abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 15:11 | Nová verze

Byl vydán Mozilla Firefox 58.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na stránce věnované vývojářům. V nové verzi nenajdeme žádné převratné novinky, rozhodně nic, co by se dalo srovnávat s vydáním Firefoxu 57.0 aneb Firefoxu Quantum. Na seznamu jsou spíše drobná zrychlení, optimalizace a co se nestihlo pro minulou verzi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
dnes 13:44 | Nová verze

Byla vydána verze 10.4 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 11:40 | Nová verze

Vyšly nové verze 1.3.0 a 1.2.1 WYSIWYM editoru Formiko. 1.3.0 vylepšuje editor, podporuje kontrolu pravopisu pomocí knihovny GtkSpellCheck 3.x a přidává možnost tisku vygenerovaného HTML dokumentu a dialog klávesových zkratek. Vydání je dostupné v Debianu testing, Ubuntu a také PIP. Vydání 1.2.1 opravuje různé chyby a zvyšuje stabilitu, více v seznamu změn; do budoucna bude tato větev udržována jen v případě zájmu (na NetBSD není dostupná knihovna GtkSpellCheck 3.x).

McBig | Komentářů: 2
dnes 08:00 | Zajímavý software

Facebook uvolnil svou platformu pro detekci objektů s názvem Detectron. Detectron je naprogramován v Pythonu a využívá framework pro deep learning Caffe2. Zdrojové kódy Detectronu jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
dnes 03:00 | Komunita

Bylo spuštěno hlasování o přednáškách a workshopech pro letošní InstallFest, jenž proběhne o víkendu 3. a 4. března 2018 v Praze na Karlově náměstí 13. Hlasovat lze do pondělí 29. ledna 2018.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 02:00 | Zajímavý software

Projekt Document Liberation, jehož cílem je vývoj knihoven pro zpřístupnění (osvobození) dokumentů vytvořených v proprietárních nebo již nepodporovaných formátech, oznámil vydání 5 nových nebo vylepšených knihoven. Jedná se o knihovnu libe-book pro export dokumentů ve formátu EPUB3 a knihovny libabw, libmspub, libpagemaker a libqxp pro import dokumentů ve formátech AbiWord, MS Publisher, PageMaker a QuarkXPress.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:00 | Komunita

LWN.net, původně Linux Weekly News, slaví 20 let. První číslo vyšlo 22. ledna 1998. Psalo se o devfs, o 2 GB omezení velikosti souborů na souborovém systému ext2 nebo o renderování scén ve filmu Titanic na Linuxu na procesorech Alpha. Aktuální vývojové linuxové jádro bylo 2.1.79. LWN.net je zcela závislé na předplatitelích. Předplatné na měsíc stojí 7 dolarů. Články na LWN.net jsou týden od vydání k dispozici pouze předplatitelům. Následně jsou uvolněny všem pod licencí CC-BY-SA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:22 | Pozvánky

V sobotu 24. 2. se uskuteční již 5. ročník největší české WordPress konference – WordCamp Praha 2018. Pražský WordCamp bude rozdělen na dva proudy – pro uživatele a pro vývojáře. Je naplánováno 10 přednášek, 6 workshopů, 6 případových studií, Happines Bar a spousty příležitostí pro networking. V neděli se bude dále konat Contributing Day, kde se každý bude moci aktivně zapojit do překladu, či plánování dalších meetupů. Je připraveno 450

… více »
smíťa | Komentářů: 0
včera 05:55 | Komunita

Linus Torvalds oznámil vydání Linuxu 4.15-rc9. Po vydání stabilní verze Linuxu se přibližně na 2 týdny otevře začleňovací okno. To se uzavře vydáním verze rc1. Po týdnech následují další rc verze. Obvykle týden po vydání verze rc7 nebo rc8 následuje vydání nové stabilní verze Linuxu. Verze rc9 byla naposledy vydána před více než 6 lety, 4. října 2011. Jednalo se o Linux 3.1. Tenkrát následovala ještě verze rc10.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
21.1. 21:55 | Zajímavý článek

Greg Kroah-Hartman se v příspěvku na svém blogu věnuje aktuálnímu stavu řešení bezpečnostních chyb Meltdown a Spectre v Linuxu. Jak je na tom Váš Linux? Stačí spustit příkaz "grep . /sys/devices/system/cpu/vulnerabilities/*". Pro více informací lze doporučit Spectre & Meltdown Checker.

Ladislav Hagara | Komentářů: 46
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (7%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (77%)
 (13%)
Celkem 1384 hlasů
 Komentářů: 53, poslední 17.1. 16:55
    Rozcestník

    [deleted]

    5.5.2012 17:33 | Linux & programování | Výběrový blog | poslední úprava: 17.11.2014 12:03

    [deleted]        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    oryctolagus avatar 5.5.2012 18:14 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Ano, skvěle, já věděl, že se něco po**** ve chvíli, kdy to zveřejnim :-D Je tam nějakej bug a gui špatně dekóduje (ačkoli testy v cli ok), moment, pracuju na opravě...
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    oryctolagus avatar 5.5.2012 20:22 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Jo, tak už workaroundováno, problem s Botanem. Dokumentace říká: přečtěte si zdroják. Skvěle :-D
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    Bedňa avatar 6.5.2012 15:00 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Takúto nápovedu použijem, keď budem robiť binárny blob :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 5.5.2012 19:43 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Pěkná práce. Respekt.
    oryctolagus avatar 5.5.2012 20:22 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Ó díky ;-)
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    Bedňa avatar 7.5.2012 06:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Robíš ako by si nečakal pochvalu zajíčku :-) Si šikula kámo, tiež chválim.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 7.5.2012 09:41 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    whois kral.hk… Král… Král Vojtěch… přidávám na seznam!
    I don't believe in the concept of personal property that isn't mine.
    Jendа avatar 5.5.2012 20:32 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Hezké.

    Nejednodušší je na steganografii IMHO WAV nebo podobná PCM data, v podstatě stačí jenom zapisovat správné bity.

    Bonusem by mohl být export steganografického prostoru jako NBD nebo jiného blokového zařízení :-).
    I don't believe in the concept of personal property that isn't mine.
    oryctolagus avatar 5.5.2012 22:40 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Jo, PCM je určitě žhavý kandidát. Jinak asi se budu snažit zlepšovat bezpečnost, bude to chtít nasadit nějakou důkladnější analýzu podkladu, protože bezpečné to zatím nejspíš není...
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    Jaromír Svoboda avatar 5.5.2012 21:04 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Dobrá práce :-).

    Odstavec pod obrázkem frontendu: Pokud by měl někdo o tento úkol, určitě napište! Tohle jsem pochopil ale chybí ti tam zřejmě jedno slovo ;-), někdo by mohl mít problém s pochopením a to by byla škoda kdyby zájem měl :-).
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    oryctolagus avatar 5.5.2012 22:37 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Dík, opraveno.
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    5.5.2012 21:46 pc2005 | skóre: 34 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    WOW! Co to vydat jako článek?
    Max avatar 6.5.2012 11:47 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Souhlasím, proč nezaslat redakci, aby to vydala jako článek?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    limit_false avatar 5.5.2012 23:42 limit_false | skóre: 22 | blog: limit_false
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Zajímavé. Pár poznámek:
    • derivace IV z klíče pro šifru v CTR módu (Key_p::deriveKey) - velký problém (opakování IV). IV musí být pokaždé unikátní, jinak to skončí přesně jak WEP. Náhodný výběr IV většinou postačuje, když tak lze použít konstrukci iv = time || counter || random (|| je zřetězení).
    • Logistic map a jiné "deterministic chaos" funkce typu bifurkace - není to vhodné jako "cryptographically secure random", ale v případě toho embeddingu by to mohlo být OK.
    • Lze pro Xz funkci použít něco jako embedding do frequency domain (místo spatial domain)? Není mi to úplně jasné ze zdrojáků. Protože kvůli tomu např. se musí projít FFT/DCT celého obrázku (nebo části), výsledek použít jako substrate na encodování a až nakonec invertovat FFT/DCT, uložit (nelze to dělat ve streamu).
    When people want prime order group, give them prime order group.
    oryctolagus avatar 6.5.2012 01:26 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Dík za odezvu!

    Ad IV: Ok, můžu opravit, Botan poskytuje RNG, o kterých tvrdí, že jsou kvalitní. No ale budu tím pádem muset IV přidat do dat (nejspíš na začátek), což zvýší overhead. Jak dlouhý by měl IV být? Na wiki píšou, že obvykle má stejnou velikost jako blok šifry, stačilo by? Byl bych rád, aby byl overhead co nejmenší, jestli tam má přijít IV, budu asi muset smrsknout header...

    Ad LogisticMap: určitě nedává náhodná čísla, ale já ani nemůžu dost dobře ty pozice generovat náhodně, že (kam bych to ukládal). Zajímalo by mě, jak na tom je Logistic Map v porovnání s nějakým polynomem nad GF(p) (případně něčím na způsob ECC) co do nepředvídatelnosti výsledných hodnot.

    Ad frequency domain: Hm, nejsem si jist, jakože by např. Xz určovala, které frekvence mírně modifikovat? Možná. Jestli se mám pustit do FFT, budu si muset doplnit vzdělání, FFT znám z rychlíku... Jinak ta Xz není nic složitýho, je to trapně jednoduchá záležitost, která akorát plive číslo, o které se kodek posune při I/O. Jinak ale nutnost províst nejdřív transformaci, pak zápis a pak iverzi a uložit by vůbec nebyla problém, on ten Stream zas není tak úplně stream a stejně zatím operuju jen na souborech. Původně sice snaha byla, jenže libpng na to prostě nemá API, takže PNG se stejně zapisuje do paměti, během čehož se v podstatě znovuvytvoří... (viz Codec::finalize())
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    limit_false avatar 6.5.2012 04:12 limit_false | skóre: 22 | blog: limit_false
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    No ale budu tím pádem muset IV přidat do dat (nejspíš na začátek), což zvýší overhead. Jak dlouhý by měl IV být? Na wiki píšou, že obvykle má stejnou velikost jako blok šifry, stačilo by?
    Ano, IV se prostě přidá někam na začátek dat (není tajný, jenom musí být unikátní). Nemyslím, že by třeba 16 bytů zásadně ovlivnilo poměr režie/data (spíš je to jenom drobný oser to tam přidat). Ano, délka IV je typicky délka bloku u blokových šifer.
    Ad LogisticMap: určitě nedává náhodná čísla, ale já ani nemůžu dost dobře ty pozice generovat náhodně, že (kam bych to ukládal). Zajímalo by mě, jak na tom je Logistic Map v porovnání s nějakým polynomem nad GF(p) (případně něčím na způsob ECC) co do nepředvídatelnosti výsledných hodnot.
    Možná nerozumím proč by nešlo použít "prověřený" PRNG. Seed bude něco vygenerované z master key (plus případně dalšího IV), hodnoty jsou pak deterministické. Akorát se to musí namapovat na substrát, aby ta funkce byla "na".
    Ad frequency domain: Hm, nejsem si jist, jakože by např. Xz určovala, které frekvence mírně modifikovat?
    Tohle spíš je otázka API (než crypto). Do frequency domain prostě nelze "embedovat streamově", tj. seekem vpřed nebo vzad. Ale stačí se dívat na ten soubor jako "block device", které nikam neuteče (holt nebude to fungovat pro pajpu ;-))
    When people want prime order group, give them prime order group.
    oryctolagus avatar 7.5.2012 21:25 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Ano, IV se prostě přidá někam na začátek dat (není tajný, jenom musí být unikátní). Nemyslím, že by třeba 16 bytů zásadně ovlivnilo poměr režie/data (spíš je to jenom drobný oser to tam přidat).
    No... bude změna pár řádek... jen až se k tomu zase dostanu, což teď se začínajícím zkouškovým asi nebude hned... :-(
    Možná nerozumím proč by nešlo použít "prověřený" PRNG. Seed bude něco vygenerované z master key (plus případně dalšího IV), hodnoty jsou pak deterministické.
    Ok, jestliže jsou hodnoty deterministické, asi by se to dalo použít. Mrknu na to též...
    Tohle spíš je otázka API (než crypto). Do frequency domain prostě nelze "embedovat streamově", tj. seekem vpřed nebo vzad. Ale stačí se dívat na ten soubor jako "block device", které nikam neuteče (holt nebude to fungovat pro pajpu ;-))
    Jasný, už od pohledu na tu funkci jes vidět, že jestliže to je integrál nebo suma, nepůjde to "streamově". Ale to nevadí, s API můžu zatím určitě dělat psí kusy... Spíš mi mě zajímalo co si od toho slibovat, myslíš, že ve frequency domain bude více místa a/nebo to bude hůř zjistitelné? A jaká je ztrátovost informací při převodu do freq. domain a zase zpátky?
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    6.5.2012 11:11 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    pekné +1
    7.5.2012 13:09 lmb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Vypadá zajímavě, až budu mít čas, juknu na to.

    Jen telegraficky: důvod psát vlastní knihovnu ? Nevyhovovala stávající řešení jako Steghide ? A v čem ?

    oryctolagus avatar 7.5.2012 21:26 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Krátce: chtěl jsem to psát po svém ;-) Už jsem se na tom hodně naučil a vypadá, že i naučím v budoucnu, jestli to má k něčemu vypadat... (a taky steghide afaik není knihovna).
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    7.5.2012 19:25 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Dáš to na qt-apps? :-)
    oryctolagus avatar 7.5.2012 21:27 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Qt-apps moc neznám (jen vim, že existuje)... ale spíš bych asi počkal na nějakou dokončenější verzi... Zatim to nemá ani deploy/balíky.
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    7.5.2012 21:49 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    No já tam hledám qt-aplikace. :-))) Samozřejmě kuli mě to tam nedávej. :-)
    oryctolagus avatar 7.5.2012 21:55 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Ok, budu si to pamatovat dobudoucna ;-)
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    8.5.2012 10:23 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Měla by ta tvá metoda být odolná proti odhalení nástroji jako Stegdetect nebo StegSecret? Tedy hlavně proti statistickým metodám (ale je možné, že ty nástroje používají i nějaké další metody detekce).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    8.5.2012 10:30 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Respektive formuluji to ještě trochu jinak - nezáleží na konkrétních steganalytických nástrojích, ale obecně jestli by ta tvá metoda měla být už čistě po teoretické stránce neodhalitelná - tedy poskytovat věrohodnou popíratelnost. Bez toho je steganografie tak trochu k ničemu ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    oryctolagus avatar 8.5.2012 12:48 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Ne, není neodhalitelná. Ono totiž navrhnout neodhalitelný steganografický systém je hodně těžké. Viz třeba články tady. Ukazuje se, že i dost pokročilé systémy nejsou neprůstřelné.

    Mimochodem, věrohodná popiratelnost souvisí spíš se šifrováním než se steganografií - u steganografie by idálně vůbec neměla vzniknout nutnost něco popírat...
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    9.5.2012 18:16 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Já si tedy z mého laického pohledu myslím, že to úzce souvisí ;-) Ideální steganografická metoda by mi měla dát možnost říct "tohle je jenom fotka/písnička/video/cokoliv, nemůžete mi nijak dokázat opak". Tedy umožnit mi věrohodně popřít, že tam jsou schovaná nějaká jiná data.

    Vím že je to složité, proto jsem taky odkazoval ty steganalytické nástroje, co spoustu současných metod odhalují (zajímalo by mě zda i tu metodu co používáš ty?). Ale teoreticky by to snad nemělo být nemožné, ne?
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    oryctolagus avatar 9.5.2012 21:11 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: El Dorado: steganografická knihovna
    Ideální steganografická metoda by mi měla dát možnost říct "tohle je jenom fotka/písnička/video/cokoliv, nemůžete mi nijak dokázat opak". Tedy umožnit mi věrohodně popřít, že tam jsou schovaná nějaká jiná data.
    Jasný, s tím určitě souhlasím, já jsem spíš jen podotýkal, že by vůbec u nikoho ani nemělo vzniknout podezření, že tam nějaká data jsou, a že by se tě ani vůbec nikdo neměl ptát...
    Vím že je to složité, proto jsem taky odkazoval ty steganalytické nástroje, co spoustu současných metod odhalují (zajímalo by mě zda i tu metodu co používáš ty?). Ale teoreticky by to snad nemělo být nemožné, ne?
    Nemožné to snad není... ale těch problémů je dost. Jak říkám, je to work in progress... Outguess/Stegdetect afaik podporuje pouze jpeg. StegSecret už jsem viděl, ale nezkoušel jsem, byl tam nějakej problém, už nevim... Ještě se na to případně podívám...
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.