abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (86%)
     (3%)
     (5%)
     (5%)
    Celkem 716 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    13.2.2011 14:51 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývoj webové aplikace v 5+ lidí
    Kód jde přeložit a nepadají testy, ale nejde věci přidávat do košíku (protože se celá funkcionalita mění a znamená to několik dní či týdnů práce).
    To je špatně. Pokud šlo do košíku přidávat před tím, musí tam jít přidávat i po tom, jinak nebudou fungovat testy na přidávání do košíku.

    Zkuste ten příklad naformulovat jinak, takhle se totiž vracíme k systému práce franta si 2 týdny pižlá košík nemluvte na něj.

    Je vidět, že jste nikdy nepracoval na větším projektu.

    Co je to podle vás větší projekt? Uveďte konkrétní příklad a zkušenosti...
    Jeden konflikt za půlden mi dává 40 konfliktů za měsíc. Jeden konflikt za čtrnáct dní mi dává 2 konflikty za měsíc. Co je míň?
    Jeden konflikt za půlden, kterej řeším 5 minut, mi dá 40*5 minut (=asi 3,5 hod) měsíčně. Pokud nechám těch 28 konfliktních změn za 14 dnů řešit jen jednou za 14 dnů, tak to budu řešit minimálně den, takže celkem 2 dny měsíčně.

    Je to proto, že velikost změny + stáří změny a čas strávený její diagnózou nejsou v přímé úměře.

    Příkladně, když vím že před 5 minutama všechny testy chodily, a teď nechodí, tak stačí, když budu řešit posledních 5 minut změn, což mám ještě v hlavě a bude mi leckdy stačit se podívat na chybovou hlášku. Pokud budu pracovat celý den a na konci dne mi něco nepůjde, tak budu debugovat a hledat a strávím tím spoustu času navíc. Myslím že každý z nás už tuhle zkušenost prodělal.
    Vyvíjím novou funkci, předpokládám, že tam budu potřebovat dva další parametry navíc. Přidám je do rozhraní, všichni refaktorují. Za pár dní zjistím, že se jeden parametr vůbec nepoužívá, tak ho vyhodím. Všichni refaktorují...
    Ten příklad jak jsem ho popsal já se ale liší v podstatné věci. Než vyhodím parametr, tak už budu mít k dispozici kód od "všichni", a refaktoruju ho já. "Všichni" se tím nemusí vůbec zabývat. A to je důležité. A je to možné jen tehdy, když "všichni" publikují svůj kód pravidelně a často.
    Ale ten časový plán nepočítá s tím, že se ucelené změny v kódu zvládnou během půl dne. Naopak, vývoj jádra je postaven na tom, že se pracuje paralelně ve spoustě větví, a do master větve se kód dává až po funkčních celcích.
    Pokud vím, tak linux-next se merguje z branchí vývojářů podsystémů každej den. Jak často tam oni publikují, to je jejich věc. Každopádně pochopte, že i když kernel má třeba release cyklus jednou za 3 měsíce, tak prostě přes to vlak nejede, a co se za 3 měsíce nestihne, tak musí až do další verze. Takže to není tak, že kernel čeká až bude hotové cosi velkého, ale naopak že přispěvatelé si kouskují práci tak, aby do každého okna něco přicmrndli. Tenhle princip lze aplikovat na libovolný časový úsek.
    A že by Linus musel neustále řešit nějaké hrozné konflikty při mergování, to se mi nezdá.
    Ne, to samozřejmě neřeší, řeší to ti přispěvatelé. Proto pravidlo, první patch se aplikuje čistě a ostatní mergují proti tomu. Opět lze praktikovat v libovolné frekvenci.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.