abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 157 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 18:00
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    29.11.2010 19:01 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafové algoritmy - najkratsia cesta vs. vrcholmy
    Řešíte akademické cvičení, nebo praktickou úlohu? Pokud jde o praktickou úlohu, tak se nestyďte a prostě odněkud začněte programovat :-)

    Nejvíc práce Vám dá podle mého "infrastruktura" - implementace datových struktur, loadování dat z disku, nějaký výstup (uživatelské rozhraní) - budete tu topologii skutečně graficky zobrazovat (případně i zadávat)? Až budete mít tohle hotovo, pak si můžete hrát s heuristikou algoritmu - ala "robot Karel" :-)

    Pokud by hrany byly rovnocenné, asi bych začal tím, že bych se snažil procházet graf "od buka do buka" (jako když na lyžích křižujete sjezdovku). Tj. začal bych třeba "jdi do sousedního uzlu, který je nejvíc vlevo z dosud nenavštívených" - a když bych narazil na koncový uzel (žádný další nenavštívený uzel), zkusil bych pátrat po nejbližším dalším dosud nenavštíveném uzlu (pátral bych 1,2,3... hopy okolo) nebo bych si pamatoval, ve kterém uzlu jsem naposledy zaznamenal víc než jednu možnost, kam se vydat, a tam bych se vrátil. A pokračoval bych doprava. Anebo dál doleva, ale pak by to nebylo "cik cak", ale "zvenčí dovnitř" (resp. zevnitř ven, podle toho kde jste začal). V dalším kroku bych mohl zkusit zohlednit v rozhodování cenu další hrany (nějakou váhou). Nebo bych mohl zkusit nějakou "shlukovou analýzu blízkého okolí (N hopů)" - abych si zbytečně nevytvářel "dlouhé slepé větve", nebo abych elegantně "vyčistil malé lokální smyčky bez únikových cest", třeba i s lokální dooptimalizací hrubou silou (všechny možnosti). Nebo bych v "blízkém okolí" detekoval cykly v grafu a vyhýbal bych se dražším hranám... Zkuste přemýšlet, jak byste problém řešil selským rozumem (za volantem s mapou v ruce) - a algoritmus zapsat jako program.

    Tak mě napadá: je to rovinný (2D) graf, nebo amorfní chumel? (při zobrazení v 2D se hrany kříží a vedou klidně napříč celým grafem) Tam by pak neměly smysl pojmy "napravo a nalevo" :-)

    Nemám v oboru formální vzdělání - nicméně mám představu, že tohle nemá nějaké "jediné správné a přímo spočítatelné" řešení. Problém typu "obchodní cestující" má k Vašemu zadání skutečně nejblíž. Patrně velmi přesně Vaše zadání odpovídá praktickému problému různých kurýrních služeb (pošta, DHL/UPS/TNT/DPD/PPL/GP...). Četl jsem, že to někdo zkouší třeba pomocí genetických algoritmů. Taky mi to připomíná některá "témata" Xscreensaveru :-)
    [:wq]

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.