abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (62%)
     (13%)
     (2%)
     (23%)
    Celkem 439 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    23.9.2009 15:03 Zett
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Možná blbá rada, ale zkus všechno otestovat s jinými kabely a jiným zdrojem. Pokud bude výsledek stejný tj. špatný reklamuj znovu. Reklamaci musí převzít. Pokud se bude závada opakovat pohroz ČOI nebo soudy a doufej že se leknou protože pak ti nic jiného než soud nezbude.

    belisarivs avatar 23.9.2009 15:07 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Blbe je, ze po 2 mesicich kdy nemuzu pozuvat neco, za co jsem zaplatil s vyhlidkou minimalne na dalsi mesic + tahanice je asi nejlepsi reseni. Nicmene nemam v tomto zkusenosti a obavam se, ze na to nemam ani zaludek.

    IRC is just multiplayer notepad.
    danaketh avatar 23.9.2009 15:13 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne
    Já udělal podobnou zkušenost s deskou od ASUSu. První problém byly síťovky, pak začaly blbnout radiče a nakonec jsem desku po dvou reklamacích (nebyla nalezena žádná závada) vrátil a koupil si, co do výbavy, v podstatě totožný kus od Gigabyte, za poloviční cenu. A od té doby bez problémů.
    belisarivs avatar 23.9.2009 15:23 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Aty reklamace byly jak? Raklamoval jsi ji 3x? To jsou 3 mesice v kelu.

    Nebo ti dali dobrozdani (nebo dobropis at se to jmenuje jak chce) a vratili prachy? taky to bylo u Alzy? Kolik ti vratili?

    IRC is just multiplayer notepad.
    danaketh avatar 24.9.2009 12:35 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne
    Reklamace byly dvě, obě vyřízené během týdne. Když po druhém reklamaci obtíže přetrvaly, tak jsem desku poslal zpět s tím, že chci zpět peníze. Dostal jsem zpátky celou částku. Hádám, že deska obratem putovala někomu jinému. Alza to nebyla :)
    belisarivs avatar 24.9.2009 13:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Tak to by me zajimalo, jak to, ze to ASUSu v mem pripade trva mesic kazda raklamace zatimco tobe to zfoukli tak rychle.

    IRC is just multiplayer notepad.
    23.9.2009 15:36 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Skúšal si iný OS, kabely, disk? Ak to testovali (alebo diagnostikovali v ASUSe) a u nich to nerobí tak je chyba u teba.

    belisarivs avatar 23.9.2009 15:44 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Zkousel jsem Linux, Windows a 2 uplne odlisne disky (uplne jiny vyrobce).

    Ty kabliky jeste testnu.

    IRC is just multiplayer notepad.
    AraxoN avatar 23.9.2009 15:42 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Už dlhšie vravím, že ASUS je šrot, ale ľudia mi nechcú veriť.

    Max avatar 23.9.2009 15:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne
    Třeba lidi jako já, co mají x let na 4PC desky ASUS různých typů a serií a no problemo :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 23.9.2009 15:47 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne
    Také si nemohu vynachválit legendární DVD smažku DRW-1604P (aspoň myslím, že je to ten typ, nesedím teď u ní :-/). Tenkrát kupovaná za 2300,- a šlape doteď a smaží pořád dobře :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.9.2009 20:20 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    >> ..x let na 4PC desky ASUS různých typů..

    >> ..legendární DVD smažku..

     

    to bude možná tím.. On mluví o současném stavu, ty o "x let" starém :)

     

    Max avatar 24.9.2009 13:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne
    No, veskutečnosti mám ještě pátý stroj, kde mám ASUSe AM3 do HTPC, ale ještě mi to neběží v ostrém provozu ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.9.2009 22:43 ehhe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    hele tu samou palírnu mám taky a taky no problem,

    AraxoN avatar 23.9.2009 22:18 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Tak to Ti blahoželám a prajem aby to tak aj zostalo. My máme 10 kusov ASUS dosiek v callcentre a najmenej s troma sú ustavične nejaké záhadné problémy. Napríklad po boote nenájdie sieťovku - môžeš reloadovať jadrové moduly, udevy, ifconfigy, vymeniť kábel, stojky na hlave robiť, ale pomôže len reštart. A keď nie prvý, tak druhý. Alebo, zvuk ide až do chvíle, keď sa rozhodne, že už stačilo. A potom sa opakuje ten istý scenár ako so sieťovkou.

    belisarivs avatar 23.9.2009 15:48 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Mne ani nevadi, ze se k tomu doslo. Chyby jsou vsude. Co me ale sere nezkutecne je ten pristup.

    Na webu jsem vystrachal komentar jednoho borce, co reklamoval primo u ASUSu. Mohl tak sledovat stav vyrizeni reklamace. Po vice nez trech tydnech tam mel porad stav _waiting_.

    Jak chces pak za par dnu najit chybu, opravit a otestovat?

    IRC is just multiplayer notepad.
    23.9.2009 16:56 blb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne
    No takove problemy jsou bohuzel skoro se vsim. 20 let budujeme trzni kapitalismus a zakaznicky servis, co by ho ta neviditelna ruka mela popohanet, veskery zadny. Jsem ted koupil vestavnou mycku... Baumatic... a jejich nerezova dvirka, ktera rozmerove neodpovidaji jejich vlastnim specifikacim (chybne nakresy jineho typu v ceskem manualu stranou) a nejdou nasadit. Ted uz mi druhym tydnem stoji uprostred kuchyne a konecne jsem po absolvovani nekolika dni na telefonu (to bylo jak slepicka z pohadky o kohoutkovi... vc. slibu, jak to poresi a do druheho dne se ozvou a houby houby zlata rybko) dostal prislib, ze poslou sveho technika, ovsem pokud by tam ta dvirka nejak nasadit dokazal (to by musel byt tedy nejaky nezdokumentovany trik umoznujici zmenu delky kusu nerezu... mozna velke ochlazeni?), tak standardni taxa vyjezd + 950Kc na hodinu... pokud ne, zacnou resit reklamaci, coz jsem zvedam, co bude v praxi casove znamenat. Proste des a bez, ze jsem se nedrzel vyzkousene kvalitnich vyrobcu... ach, jo. :( No, chybami se clovek uci a Baumatic uz asi radsi ne. Kdyz neumi presne udelat ani dvirka z nerezoveho plechu s tremi korkovymi deskami uvnitr za 2,5kKc, tak radeji nevedet, jak flakaji ty samotne spotrebice.

    K Vasemu problemu: muze to byt radic, ale uplne stejne by se to mohlo chovat, i pri vadnych pametech... byt tam by se asi meli projevit i dalsi symptomy. Nebo dokonce procesoru, ale tam plati to same a je snad mimoradne vzacne. Mohl by to byt disk, ale tech jste rikal zkousel vice. Jak nekdo zminoval zdroj. No a pak jeste Voodoo. Clovek obcas vidi veci... samy o sobe (v jine sestave a v ruznych kombinacich funkcni dili), ale kdyz se nakonec potkala jista graficka a zvukova karta spolu, tak nenabehl ani POST. S jinou (ci bez) zvukovkou a/nebo s jinou grafikou zadny problem. Magie je to a ne ze ne. ;)
    25.9.2009 22:35 blb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne
    Timto se firme Baumatic omlouvam, problem je vyresen a jak se ukazalo, tak nebyl v presnosti vyroby, ale v designu, techwritingu a komunikaci.

    Prijel borec (z Liberce ku Praze), sundal ovladaci/informacni panel, nasadil dvirka vratil panel a zpapiroval to v ramci reklamace. Podobny postup (byt o nem navod mlci), me take napadl, ale pracovnik servisni linky o tyden drive na dotaz odpovedel, ze panel nemohu sundavat, aniz bych porusil zarucni podminky (proto take ten bezplatny vyjezd technika, protoze provedl ukon, ktery spravne uzivatel delat nesmi).

    Takze pouceni, pokud si poridite Baumatic, vestavnou a s vnejsim ovladacim/informacnim panelem (ne ten v horni liste), tak bud si odsroubujte panel pro nasazeni dvirek (coz je jinak trivilani, ale muzete mit teoreticky problem se zarukou), nebo se budete muset shanet po jejich technikovi. Jinak az na to zdlouhave telefonovani to trvalo mene nez koleguv Asus (se kterym ja shodou okolnosti problemy nemam a dosud jsem nemel).
    Coala avatar 23.9.2009 15:56 Coala | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Plne souhlasim po te co jsem videl u mych kamaradu odejit 3 desky s vice mene stejnou zavadou v par tydnech za

    sebou uz do ASUSu nepujdu. Tam zas byl problem se samotnym startem desky deska startovala 1 ze 100 pokusu.

    Jine napajeci zdroje disky graficke karty i procesory chovalo se to stejne. Kazda testovana cast byla s deskou od

    Biostaru funkcni.

    ASUS uz ne a ALZA urcite ne prubeh reklamaci nikdy nebyl bezproblemovy coz se mi v jinych obchodech zatim nestalo.

    Max avatar 23.9.2009 15:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne
    Zkusil bych nabootovat z flashky a zkusit kopírovat data flashka-disk, disk-flashka. Takto udělat s rozdílny diky a třeba nakonec bude v háji disk, že ... Nebo zkoušet kopírovat jen s jedním paměťovým modulem, memtest není nic 100% ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    belisarivs avatar 23.9.2009 15:45 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    OK. Dobry napad. Zkusim. Diky za napad.

    IRC is just multiplayer notepad.
    Max avatar 23.9.2009 15:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne
    Ty ramky vyzkoušel postupně, nejdřív s jednou, pak s druhou. Jinak mně ještě napdá, zda tam nemáš nějaké rušení :-/, ale s tím jsem se ještě nesetkal :-/. Každopádně ještě zkusit si v biosu pohrát s volbami spread spectrum a pokud možno nejaktuálnější verzi biosu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    belisarivs avatar 23.9.2009 15:58 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Jasne. resetuju na vychozi nastaveni a novy bios tam mam (pokud nedavno nevydali novejsi).

    IRC is just multiplayer notepad.
    Max avatar 23.9.2009 15:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne
    Ještě teď si vzpomínám na server HP ML-110 :-/. Jo, to byl pěkně šílenej haluz. Nainstaloval jsem server 2003 a pak začal padat, nenabíhat atd. Testy pamětí a vše okolo ok. Pak mi vyměnili desku a stále to padalo. Nakonec byl problém v DVD mechanice :D. Tywe, na zastřelení. Klasicky se z ní systém nainstaloval, ale asi pokurveně a pak začal padat. Ale nezačal padat hned, ale až za pár hodin běhu systému. Jojo, někdy člověk vychytá skutečný perly :-/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    belisarivs avatar 23.9.2009 15:57 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Vliv mechaniky bych vyloucil. System jede v klidu a navic je tam Ubnutu KK, takze uz je v podstate komplet preinstalovany balikama z netu.

    IRC is just multiplayer notepad.
    Max avatar 23.9.2009 16:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne
    Ne, to nebyla rada, to bylo jen spestření fora, aby se vědělo, co všechno za blbosti může vzniknout :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.9.2009 21:32 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Mno, ty problemy mohou mit treba pricinu i v pouziti alfa verse distribuce....

    belisarivs avatar 23.9.2009 21:42 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Delalo mi to i ve Windows XP. Ty se sice po 7 letech z Alfa stadia konecne dostaly, ale prece jenom je zanedbatelna sance, ze je vse ve zkutecnosti OK, ale hapruje to ve vyvojovem Ubuntu i v XP.

    IRC is just multiplayer notepad.
    23.9.2009 16:23 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne
    Skusil by som vymenit pamat a procesor - ci to robi naozaj doska. Dalej pozri do SMARTu disku (diskov), kolko tam mas UDMA CRC error count - ak vela, tak vadny kabel.
    belisarivs avatar 23.9.2009 16:31 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Pamet bych vymenil, ale druhy procesor nemam. Predpokladam, ze procesor s daty nehybe protoze se o to stara DMA. Takze tady bych problem nevidel.

    Jde toto nejak diagnostikovat? Rad bych mel jistotu, ze je procesor v klidu, ale proste jej nemuzu vymenit.

    IRC is just multiplayer notepad.
    23.9.2009 17:23 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Vím, že to nebude zrovna košer rada, ale pokud by se opravdu potvrdilo, že je to deskou, přičemž ji ale odmítali vyreklamovat... Nezbylo by holt nic jiného, než ji "šikovně" poškodit tak, aby na ní nebylo nic poznat, ale deska nešla. Alespoň by ji šlo vyreklamovat hned. Alespoň by se tato deska nedostala obratem do prodeje.

    Přidávám se k doporučením pro zakoupení desky Gigabyte. Sám mám tuhle, ale ona by měla být dobrá každá, která má vše, co člověk využije.

    tomboytom-deviant avatar 23.9.2009 17:48 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Já bych byl vsteky bez sebe, kdyby semnou někdo takhle vyjebal. Jinak se to ani nazvat nedá.

    Našel bych soudního znalce, zaplatil, vzal bych od něj lejstro, že je ta deska vadá a dones to do alzy. Pokud by semnou zase vyjebali, dal bych to k soudu. (to je má lajcká představa, budu rád, jestli o tom ví někdo víc, aby napsal, jestli to tak jde udělat. Každej se nejspíš dřív či později s něčím takovým setká :(  )

    tomboytom-deviant avatar 23.9.2009 17:50 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Ty prachy za znalce bych si nechal od alzy proplatit jako náklady spojené s reklamací. To v zákoně vím.

    belisarivs avatar 23.9.2009 20:06 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Ono jde o to, ze reklamaci nema pod palcem Alza, ale ASUS. Na ty jsem nasrany a s nima bych to chtel vyjednat. Otvirat si hubu na nekoho, kdo s tim nic nemuze udelat neni moc OK.

    A pritom ASUS dela dobre desky. To, ze jsem mel smulu a narazil na vadny kus bych bral. Ale pristup k reklamacim me teda hodne sere. A co jsem cetl stesky ohledne obdobne reklamace notesu od ASUSu, rekl bych, ze to je jaksi obvykly pristup.

    IRC is just multiplayer notepad.
    24.9.2009 08:08 Zett
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    U koho jsi tu desku koupil? U Alzy, ne? Takže reklamace je mezi tebou a Alzou. Alza má vuči tobě jisté povinnosti a ty máš určitá práva. Asus do toho netahej, pochybuji že v Alze ví co Asus s tou deskou vůbec dělal nebo nedělal. Pracoval jsem v několika velkoobchodech jako reklamační technik a taky jako vedoucí reklamačního oddělení, reklamovali jsme jak v CZ tak v zahraničí a vím jak to chodí....

    otasomil avatar 23.9.2009 20:08 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    A co HDD ? A pameti.

    Otestovat pameti memtestem.

    HDD nechat nekolikrat cely prepsat nulama pomoci DD a sledovat vysledky pred vracenim promptu.

    CPU - zatizit generovanim nahodnych dat "urandom" a posilat do "null"

    Kabliky - zkontrolovat.

    Pozor !

    Desky Asus a jejich SATA radic (obvykle Marwell) celkem dost hreje az pali - tedy jeho chladic - doporucuji ventilatorek 50x50 mm umistit k chladici na vhodnou konzolku. V pripade zajmu poskytnu foto jak na to.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    belisarivs avatar 23.9.2009 21:03 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne
    A co HDD ? A pameti.

    Pameti jsem testoval memtestem a nic. Diskem to pravdepodobne nebude. Mam 2 naprosto odlisne a dela to na obou (jak pri presunu mezi nimi, tak pri presunu v ramci nich).

    HDD nechat nekolikrat cely prepsat nulama pomoci DD a sledovat vysledky pred vracenim promptu.

    Tomuhle bych serad vyhnul. Uz tam mam data. A jak jsem rekl, vypada to, ze to nebude ani treba.

    CPU - zatizit generovanim nahodnych dat "urandom" a posilat do "null"

    Jak? cat /dev/urandom > /dev/null ?

    Kabliky - zkontrolovat

    Jo. To udelam. Kopum nove. Stoji par supu.

    Pozor !

    Desky Asus a jejich SATA radic (obvykle Marwell) celkem dost hreje az pali - tedy jeho chladic - doporucuji ventilatorek 50x50 mm umistit k chladici na vhodnou konzolku. V pripade zajmu poskytnu foto jak na to.

    Cili to muze byt tim, ze se prehriva a proto kazi data? Zkusim testovat hned po bootu. Jestli je vse OK. Ten obrazek by se hodil. Akorat ze na desce uz asi na dalsi chladic nemam konektor. Mam tam uz zapojeny cladic na procaku + 2 chladice ve skrini at je tam pruvan.

    IRC is just multiplayer notepad.
    otasomil avatar 25.9.2009 16:51 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Sic pozde, ale prece - obrazek zde:

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    23.9.2009 22:59 ehhe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    Jak se koukám na tu desku, tak mě napadá jeden tip. Nikdy jsem nenarazil na špatnou ASUS desku. Osbně jsem poslední kupoval před 3 lety, bratr loni a jeden známý (dělal rok  v Asusu v Ostravě na quality control, už je jinde jako admin) letos v létě rodičům  . Jenže my jsme vždy kupovali  dražší desky  ( 5000+ kč) s Intel chipsetem a nikdy sebemenší problém. Takže k věci, vy kdo máte problémy s ASUS deskama, jaký chipset a v jaké cenové relaci ty vaše problémové desky jsou?

    belisarivs avatar 24.9.2009 08:13 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    No, ja mam Phenom II, takze Intel pada.

    Mam tuto: http://www.alza.cz/zakladni-deska-asus-m4a78-pro-d107879.htm

    ted nestoji ani 2000. Ale kupoval jsem ji tusim za 2600. Crossfire nepotrebuju, takze drazsi deska nemela vyznam.

    IRC is just multiplayer notepad.
    24.9.2009 10:06 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne

    na stress test CPU se hodí Prime95. sám si PC taky skládám ale tyhle rizika tam prostě jsou a je potřeba to tak brát (levnější pořízení = větší potenciální sraní s problémama). Značkovou sestavu by prostě člověk zabalil a šel ji vrátit komplet (a možná by se s Alzou nervoval stejně, co já vím). holt pécéčka. Nedávno mi začala tuhnout AM2 deska shodou okolností taky od Aušusu (vymrzlý kurzor, tuhá klávesnice, v logu kulový), někdy po 5ti minutách od bootu, někdy po dvou hodinách atp. Systém se nepřehříval, memtestem prošel, Bios v defaultu, značkový RAMky, zdroj Enermax..už jsem myslel že to budu nějak řešit a najednou to přestalo jak mávnutím proutku a jedu dál. takový věci mezi nebem a zemí. Dokud nebudou volume managery/filesystemy v linuxu podporovat checksumy by design (ZFS!), nikdy si nemůžeme být jisti, že je na disku to co jsme se tam pokusili zapsat. a o data jde především. tož tak.

    24.9.2009 15:35 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne - Update

    Mohu potvrdit, m8m desku od Asusu a je to děs. Dostal jsem jí darem, takže není co reklamovat.

    Zatím jsem ještě neměl v ruce nic od Asusu, co by nebylo ve stylu dodělej si doma a někde nědělalo problémy. Shrnutí:

    1) deska Asus, neuvěřitelné problémy. Mnoho hodin jsem nad ní strávil, než jakž takž chodí, zvukovka nechodí vůbec, musel jsme koupit externí (jede na windows, drivery originální). Ze začátku dokonce nezobrazovala ani obrazovku, ukázala jen prvních 5 sekund POSTu, zbytek POSTu už byl invisible a v os taky invisible.

    2) WiFi Router Asus wl500gP v2: a) v menu zmizela volba na řízení výkonu WiFi, ale zase tím se to stalo  vhodné pro vysušování střech a panelů, b) deklaruje to x věcí, například to umí připojit externí disk, či flashku, ale protože je nelze nijak vypnout, nebo korektně odpojit (nemá to dokonce ani vypínač), tak to čas od času samozřejmě při odpojení zlikviduje data, tudíž nepoužívám.

    3) chtěl jsem koupit Asus notebook, což mě velmi rychle přešlo, když jsem zjistil, že hůř už se konektory navrhnout nedaly, a člověk by byl odrátovaný ze všech 4 stran, pokud by dělal i jednoduchou činnost na notebooku Asus. Neexistoval jediný model notebooku Asus, který by tím netrpěl

     

    24.9.2009 16:18 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne - Update
    Nechci vyvolávat "flejm" nebo to tu zahlcovat zbytečnosmi, ale přesto si neodpustím alespoň popis mých zkušeností. Značka ASUS patří k mým oblíbeným už mnoho let a kromě jediného vážnějšího problému mám mnoho dobrých zkušeností. Mám od ASUSu grafické karty, základní desky, laptopy, LCD monitory, DVD vypalovačku (i když je to možná jen rebrandovaný výrobek jiné značky, nevím).

    Základní desky - ASUS CUSL2 - běží už někdy od roku 2000, silným výbojem statické elektřiny do USB portu se odpálil USB řadič, deska přesto žije dál. Pak jsou to desky P5PL něco, P4S8X, P4P800E a ještě několik dalších které si z hlavy nepamatuji. Ani jedinou jsem nemusel reklamovat, některé žijí již více než pět let. Hint - všechno intel platforma, většina chipset intel, některé SiS.

    Grafické karty - více než 20 ks bez jediného problému. Všechno nVidia čip.

    LCD monitory - 3ks různé úhlopříčky, různé rozlišení. Svoji funkci plní odpovídajíce cenové relaci ve které se pohybují. (spíše low-end)

    DVD mechaniky - několik ks, bez problému

    Laptopy - tady se dostáváme na tenký led. ASUS M6A, cca tři roky starý, hned den po koupi odeslán na reklamaci, při určitých úrovních podsvícení problikával. Výměna invertoru, vyřešeno do 10 dnů, tenkrát ještě SIL v Praze. Záruční oprava, bez keců.

    ASUS EEE 901 - po měsíci odešel SSD disk (spíš postupně odcházel v průběhu prvního měsíce používání), odesláno na reklamaci do servisního střediska do Ostravy. Vyřízeno, zpátky doma byl za 10 dnů. Záruční oprava bez keců a to i přesto, že byl EEE "importován" z Hong Kongu.

    Další dva laptopy, které přímo nepoužívám, nicméně není s nimi žádný problém.

    Všechen tento hardware funguje v linuxu bez problémů, síťovky na desce, wi-fi karty v notebooku, zvukovky včetně SPDIF výstupů, nevímcoještědalšíhovyjmenovat.
    Free your mind and the ass will follow...
    otasomil avatar 25.9.2009 16:56 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reklamace desky - ASUS už raději ne - Update

    Souhlas

    Ja to nijak nehrotim a na znacku nehraju. Nemam nejmensi duvod ke koupi predrazeneho hw ci obecne elektroniky od vehlasnych znacek.

    U PC komponentu to plati obzvlaste neb velmi rychle moralne zastaravaji.

    Lide potrebuji levnou, spolehlivou elektroniku a tu firmy Asus, LG, Samsung apod dodavaji.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.