abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 6
    včera 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    25.4. 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (74%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 814 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    26.12.2009 11:28 Myšok
    Rozbalit Rozbalit vše Pomalá 3D s Ati 200m, Arch Linux
    Zdravim, Arch používám teprve něco přes měsíc, ale už od začátku mi 3D běhá děsně pomalu. Jakákoliv 3D hra naprosto nekoukatelná, glxgears hází kolem 130fps. Už sem se s tím i smířil, ale včera se stala dost podivná věc, kdy mi po zamrznutí xfce(při vybírání motivů správce oken) zamrznul NB a po tvrdym restartu(nevim, jestli to má s tim spojitost, zdá se mi to nelogicky) najednou 3D běhala vcelku dobře(900 fps v glxgears). Po dalšim restartu vše při starym(neměnil sem nastaveni, ani nic neupdatoval). Takže si myslim, že by to s tim co mám mělo běhat. Pokud máte někdo nějakej nápad, sem s ním, budu vám vděčný.

    HW: NB Asus A9RP, ATI Radeon Xpress 200m

    ati-dri 7.6.1-1, mesa 7.6.1-1, xf86-video-ati 6.12.4-2...

    glxinfo:
    name of display: :0.0
    display: :0  screen: 0
    direct rendering: Yes
    server glx vendor string: SGI
    server glx version string: 1.2
    server glx extensions:
        GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, 
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
        GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, 
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
        GLX_SGIX_visual_select_group
    client glx vendor string: Mesa Project and SGI
    client glx version string: 1.4
    client glx extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, 
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, 
        GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control, 
        GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, 
        GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, 
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
        GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
    GLX version: 1.2
    GLX extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, 
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_OML_swap_method, 
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
        GLX_SGIX_visual_select_group
    OpenGL vendor string: Mesa Project
    OpenGL renderer string: Software Rasterizer
    OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.6.1
    OpenGL shading language version string: 1.20
    OpenGL extensions:
        GL_ARB_copy_buffer, GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers, 
        GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_fragment_program_shadow, 
        GL_ARB_fragment_shader, GL_ARB_framebuffer_object, 
        GL_ARB_half_float_pixel, GL_ARB_imaging, GL_ARB_map_buffer_range, 
        GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_occlusion_query, 
        GL_ARB_pixel_buffer_object, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, 
        GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100, 
        GL_ARB_shading_language_120, GL_ARB_shadow, GL_ARB_shadow_ambient, 
        GL_ARB_sync, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, 
        GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, 
        GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar, 
        GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, 
        GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle, 
        GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_array_bgra, 
        GL_ARB_vertex_array_object, GL_ARB_vertex_buffer_object, 
        GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos, 
        GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, 
        GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate, 
        GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, 
        GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution, GL_EXT_copy_texture, 
        GL_EXT_depth_bounds_test, GL_EXT_draw_range_elements, 
        GL_EXT_framebuffer_object, GL_EXT_framebuffer_blit, GL_EXT_fog_coord, 
        GL_EXT_gpu_program_parameters, GL_EXT_histogram, GL_EXT_multi_draw_arrays, 
        GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_pixels, 
        GL_EXT_paletted_texture, GL_EXT_pixel_buffer_object, 
        GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_provoking_vertex, 
        GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, 
        GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, 
        GL_EXT_shared_texture_palette, GL_EXT_stencil_two_side, 
        GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, 
        GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add, 
        GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, 
        GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp, 
        GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_texture_sRGB, 
        GL_EXT_texture_swizzle, GL_EXT_vertex_array, GL_EXT_vertex_array_bgra, 
        GL_3DFX_texture_compression_FXT1, GL_APPLE_packed_pixels, 
        GL_APPLE_vertex_array_object, GL_ATI_blend_equation_separate, 
        GL_ATI_envmap_bumpmap, GL_ATI_texture_env_combine3, 
        GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATI_fragment_shader, 
        GL_ATI_separate_stencil, GL_IBM_multimode_draw_arrays, 
        GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat, 
        GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_resize_buffers, 
        GL_MESA_texture_array, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_MESA_window_pos, 
        GL_NV_blend_square, GL_NV_fragment_program, GL_NV_light_max_exponent, 
        GL_NV_point_sprite, GL_NV_texture_env_combine4, GL_NV_texture_rectangle, 
        GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_vertex_program, GL_NV_vertex_program1_1, 
        GL_OES_read_format, GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table, 
        GL_SGI_texture_color_table, GL_SGIS_generate_mipmap, 
        GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp, 
        GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays
    
    8 GLX Visuals
       visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
     id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
    ----------------------------------------------------------------------
    0x21 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0x22 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0x63 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x64 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x65 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0x66 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x67 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x5a 32 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    
    8 GLXFBConfigs:
       visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
     id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
    ----------------------------------------------------------------------
    0x5b  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0x5c  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x5d  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0x5e  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x5f  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0x60  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x61  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0x62  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
    glxgears -info
    GL_RENDERER   = Software Rasterizer
    GL_VERSION    = 2.1 Mesa 7.6.1
    GL_VENDOR     = Mesa Project
    GL_EXTENSIONS = GL_ARB_copy_buffer GL_ARB_depth_texture GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_framebuffer_object GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_imaging GL_ARB_map_buffer_range GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_shading_language_120 GL_ARB_shadow GL_ARB_shadow_ambient GL_ARB_sync GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_array_bgra GL_ARB_vertex_array_object GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_logic_op GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_convolution GL_EXT_copy_texture GL_EXT_depth_bounds_test GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_fog_coord GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_histogram GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_polygon_offset GL_EXT_provoking_vertex GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_subtexture GL_EXT_texture GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_texture_swizzle GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_array_bgra GL_3DFX_texture_compression_FXT1 GL_APPLE_packed_pixels GL_APPLE_vertex_array_object GL_ATI_blend_equation_separate GL_ATI_envmap_bumpmap GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_ATI_fragment_shader GL_ATI_separate_stencil GL_IBM_multimode_draw_arrays GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_INGR_blend_func_separate GL_MESA_pack_invert GL_MESA_resize_buffers GL_MESA_texture_array GL_MESA_ycbcr_texture GL_MESA_window_pos GL_NV_blend_square GL_NV_fragment_program GL_NV_light_max_exponent GL_NV_point_sprite GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texgen_reflection GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_OES_read_format GL_SGI_color_matrix GL_SGI_color_table GL_SGI_texture_color_table GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_multi_draw_arrays
    628 frames in 5.0 seconds = 133.557 FPS
    675 frames in 5.0 seconds = 134.859 FPS
    676 frames in 5.0 seconds = 135.158 FPS
    
    xorg.conf
    Section "ServerLayout"
    	Identifier     "X.org Configured"
    	Screen      0  "Screen0" 0 0
    	InputDevice    "Mouse0" "CorePointer"
    	InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
    EndSection
    
    Section "Files"
    	ModulePath   "/usr/lib/xorg/modules"
    	FontPath     "/usr/share/fonts/misc"
    	FontPath     "/usr/share/fonts/100dpi:unscaled"
    	FontPath     "/usr/share/fonts/75dpi:unscaled"
    	FontPath     "/usr/share/fonts/TTF"
    	FontPath     "/usr/share/fonts/Type1"
    EndSection
    
    Section "Module"
    	Load  "dbe"
    	Load  "extmod"
    	Load  "glx"
    	Load  "dri2"
    	Load  "dri"
    	Load  "record"
    EndSection
    
    Section "InputDevice"
    	Identifier  "Keyboard0"
    	Driver      "kbd"
    EndSection
    
    Section "InputDevice"
    	Identifier  "Mouse0"
    	Driver      "mouse"
    	Option	    "Protocol" "auto"
    	Option	    "Device" "/dev/input/mice"
    	Option	    "ZAxisMapping" "4 5 6 7"
    EndSection
    
    Section "Monitor"
    	#DisplaySize	  300   230	# mm
    	Identifier   "Monitor0"
    	VendorName   "CMO"
    	ModelName    "N150X3-L08"
    EndSection
    
    Section "Device"     
            Option     "ColorTiling" "on"        	
            Option     "RenderAccel" "on"       	
            Option     "AccelMethod" "EXA"       
            Option     "DRI" "on"                	
    	Identifier  "Card0"
    	Driver      "radeon"
    	VendorName  "ATI Technologies Inc"
    	BoardName   "RC410 [Radeon Xpress 200M]"
    	BusID       "PCI:1:5:0"
    
    EndSection
    
    Section "Screen"
    	Identifier "Screen0"
    	Device     "Card0"
    	Monitor    "Monitor0"
    	SubSection "Display"
    		Viewport   0 0
    		Depth     1
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Viewport   0 0
    		Depth     4
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Viewport   0 0
    		Depth     8
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Viewport   0 0
    		Depth     15
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Viewport   0 0
    		Depth     16
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Viewport   0 0
    		Depth     24
    	EndSubSection
    EndSection
    

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.