Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
Dnes byl v Ostravě otevřen nový obchod Mediastore. A podle mého mínění docela děs a propadák. Dost mi to připomínalo "skvělé" výprodeje v Carrefouru či Okay, kdy se nadchlo hodně lidí, ale zboží získali jen ti první tři, co nocovali před obchodem.
Již měsíc jsem si myslel na fotoaparát, který jsem našel v nabídce. Kodak CX7330 za krásných 1990 Kč. Jelikož jsem jaksi v každé své kosti cítil, že to nebude jen tak, v pátek minulý týden jsem do zmíněného obchodu zavolal, jestli má cenu vůbec chodit, když jsem do 15 hod. v práci. Bylo mi řečeno, že klidně mohu přijít, protože zásoby jsou velké.
Trochu mě to uklidnilo, ale i tak jsem si vzal na dnešek volno. Říkal jsem si, že koupím foťáček a pak po zbytek dne si ho prohlídnu, vyzkouším a nafotím hodně fotek. Ráno jsem tedy vyrazil. K obchodu jsem přišel o 40 min. dříve, protože jsem myslel, že ho budu hledat, ale našel jsem ho rychle. Už tam stálo asi 60 lidí. Do otvírací chvíle jich za mnou přibylo ještě asi 2x tolik.
Obchod otevřeli s mírným opožděním. Co jsem viděl, tak lidi brali hlavně panely. Pak se ale chvíli než jsem měl jít taky dovnitř ozvalo, že foťáky už nejsou. Lidi znejistěli, ale nějaká paní všechny uklidňovala, že když včera volala, tak jí řekli, že mají 100 kusů. A vzhledem k tomu, že 100 lidí před námi nebylo a každý si mohl vzít jen jeden kousek, jsme tuto informaci brali jako kachnu.
Kachna to ale nebyla. Takže foťáček nemám. Odcházel jsem naštvaně. Ale ne z toho, že nemám pro co jsem prišel, ale protože opět někdo tvrdil něco, co nebyla pravda za účelem svého zisku.
Takže zůstanu u svých osvědčených dodavatelů a když budu něco kupovat, tak vím, že nabídku obchodu Mediastore studovat nebudu.
Tiskni
Sdílej:
...dalším podobně chytrym vynálezem jsou v obchodech pověstný cestičky z regálů se zbožím, který vás vysloveně nutěj projít celej obchod.Jenže tohle je běžná marketingová metoda, podobně jako umístění nejdražších věcí do výše očí (a nejlevnějšího na zem), "ležáky" vystrčené na samém konci regálu, zrcadla vzadu (aby to vypadalo, že je zboží víc), obrovské vozíky (vybízející k naplnění) anebo nasvicování určitého zboží (např. masa) barevným světlem. Kdežto když někdo řekne, že mají v zásobě x kusů za určitou cenu, a přitom jich mají mnohem méně, je to jednoznačně klamavá reklama.