Portál AbcLinuxu, 12. května 2025 15:48

KDE 4 odloženo na leden 2008

Na dot.kde.org vyšlo oznámení vývojářů KDE, že vydání KDE 4.0 bude odloženo na leden. Původní termín byl polovina prosince. Důvodem odložení jsou problémy týkající se visuálních prvků a Konqueroru.

1.12.2007 21:19 | progdan | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

1.12.2007 22:38 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jako uživatel KDE jsem tomu velice rád, poté co jsem si zkusil ty RC verze v různých distribucích. Nebylo to moc použitelné a ani pěkné.
Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
the.max avatar 1.12.2007 22:40 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
budem jen doufat, ze se to neprotahne az na leden 2010:-(
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
1.12.2007 22:52 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Proč by mělo?

Já si raději počkám trochu déle, než aby měl vyjít nějaký nedodělek. Ten měsíc už mě nezabije.
Zdenek.Z avatar 2.12.2007 00:40 Zdenek.Z | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo a GNU/Hurd prý do letošních vánoc taky nevyjde. :-)

(neberte mě vážně, jen rejpu. Pochopitelně pokud by důvodem byla nedostatečná kvalita předčasně uvolněné verze, tak je dobře, když to odloží.)
2.12.2007 08:55 pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
duke nukem forever asi taky ne. ;(
emorjino avatar 2.12.2007 14:23 emorjino | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Když jsem o téhle hře slyšel psoledně, speklovalo se, že ji přejmenují na Duke Nukem Never
Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
saly avatar 2.12.2007 08:23 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak mi vyjde KDE 4.0 presne na moje patnacte narozeniny, jaky to krasny darek :)
Mám svůj web: https://www.renekliment.cz/.
nolly avatar 2.12.2007 09:48 nolly
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
No moc se netěš, možná to zase odloží a dostanu to k narozeninám já v dubnu :-) Vůbec bych se nedivil.
unknown_ avatar 2.12.2007 09:55 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Nebo že bych až já v listopadu? :-D
andree avatar 2.12.2007 09:56 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
neboj, prinajhorsom v dubnu dostaneme kde 4.1 s webkitom ;-)
Pavel Půlpán avatar 2.12.2007 13:13 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Do Debianu se stejne dostane az tak verze 4.3.5 za ctyri roky v Lennym! :-D
An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
Honza Balák avatar 2.12.2007 13:20 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
V Sidovi by ale mohlo být už v lednu :-)
<null>
2.12.2007 15:02 DNA
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
tuším že je již v experimentalu
Pavel Půlpán avatar 2.12.2007 16:43 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Jj je... verze 3.96 myslim. Nedavno jsem koukal. :-)
An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
Pavel Půlpán avatar 2.12.2007 16:44 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Dyz ja raci stable... :-)
An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
2.12.2007 10:35 Tomáš Crhonek | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Tak to budeme dva :-) Ja mam narozky taky v dubnu.
Saljack avatar 2.12.2007 09:10 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já jsem taky rád, sice většina aplikací je v pohodě stabilních, ale ta plasma je hrozná ať s tím sakra už něco udělaj. Jsem zvědavej jak to do toho ledna stihnou.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
kozzi avatar 2.12.2007 09:57 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Nestihnou :-D
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
2.12.2007 10:05 Quest
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Také si myslím, že leden 2008 je docela brzy vzhledem k tomu v jakém stavu se KDE 4 nachází.
saly avatar 2.12.2007 10:21 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Jedine, na cem se hodne pracuje je plasma a tu za mesic dodelat imho stihnou ...
2.12.2007 10:38 Tomáš Crhonek | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
No plasma je zcela nepouzitelna (v rc). Vubec se mi ani nelibi styl, je to strasne takove "osekane". Od KDE bych cekal, ze bude modernejsi, s jeste vice funkcemi a nastavenimi. Pouzitelne si myslim bude az KDE4.1...
Rezza avatar 2.12.2007 11:15 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Jop, vypada to hodne nemoderne... Ted by meli dopsat plasmu a pak aspon na mesic venovat cele KDE grafikum - Oxygen ikony jsou pekne, ale styl je hruza - hlavne menu a to pry nestihnou opravit!!!, dekorace oken taky nic moc a v plazme ta grafika je moc tmava, seda - strasny kontrast oproti zbytku.
2.12.2007 12:43 Tomáš Crhonek | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Presne tak. Plasma je nyni nejhorsi cast z KDE. Ted jsem zkousel KDE4 v openSuSE 10.3 - nestabilni, neco funguje, neco ne. Od rc1 bych toho ocekaval vic. Ja myslim, ze se to protahne jeste vic nez do ledna.
2.12.2007 13:10 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Mě by vůbec nevadilo, kdyby KDE4.0 bylo jenom KDE3.x naportované na QT4. O Plasmě a dalších věcech stejně nemám tušení, jestli je vůbec budu chtít používat.
2.12.2007 12:03 shaga
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Bejvaly doby, kdy "tak at s tim sakra uz neco udelaj" ve svete free software nebylo uplne normalni vypoustet z klavesnice. Vy vyvojarum snad platite? Nebo co vas opravnuje k takovym vyrokum?
brk avatar 2.12.2007 12:10 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Naprostý souhlas.
USE="-qt -kde"
2.12.2007 14:19 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
+1 souhlasím též
2.12.2007 19:12 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
na druhou stranu, v těch dávných dobách nebejvalo zvykem vydávat za "RC" software, který je v prudkém vývoji, nýbrž takový, který se považuje za hotový ...

btw, opravdu nerozumím tomu, jak citovaný výrok souvisí s tím, kdo komu platí ...
2.12.2007 21:03 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Ale to bylo za pradávných časů, kdy byli programátoři programátory, počítače počítači a RC verze RC verzemi :-D
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
andree avatar 2.12.2007 22:06 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
....and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Aplha Centauri :-D
3.12.2007 02:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
<rejp>A objektové jazyky byly opravdové objektové jazyky...</rejp> :-D
xkucf03 avatar 3.12.2007 00:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
opravdu nerozumím tomu, jak citovaný výrok souvisí s tím, kdo komu platí ...
Darovanému koni... ;-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
3.12.2007 00:50 shaga
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Což že má projekt KDE problém s marketingem je celkem viditelný, a projev tohohle problému není jen nynější spor o jména releasů.

Souvislost je tam taková, že jsem zvyklý - a možná špatně - že ve světě free sw jsem buď contributor, nebo user. Když jsem user, jsem zdvořilý. To neznamená že nekritizuju, ale volím slova. Když jsem kdysi dávno používal Mozillu M15 a při každém milestoneu jsem četl podobné výkřiky o tom, jak je to nedodělek, jak to nikdy nebude fungovat (ostatně vzpomínáte na heslo galeonu? Bylo to "web, only the web" a motivované bylo tím, že Mozilla se zbláznila a staví "platformu", zatímco uživatelé chtějí prohlížeč... Pár let a kde je firefox a kde je galeon (a díky čemu onen firefox také mohl vzniknout), psal jsem podobné věci jako píšu dnes o KDE4, jenže tenkrát byli uživatelé free sw ještě gramotní a vesměs na to slyšeli, dnes jsme bohužel v situaci, kdy si sposta lidí rádo kopne do plasmy, aniž by vůbec věděli, do čeho to vlastně kopou (plasma = panel a menu, zdá se). A to mě prostě trochu mrzí, v záplavě negativních kritik nikde nevidím očekávání dobrých věcí v příštích letech, vizi toho, co ta platforma umožní. Jako by uživatelé zlenivěli, seděj ve svejch křeslech a pořvávaj na vývojáře "volové, bavte mě."

Tyhle slova si nevztahujte na sebe, na vás, jak můžu soudit, neplatěj.
3.12.2007 10:48 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
nějak jsem nepochopil to srovnání Firefoxu a Galeonu, ale možná to bude tím, že nejsem nekritickým obdivovatelem Firefoxu :-)

nicméně zpět k tématu - a je vhodné, aby contributor nebyl zdvořilý?

(naokraj - "contributor" je tedy míněn kdo jakkoli přispěje, tedy i třeba jen penězi?)

podle mě v tomto ohledu na roli vůbec nezáleží, a jak píšu výše, jestliže "contributor" dělá na "usera" podrazy, pak ten tímto získává recipročně jakési právo rovněž se vůči "contributorovi" nechovat slušně (že bychom neměli oplácet kamenem ale chlebem jest věc jiná)
3.12.2007 11:25 shaga
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
- Firefox a Galeon - myšleno v rozšíření a potenciálu

- ne, není, ano, je

- žádné podrazy nevidím, nemyslím si, že nevhodné pojmenování releasů se kvalifikuje jako "podraz".
3.12.2007 16:27 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
- Firefox a Galeon - myšleno v rozšíření a potenciálu
za tím ovšem stojí cosi jiného než jen to, že "Mozilla vyvíjí platformu"
- žádné podrazy nevidím, nemyslím si, že nevhodné pojmenování releasů se kvalifikuje jako "podraz".
mno, já jsem jako zdůvodnění slyšel nalákání více uživatelů na testování - což podraz jednoznačně je, jestliže tito by o to ani nezavadili, kdyby to nebylo označeno RC
3.12.2007 02:39 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
BTW, vzpomeň si na to, až budeš trčet v supermarketu u pokladny a ta nebude chtít nabootovat. :-D (Michal ví... ;-))
2.12.2007 21:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Vy vyvojarum snad platite?
Mohou to teda říkat aspoň ti, co těch pár Euro nadaci KDE poslali? ;-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
3.12.2007 00:41 shaga
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Já mám za to, že ti co těch pár euro poslali jsou ve svých soudech o dost pomalejší než ti řvouni všude kolem :)
3.12.2007 09:20 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Pomalejší? Já nejsem pomalý ;-). Jenom nepočítám s tím, že by bylo KDE 4 použitelné dřív, než ve druhé polovině příštího roku. A to ještě spíše pro lidi, co budou mít čas a chuť hlásit bugy. Očekávám podobnou situaci, jako s počátky 2.6 řady u jádra, nebo řady 4 u gcc.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
3.12.2007 11:29 shaga
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
V tom souhlasím a nemám s tou situací žádný problém. Jen nevím proč je kolem toho takového humbuku, když v tom kde4 nejsou zdaleka samy a nejsou ani zdaleka první projekt, který se k verzování staví tímto způsobem :)

Ostatně na kom záleží především jsou distibutoři. Žádná velká distribuce na jaře nic velkého neplánuje (kromě kubuntu, a ti vzhledem k tomu, že 8.04 je verze co má být déle podporovaná už dávno ohlásili, že zůstanou na kde3), takže je do podzimu čas. Verzi 4.0 budou používat jen ti, co si ji sami nainstalují, a ti už jsou jednoznačně to, čemu se říká early adopter.
3.12.2007 12:13 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Co velkého Kubuntu plánuje s verzí 8.04? Kromě "Quo Vadis, Kubuntu?" jsem nic většího nezachytil.
Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
3.12.2007 12:33 shaga
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Nic velkého = nejsou na jaro plánovány releasy. Kromě *buntu, kteří mají 8.04 v dubnu release, a to navíc stabilní release.
vogo avatar 2.12.2007 13:04 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Až to bude tak to bude, hlavně ať to funguje, velmi rád si počkám, když bude všechno odladěné.
Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
2.12.2007 13:19 PMD
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
visuální! šíří se to tu jako virus...
tsLnox avatar 2.12.2007 16:02 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
anebo viruz :P
2.12.2007 18:10 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
No, tyhle cizí slova se dlouho směla psát jenom se *s* a krátce (gymnnasium, filosofie, diskuse, vise), ale dnešní pravopis už připouští dlouhé varianty i pravopis se *z*. Někdy to lidem sedne víc tak, někdy tak. Třeba gymnasium nebo vise byste asi nenapsal (ale padesátiletí a starší možná ano). /P.S. Co fúze?/
3.12.2007 01:08 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Jedna věc jsou slova jako diskuse/diskuze, kde jsou možné obě varianty, gymnasium, vise, visuální apod. jsou však už desítky let zastaralé, neexistující tvary, které v moderních pravidlech pravopisu nejsou už ani jako volitelné.
2.12.2007 18:45 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zdravim, muzete sem nekdo vlozit obsah souboru /etc/env.d/44kdepaths-kde-svn ? nebo kde ho najdu? Emerge hlasi ze se ten soubor neinstaluje protoze to dela problemy s existujicim kde3.5* , ale to ja nemam.
2.12.2007 19:07 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
viz zde, a můžeš si rovnou zanadávat na maintainery overlaye, kteří poslali doprdele všechny, kdo mají pouze KDE4, prý jen kvůli tomu, že si pár lidí neschopných číst dokumentaci stěžovalo (že se jim pouští KDE4 programy místo verzí pro KDE3)
2.12.2007 21:22 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
diky, uz pisu z noveho Konqueroru . Az na to ze v KDM nefunguje klavesnice takze se ani neprihlasim a v celem KDE se nezobrazuji zadne ikony. No, jdu patrat dal.....
3.12.2007 10:36 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4 odloženo na leden 2008
tento problém s klávesnicí, že se tvářila mrtvě, přičemž produkovala cosi na druhé textové konsoli, jsem měl právě předtím než jsem použil odkazované soubory - musel jsem z druhého počítače restartovat KDM a pak ta klávesnice šl

ještě se podívej, co máš v LDPATH, ten skript nefunguje úplně ideálně ... mělo by tam být něco jako /usr/kde/svn/lib64
3.12.2007 14:14 miro
Rozbalit Rozbalit vše OT
a pak ta klávesnice šl
- móc pěkný překlep, připomnělo mi to tohle. ;-)
3.12.2007 16:24 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT
to není překlep, nýbrž ábíčko žere písmenka :-(

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.