abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 146 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    9.1.2012 14:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ QT Sloty
    Koukni na QGridLayout.

    Pak ještě vyhoď using namespace std;. Motat si do Qt STL je celkem zbytečné. Na ladicí výpisy máme qDebug().

    A doporučuju použvat konvence pojmenovávání jako má Qt. Je to pak krásně jednotné a přehledné, i když to není to co máš nejraději, je ta jednotnost lepší než to motat.

    Také je lepší zdědit si třídu QWidget a v konstruktoru vyrobit všechny widgety co tam chceš. Pak místo QObject::connect() ti stačí prostě jen connect(widget, signál, this, SLOT(privátní_metoda)).

    A teď k té chybě:

    Pokud vyrobíš objekt prihlasit_click jen takle bez new, tak se při ukončení metody, kde byl vytvořen, zlikviduje, takže později při zavolání slotu už ten objekt neexistuje. Buď ho vyrob pomocí new a měj u něj konstruktor s parametrem QObject *parent, který předáš při inicializaci do QObject, aby se Qt postaralo automaticky o uklizení objektu při likvidaci rodiče, nebo si ho dovnitř předej odjinud.
      Prihlasit *prihlasitClick = new Prihlasit(window);
      QWidget::connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()), prihlasitClick, SLOT(UserPrihlaseni()));
    
    Chybu to nehlásí, protože při likvidaci objektu prihlasit_click se zlikvidují i propojení signálů, takže v okamžiku, kdy klikneš na to tlačíko už není nic napojeno.

    V main() to funguje jen díky tomu, že instance objektu existuje i v době, kdy voláš app.exec().

    Takže to co jsi udělal by mělo vypadat takto:
    class WidgetPrihlaseni : QWidget {
    
     private:
         QLineEdit *m_email;
         QLineEdit *m_heslo;
    
     public:
         WidgetPrihlaseni(QWidget *parent = NULL) : QWidget(parent)
         {
    
                //sirka výska
                // window->resize(200, 110); -- neni treba, qt to spocita samo
    
                QGridLayout layout = new QGridLayout(this);
    
                QLabel *email_label = new QLabel(QString("Email:"));
                layout->addWidget(email_label, 1, 1);
    
                m_email = new QLineEdit(QString(""));
                layout->addWidget(m_email, 1, 2);
    
                QLabel *heslo = new QLabel(QString("Heslo:"));
                layout->addWidget(heslo, 2, 1);
    
                m_heslo = new QLineEdit();
                m_heslo->setEchoMode(QLineEdit::Password);
                layout->addWidget(m_heslo, 2, 2);
    
                QPushButton *prihlasit = new QPushButton(QString("Prihlasit"));
                layout->addWidget(prihlasit, 3, 2);
    
                //události
                connect(prihlasit, SIGNAL(clicked()), login, SLOT(UserPrihlaseni()));
    
                // this->show(); -- neni treba, vola se to samo
                //                  rekurzivne, takze to patri jen jednou do main()
         }
    
      public slots:
    
         void login()
         {
            // Tady nebudeš dělat samotné přihlášení, ale jen
            // přepošleš data jinému objektu někde v aplikaci,
            // který se stará o session.
            qDebug() << "email:" << m_email->text();
            qDebug() << "heslo:" << (m_heslo->text() == "" ? "empty" : "*****");
            emit submited(m_email->text(), m_heslo->text());
         }
    
      signals:
    
         void submited(const QString & email, const QString & password);
    };
    
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.