Portál AbcLinuxu, 30. července 2025 03:11


Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení

Ceskenoviny.cz: Někdejší ministr informatiky a bývalý člen US-DEU Vladimír Mlynář [rozhovor] má jít za založení společnosti Testcom servis na pět a půl roku do vězení. Rozhodl o tom dnes pražský městský soud.

24.1.2007 16:20 | Robert Krátký | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Prcek avatar 24.1.2007 16:23 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pred chvili jsem to docetl na Aktualne.cz. Celkem drsnej rozsudek :-O
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
24.1.2007 16:52 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Je to fakt síla. Stát nepřišel o nic. Kapsu si na tom nenamastil. Udělal chybu, kterou udělalo x jiných úředníků a úmysl se obohatit mu byl prokázán dosti pochybným způsobem. Je to hnus. A takového Palase kvůli úplatku od SAPu ani nepostavili před soud. Za dálnici do Ostravy, ticho po pěšině a Kapsh si brány klidně staví dál. Inu žijeme v právním státě.
XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
24.1.2007 17:32 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
24.1.2007 17:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Možná právě to je ta chyba. Kdyby si kapsu namastil, třeba by soud dopadl pro něj lépe… :-(
24.1.2007 17:43 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
A co je na tom nejhorší, je to srovnání s násilnými trestnými činy. Za znásilnění často někdo vyvázne s mírnějším trestem. Trestat majetkovou trestnou činnost, která přímo neohrožuje něčí zdraví, kriminálem - to mi připadá zcestné. Když takový ministr (nebo kdokoliv jiný) ukradne peníze (pokud tedy vůbec něco ukradl), měl by je zaplatit a pak strávit pět let veřejně prospěšnými pracemi. Zavřít ho do basy je IMO pitomost.
24.1.2007 18:01 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Souhlasím. To srovnání s "tresty" (to slovo bývá v těchto případech opravdu nemístné) za mnohem horší zločiny přijde i mě vždycky nejhorší.
24.1.2007 20:25 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Trestat majetkovou trestnou činnost, která přímo neohrožuje něčí zdraví, kriminálem - to mi připadá zcestné.
S touto vetou nesouhlasim. I zlociny bilych limecku maji byt potrestany. Takze kdyz nekdo vytuneluje banku ci podvede stovky lidi, patri za mrize. Nicmene v tomto konkretnim pripade mi rozsudek prijde sileny. Vazne by me zajimalo, z ceho soudkyne usoudila, ze slo o umyslny trestny cin a jaka vznikla skoda (az na ztracene uroky).

Dale souhlasim s tim, ze vyse trestu je silena. I ten ozralec, co zabil v Plzni na zastavce MHD nekolik lidi, dostal srovnatelny ci mensi trest. Cetl jsem i o podmince za znasilneni!

Pravni system v Cesku stoji za starou backoru, kazdy soudce soudi jinak, jeden napari za podobny delikt spousty let natvrdo, jiny da podminku, odvolaci soud vse otoci. Nekdy jsou tresty nehorazne nizke (hlavne za nasilnosti), jindy velmi prisne. U cloveka, ktery opakovane vrazdil, se soudci zastituji tim, ze se muze za par let polepsit a daji mu deset let vezeni. Evropa zapomnela, ze soudy maji za zlociny v prve rade trestat, ze nasilnici nejsou nejake obeti, o ktere je treba pecovat.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
24.1.2007 21:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Trestat majetkovou trestnou činnost, která přímo neohrožuje něčí zdraví, kriminálem - to mi připadá zcestné.
S touto vetou nesouhlasim. I zlociny bilych limecku maji byt potrestany.
Neřekl jsem, že má zůstat nepotrestán. Dokonce jsem navrhl formu trestu. Věřím, že by to bylo pro tuto formu kriminality účinnější potrestání.
kdyz nekdo vytuneluje banku ci podvede stovky lidi, patri za mrize.
Patří mu trest. Ale trestat se nemusí jen mřízemi. Zavřít takového člověka do vězení je zbytečné. Naopak by mu prospělo, kdyby mu například sud přikázal, aby si trest odpykal u metařů.
25.1.2007 07:00 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Naopak by mu prospělo, kdyby mu například sud přikázal, aby si trest odpykal u metařů.
A bylo by to prospěšné i pro zbytek společnosti...
24.1.2007 21:19 p
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Ano, vytunelované banky mají být potrestány. Ale nejlépe propadnutím majetku a nějakou účinou dlouhodobou exekucí. Abych prostě věděl, že když ukradnu miliardy, tak sice je asi nikdy nevrátím, ale pekelně dlouho nebudu mít žádný nadstandard na který sem byl zvyklej. To by mě děsilo asi víc, než to, že půjdu na 5 let do krimu a budu mít prachy na to abych si koupil fajnovej kriminál. Každý bachař bude vědět, že mu za jakékoliv nedodržení předpisů vůči mě hrozí žaloba od špičkového právníka, ... .

A jako daňový poplatník budu radši, když někdo zaplatí způsobenou škodu, než když bude částečně za mé prachy pět let sedět.
24.1.2007 21:41 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Každý bachař bude vědět, že mu za jakékoliv nedodržení předpisů vůči mě hrozí žaloba od špičkového právníka, ... .
Taková žaloba by měla hrozit vždy.
25.1.2007 07:05 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení

Ale ty předpisy by neměli přehnaně preferovat vězně před bachařem. Jeden je totiž v base za trest a druhý v práci, tak by měl být trochu vidět rozdíl. Např. pracovní povinnost pro vězně by vůbec neškodila.

25.1.2007 07:51 p
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Taková žaloba by měla hrozit vždy.
To nepochybně! Ale je jasné, že v některých případech bachař jasně pozná, že mu nic nehrozí a naopak.
24.1.2007 17:56 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rozsudek není pravomocný, prakticky určitě bude podáno odvolání. Co to má společného s linuxem?
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
Luboš Doležel (Doli) avatar 24.1.2007 17:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Zprávička je krátký text, který upozorňuje naše čtenáře na zajímavou informaci, stránky či událost ve světě Linuxu, Open Source či IT.
To IT se musí samozřejmě brát s rezervami, píše o jen o významných věcech (takže Root tu z toho asi nebude :-)).
24.1.2007 18:07 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
24.1.2007 18:08 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Hmm, dejme tomu, ale ono se ještě nic moc neudálo, protože – jak se píše i na stránkách V. Mlynáře – bude podáno odvolání a na definitivní rozhodnutí se tedy musí ještě několik měsícu (či spíše let) počkat. Dalším důvodem, proč sem tu zprávičku nedávat je zcela jednoduše to, že se to člověk dozví z jakéhokoliv jiného informačního zdroje (zpravodajského portálu, rozhlasu, papírových novin, večerních zpráv...).
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
Luk avatar 24.1.2007 20:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Dalším důvodem, proč sem tu zprávičku nedávat je zcela jednoduše to, že se to člověk dozví z jakéhokoliv jiného informačního zdroje (zpravodajského portálu, rozhlasu, papírových novin, večerních zpráv...).
Jenže to by tu pak nemohla být ta diskuse ;-)

Jinak je to samozřejmě síla. Například i za bankovní loupež, únos letadla, úmyslné ublížení na zdraví (i s následkem smrti) nebo již zmíněné znásilnění se dávají obvykle menší tresty, než je tento. Asi nebylo úplně zákonně čisté, co Mlynář udělal, ale na 5,5 roku v base to není ani náhodou.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
freshmouse avatar 24.1.2007 19:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Zhruba to, co kauza Hanse reisera. :-)
24.1.2007 19:20 kanada
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
chtel koryto, dostal ho. posral to, pujde sedet. ministr nema co tahat svoje firmicky do chodu statu. a srovnani s nasilnym cinem opravdu neni na miste, ekonomicka trestna cinost na pozici ministra je mnohem horsi nez znasilneni nejakej jednej pipiny, protoze negativne ovlivnuje chod mnoha milionu lidi. dvacet pet let je dle me tak akorat.
24.1.2007 19:48 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Vidím, že nám tu rastie nový Kníže Ignor.
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
24.1.2007 20:13 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Chudák Kníže, to teda dopadnul. Občas plácnul hloupost, ale s takovýmhle volem ho srovnávat, no to snad ne...
24.1.2007 20:23 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Išlo o radikálny názor s minimálnou schopnosťou vidieť dôsledky. Proste sa mi vybavil Ignor :)
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
25.1.2007 13:45 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
On je zde v očích některých lidí poměrně nepopulární osobou, to ano :-) Ale pořád je to normální a soudný člověk :-)
24.1.2007 19:50 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Ještě jsi nám neřekl, jak Mlynářův případ ovlivnil chod mnoha milionů lidí (co je to vlastně chod člověka, biologické procesy?). Nebyla to „jeho firmička“, založil firmu vlastněnou státem. A za ty slova o „znásilnění nějakej pipiny“ mám sto chutí dát ti úplně sprostě přes hubu.
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
24.1.2007 19:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Ono by třeba pomohlo, kdyby si to jednou vyzkoušel z pozice "té pipiny"…
24.1.2007 19:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
To chce bandu zfetovaných linuxáků s instalačním médiem. :-)
24.1.2007 20:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Aby jeho [censored] poznala textové uživatelské rozhraní? :-)
24.1.2007 20:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Ale v tom případě by byl asi vhodnější instalační manuál než médium. :-)
JiK avatar 24.1.2007 20:04 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
ja teda CLI povazuju za prekonanou vec, ale primo stredovek? To jsi mne Michale prekvapil. :-)
24.1.2007 21:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Zase tak do detailů jsem to nepromýšlel. Sice jsem chtěl původně použít něco opravdu archaického (asi tak na úrovni dálnopisu), ale nenapadlo mne nic dostatečně dobře znějícího.
freshmouse avatar 24.1.2007 20:00 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
To není těžké, zde je nábor, tam by to při troše snahy mohlo jít.
24.1.2007 20:55 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
za ty slova o „znásilnění nějakej pipiny“ mám sto chutí dát ti úplně sprostě přes hubu.
Na tom by nebylo nic sprostého. Naopak, bylo by to velmi záslužné.
24.1.2007 20:11 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Za ty pindy o znásilnění bys zasloužil dostat pořádně přes držku.
24.1.2007 20:36 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
No myslím si že když by byli oba dva případy v TV tak ovečky více dojme ta, jak ty řikáš "pipina". Takže defakto to znásilnění ovlivní lidskou společnost více než nějaký mlynář...
25.1.2007 00:03 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Jenomže pokud vím, tak tu firmu si Mlynář nezaložil pro sebe. Tu firmu totiž ze 100% vlastní stát...
25.1.2007 00:35 kanada
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
nojo, banda agresivnich pubertaku s nejen koznim problemem…
25.1.2007 13:46 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Tobě někdo ublížil?
25.1.2007 12:13 bk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Pokud Mlynář chystal podvod řádově v jednotkách milionu Kč, tak by tento konkrétní podvod českou společnost příliš nepoznamenal, není to až tak moc peněz.

Budeme-li se ale bavit o hospodářské kriminalitě státních úředníků obecně, zjistíme že škody způsobené společnosti jsou *obrovské*. Proto si myslím, že je zcela v pořádku, je-li trestána veškerá hospodářská kriminalita ve státní sféře.

25.1.2007 15:38 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení

Pokud Mlynář chystal podvod řádově v jednotkách milionu Kč, ...

Můžete toto své tvrzení podložit nějakými důkazy?

Budeme-li se ale bavit o hospodářské kriminalitě státních úředníků obecně, zjistíme že škody způsobené společnosti jsou *obrovské*. Proto si myslím, že je zcela v pořádku, je-li trestána veškerá hospodářská kriminalita ve státní sféře.

Můžete nějak specifikovat co bylo na činnosti Mlynáře "hospodářsky kriminálního"? Většina aspoň trochu zasvěcených lidí je tím rozhodnutím soudu zaskočena právě pro tu absenci něčeho kriminálního.
XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
25.1.2007 17:58 bk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení

Žádné důkazy nemám, vycházím z rozhodnutí soudu.

Pokud potřeboval něco naprogramovat, tak měl vypsat výběrové řízení a vybrat na základě racionálních kritérií firmu ze soukromého sektoru, která by zakázku zpracovala. Jiný postup považuji za plýtvání státními penězi a to považuji za kriminální čin.

Prcek avatar 25.1.2007 18:09 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Cetl jste o tom vubec neco? Ja jsem teda zatim o zadne zakazce o programovani nic neslysel... Problem je ve vytvoreni dcerinne firmy ve vlastnictvi statu, ktera spravovala portal pro verejnou spravu (neco takovyho, nechce se mi to dohledavat).
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
25.1.2007 18:16 bk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Nevím, v čem přesně spočívá služba provozování portálu veřejné správy, ale přijde mi to irelevantní.
25.1.2007 20:44 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bývalý ministr Mlynář dostal 5,5 roku vězení
Minimálně podle jeho _veřejných_ prohlášení předcházejících kriminalizaci celého případu bylo jeho jedinou motivací, aby příjmy portálem generované se do rozvoje portálu zase vracely a neutopily se v sociálních dávkách na držkou zemi ryjící nepřízpusobivé české sociálně potřebné.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.