Portál AbcLinuxu, 7. května 2025 01:57

Hardwarové novinky 41/2008

16. 10. 2008 | David Ježek
Články - Hardwarové novinky 41/2008  

Protože byl na poli hardwaru za poslední týden poměrně klid, bude se tento díl věnovat jediné, obrovsky významné události v oboru: rozdělení AMD na dvě nezávislé společnosti a potížím s patentovými licencemi, které z toho pro firmu možná plynou. Kromě toho si ještě krátce popovídáme o dalším dění kolem vadných GPU NVIDIA a cenovém kartelu ATI/AMD a NVIDIE.

Obsah

AMD rozděleno

link

Bulvární úvod jistě potěšil některé příznivce Intelu a nVidie, ale ono to zas tak žhavé není. Před týdnem společnost AMD oznámila asi největší restrukturalizační krok, který firmu za její historii potkal. Sami jej ohlásili jako „SIGNIFICANT CORPORATE ANNOUNCEMENT“ a jedno řeknu hned úvodem: jde o potenciálně tak významnou událost, že odkoupení firmy ATI je proti tomu malá prkotinka.

Již dříve očekávané odštěpení výroby se tak stává skutečností. Společnost AMD se dělí na dvě, přičemž nová The Foundry Company převezme dvě výrobní továrny v Drážďanech a příslušné intelektuální vlastnictví potřebné k zajištění pokračování výroby produktů AMD. Současně převezme po původní AMD více než miliardový (USD) dluh a za financováním její činnosti bude stát vláda Abú Dhabí, jednoho z „městských států“ Spojených arabských emirátů (prvotní investice je ve výši 2,1 miliardy USD). Foundry Company bude výrobní společností, která bude vyrábět nejen pro AMD.

V AMD již z dřívějška drží více než 8% podíl arabská Mubadala Development Company, která nyní za 394 miliónů dolarů přikoupí další akcie, čímž se dostane na 19,3% podíl. Tuto firmu ještě navíc zadotuje dalšími 700 milióny USD, aby tak AMD mohla držet 44,4% podíl ve Foundry Company. Celková arabská investice s naplánovanou novou továrnou v okresu Saratoga (stát New York), označovanou prozatím Fab4x, dosáhne 8,4 miliardy USD (ať mi nikdo netvrdí, že ropa nesype, v Abú Dhabí se produkuje kolem 2 miliónů barelů denně ;-).

2008 41 principals with wafer

Zleva: Waleed Al Mokarrab (předseda ATIC, COO Mubadala), Doug Grose (senior vicepresident AMD a nový CEO Foundry Company), Hector Ruiz (výkonný předseda AMD, v budoucnu The Foundry Company), Dirk Meyer (president a CEO, AMD) a Khaldoon Al Mubarak (CEO a Managing Director, Mubadala).

Majoritní 55,6% podíl ve Foundry Company bude držet Advanced Technology Investment Company vlastněná opět vládou Abú Dhabí. Ještě pár slov k personálním šachům: současný vicepresident AMD Doug Grose se přesune na pozici šéfa Foundry Company. Hector Ruiz, dřívější šéf AMD a nynější předseda správní rady se taktéž přesune do Foundry Company, kde bude zastávat stejnou funkci.

2008 41 4xforsteve2 large

Budoucí vývoj na poli výrobních procesů ve spolupráci s IBM také převezme Foundry Company. V souvislosti s plánovanou továrnou v New Yorku vznikne 1 465 nových pracovních míst pro špičkové inženýry. Dále vznikne ~4 500 pracovních míst přímo souvisejících s novou továrnou. Fab4x bude dokončena v roce 2012, počítá se s výrobou na 300mm křemíkových deskách 32nm výrobním procesem, později 22nm.

Intelu se to nezdá

link

Zemětřesení v AMD nenechalo v klidu čelní představitele firmy Intel. S ní má AMD nespočetně dohod, včetně vzájemných patentových smluv, se kterými je dle Intelu nově odštěpená Foundry Company v problémech. Samozřejmě jde primárně o smlouvy, ve kterých figuruje x86 licence, která je nepřenositelná. Stejně jako by kupříkladu NVIDIA nemohla koupit firmu VIA, nemůže dle Intelu Foundry Company převzít od AMD licence na x86. Smlouvy jsou ošetřeny tak, že AMD by x86 licenci nemohlo využívat ani v případě, kdy by ji někdo koupil kompletně celou.

Otázkou, kterou jistě nyní řeší právnické týmy všech zúčastněných stran, je, zdali výrobní firma Foundry Company potřebuje x86 licence, když bude vlastně jen provádět fyzickou výrobu, nikoli návrhy designu a technologický vývoj. Jedna z neoficiálních informací dále zmiňuje, že Intel si tehdy smluvně ošetřil, že AMD nesmí vyrábět mimo své vlastní fabriky více než 20 % produkce. Jenže AMD je/bude firmou zcela bez výrobních kapacit, což by mohl být problém, ale mluvčí AMD se dušuje, že toto vše mají smluvně v rámci transakce kolem Foundry Company ošetřeno. Pravdu ukáže až budoucnost a možná to bude hodně zajímavé.

Budoucnost Foundry Company

link

Bez ohledu na právní tahanice se už objevují první náznaky toho, co vše bude Foundry Company dělat. Celkem logicky se na prvním místě kromě CPU vyráběných klasicky silicon-on-insulator (SOI) technologií hovoří o výrobě grafických procesorů ATI.

Ty se vyrábějí odlišnou technologií. Zatímco AMD procesory budou v budoucnu (patrně 32nm proces) využívat high-k metal gate výrobu (materiály s vysokou dielektrickou konstantou vůči SiO2), grafické procesory pracují s low-k technologií (nízká dielektrická konstanta), jejich výrobu zatím zajišťují firmy TSMC a UMC.

Pokud by Foundry Company rozjela i takovouto výrobu a kromě samotného neustále aktualizovaného výrobního procesu si poradila se všemi dalšími úskalími, měly by si GPU polepšit z hlediska dostupných výrobních kapacit. A protože je Foundry samostatnou firmou, hovoříme v tomto kontextu potenciálně jak o ATI, tak i NVIDII, vše ale bude záviset na dostupných výrobních procesech a rychlosti rozjezdu případné výroby.

Vadná GPU NVIDIA

link

Další pokračování má i průšvih jménem „nekvalitní výroba mobilních GeForce 8000“. Všeobecně se kromě první firmy Hewlett-Packard ví i o Dellu, ale je jasné, že na problémy musí být zákonitě zaděláno i jinde. A slovem jinde se dnes myslí kalifornské Cupertino, domov společnosti Apple.

Firma na svém webu zveřejnila informace týkající se problému s vadným či zcela nefungujícím zobrazením na noteboocích MacBook Pro. Řada zákazníků na svých strojích zaregistrovala chybné zobrazení jak na vlastním LCD panelu, tak výstupu, případně neschopnost stroje dostat se ze stádia černé obrazovky.

Společnost Apple provedla vlastní šetření, při kterém zjistila, že postiženy jsou MacBooky Pro v 15 i 17palcovém provedení s 2,2/2,4GHz CPU, samozřejmě osazené mobilní GeForce 8600M GT vyrobené přibližně mezi květnem 2007 a zářím 2008. Majitelé takových strojů, u nichž se závada projeví, tak nově mají nárok na bezplatnou opravu nad rámec běžné záruční doby, nebo příslušnou finanční kompenzaci, a to po dobu dvou let od koupě stroje.

Společnost dále dodává, že po červnovém oznámení potíží s mobilními GPU ze strany NVIDIE byli touto firmou ujištěni, že jich se tento problém netýká. Šetření však prokázalo opak.

Cenový kartel ATI/AMD + NVIDIA

link

Pokračování má i kauza kolem zneužití monopolního postavení na poli herních grafik firmami NVIDIA a ATI (později AMD), o kterém jsem psal v minulém dílu. Obě firmy vystavily na webu prohlášení, dle kterého obdržely od sanfranciské kanceláře antitrustové divize amerického Ministerstva spravedlnosti formální oznámení, že vyšetřování potenciálního porušení antitrustových zákonů bylo uzavřeno. Tím končí společná část, NVIDIA pak dále dodává, že během vyšetřování nebyla v této věci proti ní přijata žádná opatření.

Slovíčkaření, zdá se vám? Inu, právě slova jako „potenciální“ a „během“ mohou ukrývat mnoho. Dle tvrzení obou firem si totiž můžeme být jisti pouze tím, že skončil vyšetřovací proces, během kterého nebyly řešeny žádné zjištěné přestupky. Ale to neznamená, že na Ministerstvu spravedlnosti momentálně nesedí několik vyšetřovatelů, kteří zkoumají nashromážděné materiály, aby po jejich analýze případně podnikli příslušné kroky. Kauza tak dle mého ještě stále není zcela uzavřena, to by obě nesmírně stručná tisková prohlášení zněla výrazně jinak (AMD vše odbylo pouhou jedinou větou).

Seriál Hardwarové novinky (dílů: 440)

První díl: Hardwarové novinky 36/2008 (procesory), poslední díl: HW novinky: podzimní přehled #2.
Předchozí díl: Hardwarové novinky 40/2008
Následující díl: Hardwarové novinky 42/2008

Další články z této rubriky

HW novinky: podzimní přehled #2
HW novinky: podzimní přehled #1
HW novinky: návrat skleněných ploten v HDD
HW novinky: PCI Express 4.0 prý ještě letos
HW novinky: i Skylake-X s 12 jádry používá levnou teplovodivou pastu

Diskuse k tomuto článku

16.10.2008 02:28 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když tak všude čtu o tom AMD, tak jsem rád, že mám Intel.
16.10.2008 08:00 alfabrother | blog: alfabrother
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hezká fotečka. Ruiz uprostřed, a "katarský princ 1" vlevo, "katarský princ 2" vpravo. Možná, že by pro názory některých Arabien fans bylo ozdravné, kdyby jim takovýto pán osouložil 13-letou dceru. Beze srandy.
16.10.2008 08:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Nekrmte trolla, prosím. Pokud chcete vyjádřit svůj názor na tyto žvásty, učiňte tak prosím pod odkazovaným zápiskem v blogu, ne pod tímto článkem, kde by to bylo naprosto offtopic. Díky.
16.10.2008 09:31 Kiron
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Správně, toto by patřilo pod článek "uplácení ministerstva spravedlnosti/zahraničí". Nicméně má pravdu :o( Podle mě to offtopic není. První fotka pedofila na abclinuxu, zajímavé.
David Ježek avatar 16.10.2008 10:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
pánové zdržte se prosím hloupých nepodložených obviňování, Robert vás nasměřoval do správné diskuse pod blogem, tam se můžete vyřádit. HWnews nechme prosím čisté.
16.10.2008 10:09 alfabrother | blog: alfabrother
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Doporučuji shlédnout film Syriana.
...a hundred years ago you were living in tents out here in the desert chopping each other's heads off and that's where you'll be in another hundred years...
16.10.2008 10:29 Kiron
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Hloupých? Nepodložených? Aj ta krajta :o) No čeho jiného se chceš na článku chytnout? Rozdělení AMD? No fajn, stane se. Co že tam bylo dál? :o)) Zatím tu skoro nikdo o HW nic nepsal. Asi je to na diskusi nuda.
16.10.2008 10:45 alfabrother | blog: alfabrother
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
zapoměls, že autor možná chtěl, abychom nadávali na nVidii a její zmetkovitou výrobu.... A my, previti, jsem si našli jiné téma :-D
16.10.2008 11:02 Kiron
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
My parchanti!
16.10.2008 11:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Ne, úplně stačí, když budete nadávat na AMD/ATI a jejich zmetkovou výrobu nebo cokoliv jiného, co se týká hardwaru. Pokud chcete nadávat na Muslimy, tak jděte jinam.
16.10.2008 14:48 Kiron
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Tak se na to podívejme. Na začátku zde byla jediná vtipná (smutná) poznámka o budoucích spoluvlastnících jedné z největších IT firem. Další byla pouze polemika o tom, zda jejich minulost k celkovému obrazu této situace patří či nikoliv. A podle nás ano. Na rozdíl od Tebe si nemyslíme, že je nutné, aby diskuse byla politicky korektní. Zatím se jiná diskuse nerozběhla, dle mého názoru proto, že článek vlastně o HW není (viz. příspěvek od petr_p). Je pouze o změně majitelů a postoji jiných majitelů k jednomu průšvihu který kdysi udělali (NVidie). V podstatě je to bulvární článek (článek ze zákulisí) a je více o vlastnících/vedení těchto firem. Proto tato diskuse taky o majitelích pojednává. Snažit se uměle nasměrovat diskusi je najivní a do svobodného světa nepatří .Hezký den.
16.10.2008 14:51 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Jen abych vás vyvedl z omylu - já např. do diskuze nic nepsal pouze kvůli tomu, že už byla zaplevelena příspěvky několika kryplů s protiarabskými názory (vy jste myslím jeden z nich), což mi jí zcela znechutilo.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
16.10.2008 15:03 Kiron
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Z čeho tak soudíte? Pouze nesouhlasím z napadáním příspěvků, které k tématu podle mě jsou. A řeč byla pokud vím o pedofilii.
16.10.2008 15:27 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Vidíte, podle mě k tématu rozhodně nejsou. Je to jen ubohé trollování, které tu diskuzi zaplevelilo a mnohým znechutilo (stejně tak jako původně mně, než mi přetekly nervy). Nicméně nehodlám dál pokračovat ve zbytečném flejmování a napomáhat tak k dalšímu zaplevelení diskuze. Sbohem.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
David Ježek avatar 16.10.2008 15:03 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
tak to pozor. článek je o rozdělení jedné z nejvýznamnějších hw firem na světě. je o předání výrobních továren, je o výstavbě nové továrny a nalití potřebného kapitálu. je o tom, co se v té továrně (možná) bude vyrábět, je o tom, jak pokračuje vývoj vadných gpu jiné firmy a jak se vyvíjí cenový kartel. a to že je tam zmínka o arabských investorech je nezbytná součást. stejně tak tam mohli být čínští investoři, eskymáčtí investoři, ale nic by to neměnilo na tom, že článek pojednává o dění v jedné z nejdůležitějších IT hw firem.

mimochodem, kdyby tu nebyli lidé líní, tak by si třeba jméno Waleed Al Mokarrab vrazili do googlu a zjistili by, že je Bachelor of Science in Foreign Service z Georgetown University a také má magora z Harvardu. Jinými slovy je to velice vzdělaný člověk, muž na svém místě. Takže narážky na nějakého jiného člověka, který si zde "blbnul" s malými děvčat, aby ho pak náš prímový ministr pustil domů skutečně nejsou na místě. Opakovaně vyzývám, zanechme této debaty!

To se tu nenajde nikdo, kdo by si chtěl s ostatními podiskutovat o tom, co rozštěpení AMD může znamenat do budoucna? :-(
16.10.2008 15:30 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Já původně chtěl, ale v atmosféře jaká tu panuje to nemá smysl :-( Zas by se to určitě díky některým nejmenovaným trollům zvrhlo do flejmu a diskuzi by to jen ještě více zaplevelilo :-/
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
16.10.2008 18:53 Alfabrother
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Kdejaký Arabský terorista dělal jadernou fyziku v Princetonu. Co je tohle sakra za argument?

Četl jste autobiografii bez dcery neodejdu nebo viděl její zfilmovanou verzi? Vzdělání na západě v prestižním oboru není zárukou vůbec ničeho!
16.10.2008 16:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Na rozdíl od Tebe si nemyslíme, že je nutné, aby diskuse byla politicky korektní.
Je mi úplně jedno, co kdo považuje za korektní. Mně jde o to, aby byla diskuse k věci, což není. Můžeš to okecávat jak chceš, ale pindy o pedofilních Arabech s tématem nikterak nesouvisí. Tvrdit, že to sem patří, je jako kdybys říkal, že se státním rozpočtem souvisí svatby a rozvody poslanců.

Toto vlákno založil uživatel, který už to samé napsal do blogu, a proto jsem požádal, abyste tuto offtopic debatu ponechali právě tam. Jeho snaha zanést i tuto diskusi xenofóbními a rasistickými kecy je hloupá, nikoliv vtipná.

Zatímco pod blogem vůbec nezáleží na tom, o čem se mluví, pod články bychom rádi, aby se lidé pokud možno drželi tématu. Nikdo vám nezakazuje nadávat, komu se vám zlíbí. Pro mě za mě se pusťte třeba do jejich smradlavých ponožek. Ale prosím: nechte to pod blogem. Je tu na něj dokonce odkaz, takže je všem na očích. Tuto diskusi nechte pro ty, kdo chtějí mluvit k tématu, a ne ke spekulacím o sexuálních úchylkách aktérů.
16.10.2008 18:55 Alfabrother
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Proč tady sakra ta diskuze není, když ji tak moc chcete? Kromě mě s Kironem tu snad ani žádné jiné vlákno není. No jistě, my jsmevám to tak znechutili, že teď zložit jiné vlákno k tématu je problém, že? :-D
belisarivs avatar 17.10.2008 08:43 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Presne protoze ty a Kiron.

Tahnete se svymi plky do blogu. Nerozumite cesky nebo potrebujete nechavat vetsi mezery mezi slovy at se stihnete nadechnout a promyslet si co vam autor a admini chteji rici?

Pro me za me, si zajdi na trinactky a treba si u toho udelej Harward, klidne si o tom napis treba do blogu. ALE NE SEM. Chapes nebo to potrebujes jeste parkrat zopakovat?

Nejde tohle vlakno smazat? Tahle zumpa o nicem patri vazne do blogu.

Dekuju.
IRC is just multiplayer notepad.
17.10.2008 14:08 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Presne protoze ty a Kiron.
To určitě. Jestli náhodou diskuze k tématu není proto, že nikdo nechce o ničem diskutovat, protože nemá o čem.
Quando omni flunkus moritati
17.10.2008 14:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Podivná logika. Když není o čem, tak by tu nemělo být nic, ne? U mnoha článků žádná diskuse neprobíhá a nevšiml jsem si, že by to tam pánové alfabrother a kiron přišli zachraňovat...
17.10.2008 15:05 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Když není o čem, tak by tu nemělo být nic, ne?
Ano, někteří z nás žijí s hlavou v oblacích a v ideálním světě, jiní si všimli, že občas se pod článkem objeví off-topic diskuze.
U mnoha článků žádná diskuse neprobíhá a nevšiml jsem si, že by to tam pánové alfabrother a kiron přišli zachraňovat...
Jestli to náhodou nebude mít nějakou souvislost s tím, co se v tom článku píše.
Quando omni flunkus moritati
16.10.2008 09:28 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Obsah
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kam se ztratil hardware?
16.10.2008 14:56 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

vulgární

Zobrazit komentář
16.10.2008 15:09 Kiron
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Vidíte, málem bych zapoměl. Článek je super, taky děkuji. Čtu jej od jeho počátku a hlavně ucelený přehled posledních VGA karet byl super. Já jenom doufám, že značka ATI a AMD neztratí svůj podíl na trhu. Byla by to opravdová škoda, víme dobře, k čemu vedou monopoly :o) PS: Tu myšlenku v poslední větě jste vydedukoval rozborem písma? Upozornuju vás, že to není ručně psaný text, ale font ve vašem PC :o)
16.10.2008 15:18 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Nepotřebuji analýzu písma, stačí si přečíst příspěvky jistého alfabrothera :-) Tento pocit jsem nezískal jen z této diskuze, ale i ze všech předchozích diskuzí pod Hardwarovými novinkami, bohužel :-(

Myslel jsem si, že nic nemůže předčít flejmy KDE vs. GNOME, ale nevraživost jistých osob vůči AMD/ATI (která se tu v těch diskuzích tak okatě projevovala) mě vyvedla z omylu. To je něco neuvěřitelného...
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
16.10.2008 15:32 Kiron
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Jojo, člověk se celý život učí :o) A na živě.cz to je Windows vs. Linux
16.10.2008 15:12 Kiron
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Pardon, předposlední větu.
16.10.2008 15:36 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Btw. vzkaz pro ty ukřivděné ukňouránky, kteří zjevně nesnesou, že hardwarové novinky píše někdo, kdo není zarytým obdivovatelem Intelu a NVidie, a snaží se proto diskuzi znehodnotit alespoň stupidními protiarabskými výkřiky: Vyližte si pr*el! :-P
Hezká demagogie. Jenom logika kolem ní kulhá.
Quando omni flunkus moritati
Grunt avatar 16.10.2008 17:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
postiženy jsou MacBooky Pro v 15 i 17palcovém provedení s 2,2/2,4GHz CPU, samozřejmě osazené mobilní GeForce 8600M GT vyrobené přibližně mezi květnem 2007 a zářím 2008.
Sakra, je na mém notebooku krom plastu alespoň něco trošičku kvalitního?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
19.10.2008 12:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky 41/2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
(...) a ATI (poZději AMD), o kterém (...) sanfranciské kanceláře antRitrustové divize amerického Ministerstva (...)

Jinak docela pěknej článek, akorát možná přístě trochu víc o vlastním HW...
SPD vůbec není proruská

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.