Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 00:13

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
15.4.2009 17:12 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na zada je imho nejlepsi posilovna. Potom pred spanim jeste nocni stretching a za tyden to nebudes ani citit. Hlavne mi pomaha to nocni cviceni.
15.4.2009 17:21 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Mě to v podstatě nebolí... jen podivně držím tělo:)  Ale po zátěži (squash, posilovna) si občas něco natáhnu... možná (určitě) dělám špatně nějaký strechnig ale nevím... nikdy jsem tam nenašel někoho kdo by tomu fakt rozumněl (myslím tím nějaké lékařské vzdělání).

Jak říkám, i teď jsem tam chodil, ale že by mě to srovnalo... to teda ne, ale jestli máš nějaké tipy na konkrétní cviky, sem s nima!

15.4.2009 17:28 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

zkus začít choditlézt

 

Josef Kufner avatar 15.4.2009 17:52 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Nesmíš to přehánět. Pokud cvičíš o moc víc než se tělíčku chce, tak si ublížíš. Naštěstí se ta mez postupem času zvětšuje.

Na narovnání zad doporučuju přesthovat počítač do postele a dělat na břiše. Páteř je najednou úplně na druhou stranu a vykompenzuje se to. Naštěstí se v té poloze nedá vydržet věčně, takže tě to donutí střídat polohy... ;-)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.4.2009 22:35 kapo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

hmm, tak pocitac v posteli je urcite Segmentation fault. Do toho bych nesel.

 

16.4.2009 07:07 Premek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Souhlasim, ale rozhodne ne nejaky sileny posilovani na bricho a na bicepsy. Cviky na zpevneni zadovych svalu. Kazdy instruktor dokaze poradit.

16.4.2009 07:40 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
no bricho je zrovna pro spravny drzeni tela docela dulezity... ;-)

ale biceps fakt cvicit nemusis...
vencour avatar 16.4.2009 11:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Tak tak, akce, reakce, záda a břicho, jako bimetalový pásek - pro názornost ...

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
xkucf03 avatar 16.4.2009 15:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

jj, posilovna je dobrá. Jen to chce zezačátku s trenérem*, aby člověk věděl co a jak (vídám tam i hodně lidí, kteří si na těch strojích spíš ubližují, než že by cvičili).

A obecně je pro zdraví dobré chodit (např. po schodech místo výtahu nebo jezdících), nebo jít na oběd aspoň pár kroků místo žraní nějakého (kolegou) doneseného jídla na umělohmotném tácku :-)

*) nemusí to být profík, stačí zkušený kamarád (ale zkušený, ne jen nějaký namachrovaný debílek :-) )

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
15.4.2009 17:33 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jako od-malicka-vysedavaji mam urcite taky zada pekne krivy, hral jsem hokej, takze to tomu taky pomahalo, uz od mala mi vsichni rikali, aby stal rovne.

Sedet 10 hodin mi bolesti nezpusobuje (zatim), ale musim sedet v nejakym prijemnym sedadle - muze to byt klidne i obyc zidle, ale musim se na tom dokazat dostat do takovyho polosedu-pololehu. Nejlepsi jsou na to samozrejme sklapeci kresla, ale i na obycejnej zidli s mirne naklopenym operadlem a dlouhym sedadlem se dokazu dostat do toho polosedu. Bohuzel nekdy narazim na nejaky super ergonomicky sedadla a kresilka a v tech vydrzim asi 10 minut, pak me zacnou bolet zada z toho nepohodlnyho sezeni.

A take, jakmile mam chodit hodinu a vice bez prestavky, tak me zacnou ukrutne bolet zada.
16.4.2009 08:01 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

> dostat do takovyho polosedu-pololehu.

já teda nejsem nějaký odborník, ale ten polosed-pololeh znám a podle mě je to největší svinstvo:)

=^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2009 17:35 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
...já na to se*u, jednou za dva roky vstanu z postele, hlava na stranu, ruka nahoru a nejde to dát spátky, zatim to řešim tak, že se nažeru prášků a vono to po tejdnu přejde... :-D
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
kotyz avatar 16.4.2009 15:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
No to sem na tom skoro stejne. Bejdriv se nemuzu ohnout a kdyz uz se mi to povede tak se zas nemuzu narovnat. Nekdy zacne bolet krk (vetsinou mrcha zacne az k veceru, kdy to je na netu nejzajimavejsi) a to je pro ten den konec cumeni do kompu. To se chce natahnout a druhej den to uz neboli. Rozchodit se to neda. Kdyz sou to jenom zada, tak to neni tak zly. Ale nechci vedet jaky to bude za 20 nebo 30 let. To uz asi budu jezdit na antigravitacni kriplkarce jak v nakym star treku (nebo uz budou umet transplantovat pater, zamlouvan si jednu z klingona) :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 16.4.2009 15:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
No to sem na tom skoro stejne.
Nejsme woe! Ty si na tom hůř, protože mně je dvaatřicet! :-D
kotyz avatar 16.4.2009 15:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Jo ale ja sem XXXL a nehejbu se. Takze vetsi unava materialu, vetsi opotrebovani. A cela familie ma problemy s pateri, takze sem jasna diagnoza - (hyper)lordoza, (hyper)kyfoza, skolioza - mam je vsechny! :-P
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 16.4.2009 15:42 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
...a (hyper)kotyziózu. :-D
kotyz avatar 16.4.2009 16:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
To (kotyzova choroba, pripadne kotyzova porucha) zatim neni oficialni diagnoza. Ale bude. ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 16.4.2009 15:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Prasky nezeru, nechci bejt zavislak jako House na Vikodinu (ikdyz mi chodi mailem nabidky na hodne Vikodinu za malo penez). Ale zase na druhou stranu bejt neprijemnej parchant s holi na ktery sou plameny ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
vencour avatar 16.4.2009 15:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Prášky řeší následek, ne příčinu. To snad platí pořád, bych řek.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
=^..^= AmigaPower® avatar 16.4.2009 15:10 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Prášky taky nežeru, právě proto že se bojim, že by mi nezabraly když se mi pak stane něco takovýho... :-D
carnero avatar 15.4.2009 17:49 carnero | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Moje doktorka (přes páteř a její tvar, netuším jak se to nazývá odborně) mi na rovinu řekla že záda mám v prdeli a nic to nezlepší. Je jen možné zpomalit zhoršování správným sezením a maximálně opatrným sportováním. Doporučila mi cyklistiku a ještě více doporučovala plavání (to je prý na páteř to nejlepší co může být). Velmi důrazně mi zakázala v práci chodit a stát a stejně důrazně mi zakázala sporty založené na posilování a běhání.

Z přístupu Tvých lékařů a z mých zkušeností tedy vyplývá, že jakmile je páteř poškozená, nic to nikdy nenapraví. Až to bude kritické, jde se na operaci páteře. Otázkou je jen kdy se člověk toho pekla dočká, nikoliv zda vůbec.

about:carnero
16.4.2009 11:35 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Velmi důrazně mi zakázala v práci chodit a stát ...
To je docela drsné, pokud někoho bolí záda ze sezení a má zakázáno i stát a chodit, tak už mu nezbývá moc poloh, v kterých by mohl pracovat - v leže to (minimálně v IT) moc dobře nejde, takže zbývá různé klečení.

Klekačku jsem zkusil jen jednou, je pravda, že mně záda nebolely (ty mně ale nebolí ani ze židle), za to mně po hodině sezení šílěně bolely svaly na nohou. Prý se na to dá zvyknout, ale i tak ... navíc, viděl už někdo otočnou klekačku s kolečky? :-)

Luk avatar 16.4.2009 13:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
viděl už někdo otočnou klekačku s kolečky?
S kolečky ano, ale otočnou tedy opravdu ne :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Fluttershy, yay! avatar 15.4.2009 17:49 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
太極拳
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
15.4.2009 17:54 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Hehe, tak toto som si tipol dobre, aj keď znaky nepoznám :)
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
15.4.2009 20:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Přesně tak.
Naprostá většina konvenčních cvičení vůbec nebere v potaz pomyslný obdélník tvořený zády, tedy hlavně jeho prohýbání různými směry. U naprostě většiny cvičení se vám záda sice pohybují, ale jen do stran či ohybem, ale vůbec nepohybuje úhlopříčkami zad. No asi to vysvětluju složitě, každopádně Tchai-ťi je na tyhle problémy ten pravý balzám, nehledě na to, že působí dobře i v jiných směrech. Nezáleží, jestli je aplikováno jako bojové umění či zdravotní cvičení.
vencour avatar 16.4.2009 11:45 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Ad úhlopříčný pohyb zad se mi nejvíce osvědčuje pohyb na inlajnech. Plus samozřejmě plavání díky rozkládání zátěže kladené na záda.

Ohledně cvičení na záda se mi dost líbilo judo, což obnáší zahřádí na začátku, nějaké to "strkání" i posilování na konci.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Luk avatar 15.4.2009 18:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tady všichni doporučují, co dělat. Tak ještě přidám, co nedělat.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
15.4.2009 18:34 depka | skóre: 20 | blog: eterity
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

skus zhyby

15.4.2009 18:40 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Pokus o shyb v mem podani skonci v lepsim pripade tim, ze na libovolne tyci visim jak boxovaci pytel, v horsim spadnu :D
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
15.4.2009 18:50 depka | skóre: 20 | blog: eterity
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

tak to je ten problem..., dej si pod sebe zidlu ze zacatku, mas proste oslabene svalstvo

15.4.2009 19:31 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Dej si pod sebe zidli a na krk opratku? ;-)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
16.4.2009 08:21 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
A neni to snad to finalni reseni, ktere uz zminoval?
=^..^= AmigaPower® avatar 16.4.2009 09:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
To je způsob na rovnání páteře, matce to dělali. pověsej tě za bradu na takový šikmině a nějakej čas tam vysíš...
JiK avatar 15.4.2009 19:28 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Otazka do pranice, zkousel jste nekdo klekacku? Prej je to super, prej se na tom neda sedet spatne, prej pak zada, hlava a oci neboli....prej....
Jirka Cech
frEon avatar 15.4.2009 19:50 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
jo, zkousel. Pohodlny to ale neni. Nic pro me tedy...
Talking about music is like dancing to architecture.
carnero avatar 15.4.2009 20:10 carnero | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

To se řiká i o gymnastickém míči, ne?

15.4.2009 20:22 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
No to nevím, ale je fajn... Když teda člověk nemá po zemi poházené různé ostré kovové součástky :D
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
carnero avatar 15.4.2009 21:43 carnero | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Jak pro koho :D Mě stačí dvě hodiny na něm a nemůžu bolestí ani chodit.

15.4.2009 22:39 kapo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

namici se nesmi sedet dlouhodobe. Musi se delat prestavky. Na to bacha!


vencour avatar 16.4.2009 11:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Jaký bolesti, zad, nohou, kolen, kloubů, "sezení"?

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
belisarivs avatar 15.4.2009 20:34 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Na tom se zase pari prdel.

IRC is just multiplayer notepad.
vencour avatar 16.4.2009 11:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Mam tu kliku, že na něm mohu sedět dlouhodobě. Přestávky na sezení/stání dělam, jsem spokojenej ohledně pocitu ze zad, mam za to, že výsledky pozoruju.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Luk avatar 15.4.2009 20:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Klekačka je dobrá, ale na delší sezení to není (začnou bolet kolena atd.). Nejlepší je střídat ji s jinými způsoby sezení. Nepříjemné také je, že někteří lidé se nerozpakují si sednout tak, že si na klekací plochu položí podrážky své obuvi - pak se to zasviní a nedá se na tom klečet bez rizika zaprasení kalhot.

Podobně míč - ten je ještě o něco náročnější, je to "aktivní sezení". Z míče se dá ale docela snadno spadnout, když to člověk s aktivitou sezení přehání (vyzkoušeno!). Jinak jako optimální poměr doby sezení vidím 60 % židle s bederní oporou, 20 % klekačka a 20 % míč.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
vencour avatar 16.4.2009 12:02 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Jaké máš přesně zkušenosti se sezením a padáním z míče? Mam dojem, že správná velikost míče dělá své, zřejmě v tom hrae roli pokrčení kolen a tedy rozložení těžiště. Rád sedim na míči a rád se na něm vrtim. Dokonce i s noťasem na kolenou se to dá.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Luk avatar 16.4.2009 13:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Na míči mám tendenci se různě vrtět, houpat apod. Párkrát už jsem to přehnal do té míry, že jsem skončil na zemi. Ale pokud se sedí klidně, tak si myslím, že něco takového nehrozí.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
vencour avatar 16.4.2009 13:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Nápodobně jsem neposedný na míči, jak tak o tom přemýšlím, je to stejné se stabilitou jako u inlajnů, u obou se snáze vybírá pád dopředu, tedy záda jsou nejslabší místo.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
15.4.2009 20:47 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

A nezničí se tou klekačkou kolena?

Mně to připomíná ten vtip, jak Chuck Norris používá Kosmodisk, protože si zkurvil záda na Total Gymu 1000...

frEon avatar 15.4.2009 21:05 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
LOOOL
Talking about music is like dancing to architecture.
16.4.2009 11:17 RoJ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Není pravda, že si Chuck spravuje záda, on Kosmodisky nabíjí svou léčivou energií (vaše páteř se sama srovná hrůzou z Chucka).  Zde zmiňovaný sádrový korzet už prý nosí 60% lidí, kdo ten vtip někam napsali a počet narůstá :-).

Fluttershy, yay! avatar 16.4.2009 07:14 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Ano, střídám ji s židlí (které ovšem působením času upadává opěradlo). Vždycky zhruba dva týdny sedím na jednom, dva týdny nadruhém, dva týdny na jednom,...

Ale podstatné je hlavně mít patřičně vysoko stůl s klávesnicí a také mít židli v odpovídající výšce.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
15.4.2009 19:29 alfonz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

doporučím podívat se sem.... www.lehatko.cz

belisarivs avatar 15.4.2009 20:35 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

A co kliky? Zkousels (muzes zkusit i damske, pokud normalni nedavas, proste je nedelas na spickach ale na kolenou)? Jednoduche a genialni.

IRC is just multiplayer notepad.
vencour avatar 16.4.2009 12:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Tak tak, kliky posilují břišní i zádové svaly.

Jako cvičení, záhul největší, jsem zažil "pily", "běhání" v tělocvičně na čas, do čtvrtky, kotoul, zpět, do půlky, kotoul, zpět, na konec, do půlky a kotoul, do čtvrtky a kotoul a to celé na čas. Kdo se nevešel do limitu, tak dělal kliky. Jestli někdo pamatuje judo v Plzni na Borech, tak mluvim o tomhle, dělalo se to tak jednou za semestr ;-)

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
16.4.2009 12:38 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Ha, v tom bych poznal Valachoviče i kdybych nevěděl, že dělá judo! :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
vencour avatar 16.4.2009 13:21 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

:-)

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
=^..^= AmigaPower® avatar 16.4.2009 14:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Judo (čti "judo") je židovské bojové umění. :-D
16.4.2009 15:24 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Myslím, že Mgr. Valachovič by ti tyhle vtípky vyhnal z těla (i z hlavy) :-D
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
kotyz avatar 16.4.2009 15:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Toho znam. Na prvni hodine nam rikal neco jako "Jmenuju se Valachovic a vy se me budete bat!". Pak uz sem ho nastesti nevidel (napsal sem se na plavani pro neplavce).
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
15.4.2009 20:57 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jo, se zády mám také potíže (velmi špatné držení těla (zejména při sezení)).

Řekl bych, že jak jsem někdy při práci unavený, tak mám sklon místo sezení ležet. Jenže ležet v práci (a při práci) těžko mohu, a tak trochu sedím a trochu ležím (na židli). To způsobuje, že si záda ještě více křivím, řekl bych. Nicméně, před nějakou dobou (dneska) jsem dostal židli, u které lze nastavit, aby se její opěradlo a sedák měnily dle posezu. Nevím, jestli je to dobré (ale zdá se že jo -- jediný problém je, že se občas bouchnu břichem o hranu stolu, když přestanu mít nohy na zemi a ono to vypruží :-)).

Taky jsem si zařídil permanentku na plavání (ale zatím jsem tam nebyl). Jezdím i na kole (snad teď bude nějakou dobu hezky).

Mimochodem, chci si koupit židli domů... Může dát někdo nějaké tipy (obecné i na konkrétní židle)? Nechci nic extrémně drahého a ani nic ve kvalitě "Lidl".

15.4.2009 21:40 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Pripojuji se k vyzve, jestli nekdo nema tip na nejakou dobrou zidli. Byl jsem vcera ve Scontu, zidli mraky, ale po polozeni par zakladnich podminek (polohovani operek, bederni podpora, ...) mi nezustal ani jeden model :-(. Hledam zidli tak do 10k Kc.

15.4.2009 21:46 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Já doufal, že by trochu rozumná židle mohla být tak za pět tisíc... Ale nevím, nemám ani sebemenší přehled o cenových relacích židlí. Deset klidně dám, jen jsem myslel, že to bude níž.

15.4.2009 22:48 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

V tom Scontu byly do peti zidle, ktere bych si urcite nevybral. Kdyz mely polohovatelne neco, tak chybelo neco jineho nebo to bylo rozvrzane (nebrat kreslo, ktere se houpe, i kdyz neni houpaci!). Ocekavam tedy, ze ani jinde do peti tisic nevyberu nic dostatecne bytelneho a konfigurovatelneho. Zaroven si nedelam iluze, ze do deseti litru sezenu spicku.

16.4.2009 08:26 iMHO
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Co www.forergo.cz?  Dokonce na ní máš slevu, pokud jsi u VZP a přihlášen v klubu pevného zdraví - www.vzp.cz/cms/internet/cz/Klienti/Klub-pevneho-zdravi/.

16.4.2009 19:47 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

U vézetpé nejsem a navíc si nemyslím, že je dobré mít jen židli bez opěradla zad...

Jan Drábek avatar 15.4.2009 20:57 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

A co ještě brutálněji?

Třeba sádrový korzet?

01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
15.4.2009 21:22 grim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jednoznačně plavání, nejlíp kraul nebo znak, ale spíš (z praktických důvodů - vidíš do koho příštím tempem vrazíš) ten kraul. U prsou máš krk zalomený dozadu (i když "vydechuješ do vody"), takže to taky není nejlepší.

Jakmile zvládneš techniku a dýchání natolik, že se po 50 metrech netopíš lapáním po dechu a začneš plavat "lážo plážo", tj. rochníš se, není na páteř nic lepšího. Bohužel tahle fáze je dle mých zkušeností docela dlouhá, řekněme půl roku dvakrát třikrát týdně ve vodě s tím, že se přitom učíš techniku - mávat rukama jak větrný mlýn a říkat tomu kraul není to pravé.

Taky jsem měl problém se zádama, nejhorší byly večery, kdy jsem si lehnul do postele. Když jsem musel ležet několik minut na boku, než sem se kvůli bolesti odvážil lehnout na záda, narovnat se a uvolnit, bylo jasné, že něco není jak má být.

Ať už vybereš cokoliv, nemají (imho) krátkodobé cviky (pár minut) takový účinek jako ty dlouhotrvající (desítky minut, řekněme hodinu) a už vůbec bych se nespoléhal na nějaké rehabilitační masáže apod. nejvýš jako doplněk. Musíš na sobě prostě dlouhodobě (měsíce) pracovat.

 

16.4.2009 08:03 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Ten kraul vypadá fakt zdravě... půjdu do toho.

xxxs avatar 15.4.2009 21:58 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
je zvlastne, ze ortoped odporuca neposilovat. takto fungovali v minulosti a uz davnejsie sa od toho odpustilo.

cvicenim sa da vytvorit svalovy korzet, t.j. svaly drzia chrbat v prijatelnejsej polohe. ma to nevyhodu v tom, ze ked sa stavce posunu, tazsie a dlhsie sa davaju naspat. vyhoda je v tom, ze sa posunu do bolestivej polohy menej casto. cviciaci sa zhorsuju menej ako necviciaci.

cvikov je cela kopa, treba skusit a odsledovat si, co zabera.
carnero avatar 15.4.2009 22:18 carnero | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Pokud máš páteř už dost zničenou, nejspíše Ti svalový korzet vůbec nepomůže. Lékařka tohle zmiňovala ale také zmiňovala, že to funguje jen do určité míry a rozhodně to není všespásné řešení.

 

cviciaci sa zhorsuju menej ako necviciaci.

Méně ale stále. Člověka, kterého již záda zlobí, to jistě hrozně "potěší" :D

 

cvikov je cela kopa, treba skusit a odsledovat si, co zabera.

Na sobě jsem několik let mnoho cviků zkoušel (vždy pod vedením odborníka, nikoliv co jsem si já odhadl) a nepomohlo vůbec nic. Pomalu se to zhoršuje stále.

 

 

 

 

 

xxxs avatar 15.4.2009 22:49 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
vseobecne rady sa na individualne problemy prisit vzdy nedaju. netvrdil som nic o vsespasnosti. bojovat treba. ci uz cvikmi, elektrodami, relaxaciou alebo niecim inym.
carnero avatar 16.4.2009 10:44 carnero | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Po zkušenost bych měl asi jedinou radu: nedovolit aby se to stalo. Když už se to stane, je dost pravděpodobne, že následující boj bude naprosto marný.

16.4.2009 09:05 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hlavni je si nemyslet, ze se bude rok cvicit a pak uz se jen valet. Bud budete cvicit pravidelne do konce zivota (a zada vas stejne nejspis ve stari vemou) nebo to budete flakat a budete mit obcas potize.
16.4.2009 09:43 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nějaký brutální doktor mě změří laserem, dá do skenovacího tunelu, v open-source programu zjistí přesně co je špatně, sestaví přesně cviky protahovací posilovací, každý týden mě bude znova měřit, ladit...
- ty nepotrebujes zadny laser ani skenovaci tunel, ty potrebujes proste dobreho ortopeda... coz neni tak snadne sehnat.

OK, success story: se zady jsem mel mnoholete problemy. Chodil jsem pravidelne plavat, naucil jsem se kvuli tomu plavat spravne, cvicil jsem nejruznejsi 'cviky na zada' - nic nepomahalo, naopak se to v prubehu let zhorsovalo. Kdyz uz jsem zil ve stavu prakticky trvale bolesti a nemohl jsem si pomalu zavazat tkanicky, znama pani doktorka me doporucila k MUDr. Hrazdirovi (shodou okolnosti jsem taky z Brna, pan doktor ma ordinaci v Zidenicich na ulici Jilkova). Pan doktor se me podrobne vyptal na vsechny me potize, dukladne me prohmatal a prokroutil, a pak to zacalo - mesic jsem chodil na rehabilitaci: elektrolecba, vodolecba, neco cemu rikali "rozpruzeni" a co spocivalo v tom, ze me maserka podivnymi hmaty protlacila bederni obratle na uplne jina mista (tak mi to aspon pripadalo), ale hlavne: vyuka cviku! Musel jsem se naucit cvicit specialni cviky, presne usite na miru meho problemu.

Vysledek: zada nekolik let naprosto v pohode, a jako bonus jsem se zbavil problemu s kolenem, ktere jsem jako spravny cyklista mival - pan doktor mi koleno prohledl ultrazvukem, vyzkousel na nem par zaludnych hmatu, a pak mi vysvetlil jak to koleno funguje a co s nim mam a nemam delat - a mohl jsem se vratit k cyklistice.

Muj nazor: neni doktor jako doktor - rozdily mezi nimi jsou tak obrovske az to zarazi. Spatny doktor vam muze dokonce ublizit a jeste se k vam chova jako arogantni hovado, dobry doktor najde skryte priciny problemu a jeste vam vsechno podrobne vysvetli. Nechci aby to tu vypadalo jako nejaka dementni reklama, ale IMO pan doktor Hrazdira je jeden z tech mala opravdu dobrych doktoru, ja osobne si ho nemuzu vynachvalit a jsem mu opravdu vdecny - doporucuji ho i tobe.

Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
16.4.2009 22:34 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správné držení těla

Vypadá hodně dobře, díky za tip, určitě "vyzkouším":)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.