abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    18.12. 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    18.12. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    18.12. 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (24%)
     (0%)
     (8%)
     (0%)
     (4%)
     (4%)
     (12%)
     (32%)
     (16%)
    Celkem 25 hlasů
     Komentářů: 12, poslední dnes 16:06
    Rozcestník

    Linux a warez

    26.6.2005 21:21 | Všechno možné

    Jen tak náhodou, když jsem si chtěl přečíst něco o crossover office, jsem narazil na stránku http://www.flashdance.cx/warez.html. Byl jsem pěkně znechucen tím, že se warez rozjíždí i na linuxu. Když chce někdo krást, ať si k tomu pořídí wokna. Linuxu to akorát kazí jméno.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.6.2005 21:31 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše To není o Linux/Windows
    Jak linux získává více uživatelů, většina jich přechází. Přinášejí si s sebou často i warez praktiky. Navíc se pro linux objevují komerční programy a to je přesně ten cíl...
    Only Sith deals in absolutes.
    26.6.2005 21:49 coccyx
    Rozbalit Rozbalit vše paradox
    dobry napad kritizovat warez a hned aj dat linku na stranku s warez ... :o)
    26.6.2005 22:05 deleted | skóre: 3 | blog: pnojmatika
    Rozbalit Rozbalit vše cxoffice
    crossover office jsem měl možnost vyzkoušet. Byl jsem docela překvapený, když Word 97 běžel na mém počítači rychleji než OpenOffice. Jediné, co mi na CX office vadí, že se nedá vypnout vyhlazování (nebo jsem na to alespoň nepřišel).
    deleted
    26.6.2005 22:52 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Co na tom?
    Když se tyto návyky rozšíří i do Linuxu, možná to naláká další uživatele. Ti pak můžou zjistit, že se bez warezu (= neplaceného komerčního softwaru) obejdou.
    26.6.2005 23:17 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    Co na tom? 1. to není potřeba
    2. ten kdo warez šíří nebo používá je lump a zaslouží si výprask
    3. není to třeba, přece nebudeš používat nějakou náhražku jako je MS Office nebo podobné šmejdy
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    26.6.2005 23:51 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    No co, kdyby se tyhle praktiky ve větším měřítku rozmohly i na Ábíčku, tak není problém sem tam utrousit odkaz na "crack", co trošku promázne $HOME. A byl by klid :-D
    27.6.2005 00:05 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    Hm :-) No, kdoví co je v těch svinstvech pro windows…
    Copak toho není dost?
    27.6.2005 00:08 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    Co by... Sem tam virus, trojskej kůň, nebo jiný sr**ky. :-)
    27.6.2005 00:09 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    Tím neodnaučíš warezu, tím je naštveš a pak budou tvrdit, že linuxáři jsou hovada a naschvál jim ničej data.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    13.7.2005 18:36 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    A ty jim na to řekneš že je on[a]hovado co krade software. A proč promazávat jenom home dá se do README(které stejně nikdo z nich číst nebude) že se musí spustit pod rootem a ono to promázne celej kořenovej adresář :-)
    26.6.2005 23:55 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    MS Office sice taky nemám rád, ale dost mě překvapilo, že třeba Excel 2000 v mém Linuxu pracuje ze všech srovnatelných programů nejrychleji. OpenOffice Calc (třeba 1.9.74, ale pro ty starší to platí taky) pracuje docela rychle, ale zaplácne mi půl ramky a čtvrt giga na disku. (MS Office 2000, totiž Word a Excel - víc nechcu, bere na disku asi 90 MB, paměti bere méně a rychleji nabíhá.) Ještě jsem zkoušel Abiword - ten se mi líbí - je malý, pěkný a rychlý, za to z Gnumericu mi šla hlava kolem. Je malý a najíždí velmi rychle, ale vykresluje celkem pomalu, u velkých tabulek (ceníky) je to pro vztek. Takže se, i když trochu nerad, musím přiklonit k MS.

    P.S.: Můj hardware: P-II 400 MHz, 256 MB RAM, 1,2+20+120 GB HDD P.P.S.: MS Office jsem instaloval pomocí WineTools 2.11 do Wine 20050310. Do velikosti MS Office jsem nezapočítal MSIE 6 + potřebné knihovny, protože nešlo o vynucenou závislost, občas jej používám na ladění stránek.
    27.6.2005 00:00 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    No jo, já sice souhlasím, že MS Office bývá o něco rychlejší než OO.org, ale to podle mě stále není omluva pro hledání nějakých cracků či co.
    Copak toho není dost?
    27.6.2005 00:16 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    No jenom že M$ Office zase není až takovej šmejd. Suverénně nejrychlejší je ale můj speciálně omazaný M$ Office 97 Standard Micro Edition Word + Excel, zabírá jen 13 MB, nejedou v něm makra, kontrola pravopisu, vlastně skoro nic, při spuštění hlásí chyby, ale neinstaluje se a lze jej použít i pod Wine.
    27.6.2005 10:42 Tomáš Honzák | skóre: 19 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom? (trochu OT)
    je to lehce OT, ale kdyz uz jsme u te rychlosti, on taky celkem hodne "dela" wine. Kolega si tu zkomplikoval wine pod cygwinem a nabiha mu z nej word rychlejc nez kdyz ho pusti nativne :-D
    27.6.2005 06:45 Ladislav Sückr | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co na tom?
    Co na tom? .... 3. není to třeba, přece nebudeš používat nějakou náhražku jako je MS Office nebo podobné šmejdy

    No ono je to někdy bohužel jediné řešení.

    Myslet špatně je lepší než nemyslet vůbec.
    27.6.2005 00:25 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Warez
    Ach jo. Zase někdo srovnává dvě naprosto nesouvisející věci. Copak je rozdíl mezi tim, jestli kradenej software někdo pouští v legálně legálně provozovanejch Windows nebo třeba přes Cedegu v linuxu? Já tam ten rozdíl nevidim. A jak to proboha může uškodit jménu linuxu, co je to za kravinu? Přestane někdo stát na parkovišti, když se zjistí, že se tam v noci prodávaj drogy? Neřek bych.
    27.6.2005 14:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    Problém bude v tom, že lidi začínají mezi warez řadit i ten CrossOver Office.
    27.6.2005 16:16 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    Nejsem si teď úplně jistej a nechce se mi to hledat, ale tušim že CrossOver Office je komerční program. A jakej je pak rozdíl, pokud někdo ukradne CrossOver Office nebo Photoshop? Já tam nevidim žádnej.
    27.6.2005 17:12 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    Proč si potom lidi instalují svobodný systém, když pak stejně kradou (porušují autorská práva)? Jenom aby si s Linuxem připadali děsně cool?

    Mně se vůbec nelíbí představa, že firmy začnou proprietární soft pro Linux dodávat se spywarem a podobnou havětí, aby na tom aspoň něco trhly (když uživatelé kašlou na licence). Programů, co kvůli různým proti-pirátským ochranám běží jen pod administrátorem/rootem se na Linuxu taky nemůžu dočkat :-/
    27.6.2005 18:02 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    Svobodnost neni jediná výhoda linuxu, na to nezapomínat. Spoustě lidí se prostě s linuxem pracuje snadnějc, spousta lidí chce používat stejný prostředí jako v práci (nebo naopak).

    Ale i kdyby byl důvod úplně nejjednodušší, že se jim zalíbila ta možnost dostat kopu aplikací zadarmo, spousta lidí komerční aplikace potřebuje k práci/studiu, spousta lidí si nevystačí s "jednoduchejma" hrama, který jsou pro linux dostupný zadarmo (teď nemyslim Enemy Territory). A jak už jsem řikal, nevidim důvod, proč by měl někdo rozlišovat používání kradenýho softwaru ve Windows a v jinejch systémech.

    Co se týká spywaru a proti-pirátskejch ochran, ty vás čekaj stejně. Nevidim důvod, proč by firmy měly pro linux dělat nějaký úlevy z hlediska ochrany svýho zisku, piráti na to teď už nemaj žádnej vliv. I kdyby je všechny pozavírali, ochrany budou existovat dál, pro jistotu.

    Ty poctivý už dávno vědi, že se musej zajímat, jestli jejich oblíbená aplikace neobsahuje podobný prasečiny, ještě před koupí. A jestli si někdo myslel, že v linuxu tomu uteče, byl bohužel naivní, tohle jsou běžný zákony trhu a před těma se neschováme.
    27.6.2005 15:17 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    Uškodit jménu Linuxu to může snadno. Asociace si lidi nevyvářejí podle logiky, ale podle koincidence. Takže teď máme Windows ~ warez, Linux ~ opensource. A to se změní.
    27.6.2005 16:42 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    To si nemyslim. Linux je bez pochyby symbol opensource a na spoustě příkladů ukazuje, že se dá používat systém, za kterej obrazně řečeno nezaplatim ani korunu. Ale rozhodně nesouhlasim s tim, že Windows by naopak byly nějakou ikonou warezu, i Windows se daj provozovat legálně a i v nich se daj provozovat legální aplikace (ať už koupený, nebo freeware/opensource) a osobně si myslim, že Windows rozhodně nejsou vyhozený peníze nebo drahá sranda, dát jednou za pár let nějakejch pár tisíc za systém imho neni nic hroznýho.

    Ale abych se vrátil zpátky k warezu, podle mě vůbec neexistuje propojení s Windows/nepropojení s linuxem. Samozřejmě, nejvíc se kradou samotný Windows, pak drahý grafický a kancelářský programy a hry určený pro Windows, ale pokud nemá člověk zábrany to provozovat nelegálně ve Windows, nenapadne ho v linuxu něco měnit, nemá důvod.

    Kromě toho mě docela zaráží, že to někdo "objevil" až teď, vždyť to funguje už x let. Pod Wine se daj provozovat programy a hry (legální i nelegální) už dost dlouho, vmware, cedega a podobný komerční aplikace už taky nějakou dobu existujou a ví se o nich. A pokud někdo nemá zábrany provozovat nelegální software, je mu zcela jistě ukradený, v čem ho provozuje.
    27.6.2005 18:13 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    Řekl bych, že nechápeš můj argument, protože se snažíš to spojení vyvrátit logicky a příklady ,je možné i ...`. Jenže tak to nefunguje. P2P sítě je také možné používat k ledasčemu -- ale s čím je má kdekdo asociovány?

    Když se z Linuxu stane mainstream a narhnou se do něj windowsáci-warezáci -- uvědom si, že tito lidé nás početně mnohokrát převyšují -- tak positivní asociace zmizí z obecného povědomí.
    27.6.2005 18:42 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    Já ten argument chápu doufám dobře a snažil jsem se s nim nesouhlasit, protože si fakt nemyslim, že by většina lidí měla s Windows asociovanej warez, když spolu ty dvě slova vůbec nesouvisej (pokud nepočítám to, že se aktuálně kradou hlavně programy pro Windows, ale to se může v řádu několika let změnit).
    27.6.2005 19:06 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    S MS Windows nemá většina lidí asociován warez nejspíš proto, že se většina nad legálností software vůbec nezamýšlí -- možná slovo warez ani neznají, ale stejně je to správné označení jejich software. A také proto mají lidé schopní rozlišit volně dostupný software pod GPL a volně dostupný, přepálený od kamaráda s MS Windows asociován warez...
    27.6.2005 19:43 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Warez
    No jak je vidět, asi se neshodnem, mám (možná bohužel) optimistější názor na lidi a svět vůbec. Neřek bych, že si lidi neuvědomujou, že kradou. Spíš je jim to jedno, protože šance, že by je někdo chytil, je malá a výhody obrovský. Každopádně ale jedno vim jistě, názor, že by si někdo asocioval Windows s warezem slyšim poprvé v životě a zdá se mi to jako nesmysl.
    27.6.2005 14:52 Milo Kmeť | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše need crack
    nemate niekto crack na to nove jadro, ktore je na www.kernel.org? tie patche su mi nejako nezaberaju ;)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.6.2005 15:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Je to tu už dlouho...
    Linux = žádný warez už dávno neplatí.

    Třeba TuxWarez už existuje hodně dlouho...
    7.9.2011 17:29 Will,M
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux a warez
    Ahoj jsem aktivnim uzivatelem jak Windows tak Linuxu a musim rict, ze Linux Ubuntu se mi hodne libi a jsem s nim nad miru spokojeny a nemam chut se shanet po nejakem warezu pro tento OS, protoze jsem zatim nasel vse co ke sve "praci" potrebuju, protoze tolik softu, ktery pro Linux a tuto edici je je nad moje ocekavani a vse(nebo temer vse je zadarmo). Jen mne mrzi, ze je pro Linux malo her a co jsou hry tak je neumim nainstalovat, protoze maji jinou priponu nez kterou umim nainstalovat(*.deb). Akorad musim ric, ze cloveku ktery zivot zil ve Windows je uceni se prace s Linuxem docela tezke..ale pomerne zajimave :-) a skoda, ze mam malo kamaradu, kteri by tu a tam pomohly a poradily s ruznyma drobnostma jako treba ted...jak se pripojit jako root, protoze tu mam nejaky soft, ktery vyzaduje pro upravy nastaveni abych byl; prave pripojeny jako root. Castecne jsem vedel do ceho jdu protoze mam mobil, ktery je postaveny na Linuxu tak mi prizpusobovani a vedeni jak to je se softwarem je pro tento OS. Za dobu (ikdyz kratkou) jsem se nesetkal s probblemy jako jsou padani softwaru atd. a to je pro mne dulezite. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.