta lidí používá SIP místo pevné linky a Skype používají na komunikaci PC <-> PC.
Mikos avatar 28.6.2006 22:16 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
No ještě že nedělam žádné obchody, kvůli kterým bych potřeboval jednat přes Skype ;-) A co se týče známých, příbuzných, atp., tak těm to vždycky říkám narovinu, že se Skype mají u mě smůlu :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
pol128 avatar 29.6.2006 01:44 pol128 | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
SIP a IAX je na niečo iné...
Mikos avatar 29.6.2006 02:38 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
IAX sice znamená Inter Asterisk eXchange, ale nepoužívá se jen na komunikaci mezi PBX Asterisk, nýbrž i přímo pro internetovou telefonii stejně tak jako SIP. Dost VoIP operátorů začlo IAX kromě SIPu podporovat (z českých např. VoIPEX) a i některé novější hardwarové VoIP telefony IAX podporují. IAX má oproti SIPu totiž řadu výhod.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Dalibor Smolík avatar 29.6.2006 11:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Přesně tak. Mí zákazníci jsou naprosto všichni počítačové lamy, které umí maximálně připojit dokument do e-mailu. A pokud používají (na Windows, samozřejmě) Skype, je to vrcholný výkon. Ale kontakty s nimi jsem živ. Můj zákazník - můj pán.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
28.6.2006 23:12 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
A jak to mám vysvětlit řediteli malé firmy, pro kterou pracuju? ;-) Někdy to jde dost těžko. :-)
29.6.2006 14:52 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Třeba mu řekněte pravdu - že je ten program podezřelý a možná nebezpečný a že přes jeho počítač a konektivitu můžou téct hovory jiných lidí.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
29.6.2006 16:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Ano, to říkám, a ptá se po alternativě. ;-) Kdyby existoval rozumný SIP nebo AIX server pro Windows 2000, možná by to mohlo fungovat, máme VPN.
29.6.2006 13:20 xtonda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
A jakou otevřenou a zdarma alternativu Skype nám poradíte? Já za NAT, kámoš za NAT, skype si stáhneme, nainstalujeme, zaregistrujeme a voláme, přímo mezi sebou po UDP, s perfetkní latencí, bez nutnosti zporostředkujícího serveru, který by nás zdržoval. Co otevřeného a zdarma se stejnou funkčností nám tedy poradíte?
29.6.2006 13:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Co takhle skutečné připojení místo šidítka? Ale to bych se opakoval
29.6.2006 16:34 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Je to trošku problém, pokud firma sdílí síťovou infrastrukturu a konektivitu s IDG (jsme v jedné budově) a spravuje to bůh ví kdo mimo samotnou firmu. Asi se budu musset informovat, proč je tam ten šíleně zastaralý MS ISA server s NTLM proxy, na který se ani betaverze Visty už nepřipojí. Ale prostě ne všechno máme pod kontrolou. ;-)
Heron avatar 29.6.2006 14:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Jak psal Michal, změna na skutečného poskytovatele připojení k internetu a pak cokoliv. My s oblibou používáme teamspeak.
Mikos avatar 29.6.2006 14:14 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Můžeš zkusit libovolný SIP softwarový telefon (Ekiga, Linphone, KPhone, atd.), který podporuje STUN (což je právě UDP tunelování přes NAT). Nefunguje to se všemi NATy (ale to ani Skype, ta si také neporadí se všemi NATy a pak může jít tvoje komunikace přes nevědomého nebožáka s veřejnou IP), ale tak s 90% NATů si to poradí. Takže tenhle tvuj argument je passé.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
28.6.2006 21:43 Petr Bayer | blog: NIL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a videokonference stale nic.
Kill the poor!
28.6.2006 21:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co mimochodem znamená jméno tohoto blogu a proč to? Mně KdF připomíná jednu věc…
Copak toho není dost?
28.6.2006 22:02 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
STFW dammit! V doslovném překladu "síla skrze radost" - podle mě to heslo dobře vystihuje ducha Gentoo. :-)
28.6.2006 22:05 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
No, taky je to hlavně jméno jedné nacistické organizace :-)
Copak toho není dost?
28.6.2006 22:07 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Bože, to asi nevím... Ještě mě označ za nácka :-) Tohle už je trochu OT, ne?
28.6.2006 22:14 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
No ne no, já nevím, mi je to vcelku jedno, já na tom nic závadného nenacházím, jenom je to takové, řekněme, trochu nezvyklé?
Copak toho není dost?
Mikos avatar 28.6.2006 22:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Ty si nějakej germanofil? ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
28.6.2006 22:08 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Ja, ja, Ordnung muss sein! ííííík - věnujte se raději tomu Skype.
Mikos avatar 28.6.2006 22:10 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Němčinu sem vždycky nesnášel ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
28.6.2006 23:07 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Skype jsem vždycky nesnášel. Němčinu taky, ale Skypu nesahá po kotníky :-)
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
28.6.2006 22:11 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Jo a btw. parafrázovat tady citát člověka, kterej prosazoval vyhlazení Kartága, to je taky strašně politicky korektní.. ;-) LOL, myslel jsem, že tohle je odbornej server.
Mikos avatar 28.6.2006 22:13 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
DRM musí být za každou cenu zničeno, za tím si prostě stojím ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
28.6.2006 22:16 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
[OT]Co zkusit navrhnout "otevřený" DRM - prostě proto, aby Free Software nestál mimo zájem distributorů. Rozhodně lepší nápad, než proti tomu brojit. Otázka morálnosti cen filmových disků je ovšm na jinou a dlouhou diskuzi :)[/OT]
Mikos avatar 28.6.2006 22:19 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
DRM je špatné v jakékoliv podobě :-) Nehledě na to, že otevřené DRM by bylo lehce cracknutelné, takže by o něj žádný distributor nestál. Ale i kdyby stál, tak jak říkám nebylo by z mého pohledu o moc lepší než uzavřené DRM. Prostě DRM je už z principu _zlo_ ;-)

Ale dost už toho, jsme tu absolutně OT :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
28.6.2006 22:25 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
Já myslím, že je potřeba respektovat přání autora jakéhokoliv díla, ne každý chce uvolňovat pod GPL. A existence OpenSSL a popis šifrování na bázi RSA dělá nedůvěrohodným zabezpečenou komunikaci? Nejsem zastáncem "Security through obscurity".
Mikos avatar 28.6.2006 22:36 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyšel Skype 1.3 beta pro Linux
DRM nemá s uvolňováním či neuvolňováním pod GPL absolutně nic společného.

A popis šifrování vs. popis DRM je něco trochu jiného. Protože právě DRM na té "Security through obscurity" stojí, snaží se totiž omezit jak může člověk s dílem nakládat. Kdyby existoval popis DRM, tak toto nelze zaručit (jakmile jednou třeba knihu dekóduju, mam už text a s ním už mohu dělat cokoliv). DRM se snaží omezit práva spotřebitele, která tu byla od nepaměti.

Ale jak říkám už dost toho, mohl by tu vzniknout další flejm a hlavně je to tu absolutně OT.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.