Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Nedávno mě nadřízený potěšil zprávou že brzy budu mít služební vozidlo. Mé srdce zaplesalo a ihned jsem začal střádat plán že mi firma pořídí nový Fiat Bravo nebo Grnade Punto. Pravda, Lancie to není, ale alespoň je to v rámci jednoho koncernu.
Nedávno jsem se zde rozepisoval o problémech se Citroenem C4 Coupé. Vozidlo jsem přistavil k poslední opravě do Olomouce, při té příležitosti se udělal odběr paliva (ukázalo se že palivem ten problém nebyl), problém se teď sice vyskytuje, ovšem tak velmi zřídka že do konce záruční doby se asi jen ztěží projeví. Navíc má trpělivost se Citroenem dostoupila vrcholu když mi přišel dopis svolávající (počtvrté!)mě do servisu kvůli ABS (podruhé!). Cožpak soudruzi z Francie neumí udělat bezproblémový vůz a/nebo případný problém vyřešit jednou pro vždy? To opravdu musí jednu část auta řešit na několikrát??? Zkrátka a dobře, Citroen půjde z domu za každou cenu a už teď vím že Citroen nikdy víc!
Nicméně potřebuji nějaké přibližovadlo než bude služební vozidlo. To rozhodování bylo poměrně jednoduché, variant moc nebylo, buď to bude veterán - Lancia Beta nebo Lacnai Fulvia (obojí samozřejmě v kupé) nebo nějaké velké praktické auto - Lancia Lybra a poslední možností je otevřený sporťák - Fiat Barchetta (který se vyrábí v karosárně Maggiora v Chivassu - továrně Lancie a který má motor 1.8 16V VVT odvozený z pětiválcového dvoulitru z Lancie Kappa).
Po válečné poradě s přitelkyní bylo jasno - bude to Barchetta. Pár jsem jich zkouknul v Brně, jednu v Kyjově, prošmejdil jsem net a rozhodl se pro Barchettu z Kyjova. Bylo to jako řízení osudu, kyjovská Barchetta byla černá, stejně jako můj první Fiat. Navíc měla SPZ s konečným čtyřčíslím 7225, na prvním Fiatu jsem měl 7522 a navíc jsem se 7.5. narodil. Pokud navíc přihlédnu k faktu že kyjovská Barchetta měla velmi dobře doložené najeté kilometry, majitel působil solidně a netajil problémy které auto má, nebylo co řešit. Že budu do Barchetty muset trochu investovat mi bylo jasné od samého začátku. Ta kyjovská potřebuje vyměnit kulový čep přední nápravy, variátor (typická bolest všech motorů Fiat s variabilním časováním ventilů) a časem bude chtít přešálkovat na klice. Suma sumárum, do mého rozpočtu se to přesně vešlo.
Barchettu mám několik dnů a mám sice najeto teprve několik stovek km, nicméně musím říct že si to náramně užívám, po dlouhé době jsem schopen si sednout do auta a jet se projet jen tak, protože na to prostě mám chuť. S nebem nad hlavou ani nemám potřebu jet nějak extrémně rychle (do těch 140 km/h to bohatě stačí), spíš využívám dynamických možností Barchetty. Musím říct že tohle auto mě hodně chytilo a za těch pár dnů mi zcela přirostlo k srdci, teď už jen doufám že do konce roku bude hodně hezkých dnů, ať mohu jezdit co nejdéle se staženou střechou
On je tak i lépe slyšet ten nádherný sytý zvuk italského motoru. Nic naplat, ital je prostě ital!
Tiskni
Sdílej:
Cožpak soudruzi z Francie neumí udělat bezproblémový vůz a/nebo případný problém vyřešit jednou pro vždy?Soudruzi z Francie mají zjevně jiné priority (jak u PSA, tak u Renaultu), o čemž dlouhodobě svědčí žebříčky spolehlivosti.
variátorNejdřív jsem se trochu podivil, co tam dělá variátor. Jenže pak jsem si uvědomil, že to slovo má poněkud více významů, než je zdrávo. A dokonce jsem našel i ten správný
A nestaci ze Fiat Barchetta byl zvolen nejkrasnejsim kabiroletem Zenevskeho autosalonu 1995 kde porazil mimo jine Ferrari F50 a Bentley Azure?Já jen tak rýpu
Ale jinak skutečně, když si dám ty dvě Barchetty vedle sebe, vedle Ferrari vypadá Fiat jako dětská hračka. Ale ani ten Fiat není špatné auto, nějaké kilometry jsem v tom absolvoval (bohužel ne jako řidič) a až na pár drobností si opravdu nebylo na co stěžovat.
O objektivite a verohodnotsti zebricku spolehlivosti se vedou v posledni dobe zhave diskuze (napr. na tema pristup ADAC vs. AutoBildu).No, tak jako tak je zajímavé, že se na předních místech umísťují hlavně Japonci, což pro německý automobilový průmysl (nepočítám-li Porsche s vynikajícími výsledky a občas Mercedes) není příliš lichotivé.
Je to asi kus od kusu.
treba Toyota vylozene priznala problemy s kvalitou v nekterych tovarnachHlavně když dělají společné továrny s PSA
Jinak Japonci (Toyota, Mazda i další) nezřídka některé modely vyrábějí výhradně v Japonsku, aby byli schopni udržet kvalitu.
O Toyote taky uvazuju v souvislosti se sluzebakem, ale v poradi u me rozhodne neni nejvys.
Hlavně když dělají společné továrny s PSA
A v zemi, kde se nemalé procento zaměstnanců chová, jako by právo krást v práci materiál bylo zaručeno ústavou… :-)
jinak vypada to hodne pekne, jak jsem koukal, tak jsou varianty s nejakyma cca 130PS coz za auto s cenovkou cca 100 tisic je docela malo. Videl bych to, ze si taky jednoho takoveho mazla za nejaky casek poridim, prece jenom Passat je spise na delsi trasy do prace a delsi vylety (tisice km) pricemz na takove jednodenni projizdky by takovahle hracka mohla stacit
joooo to byla legenda. A ona ted i ta nova, stokonovka nemusi byt marna