abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (7%)
     (13%)
     (15%)
    Celkem 165 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    2.5.2008 22:37 František Ryšánek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ ukončení vlákna
    Jsem samouk, snad mě nikdo nebude tlouct, když přispěju troškou do mlýna :-)

    1) chcípat vlákno přes booleovskou proměnnou bez dalších opatření (synch.primitiv) lze bez problému v případě, že zápis do proměnné je od přírody atomický a dál záleží na kontextu řízeného vlákna, zda mu nevadí, že třeba proběhne svoji smyčku o jednou méně nebo o jednou více. Což typicky nevadí u jednoduchých "hlídacích" smyček apod. Pokud vlákno čeká v nejakém blokujícím syscallu, který je navíc interruptible, tak se dá usmrcení vlákna vylepšit o to, že mu člověk navíc pošle signál - ale tady už bacha na atomicitu a synchronizaci... Pokud připadá v úvahu jak explicitní tak svévolné ukončení vlákna, začne být synchronizace na konci zajímavá :-)

    2) Pokud mám větší počet "dělnických" vláken stejného druhu, obvykle si pro ně vyrobím třídu worker_thr nebo tak nějak. V této třídě mám přesně v duchu původního příspěvku typicky nějakou booleovskou proměnnou typu "zhebni" nebo tak nějak :-) Ne statickou, ale normálního membera. Takže každé vlákno má svoji chcípací proměnnou. Plus jako normální membery mám v této třídě různá synchronizační primitiva (mutexy a podm.proměnné), podle potřeby. A samozřejmě jakákoli další data, která jsou thread-private pro dané dělnické vlákno. Potažmo pointer na instanci téhle třídy se dá poslat vláknu při startu skrz argument void* data v rámci pthread_create(), takže vlákno ví, kde má svůj vlastní soukromý objekt. Když to vezmete o krok dál, proč by vlastně funkce tvořící tělo vlákna nemohla být taky normální member metodou, takže by si svůj objekt nesla implicitně s sebou? Tedy proč ne: proto, že pointer na tuto funkci je třeba předat jako argument pthread_create(), což s normální member metodou nejde. Skrz legacy Cčkový prototyp pthread_create() neprotlačíte vedle pointeru na metodu ještě pointer na její její vlastnický objekt (nemluvě o problémech s late binding)... přesněji řečeno: pointer na metodu neuděláte. Ledaže by ta metoda byla deklarována jako statická. Pointer na statickou metodu udělat lze, a s použitím "plné kvalifikace" ji lze předat jako argument ptherad_create(worker_thr::makej). Jenom do ní musíte pointer na konkrétní objekt předat skrz tradiční void* data. Nakonec to dopadne tak, že skutečné tělo vlákna vymodelujete do podoby normální member metody (která může být i polymorfní), a k ní nadeklarujete ještě doprovodnou statickou metodu, která jí poslouží čistě jako tenký wrapper pro nahození vlákna skrz pthread_create().

    Počítám, že by šlo nějak zapojit šablony nebo aspoň preprocesor, ušetřit si tak datlování a znepřehlednit zdroják :-) Taky si vybavuji, že pro C++ existují hotové "vláknovací knihovny", které se používají košer C++ způsobem... Výše popsané míchání C a sousedních primitivních rysů C++ zavání plebejstvím a polopatismem, které nesluší skutečnému mistru C++ :-) Ale mě osobně tohle míchání Cčka s entry-level C++ vždycky náramně vyhovovalo... třeba kombinace C++ exceptions s posixovými vlákny a signály je vcelku hlavolam, pokud se pamatuji tak bez jednoznačného řešení.

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.