Portál AbcLinuxu, 20. dubna 2024 00:10

Hardwarové novinky 39/2008

30. 9. 2008 | David Ježek
Články - Hardwarové novinky 39/2008  

I tento týden se děly poměrně zajímavé věci. Transmeta, někdejší chlebodárce Linuse Torvaldse, je na prodej, DDR3 paměti nové generace klepou na dveře, Tilera ohlásila 64jádrový procesor TILEPro64, těšit se můžeme na Radeon HD 4830 a také zrychlovaly Blu-ray vypalovačky.

Obsah

„Velké věci“ v Transmetě

link

Společnost Transmeta, mezi jejímiž zaměstnanci svého času figuroval i Linus Torvalds, trochu rozčeřila poklidné vody svého tiskového oddělení. Jako první si povíme o zprávě, kde Transmeta hovoří o tom, že uzavřela dvě nové dohody v oblasti licencování svých technologií gigantu Intel Corporation. Na jejich základě Intel získává zaprvé neexkluzivní licenci souboru proprietárních výpočetních technologií Transmety a povolení využít je i komerčně.

Druhá dohoda je dodatkem k předchozím ujednáním a licenčním dohodám, které obě firmy uzavřely loni. Opět jde o neexkluzivní licenci, tentokrát však doživotní a rovnou na všechny patenty a praktické využití patentovaných technologií Transmety zahrnující dřívější, současné i budoucí technologie, které Transmeta patentuje až do 31. prosince 2017. Intel si dodatkem k dohodě zajišťuje přístup k danému souboru technologií, přičemž za ně Transmetě vyplatí v průběhu let 2009 až 2013 včetně 20 miliónů USD každý rok.

Současně s tím očekává Transmeta od Intelu ještě v tomto fiskálním čtvrtletí končícím dnešním dnem platbu ve výši 91,5 miliónu USD. Není asi překvapením, že president a CEO Transmety Les Crudele se o uzavřených smlouvách vyjadřuje velmi pochvalně, do firmy pomohou přivést významný kapitál.

Na druhé straně barikády stojí druhé oznámení, které přišlo přesně ve stejný den: Transmeta vstupuje za pomoci nezávislého finančního dozorce společnosti Piper Jaffary & Co. do procesu hledání vhodného zájemce, který by firmu odkoupil. O této záležitosti si vrabci štěbetali již delší dobu, Transmeta to tedy nyní oficiálně potvrzuje. Vedení firmy v posledních měsících zkoumalo celou škálu strategických alternativ za současného finančního ozdravování firmy. Nyní přichází na řadu varianta prodeje společnosti někomu silnému, s kým budou vyhlídky na vývoj lepší než dosud a kdo potěší srdéčka firemních akcionářů.

Transmeta má dle svých slov momentálně na hotovosti k dispozici 265 miliónů USD, v což je již započítána jednorázová platba od Intelu. Ovzduší pro prodej tedy již dlouho nebylo tak slibné. Tak uvidíme, kdo případně vysloví nabídku.

Gigabyte Ultra Durable 3

link

Základním deskám tento týden vévodí společnost Giagbyte s oznámením nové výrobní technologie Ultra Durable 3. Firma tak dále zkvalitňuje výrobu a konstrukci základních desek, které přinesou:

K tomu všemu přibudou další „drobnosti“ včetně například aplikace pro přetaktování systému jedním kliknutím (pod Windows). Firma se samozřejmě zmiňuje i o úsporné technologii Dynamic Energy Saver (která ale v praxi nijak úchvatně nefunguje), Dolby Theater Studio zvukovce, Dual BIOSu a dalších věcech, které jejich desky už nějakou dobu mají. Na praktické testy si ještě počkejme, ale pokud budete vybírat základní desku pro nové PC, pak mezi Ultra Durable 3 spadají modely GA-EP45-UD3P, GA-EP45-UD3R a GA-EP45-UD3, všechny s čipsetem Intel P45.

2008 39 ep45 ud3p 3 b 2008 39 ud3 copper

Tilera ohlásila 64jádrový procesor TILEPro64

link

Když odhlédneme od x86 světa, pak stojí za zmínku společnost Tilera, která představila nový 64jádrový procesor TILEPro64, který spolu s 36jádrovým TILEPro36 slibuje další růst výkonu vysoce-vláknových aplikací díky nové technologii Dynamic Distributed Cache (DDC) a osazení DDR2 řadiče přímo v procesorech. TILEPro64 přináší dvojnásobek výkonu dosavadního TILE64 za současně pouze malého nárůstu spotřeby. TILEPro36 pak přichází s nízkou cenou pro nasazení tam, kde je „hlouběji do kapsy“. 64jádrový procesor bude běhat na frekvencích 700 až 866 MHz, 36jádrový v 1517pinovém BGA pouzdře na rovných 500 MHz. Oba se objeví ve formě testovacích vzorků v posledním čtvrtletí letošního roku. Reálné nasazení tedy až napřesrok.

2008 39 tilera tilepro64 processor block diagram 01 2008 39 tilera tilepro64 processor 01

Buffalo DDR3-2400

link

Když počátkem srpna představil japonský lídr ve vývoji paměťových čipů společnost Elpida technologii nové generace umožňující buď taktování DDR3 čipů až na efektivních 2 500 MHz, nebo naopak provozování na JEDECem schválených nominálních taktech při nízkých 1,2 V, bylo praktické nasazení jen otázkou času. S takovou zprávou nyní přichází výrobce Buffalo.

Nabízené paměťové moduly poběží na DDR3-2400 při časování CL11-11-11-34 s napětím 2,1 V, již při DDR3-2096 si však vystačí pouze s 1,5 V a nabídnou časování CL9-10-9-24. Prozatím jsou ve stádiu testovacích prototypů, o případném startu prodeje se rozhodne až po dalších testech, teprve v té době se dozvíme ceny a kapacity modulů. Nicméně tohle je záležitost pro jednoho či dva absolutní hardwarové nadšence, více lidí si to v Česku dle mého názoru zpočátku nekoupí :-).

2008 39 buffalo

Radeon HD 4830

link

Ač stále opředen rouškou tajemství, obrázky z uniklé prezentace hovoří jasně: mezera mezi Radeonem HD 4670 a HD 4850 bude vyplněna poměrně zajímavým modelem, Radeonem HD 4830.

Zatímco dříve se spekulovalo o 480 stream procesorech (tohle číslo tak nějak samo leze do úst od dob prvních povídání o GPU RV770), slajdy slibují rovnou 640 stream procesorů, tedy 80 % výpočetních jednotek řady HD 4800. 256bitové paměťové rozhraní jistě nebude úzkým hrdlem, využity budou dle očekávání GDDR3 paměti a karta si vyžádá 6pinovou PCI Express „pupeční šňůru“ (ze které ale asi moc sát nebude). Doporučení týkající se zdroje je však shodné s HD 4850, tedy 450W zdroj s 6pin PCIe konektorem (550 W a 2×6pin pro CrossFire dvou karet).

Kdybych si měl trochu zavěštit, pak s ohledem na ceny HD 4670 (~1 800 Kč) a HD 4850 (~3 300 Kč) bych tuto novou kartu, která přijde na trh 21. října, tipoval někam kolem 2 500 až 2 800 Kč.

2008 39 hd4830

Radeony HD 4350 a 4550

link

O HD 4550 jsme si povídali již minule, dnes si tedy přihodíme ještě jednu fotografii, a sice model od Asusteku, který nabídne (mimo jiné) nízkoprofilovou verzi s aktivním chlazením. V cenících se dívejte po kartě s označením EAH4550/DI/512MD3. Kromě D-Sub a DVI ponese i HDMI výstup (tedy víceméně spíše „klasika“, DisplayPort se zatím nekoná). Na fotografii je nahoře, dole je pak „cosi“, co by se mělo jmenovat Radeon HD 4350. Ten dle Fudzilly taktéž přinese 80 stream procesorů s GPU RV710, zkrátka to vypadá na jakousi nižší variantu HD 4550, snad už to AMD kompletně rozuzluje během pár dnů.

2008 39 eah4550 di 512md3

2008 39 hd4350

S3 Chrome 400 ULP

link

S3 graphics sice u nás prakticky nekoupíte, ale to jim nebrání v uvádění nových produktů na pro ně tradičních trzích. Po desktopových produktech poslední generace firma pouští do prodeje i mobilní grafiky řady Chrome 400 Ultra Low Power (ULP). Technologicky nabízí podporu DirectX 10.1 (ATI má, NVIDIA ne), akceleraci přehrávání HD videa z Blu-ray disků, a to vše prý s minimálním dopadem na výdrž notebooku při provozu na akumulátor.

Akceleraci videa zajišťuje firemní technologie ChromotionHD, která se postará o H.264, MPEG-2, MPEG-4, VC-1, WMV-HD, AVS i AVC. Pod označením PowerWise se zase schovává soubor technologií optimalizujících spotřebu GPU na co nejnižší úroveň.

OEM partnerům jsou nyní dodávány tři varianty: Chrome 430 ULP, 435 ULP a 440 ULP lišící se výkonem a cílenou kategorií notebooků. Nejnižší grafika se s odběrem vejde do 7W limitu a je určena pro malé lehké stroje, střední již směřuje výše bez podrobností (firma pouze uvádí, že je o 40 % výkonnější než konkurenční ekvivalent, ale věřte markeťákům) a 440 ULP už cílí svoji mušku na (nej)vyšší notebooky s Blu-ray mechanikou apod.

Blu-ray od Sony osmirychlostně

link

Ač je základní rychlost Blu-ray mechanik výrazně lepší než třeba u DVD, stále je pálení 25GB kotoučků celkem zdlouhavou záležitostí. Průbojník a stvořitel této technologie nyní přichází s mechanikou, která tuto dobu opět výrazně zkracuje.

Model třetí generace Blu-ray vypalovaček Sony BWU-300S (S = SATA) zvládne vypálit 25GB jednovrstvý BD-R disk za zhruba 15 minut, dvouvrstvý 50GB pak za půl hodiny. Vše samozřejmě stojí a padá s dostupností takto rychlých médií (mechanika dokáže 8× pálit i na 6× média), ale potřebné železo i laser zde tedy již jsou. Z dalšího se sluší zmínit 16× pálení DVD a 48× pálení CD či podporu DVD-RAM.

V balení bude přiložen i film Men in Black na Blu-ray disku a pro Windows také balík softwaru od Cyberlinku. BWU-300S se na trhu objeví v říjnu za cenu pod 400 USD.

2008 39 sony bwu 300s drive image lg

Seriál Hardwarové novinky (dílů: 440)

První díl: Hardwarové novinky 36/2008 (procesory), poslední díl: HW novinky: podzimní přehled #2.
Předchozí díl: Hardwarové novinky 38/2008
Následující díl: Hardwarové novinky 40/2008

Další články z této rubriky

HW novinky: podzimní přehled #2
HW novinky: podzimní přehled #1
HW novinky: návrat skleněných ploten v HDD
HW novinky: PCI Express 4.0 prý ještě letos
HW novinky: i Skylake-X s 12 jádry používá levnou teplovodivou pastu

Diskuse k tomuto článku

30.9.2008 00:17 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jádro cívek je feritové, nikoliv ferritové.
Technologicky nabízí podporu DirectX 10.1 (ATI má, NVIDIA ne)
Budu hádat - technologicky to nabízí, prakticky nemá ani omylem dost výkonu na to, aby se to nechalo použít, že?

A poznámku "ATI má, NVIDIA ne" si autor taky mohl nechat od cesty.
Quando omni flunkus moritati
30.9.2008 07:26 brm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Nestrannost mu nevydržela dlouho. Ani mě nepřekvapuje, když opomenul vadné karty Diamond Multimedia s chipy Ati z minulého týdne.
30.9.2008 08:26 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Pánové, nepřipadá vám, že jste jako malí kluci? Copak myslíte, že je nutné "být na něčí straně"? To si skutečně myslíte, že autor záměrně klame kvůli nějakému fandovství? Nebo v tom vidíte spiknutí vyšších mocností, skrytou reklamu a ještírky?
opomenul vadné karty Diamond Multimedia s chipy Ati z minulého týdne.
A nemohlo to být proto, že je formát omezen a autor je nabádán k tomu, aby své články psal spíše kratší než delší?
30.9.2008 16:48 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
A nemohlo to být proto, že je formát omezen a autor je nabádán k tomu, aby své články psal spíše kratší než delší?
A proto náááhodou vynechal zprávu o vadných kartách ATi, kdežto na vadné čipy od nVidie si minule místo našel...
Quando omni flunkus moritati
David Ježek avatar 30.9.2008 17:16 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
buď jsi slepý, nebo hloupý, nebo flamující, hned pod tebou je vysvětlující post.
30.9.2008 17:30 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Jasně, jasně. Jen kdyby to bylo obráceně a ty vadné čipy byly od nVidie...
Quando omni flunkus moritati
David Ježek avatar 30.9.2008 18:28 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Kdyby si strč za klobouk. až/pokud taková situace nastane, tak se o ní samozřejmě dozvíš z hardwarových novinek.
30.9.2008 18:51 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
až/pokud taková situace nastane, tak se o ní samozřejmě dozvíš z hardwarových novinek.
To je právě přesně to, o čem mluvím. Samozřejmě bych se radši o takové situaci dozvídal bez ohledu na výrobce čipu, ale to od tebe nehrozí...
Quando omni flunkus moritati
David Ježek avatar 30.9.2008 19:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Co takhle se představit. Evidentně mě velmi dobře znáš, možná i můj psychologický profil, takže mě jistě znáš osobně. Nebo jen plácáš do větru nepodložené nesmysly?
30.9.2008 20:17 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Evidentně mě velmi dobře znáš, možná i můj psychologický profil, takže mě jistě znáš osobně.
Hezká klička, ale logika za ní je chybná. "Evidentně mě velmi dobře znáš" zde totiž nemá vliv, bez ohledu na to, jestli je to pravda či ne. V tomto případě stačí, že znám tvoji tvorbu.

Tvé působení tady opakovaně ukázalo, že když jde o úspěchy a neúspěchy, tak zatímco u jedné firmy neúspěchy nezmiňuješ, popíráš a zpochybňuješ, tak u jiné platí to samé o úspěších.
Quando omni flunkus moritati
David Ježek avatar 30.9.2008 20:34 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Tvé působení tady opakovaně ukázalo, že když jde o úspěchy a neúspěchy, tak zatímco u jedné firmy neúspěchy nezmiňuješ, popíráš a zpochybňuješ, tak u jiné platí to samé o úspěších.
- NVIDIA ... se na sklonku roku 2006 vytáhla a přišla na trh s řešením, které všichni milovali a kupovali doslova „jako vzteklí“. GeForce řady 8800 se i přes vysokou cenu staly miláčkem statisíců hráčů pro svůj extrémně vysoký výkon.... že nVidia z tohoto stavu dokázala vytěžit maximum, za což ji magazín Forbes vyhlásil americkou společností roku 2007. (aka důkaz nepopírání úspěchů nv)

vs

- ...navíc v návrhu GPU R600 byly chyby (viz nefunkční UVD) ... AMD mohla tak akorát zatlačit slzu, protože na tu zkrátka nestačili. ... navíc katastrofálně topila a „papala kilowatty“ jako o život. (aka důkaz nepopírání problémů ATI)

Tak už přestaň plácat nesmysly. Navíc není mou vinou, že zrovna v době rozběhu HW novinek má nvidia na bedrech obrovské problémy, zatímco AMD se po delší době v grafikách skvěle daří. Řeknu totéž, co říkám stále: předlož důkaz, kde jsem v dosavadních článcích nvidii neférově ukřivdil na úkor ATI. Dokud tak neučiníš, debata s tebou ztrácí smysl a já s ní pro tuto chvíli končím.

30.9.2008 20:44 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Citáty hezké, vhodně opomíjí tvou blogovou tvorbu.
Quando omni flunkus moritati
David Ježek avatar 30.9.2008 20:50 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
myslíš mé soukromé psaní navíc z doby před rozjezdem hardwarových novinek. ty jsi fakt ubožák. no nic, du se věnovat něčemu konstruktivnímu.
30.9.2008 20:59 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Tvé soukromé psaní o tobě tedy nic nevypovídá? Tak to je dobrá schíza.

Hm, možná, že jsem ubožák. Nicméně i tak bych byl o úroveň výš než ty - stále nenadávám oponentovi, protože má jiný názor.
Quando omni flunkus moritati
1.10.2008 08:43 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Tvé soukromé psaní o tobě tedy nic nevypovídá?
Nejde tu snad o to, co se objevuje v HWN? Co o autorovi vypovídá soukromá tvorba v blogu je zcela irelevantní, pokud píše dobré/nezaujaté články.
Nicméně i tak bych byl o úroveň výš než ty - stále nenadávám oponentovi
Ono to neustálé obviňování také není zrovna roztomilé...

Obecně: Nicméně, když už si stěžujete na zaujatost a povídáte, jak HWN opomíjí tohle a vyzdvihují tamto... Mějte prosím na paměti, že David Ježek si do článků nepíše jen tak z plezíru, cokoliv ho napadne a co se mu zlíbí. Stejně jako všechny ostatní články, i tyto před vydáním čtu, opravuji a v případě nedostatků kritizuji či vracím k přepracování. A přesně kvůli tomu, že nemám rád, když létají obvinění o zaujatosti, tak se snažím dávat pozor na to, aby z nich něco takového nevyznívalo. Pokud to v nich i přesto vidíte, tak bych řekl, že už je to opravdu spíše reakce na autora, a ne na konkrétní text.
1.10.2008 10:16 brm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Ty bys nejspíš poznal zaujatost asi jen v žumpě lžimagistra Ulhána (Nvidia), nebo na "Digitální Zhoubě" Stacha (ATI).
1.10.2008 10:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Asi. Sice netuším, o čem to mluvíš, ale budiž. Pokud je zaujatost tak umně maskovaná, že není poznat, a tudíž v tom není (vidět), tak je to v pořádku, ne? Asi by ti prospělo, kdybys do svých hodnocení přestal míchat osobní antipatie.
1.10.2008 10:45 brm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Umně zamaskovaná není, jinak bych se neozval. Osobní antipatie sem netahám, Davida osobně neznám a nic mi neprovedl.
1.10.2008 15:03 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Nejde tu snad o to, co se objevuje v HWN? Co o autorovi vypovídá soukromá tvorba v blogu je zcela irelevantní, pokud píše dobré/nezaujaté články.
Ani bych neřekl. Obecně jestliže je autor v soukromé tvorbě dosti zaujatý, silně pochybuju, že zvládne psát nezaujaté články.
Ono to neustálé obviňování také není zrovna roztomilé...
Neustálé? Tak si projdi moje příspěvky v diskuzích k HW novinkám a ukaž mi, kde neustále obviňuju...
Pokud je zaujatost tak umně maskovaná, že není poznat, a tudíž v tom není (vidět), tak je to v pořádku, ne?
Tak dobře zamaskovaná zase není. Podle mě se zpočátku hlídal a teď už moc ne.
Quando omni flunkus moritati
1.10.2008 15:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Nejde tu snad o to, co se objevuje v HWN? Co o autorovi vypovídá soukromá tvorba v blogu je zcela irelevantní, pokud píše dobré/nezaujaté články.
Ani bych neřekl. Obecně jestliže je autor v soukromé tvorbě dosti zaujatý, silně pochybuju, že zvládne psát nezaujaté články.
No vida, tyto články dokazují, že se mýlíš.
Tak si projdi moje příspěvky v diskuzích k HW novinkám a ukaž mi, kde neustále obviňuju...
a) Mluvil jsem o této diskusi, b) nemluvil jsem jen o tobě.
Tak dobře zamaskovaná zase není. Podle mě se zpočátku hlídal a teď už moc ne.
A dokazuje to ta závorka? Upřímně, tohle mi fakt připadá jako čekání na záminku. "Hele, článek o hw od Ježka. No, to bude něco, vždyť on má radši ATI než NVIDII. A taky že jo! Tady napsal do závorky, že NVIDIA to nepodporuje. Co na tom, že to doopravdy nepodporuje? Psát to tam neměl, protože je jasné, že ji chtěl jen poškodit, o nic jiného mu nejde."
1.10.2008 16:04 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
A dokazuje to ta závorka? Upřímně, tohle mi fakt připadá jako čekání na záminku. "Hele, článek o hw od Ježka. No, to bude něco, vždyť on má radši ATI než NVIDII. A taky že jo! Tady napsal do závorky, že NVIDIA to nepodporuje. Co na tom, že to doopravdy nepodporuje? Psát to tam neměl, protože je jasné, že ji chtěl jen poškodit, o nic jiného mu nejde."
To je tak krásně výstižné! Naprosto stejný pocit ze zdejších "kritiků" mám i já.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
1.10.2008 16:05 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
No vida, tyto články dokazují, že se mýlíš.
Nedokazují. Tvrzení ještě není důkaz.
b) nemluvil jsem jen o tobě.
Tak si ty příspěvky ve vlákně seskládej dohromady a pak řekni, že je naprosto jasné, že nemluvíš jen o mě.
A dokazuje to ta závorka? Upřímně, tohle mi fakt připadá jako čekání na záminku. "Hele, článek o hw od Ježka. No, to bude něco, vždyť on má radši ATI než NVIDII. A taky že jo! Tady napsal do závorky, že NVIDIA to nepodporuje. Co na tom, že to doopravdy nepodporuje? Psát to tam neměl, protože je jasné, že ji chtěl jen poškodit, o nic jiného mu nejde."
Hele víš co? Mě je to fuk. Podle mě jsi jako ta příslovečná žába, co se nechá postupně uvařit. Užij si teploučko.
Quando omni flunkus moritati
1.10.2008 16:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Nedokazují. Tvrzení ještě není důkaz.
Asi jsem tam měl dát smajlíka...
b) nemluvil jsem jen o tobě.
Tak si ty příspěvky ve vlákně seskládej dohromady a pak řekni, že je naprosto jasné, že nemluvíš jen o mě.
Přišlo mi to jasné proto, že jsem použil množné číslo, ačkoliv normálně tykám. Nicméně, pokud to jasně nevyznělo, tak teď je to uvedeno na pravou míru.
Podle mě jsi jako ta příslovečná žába, co se nechá postupně uvařit. Užij si teploučko.
A až mě uvaří, tak na samou lásku k ATI umřu? Víš, co především nechápu? Kde se bere to přesvědčení, že by někdo mohl vůbec chtít v těchto věcech nějak klamat. Nepředpokládám, že by ta obvinění z podjatosti padala kvůli podezření, že je autor firmou ATI placen. A pokud není, tak co by z toho měl, kdyby jednu firmu vyzdvihoval a druhou zatracoval? A za jakého ho považuješ ďábelského manipulátora, že cítíš potřebu mě varovat před uvařením? Copak myslíš, že nám všem David Ježek vymyje mozky a AbcLinuxu.cz začne mazat účty uživatelům NVIDIE (a začne se mnou...)? Nebo k jaké se to vlastně schyluje katastrofě?
1.10.2008 18:30 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Víš, co především nechápu? Kde se bere to přesvědčení, že by někdo mohl vůbec chtít v těchto věcech nějak klamat. ... co by z toho měl, kdyby jednu firmu vyzdvihoval a druhou zatracoval?
Nemám tušení, ale dost lidí to dělá - úspěchy jednoho vyzdvihují, úspěchy druhého bagatelizují - RH budiž příkladem. Co z toho mají, to nemám tušení.
Nebo k jaké se to vlastně schyluje katastrofě?
Zaujaté články? Ve chvíli, kdy si nemůžu být jistý, jestli autor něco nezamlčel, protože mu to "nepřišlo důležité", tak pro mě v podstatě ztrácí smysl je číst.
Quando omni flunkus moritati
4.10.2008 13:34 hotovson
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
chlapce, jdi s tim k doktorovi, toto uz je na diagnozu
Heron avatar 30.9.2008 21:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Vadný HW se čas od času vyskytne u každého výrobce. Nevidím důvod, proč to explicitně zmiňovat v NOVINKÁCH.
1.10.2008 07:46 brm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
O vadném hardware se má informovat, aby se čtenáři mohli vyhnout problémovému hardware. Když šlo o Nvidii, tak problémy zdůraznil. V případě karet s ATi chipy o problémech pomlčel a jen hledá výmluvy proč tak učinil.
David Ježek avatar 30.9.2008 08:35 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Vadné karty Diamond jsem opomenul záměrně. Bývalý zaměstnanec tvrdí, že jsou jich tisíce, firma tvrdí, že jich je pár desítek z noha tisíc. Dokud v tom nebude zcela jasno, nehodlám o tomto lokálním problému týkajícím se jednoho z mnoha výrobců, který u nás v podstatě ani své karty neprodává, napsat ani řádku.

Je to stejné, jako kdyby se problém nvidie s mobilními gpu týkal třeba jen firmy "AAABBB" (která u nás neprodává) a jedné její řady notebooků. jenže u nvidie je to daleko větší průser a proto jsem o něm napsal. pokud by kromě toho jistého množství karet diamond začaly radeony řady 4000 umírat v obrovském množství až by se na výrobce sesypaly žaloby, pak to také napíši.

je jen tvůj problém, že v tom vidíš fanATIsmus. kdo chce psa bít, hůl si najde.
1.10.2008 07:56 brm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
To je velmi chabá výmluva době globálního trhu, kdy si přes internet můžeš objednat cokoliv odkudkoliv.
Václav 2.10.2008 09:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Tak tomu říkám dokonalý witch hunt. Vy prostě tu zaujatost nepřestanete hledat, že?
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
30.9.2008 08:28 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Jádro cívek je feritové, nikoliv ferritové.
Opraveno, dík.
A poznámku "ATI má, NVIDIA ne" si autor taky mohl nechat od cesty.
No, je chybná? Protože pokud ne, tak je v pořádku, ne? Já to například nevěděl.
30.9.2008 09:06 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
A proč by si měl nechat tu poznámku od cesty? Je to normální srovnání s konkurencí. Jděte se bodnout :-P
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
30.9.2008 09:19 brm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Ovšem využitelnost megaúžasného WOW rozhraní MS DirectX 10.1 je velkolepá. Jedna dokončená hra, ve které patchem onu vymoženost vypli, pár her menších týmů oznámených na příští rok a to je asi tak všechno. V té době už bude Dx 11 , nehledě k faktu, že se někteří vývojáři nechali slyšet, že nehodlají podporovat ani DX10 (viz John Carmack a jeho projekt RAGE http://www.doupe.cz/Doupecz/Novy-trailer-s-screeny-ze-hry-RAGE/sc-108-a-130345/default.aspx ).
30.9.2008 09:21 brm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Prý mu (Carmackovi) na to stačí DX9.
David Ježek avatar 30.9.2008 09:24 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
ale no tak, vynechme z toho demagogii. To, že se DX10.1 nevyužívá má dva důvody: 1)nVidia to neumí (a má majoritní podíl v DX10+ kartách), 2) marketing (kdyby se to jmenovalo DX11, hned by bylo jinak, ale opět v závislosti na 1)). Není to o tom, že by to byla blbost, naopak.
30.9.2008 09:31 brm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Faktům říkáš demagogie? AMD/ATi vyrábí i neDX10+ karty, když někteří vyznavači tvrdí, že má 60 procent trhu?
David Ježek avatar 30.9.2008 09:47 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
tak teď si mě upřímně zaskočil. které neDX10+ karty amd vyrábí?
30.9.2008 10:00 brm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
nn já se tě ptal jestli Ati ty ne10+ karty vyrábí.A jaký je vlastně podíl jednotlivých výrobců na trhu?
30.9.2008 16:19 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Špatněs to pochopil. Nejde o to, kolik se jich prodává, ale kolik je jich mezi lidma! A nvidia jich od uvedeví G80 prodala mraky, takže ATi ji těžko může v nejbližší době dohnat, byť má větší prodeje díky Radeonu 4800... Selským rozumem bude mezi lidma pořád mnohem víc Geforcí, hlavně 8800 gt/gts/gtx.
30.9.2008 12:16 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
A jakou to co píšete má souvislost s tím, že je to normální srovnání s konkurencí? Je úplně jedno jestli to někdo využívá nebo ne, faktem je že některé značky to už umí a jiné ne - prostě objektivní srovnání.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
1.10.2008 10:11 brm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Když Nvidia vydala na trh první karty podporující dx10, příznivci ATi tuto podporu bagatelizovali , protože nebyly produkty využívající tuto vymoženost a že se objeví až příští rok. Jakmile má ATi podporu dx 10.1 (kde jsou v podstatě jen minimální změny oproti dx10.0), titíž lidé kritizují Nvidii , že dx10.1 nepodporuje, přestože je to stejná situace jak před rokem jen v opačných barvách.

David Ježek avatar 1.10.2008 10:17 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
DX10.1 SDK je na světě již rok a půl. Již téměř 1 rok má AMD své DX10.1 karty. Přijde ti dotaz na to, kde NV zaspala jako neoprávněný?

Mimochodem, jaktože sis nevzpomněl na ty lidi, kteří si při uvedení Radeonu 9700 ťukali na čelo směrem k ATI, že předběhla dobu?
1.10.2008 10:41 brm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Mě je zcela volná činnost Nvidie, Ati nebo jakékoliv jiné korporace, pokud me tímto nějak neomezuje. Nesnažím se je nijak omlouvat, dělají vše pro zisk akcionářů. Moje výtka je na způsob, jakým poukazuješ na nedostatky produktu společnosti, jejíž nejsi příznivec. Přičemž tento nedostatek je vzhledem k zaměření tohoto serveru irelevantní. Stačilo zvolit jinou formulaci, která by ke kritice nedala důvod. Jen si zdůraznil , že Ati má a Nvidia ne. A nedozvěděli jsme se, kdo všechno tuto technologii podporuje a kdo ne. Takto si nezaujatou žurnalistiku nepředstavuji.
David Ježek avatar 1.10.2008 10:57 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
to, na co ty poukazuješ je nezaujaté. je to v části o S3, kde se jasně píše: S3 ano, AMD ano, NV ne. kdo další ti tam chybí? Intel? Ten se potácí s 3D grafikami ve vlastních problémech a o největší naději jménem Larrabee jsem psal v jednom z minulých dílů. Nikdo další relevantní na trhu není (pokud pomineme PowerVR se zaměřením na trochu jiný segment).
1.10.2008 13:56 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
pre niektorých by nezaujatosť mohla vyzerať asi takto: S3 ano (AMD, NV, zistite si sami)
alebo: S3 ano (AMD má vadné čipy, NV ne) :-)
3.10.2008 18:29 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
vše pro zisk akcionářů.

AMD

Nvidia

Ani jedna nikdy nevyplatila dividendy.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
30.9.2008 16:46 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Ovšem využitelnost megaúžasného WOW rozhraní MS DirectX 10.1 je velkolepá. Jedna dokončená hra, ve které patchem onu vymoženost vypli, pár her menších týmů oznámených na příští rok a to je asi tak všechno.
Asi jsem se ztratil. Mohli byste mi, prosím, ukázat cestu k abclinuxu?
Quando omni flunkus moritati
David Ježek avatar 30.9.2008 17:15 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Články se jmenují Hardwarové novinky. Ze své podstaty jsou nezávislé na libovolném operačním systému, byť tu a tam v rámci souvislostí leccos zmíní.
Petr Tomášek avatar 8.10.2008 07:58 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Tak ať se zmínkama o M$ shitech jdou do <***>! Tady to nikoho nezajímá!!!
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
30.9.2008 21:14 XYZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Trackere, že tě baví se dohadovat. Kdo čte pravidelně cdr a jeho blog ví, že autor je vekým příznivcem a propagátorem AMD+ATI a jak může do Intelu a Nvidie si rýpne.
5.10.2008 14:28 happymaster23 | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Ano, proto jsem z té župmy odešel... Akorát je škoda, že se tenhle mor začíná rozlézat i tady...
corwin78 avatar 30.9.2008 07:02 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ode mě jen malá opravička, ve článku o Buffalo DDR3-2400 se ta firma jmenuje Elpida nikoli Eplida. Ale to je jen taková maličkost.
Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
David Ježek avatar 30.9.2008 08:37 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
dik za info, opraveno.
30.9.2008 08:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Také opraveno, díky.
Petr Tomášek avatar 30.9.2008 07:10 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše TILE64?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A běhá na tom linux? :)
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
WIFT avatar 30.9.2008 08:40 WIFT | "The 2nd Capital City of Beer"
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008 - Tilera
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hergot, neni ta Tilera už trošku fousatá? ;) http://cdr.cz/a/22179 (PS: blíže jsem to nestudoval, právě mizím na dovču ;).
Mám bujnou xtici, nosím xandy (alias xíry), občas xiltovku ... kua i v Unicode chybí X s háčkem :/
David Ježek avatar 30.9.2008 08:49 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008 - Tilera
To je právě ten TILE64, nikoli tento nový TILE64Pro. A vůbec, co tu otravuješ, padej balit (PS: 3850 už dorazil :-))
WIFT avatar 30.9.2008 09:15 WIFT | "The 2nd Capital City of Beer"
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008 - Tilera
Áha, tak to jo ;)

PS: Sbaleno; Hlavně že dorazila v pořádku :)
Mám bujnou xtici, nosím xandy (alias xíry), občas xiltovku ... kua i v Unicode chybí X s háčkem :/
5.10.2008 14:34 happymaster23 | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008 - Tilera
To se musíte srát i sem? Člověk je rád, že uteče z toho vašeho smradu a vy těmi svými AMD střiky začnete obtěžovat i tady? Proboha koho zajímá odkaz na tu vaši stoku a potom otázka, jestli dorazila 3850 (co to asi tak je, že...)?
WIFT avatar 8.10.2008 09:17 WIFT | "The 2nd Capital City of Beer"
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008 - Tilera
Je legrační tě vidět načepejřenýho jako vrabčáka v zimě :)). Už proto stojí za to sem chodit :).
Mám bujnou xtici, nosím xandy (alias xíry), občas xiltovku ... kua i v Unicode chybí X s háčkem :/
Heron avatar 30.9.2008 22:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Gigabyte se vzpamatoval a dělá dobré desky. Měl bych sice výhrady vůči osazené síťovce a zvukovce (a raid "řadiči"), ale i tak je na desktop velmi dobrá.

Celkem mě zarazilo to doporučení na zdroje u grafik ATI*:
ATI Radeon HD 4870 System Requirements

500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express

Každopádně na Seasonic S12II (430W) je to no problemo.

PS: Feritové cívky vs. Cívky s ferit. jádry - dvakrát totéž.

*) což mě přivádí k myšlence refreshnout měření spotřeby.
Heron
David Ježek avatar 30.9.2008 22:21 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
ono ta "500W" je dost plovoucí hodnota, co si budem nalhávat, u Eurocase to znamená něco hodně jiného než u PC Power&Cooling. 430W SS je zcela dostačující, neb má vysokou účinnost a výrobce si ten 430W údaj nevycucal z pr....

Na refresh spotřeby jsem zvědavý.
Heron avatar 1.10.2008 12:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
1.10.2008 11:30 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
... 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení ...
Prosím, v akých jednotkách je údaj 24/7/365?
1.10.2008 11:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
hodiny dne/dny v týdnu/dny v roce
1.10.2008 11:46 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
A spolu to dáva čo? Stále nerozumiem.
David Ježek avatar 1.10.2008 11:37 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce.
1.10.2008 11:46 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
A spolu to dáva čo? Stále nerozumiem.
David Ježek avatar 1.10.2008 11:48 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
"nepřetržitý provoz"
1.10.2008 12:16 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
Takže to beží 24 hodín v dni, 7 dní v týždni a 356 týždňov v cca siedmich rokoch? Páni, uštipnite sa. 24/7/365 je marketing bullshit, používa sa to, lebo to cool vyzerá a znie, ale technicky je to hlúposť. Nepretržitá prevádzka je definovaná ako dostupnosť 24 hodín 7 dní v týždni, alebo 24 hodín 365 dní v roku. Inak povedané, každá ďalšia perióda je definovaná rozsahom tej predchádzajúcej.

Na adresu článku sa už vyššie zosypala kritika. Táto kritika bola miestami hrubo a nevhodne podaná, ale podľa mňa bola opodstatnená. Článok pôsobí ako vytrhnutý z marketingového letáku spoločnosti predávajúcej čínske výrobky technicky úplne neschopným hlupákom. Autorove odpovede v diskusii sú ešte hrubšie a ešte nevhodnejšie, ako kritika samotná. Namiesto toho by mal sklopiť uši a zamyslieť sa, ako budúcu časť napísať neutrálnejšie, vecnejšie, alebo ju nepísať vôbec. Áno, za posledným si stojím. Ak je pre HW novinky voľba "marketingové" vs. "technické" články, hlasujem za "technické". Ak je voľba "marketingové" vs. "nijaké", hlasujem za nijaké. Ešte vidím ako schodný kompromis: nech sú články pokojne "marketingové", označte ich "Reklama", každý bude vedieť, čo môže čakať, prípadne rovno ignorovať. Aha, ignorovať ... to nie je v záujme portálu, pardon.

Je mi jasné, že pojmy ako "vecnosť", "neutralita", "zaujatosť", "technickosť" alebo "marketingovosť" sa zle objektívne merajú, a sú teda posúditeľné iba subjektívne, t.j. rôzne. Na rozdiel od fyzikálnych jednotiek.
1.10.2008 12:41 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
ja bych to nedramatizoval. 24/7 se pozuva bezne, stejne jako 8/5. Mate pravdu ze 24/7/362 by moc nedavalo smysl, ale jak rikam, zbytecne bych to nedramatizoval. Pochopili vsichni to vsichni, tak co.
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
1.10.2008 15:32 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
Tak ja už neviem. Keď sa pod takmer každými jadernými novinami strhne flame o preklade toho-ktorého pojmu a je tam kopec upozorneni na preklepy, ktoré pochopeniu textu fakt nebránia, je to v poriadku a redakcia za tieto upozornenia zvyčajne úctivo poďakuje a opraví ich. Keď som upozornil na zjavný nezmysel, je mi šéfredaktorom nadané do blbcov.
1.10.2008 15:37 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
Keď som upozornil na zjavný nezmysel, je mi šéfredaktorom nadané do blbcov.
Až na to, že ty jsi neupozorňoval a já ti nenadával. Ty jsi předstíral, že se ptáš, a na dvě odpovědi jsi vložil identickou odpověď, která opět předstírala, že tomu nerozumíš. Asi ti to tak připadalo vtipné... Na takové chování dobře pasuje popis "dělat ze sebe blbce".
Heron avatar 1.10.2008 12:47 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
Mě se tato podoba HW novinek líbí. Podle mě by se zde nemusely objevovat informace o nepovedeném HW (na toto mám stejný názor jako na zprávičky o neúspěších jisté IT firmy), ale dobře. Jinak je to takový hezký souhrn, srovnejte si to třeba s distribučními novinami - velmi podobná stručná forma. Nelze každý HW testovat, nebo podrobně psát o technologii (o tom jsou jiné weby).
1.10.2008 12:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
Aha, mně bylo divné, že bys to tak dlouho nechápal... místo toho jsi ze sebe jen dělal blbce, protože jsi myslel, že tím odhalíš... co? Že když se v textu použije "24/7/365", tak je jasné, že jde o "marketing bullshit"? Tak tedy gratuluji! Objevil jsi, že skutečně nepřetržitý provoz není technicky možný. Možná bys měl jít upozornit také všechny obchody, které o sobě tvrdí, že mají otevřeno "non-stop". Je to od nich totiž marketing bullshit... Get a life...
Článok pôsobí ako vytrhnutý z marketingového letáku
Článek se jmenuje "Hardwarové novinky". Myslím, že je zcela v pořádku, když popisuje hardwarové novinky. Tónem ani výběrem témat mi reklamní nepřipadá.
Ešte vidím ako schodný kompromis: nech sú články pokojne "marketingové", označte ich "Reklama", každý bude vedieť, čo môže čakať, prípadne rovno ignorovať. Aha, ignorovať ... to nie je v záujme portálu, pardon.
Kdežto "marketingové články" snad v zájmu portálu jsou, či co? Pravděpodobně si myslíš, jak jsi to svým komentářem mistrně rozebral. A já bych teď mohl zkoušet vysvětlovat, že článek nijak reklamní není, že informovat o nových věcech je jeho účelem atp. Ale mě už unavuje se neustále opakovat.

Pokud jsi opravdu upřímně přesvědčen, že tyto články o hardwaru jsou reklamní, že jejich účelem je propagovat nějaké zboží a že je záměrně vydáváme jako neutrální obsah, ale přitom jsou psány a publikovány za účelem reklamního zisku, pak bys měl trochu ubrat a jít na čerstvý vzduch.

A pokud jsou tyhle tvoje kecy o marketingových článcích, zaujatosti apod. jen nevyzrálé pozérství, tak si trhni nohou.
1.10.2008 14:33 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
Že když se v textu použije "24/7/365", tak je jasné, že jde o "marketing bullshit"?
Ano, jednoznacne.
Možná bys měl jít upozornit také všechny obchody, které o sobě tvrdí, že mají otevřeno "non-stop".
Naproti tomu, na tomto oznaceni pochadzajucom z francuzstiny nic zavadne nevidim.

Dakujem, ze za moje bez invektiv podane argumenty a nazory mi bolo vynadane do blbcov a odporucene trhnut si nohou.
1.10.2008 15:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
Dakujem, ze za moje bez invektiv podane argumenty a nazory mi bolo vynadane do blbcov a odporucene trhnut si nohou.
pokud jsou tyhle tvoje kecy o marketingových článcích, zaujatosti apod. jen nevyzrálé pozérství, tak si trhni nohou

Děkuji, že jsi to vyjasnil.
1.10.2008 21:44 merlin111 | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 a 3/4 roku při 24/7/365 nasazení
Nejmenovaná firma vydala svoji užasnou kartu využívající nejmenovanou technologii. Pouzité čipy jsou 2 jádrové a jsou vyráběny 3. firmou pro 4. firmu, která je ručně polepí logem 1. firmy a po této úpravě jsou 10 krát výkonější..... Takhle vypadá článek postradající prvky merketingu a zaujatosti :-).
Každá ulice je slepá jen do té doby, než si opatříš buldozer.
David Watzke avatar 1.10.2008 15:13 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky za fajn článek...
technologie ChromotionHD, která se postará o H.264, MPEG-2, MPEG-4, VC-1, WMV-HD, AVS i AVC
Není náhodou H.264 a AVC totéž? A VC-1 a WMV-HD taky...
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
1.10.2008 15:54 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
H.264 a MPEG-4 AVC určitě je stejné, u VC-1 a WMV-HD si jistý nejsem, ale mám taky takový pocit :-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
1.10.2008 22:59 xxxfafasdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 39/2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tak jsem si projel diskuzi pod HWN a lituji, ze jsem na diskuzi vubec klikal. zabomysi valky, jak kdyz se katolici bijou s protestantama. fuck off.

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.