abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 1
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 148 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník

    Umění neosvědčit se

    27.12.2007 04:43 | Přečteno: 1599× | poslední úprava: 27.12.2007 04:47

    Tak jsem se včera vybavoval na Skype s jednou svou známou. Skype nemám dlouho. Bránil jsem se mu a vlastně tak trošku jsem němu byl nedůvěřivý. Nedůvěřivý protože jsem s ním neuměl zacházet. Nakonec jsem si jej nainstaloval. Jako vždy zjistil jsem že ovládání je pro blbce. Ale proč mluvím o své známe a Skype. Stěžovala si mi, že je odkázaná na své děti co se PC týče. Dělal jsem tak trochu machra a chytrostí jsem oplýval jak poslanec parlamentu ČR. Jakmile jsem se odpojil a dochytračil, uvědomil jsem že to není tak dlouho, co jsem loudil na Markétě, aby mě naučila používat bittorrent při stahování. Nějak z toho tehdy sešlo. A vlastně jsem si vzpomněl že jsem si tehdy říkal, že se tenhle způsob naučím ovládat. Konečně onehdy jsem narazil na muziku, kterou bych si rád stáhl a nemohl jsem protože byla přesně jen ke stažení torrent.

    Neměl jsem čas tehdy studovat použití, ale dnes v noci jsem si pročetl co to asi je, jak to funguje a nakonec zjistil, že stačí, pokud používám ktorrent, jež je součástí Slackwaru i Debianu zda i BSD nevím. (v BSD to vyzkouším ráno až se probudím) Že je to docela triviální záležitost. Samosebou jsem na Googlu objevil několik návodů jak si ho pěkně nastavit, ale tím se také budu zabývat až dopoledne, případně odpoledne, až se vrátím z knihovny. Dnes se ještě celý den flákám a po návratu ze vsi se budu se věnovat této bohulibé činnosti.

    Proč to vlastně píši. Uvědomil jsem si jak jen vlastně taková nechuť k opuštění zaběhlého způsobu stahování a vyzkoušení si něčeho odlišného, záměrně neříkám lepšího, protože to ještě nevím. Tak ta nechuť někdy člověka brzdí v chuti to vyzkoušet. Vlastně mě brzdila obava, že pokud na to nepřijdu a budu muset vyzvídat jak na to, budu se cítit sám před sebou za vola. Což je problém mnohých starších lidí, kteří se raději nic neučí nového a bud jen pohrdavě hovoří o PC jako o něčem „co vyplavil příliv.” A nebo skromně tvrdí, že na to nemají buňky. Kecají, obě sorty staříků nechtějí zkoušet, učit se. Bojí se pocitu, že že se zjistí, že jsou hloupější než jejich děti. Na pocit se neumírá.

    Ono mi to, ale zas až tak lehko nešlo. Vlastně celý onen princip jsem více pochopil až po nalezení prostinkého parametru, který se dopíše.

    ktorrent file.torrent
    A pak už to jede. Jak to začlo stahovat už jsem věděl, že mám vyhráno. Zbytek se doučím postupně. Jo jo. Malé věci vážně rozhodují o světě. Stejně tak se Skype. Napřed jsem zjistil jak se volá, pak chatuje, rozradostnila mě skutečnost, že jsem i přišel na to jak přidat fotku do infa. Což mi připomíná, že budu muset ještě vymyslet jestli se dá přidat obrázek do pidginu. Nějaký prostý. Má dcera Katka má v ICQ příšerný obrázek kačera, který se mi nesmírně líbí. Taky bych si chtěl dát něco příšerného do Pidginu. Aby ti, co mi píší, věděli zač je toho loket. Pro woknaře. Pidgin je něco jako ICQ, ale jinak vypadá a má malinko jiné ovládání a používá se v Unixových a Linuxových systémech. Na Abíčku samosebou všichni vědí o co jde.

    Takže jsem trochu pochopil princip bittorent, k čemu může sloužit a zase jsem o něco chytřejší. Použil jsem funkční metodu malých kroků, kombinovanou s paradoxní intencí, jež by se dala překrásně vyjádřit údajně anglickým příslovím: „ Pokud se bojíš těžké práce, vykonej ji.” To jest, když se něčeho bojíš, představ si jak v tom selžeš, za jakého vola budeš před těmi druhými, uvědom si že jsi pitomec, který se nikdy za žádných okolností nedokáže naučit zcela triviální věci.” A pokud si to člověk skutečně představí, promyslí celou situaci. Nakonec se jí zasměje, protože pochopí, že co se naučili ti druzí se naučí i on. Pak má vyhráno. Smích jej osvobodí. Tedy když té představě a následném smíchu věnuje minimálně tolik úsilí, jako když se se udržuje ve svém rozhodnutí setrvat ve své neschopnosti.

    Je mi zcela jasné, že moji čtenáři mimo Abíčko mi zase řeknou. „Ty tvý věci o počítačích přeskakuju, ty ani nedočtu.” „No tak je nečtěte.” Jim říkám. Pak se ani nedozvíte, že i když nejsem nijak zvlášť nadaný na exaktní vedy, přeci jen při úplně malém úsilí mi ten Linux a Unix slouží. A vlastně apeluji na všechnu ty co doma administrují počítače a jejich rodiče, manželky, milenky, sestry a já nevím kdo ještě, na ně spoléhají, aby je v tom nechali. Jen jim prospějete, když si budou namáhat mozkové buňky. Zlepší se jim paměť, s pamětí psychika a s tím somatický stav a když na něco přijdou sami a oni určitě přijdou, tak se jim zvedne sebevědomí a u některých přijde i rozhodnutí to těm „cucákům ukázat.”

    Sice hrozí, že budou oni i vy nějaký čas bez PC, ale vhodně zálohovaná data by mohla ledacos zachránit. Nouze naučila Dalibora housti. No já vím, utopie. Ale neškodilo by jim trochu dřiny. Vážně ne. To je právě to co mě pobavilo a zároveň i trochu namíchlo na té mé známé. Jak mi vypráví, jak se bojí techniky a vzápětí přizná, že když ji nic jiného nezbude, tak si většinou nakonec nějak poradí. To když jsou děti daleko a ona chce aspoň na internet, tak i odpojený,(který jinak musí vkládat její synové,) vypadlý kabel a jiné další věci svede. A jak dává pozor a čte co kde píšou aby něco nevyvedla.i A tuhle zkušenost mám i z jednou svou kolegyní, která je podobný typ. Když není nikdo v dosahu, tak nakonec na ledacos přijde. Pokud je v dosahu syn, tak se stará syn. Tak báječně ovládá schopnost neosvědčit se.

    Dostal jsem Vistu. Samosebou nelegální. Tedy prý legální, ale jen na třicet dní. Nainstaloval jsem ji, prohlédl, nechal na disku dvě hodiny a zase ji dal pryč. Naštěstí zrovna vyšlo NetBSD 4 a tedy tím pádem můj žal po Vistě odplynul. Jediné co mě na ni zaujalo, ta barevnost. Víc k tomu nemám. Instalace byla snadná. To je také nutné uznat. A tím bych asi uzavřel kapitolu Vista. NetBSD 4 mě zaujalo víc. Už z toho důvodu, že mi na rozdíl od předchozích verzí na nich funguje má stará televizní karta, má to mnoho aplikací, které jsou využitelné pro běžného uživatele a musím říci, že tak snadnou instalaci jako je NetBSD je málokteré linuxové distro. Jenže to říkám už dlouho. Asi se opakuji. Ale jsem s ním spokojený. Pro běžného uživatele k používání na desktop si myslím vyhovuje. Minimálně jako Linux. Tedy aspoň mě se zdá. Tak a zazvonil zvonec a blogu je konec.

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.12.2007 09:12 wo | skóre: 2 | blog: wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    ctorrent _nazev_.torrent
    http://ctorrent.sourceforge.net/ běží i na openbsd a všem ostatním :)
    27.12.2007 09:29 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    ctorrent byl nejlepší ale teď už je dávno mrtvý...
    27.12.2007 09:43 hugis | skóre: 7 | blog: hlod | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Mne sa osvedčuje rtorrent ktorý je tiež pre konzolu.
    27.12.2007 10:17 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Jo, myslím, že to je jeden ze dvou které mám rád, rtorrent a transmission. No a pak jsou tady ty další jako ktorrent až k těm obyčejným jako bittorent a azureus.
    Zbytek se doučím postupně. Jo jo.
    Mě spíš děsí tohle, ono se taky může stát, že zbytek už se nedoučítě nikdy - obzvláště v případě torrentu. :-p
    marulinko avatar 27.12.2007 10:18 marulinko | skóre: 12 | blog: Technohead
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    http://www.rahul.net/dholmes/ctorrent/

    Nejaky chlapik na tom stale pracuje. Nazval to Enhanced CTorrent. A celkom zije: News 2007-11-27...
    Rezza avatar 27.12.2007 22:07 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Mel jsem rad rtorrent, ale trackery kam chodim odkrouhli cokoliv jineho nez Azureus (ktery mi silene padal) a uTorrent, tak ted pres Wine bezim uTorrent a je to fakt fajn klient, v soucasnem Wine jede stejne dobre jako nativni, takze neni co resit.
    27.12.2007 10:22 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Já jsem ten rtorrent stáhnul a na ty dvě písničky a nějaký distro co sem tam občas stáhnu mi to stačí, beztak ještě neumím zacházet se stahováním z peers nebo jak se tomu nadává, ještě jsem v tomhle panic, musím někde nalistovat jak na to. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    27.12.2007 11:48 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Já mám zkušenost s Pidginem takovou, že si sice obrázek k profilu přidám, ale uživatelům originálního ICQ se často nezobrazí. Co to způsobuje jsem dodnes neodhalil, ale zdá se, že se to liší verze od verze (Pidginu).
    belisarivs avatar 27.12.2007 15:14 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Ja jsem si zase v (tehdy jeste) Gaimu nahodil jako avatara poskozeny obrazek a pak mi jenom hlasili jak jim mrznou kompy.
    IRC is just multiplayer notepad.
    27.12.2007 11:51 Zdenek Slama | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Ano!

    Take mne dovedou vytocit lide, kteri preventivne krici " Ja to neumim !" aniz by to zkusili.

    Sam patrim k trosku starsim a zivot mne naucil, ze selhat muzu jedine za predpokladu, ze se o nic ani nepokusim, nebo se vzdam po prvnim neuspechu "vzdyt jsem to zkousel, ale predem jsem vedel, ze nemam sanci na uspech" To je take dost casta vymluva. Na googlu se da najit temer vsechno a kdyz ne tam tak v diskuzi se temer vzdy najde nekdo, kdo se vyzna a sam rad pomuzu, pokud vydim alespon minimalni snahu na druhe strane.

    Jen jedna vec je fakticka prekazka a tou je jazykova bariera. Znam nekolik lidi, kteri ac pracuji v Anglicky mluvicich zemich, tak po peti letech jsou schopni maximalne zakladni komunikace a to i pres znacne usili se neco naucit.

    Paradoxne, lide kteri se neosvedci, obvykle v praxi ziskaji pracovni pozici s jednodussi praci a to za stejne financni ohodnoceni. Pak se nini cemu divit, pokud takovouto strategii zkousi uplatnit i jinde.
    27.12.2007 13:14 la_negra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    To mi připomíná otce. Preventivně odmítá zkoušet cokoliv nového a nebo se nedejbože něco naučit, vždyť to za něj udělá dcera, když bude potřebovat. Linux je pro něj sprostý slovo ... nedivím se mu, vždyť od té doby, co jsem si před devíti lety vydupala první počítač, se nenaučil obsluhovat ani Widle a když už má něco udělat, hned řve po mě: "jak se to dělá ... "
    Letos jsem ho nechala se v tom plácat. Na vánoce chtěl scanner - a dostal ho. Ale předem jsem mu řekla, že mu to jenom zprovozním a ukážu jak se to dělá a zbytek je na něm. Samozřejmě, něco málo se naučil (nazpaměť způsobem > první nabídka> kliknout na to slovo co začíná na A ...), ale stejně co pět minut řve : " A jak se to dělá? A kde se tu nastavuje kontrast? A kliká se na to jednou nebo dvakrát?" Když mu řeknu, že jestli je tak chytrý, jak o sobě tvrdí, tak na to příjde sám, urazí se. Ale copak já se pořád někoho vyptávám? Vyptávala jsem se, když jsem tehdy s počítačem začínala? Respektive měla jsem se vůbec koho vyptávat?
    Ale na druhou stranu se mu nedivím. Prostě jde cestou nejmenšího odporu, jak to mají lidi ve zvyku, ale není to náhodou tak, že cesta nejmenšího odporu je sice nejlehčí, ale vůbec ne nejlepší?
    Envel avatar 27.12.2007 13:50 Envel | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Náhodou je to tak, že pravda je někdy uprostřed. Když jdeš cestou nejmenšího odporu, jsi závislá na ostatních a nemáš žádné zkušenosti s ničím jiným než s pokládáním otázek. Když jdeš tou cestou největšího odporu, získáš mnoho zkušeností a postupem času nebudeš nikoho potřebovat, abys něco zvládla. Já nevím, ale dle mého není dobře ani jedno. Musí se najít rovnováha
    "Některé pravdy nejsou pro všechny, natož na věčnost." Voltaire
    27.12.2007 14:40 la_negra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Souhlasím. Příspěvkem jsem jenom chtěla říct, že cestu nejmenšího odporu nepovažuju za nejlepší způsob, jak něco udělat, ale nevylučuju všechny ostatní možnosti a jsem pro kompromis mezi oběma extrémy. Člověk by měl získávat zkušenosti - a "zkušenost" je podle mě odvozena od "zkusit", bez toho to nejde, ovšem taky si myslím, že zeptat se na radu někoho zkušenějšího, když všechno ostatní selže,není žádná ostuda a je to lepší než zatvrzele sedět nad problémem a místo úspěšného řešení to ještě víc zvrtat.
    27.12.2007 14:21 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Zřejmě tatík má radost, ale určitě si zvykne a začne soupeřit. Jen tak dál, je to pro jeho dobro. Číst umí, nebo ne? :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    27.12.2007 14:56 la_negra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Jojo, číst umí, ale anglicky neumí a to je větší problém :-)
    27.12.2007 15:06 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    ono to není o tom jestli umí číst. Takto bojuju s mámou několik let. Došlo to do situace, že pokud jde máma k počítači, já odcházím z místnosti kde je PC. Jelikož vše jsem jí vysvětloval a učil nejméně 100x je sama schopna pracovat. Jakmile sedím vedle ní, najednou vše "zapomene" a zkuste navrhnout databází nebo napsat něco když vám každou minutu někdo pokládá otázky typu: A kam mi to zmizelo? A kde mám tohle? A co mi to vyskočilo? Jééé, kde to mám?
    Don´t worry, be happy.
    27.12.2007 17:31 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    zeny tak drive byly vychovavany. Kdyz byl v blizklosti nejaky muz, tak se ocekavalo ze zena odhodi mozek a bude nabozne naslouchat vyvodum pana tvorstva. Ono to nebylo tak spatne, udrzuje to rodinu, protoze se brnka na tu strunku jesitnosti, ale v dnesni dobe je to holt prekonane a mladym lidem to pripada smesne, kdyz se zeny zamerne delaji hloupe aby daly manzelovi moznost se 'vytahnout'.

    Ze to vase pani matka aplikuje i na syna neni tak neobvykle, zejmena v rozvedenych rodinach.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    27.12.2007 14:24 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Tedy jak se znám, zcela určitě bych mu koupil nějakou příručku o skenování. Takovou prostoduchou. Jak prodávají asi za stovku. Něco jako: "Jak na skenování" To by ocenil. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    27.12.2007 14:55 la_negra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    O skenování samotné nejde. To už umí ... za ty tři dny sjel několik set fotek, spíš jde o základní práci se soubory, jako ukládání, přesouvání, přejmenování, mazání ... nebo třeba že je schopnej otevřít fotku pro úpravy, trochu to poštelovat a pak to zavře bez uložení a nebo při ukládání zadá název už existujícího souboru, vyskočí dialog typu: "Chcete přepsat soubor xxx.jpg" a on dá "Ano", protože si myslí, že bude přepisovat název a ne vlastní soubor. A s příručkou ... to je jak hrách na stěnu házet. Buď si ji ani nepřečte a nebo ji přečte, ale nic si z ní nezapamatuje a nebo ji nepochopí. Známe svý lidi :-) Ale za zkoušku to stojí. Ještě někde mám takový ty lamí příručky, ještě když se učila matinka, tak je zkusím vyhrabat. :-)
    27.12.2007 15:00 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Noto je vono, až si párkrát smaže dvoudenní práci jako já, tak se naučí. To už bude opatrnej a nebo toho nechá. Obojí je dobrý. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    27.12.2007 15:09 la_negra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Ale kdeže. Svede to na mě, že jsem mu to blbě nastavila/vysvětlila/naučila :-) ... A kdyby toho nechal, to by byl průser ... ten skener chtěl hlavně proto, že mu doma leží metry a metry negativů a on to chce všechno digitalizovat, takže má asi na půl roku co dělat. A kdyby toho nechal, musela bych se do toho pustit já ...
    27.12.2007 17:16 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    To chce jen pevný nervy a odhodlání nepovolit. Tedy tvoje odhodlání. A on si poradí :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    27.12.2007 17:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Ono mi to, ale zas až tak lehko nešlo. Vlastně celý onen princip jsem více pochopil až po nalezení prostinkého parametru, který se dopíše.

    ktorrent file.torrent

    A pak už to jede. Jak to začlo stahovat už jsem věděl, že mám vyhráno. Zbytek se doučím postupně.
    Stejnou službu udělá spuštění ktorrentu jen tak a otevření toho souboru z Soubor -> Otevřít.

    Eventuelně pokud máš k dispozici odkaz na ten .torrent soubor z prohlížeče, tak si můžeš ulehčit práci tím, že dáš Soubor -> Vložit URL torrentu. URL se automaticky zkopíruje ze schránky, pokud tam je. Ktorrent si potom zvolený .torrent soubor stáhne sám a uloží do /tmp - má to tu výhodu, že to člověk nemusí promazávat.
    Quando omni flunkus moritati
    28.12.2007 01:16 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Pro woknaře. Pidgin je něco jako ICQ, ale jinak vypadá a má malinko jiné ovládání a používá se v Unixových a Linuxových systémech. Na Abíčku samosebou všichni vědí o co jde.

    Pro linuxáky. Pidgin existuje i ve verzi pro Windows, ale na těch jej prakticky nikdo nepoužívá, neb pro Windows existuje (stejně jako u většiny desktopových aplikací) spousta lepších variant.

    Zkrátka stejně jako "uživatel linuxu" != "uřvanej uhrovatej puberťák", tak "uživatel windows" != "nesvéprávnej omezenej klikač"...

    Každý má právo na můj názor!
    Rezza avatar 28.12.2007 09:40 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Kdyz uz jsem na Win, tak pouzivam Pidgin, nic jineho mi zrovna moc nesedelo... V KDE samozrejme (za co) Kopete :)
    28.12.2007 10:58 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umění neosvědčit se
    Já také ve Windows a Linuxu používám k plné spokojenosti Pidgina :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.