Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 11:55

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
14.6.2006 01:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, pod testem z informatiky bych si představil cos jiného :-)
Copak toho není dost?
14.6.2006 01:23 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ten megabajt je rozhodně zcela spornej v tom, že podle SI by to bylo 1000 kilobajtů (a 1024 by byl mebibajt), zatímco běžně je to 1024 kilobajtů. Asi bych se hádal, kdyby mi na tom záleželo (ale nevím jak moc by mi záleželo na přijetí na školu, kde by mi už u přijímaček předhodili tohle :-)).
Copak toho není dost?
cezz avatar 14.6.2006 01:27 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
V podstate vyzera byt studium celkom zaujimave (tvorba mutlimedialneho obsahu, webu a podobne - taky mix publicistiky a informatiky), nejde o cisto informaticke zameranie. Ale tie testy su fakt bieda :-(
Computers are not intelligent. They only think they are.
14.6.2006 02:00 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Teda, kouknul jsem se na stránky té školy a obrátilo mi to svět vzhůru nohama :-) Ta univerzita má fakultu informatiky i elektrotechniku, kde bych něco takového čekal spíš, ale budiž. Nicméně fakulta přírodních věd kde se dělají přijímačky z psychologie, jsou obory sociální pedagogika, misíjná práca s deťmi a mládežou (z toho je mi na blití) a v procese akreditace mají prý učitelský obor s kombinací hudobná výchova - anglický jazyk a literatura, he, tak to nevím. Vždycky jsem si pod přírodníma vědama představoval něco maličko jiného.
Copak toho není dost?
14.6.2006 03:08 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Třeba probíhá výuka a praxe v lese :-)
16.6.2006 23:39 00000 0000 | skóre: 16 | blog: asdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Ver tomu že to tak fajn nie je. Ta škola je o hovne. Aspoň pokiaľ ti ide o to čo si napísal. Never všetkému čo uvádza výrobca.... :-)
Josef Kufner avatar 14.6.2006 10:17 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Odjakživa má megabajt 1024 kilobajtů. V té otázce není co řešit a je tam jen jedna správná odpověď.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
14.6.2006 12:35 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Ne, já bych klidně jako správou odpoveď označil 1000 kilobajtů, protože tak jak je otázka položená to považuji rovněž za správnou odpověď.
Copak toho není dost?
14.6.2006 14:59 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
já bych klidně jako správou odpoveď označil 1000 kilobajtů
...a měl bys to blbě :-D. Byte je "speciální jednotka" a nevztahují se na ni násobnosti podle soustavy SI (narozdíl od bitu). Taktéž odpověď "má značku Mb" je prokazatelně špatně, protože malým "b" se označují bity nikoliv "bajty".
θηριον ειμι
14.6.2006 16:34 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Problém je, že byte jako "speciální jednotka", na kterou se nevztahují násobnosti dle SI je takto poprvé definována na tomto fóru. Všechny ostatní zdroje, které v tomto případě považuji za autoritativnější, tvrdí, že se to tak používalo, že je v tom díky tomu pěkný zmatek, a že je snaha začít používat ty předpony správně – viz IEC, Wikipedia, SI.

Smůla je v tom, že mega jako 10^6 je definováno ve standardu, mebi jeko 2^20 je také definováno ve standardu, ale mega jako 2^20 nikde definováno není. Takže sice lze tvrdit, že byte je "speciální jednotka" a násobnosti dle SI se na ní nevztahují, ale u tvrzení to končí, není čím jej doložit. Bohužel.
15.6.2006 12:11 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Uznavam, ze na to neni zadny standard, ale myslim si, ze bezna praxe prednich instituci v oboru tuto tezi potvrzuje...
θηριον ειμι
14.6.2006 03:40 Honza Král | skóre: 3 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je jeste dobre, nedavno jsem podobne blaboly (ve smyslu nejednoznacnosti) videl u normalni zkousky na MFF...
14.6.2006 07:54 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Megabyte rozhodně nemá značku Mb, to by byl megabit. :)
cezz avatar 14.6.2006 10:04 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Viz. uvedeny link na wikipediu
Computers are not intelligent. They only think they are.
Josef Kufner avatar 14.6.2006 10:19 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Nevěř všemu co tam někdo napíše.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
cezz avatar 14.6.2006 10:57 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Mb este beriem, ze sa pouziva pre megabit, ale 1024/1000 uz veru nie je tak jednoznacne..
Computers are not intelligent. They only think they are.
14.6.2006 12:57 mira_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Jednoznačně má 1 megabajt 1024 kilobajtů. Něco jiného by bylo kdyby otázka zněla: "Co platí pro 1MB?". Tam už by rozhodování 1024/1000, podle mě, bylo na místě.
"Kdo ví, je vyhnán z ráje blbosti." (Jan Werich)
14.6.2006 14:21 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Jendoznačně má 1 megabajt 1000 kilobajtů ;-) , protože předpona mega znamená 10^6, kilo znamená 10^3, 10^6 / 10^3 je 1000.

Takže jednoznačného na tom dnes bohužel není nic. Ty předpony se v souvislosti s bajty napočátku znásilnili, teď je snaha to napravit, takže v tom holt chvíli bude zmatek. Snad vezmou na vědomí i konzervativně založení ajťáci, že tyhle předpony znamenají tisícinásobky v desítkové soustavě, a ono násobení 2^10 (resp 10^1010) vymizí úplně (protože z faktického hlediska je to úplný nesmysl, proč zrovna na desátou ve dvojkové soustavě?)
14.6.2006 14:26 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Nebo by taky klidně mohla vymizet desítková soustava, která dává rzoumně smysl stejně jenom v tom, že je nejpoužívanější. Osmičková nebo šestnáctková by byla lepší :-)
Copak toho není dost?
14.6.2006 16:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Používání desítkové soustavy má poněkud delší tradici, než používání osmičkové nebo šestnáctkové. Stejně jako používání předpony mega pro 10^6..

Používání 1024 násobků ve světě IT mělo smysl před x lety, kdy bylo pro počítač jednodušší dělit 2^10 než 1000. Kdo ale dnes pracuje s takovou technikou, která nemá výpočetní výkon nebo kapacitu na to vydělit číslo tisícem?
14.6.2006 16:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Jiste, ale jake ma desitkova soustava vyhody (krom te tradice a pouzivanosti), ze by nebylo lepsi ji nahradit nejakou jinou? Kolik by se tim usetrilo prace… :-)
Copak toho není dost?
14.6.2006 19:16 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše OT Re: Prijímacia skúška z informatiky
Máme na rukou dohromady většinou 10 prstů :-) Že bychom používali třeba devítkovou soustavu + jeden prst na paritu? Neřekl bych, že by nějaká jiná soustava, než desítková, byla vhodnější, aby se to teď vyplatilo měnit.

Oproti tomu u těch megabajtů je v tom teďka stejně zmatek, protože když je někde uvedeno MB (kB, KB, GB), nikdy nevíte, kolik to vlastně je. Tak když si mám vybrat, jestli mega bude mega, nebo mega bude mega a kousek, hlasuju pro první variantu :-)
14.6.2006 19:20 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT Re: Prijímacia skúška z informatiky
Jistě, ale když kdysi vznikla desítková soustava, neměli jsme počítače počítající ve dvojkové :-) Neříkám, že by se to teď vyplatilo měnit, ale do budoucna by se na něco lepšího postupně přejít mohlo, ne? :-)
Copak toho není dost?
14.6.2006 19:23 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT Re: Prijímacia skúška z informatiky
Asi začnu závidět pavoukům :-)
Copak toho není dost?
14.6.2006 21:18 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT Re: Prijímacia skúška z informatiky
Ale co lepšího? Dvojková pro lidský mozek není moc vhodná, výrazně víc než deset taky pro lidský mozek nebude vhodná (třicítkovou bychom asi ještě s tréninkem zvládli, šedesátkovou už těžko). A ty mezi tím jsou zhruba rovnocenné, až na to, že desítková už se používá ;-)
14.6.2006 21:25 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT Re: Prijímacia skúška z informatiky
Osmičková mi přijde vzhledem k počítačům hezčí. 2^0 je 1, 2^1 je tam 2, 2^2 4, 2^3 10, 2^4 20, 2^5 40… no, dobře, možná to není tak významné, ale zase to není o nic horší než desítková :-)
Copak toho není dost?
14.6.2006 21:46 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT Re: Prijímacia skúška z informatiky
A ještě by zbyl jeden prst na znaménko a jeden na paritu :-)

Když jsem nedávno viděl nové maturity z informatiky, a byla tam dvojková, osmičková, desítková a šestnáctková soustava, docela dlouho jsem přemýšlel, proč se ta osmičková všude mezi těmi "počítačovými" soustavami uvádí, ale kde se v praxi používá. Po hodně usilovném přemýšlení jsem si vzpomněl, že se s ní dají zadat právo pro chmod, a že se občas používá v escape sekvencích. Ale nebýt toho, že jsem až nějak relativně pozdě zjistil, že se chmod dá psát i třeba u=r-x, osmičkovou soustavu bych býval v životě nepoužil. Mám-li hlasovat pro nejzbytečnější číselnou soustavu, je to osmičková ;-)
14.6.2006 21:52 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT Re: Prijímacia skúška z informatiky
Prsty si… no nic :-) Ale podle mě to dnes nehraje roli. No, dobře, šestnáctková by možná byla ještě lepší.
Copak toho není dost?
14.6.2006 22:04 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT Re: Prijímacia skúška z informatiky
Jasně :-) Ještě by arabové mohli místo vymejšlení hloupostí s letadlma vymyslet nějaký pěkný číslice místo toho A – F, aby se to nepletlo, a bylo by to super :-) Na klávesnici mobilu by hned na každé tlačítko vyšla max dvě písmenka, to už by šlo vyřešit kolíbkou nebo nějakým shiftem… Samá pozitiva! Asi založím iniciativu za prosazení šestnáctkové soustavy jako základní ;-)
14.6.2006 22:06 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT Re: Prijímacia skúška z informatiky
Jo, to by chtělo, do toho bych šel :-)
Copak toho není dost?
Josef Kufner avatar 14.6.2006 20:52 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Používání 1024 násobků ve světě IT mělo smysl před x lety, kdy bylo pro počítač jednodušší dělit 2^10 než 1000. Kdo ale dnes pracuje s takovou technikou, která nemá výpočetní výkon nebo kapacitu na to vydělit číslo tisícem?
Asi ti zkazím náladu, ale to co jsi pronesl je hodně velká kravina. Dělal jsi někdy něco s počítačem na nižší úrovni než jsou ikonky?
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Josef Kufner avatar 14.6.2006 21:10 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
... jakmile se ponoříš až do hlubin hardwaru, tak uvidíš, že při adresování paměti, IO portů (a nejen tam) je nějaká desítková soustava úplně na pytel a s výkonem procesoru to opravdu nemá co dělat.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
14.6.2006 21:11 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Podle mě je teda kravina, co jste pronesli oba. Proč by počítač mělo zajímat, zda X bajtům říkáme a tohoto nebo b onoho. Zajímat ho to může jen tehdy, když nějakou informaci komunikuje uživateli - což není tak často, aby rozdíl mezi rychlostí bitového posuvu a dělení měl dopad na výkon počítače.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
Josef Kufner avatar 14.6.2006 21:24 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Ono to není ani tak o tom počítači, tomu je to opravdu jedno, ale v okamžiku, kdy chceš ten počítač postavit, tak si pořád převádět hodnoty mezi desítkovou a dvojkovou (šestnáctkovou) soustavou je děsná pruda. A právě od toho se odvíjí to, že 1KB == 1024B, protože natáhnout k paměti 10 bitů sběrnice a prohlásit jí za jednokilovou a pak vedle položit druhou paměť, natáhnout 11. bit a prohlásit to za dvoukilovou paměť, je daleko pohodlnější, než udělat totéž s 1,024 KB pamětí. Zkrátka, je to o pohodlnosti a přehlednosti.

ps: doufám, že moc nepopírám to, co jsem napsal předtím ;-)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
14.6.2006 21:29 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Ale tahle diskuze se vede v určitém kontextu. Takže "používání násobků 1024 ve světě IT" chápu spíš "používání násobků 1024 ve světě IT k popisu světa IT".
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
14.6.2006 21:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
A jaký je poměr mezi tím, kolik lidí se zabývá stavbou toho počítače, a tím, kolik se jich pak zabývá neustálým přepočítávání velikostí souborů? Po kom máme chtít spíš, aby se přepočet uměl udělat - po inženýrovi, který navrhuje počítač, nebo po uživateli, který se diví, jak to, ž ekdyž na 4,7 GB DVD vypálí 4700 MB, zůstane mu ještě přes 100 MB volného místa?

Navíc toho, kdo počítač staví, bude zajímat, že je to 10bitová sběrnice, té paměti pak klidně může říkat červená nebo modrá. Stejně pak přijde někdo z marketingu, a řekne, že to bude paměť XP ;-)
14.6.2006 21:33 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Asi ti zkazím náladu, ale to co jsi pronesl je hodně velká kravina. Dělal jsi někdy něco s počítačem na nižší úrovni než jsou ikonky?
Bez ikonek nedám ani ránu, už na PC XT jsem z 5¼" diskety bootoval do Windows XT ;-)

Asi jsi zapomněl, k čemu vlastně kilobajty nebo kibibajty slouží. Počítači či jakémukoli procesoru jsou šumafuk, ten počítá vše v bajtech. Jsou užitečné jenom pro uživatele. (Jestli si nějaký program ukládá velikost souboru jako float v gigabajtech nebo gibibajtech, je to jeho problém.) A dnes jakékoli zařízení, které potřebuje uvádět údaje o velikostech v řádech kilobajtů a výš, je určitě schopné i dělit tisícem v zanedbatelném čase.
16.6.2006 12:36 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Ono se da matematicky dokazet, ze pokud je informace ulozena v dvojkove soustave, ze je to z hlediska hustoty informaci (entropie) nejvyhodnejsi.
14.6.2006 08:25 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je v pohodě. V pondělí jsem absolvoval přijmací řízení na informatiku na MFF. Dělal jsem zkoušku z matematiky a informatiky. Matika byla v pohodě, to bude něco kolem 100%, ale zcela určitě mne nepříjmou, protože informatika bude kolem 0%. Né že by byly nejednoznačně udělané, ono to nejsou testy, ale 4 přiklady, jen jejich obtížnost je v provnání s tou matikou nesrovnatelně těžší. Byly tam úlohy typu - máte 3 nádoby s nějakým objemem vody, kolikrát potřebyjete přelít vodu abyste dostali jinak rozložený ten objem vody mezi nádobami, je to jediné řešení?, kolik je řeních? Nebo tam byla smyčka na vyšetření, na první pohled celkem jednoduchá, ale za tu omezenou dobu neřešeitelná.
Dělal tady nekdo taky letos přijmačky na MFF? Jaké z toho má pocity?
Pochybnost, nejistota - základ poznání
14.6.2006 08:52 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
A ten cyklus vypadal takhle:
#include <stdio.h>

int main(void)
{
	int n, i, k, j, p = 0;
	
	scanf("%d", &n);

	for(i = 1; i <= n; i++)
	{
		j = 0;
		for(k = i; k > 0; k /= 2)
			j += k % 2;
		
		if(j > p)
			p = j;
	}
	
	printf("%d", p);
	
	return 0;
}
Pochybnost, nejistota - základ poznání
14.6.2006 08:54 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Ale teď už vím, že je to algoritmus na výpočet logaritmu o základu dva :)
Pochybnost, nejistota - základ poznání
14.6.2006 11:17 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
evidentně máme rozdílné představy o fci log2 :-)

ty ji máš takovou informatickou, takže tě jistojistě vemou...
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
15.6.2006 23:04 curb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
... a ja hlupak si myslel, ze to secte jednicky ve dvojkovem zapisu kazdeho z cisel od 1 do en ... a nejvetsi pocet jednicek to vypise :-P
14.6.2006 10:10 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Ale jo, dělala. A už jsem tu o tom i jednou psala.

Já bych teda neřešila, jestli se tomu říká logaritmus, ale co ten program dělá je přece naprosto evidentní... no jestli mě vezmou nebo ne je ale zcela jiná otázka, viz ten článek :o)
^D
14.6.2006 10:24 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
jo co bych dal za pythoní konzoli :) jsem si nevzal ani kalkulačku
Pochybnost, nejistota - základ poznání
masožravá palma avatar 14.6.2006 09:19 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Mě nepřipadla informatika těžší než matematika. Měla jsem jen pocit, že s typem příkladů jaké byly v matematice mám více zkušností než s typem příkladů jaké byly v informatice. Dělala jsem všechny tři testy a mám pocit, že v každém jsem udělala min 40 %, což pro prijetí stačí.

PS: Když stačí pro přijetí 40 bodů ze 100 a ty jsi napsal jeden test za 50 bodů na něco kolem 100 % tak tě asi přijmou - aby tě nepřijali, tak bys ten jeden test musel napsat na méně než 80 %.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
14.6.2006 09:31 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Myslíš? Měl jsem dojem, že musíš mít u obou minimálně 40%. Máš pravdu, že v té informatice byly příklady, které neřeším každý den. Nějak mi to v tu druhou zkoušku nemyslelo.
Byla jsi na Malostranském?
Pochybnost, nejistota - základ poznání
masožravá palma avatar 14.6.2006 12:33 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Byla jsem v M1 U Karlova (budova děkanátu). V podmínkách jasně stojí, že člověk musí dělat 2 testy. Z každého může dostat max 50 bodů. Pro přijetí musí získat min 40 bodů. Mě připadá, že 20 bodů z jednoho testu + 20 bodů z drukého testu je stejných 40 bodů, jako 40 bodů z jednoho testu + 0 bodů z druhého testu.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
14.6.2006 12:39 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Omlouvám se, už jsem si to taky přečetl :) Tak snad vyjde ta matika.
Pochybnost, nejistota - základ poznání
masožravá palma avatar 14.6.2006 13:01 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Není třeba se omlouvat. Držim palce.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
14.6.2006 13:02 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Díky!
Pochybnost, nejistota - základ poznání
14.6.2006 10:49 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky

Predem reknu jedno, nikdy jsem zadne prijimacky nedelal :-), ale je tady videt rozdil mezi tim, co chce od svych studentu MFF a co ta fakulta v blogu. MFF od svych studentu chce, aby umeli analyticky myslet, je jim jedno co ses kdy naucil (stejne se vecinu veci musis naucit znovu), ale chteji aby jsi myslel.

Jestli jsi byl prekvapen prijimackama na MFF nel jsi si predem sehnat jednu takovou knizku (vysla kdysi davno) a tam byly uvedeny prijimacky na MFF nekolik let dozadu. A kdyz jsem ji videl, tak jsem dosel k dojmu, ze ty prijimacky z informatiky jsou porad podobne - priklady, jeden takovej prelejvaci, nebo jezdeni s vlackama na kolejich ..., pak nejakej rozbor toho co dela nejakej program ( vetsinou nejake cykly)... Pak by jsi asi nebyl tak prekvapen.

14.6.2006 13:40 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Predlozka mega (M) je definovana v SI jako 10^6 a k jako 10^3. Proto je samozrejme spravna jedina odpoved: 1 megabajt = 1000 kilobajtu. Tak je to celosvetove prijimano ve fyzice, matematice... a je to tak spravne protoze je dobre, kdyz jsou ustalene standardy.

Ze si nekdo nekdy rekl, ze bude pouzivat k pro 2^10 a M pro 2^20 tak to je jeho vec ale preci po nem nebudeme tu pitomost opakovat ne? Vede to pak akorat ke zmatku.

Nastesti i v IT uz se zacina vzivat spravna interpretace. Napriklad vyrobci uvadeji spravne velikost disku. Kdyz si koupite 200GB disk tak ma kapacitu (pred sformatovanim tedy bez rezie souboroveho systemu atd.) neco pres 186GiB.

Taktez jsou korektne uvadeny prenosove kapacity sitovych kanalu apod.
Josef Kufner avatar 14.6.2006 14:07 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Vyrobci disku to delaji jen proto, protoze se jim to hodi. Maji vetsi cisilko za min kapacity. Kazdy rozumny clovek, ktery to s pocitacema mysli vazne, pouziva 2^10, 2^20,... bordel v tom delaji akorat vyrobci disku a trotlove s tabulkama.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
14.6.2006 15:18 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Ja to s pocitaci myslim vazne a kdyz chci 10^6 tak pisu predponu M a kdyz 2^10 tak pisu predponu Mi.

Muzu vam take oznamit, ze se vam nepodarilo me urazit. Osoba urazejici musi totiz splnovat urcita kriteria abych se citil dotcen coz u vas evidentne nehrozi. Z tehoz duvodu se o to nadale uz ani nemusite pokouset.
14.6.2006 18:58 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Někde jsem četl, že k znamená kilo tj 10^3, ale K znamená kilo jako 2^10.
Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
Josef Kufner avatar 14.6.2006 21:01 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Ne tak docela, spíš je to o tom, že samotným 'K' je myšlen kilobajt.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Josef Kufner avatar 14.6.2006 21:06 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prijímacia skúška z informatiky
Vyrobce disku nebo trotl s tabulkama? :-D

Nijak konkrétně to mířeno nebylo, ale dík za přiznání se.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.