Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 23:24

HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?

27. 7. 2012 | David Ježek
Články - HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?  

Vedle jednoho naprosto šíleného produktu společnosti Gigabyte se dnes podíváme na dva fotoaparáty. Jeden, ač po okraj našlapán velkým potenciálem, vlastně přichází vůči konkurenci s křížkem po funuse, zatímco druhý je svěžím větrem ve své kategorii. Vše pak završíme další návštěvou u pana Keplera.

Obsah

Gigabyte Z77X-UP7: 32 fází jen pro CPU

link

Přímo z Gigabajtího Facebooku tu máme fotografie finální podoby ultimátní základní desky Z77X-UP7. Tento hi-end pro platformy „Sandy Bridge“ a „Ivy Bridge“ skutečně nabídne procesoru celkem 32 napájecích fází, které budou tvořeny obvody PowIRStage IR3550 a vedle standardního 24pinového konektoru živeny dvojicí 8pin EPS. Další 4 fáze mají dostat paměti.

Otázkou je, zdali se Gigabyte zbláznil, nebo se jen chce blýsknout deskou vhodnou maximálně tak pro overclockery s předplatným na tekutý dusík. K ničemu jinému totiž tak obrovská napájecí kaskáda není a nebude, zejména když další výbava desky je víceméně tuctová: „pár“ PCI Express slotů (pro 4-way SLI a CrossFire), zvukový čip od Realteku (byť aktuální reinkarnace ALC898), mSATA SSD konektor či nějaké ty USB 3.0 porty. Snad jen přídavná Bluetooth 4.0/Wi-Fi n karta a dvě gigabitové síťovky (Intel a Atheros) vybočují z průměru.

Cenu Z77X-UP7 zatím nemáme k dispozici, ale nízká nebude (tipuji někam k 10 000 Kč).

Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

Panasonic Lumix FZ200 – ultrazoom s f/2.8 v celém rozsahu

link

Ač se Panasonic nijak nevyhýbá soubojům na poli megapixel wars (například s novým 16Mpix ultrazoomem FZ60), umí i daleko zajímavější kompaktní přístroje. První takový jsme si představili minule, dnes je čas na číslo dvě. Lumix FZ200 je novým ultrazoomem nejvyšší třídy, který si Panasonic nechá adekvátně zplatit (aktuálně to vypadá, že přidje na trh s cenovkou někde kolem 15 000 Kč+), ale v tomto případě je to ospravedlněné více než královsky.

Lumix FZ200 totiž není obvyklý šmejd s co nejdelším rozsahem ohnisek a mizernou světelností na konci, která prakticky znemožňuje automatice rozumně zaostřit za neideálních světelných podmínek. F200 totiž nabízí 24× zoom v rozsahu 25 až 600 mm (v přepočtu na kinofilm), ale v celém tomto rozsahu navíc se světelností f/2.8!

Tento ultrazoom si tedy ve výsledku poradí se světelně daleko horšími situacemi, čemuž dopomáhá „konzervativní“ 12,1Mpix 1/2,33" čip – žádná 18Mpix rozmazaná hrůza ála poslední generace od Sony.

Objektiv nabízí optickou stabilizaci, tělo pak umí věc známou z posledních modelů micro43 těl: Panasonicův tzv. „Light-Speed AF“, jímž obdařená těla umí zaostřit pod desetinu vteřiny. Elektronický hledáček má pěkných 1,312 miliónu bodů se 60fps zobrazováním, hlavní třípalcový LCD se drží 460k rozlišení a výklopné/otočné konstrukce. Závěrka nabízí rozsah 1/4000 až 60 sec, řídící procesor pak stíhá nejen výše uvedené, ale také sériové snímání 12 fps, FullHD video v 60p (tedy AVCHD 2.0) či 720/120p.

Akumulátor vydrží na 540 snímků, což je také vynikající výsledek. Spolu se samozřejmou podorou RAWu a výkonnějším bleskem než u předchozí řady se patrně jedná o aktuálně nejlepší ultrazoom, který má přijít na trh.

Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

Canon EOS-M: poslední hráč přichází s mirrorless systémem

link

Tak už i Canon nám vydal svůj vlastní bezzrcátkový systém fotoaparátů. Nový přístroj EOS-M je bohužel tím, co se dalo čekat, neboť nejde o full-frame. EOS-M je bezzrcátkovou variací na D-SLR Canon EOS 650D.

Dostal tak do vínku firemní 18,0Mpix APS-C BSI CMOS snímač s 1,6× cropem a rozměry 22,3×14,9 mm, který na sobě vedle fotocitlivých snímačů nese i AF senzory. Tělo je tedy schopné ostřit detekcí změny fáze i ve své bezzrcátkové podobě. Rozlišení ukládaných snímků je až 5184×3456, vše řídí procesor DIGIC 5 z poslední generace zrcadlovek, ISO lze nastavit v rozsahu 100 až 12800 s boostem až 25600 a ukládají se 14bitové RAWy, resp. 8bit JPEG.

I LCD si Canon vypůjčil ze zrcadlovkových foťáků, jde o třípalcový displej s 1040k body a po vzoru EOS 650D multitouch vylepšením. Závěrka pracuje v časech 1/4000 až 60 sec, video je podporováno v podobě 1080/30p/25p/24p a 720/60p/50p s kompresí H.264 a stereo zvukem. Rychlost snímání fotografií v plném rozlišení je až 4,3 fps.

U bezzrcátkové řady je pochopitlené použití SD karet (včetně SDXC a Eye-Fi) či USB 2.0 a miniHDMI konektivita. Negativem ale jistě je, že dodávaný Lithium-Ion akumulátor LP-E12 vydrží dle metodiky CIPA pouze na 230 fotografií – tady by to chtělo vylepšit. Jinak s rozměry 109×66×32 mm a hmotností 298 g včetně akumulátoru jde o vcelku standardní přístroj této třídy. Volitelně je k dispozici GPS modul.

Otázkou je, co Canon tímto přístrojem sleduje. Přinesl totiž na trh něco, co v podstatě nijak nevybočuje z šedivě šedé šedi mirrorless fotoaparátů. Kdyby toto uvedl před 2 lety, tak budiž, kdyby uvedl full-frame, tak budiž, ale EOS-M může těžit snad jen ze své značky a možnosti užití klasických zrcadlovkových objektivů s bajonetem Canon (přes patřičný adaptér).

Na trh míří i dva nové objektivy pro tento systém, oba „seťáky“: Canon EF-M 22mm F2 STM je něco jako tlustší pancake s efektivně 35mm ohniskem a dále pak EF-M 18-55mm F3.5-5.6 STM IS, což je víceméně běžný kitový objektiv. Ceny jak EOS-M tak kitů jsou poměrně „vyšťaveny“, za kit s palačinkou si Canon řekne o v přepočtu 20 500 Kč, za kit se zoomem o téměř 22 000 Kč. To jsou ceny na úrovni kitů se zrcadlovkou EOS 650D. Zvláštní.

Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

GeForce GTX 660 Ti v polovině srpna

link

Zatímco GeForce GT 640 se zoufale nevydařila, karty postavené na aktuálně nejvyšším čipu Kepler generace, tedy Geforce GTX 670 a GTX 680 (a také GTX 690) si vedou poměrně dobře. A právě na stejném GPU, tedy GK104, bude stavět i středně výkonná GeForce GTX 660 Ti.

Očekávat lze opět nižší počet výpočetních jednotek, odhaduje se buď 1152 a vyšší takt GPU, nebo 1344 a nižší takt. Jestli bude použita 192bitová sběrnice, nebo vyšší, to zatím také není oficiálně potvrzeno, každopádně levnější Radeony řady HD 7000 konečně v polovině příštího měsíce dostanou konkurenci, kterou dosud zastávala víceméně GeForce GTX 570 (a možná částečně i GeForce GTX 560 Ti).

Seriál Hardwarové novinky (dílů: 440)

První díl: Hardwarové novinky 36/2008 (procesory), poslední díl: HW novinky: podzimní přehled #2.
Předchozí díl: HW novinky: "Ivy Bridge" Xeon podobně odfláknutý jako Core i7
Následující díl: HW novinky: Kdo vydělal na povodních v Thajsku? WD a Seagate!

Další články z této rubriky

HW novinky: podzimní přehled #2
HW novinky: podzimní přehled #1
HW novinky: návrat skleněných ploten v HDD
HW novinky: PCI Express 4.0 prý ještě letos
HW novinky: i Skylake-X s 12 jádry používá levnou teplovodivou pastu

Diskuse k tomuto článku

27.7.2012 00:47 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jaké že rozměr má ten 460k displej?

(dopočítat si to umím, ale fakt nechápu, proč i displeje by se měly měřit na MP, když už hledat konzistenci, tak radši u snímačů udávat x krát y)
oVirt | SPICE
27.7.2012 14:47 bohyn
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
U fotaku se obvykle pouziva celkovy pocet pixelu
27.7.2012 14:58 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Jo, chápu to u snímačů. Proč tu zrůdnost* ale tahat i do displejů, kde je dobrých patnáct let zvykem udávat rozlišení jako počet pixelů na šířku a na výšku a ne celkové číslo?

* zrůdnost kvůli tomu, že užitek roste s odmocninou onoho čísla. I když ještě lepší je konstrast u monitorů, tam by to chtělo udělat binární logaritmus, aby se z těch hausnumer udělaly trochu vypovídající EV.
27.7.2012 18:54 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
No takova drzost!... Snad po vyrobci nechces rozumne cifry. Kde zijes, clovece. :-)

On udaj o velikosti obrazovky v palcich je taky skvela vec, kdyz pomer stran cim dal castej pripomina pravitko... :-(
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
27.7.2012 22:52 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Snad po vyrobci nechces rozumne cifry. Kde zijes, clovece. :-)
Já je chci po _novináři_, od něj čekám, že mlžení výrobců převede na srozumitelnou řeč.
28.7.2012 09:25 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
hm... prace navic. Proc by to delali, kdyz "to tak pisou vsichni (tm)" :-(
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
28.7.2012 11:50 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
novináři jsou placeni právě za mlžení ve prospěch korporací, investigativní a nezávislí novináři jsou u nás za blázny, nebo jsou na dně orlické přehrady...

PS: naštěstí na abclinuxu žádní "novináři" nejsou (doufám)
28.7.2012 13:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Přijde mi, že zrovna David Ježek se docela snaží uvádět mlžení na pravou míru. Tedy až na ty jednotky.
27.7.2012 01:34 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
32 fází? co to je? tam vede 32 napajecích vodičů, ve kterých je napětí s určitým periodickým průběhem, ale v každém z nich je v jiné fázi toho průběhu?
27.7.2012 02:22 nyan
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Ne, nema to nic spolecneho s fazemi u stridaveho napeti, spis neco jako "napajeci faze" u PSU (jako pocet 12V vetvi).

Ze zdroje jde do desky kabel 4/8pin napajeni pro CPU s napetim 12V - to je pak zarizenim zvanem VRM transformovano na napeti ktere CPU potrebuje. No a to VRM je rozdelene do vic casti, protoze high-end CPU zerou pri 1.xV kolem 100A, co je problem tlacit jednou "cestou". No a kdyz mate treba VRM se 4 fazemi, pro high-end CPU kazda by musela dodat ~25A - i to je hodne, by se to zahrivalo a nemusi to vydrzet.

Tudiz lepsi desky maji treba 8 fazi (+1 pro pameti) - mensi zatez na soucastku, mensi produkovane teplo atd; levne low-end desky pro low-end CPU vystaci s 4(+1) napajecimi fazemi.

Samozrejme overclocked CPU maji daleko vyssi spotrebu, tudiz pro OC je 8 fazi vicemene nutnost. Zas tech 32, to uz je takove "cim vic prouzku tim vic adidas" :-)

Jestli vas to zajima, tady je to trochu vic technicky rozepsano
27.7.2012 06:39 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Aha, takže to nejsou fáze, ale paralelní napájecí větve…
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
27.7.2012 09:44 Konrad
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Taky mam za to, ze psat o fazich neni moc presne...
27.7.2012 11:07 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Protoze se jedna o spinane zdroje, ktere jedou paralelne a jsou spolu synchronni, tak se skutecne hovori o fazich. Napajeni dnesnich CPU je celek "veda", napajeni ma i vlastni komunikacni protokol a sbernici SVID atp.
27.7.2012 20:52 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Na Wikipedii v článku o snížujícím pulzním zdroji (buck converter) je popsaná i vícefázová varianta, kde je to hezky nakreslené, včetně obrázku příslušné části. Všechny spínače jsou MOSFETy, protože pro nízká napětí je na diodách příliš velká ztráta, takže jsou místo nich synchonní usměrňovače, tj. ve vhodnou chvíly spínané tranzistory.

Jinak problém na základních deskách není ani tak proudová zatižitelnost součástek jako spíš omezení možnostmi toho, co jde přidělat na základní desku, dovést k tomu někudy proud a uchladit to - není problém udělat jednofázový zdroj dimenzovaný třeba na 250A, ale vypadal by pak spíš jako vnitřnosti ze svářečky než počítačová komponenta :-)
little.owl avatar 27.7.2012 14:29 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Tohle je hodne diskutabilni zduvodneni krisnute s aplikaci podivne terminologie. Jedna se o nekolik parallelnich napajecich vetvi s nezavisle kontrolovanymi PWM, ktere jsou vzajemne sfazovany. Staci se kouknout do datasheetu prislusnych integracu (IR3536, CHL8326, ISL6366 etc.).
kazda by musela dodat ~25A - i to je hodne, by se to zahrivalo a nemusi to vydrzet.
to zahrivalo a nemusi to vydrzet A sakra, proc? Ono ma skutecne vyhody to rozfazovat, ale to vice souvisi se schopnosti vykryt spicky, omezit poklesy na privodnich vodicich a splnit prislusne EMI.
A former Red Hat freeloader.
27.7.2012 14:42 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
parallelnich
v češtině jen jedno "l" prosím. Překlep to nebude, vidím to u tebe častěji.
27.7.2012 14:13 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Jedná se o Vícefázovový snižující měnič - zkrátka několik měničů zapojených paralelně a spínaných s určitým posunem.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
little.owl avatar 27.7.2012 14:30 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
+1
A former Red Hat freeloader.
27.7.2012 07:18 heh
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
vyrobci konzumnich desek se dlouhodobe predhaneji v tom, kdo privede na trh vetsi picovinu. Pritom biosy to ma strasne a nepodporuje to ani vsechny dulezite vlastnosi hardwaru (napr. Vt-d). Kam ten svet speje :-D
27.7.2012 11:23 nyan
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
tak dulezite pro prodej neni kvalita, ale mnozstvi barvicek a nazvy jako "Rampage" :-D
27.7.2012 16:24 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
A hlavně to musí mít vojenské, letecké, nebo nejlíp kosmickovulkánské "class" součástky.
27.7.2012 20:38 heh
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Samozřejmě ve tvaru kulometu, nebo nábojnic :-D

1 2

Opravdu výkvět tzv. dnešního high-endu.
27.7.2012 21:13 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Jo jo, no to je už čistě nejeklhaftnější nevkusodebilohumus.
frEon avatar 28.7.2012 03:10 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
looooool
Talking about music is like dancing to architecture.
27.7.2012 07:35 razor | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
... je bohužel tím, co se dalo čekat, neboť nejde o full-frame. ...

Zdar, on někdo čekal, že to bude full frame?

27.7.2012 11:58 Já
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Jistě že ne. Ale z toho se pak blbě píšou takovýhle bombastický titulky a tak.
pepe_ avatar 27.7.2012 10:48 pepe_ | skóre: 48
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

dva foroaparáty  :)

otula avatar 27.7.2012 12:01 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Lumix FZ200 totiž není obvyklý šmejd s co nejdelším rozsahem ohnisek ... F200 totiž nabízí 24× zoom
Myslím, že ten zoom je docela za hranicemi rozumné hodnoty. Už i 10násobek je příliš.
Spolu se samozřejmou podorou RAWu
Raw není zkratka, je to úplně obyčejné slovo v angličtině.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
27.7.2012 12:14 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Tomu se říká selektivní slepota.

Je to úplně obyčejné adjektivum v angličtině, v tomto kontextu to ale (1) není adjektivum a (20 je to slang či pojmenování. Slovník oxfordský budiž ti nápomocen.
otula avatar 27.7.2012 15:41 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
To mluvíš o raw? Slepota je, když si někdo myslí, že když jsou formáty JPEG či TIFF, tak je i formát „RAW“. Jenže žádný formát RAW neexistuje.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
27.7.2012 15:53 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
slovíčko raw má s konkrétním formátem zhruba stejně společného, jako slovíčko tiff, když už jsme u toho slovíčkaření.
little.owl avatar 27.7.2012 16:03 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Mam pocit, ze "RAW" format skutecne existuje a ma svuj standard (ISO 12234-2:2001 - Tag Image File Format / Electronic Photography), i kdyz format vlastnich dat zavisi na pouzitem senzoru.
A former Red Hat freeloader.
David Ježek avatar 27.7.2012 16:15 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
já používám "RAW" jako všeobecné pojmenování pro formáty uložení kompletních dat ze nsímače fotoaparátu do souboru z něhož lze provést následně plnohodnotné vyvolání fotografie. jinými slovy v tomto konkrétním případě to pro mě není nějaký "obecný surový systém", ale specifický případ ze světa digitální fotografie a proto použivám označení velkými písmeny (i s ohledem na to, aby čtenář zvyklý na "RAW" z jiných webů či materiálů výrobců nebyl zmaten. to, co mi podsouváš, že si myslím, je naprosto mimo.
little.owl avatar 27.7.2012 16:21 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
+1

Nehlede k tomu, ze vyrobci sami oznaceni RAW bezne pouzivaji, see here.
A former Red Hat freeloader.
pavlix avatar 27.7.2012 19:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Mno... raw meat je maso než ho upečeš raw image obrázek než ho zkomprimuješ, syrový, neupravený. Aspoň takhle jsem si to vždycky vysvětloval.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
David Ježek avatar 27.7.2012 19:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
proč mám dojem, žes nečetl moje vysvětlení :-(.
pavlix avatar 27.7.2012 19:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Proč mám pocit, že čteš něco jiného, než co jsem napsal?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
David Ježek avatar 27.7.2012 23:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
četl a pokud si do něj neukryl nějaký supersofisstikovaný znevtipněný vtip, tak se obávám, že moje reakce by tu jen vytvářela další díl nekonečného cyklu, takže to nechme být.
pavlix avatar 28.7.2012 01:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
No já nevím, čeho se snažíš docílit. Jenom vím, čeho jsem se snažil svým příspěvkem docílit já. A to popsat moji představu, jak ten název interpretuju.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
David Ježek avatar 28.7.2012 02:25 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
jo, takže si rozumíme správně. já to tak pobral, ale nepochopil jsem, proč tím reaguješ na mě. vypadá to, jako bys mi chtěl oponovat způsobem, který naznačuje, žeš můj komentář nečetl. toť vše.
otula avatar 27.7.2012 22:03 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
já používám "RAW" jako všeobecné pojmenování pro formáty uložení kompletních dat ze nsímače fotoaparátu do souboru z něhož lze provést následně plnohodnotné vyvolání fotografie.
To mluvíš o raw formátech fotografií. Tedy o "surových formátech ze snímače, závislých na konkrétních výrobcích". Nikoliv žádné "RAW" formáty. Ani to není - jak píšeš - pojmenování, je to anglické slovo surový, nezpracovaný. Raw formát Sigmy je FOVb (používá koncovku X3F), raw formát Nikonu používá NEF Codec (a koncovku NEF), Canon používá Canon's Raw (CRW, CR2)…
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
little.owl avatar 27.7.2012 22:40 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Rekl bych, ze anglicky vetsinu z nas ucit nemusite, prinejmensim ne na teto urovni. Autor se drzi standardne uzivane terminologie pouzivane vetsinou vyrobcu kamer.

Ze specifikace Canon EOS M:
Still Image Type
JPEG: Fine, Normal (Exif 2.30 compliant) / Design rule for Camera
File system (2.0),
RAW: RAW (14bit, Canon original RAW 2nd edition),
Digital Print Order Format [DPOF] Version 1.1 compliant

RAW+JPEG Simultaneous Recording
Yes, RAW + Large JPEG	

Image Size 
JPEG 3:2: (L) 5184x3456, (M) 3456x2304, (S1) 2592x1728, (S2) 1920x1280, (S3) 720x480
JPEG 4:3: (L) 4608x3456, (M) 3072x2304, (S1) 2304x1728, (S2) 1696x1280, (S3) 640x480
JPEG 16:9: (L) 5184x2912, (M) 3456x1944, (S1) 2592x1456 (S2) 1920x1080, (S3) 720x400
JPEG 1:1: (L) 3456x3456, (M) 2304x2304, (S1) 1728x1728, (S2) 1280x1280, (S3) 480x480
RAW: (RAW) 5184x3456
Ze specifikace Nikon 1 J1:
File format
NEF (RAW): 12-bit, compressed 
JPEG: JPEG-Baseline compliant with fine (approx. 1 : 4), normal (approx. 1 : 8), or basic (approx. 1 : 16) compression 
NEF (RAW) + JPEG: Single photograph recorded in both NEF (RAW) and JPEG formats
Ze specifikace Sigma SD1 Merrill:
Image Recording Format
Lossless compression RAW data (12-bit, High, Medium, Low), JPEG (High, Medium, Low)
A former Red Hat freeloader.
otula avatar 28.7.2012 10:13 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Mám to brát jako argumentaci ve smyslu "stokrát opakovaná lež stává se pravdou"? A když se chyby dopouštějí PR velkých výrobců, je to pravda o to pravdivější…
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
little.owl avatar 28.7.2012 13:36 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Mám to brát jako argumentaci ve smyslu "stokrát opakovaná lež stává se pravdou"?
Vy si jako jeden z mala usmyslite, ze RAW je proste spatne a ze to neni format a pak vsechny ostatni okolo, kdo nesouhlasi oznacujete prenesene za "lhare"?

To neni otazka pouze PR, jak se snazite naznacit, oznaceni RAW se pouziva i jinde. Mame to v datasheetech CCD/CMOS senzoru, v jejich Application Notes, nase firma odebira CMOS cipy od Micron, Omnivision a Panasonic a tato terminologie se bezne pouziva i pri supportu od jejich inzenyru a to rozhodne nejsou PR lide.

Linguisticka cast vasi arumentace je naprosto smesna, zbytek je jen dukaz upornym tvrzenim ignorujicim fakt, ze oznaceni RAW je v teto oblasti zivy a standardne uzivany pojem napric celeho retezce od vyvojaru a vyrobcu az po zakazniky.
A former Red Hat freeloader.
otula avatar 28.7.2012 16:05 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Vy si jako jeden z mala usmyslite, ze RAW je proste spatne a ze to neni format a pak vsechny ostatni okolo, kdo nesouhlasi oznacujete prenesene za "lhare"?
To bylo přirovnání k používanému úsloví, takže nikoho neoznačuji za lháře. Ale abys s tím neměl problém, tak to budu parafrázovat: Stokrát opakovaný nesmysl stává se pravdou.
oznaceni RAW je v teto oblasti zivy a standardne uzivany pojem napric celeho retezce od vyvojaru a vyrobcu az po zakazniky
Stejně tak je používaným pojmem "standart". Vídám to na cedulích v obchodech, v některých reklamách, nebo i na cedulích v nemocnici, kde mají "nadstandartní pokoje". I kdyby tím někdo polepil všechny volné plochy, nic by to nezměnilo na tom, že je to nesmysl.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
little.owl avatar 28.7.2012 16:49 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Odhledneme-li od pravopisnych chyb, byl by nejaky vecny argument, nebo jen stale tvrdite, ze vsichni ti lide, kteri ve vzajemnem konsensu pouzivaji slovo RAW napric celym spektrem od vyrobcu a uzivatelu jsou omezenci pouzivajici nesmysl?
A former Red Hat freeloader.
otula avatar 28.7.2012 16:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
jsou omezenci
Máš zajímavý pohled na svět, když automaticky považuješ lidi, používající něco chybně, za omezence.
pouzivajici nesmysl
Ano, tvrdím. A argument nepotřebuji dokola vysvětlovat, už jsem to vysvětlil výše.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
little.owl avatar 28.7.2012 17:33 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
automaticky považuješ lidi, používající něco chybně, za omezence.
Ano, pokud nekdo neco vedome pouziva chybne stale dokola, muze byt omezenec.

A argument nepotřebuji dokola vysvětlovat, už jsem to vysvětlil výše.

Myslite tento argument?
Raw není zkratka, je to úplně obyčejné slovo v angličtině.
Tak to je k smichu, zejmena kdyz neni tezke prokazat, ze slovo RAW je soucasti anglicke terminologie v oboru.
A former Red Hat freeloader.
otula avatar 28.7.2012 16:12 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
A nebo, pokud jsi o správnosti "formátu RAW" přesvědčen, tak mi prosím vysvětli, co ta zkratka (pokud jsem si dobře všimnul, i v angličtině se používají verzálky pro zkratky) znamená. A nebo mi prosím dej odkaz alespoň na specifikaci tohoto formátu.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
little.owl avatar 28.7.2012 16:43 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
i v angličtině se používají verzálky pro zkratky
Ano, acronyms se vetsinou pisi velky pismeny, postupem casu se mohou psat malymi pismeny a stat se z nich bezna slova. Anglictina nema nic jako Ustav pro jazyk cesky a uznavana pravidla jsou odvozena od jejiho vetsinoveho uziti a tudiz RAW, i kdyz to neni acronym, je v danem kontextu naprosto vporadku.
A former Red Hat freeloader.
otula avatar 28.7.2012 16:55 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
uznavana pravidla jsou odvozena od jejiho vetsinoveho uziti
Tak proti tomuto opravdu nemám argument. Snad jen, že doufám, že se to nikdy nestane pravdou.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
little.owl avatar 28.7.2012 17:16 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Snad jen, že doufám, že se to nikdy nestane pravdou.

Vyborne, vysvetlete mi a mojim anglickym pratelum, kdo ze to vydava ona oficialni pravidla anglickeho jazyka a hlavne mi netvrdte, ze jsou to university jako Oxford ci Cambridge.
A former Red Hat freeloader.
little.owl avatar 28.7.2012 17:27 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Mimochodem, prave Oxford a Cambridge funguji presne tak jak jsem popsal:
uznavana pravidla jsou odvozena od jejiho vetsinoveho uziti
tedy sleduji pouzivani jazyka v praxi, a na zaklade pozorovani postupne aktualizuji ustalene uziti slov, vyslovnost a gramatiku.
A former Red Hat freeloader.
28.7.2012 17:49 Martin Mareš
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Ano, používá se to, ale je to v rozporu se všemi jazykovými zvyklostmi. Takové jazykové jevy se buďto stanou základem úplně nového slovotvorného trendu, nebo budou chvíli módní a pár let po nich pes neštěkne. Já sázím na to druhé :)
David Ježek avatar 27.7.2012 23:30 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Sakra chlape, z tebe se stal grammar nazi nebo co? Respektuj můj přístup k této věci, neboť vzešel ze 7+ let zkušeností na jisté pracovní pozici a vím proč to tak dělám. Ale jestli chceš zabřednout do této zbytečné debaty, tak klidně na téma "DJ je blbec, ptž RAW není raw" napiš blogpost a já se ti pod něj vyjádřím. tady je to zbytečné střílení bukvic do prasečího krmelce.
otula avatar 28.7.2012 10:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Tohle není o grammar nazi, ale o tom, že se běžně setkávám s tím, že právě na základě těchto nesmyslů o "formátech RAW" jsou lidi zmatení a vůbec nechápou, o co jde. "Ten můj Fuji neumí RAW, je tam jen JPEG nebo RAF. Co s tím?"
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
little.owl avatar 28.7.2012 13:40 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Vyborne, takze kvuli BFU, kteri jsou v kazde oblasti, zrusime pouzivanou terminologii, aby se pitomci neschopni si pripadne dohledat informace necitili zmateni.

A former Red Hat freeloader.
otula avatar 28.7.2012 15:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
To není chyba těch BFU, že hledají "RAW", ale těch, kteří takto popisují raw formáty.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
27.7.2012 23:06 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
První odstavec byl k tvé první citaci. Obyčejné vytrhávání z kontextu je to, čeho ses dopustil.

Ještě jednou pro nechápavé: slovo "raw" není podstatné jméno.
little.owl avatar 27.7.2012 23:19 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Samozrejme ze je, i kdyz v mirne posunutem vyznamu, krom toho i celou radu adjective lze pouzit jako noun.
A former Red Hat freeloader.
otula avatar 28.7.2012 10:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Ještě jednou pro nechápavé: slovo "raw" není podstatné jméno.
Jo, tak teď si sypu popel na hlavu a řadím se mezi zmíněné nechápavé, kteří potřebovali nakopnout :) Při psaní jsem byl zaslepen verzálkami ;)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
27.7.2012 12:56 aleph0
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Skoda, ze posledni dobou jsou HW novinky z velke casti o fotacich, zajimaly me spis veci o pocitacich. Na foto jsou jina fora.
little.owl avatar 27.7.2012 13:58 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
To me take napadlo, i kdyz je okurkova sezona, HW novinky se daji najit.
A former Red Hat freeloader.
David Ježek avatar 27.7.2012 14:19 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
nebojte, ono se to ted zas preklopi. holt bylo vic zajimavejch fotaku najednou.
27.7.2012 23:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Hoď tam třeba tu desku co mám (pro budoucí pokolení: měl) v patičce.
30.7.2012 03:40 Michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Taky bohužel nejsem cílová skupina současných HW novinek kde se furt dokola probírají grafické karty (nezájem), foťáky (nezájem), úchylné motherboardy (nezájem) a Intel/AMD CPU (velmi vlažný zájem).

To by bylo super číst HW novinky o neobvyklém hardwaru, o ne-Intel/AMD architekturách, o serverovém HW, atd. Alespoň jednou za měsíc místo tohohle standardního obsahu...
30.7.2012 11:06 Lemming
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ad ten Panasonic Lumix FZ200 - papírově to sice vypadá pěkně, ale realita je jiná. Ukázkové fotky rozpatlané a současně zašuměné už na základní ISO 80.
30.7.2012 16:07 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Konstruktéři nezešíleli i když se zdá že jsme šílení dost. Konstruktéři dělají pouze přesně to co jim řekne vedení...
5.8.2012 21:14 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: konstruktéři firmy Gigabyte zešíleli?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
proc ty fotky nejdou prepinat(posunout na dalsi), je to bug nebo feature?
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.