abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 166 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:33 | Pozvánky

    Blíží se prázdniny a než se rozutečete k moři, je na čase se opět sejít na Virtuální Bastlírně - pravidelném setkání elektroniků, ajťáků, bastlířů a obecně nadšenců do techniky. Co si pro vás strahovští bastlíři připravili tentokrát? Určitě proberou blížící se Linux Days i další události. U softwaru se chvíli zdrží a poví si kupříkladu o tom, jak se zbavit Bambu Cloudu, ale nepřijít o možnost ovládat tiskárnu na dálku. Řeč dojde i na AI,

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    včera 03:22 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 26.06 tohoto operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.55.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 100 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    29.6. 20:22 | IT novinky

    Craig Loewen na blogu Microsoftu oznámil veřejnou preview verzi WSL kontejnerů, tj. linuxových kontejnerů ve Windows Subsystem for Linux (WSL). Spouští se příkazem wslc.exe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    29.6. 19:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏, Bluesky) nová verze 2026.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem 9 nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.6. 12:55 | Nová verze

    Grafická aplikace Krokiet/Czkawka pro vyhledávání a odstraňovaní nepotřebných souborů (duplicitní soubory, prázdné složky, podobné obrázky, podobná videa, poškozené soubory a další) byla vydána ve verzi 12.0.0. Podrobný přehled novinek v příspěvku na Medium. Jedná se o poslední verzi frontendu Czkawka GTK nad Czkawka Core. Uživatelům se doporučuje migrovat na frontend Krokiet postavený nad frameworkem Slint. Představena byla aplikace Cedinia pro Android využívající Czkawka Core. Dostupná je jako APK pro ruční instalaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    29.6. 04:22 | Nová verze

    Po téměř třech letech od vydání verze 9 byla vydána nová verze 10 linuxové distribuce Mageia (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.6. 04:00 | Zajímavý software

    Nourish (GitHub) je nový správce oken pro Linux. Tradiční plochy nahrazuje nekonečným plátnem a posouváním a přibližováním. Využívá vlastní kompozitor pro Wayland s názvem y5. Videoukázka.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    27.6. 15:33 | Komunita

    Po 20 letech a 17 otevřených (open source) krátkých filmech Blender Studio oznámilo plán na svůj první celovečerní film. Cílem samozřejmě není jenom nový otevřený film, ale především vývoj a vylepšení otevřených nástrojů pro spolupráci napříč celým procesem a vytvoření otevřené příručky (playbook) pro filmovou produkci ve velkém měřítku s informacemi, které jsou obvykle dostupné pouze uvnitř komerčních studií, a pomoci tak nezávislým tvůrcům překonat technické a organizační bariéry.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 2020 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek



    Vložit další komentář
    23.5.2010 20:17 semiik | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    Zase prvni!
    23.5.2010 21:59 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    to je ale štěstí. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.5.2010 22:04 semiik | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    No, dnes už po druhé, můj rekord :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 24.5.2010 02:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    Já byl dneska asi 10x, mam snad bezedný koule nebo co? Asi si brzo dám zas tak na čtvrt roku celibátek...
    24.5.2010 09:01 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek

    Amigo, A3? 2G2BT. ATAB.

    =^..^= AmigaPower® avatar 24.5.2010 11:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    A.C.A.B., AC-DC, 4WD, V6-24v :-D
    24.5.2010 22:29 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    VBG.
    24.5.2010 12:59 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    bezedný koule

    To mi mimoděk připomnělo pohádku Hrnečku, vař! ;-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    24.5.2010 08:21 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    Sakra Semiku, zase jste nas vsechny predbehnul.

    Jane, ono to je trochu slozitejsi. Na tohle zadna sablona neexistuje, kazdy pripad je ojedinely. Zkracene:

    Tady, pokud matka neuvede jmeno otce dostane pouze detske pridavky a kdyz nepracuje nic vic nez zebrackou socialni podporu nedostane.

    Pokud matka jmeno uvede a otcovstvi je prokazane, stat placeni vymaha. Casto se stava ze se otec nepokousi s ditetem sejit aby se placeni vyhnul. Ztrati se, odstehuje, hledejte si me. Je to velka zeme a maticka Zeme jeste vetsi. Vetsinou ho najdou.

    V pripade ze rodice neco vlastni dohromady: Z vypoctu kolik vychova ditete do dospelosti stoji, soud muze rozhodnout dat tomu s kym budou deti zit penize z odhadu vlastnictvi misto alimentu.

    Soud rozhodne dat deti do pece zpusobilejsimu rodici, ustanovi navstevni dny. Dodrzovanim navstevnich dnu a dohody o pristupu k diteti jsou povini oba rodice.

    V pripade ze je jeden z rodicu shledan neduveryhodnym, zastupce ze socialni pece je vzdy v doprovodu ditete.

    Odrostlejsi deti maji pravo si vybrat s kterym rodicem chteji zit. Kdyz s otcem, plati alimenty matka. Stava se to velmi zridka, deti si obvykle vyberou mamu.

    Jestlize je podezreni ze spachani nasili na jednom z rodicu, pristup k detem je zprostredkovan pomoci zastupce socialni pece a jeho doprovodem behem navstevy.

    23.5.2010 22:49 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    Až ty Vaše otázky zodpovíte a vyřešíte, tak Nobelova cena bude pro Vás malá.

    A největší svinstvo a největší hrůzy se na světě děly vždy tehdy, když si někdo myslel, že zdá jednoduchou, či vůbec nějakou odpověď na podobné otázky.

    Ve skutečnosti na dané otázky neexistuje odpověď, jen rozhodnutí. Ať už se půjde jakýkoli směrem, má to nějaké důsledky – plusy i mínusy pokaždé jiné. A v každé době jsou jiné.

    V zásadě přesně vzato (jen v rámci debaty, nikoli skutečně), Vy jste také příživník, který se živí tím, že někteří lidé jsou neschopní si pomoci sami – bez psychologa. Kdyby to bylo ideální a každý se dokázal postarat sám o sebe, byla by Vaše profese zbytečná. Kdyby se každý snažil a uměl ideální postarat o sebe, možná byste pracovat na pásu.

    23.5.2010 23:17 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    Jo jo, pane Ponkráci vy skutečně jste vlídný a laskavý člověk. Tak děkuji za zodpovězenou otázku. :-) Jen tak mimochodem, mánm trochu vyšší kvalifikaci, než si myslíte. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.5.2010 23:47 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    V zásadě přesně vzato (jen v rámci debaty, nikoli skutečně), Vy jste také příživník, který se živí tím, že někteří lidé jsou neschopní si pomoci sami – bez psychologa

    Zvláštní výraz a dedukce, od astrologa :-) /Nic ve zlém, miluji astrologii/

    Pokud bychom ovšem uvažovali v takových souvislostech, mohli bychom příživníky nazvat třeba i lékaře, opraváře, umělce, učitele, vojáky, policisty, soudce, hasiče, atd :-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    24.5.2010 00:01 Luboš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    Pokud bychom ovšem uvažovali v takových souvislostech, mohli bychom příživníky nazvat třeba i lékaře, opraváře, umělce, učitele, vojáky, policisty, soudce, hasiče, atd

    Souhlas. Ovšem za podmínky, že by měli stejný názor na to, že se všichni musí postarat sám o sebe
    24.5.2010 00:14 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    Víte, to že se lidé z aběžných okolností umí postarat o sebe je ctnost, to že za situace, kdy to není v jejich moci, jim druzí jsou prospěšní a dokonce jim pomohou a oni umí přijmout pomoc, je oboustranná ctnost. Lidé co neumějí přijmout nutnou pomoc, nebývají příliš úspěšní. Diskuse je o tom, co je nutná pomoc a co je vyřírka těch druhých.

    Ale ti co chtějí diskutovat takto absolutně jako vy a vytrhávají věty z kontextu, ti nechtějí nalézt řešení, ti chtějí mít pravdu a výhru. Každý člověk, který je ochoten se ve své situaci postarat sám o sebe, dosáhne nejen úcty druhých, ale především vlastní sebeúcty a sebedůvěry. Pokud těmto termínům jste schopný rozumět. Vypadá, to že příliš ne. To je jen informace pro vás.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.5.2010 00:27 Luboš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    já jsem jenom odpověděl Marcele, jako pokračování nebo rozvázání její varianty rozboru možných kategorií, čistě teoreticky. Tak nevím, proč mne musíte hned urážet - to fakt neumíte obyčejně diskutovat, a shazovat téma ironickou poznámkou ¨informace pro vás¨?
    24.5.2010 00:35 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    Luboši, začátek původní myšlenky viz 22.49h - Miroslav Ponkrác. Můj komentář na něj byl spíše takový bonmot, poukázání na absurditu tvrzení, o "příživnictví" určitých profesí.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    24.5.2010 00:37 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    Já vás neurážím, jen vznáším pochybnost na základě vašich předchozích komwentářu, jestli jste skutečně schopný pochopit, že například vychovat děti k samostatnosti je těžká věc, jedna z nejtěžších. Ale pokud tohle rodiče svedou, nemusí se tak o své děti moc bát. Dokonce si troufnu tvrdit, že je to lepší než dobré známky na vysvědčení. Samostatní lidé si dokáží všechno co v životě potřebují opatřit. Podle svého talentu a odhodlání i patřičné vzdělání. Případně jiné důležité věci pro to aby s e v životě cítili dobře.

    Čistě teoreticky to možná jde v matematice, nikoliv v debatě o životě. Takže předveďte svou diskusní schopnost k tématu, rád si přečtu opravdu názory a zkušenosti. Myslím, že je nebudu ani shazovat. Pokud řeknu informace o pro vás, pak tím myslím informace pro vás. Nic jiného.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.5.2010 09:56 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    Pokud jde o pomoc z docasne nouze, jsem pro. Nekdy se dostane clovek do nepredvidanych potizi. Statistika dokazuje ze deti ktere vyrostly na socialni podpore skonci na socialni podpore sami. Pak jejich deti, vnuci, pravnuci. Bez znalosti oboru je mozne sehnat jen mizerne docasne misto s financni odmenou umernou socialnim davkam. Na vsechno dnes musi mit zamestnanec papir o jeho kvalifikaci v ruce. Jedine reseni zaradit ty lidi do staleho pracovniho procesu je umoznit jim bezplatne vzdelani, vyuku remesla. Jenze jak k tomu prijdou ti ostatni kteri za to plati, nekdy studentskou pujckou kterou po studiu leta splaci? Nezamestnani jsou dnes i kvalifikovani lide. Zda se ze je tech otazek cim dal vic. Snizeni kradezi, zlocinu je asi v nedohlednu.
    24.5.2010 11:39 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    Milado, já s e netvářím, že znám řešení. Jen si myslím, že vést lidi, stejně jako děti k co největší možné samostatnosti a schopnosti si pokud je to v jejich silách organizovat nezávisle na druhých život, je nejschůdnější cesta. To je ob'všem ideál. Rozhodně si nemyslím, že paternalistický způsob, který nabízí levice je ta správná cesta. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.5.2010 21:56 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    Souhlas. Nejsem politik ani sociolog. Jen me napada ze socialni sit z ruznych duvodu existuje vsude, protoze zabranuje nepokojum. Proto jsem privrzencem docasne pomoci, ne pomoci nadosmrti. Levicove reseni je spis naplast na ranu. Idealni by bylo kdyby tu pomoc nikdo nepotreboval, jenze v idealnim svete nezijeme. Zastavam nazor ze dulezitym cinitelem dosahnuti samostatnosti je podminene charakterem dotycneho cloveka. Pokusy o nastoleni ruznych ideologii, jakkoliv radikalnich, nakonec zformovaly soucasny system sveta. No nevim, jestli jsem se vyjadrila srozumitelne.
    24.5.2010 22:03 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    Naprosto srozumitelně, ješte by si to mohla pro vzdělance vyjádřit anglicky. A dej si záležet na gramatice. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    25.5.2010 11:24 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár otázek
    Yes Sir! Provedu! Po anglicky!

    Knowing me, knowing you

    There is little we can do

    Knowing me, knowing you

    We just have to face it

    Knowing me, knowing you

    It's the best we can do

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.