Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 19:00
pozn. na margo
už sem nikto príliš zaujímavý nechodí:)
tak len malú radu, nestresujte sa toľko tým, aby to vaše potomstvo podávalo výkony, s ktorými má šancu uspieť v tvrdej konkurencii na trhu práce... je to choré, fakt, je to úplne mimo
+1
Nerobte z neho zbytocne robota. Davat privelky doraz na inteligenciu/vedomosti moze byt pri vyvoji dietata chyba. Pokial sa nerozvija aj ludska (citova a pod.) stranka cloveka hrozi mnozstvo psychickych poruch. Z detstva zvykne pramenit vacsina psychickych poruch, ktore dospeli jedinci mavaju.
Osobne si myslim, ze pri vyvoji dietata je najdolezitejsia diverzita. Nenechat ho uz v detstve upadnut do nejakej rutiny (skola - ulohy - pc - spanok) a nechat ho rozvijat vsade. Proste raz za cas vyskusat nieco nove a striedat uspesnejsie cinnosti.
DNS filtr by moh bohatě stačit, ani hromada maturantů neví k čemu to je
To u nás kupodivu nevěděl snad nikdo
Pamatuju jak na Facebook na praxích lezli přes Tor, když by přitom stačilo zadat adresu jakýhokoli veřejnýho DNS serveru a jeli by taky
Flash jsem před měsícem dal z atomovýho netbooku pryč a musim říct, že je to docela fajn. Jen na YT si nic nepřehraju, protože HTML5 má pod 1FPS a něco v HTML5 ani není, takže musím stahovat abych si cokoli pustil....ale jinak fajn
Tak mě Flash kromě YT nechybí Ve flashi se sekalo 360p video, přes smplayer zvládám plynule 720p (dokud nepříjdou rychlejší scény) a 480p s rezervou
.. A to jsem v té době ještě neměl internetAle určitě víc než osm let.
Sice jsem komplet střední a 2. stupeň základky proseděl u PC, ale i tak jsem odmaturoval kromě češtiny za 1-2 (čeština za 4, protože Cermatu se nelíbila moje písemná práce, jinak jsem byl jeden z nejlepších) a co jsem se za těch šest let naučil s GNU/Linuem mi žádná škola nedá. Navíc díky internetu jsem za rok zlepšil svoji známku z angličtiny z 4- na 2
Jsem proti omezování času u PC, znám spolužáky co tak fungovali, šli na gympl a ve dvaceti neumí vytisknout papír z MS Office. Před asi pěti lety jeden spolužák vypálil na DVD zástupce z plochy a nedokázal ani po desítkách minut vysvětlování pochopit, proč hra funguje u něj, ale ne nikde jinde
Co znám další, tak se časem rozhádali a internet si stejně vydupali, dokonce i ti nejpasivnější Jen vztahy v rodině pak jdou někam - rodina nechápe že se na internetu dá vzdělávat (viz. já a moje angličtina) a student si musí čas u PC vydupávat.
(psáno narychlo, snad to dává trochu smysl)
Ale pokud je jen počítač hlavní zábavou, tak je to špatně.Souhlasím a nesouhlasím. Imho hlavně závisí na tom, jestli je použit k dělání něčeho konstruktivního, nebo k zabíjení času.
podle mě je potřeba, aby ten člověk/dítě měl i jiné zájmyProgramování a adminování je s počítačem tak nějak spjaté, elektronika se už bez počítače taky pomalu neobejde, bioinformatika, radioamatéři, fyzika… člověk může mít spoustu zájmů, ale počítač se už používá u všeho.
děti by měly lítat aspoň nějaký čas venku s kamarádyNever heard of it… :)
On ten pohyb je totiž důležitý nejen pro rozdělení aktivit, ale i třeba pro zlepšení fyzické kondice.S tím souhlasím, ale zdá se mi, že lítání venku (případně hraní fotbalu a podobné věci) mají v tomto hrozně malou účinnost. A někdo (třeba já) je na tohle prostě levej a ještě ho to nebaví. (jinak já jezdím už dva roky denně 10-20 km na kole, protože tady není MHD
Ono všechno souvisí se vším a je prokázané, že děti, co mají málo pohybu mají větší logopedické problémy, protože mají málo procvičenou motoriku atp.Jenom jestli to je opravdu kauzalita. Dokážu si představit i další vysvětlení (může to být třeba tak, že prostě jsou na motoriku levější, a nejde jim pohyb I řeč).
že bych dělal jakýkoli kolektivní sport si nedokážu představit+1
děti by měly lítat aspoň nějaký čas venku s kamarády a tak :)Myslíš hulit, kouřit a chlastat? :)
Jsem nekuřák, nepiju a celý mládí jsem proseděl u bedny Pořád slyším jak se nehýbu, ale když někam jedu (třeba po měsíci na kole, fotim si krajinky abych je moh na PC skládat v panorama a publikovat - "sportuju" nárazově), tak mám větší výdrž jak ti, co se snaží "nesedět u toho od rána do večera a něco dělat"
Samozřejmě že mi nejde všechno, ale nic se nesmí přehánět - někdo to má na hlavě, někdo v hlavě.
Navrhni mu Geocaching Případně u chytrých mobilů můžeš zapnout GPS, běhat po krajině a tím kreslit obrázek - když jsem čekal po střední hodinu na vlak, tak jsem si s tím hrál občas tak, že mi i ten vlak ujel
Tak to je chyba, že jsem si tělocvik nezapsal
Já se díky počítači dostal ke kreslení a rozšířil si znalosti o svých koníčcích, ale několik let předtím jsem byl taky pařan Jen někoho to přejde za pár měsíců, někoho za pár let....
+1
Mnohem víc mě síří, když paří na telefonu. Nemám rád Android! Ostatně stejně jako nemám rád systémy, které nelze mít plně pod kontrolou.Tak proč jsi mu ho sakra kupoval?! (nebo mi něco nedochází?)
Vsichni spoluzaci uz to maj a ten kdo to nema , ten je ostatnim pro smich. Tak co maj pak rodice delat?Pojmenovat dítě Quido :3
Mnohem víc mě síří, když paří na telefonu. Nemám rád Android!No, já si první smartphone koupil až ve druháku na VŠ (letos na jaře). Buďte rád za ten Android, tam jde leccos omezit. J2ME her bývalo dost na to, aby člověk zabil většinu volného času.
Není větší štěstí než mít zdravé a milující dítě, které nemá důvod rodičům lhát.+1 K té kontrole času u PC. Zatím to moc neřeším a nechávám dcerce celkem volnou ruku, v různém prozkoumávání a hraní her. Musí mít ale povinnosti hotové, odehráno na klavír. Jen když sedí před monitorem dlouho, vybídnu jí, ať už to ukončí. Mám trochu obavy, aby si nepokazila oči a páteř. Zkouším pak nabídnout jiné aktivity, co má ráda, hrát nějaké blbosti, jít na brusle nebo plavat, nebo si číst, žehlit prádlo, či vytírat podlahu, což jí kupodivu také baví
tak to není dobréTohle bez kontextu ani nedává smysl. Pro koho? Pro okolní společnost? Pro tebe? Pro tvé zuby, či oči? Kdo rozhoduje o tom co je dobré a co špatné, když ne ty sám?
Pro tvé zuby, či oči?Pro ty možná taky
Pár lidí tady tvrdí, že se má dětem nechat v podstatě absolutní volnost, jak trávit svůj časJmenuj prosím. A specifikuj, jak moc tu větu zpochybňuješ tím „v podstatě“ a jestli tím ve skutečnosti nemysíš toto: Pár lidí tady by dalo svým dětem alespoň o trochuvětší volnost ve výběru aktivit než já.
Rodič nejsem a upřímně řečeno představa, že musím řešit dilemata tohohle typu a pokud to pořeším nějak blbě, tak možná někomu zničím život, mi není vůbec příjemná. Věřím, že to rodiče nemají lehké.+1 Zvláště ti, kterým na tom opravdu záleží a tudíž si nedovolí řídit prvním dojmem, který jim přijde na mysl.
Jmenuj prosím.Bluebear - Mám na mysli hlavně jeho. Podle příspěvků tady se jeví jako radikální zastánce svobody pro děti, ostře nesouhlasí se zde popsaným omezováním Quida u Kapicových, a to až tak, že mu ruka jde po kataně. Vadí mu (obecně?), že rodiče svým dětem něco odepírají. Dětem by se samozřejmě líbilo, kdyby je rodiče neomezovali, ale rodiče se toho z pochopitelných důvodů bojí. Bluebear zdá se neuznává společenskou hierarchii, která říká, že v 8 je člověk v podřízené pozici (právě proto, že je mu 8) a když je mu 80, je to něco úplně jiného. Dreit, Mrkva - Jsou proti jakémukoliv omezování času na počítači.
Pár lidí tady by dalo svým dětem alespoň o trochu větší volnost ve výběru aktivit než já.Dali by jim větší volnost než dávají Kapicovi Quidovi. O mě tady nejde, já dětem volnost ve výběru aktivit neomezuju, protože žádné nemám (logicky). Já když jsem ten blogpost četl, tak mě to taky nasralo, protože jsem omezování času na počítači (nebo ještě hůř úplné znepřístupnění počítače) nesnášel. Znamená to ale, že by se dětem zásadně neměl přístup k počítači nijak omezovat? Ten kreditní systém je ještě celkem dobrý v tom, že si Quido bude moct s těmi kredity hospodařit podle svého uvážení.
Bluebear - Mám na mysli hlavně jeho.Jeden. Navíc i ten šel jmenovat rovnou.
Dreit, Mrkva - Jsou proti jakémukoliv omezování času na počítači.Což by samo o sobě bylo v rozporu s tvým popisem. Nehledě na to, že si myslím, že i v tomto jim křivdíš a že z nich určitě dostaneš případy, kdy by i oni přistoupili k omezení času u počítače. Moje interpretace je taková, že odmítají omezování času u počítače, jehož jediným či hlavním učelem je… omezování času u počítače. A v tom bych s nimi i souhlasil. To nutně neznamená, že může dítě používat počítač zcela kdykoli. Ale možná je špatně interpretuju já, nechť se sami vyjádří.
Jeden. Navíc i ten šel jmenovat rovnou.To bych si to musel projít a ověřit si, kdo co napsal, už o příspěvek dřív.
Samozřejmě že sedět tam od rána do rána je nesmysl (někdy se spát musí ), ale jistá volnost podle mě není na škodu. Když se ráno probudím a uvidím potomka, co přes noc seděl u PC, tak mě to asi nepotěší, ale nárazově bych to myslím toleroval - ostatně jsem se tak choval taky a občas se do něčeho zažereme všichni
Jinak - díky volnosti jsem kdysi prolez WinXP tak důkladně, že ještě dneska ze svých znalostí dokážu těžit (částečně i ve Win7) a když mě to začalo nudit, tak mi volnost dovolila začít si hrát s GNU/Linuxem
Absolutní volnost neberu, nic se nesmí přehánět
Tak pokud jde o počítač, tak to, že mu nijak neomezuješ čas a dokonce bys ho občas nechal u něj prosedět celou noc, je hodně velká volnost. Ale vím o tom, že někdo takové rodiče měl;Co si tak matně pamatuju (teda nevytáhnu z paty přesný věk), tak bylo lepší, když o tom rodiče nevěděli.
(Pozn.: Hlavní zhovadilost, co na tom vidím, je ta, že zrcadlí byrokratický absurdistán dneška: všechny ty kredity, body, atd. jsou v podstatě jen prostředek, jak člověku dát co nejméně a zabalit to tak, aby si toho hned nevšiml. V tomhle má dítě žít hned od začátku?)Kredity, body, atd. jsou jen prostředek. Je to určitá zjednodušená formální reprezentace něčeho skutečného. Takové prostředky nejsou IMHO obecně zlé, jen se na nich zlý systém dá postavit. Zároveň ale se dá na nich postavit dobrý systém. Potřebujeme je na to, abysme vůbec nějaký systém měli. Někdy (a to je i tento případ) se zavádí formální systém i tam, kde by být nemusel, to je pravda. Neviděl bych to ale jako jasné zlo, zvlášť když chtějí Quidovi přístup k počítači výrazně omezovat tak jako tak; takhle aspoň mu ty kredity říkají, co může, a on se podle toho může zařídit. To může být lepší než se dohadovat s náladovým rodičem (záleží na tom, jestli spolu dobře vycházejí, nebo ne). Děti se v takových systémech potřebují naučit pohybovat, určitě to budou během života potřebovat, i když nejdřív se s tím normálně setkají ve škole, ne u rodičů.
Je mi líto, ale ta společenská hierarchie, jak ji vnímáš, je iluze. Pozice ve společnosti rozhodně není založena na tom, kdo je jak chytrý, schopný sebekontroly nebo čemkoli podobném.To ani netvrdím, že to tak je. Tyhle věci se ale těžko dají jednoduše a spravedlivě posoudit. Takže se zažilo místo toho posuzování lidí podle věku, které je jednoduché. Je pravda, že děti v průměru nejsou mentálně na takové úrovni jako dospělí. Samozřejmě se to liší případ od případu, ale v zásadě to platí. Netvrdíš snad, že schopnosti člověka v 8 letech odpovídají dospělému, ne? A pokud ano, tak jak daleko je možné zajít, platí totéž i pro 5leté, 2leté dítě, batole? To je úplná blbost, ne?
i osmdesátiletý člověk má podřízenou pozici, protože už (většinou) nemá tolik silMůže být, ale prostě srovnatelné mi to nepřipadá: osmdesátiletý se pořád normálně bere jako legitimní dospělý člověk, osmiletý ne. A odpovídá tomu i jeho myšlení, pokud teda netrpí demencí. Kdyby to bylo jedno, tak bysme klidně nechat v senátu sedět osmileté děti, ne?
podle hesla dřív to děti neměly, tak to nemusí mít ani teďFakt až takhle? To mě někoho připomíná :-/. Jo je to hnus, i když na LCD se to už docela dá. Mě šlo hlavně o tu část, že lepší si číst knížku na počítači než nečíst knížky vůbec (v mém případě být furt přilepený k monitoru).
I když teda poslední dobou sjíždí převážně komixy.Hehe tak to jsme na tom stejně. I když asi ne tématicky
podle hesla dřív to děti neměly, tak to nemusí mít ani teďNechtěl jste říct "nesmí mít ani teď"? Ono je to přístup dost na prd - s takovou bychom ještě lezli po stromech.
Dřív jsme (splachovací_záchody/oheň/auta/kola/nádobí,...) neměli, tak to nebudeme mít ani teď
Časy se mění a může to znít šíleně, ale kdo zaspí (nejen svojí vinou), tak bude realitu tězko dohánět
ale kdo zaspí (nejen svojí vinou), tak bude realitu tězko dohánět+1 !
Zavedli jsme sešitek, do kterého se zapisuje získaný časový kredit, a pak čas od kdy do kdy u počítače seděl.že jsi mu tam nedal nějaký online systém na bázi RFID
Když tak rád čte, tak bacha na Zamjatina, Orwella a podobný antiutopický romány, nebo začne něco tušit
,___, {o,O} |)``) -"-"- O RLY?Já nevím, je to jen můj pocit, že rodičové na ABC pěkně sají? Resp., že z mnoha skillů na ABC zrovna rodičovství není ten nejsilnější?
QuidoBudu hádat (dle toho co jsem v zápisku doposud vyčetl). Nápad manželky?
A navíc je motivován dělat věci, které by jinak dělat nemusel.Moje máti se rozhodla podobně v učení „motivovat“ moji ségru pomocí peněz. Jestli se dobře pamatuju, tak to moc dobře neskončilo, protože ty známky moc dlouho nevydržely, ale ty peníze zůstaly.
Ti co mě znají z dob mých studií v Brně vědí že jsem vždy prohlašoval že se takhle bude jmenovat můj syn.Oh shit. To se má můj budoucí Draytek Vigor na co těšit :P
Osobně myslím, že peníze nejsou dobrý motivátor k učení.Čistě pro zajímavost: Peníze podle mě nejsou dobrý motivátor k ničemu, nejen k učení.
jedničky nutně neznamenají, že člověk umí, ale že prošel systémem. Stejně tak občasná špatná známka nutně neznamená, že dítě neumí.To mi povídej, potom, co jsem prošel systémem, kde netriviální část učitelů dávala jedničky za vlezdoprdelství a špatné známky za upozorňování na jejich chyby. Díky tomu, že jsem si doma mohl dovolit trojku z na vysvědčení, tak jsem měl chuť se toho spoustu naučit, třeba jen protože by mi bylo líto být takový blbec jako dotyčný učitel/učitelka. V mém případě to byla trojka z fyziky na Omské za upozornění na to, že magnetka opravdu stejný (rovnoběžný) směr nezávisle na poloze vůči mangetu. Krátce na to jsem ke trojce z fyziky přidal druhé místo na fyzikální olympiádě, kam jsem šel z části kvůl bonusu při přijímačkách na jiné škole a částečně abych neměl kvůli své „drzosti“ větší problémy než tu trojku. Na Arabské se mi zase stalo, že mě zastavila jiná angličtinářka na chodbě se slovy, že se diví, že jsem dopadl tak dobře na nějaké školní angličtinářské soutěži, kam jsem šel pro to, abych nemusel trávit čas na výuce. Později jsem zjistil, že mám trojku na vysvědčení. Ta mi přišla jak z náhodného generátoru, protože s tímhle učitelem jsem se docela bavil a ani neměl důvod mě nemít rád. Já fakt nevím, co v daném systému lidé na těch známkách tak vidí. Vlastně chápu, nemají čas se věnovat dětem a zjistit si, zda dítě umí či ne a případně mu i pomoct.
Peníze sice jsou motivační prvek, ale mě šlo primárně o to aby si uvědomil cenu času, nikoliv peněz.A má ty kulaté, zlaté, drahé hodinky? Dle mého názoru další špatná motivace. Nevyroste z něj chamtivý „zmrd“, nýbrž velice schopný managor
Vetsinou tak, ze jsem vstaval v 6hodin rano a do 7:30 hral, pak jsem naposledni chvilku dobehl do skolyJak jsem mohl v 6 vstávat abych dal pár kol Kvíka (III Areny) s přelámanou, prodrátovanou hnátou (hodně šikovný binding) a sotva stihl doběhnout do školy též dneska nechápu.
Pokud by neměl čas u počítače vůbec omezen, pak by ho ani nenapadlo vyzkoušet na počítači i něco jiného než nějakou flashovou hru.A nedavalo by teda mnohem vetsi smysl mu omezit pouze cas na flashove hry, ale jinak nechat pocitac pristupny?
Didaktik MMusím dodat, že tohle mě hodně ovlivnilo. Škoda, že už dnes neexistuje nic podobného.
AVR s Basicem
Osobně myslím, že to spíš povede k tomu, že se Quido bude snažit najít způsob, jak za co nejmenší úsilí získat, co nejvíc kreditu.Přesně tohle jsem myslel. Děti nejsou blbé. Algoritmy se umí učit rychleji než dospělí.
+1!
a uz se umi pres ssh naboura na cizi pocitacJakou že má IP adresu?
Otázka je co si z toho odnese, třeba bude chodit domů s takovou náladou, že si bude chtít jen lehnout a spát
Tak ono to ma trochu smysl, da se treba rict, ze je dobre dite nacpat na nejaky pokud mozno kolektivni sport (aby se naucilo fungovat mezi lidma, kde je nekdo lepsi a nekdo horsi, nekdo fajn a nekdo curak)No nevím jestli je úplně nejlepší nápad tlačit introverta do společnosti násilím. To by mohlo mít dost fatální následky. Každý to třeba nemusí.
100% souhlas, introvert se musí otevřít sám. Sám se divím, co se mnou za tři roky dokázala udělat moje první přitelkyně (a to mi tehdy musela ona navrhnout, jestli chci zkusit vztah), nikdy jí to nezapomenu a bez ní bych možná nebyl tam, kde jsem teď
Ono hodně záleží, kam dítě dáte.Z mé osobní zkušenosti je to tak, že dítě si samo najde, co mu imponuje, baví. Případně v něm určité schopnosti objeví už v MŠ (např. děti s hudebním talentem si chodí vytipovat učitelky ze ZUŠ) a pak stačí s citem navázat na sklony dítěte. V MŠ se toho projeví dost, je také výhoda srovnání s ostatními dětmi. Pak stačí poskytnout dítěti to, aby své schopnosti mohlo rozvinout. A hlavně chválit, zajímat se o pocity dítěte, povídat si s ním. Když introvertní dítě získá sebevědomí z toho, že něco dovede, pak se i ta sociální dovednost lépe rozvine. V rámci možností... Pokud má dítě diagnózu, tak prošlo psychologickým vyšetřením, kde rodiče snad dostávají i rady, jak s tím pracovat, příp. doporučit oddíl, o kterém mluvíte, atd.
Pokud má dítě diagnózu, tak prošlo psychologickým vyšetřením, kde rodiče snad dostávají i rady, jak s tím pracovat, příp. doporučit oddíl, o kterém mluvíte, atd.Ta situace je obvykle obrácená... Rodiče dali dítě do oddílu (klasický skautský), protože měli pocit, že jejich dítě má problémy se sociálním začleněním. Až pak po konzultaci s námi zamířili na konkrétní vyšetření s podezřením na Aspergera...
Asperger je fajn Když vidim většinu těch "normálních", tak jsem rád, že moje odlišnost není jen subjektivní
Rodiče dali dítě do oddílu (klasický skautský), protože měli pocit, že jejich dítě má problémy se sociálním začleněním.To už mi přijde dost pozdě. Poruchy chování se zřetelně projeví už ve školce a rodiče to obvykle řeší už před zápisem do ZŠ. Nejpozději pak po nástupu do 1. třídy - dítě má problémy - učitelka upozorní rodiče, ti nejpozději v tuhle dobu navštíví poradnu. Na naší ZŠ funguje školní psycholog a ten těmto dětem a potažmo rodičům, pomáhá situaci řešit, příp. poradí vhodný zmiňovaný oddíl, ...
Ono záleží, jak velké ty problémy jsou.Jasně, já na začátku spíš mluvila o dětech bez diagnózy. O klasických introvertech, což není diagnóza, jen osobnostní typ. Ve 2./3. třídě už má dítě natolik svou hlavu, že se jen tak nenechá někam "dát". Obvykle si samo vybírá, co ho zajímá, baví a samo si vyžádá, kam chce ev. chodit. Můžete mu to nabídnout, nechat zkusit, ale to je asi tak všechno. Pokud není "kolektivní", těžko si oblíbí "teamové" aktivity. A jsme zase na začátku... Pokud mu rodič cpe něco jen podle svého mínění, bez ohledu na přání a potřeby dítěte, může se dostavit nakonec opačný efekt, než jaký si třeba původně představoval.
Děkuji
Na základní se mě až na poslední roky chytli dva kluci (doteď se s jedním z nich vídám), jinak jsem byl sám, přestávky trávil v nejklidnějším rohu učebny (nebo zamyšleně chodil po chodbě) a v hlavě se mi honily hromady náhodných myšlenek, často o pár úrovní výš, než zbytku kolektivu.
Právě protože jsou děti různě po kroužcích, tak mají "rodiče" čas na psaní odporných publikací
Ale netlacit ho tam bude mit take fatalni nasledky -- bude cely zivot sam a nestastny.Já sám sebe považuju za silně introvertního a netvrdím, že i když jsem sám tak jsem úplně šťastný jak Pinkie Pie na cukru, no furt je to lepší než ta druhá varianta. Libovolný můj kontakt se společností končil katastrofou (všechny myslitelné druhy katastrof, které si jen jde představit). Bohužel to mí rodiče neviděli a tak se mě snažili tlačit (koho kdy vyhazovali rodiče z baráku na pivo a ještě mu strkali na to prachy?) ven. Ba dokonce jsem za nekontakt byl trestán prací (jo a moje babička? To je kapitola sama pro sebe). To jsem totálně nesnášel a viděl jsem kde dělali ty chyby. Takže prosím neopakovat.
Bez toho se blbě radí.Já mám pocit, že se chtěl spíš pochlubit a zaflejmovat si, než že by chtěl poradit.
BTW: za animáček bych střílel.To je to co dávají na Barandově? Jestli jo, tak to jsem dneska omylem zapl, Poníci tam, smíchy jsem padl na zem a zas to vypl.
Na poníky nám nesahej
My se zase budeme smát jindy, Simpsonovi nám naopak celej svět závidí
Souhlasím že je to hrůza, ale to už je u nás taková smutná tradice, čest vyjímkám (Red Dwarf, Simpsons,..).
Pokémoni mě moc nebrali, nikdy jsem je neviděl od začátku a po shlídnutí pár dílů jsem na ně koukal jen když nic lepšího nebylo. Poníci jsou podle mě úplně jiná liga, musí se to brát trochu s nadhledem a ty narážky třeba na Dr. Who....to prostě stojí za to
Ale bohatě mi stačil pokémon. Takovou ptákovinu jsem už dlouho neviděl. Naprosto nechápu, co to má dětem dát. Vždyť je to furt do kolečka. Mění se akorát obsazení v soubojích. Nuda.Asi tolik co třeba „Tak jde čas“ dospělým. Tam se také mění jen obsazení v soubojích. Ale co jsem slyšel, tak Pokemon má být údajně ještě z té lepší poloviny.
Sám jsem toho odstrašující příklad.Už jsem potkal hodně rodičů, jejichž hlavním životním cílem bylo vychovat děti tak, aby nezopakovali jejich chyby. Jenže dětem zpravidla naroste jejich vlastní mozek a rozpor mezi vlastnostmi svých rodičů a nároky svých rodičů na ně samotné časem vycítí.
Fakt mě dojímá, jak zde vehementně řeší náš rodičovský přístup lidé, co sami většinou zatím žádné děti nemají.Táta sedá k počítači skoro jen kvůli práci, pokud nepotřebuje zrovna něco najít nebo si stáhnout data z GPSky. Mamka je ráda, když tam udělá, co potřebuje, a má jiných starostí dost. Takže ti budu muset za naši familii zase stačit já, mladý, hloupý, bezdětný :).
Takže ti budu muset za naši familii zase stačit já, mladý, hloupý, bezdětný :).A podle zdejších reakcí mám neodbytný pocit, že až na to mládí se to nejspíš ani nezmění.
A podle zdejších reakcí mám neodbytný pocit, že až na to mládí se to nejspíš ani nezmění.A jéje, snad jsem někomu nešlápl na kuří očko.
Tohle mne zaujalo, a neodpustim si takovy drobny off-topic. Kde se v tech ctyricatnicich bere ta absolutni jistota, ze zadnej mladsi picmulinek jim uz nemuze dat dobrou radu, pripadne mit vetsi nadhled v nejake oblasti, kde si zrovna oni mysli, ze exceluji.
Zajimave je, a ted nemyslim samozrejme vas, ze tohle nastava i u kamaradu, ktere znam osobne. Jakasi zmena vyjadreni nesouhlasu, z prosteho "To je hovadina, je to tak, protoze..." na "No az budes tak ... jako ja, tak taky pochopis, ze mam pravdu."
Zajimave je, a ted nemyslim samozrejme vas, ze tohle nastava i u kamaradu, ktere znam osobne. Jakasi zmena vyjadreni nesouhlasu, z prosteho "To je hovadina, je to tak, protoze..." na "No az budes tak ... jako ja, tak taky pochopis, ze mam pravdu."Někdy se tomu říká stáří.
Celkom dobre to vysvetluje toto.
Fakt mě dojímá, jak zde vehementně řeší náš rodičovský přístup lidé, co sami většinou zatím žádné děti nemají.Jakože my ostatní se nerodíme, ale vyskakujeme z díry podobně jako trpaslíci jen místo sekery klávesnice? Co třeba pohled z druhé strany?
Fakt mě dojímá, jak zde vehementně řeší náš rodičovský přístup lidé, co sami většinou zatím žádné děti nemají.A co lidé, kteří sice nemají vlastní děti, ale mají násobně větší praxi ve výchově cizích dětí?
Návyky které dítě nezíská do 12 let věku už nezíská nikdy.To jste někde vyčetl? Ocením zdroj
Vychovávat cizí děti v rámci školy, kroužku a já nevím čeho není totéž jako zároveň vychovávat dítě vlastní.O tom si netroufám pochybovat. Na druhou stranu zkušenosti jsou přenositelné oběma směry. A to, co se vám snažím naznačit, když odmítáte názory lidí protože "kecají ale vlastní děti nemají" je slepé a hloupé. A nabízím vám názor, v čem je výchova dětí mimo rodinu jiná:
Ad těch 12 let. Dnes se rozděluje dětství podle fází daných školním vzděláváním a končí dosažením plnoletosti ve 18 letech. Dle odkazované terminologie to odpovídá konci mladšího školního věku. Pak následuje období počínající puberty, kdy už jde rodičovská autorita od válu.Je mi líto, ale to nic o návycích nepotvrzuje.
O tom si netroufám pochybovat. Na druhou stranu zkušenosti jsou přenositelné oběma směry. A to, co se vám snažím naznačit, když odmítáte názory lidí protože "kecají ale vlastní děti nemají" je slepé a hloupé.Spíš bych to viděl tak, že odmítá názory druhých lidí, pokud se neshodují s těmi jeho. Dodatečně pak hledá způsob, jak tyto názory shodit, a tento způsob mi zatím připadá z nějakého důvodu nejvhodnější. Jen můj dojem.
Často velmi týrané děti (neříkám, že to je Tvůj případ!) milují své rodiče - a často následně i stejnou výchovu aplikují na své děti, protože ten model chování se vryje pod kůži.Ano. Také jsem to slyšel. A týrat lze mnoha způsoby, nejenom fyzickými tresty. O sobě si však nemyslím, že bych byl drakonický otec. Pokud se funguje podle pravidel, tak tresty nejsou třeba, protože je předem jasné co, kdy a proč. Naposledy dostal Quido štulec tuším na jaře, když se ztratil v shopping parku. Pitomec místo toho aby zůstal sedět tam kde nás s Hančou viděl naposled, začal zmateně pádit kamsi do pryč, kde ho pak odchytla ochranka. Místo aby se kouknul za vedlejší regál, kde si Hanče zatím zkoušela botky. Chudinka měla z toho že se nám Quido ztratil větší trauma než on sám.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.