Portál AbcLinuxu, 19. května 2024 07:33

Distribuční prozření

23.7.2007 20:51 | Přečteno: 1559×

Proč jsem si jenom myslel, že Suse, resp. OpenSuse je tak skvělá ditribuce?

Když jsem poprvé spatřil linux na svém počítači, tak to byl Mandrake vydaný v časopisu Chip. Uchvácen objevem nového operačního systému odlišného od MS OS jsem si pořídil, na doporučení bratrance, Suse Professional 9.0 (za peníze v krabici - myslim , že jsem platil asi 1200Kč). Nebyla to špatná investice, protože jsem dostal i obsáhlou příručku v češtině díky které jsem se hodně naučil. Nicméně 9.0 byla více či méně nepoužitelná ditribuce. Většina věcí v ní nefungovala na to, že byla prodávána...

Později jsem si opatřil Suse 9.2 (vůbec mě nenapadlo zkusit jiné distribuce). S tou jsem byl dlouhou dobu spokojený. Nabízí již velmi použitelnou funkčnost, nicméně, teď zmiňuji hlavní problém distribucí Suse, je nesmírně pomalá (Duron 750, 256MB). To mi po čase došlo a zkusil jsem Gentoo. Zezačátku jsem pozoroval zrychlení, ale jak mi systém bobtnal, tak se i zpomaloval. Nevím jestli ve výsledku byl rychlejší než Suse.

Pomalost Suse vyniká hlavně v bootu a ve všech komponentách YaST (ale je to povedený konfigurační nástroj na druhou stranu). Když jsem nakonec smazal i Gentoo (stale mluvim o machinaci na jednom a tom samem PC), vrátil jsem zpět Suse 9.2 a konečně jsem prozřel, že Suse 9.2 není správná volba pro můj starý počítač. Dal jsem tam Kubuntu (ubuntu ne - nesnesu GNOME ;-)) a rychlostní rozdíl je obrovský.

Měl jsem též zkušenosti se Suse 9.3 a mám pocit, že je to velmi nezdařená distribuce (horší než 9.2). Jisté zlepšení Suse zaznamenalo při transformaci na OpenSuse, kdy jsem měl tu čest vyzkoušet verzi 10.2 už na výkonějším notebooku. Distribuce se jeví velmi sexy, nicméně staré neduhy stále přetrvávají - boot, konfigurace - pomalé. Zkoušel jsem to na desetkrát výkonějším stroji než 9.2 a že bych pod kapotou cítil víc koní... Slyšel jsem, že vývojáři se snaží YaST zrychlit, tak uvidíme jaká bude 10.3.

Tímto vzdávám chválu distribuci Ubuntu a příbuzným, protože ukazuje směr, kterým by se měl OS vyvíjet, tím myslím co se týka těžkopádnosti apod.

Které ostatní distribuce nabývají kvalit Ubuntu nebo vad Suse, ještě nevím. Zdá se mi, že jsem ve zkoušení nových ditribucí trochu xenofóbní.

       

Hodnocení: 44 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

23.7.2007 21:07 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tento rozdíl openSUSE a ubuntu se už kdesi (na nějakém zahraničním serveru) ve velkém rozebíral. Problém je v tom, že Ubuntu startuje rychle, protože prostě nic moc nespouští, kdežto openSUSE spouští hromadu služeb. Otázka je, co je pro vás lepší. Osobně mi to připomíná tak trošku systémy Microsoftu, které se taky spustí "rychle", ale pak všechny ty služby zase spouští v po startu GUI, takže některé počítače jsou nějakou tu minutku stejně nepoužitelné (viz třeba ATI Catalyst control ve WinXP)... Takže přístupy jsou možné zhruba 3:

1) nespustit "nic" a onanovat nad tím, jak jsem rychlej (Ubuntu)

2) nespustit "nic", abych byl rychlej tak spustit GUI - hlavně abych vhrál závod, a následně počítač zahltit spouštěním služeb - co na tom že je po tu dobu stále nepoužitelný (Windows)

3) spustit vše potřebné rovnou - otázka je, co je potřebné, a nědělat rádoby rychlý start-nestart jako Windows a najet do X-ek až v plné pohotovosti (opeSUSE)

Každý ať si vybere, co mu vyhovuje :-D
freshmouse avatar 23.7.2007 21:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
To jsou zase kecy. Když někdo ryje do Ubuntu, tak typicky mudruje nad tím, kolik moc toho spouští... Můžete mi prosím někdo říct, o jakou funkcionalitu Ubuntu přichází, když mu oproti SuSE podle tohoto komentátora chybí tolik služeb?

(Přestože je Ubuntu spouštěné velmi rychle, tak je mi to jedno: sekunda sem, sekunda tam... Start pro mě není důležitý.)
23.7.2007 21:18 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
kde a cim ryje do ubuntu? Je zde uvedena nějaká nepravda?
23.7.2007 21:22 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Je zde uvedena nějaká nepravda?
Nevšiml jsem si, že by snad kromě Zajíčka napsal někdy nějaký neregistrovanec pravdivý a smysluplný komentář.
23.7.2007 21:28 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
říká kdo? Bukvice s růžovoučkýma stránečkama?

http://www.marky-z.estranky.cz/clanky/knize-ignor
23.7.2007 21:31 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Mně se moje stránky líběj :-P˚
23.7.2007 21:32 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
To je to hlavní. To je fakt :-D
23.7.2007 21:32 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
pan je homofob? a nema rad ruzovu? zatrest mi spravis pink on black styl :P
23.7.2007 21:33 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Ne, pan není homofob.
23.7.2007 21:37 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
a to se vyplati
freshmouse avatar 23.7.2007 21:33 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Máte nějaký komplex?
23.7.2007 21:36 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
povedal by som, ze ho obliekali do ruzovych siat, preto ho teraz tak drazdi. ako to suvisi s ubuntu netusim :)
freshmouse avatar 23.7.2007 21:37 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Komplexy z dětství. :-)
23.7.2007 21:42 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Já nevím co je to za fenomén. Proč zde nejsou nějací uživatelé openSUSE, kteří mi nenadávájí, že jsem konstatoval něco o tom, že openSUSE toho spouští mnohdy zbytečně přespříliš? To se pak člověk nedíví, že jsou uživatelé Ubuntu jednoznačně považování za nejuřvanější:-D Klasický to jev, co ja jsem jenom čekal?
freshmouse avatar 23.7.2007 21:44 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Mám-li soudit podle vás, pak jsou uživatelé SuSE jednoznačně nejblbější.
23.7.2007 21:51 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Sakra, proč já jen to SUSE nepoužívám? Že by ono klasické Ubunťácké: "Kdo není s náma, je proti nám!" a hledání vnějšího nepřítele? Připomínáte mi voliče KSČSSD. Pokud se někomu nelíbí jejich styl rozhazování je automaticky ODSák... klasika :-D

Na rozdíl ode mě je na vás přesně vidět, jakou distrribuci používáte :-D
23.7.2007 21:55 Honey | skóre: 9 | blog: honey | Rudolfov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
To sem necekal, ze podle pouzivani distribuce se da poznat politicka orientace :-D
make: *** [all] Error 2
freshmouse avatar 23.7.2007 22:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
To je potřeba být ten nejchytřejší na světě. ;-)

A jak se zdá, takových je dost. Podle nich jsem (například): primitivní antikomunista, nácek, fašista, svazák, zasranej liberál, konzervativní kretén, člověk, co podlehl "propagandě USA", mladej levičák, mladej pravičák... Lidi mi prostě řekli, koho volím. :-D

Řekni mi, jakou distribuci používáš, a já ti řeknu, jaký jsi. :-D
23.7.2007 22:06 Honey | skóre: 9 | blog: honey | Rudolfov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Momentálně používám distribucu Windows :-)
make: *** [all] Error 2
23.7.2007 22:10 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Ano, Windows sa vskutku dá použiť na distribúciu všeličoho :)

(Kým budem obvinený z linuksáctva - používam ho aj ja.)

Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
24.7.2007 12:55 maleprase | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
a du blejt velebnosti
freshmouse avatar 23.7.2007 21:57 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Přerušení provozu školek přes léto je evidentně chyba.
25.7.2007 12:24 hafo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
... Připomínáte mi voliče ODS-SS. Pokud se někomu nelíbí jejich styl kradení je automaticky Komouš, socka, ap... klasika :-D
23.7.2007 21:50 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
ak ta to potesi, nemam rad ubuntu :) co je ale dolezitejsie, ty nemas pravdu :)
24.7.2007 10:22 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
zase Ubuntu urvanci? :-D
24.7.2007 00:10 vice | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Nic osobního, ale mě pobavila fotogalerie:
  • Dovolená na Baltu: fotografií 0
  • Friends: fotografií 0
  • Pařby: fotografií 0
Netušil jsem, že "fotogalerie", znamená česky "seznam přání k vánocům pro Ježiška" :-)
Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
freshmouse avatar 23.7.2007 21:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Typicky si na služby Ubuntu stěžují uživatelé, kteří si distro prakticky "sestavili" sami a všechno chtějí mít pod svou kontrolou, tzn. Gentoo, Slackware atd.
23.7.2007 21:25 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Tento jev jsem zatím nepostřehl. Pouze jsem tlumočil názor velké skupina uživatel, podle nichž Ubuntu toho Ubuntu spouští možná málo ( i z důvodu rychlosti startu ) a openSUSE zase o něco víc než je zdrávo.
freshmouse avatar 23.7.2007 21:27 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Start Ubuntu se zrychlil především novým spouštěcím systémem.
23.7.2007 21:34 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
náhradou sysVinit za upstart? To samozřejmě taky. Přesto mám pocit, že diskuze o rychlosti startu sstému nebo aplikace jsou uvalené. Pokud není rozdíl 2000% nemá to význam.
23.7.2007 23:15 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Po týdnu s notebookem, na kterém blbne suspend, by tě takové kecy přešly. :-P

BTW potřetí se ti už registrovat nechce, TuxClustře? :-D
freshmouse avatar 23.7.2007 23:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
BTW potřetí se ti už registrovat nechce, TuxClustře? :-D
Já si to taky myslím, že to je on. :-)
Luboš Doležel (Doli) avatar 23.7.2007 23:50 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Leda že by změnil ISP.
24.7.2007 10:24 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
meho srdce sampion.....
24.7.2007 11:17 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
O cem to tu sakra mluvite?
24.7.2007 10:24 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Dalsi uzivatel je pry "TuxCluster".... jak to asi jen dela, ze se nam tak mnozi.... Zacina mi tady neco unikat :-D
freshmouse avatar 23.7.2007 21:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
A nepravda? Třeba to, že Ubuntu nespouští "nic".
23.7.2007 21:26 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
a co ty uvozovky. Máte problém s porozuměním psaného textu?
freshmouse avatar 23.7.2007 21:27 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
?
23.7.2007 21:29 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
ono totiž "NIC" není totéž co NIC.
23.7.2007 21:32 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
"Aha" :)
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
23.7.2007 21:38 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
100 naprosto bezvyznamnych bodov ;)
freshmouse avatar 23.7.2007 21:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Já tedy neznám lékařský posudek vašich očí, ale ty uvozovky tam mám taky. Pozdravujte očaře.
23.7.2007 21:38 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
já netvrdím, že jste neopsal NIC s uvozovkami. Já tvrdím, že "NIC" považujete za NIC. Protože jinak by jste NESPOUŠTÍ "NIC" nenazval nepravdou, neboť Ubuntu opravdu při porovnání s openSUSE "NIC" (pro nadutce "NIC" = Málo služeb) nespouští...
freshmouse avatar 23.7.2007 21:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
)))))) Jsem rád, že někdo ví lépe než já, co za co považuju. Nehledě na to bych si přál nějaké serióznější porovnání, než opravdu při porovnání s openSUSE "NIC" (pro nadutce "NIC" = Málo služeb) nespouští.... Děkuji.
23.7.2007 21:47 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
strejda google pomůže (pro nadutce http://www.google.com)

http://en.opensuse.org/Ubuntu_and_Upstart

dokonce jsem našel i českou verzi + diskuze:

http://www.suseportal.cz/kategorie/novinka/rychlost-startu-opensuse-vs-ubuntu
freshmouse avatar 23.7.2007 21:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Pro nadutce:
Nehledě na to bych si přál nějaké serióznější porovnání, než 'opravdu při porovnání s openSUSE "NIC" (pro nadutce "NIC" = Málo služeb) nespouští....' Děkuji.
Z příspěvků výše vyplývá, že chci porovnání toho, co SuSE a Ubuntu spouští, NE tři čísla s rychlostmi startu.
23.7.2007 22:00 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
v tom případě vám doporučuji číst si můj odkaz stále znova a znova, až si toho všimnete. Pokud jste ovšem natolik slepý, že ten rozpis nevidíte, tak máte smůlu.

PS.: máte ho tam dokonce barevně :-D
freshmouse avatar 23.7.2007 22:05 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Našel to někdo?
23.7.2007 22:08 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Božínku, šak sa obaja ukľudnite. Myslím, že ste to zbytočne vyhecovali. Nesledoval som príliš pozorne celú diskusiu, ale myslím, že pri troche snahy obaja pochopíte, čo ten druhý chcel povedať.
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
23.7.2007 22:11 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
matko terezo, radsi se do toho neplet :D
23.7.2007 22:12 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Pokoj do tvojho srdca, mladý muž :)
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
DjAARA avatar 23.7.2007 23:50 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Našel…
23.7.2007 21:16 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
1) moje nic je uplne postacujuce

2) ked windows s paralelnym startom sluzieb je porovnatelny s nejakym workstation s obycajnym SysV init (aj s nejakymi servermi), tak nemas velmi nad cim onanovat

3) start X az nakoniec je pekny zvyk (a este som nastastie nemal s nijakym inym tu cest)
23.7.2007 21:19 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Keď po štarte Ubuntu zadám ps -A, nezdá sa mi, že by tam toho bolo zrovna málo. Aj keď to nemusí hovoriť o všetkom. Plus v prípade Ubuntu a klonov za to možno môže sysvinit :)
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
23.7.2007 21:19 Honey | skóre: 9 | blog: honey | Rudolfov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Nenabyl jsem dojmu, že by Ubuntu spouštělo služby až po bootu (dejme tomu, než naběhnout Xka). Na druhou stranu je potřeba, aby OS spouštěl tolik služeb, jako spouští Suse? A co já mám zkušenosti, tak OpenSuse 10.2 si ještě hodně dlouho chroupalo, než se uklidnilo v KDE (njn, holt, než najedou služby jako Beagle nebo ty šílené Update managery YaST).
make: *** [all] Error 2
23.7.2007 21:30 AlCapone
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Potřeba to není. Všechen ten bordel typu ZMD ihned po instalaci opensuse odinstaluju. Určitě to není ideální stav.
23.7.2007 23:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Mnohem snazší je Beagle, AppArmor a ZMD vůbec neinstalovat (přinejmenším dvě ty věci jsou na dvě kliknutí - celkem) a systém se pak dokonce nainstaluje o něco rychleji. ;-) Přinejmenším to třetí v openSUSE 10.3 ve výchozí instalaci vůbec nebude a co jsem teď instaloval alphu 6 na mírně neaktuálním Athlonu XP, přišlo mi, že startuje přeci jen o něco svižněji. :-) Tak já bych se nechal překvapit, vývojáři šli do sebe a s balíčkovačem (který fíčurami oplývá velmi dobře, rychlostí však zatím méně) zrovna docela solidně zacvičili, tedy aspoň podle posledního profilování.
24.7.2007 00:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Pěkný neodkaz. ;-)
24.7.2007 00:33 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Šmarjá, to jsem to zas jednou vymňouk', to nemělo být "a", ale "em"... :-( :-D
24.7.2007 12:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Přinejmenším [zmd] v openSUSE 10.3 ve výchozí instalaci vůbec nebude …

Nejen že nebude ve výchozí instalaci, ale v alpha 5 dokonce není vůbec. Alpha 6 si asi nevyzkouším, protože na webu bohužel nejsou delty CD (jen delty DVD) ani kompletní DVD, takže bych si musel stáhnout kompletní DVD alpha 5 a deltu 5-6, což mi přijde celkem uhozené; takže si radši počkám na první betu.

24.7.2007 22:09 Honey | skóre: 9 | blog: honey | Rudolfov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
alfa, beta, gamma, delta :-D
make: *** [all] Error 2
24.7.2007 23:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
O gammě jsem nic nepsal… :-)
Václav 23.7.2007 21:48 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
No nevím, pokud si dobře vzpomínám, každý démon který jsem v Ubuntu nainstaloval se mi automaticky spouštěl při startu systému. Ovšem ten jejich Upstart nebo jak se to jmenuje prostě nějaký efekt má :-)

Ten přístup "nespouštím nic co uživatel nechce" je, jak Freshmouse říkal, spíš doménou distribucí jako Gentoo, Arch, Slackware.... Tam je rychlost náběhu větší znatelně, ale když se to Ubuntu oseká, docela to dotáhne.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Jan Drábek avatar 24.7.2007 09:32 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Dovolím si nesouhlasit, jednu instalaci opensuse spravuju a původně nabíhala 3 minuty (P4 2,66 Ghz, 512 MB RAM dualchanel, SATA disky) snažil jsem se vypnout nepotřaebné věci při bootu, ale u většiny věcí se to nepodařilo... a dalších moc služeb nezbývá... Přesto se startují spousty přebytečných služeb. Stáhnul jsem to na 2 minuty 40 sekund. Windows nabíhají za 40 sekund (zaprasená instalace).
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
24.7.2007 14:03 Vinicius
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
On totiz YaST na pokyny k vypnuti sluzeb moc nereaguje a kdyz k nektere sluzbe dam "nespoustet", tak po restartu bezi zas. Hmmm.
24.7.2007 14:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Mně se to tedy ještě nestalo. Už jste to reportoval?
24.7.2007 15:35 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Zajímavé. Mému stařičkému notebooku s 1GHz Pentiem III a 256 MB paměti trvá boot openSUSE 10.2 (do okamžiku, kdy dokážu rozkliknout startovací nabítku KDE) devadesát sekund. A to mám pomalý notebookový disk. A ta instalace není zrovna z těch nejčerstvějších. Prakticky nic jsem nevypínal. ;-)
24.7.2007 15:37 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
OndraZX avatar 23.7.2007 22:27 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dovolim si nesouhlasit. SuSE 9.3 byla posledni velmi podarena verze. Ty dalsi nestaly za nic. SuSE jsem pouzival od verze 6.2 cca rok 2000 az po verzi 9.3 (Poctive jsem kupoval kazdou krabici). Trochu vkladam nadeje do 10.3 (pry odstrani ten bordel co v distribuci je) uvidime - bohuzel posledni vydana develop verze mi nejde nainstalovat.

YAST 1 - tzn. textova verze byl naprosto super, soucasne verze podle meho nazoru maji naprogramovany "cekaci cykly", protoze jinak nepochopim, proc zobrazeni okna s par ikonami trva tak dlouho. Ani se nechce verit, ze YAST je vyvijeny v CR - nechce Abicko udelat rozhovor s vyvojari YASTu, proc je tento v minulosti skvely konfiguracni nastroj "zprasen" do nepouzitelne podoby?
23.7.2007 22:59 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
chces poznat rychlost ..... dej tam slack .. a taky se o systemu dost naucis ....

u gentoo je to o tom jak se clovek o system stara ...a hlavne co tam vse je
USE="-gnome -kde";turris
Rezza avatar 23.7.2007 23:05 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
I ten Slack se casem zasere... Dostal jsem se do stadia, kdy byl nepouzitelny :( Bohuzel system, ktery zustane ve stavu jako po prvnim bootu neexistuje...
24.7.2007 00:35 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Live CD? :)
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
24.7.2007 09:23 miro | skóre: 19 | blog: miro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Existuje, nainstaluj system, zmen cely oddiel na read only a mas :)

Druha vec je, ze taky system je na dve veci...
24.7.2007 21:23 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
nezasere, jestli jo, tak pebkac, mam nainstalovanou 8, preupgradovanou na 11, ted tam pude pres to 12 a zasranej neni, proste to ani zasrat nejde.
24.7.2007 21:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
:-) :-) :-)
belisarivs avatar 23.7.2007 23:03 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jenom by me zajimalo, jak mohlo Gentoo s vice vecma zpomalovat. Pokud je Ubuntu rychle, tak Gentoo musi byt rychle prinejmensim stejne.

To, ze se nainstaluje nekolik knihoven, nema na nic vliv. Pokud se nahazuje vice demonu a podobnych programku (cili trva dele start a spotrebovava se vice systemovysh prostredku), tak proti tomu neni imunni ani Gentoo ani Ubuntu.

Ja jsem mel tu cest s Live CD Suse (asi 9.x uz si nepamatuju) a prislo mi pomerne svizne (v ramci moznosti).
IRC is just multiplayer notepad.
Rezza avatar 23.7.2007 23:04 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja jsem ted zkusil Arch oproti Suse 10.1 a je to fakt rychlejsi - jen po instalaci Archu nic nefunguje, vse je potreba rucne (a to jsem odkojeny Slackwarem!) a nic nejede bez Googlovani... Takze bych se ted spis priklanel zase ke Slacku s repozitari Archu! Jen je otazka, co to udela, az se tam doinstaluji vsechny sluzby co mi bezi v Suse a tam nejvic zpomaluje boot Kopete!!! Ale kdyz ho milujes, neni co resit... Tak asi pockam na 10.3 a budu spokojeny parchant (snad, ZMrD uz tam nebude, repozitare se pry budou popravovat)... A stejne planuji vic RAMky a hlavne rychlejsi disk - nejvetsi brzda
belisarivs avatar 23.7.2007 23:09 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
No, Slackware je snad jeste vic hardcore nez Arh, ne?

Jak muze Kopete zpomalovat boot? Vzdyt nabiha az po prihlaseni.
IRC is just multiplayer notepad.
Rezza avatar 24.7.2007 07:44 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Ja beru bootem to od pusteni notasu az do chvile, kdy je system pouzitelny! Kopete se pousti pri startu a trva mu to silene dlouho, meli by kluci udelat nejake optimalizace, s tim mojim milionem kontaktu a uctu je uplne v haji makovem...
24.7.2007 00:36 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
No, Arch je Slackwaru podobný co se stylu řešení týče (KISS a pod), ale to neznamená, že je všechno úplně stejné… Imho hledat a ručně rozcházet se musí u obou dister v podobné míře (i kdyz zalezi na hw a spouste dalsich veci)- jde spíš o to, že na Slacka jste víc zvyklý - teda aspoň já jsem měl z Archa ze začátku podobný pocit, ale na pacmana a PKGBUILDy se mi zvykalo rychle :-)
A co se OpenSuse týče, měl jsem ho na notebooku něco přez půl roku a nebylo to nějak hrozné: ZMD jsem vyhodil a po uvodním instalačním klikání už jsem neměl důvod se v yastu hrabat - pak už jsem instaloval přez smart a sem tam něco změnil v nějakým konfiguráku.
There is no point in being so cool in a cold world.
Rezza avatar 24.7.2007 07:49 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Je hodne podobny, to se mi libi... Ale Slackware po instalaci je vesmes nastaveny! Arch je az moc minimalizovany - trebas uz jenom alespon ty defaultni locales tam mohly byt pripravene... Sanci mu porad jeste dam... Jinak v SUSE jsem byl v Yastu jen parkrat a to ze zvedavosti - po instalaci neni potreba, vsechno jede napoprve, Smart pouzivam samozrejme taky a jedine co jsem se hrabal rucne bylo, kdyz jsem rozjel jadernicku s libata a tak jsem vsechno prehazel. To je dalsi otazka u OpenSUSE - vyvojovy cyklus a zmena na jeden rok. Na stranu jednu nema clovek tu uplne nej distribuci, na druhou stranu ten rok je celkem dost casu na vetsi zmeny a otestovani. Uvidime s 10.3.
Bluebear avatar 23.7.2007 23:08 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Názor, že SuSE je pomalé, mě trochu překvapuje; sám mám openSuSE 10.2 doma a připadá mi rozumně rychlé. Jde opravdu o rychlost běhu aplikací, nebo jen o to, že boot a YaST jsou pomalé?

Při běhu aplikací by neměl být k pomalosti důvod; aplikace jsou zkompilované plusmínus stejně jako ve většině jiných dister. Pokud na nějakém konkrétním stroji je SuSE výrazně pomalejší, myslím, že SuSáčtí vývojáři by o tom velmi rádi dostali zprávu, protože je to divné a mělo by se zjistit, co se to tam děje.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
23.7.2007 23:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Musíš to "u" více zalévat, aby vyrostlo... ;-)
23.7.2007 23:50 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
aspon je vidno kto zazil SuSE ;P
23.7.2007 23:56 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Tss, já zažil i Commodore C=64 Bedienungshandbuch! :-D :-D
freshmouse avatar 23.7.2007 23:58 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Teď jen čekám, kdo první začne o Vietnamu. :-)
24.7.2007 07:20 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
o tomhle jsem již před válkou mluvil s okresním hejtmanem...
Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
24.7.2007 09:41 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
freshmouse avatar 24.7.2007 09:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
To druhé je klasika. :-D
24.7.2007 09:44 Honey | skóre: 9 | blog: honey | Rudolfov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Při běhu aplikací by neměl být k pomalosti důvod
I pomalost pri behu aplikaci jsem zpozoroval (nejlepe se to pozoruje na startu konqueroru apod.), ale to bych prisoudil male ramce a nutnosti casteho swapovani. Kubuntu po instalaci asi zabira min ramky a tak beha rychleji.
make: *** [all] Error 2
Jardík avatar 24.7.2007 00:40 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já jsem nedávno nainstaloval Gentoo a myslím, že je tou nejpřizpůsobitelnější (snad jsem to slovo nezvoral) a nejrychlejší distribucí, která existuje. Kdysi jsem používal Arch, Slackware, Ubuntu, Mandrivu, SUSE i SuSE, Fedoru, ale Gentoo je jediná distribuce, která mi nabízí software kompilovaný přímo na míru mého procesoru, bez zbytečných závislostí na kravinách, které nikdy nepoužiju.
Věřím v jednoho Boha.
belisarivs avatar 24.7.2007 08:12 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Jak je to s velikosti stahovanych veci? Zkousel jsem kompilovat ff a misto ~8 MB baliku jsem tahal ~40 MB. Myslim, za na to bych se mohl v pripade treba OO.o nebo KDE zvysoka.
IRC is just multiplayer notepad.
Jardík avatar 24.7.2007 17:39 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Je sice pravda, že zdrojáky jsou někdy větší než zkompilovaný progrem, ale potom ten stáhnutý soubor můžete klidně smazat a ve výsledku třeba bude mít i 6 MB kvůli nezakompilování některých "nepotřebných kravin". Jinak zrovna OO.o (a spoustu dalších věcí) si můžete volitelně stáhnout jako binární balík (ale já si to raději zkompiluju na míru).
Věřím v jednoho Boha.
24.7.2007 11:09 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
ty vole, to sa clovek zasmeje, ked stretne novozrodeneho gentoo usera :DDD
cezz avatar 24.7.2007 05:24 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Suse ma hlavne neuveritelne pomaly package manager. To ma potom clovek pocit, ze updaty su za trest..
Computers are not intelligent. They only think they are.
martin() avatar 24.7.2007 08:35 martin() | skóre: 6 | Prievidza / Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Ja mam athlon 2800+, 512 mb ram a nepripadami mi pomaly (yast). ak je u mna nieco pomale tak je to internet :-(.

Inak k tej pomalosti bootu - mne startuje cca 1,5 minuty. Zbytocnosti ako zm(r)d, automaticke aktualizacie a ssh server odisli uz davno do vecnych lovist.

Po starte sa mi obnovuje session, takze este nejakych 20 sekund (cca, nemeral som) si pockam :-/.
Hovor múdro, nepriateľ načúva ! -- S. J. Lec --
freshmouse avatar 24.7.2007 08:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Jeden a půl minuty na Athlon 2800+ a 512 MB RAM? I po tom, co jsi odstranil ZMrDa a další součásti? Nevěřím. Buď máš tak deset tisíc let starý disk, nebo je SuSE pomalejší než duševní vývoj Jiřího Paroubka!
martin() avatar 24.7.2007 09:18 martin() | skóre: 6 | Prievidza / Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
/ je na hda7, /home na hdb9. Na oboch je ext3. hda je maxtor 80 GB ( stary cca 3 roky), hdb 250 GB seagate (necely rok), oba su ata.

Nie si prvy komu sa to nezda ... (okna© mi kedysi startovali pod minutu)
Hovor múdro, nepriateľ načúva ! -- S. J. Lec --
cezz avatar 24.7.2007 08:59 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
No tak mne teda pomaly pripada.. Ked to porovnam s apt-get tak rozhodne. ;-) Co by na to povedali slackwaristi, to uz naozaj neviem. :-D
Computers are not intelligent. They only think they are.
24.7.2007 09:03 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
... smazal i Gentoo (stale mluvim o machinaci na jednom a tom samem PC), vrátil jsem zpět Suse 9.2 a konečně jsem prozřel, že Suse 9.2 není správná volba pro můj starý počítač. Dal jsem tam Kubuntu (ubuntu ne - nesnesu GNOME ;-)) a rychlostní rozdíl je obrovský.
nějak mi unikla nit myšlenky - ten rychlostní rozdíl ve prospěch Kubuntu je míněn jenom oproti SUSE nebo i oproti Gentoo?

pokud i oproti Gentoo, tak zakládám sbírku na podplacení nějakého vývojáře z *buntu, ať vyzradí ta tajná nastavení GCC ...
24.7.2007 09:40 Honey | skóre: 9 | blog: honey | Rudolfov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Oproti gentoo ne - to bych si prece nedovolil ;-)
Pomalost gentoo byla maximalne zpusobena mym spatnym spravcovstvim. Ale nutno podotknout, ze na tom starem pocitaci mi Portage behal dost pomalu.
make: *** [all] Error 2
24.7.2007 23:59 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuční prozření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam podobne zkusenosti. Jakozto spokojeny uzivatel Debianu na PC jsem si ho nainstaloval i na novy notebook. Bohuzel mnoho veci nefungovalo a tak jsem zkusil OpenSUSE 10.2. Nektere veci oproti Debianu opravdu zacali bez prace fungovat(zdaleka ne vse, treba uspani do ram neslo). Jenze ta rychlost - hlavne zmrd a dalsi ruzne instalacni nastroje. Proste jsem tu rychlost nevydrzel a hodil tam zpet Debiana. Ale protoze jsem byl tam kde predtim, napadlo me zkusit nekym zatracovane a nekym vychvalovane Ubuntu. Rychlost subjektivne stejna jako Debian, jen zacalo fungovat jeste vic veci nez v OpenSUSE(krome wifiny kterou az budu potrebovat tak rozbehnu rucne, snad vse). A mam po ruce Aptitude.
PlnýBus - spolujízda student taxi nejen pro studenty

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.