Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
si nedal celej příklad takže nevíme co tam čaruješ, předpokladam že to máš asi jako takle nějak:
#include <string> class test_class_text { private: std::string _switch_pin; public: test_class_text(const std::string& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; class test_class_int { private: int _switch_pin; public: test_class_int(const int& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; int main() { auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 }); auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." }); return 0; }
noa se mi jako zdá že tam neni problém s tou třídou co dělá s intem ale s tou co dělá se stringem, páč v konstruktoru 'test_class_text' vidim že chce referenci/vodkaz na string zatimco ty tam zkoušíš narvat const char * "Lorem ipsum" :D ;D
když si to jakoby zkusíme zkompilovat uděláním 'g++ -std=c++20 main.cpp' tak nám to asi jako zanadává
main.cpp: In function ‘int main()’: main.cpp:30:64: error: call of overloaded ‘test_class_text(<brace-enclosed initializer list>)’ is ambiguous 30 | auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." }); | ^ main.cpp:7:5: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(const string&)’ 7 | test_class_text(const std::string& switch_pin) : | ^~~~~~~~~~~~~~~ main.cpp:2:7: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(const test_class_text&)’ 2 | class test_class_text | ^~~~~~~~~~~~~~~ main.cpp:2:7: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(test_class_text&&)’
..a zanadávalo :D :D Vyřešit to mužem třeba tim že dotoho budem strkat dočasnej voběkt std::string
auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = std::string("Lorem ipsum...") });
takle to funguje ale netvrdim že to je nejvíc nejlepší řešení ňáký :D ;D pokud by v konstruktoru třidy 'test_class_text' nebyla ta reference tak by si to samo zavolalo konstruktor std::stringu ale takle tomu asi jako musime pomoct a vysvětlit cože po tom jakože chcem :O ;D
btw si pleteš blog s poradnou a eště si to tady zaspamoval :O :D :D ;D
test_class_int(const int switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) {}
?
u čiselnejch proměnejch ten benefit předáváním referencí taky nebude ňák moc velkej, spiš zanedbatelnej :D ;D
btw von to pak v tom konstruktoru stejně předává hodnotou (páč ty třídy si v proměný '_switch_pin' nedržej referenci ale sou to už normální proměný) nóó takže stačí by nám ta reference co se dotoho jakoby strká vydržela žít jenom po dobu volaní konstruktoru :O ;D
nj akorátže až nato že mě se ten jeho kod (mirně dopras.. upravenej ale to dělaní s intem je jakoby uplně netknutý) podařilo zkompilovat a pustit :O :D
#include <string> #include <iostream> class test_class_text { public: std::string _switch_pin; public: test_class_text(const std::string& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; class test_class_int { public: int _switch_pin; public: test_class_int(const int& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; int main() { auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 }); auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = std::string("Lorem ipsum...") }); std::cout<<"co ma prvni vobekt: "<<obj._switch_pin<<std::endl; std::cout<<"co ma druhej vobekt: "<<obj2._switch_pin<<std::endl; return 0; }
co ma prvni vobekt: 5 co ma druhej vobekt: Lorem ipsum...
test_class_int obj2 = { .switch_pin = 5 };
? To by ale ta třída musela být POD...
mi to mý upravený jelo v gcc 10 s argumentem -std=c++20 ale netvrdim žeto je takle jakože dobře :O :O
Tiskni Sdílej: