Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 22:55

Bylo by možné zobrazit počet nepřečtených komentářů?

22.5.2005 19:36 | Abíčko

Ve vzkazech správcům se objevil dotaz, zda by bylo možno zobrazit počet nepřečtených komentářů. Volím veřejnou odpověď, protože to může zajímat více lidí.

Odpověď zní - možné by to bylo, ale znamenalo by to dost výrazné zpomalení zpracování stránky. Současný design není 100% push model, takže spousta dat se tahá až při generování výstupu. Například úvodní stránka má v levém sloupci dvanáct zpráviček, deset článků a pětadvacet otázek. Zobrazit počty nepřečtených komentářů u jejich diskusí by znamenalo 47 SQL dotazů navíc, což činí tuto funkci poněkud náročnou.

Ideálem by bylo, abych všechny objekty, které vidíte na stránce, vybral už v controlleru a pak bych mohl vykonat jediný SQL dotaz na 47 řádků, ale abíčko prostě takto navrženo není. Takže bohužel.

       

Hodnocení: -

zatím nehodnoceno
        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

22.5.2005 19:52 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Škoda
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ale třeba se časem dočkáme. Pokud si dobře pamatuju, tak odkazy na další nepřečtený komentář si někdy taky odmítnul s tím, že by to bylo moc složité :-)
Weblate - překládání přes web | Gammu SMSD - posílání SMS | Blog
22.5.2005 19:59 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda
Jenze prevest abicko na cisty Pull model by znamenalo odhadem dva az tri clovekotydny prace. Pri soucasnem dostupnem case bych to delal jeste o vanocich ;-) Holt abicko je jen moje hobby, na chleba si vydelavam jinak.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
Heron avatar 22.5.2005 19:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Hmm
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Celkovy pocet komentaru a datum posledniho zjistujes jak? K tomu nejsou treba dodatecne dotazy do DB?
Heron
22.5.2005 20:01 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm
Ne. Jen pro prvniho uzivatele, pak se tento objekt drzi v cachi a databaze se flaka. Kdezto cislo posledniho precteneho komentare je zavisle na uzivateli, tohle cachovat edava moc smysl.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
22.5.2005 20:09 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm
A co to udělat úplně bokem a uživateli poslat cookie s počtem komentářů, které naposled viděl? Prostě při zobrazení článku poslat CLANEK_XYZ=aktualni_pocet_komentaru. Sice to neodpovídá bůhvíjakému ideálnímu návrhu, ale máš to za chvilku :-)
22.5.2005 20:16 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm
Neprectene komentare byly puvodne v cookiene, ale nebylo to buhvijak spolehlive. Navic pokud jste pracovali na vice pocitacich, meli jste ruzne vysledky. Proto jsem to radeji presunul do databaze.

Dalsi problem s cookie je, ze tech diskusi behem jednoho dne muzete navstivit nekolik desitek. Velice rychle pak muzete skoncit tak, ze pri kazdem requestu bude vas pocitac posilat nekolik kilobajtu cookies, ktere bude muset server nacitat a zpracovavat. Brr.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
22.5.2005 20:28 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm
Cookie jenom pro přihlášení. Chodím na ábíčko asi ze 4 počítačů doma a zhruba 5 oblíbených ve škole - pak je cokoliv takového nad cookies nanic.
Luboš Doležel (Doli) avatar 22.5.2005 20:51 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Proč ne?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No ale když server generuje HTML kód, kde barevně odliší přečtené a nepřečtené příspěvky, tak by přece neměl být problém si u každého přečteného zvýšit proměnnou o 1 a nakonec máš počet nepřečtených příspěvků.

Nebo mi něco uniká?
22.5.2005 20:59 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč ne?
Unika :-). My mluvime o diskusich, ktere nejsou zobrazeny. Treba ted vidis vpravo zpravicku o XMMS. Kdyz jsem si ji prohledl, bylo v ni 12 komentaru. Ted vidim, ze je tam patnact. System by tedy v idealnim pripade zobrazil Komentaru 3/15.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
Luboš Doležel (Doli) avatar 22.5.2005 22:50 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč ne?
Jo aháá :-D

Já si říkal, že je to nějaký divný ;-)
22.5.2005 21:24 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše dalsi zmeny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechce se mi psat dalsi zapis do blogu, tak to placnu do diskuse. Udelal jsem dalsi drobne opravy. Za prve se u akci na diskusi s predefinovanym URL do noveho URL po redirektu cpal prefix (/clanky, /hardware apod). Pak jsem fixnul jedno NPE kvuli novemu jaxenu u editace anket.

Ovsem to co dotkne neviditelne kazdeho, je drobna optimalizace prevodu predefinovaneho URL na cislo relace. Pokud URL konci cislem, jde o cislo relace a nema smysl jej hledat v databazi. Jinymi slovy, u 99% requestu jsem odstranil jeden zbytecny SQL dotaz ;-) Ale jak budu cim dal vice nasazovat hierarchicka URL, tim se to procento bude snizovat.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
DjAARA avatar 22.5.2005 21:27 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: dalsi zmeny
Bylo by mozne dat do ramecku s blogy i pocet komentaru? Docela mi to chybi a mozna nejsem sam.
22.5.2005 21:35 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
Rozbalit Rozbalit vše Re: dalsi zmeny
uz to tam je, ale jako mouseover, nebo title nebo jak se to jmenuje
Urine should only be green if you're Mr. Spock.
22.5.2005 21:39 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: dalsi zmeny
Presne tak. Objevi se to po prejeti mysi. Uz tam nebylo misto, aby se to zobrazilo normalne, takze je to stejne jako u zpravicek.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
22.5.2005 21:39 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: dalsi zmeny
Mám dojem, že v Lynxu jsou normálně v textu odkazu, jestli to pomůže :-)
Copak toho není dost?
DjAARA avatar 22.5.2005 21:43 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: dalsi zmeny
No nic, trochu sem ustrelil. Diky za info. Ale opravdu sem si toho nevsiml, navic u me tam mista habadej:)) (1400x1050).
22.5.2005 21:55 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Diskuze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám pocit, že když jsem zobrazil diskuzi u článku, tak tam odkaz na nepřečtený komentář nebyl. Možná to je jenom pocit, ale blbě se mi to ověřuje :-)
Weblate - překládání přes web | Gammu SMSD - posílání SMS | Blog
22.5.2005 21:59 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
pockej si na nejaky flame :-)
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
22.5.2005 22:02 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
Tu dvoustovku u Yetiho článku bychom mohli dát, ne :-)
22.5.2005 22:21 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
Není někde žebříček nejkomentovanějších článků a nejrozsáhlejších diskusí vůbec?
Copak toho není dost?
22.5.2005 22:44 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
Elektru se 189 příspěvky jsem už předběhl, natož Nova distribucia, potrebujeme spolu pracovnikov s ubohými 184. CIJOMLův úlet s placenými drivery byl pak nějak rozdělen, takže ten jsem ani nezkoušel hledat.
22.5.2005 22:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
Chm, napíšu příspěvek do blogu tak flejmový, že donutím Leoše použít v počítadle komentářu typ double, nakoupit několikaterabajtové diskové pole, posílit konektivitu do řádu stovek gigabitů a pořídit pro abíčko nějaký superpočítač. Posléze se zhroutí největší světové ekonomiky, zbídačené náklady na elektřinu a telekomunikace, doražené drastickým poklesem produktivity práce, vypuknou občanské nepokoje, dojde k vojenským převratům, válkám a padne sociálně demokratická vláda.

Nakonec budete v nukleární zimě sedět v jesykni u ohně, žužlat kořínky a vyprávět si o tom kde měl opravdu nejkomentovanější článek :-P
Copak toho není dost?
22.5.2005 23:06 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
No ještě by mohla konkurovat nějaká anketa, ale nechce se mi to procházet :-)
23.5.2005 08:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
Pánové, zapomínáte na články. Co třeba Výsledky hlasování o nejoblíbenější distribuci s 262 komentáři nebo Je nás jen 0,7%? s 226.
23.5.2005 09:01 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
Ano, zapomínám. Elektru nebo CIJOMLovy ovladače si pamatuji, protože ty flamewary měly věcnou podstatu (alespoň na začátku). Že jsem četl nějaké statistiky nebo úvahy, zapomenu pár dní po přečtení. Kromě toho nemohu udělat SQL dotaz do db jako ty :o)
22.5.2005 22:05 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
No problém bude spíš v tom nelogickém rozdělení jaké odkazy jsou v pravém sloupečku a jaké nad diskuzí. Podle mě přesouvání odkazu mezi růnými zobrazními diskuze u článku není nejlepší nápad.
22.5.2005 22:15 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
Už jsem to sepsal do vzkazů s dalšími podobnými podivnými odlišnostmi :-)
23.5.2005 12:15 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
A oba mate smulu ;-) Neznam totiz lepsi reseni. Leda u diskuse na samostatne strance zrusit ten navigacni sloupecek.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
22.5.2005 22:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuze
Taky mi to přijde trochu nekonzistentní. Ale nejsme první.
Copak toho není dost?
23.5.2005 12:24 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše a co javascript
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
sice to neni pro textove prohlizece, ale nech to dopocitat javascriptem na strane klienta, kdyz zobrazujes __pouze__ vypis prispevku. spocitat pocty znacek prispevku, ktere nejsou oznacene.

nicmene nechapu, kde je problem ve vykonu masin? poradne zelezo by snad nemel byt problem. mimochodem, na cem ted abicko provozujete, pokud to neni tajne ? svizne to prilis neni.

ale predem upozornuji, ze toto neni moc koser reseni.

bye gf
23.5.2005 13:46 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: a co javascript
23.5.2005 14:04 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: a co javascript
Precti si tento thread

Vykon masin je a vzdycky bude omezeny. Neni problem saturovat libovolnou masinu ci cluster. Takze kod je treba psat rozumne, stejne jako mnozinu funkci nebo pouzite algoritmy.

Masina je furt ta sama. I kdyz se to brzy bude menit, ale zasadni narust vykonu to nebude. Dulezitejsi by bylo udelat analyzu toho, co se taha z databaze a trosku to optimalizovat.

Odezva abicka klesa a trapi me to. Jednim z duvodu je narust ctenaru. Holt abicko ma denne pres 5000 navstevniku, takze pochopitelne nebude na stejnem stroji stejne rychle, jako kdyz melo dva tisice ctenaru.

Horsi pricinou jsou ale ruzni spideri, boti a downloaderi. Kdyz se daji do prace a nelimituji pocet vlaken, tak to abicko proste neudycha. Posledni zariznuty mirrorista mel pres 40 vlaken. Ale pokud zrovna zadny mirror neni, pak mi abicko prijde stale velmi rychle. Jenze letos to neustale nekdo zkousi :-(
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
23.5.2005 15:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: a co javascript
A neslo by omezit pocet vlaken z jedne IP? Ikdyz by se to asi dotklo lidi za natem jako jsem ja. :-)
23.5.2005 16:11 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: a co javascript
Tohle reseni navrhoval Kolisko uz nekolikrat. Ja se ho ale bojim. Jedna chybka v implementaci a ..

Nejdrive chci vyzkouset nove jetty rady 5. Ma byt rychlejsi. Treba se bude pod zatezi chovat lepe.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.