Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 10:38

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
vencour avatar 7.12.2005 20:32 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

S tim odškrtnutým zadáním mi to taky tak přijde, jsou takoé neprůrazné.

Jelikož silně používám Kilometrickou banku, tak mne nutnost kupovat lístky nepostihuje, s výjimkou místenek. Teď se dokonce dá i platit (minimálně na Hlaváku v Praze) kartou, čili je to ještě pohodlnější a příjemnější.

Se situací ČD to ale je trochu složitější - musí třeba platit silniční daň za naftu, čili kdo ví, jaké lobby se v tom vyskytují.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
7.12.2005 21:33 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Zkus zaplatit kartou na takovém nádraží v Písku :-) No, spíš, zkus si tam vůbec koupit jízdenku. Občas to není jednoduchý úkol.
Copak toho není dost?
Luk avatar 7.12.2005 23:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Zajímavé je, že na Slovensku (minimálně tam, kde jsem měl tu čest navštívit nádraží, např. v Popradu) brali karty úplně normálně už řadu let před tím, než se to u nás s velkou slávou spustilo na Praha-HN jako pilotní projekt.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
vencour avatar 7.12.2005 23:14 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...

Kde jsou problémy s lístkama, tak tam si je kupuju (mám) rovnou zpáteční.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
JiK avatar 7.12.2005 20:48 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ad domenovy spekulant...

Neni to tak, ze i kdyz si zaregistrujes domenu, muze Ti ji v cesku soud vyvlastnit? Byl myslim nejaky pripad domeny dagmarhavlova.cz, kde soud rozhodl, ze domena patri Veskrnove, protoze ona je vic dagmarhavlova nez nejaka cizi zenska (se spravnym jmenem) kterou si sehnal ten spekulat.

Ale mozna se pletu a Ceske soudy cti nedotknutelnost soukromeho majetku.
Jirka Cech
Luboš Doležel (Doli) avatar 7.12.2005 21:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
U českých soudů hodně záleží na známostech, popularitě osobností apod. Kdyby si někdo zaregistroval lubosdolezel.cz, tak už vidím, jak mi ten soud tu doménu přiřkne.
role:       	Nadace Dagmar a Vaclava Havlovych VIZE 97
address:       	Vorsilska 10
address:       	Praha 1
address:       	110 00
address:       	The Czech Republic
JiK avatar 7.12.2005 23:51 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
U českých soudů hodně záleží na známostech, popularitě...

nojo, soudruhu, vsichni jsme si rovni, ale nekteri jsou si rovnejsi. Vitej v socialismu.
7.12.2005 23:58 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Jak taky jinak, když většina soudců jsou komunisti.

Víte jak v 50.létech studovali doktoři práv? Protože komunisti nechali spoustu právníků postřílet a pozavírat do gulagů, vymyslel se právnický rychlokurz - JUDr.em za půl roku (znalosti netřeba, stačilo správná politická orientace). Mnozí z těchto lidí ještě soudí.

Samozřejmě v pozdější době se to trochu změnilo - byly potřeba alespoň nějaké znalosti, ale hodně správné politické orientace - těchhle soudců je v ČR většina.

Se soudy je to tu vůbec postavené na hlavu:

soudci můžou rozhodnout, že snížení platů soudcům je protiústavní

když se někdo odvolá proti rozhodnutí soudu z důvodu podjatosti soudce a odvolání vyhraje, případ dostane ten samý soudce (to je mimo jiné běžný jev: když Berdár střílel na okolojedoucí auto, vyšetřovatel nezahájil trestní stíhání - po zásahu nejvyšší státní zástupkyně to vyšetřuje ten samý člověk; když policajti zkopali chlapíka na CzechTeku, nebylo u nich shledáno pochybení - po stížnosti to vyšetřuje tentýž kontrolor)
Quando omni flunkus moritati
JiK avatar 8.12.2005 10:47 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
koho jste si zvolili, toho mate.
Pavel Stárek avatar 8.12.2005 20:11 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Trošku bych to poupravil, z dovolením:

Koho jsme si zvolili, toho máme - bohužel

Takže asi tak.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
8.12.2005 20:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Patičkáři, pche, zase jsem si něco nestačil patentovat :-)
Copak toho není dost?
Pavel Stárek avatar 9.12.2005 17:02 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
No už je pozdě :-) Ale jinak ten webík s textama je super, to se musí nechat.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
8.12.2005 21:40 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Já jsem je nevolil.
Quando omni flunkus moritati
Saljack avatar 7.12.2005 21:11 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ČD úplně nesnáším vlakem jedu jedině tehdy když už neni jiná možnost jsou to takový blbci až je mi hamba. Ty lístky jsou ukrutně drahý
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
8.12.2005 07:12 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
To u mě je to přesně naopak. Pokud někam jedu, vždy se poohlížím po vlaku jako první možnosti. Vlakem cestuju rád. Lístky ukrutně drahé? Ano, bez slev to není nic příjemného, ale například necelé tři stovky za cestu přes celou ČR (na junior pas) mi tak hrozné nepřijdou... Ještě bych žádal vysvětlení, proč jsou to podle tebe blbci...
8.12.2005 10:22 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Tak se podívej níž, pár důvodů se tam píše.
Quando omni flunkus moritati
8.12.2005 14:06 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
No já taky volím vlak jako možnost číslo jedna. Je to sice leckdy dost naprd, ale furt lepší než jiné alternativy :-)
Copak toho není dost?
7.12.2005 21:31 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Marketing, nové motoráky, hm, no, já bych se prozatím spokojil s omezením výskytu zpoždění v řádu hodina a něco…
Copak toho není dost?
7.12.2005 23:52 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
V současné době jezdí vlaky stejnou průměrnou rychlostí jako za první republiky. Průměrné zpoždění je větší.
Quando omni flunkus moritati
8.12.2005 00:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Nebyl bych proti tomu, aby bylo takové tvrzení něčím podloženo ;-)
Copak toho není dost?
8.12.2005 00:32 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Tak v tom bohužel nemůžu sloužit. Někde jsem to slyšel, ale to je tak všechno ;-)

No ale s tou průměrnou rychlostí - jezdím pravidelně rychlíkem, který trasu 100km ujede za 1h40min - průměr je cca 60km/h - to se IMHO dá snadno překonat i s parní lokomotivou.
Quando omni flunkus moritati
8.12.2005 00:41 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
No to je teda rychlík :-) (s parní lokomotivou se dá jet klidně dost rychle, záleží na tom jakou) Ale jestli do toho počítáš i čekání ve stanicích a podobné?
Copak toho není dost?
8.12.2005 00:52 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
No abych pravdu řekl, čekání ve stanicích mi přijde trochu zbytečné. IMO vlak přijede, zastaví, lidi vystoupí, lidi nastoupí, vlak odjede. České dráhy před ten poslední krok přidávají "čeká se na smilování boží" (nebo jánevimnaco.)

Další zdržování je, když ten vlak čeká před každým nádražím, než se někdo uráčí přepnout semafor.

A aby toho nebylo málo, na některých místech jsou koleje v takovém stavu, že se tam smí jet maximálně 60 nebo taky míň (jeden by to neřek, ale i vlaky mají dopravní značky na omezení rychlosti :-))

Zpátky k parní lokomotivě - dneska by asi normální vlak neporazila - z důvodů uvedených výše.

Asi před měsícem jsem četl na idnes, že v ústeckém kraji (asi, možná v královéhradeckém, už nevím) ČD nevyhrály konkurz na provozování regionálních spojů - budou tam jezdit vlaky nějaké jiné společnosti.
Quando omni flunkus moritati
8.12.2005 00:58 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
No, další důvody proč vlak čeká ve stanici ačkoliv už lidé nastoupili i vystoupili může být třeba ten, že se čeká na protijedoucí vlak. To můžu stokrát nadávat na bordel v ČD, ale přeci jen bych v tomhle případě raději respektoval, že je tam jenom jedna kolej :-) (je fakt, že občas se zaměstnanci ČD pokouší tohle zbytečné čekání odbourat, ale pozůstalí to pak těžko nesou ;-)) Pak je taky třeba vzít v úvahu, že na sebe ty vlaky nějak navazují.
Copak toho není dost?
8.12.2005 01:10 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
...že se čeká na protijedoucí vlak

To znamená, že jsou jízdní řády naprd (každejch pár kilometrů je nějaká stanice, kde se můžou dva vlaky vyhnout a nezdržovat se) nebo někdo není schopnej je dodržet.
ale přeci jen bych v tomhle případě raději respektoval, že je tam jenom jedna kolej
Mám tu zkušenost, že největší zpoždění se nabírá na úseku, kde jsou koleje dvě.
Pak je taky třeba vzít v úvahu, že na sebe ty vlaky nějak navazují.
...a z toho vyplývají takové absurdity, jako že rychlík nebo expres čeká na příjezd osobáku, kdežto když má rychlík zpoždění, tak mi osobák ujede.

(Asi toho nechám, čím víc přemýšlím na tímhle tématem, tím víc mi stoupá krevní tlak ;-))
Quando omni flunkus moritati
8.12.2005 14:08 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Absurdity, no, jezdím ráno rychlíkem Plzeň - Brno, který u nás na nádraží čeká na motoráčky od Volar a Březnice :-) Sice jenom výjimečně, ale přeci :-) Taky mi to přijde trochu divné, ale na druhou stranu nevím jak to řešit líp.
Copak toho není dost?
8.12.2005 07:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Vlak čeká proto, že jízdní řád je nastavený s rezervou (hlavně nepřecenit síly :) ). Tedy tam, kde by to vlak stihl ze 10 minut se napíše 12 minut. A pokud se normálně jede, tak tam dvě minuty do odjezdu (podle řádu) vlak čeká. Tak mi to bylo vysvětleno a je fakt, že ve vlacících na Slovensko se občas na "pravidelný odjezd" vlaku čeká docela dost. Byl to pokus odstranit zpoždění. Prostě si je už předem napsat. Ani tohle lišácké řešení však nevyšlo.
Ale to je informace "per huba", byť od muže od drah.
Parní lokomotiva dokáže svištět proklatě rychle. V tom to není. Spíš v kolejích, které od dob Jeho Císařského Apoštolského Veličenstva Franty I. místy nikdo nepopravoval. :)
Ono se tvrdilo, že co do rychlosti vlaku na trati Praha -- České Budějovice konkuruje i původní koňská dráha.
Ještě zajímavost: Kdysi se drahám věnovala péče značná. Na trase Praha -- Děčín je u Prahy zříceninka (naproti Tróje). Ta byla udělaná uměle, aby bylo z vlaku na co koukat. Ostatně na této trase je i nejdelší most v Praze.
Nepřestává mi fascinovat, že autobusy, které může zaskočit všechno možný, jezdívají včas a dráhy, které mají cestu pro sebe, ve své réžii a mohou si provoz sami organizovat, to nedokážou. Ostatně jsem se nejednou ptal výpravčího, zda bude mít vlak zpoždění. Začal bádat v technice na stole a pak z něj vylezlo, že se zdá, že už z Berouna snad, nejspíš, vyjel...no že si myslí, že teda pokud tam není ještě jinej vlak o ktrerým neví... Nezapomenutelná scéna z nádraží: Přijíždí nákladní vlak a výpravčí hovoří s mašinfírou: "Co tady děláš?! Sem má přijet osobák!" "Si mi sem sám poslal, ty vole!" "Za chvíli je tady, jeď s tím do pr..." To jsem viděl a slyšel. Nekecám!
8.12.2005 08:00 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Vlakem jezdím poměrně často a pozoruju, že kvalita jízdy skutečně roste. A to myslím vážně. Pokud sledujete akční slevy, dá se jet levněji, je to pohodlné, bezpečné.

Zpoždění bývá někdy, ale v poslední době se mi nestalo, že by "svévolné" zpoždění bylo větší než 10 minut. "Svévolné" píšu proto, že nevím, odkud to zpoždění pochází. Včera jsem viděl, jak některé vlaky měli i 360 minut, ale jely ze Slovenska a na horách byla sněhová kalamita. A když se zaboří takový vlak, těžko ho ostatní vlaky jen tak objedou, zvlášť, když některé jezdí třeba v 10 minutových odstupech za sebou. To se tam pak pěkně naštosuje.

Taky musíme brát v úvahu, že případná havárie na železnici často zdrží všechny vlaky, projíždějící po stejné trase, protože to prostě nestihnou všechno přesměrovat. A zajímavé je, že sebevrazi častěji skočí pod vlak než pod autobus - holt on ten vlak přece jenom nezastaví a nevyhne se.

Co se čekání týče, určitě tam hraje roli časová rezerva. A dobrým zvykem je, že poslední přípoj vždycky čeká, ať je to rychlík nebo osobák. Nevím, jak by lidi reagovali, kdyby jeli ze spářky domů a v mrazivém lednu by na jejich zpožděný vlak (a třeba proto, že nějaký bambus zatáhl v opilosti za záchranou brzdu) nepočkal poslední spoj. Jinak odjezdy vlaků také závisí na rozhodnutí výpravčích, takže se může stát, že se výpravčí rozhodne v jedné stanici čekat a na dalším spoji v jiné stanici se rozhodnou jet, pač tam jede třeba víc spojů. A nebo to udělá zakomplexovaný člověk schválně, může být.

Nepracuju na ČD a nemám tam ani příbuzné, jenom si myslím, že spoustu věcí jim vytýkáme neprávem a často si vylejeme vztek na lidech, kteří za to ani nemohou - průvodčí. Takže to byl můj příspěvek do diskuse.
Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
8.12.2005 08:26 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Průvodčím, ani mašinfírům nenadávám. Stejně jako pošťákům, kteří za to, že dopis jde týden (v naprostě většině případů) nemohou (to vím, byl jsem tam na brigádě). Kvalita roste, zpoždění klesají (ale nějak pozvolna). V letech tak 198O a dál, na trati Beroun -- Praha bylo 20 minut zpoždní základ a rekord byl snad 210 minut. Navíc mám vláčky rád.
Ryba smrdí nejspíš od hlavy. Nějak je ten pokrok pomalý a některé nápady jsou zmatečné. Mimochodem, pokud vím, vlak už čekat na přípoj nemusí a bylo zrušeno nařízení, že pokud vám pro zpoždění ujede přípoj, dráhy vrací peníze. Takže vlak ujede, jdete na autobus a nebo stopovat a peníze si nechá dráha. Zmatečné jízdné (průkazka na rok slevy, zrušené zpáteční na víkendy ... A tak dál...
BTW. Ten nejdelší most v Praze je Negrelliho viadukt.
8.12.2005 11:02 prageroj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
postaci a postacky (posledni mile) jsou nejhorsi sorta:

1) v lepsim pripade hazi do schranky upozorneni, ze jsem nebyl zastizen, i kdyz jsme cely den doma; v horsim pripade se neobtezuji udelat ani to

2) pres opakovane upozorneni velke zasilky (casopisy) treba rozemelou na melasu, jen aby je narvali do mensi schranky. vcetne vlozenych cd atd (pokud cd predem nekdo neukradl). nejsou schopni pochopit, ze maji casopis nechat ze schranky vycuhovat, ne ho nicit.

3) navzdory bodu 2) nachazim beznou postu bezne na zemi, na chodbe v baraku i pred nim. ze by ji nekdo ze schranky vyndal dodatecne je pritom vylouceno, schranka je bytelna.

4) v pripade baliku casto nenastane pripad 1), nybrz je predan zcela nahodne osobe bydlici ve stejnem dome (nebos ousednim vchodu!!!), aniz bych dostal jakekoliv upozorneni. nekolikrat se mi stalo, ze jsem od takove osoby dostal balik prazdny nebo mi tvrdila, ze nic nedostala.

5) poda-li clovek stiznost, obcas dostane i vyhruzny anonymni dopis

zlate ceske drahy
8.12.2005 11:20 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Jééé. Tak to já pošťáky nehlídám. Já mám jen zkušenost z našeho maloměsta a ta je dobrá. Ta brigáda je 20 let tomu nazad. :)
8.12.2005 14:19 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
To taky může nějaký takový být kdo by vláčky rád neměl? :-) Mám doma ještě krabici s nějakýma TT kolejema, výhybkama, vagónkama, mašinkama a takovými skvosty jako ručně lepené baráčky a to všechno (až na ty baráčky) made in DDR, jak taky jinak :-)
Copak toho není dost?
8.12.2005 21:42 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
To mám doma taky. Visí to na stěně a kvůli dvěma monitorům a počítačům to nejde sklopit :-)
Quando omni flunkus moritati
TomCat avatar 29.12.2005 06:54 TomCat | skóre: 11 | blog: Proti proudu | Praha-západ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Jejda a nechceš se jich třeba zbavit? ;-)
Lazarus Long: Hloupost nelze vyléčit penězi, výchovou a dokonce ani zákony. (Robert Anson Heinlein - Dost času na lásku)
8.12.2005 14:15 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Hm, dobrý, já si k jízdnímu řádu ještě sám připočítávám nějaké rezervy a nespěchám :-) A stejně mi ještě nic nestačilo ujet :-)

Taky mě to s těma autobusama docela překvapuje. A pozorovat organizaci na nádráží je skvělá zábava. Jeden maník tam běhá a shání mašinu aby moh odtáhnout nějaké vagóny, další se pídí po nějakém vlaku co má přijet a báby co tam prodávají jízdenky sedí někde vzadu a drbou o pěstování ředkviček.

Mimochodem se mi povedlo zformulovat ohledně zpoždění jedno pravidlo: ,,Nejhorší na zpoždění není možnost, že něco nestihnete a přijdete pozdě, ale reptající důchodci.`` ;-)
Copak toho není dost?
8.12.2005 15:28 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
:-) Jsem rád, že jsi pochopil jemný půvab Českých drah. Krom zmíněného, mám stovky nádherných zážitků! Třeba, když se na jednom venkovském nádraží po mém dotazu paní výpravčí zahleděla na koleje směrem k místu, kde se v nekonečnu protínal a pravila : "Ještě nejede!" Na moji žádost o upřesnění (spěchal jsem, je to špatné, ale stane se) svolala takový malý sněm z vyhybkářky, posunovače..a nebo co to bylo... dali hlavy dohromady: "Dneska jede Lojza... ale on bude čekat na Vlastu.. néé, ona mu zahybá, bude spěchat" Nakonec se rada usnesla na čase v jízdním řádu + třicet minut. A opravdu!
Nebo "na šrot" ožralý štíplístek, který se nám snažil ve vlaku prodat lístky (zavřená pokladna). Bylo to dojemné. Ten úkon byl o několik řádů nad jeho možnostmi. Ale on znovu a znovu se vracel, nevzdával se a bojoval jako muž, ba lev. My mu našli rozházené drobné, podávali upadlý jízdní řád, pomáhli nastoupit do vlaku, když z nej neprozřetelně na nějakém nádraží vystoupil... Bylo to poetické a vypovídalo o velikosti člověka v bídě jeho pozemského údělu! Pan Hrabal by měl radost. :-)
To můj kamarád, když jel ze Slovenska a v Hranicích mu řekli, že mají už takové zpoždění, že si má vystoupit a nějak dojet, oni že se mění na vlak zpět, byl nerudný!
8.12.2005 17:25 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
To je vlastně pravda, teď mě napadlo, že je vlastně dost dobře možné, že až zítra pojedu vlakem, tak to vlastně bude ještě třeba vlak včerejší, tedy dnešní, protože to zpoždění se někde musí nasčítat a projevit. Hehe, nebo ne. Už to mám. Tak proto se tak často mění jízdní řád! :-)
Copak toho není dost?
8.12.2005 07:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Vlak čeká proto, že jízdní řád je nastavený s rezervou (hlavně nepřecenit síly :) ). Tedy tam, kde by to vlak stihl ze 10 minut se napíše 12 minut. A pokud se normálně jede, tak tam dvě minuty do odjezdu (podle řádu) vlak čeká. Tak mi to bylo vysvětleno a je fakt, že ve vlacících na Slovensko se občas na "pravidelný odjezd" vlaku čeká docela dost. Byl to pokus odstranit zpoždění. Prostě si je už předem napsat. Ani tohle lišácké řešení však nevyšlo.
Ale to je informace "per huba", byť od muže od drah.
Parní lokomotiva dokáže svištět proklatě rychle. V tom to není. Spíš v kolejích, které od dob Jeho Císařského Apoštolského Veličenstva Franty I. místy nikdo nepopravoval. :)
Ono se tvrdilo, že co do rychlosti vlaku na trati Praha -- České Budějovice konkuruje i původní koňská dráha.
Ještě zajímavost: Kdysi se drahám věnovala péče značná. Na trase Praha -- Děčín je u Prahy zříceninka (naproti Tróje). Ta byla udělaná uměle, aby bylo z vlaku na co koukat. Ostatně na této trase je i nejdelší most v Praze.
Nepřestává mi fascinovat, že autobusy, které může zaskočit všechno možný, jezdívají včas a dráhy, které mají cestu pro sebe, ve své réžii a mohou si provoz sami organizovat, to nedokážou. Ostatně jsem se nejednou ptal výpravčího, zda bude mít vlak zpoždění. Začal bádat v technice na stole a pak z něj vylezlo, že se zdá, že už z Berouna snad, nejspíš, vyjel...no že si myslí, že teda pokud tam není ještě jinej vlak o ktrerým neví... Nezapomenutelná scéna z nádraží: Přijíždí nákladní vlak a výpravčí hovoří s mašinfírou: "Co tady děláš?! Sem má přijet osobák!" "Si mi sem sám poslal, ty vole!" "Za chvíli je tady, jeď s tím do pr..." To jsem viděl a slyšel. Nekecám!
8.12.2005 07:32 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Pardon! Jednou by to bylo až, až. Napsalo mi to při odesílání chybu a já klepl na odeslat znova. Mea culpa.
8.12.2005 10:26 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Jo tak když mi to vypíše tuhle hlášku, tak se nejdřív podívám, jestli se to skutečně nepodařilo. Většinou se to do diskuze přidá, akorát teda na hlavní stránce si toho nikdo nevšimne.
Quando omni flunkus moritati
8.12.2005 11:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Nojo, nojo. Už jsem chytřejší. Já se vrátil jen zpět a nekoukal.
Luk avatar 8.12.2005 09:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Na první republiku důkazy by se asi důkazy sháněly těžko. Mám ale doma staré jízdní řády (okolo roku 1980), které hovoří jasně. Např. Praha-Brno to vycházelo klasickým rychlíkem (IC/EC nebyly) rychleji než dnes. A to nebyl žádný koridor, jezdilo se přes Havlíčkův Brod a v Kutné Hoře se přepřahaly lokomotivy. I tak to bylo rychlejší.

Podobně to vypadalo i s osobními vlaky Praha-Kolín. Jezdily "staré" pantografové jednotky (ještě dnes je jich na tratích plno), a jízda trvala cca o 3 minuty kratší dobu než dnes.

Jízdní řád samozřejmě neříká, jaké bývalo tehdy zpoždění. Ale co si vzpomínám, tak se to od dnešního stavu moc nelišilo.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
7.12.2005 21:41 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zdravim

Popisujes to jako nejakou medialni bombu. Pritom ty "nove" zelene dvoj-vozy s palstovymy cely jsou jen rekonstruovane 810, takze revoluce se nekona. Bohuzel ten nemuzu najit web kde se o tom pise..

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
7.12.2005 22:11 Martin Reichel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Myslíš http://www.parsnova.cz/ ???
7.12.2005 22:14 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
Luk avatar 7.12.2005 23:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Jako mediální bombu to popisuji proto, že z toho novináři mediální bombu dělali (a svůj obličej tam nastavoval do objektivů i obvyklý "maskot" podobných akcí - premiér Paroubek). Z hlediska vozového parku ČD to ovšem skutečně revoluce je - ty staré motoráky jsou děs-běs: topí málo/vůbec nebo naopak moc, jsou tam ukrutně nepohodlné lavice, celé to pořád strašně vibruje, často se porouchávají atd.

Mně šlo spíš o to, že to mohli náležitě obchodně využít. Ovšem realita je někde jinde.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
8.12.2005 14:52 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
To jo. Casto resim tento problem. Vlezu do motoru kde bude mozna vedro a hlavne prisernej kraval od motoru a nebo pujdo dozadu kde bude spis zima nez teplo, ale bude tam vicemene ticho?

Vetsinou to resim tak ze otestuju teplotu v obou vozech a vyberu si az pak :-)

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
8.12.2005 14:55 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Já teda pozoruju většinou přetopeno jak v motoru tak vzadu. Zvuk motoru mi ani nevadí, nevím. Když se nádražáci rozhodnou vykašlat se na vagón a netopit v něm, většinou ho zamykají, aspoň podle mého pozorování.
Copak toho není dost?
Luk avatar 8.12.2005 15:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
No, to je nejlepší. Tahat jeden prázdný vagon navíc. Lidé se mačkají v jednom a ten druhý je zamčený. Utlouct málo! :-D

Anebo další skvělá věc je, když u toho motoráku klekne motor (častý případ). Pak se vezme klasická lokomotiva (= cca 80 tun váhy) a ta těch pár cestujících táhne/tlačí třeba 50 km. Velmi efektivní ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
8.12.2005 15:26 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Je to trochu divné :-) Já tedy rozhodně nechápu podle jakého klíče se nasazuje technika. No, většinou je to tedy na první pohled jediný klíč -- zbastlit ty vlaky aby aspoň na každý připadla jedna funkční mašina (jakákoliv) a nějaký ten vagón (stejné kritérium) :-) Zatím se jim to s vypětím sil daří :-) Ale občas je to zajímavý pohled co zase vyhrabali za šrot :-)

Není pak už vůbec k divení, že na hlavní trati se producíruje rychlík tažený nějakou posunovací lokomotivou s dvěma motoráčkovýma vagónama :-)
Copak toho není dost?
Luk avatar 8.12.2005 19:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Podle mě mají ČD těžký nedostatek techniky v dobrém stavu. Mockrát jsem zažil čekání na to, až přijede nějaká lokomotiva, která by táhla vlak (jeden vlak se zpozdil, a na Praha-Mas. n. nebyla žádná "přebytečná"). Také se běžně stává, že na vlaky IC nasadí vagony ze 70. let, které zřejmě právě přestály převoz několika stovek baníkovských hooligans. O problémech se zavíráním dveří ani nemluvím...
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
8.12.2005 19:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Podle mě… To vidí každý :-)
Copak toho není dost?
Luk avatar 8.12.2005 19:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Vidí to každý, ale někdo se diví a nechápe:
Je to trochu divné Já tedy rozhodně nechápu podle jakého klíče se nasazuje technika.
Že...? ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
8.12.2005 20:02 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Ta věta by asi měla pokračovat zhruba ve stylu ,,když je náhodou z čeho vybírat``, neboť v pokračování odstavce dávám myslím dostatečně najevo, že skutečná kritéria výběru jsou mi známa :-)
Copak toho není dost?
Luk avatar 8.12.2005 21:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
když je náhodou z čeho vybírat
Jo, taky by mě zajímal algoritmus výběru lokomotiv. Jestli je to round-robin, least-recently used, náhodný/pseudonáhodný výběr, nebo jestli má každý strojvůdce svou favoritku. Totéž u vagonů :-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
8.12.2005 21:46 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Jo tak na tomhle je sranda, že se to nejvíc stává u osobáků a pak u vlaků "nejvyšší" kvality.

Zatímco běžné rychlíky mají docela stálé složení vagónů, takovej mezinárodní rychlík nach Linz se skládá z toho, co je zrovna po ruce - od vagónů ze 70.let až po vagón, kterej zevnitř vypadá jako nóbl třída v letadle.
Quando omni flunkus moritati
8.12.2005 17:19 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Ano, touhle skvelou kombinaci jsme jezdil v zime varnsdorf-decin. Nemotorove drevene Btx maj naftovy topeni-netopeni, brr...
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
Pavel Stárek avatar 8.12.2005 20:49 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Anebo další skvělá věc je, když u toho motoráku klekne motor (častý případ). Pak se vezme klasická lokomotiva (= cca 80 tun váhy) a ta těch pár cestujících táhne/tlačí třeba 50 km. Velmi efektivní
Tak že by tedy cestující vystoupili a tlačili ? Taky by mohli zbytek dojít. Nebo jak by si to řešil ?
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
8.12.2005 21:48 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Záleží na množství techniky, kterým ČD disponují. Náhradní motorák by to řešil dokonale.
Quando omni flunkus moritati
Luk avatar 8.12.2005 21:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Měl bych techniku v lepším stavu. Nehovořím o stavu, kdy to klekne na trati, nýbrž kdy takhle vlak jede kompletně celou trasu. Nemělo by se stávat, aby byl motorák porouchaný v 1 z 10 případů (třeba už se to zlepšilo, v posledních letech moc vlakem nejezdím).
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
7.12.2005 21:53 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vlakem jezdím pravidelně skoro 20 let. Lokomotivy jsou původní a řada vagonů byla stará už tenkrát. Když jsem dneska potřeboval výjmečně koupit lístek, tak zrovna nešel jediný počítač, takže jsem měl štěstí, že jsem pečlivě uschoval ten co jsem koupil před měsícem. Jinak bych nic nedostal, takhle se to alespoň dalo opsat.
No možná by bylo lepší kdybych si to napsal sám, protože výpravčího jsem tím očividně obtěžoval a s tím, že naleznu "vzor" nepočítal. Jo, na dráze je sranda, až na to ČasuDost...
8.12.2005 11:51 Greenhorn | skóre: 8 | blog: Linux is good way to freedom. | Proseč pod Ještědem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hodně příspěvků se zde zaobírá nemožností sehnat jízdenku. Již před 20-ti lety se ale dalo nastoupit do vlaku bez jízdenky a tu pak zakoupit s příplatkem 10,- Kčs u průvodčího. To již dnes nelze?
vencour avatar 8.12.2005 12:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...

Jasně, že lze.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
8.12.2005 12:39 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Ale myslím, že se tak dají kupovat jenom obyčejné jízdné. Nebo slevové jízdenky taky? (Nejedná se samozřejmě o případ, kdy ve stanici není funkční prodejna jízdenek)
Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
8.12.2005 21:49 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Jde to i se slevou.
Quando omni flunkus moritati
8.12.2005 14:21 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Samozřejmě, že to jde. Ale platit příplatek jenom kvůli tomu, že nějaká kráva není schopná sedět za okýnkem ale řeší svoje ředkvičky se mi moc nechce.
Copak toho není dost?
8.12.2005 17:19 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Pokud není pokladna otevřena 5 minut před odjezdem vlaku (nebo v dané stanici není vůbec), má cestující nárok na jízdenku bez příplatku.

Pokud to průvodčí neuzná, tak mastný příplatek + plné jizdné bez slev.
Luk avatar 8.12.2005 19:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
A ještě zbývá vyřešit jeden problém - co dělat v případě, že pokladna otevřená je, ale nikdo tam není (třeba v Praze-Libni celkem časté). Tedy zatím mi to průvodčí vždy uznal.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
8.12.2005 19:12 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sladké spaní, České dráhy...
Jak mu to dokážu…
Copak toho není dost?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.