Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
class test_class_text { private: std::string _switch_pin; public: test_class_text(const std::string& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; auto obj = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." });a tento už nie?
class test_class_int { private: int _switch_pin; public: test_class_int(const int& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 });je už neskoro večer možno som unaveny a niečo som priehliadol, ale fakt nechapem prečo to so stringom funguje a s intom už nie?
Tiskni Sdílej:
si nedal celej příklad takže nevíme co tam čaruješ, předpokladam že to máš asi jako takle nějak:
#include <string> class test_class_text { private: std::string _switch_pin; public: test_class_text(const std::string& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; class test_class_int { private: int _switch_pin; public: test_class_int(const int& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; int main() { auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 }); auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." }); return 0; }
noa se mi jako zdá že tam neni problém s tou třídou co dělá s intem ale s tou co dělá se stringem, páč v konstruktoru 'test_class_text' vidim že chce referenci/vodkaz na string zatimco ty tam zkoušíš narvat const char * "Lorem ipsum" :D ;D
když si to jakoby zkusíme zkompilovat uděláním 'g++ -std=c++20 main.cpp' tak nám to asi jako zanadává
main.cpp: In function ‘int main()’: main.cpp:30:64: error: call of overloaded ‘test_class_text(<brace-enclosed initializer list>)’ is ambiguous 30 | auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = "Lorem ipsum..." }); | ^ main.cpp:7:5: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(const string&)’ 7 | test_class_text(const std::string& switch_pin) : | ^~~~~~~~~~~~~~~ main.cpp:2:7: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(const test_class_text&)’ 2 | class test_class_text | ^~~~~~~~~~~~~~~ main.cpp:2:7: note: candidate: ‘test_class_text::test_class_text(test_class_text&&)’
..a zanadávalo :D :D Vyřešit to mužem třeba tim že dotoho budem strkat dočasnej voběkt std::string
auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = std::string("Lorem ipsum...") });
takle to funguje ale netvrdim že to je nejvíc nejlepší řešení ňáký :D ;D pokud by v konstruktoru třidy 'test_class_text' nebyla ta reference tak by si to samo zavolalo konstruktor std::stringu ale takle tomu asi jako musime pomoct a vysvětlit cože po tom jakože chcem :O ;D
btw si pleteš blog s poradnou a eště si to tady zaspamoval :O :D :D ;D
test_class_int(const int switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) {}
?
u čiselnejch proměnejch ten benefit předáváním referencí taky nebude ňák moc velkej, spiš zanedbatelnej :D ;D
btw von to pak v tom konstruktoru stejně předává hodnotou (páč ty třídy si v proměný '_switch_pin' nedržej referenci ale sou to už normální proměný) nóó takže stačí by nám ta reference co se dotoho jakoby strká vydržela žít jenom po dobu volaní konstruktoru :O ;D
nj akorátže až nato že mě se ten jeho kod (mirně dopras.. upravenej ale to dělaní s intem je jakoby uplně netknutý) podařilo zkompilovat a pustit :O :D
#include <string> #include <iostream> class test_class_text { public: std::string _switch_pin; public: test_class_text(const std::string& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; class test_class_int { public: int _switch_pin; public: test_class_int(const int& switch_pin) : _switch_pin(switch_pin) { } }; int main() { auto obj = test_class_int({ .switch_pin = 5 }); auto obj2 = test_class_text({ .switch_pin = std::string("Lorem ipsum...") }); std::cout<<"co ma prvni vobekt: "<<obj._switch_pin<<std::endl; std::cout<<"co ma druhej vobekt: "<<obj2._switch_pin<<std::endl; return 0; }
co ma prvni vobekt: 5 co ma druhej vobekt: Lorem ipsum...
test_class_int obj2 = { .switch_pin = 5 };
? To by ale ta třída musela být POD...
mi to mý upravený jelo v gcc 10 s argumentem -std=c++20 ale netvrdim žeto je takle jakože dobře :O :O