abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1085 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    Zelení v hodině dvanácté

    25.9.2005 22:28 | politika

    V době, kdy předáci ostatních parlamentní strany vyhrožují předčasnými volbami a dávají tak najevo nervozitu z neúprosně se blížícího letního řádného termínu, zvolili si Zelení na sjezdu nové vedení, které konečně vypadá alespoň na první pohled trochu profesionálně. Také vítězství koncepce nového předsedy Martina Bursíka, která volí čitelnou zelenou politiku, nad snahou Jana Beránka o co nejlíbivější směs coby výtah ke korytům nelze než přivítat. Nejvyšší čas!

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.9.2005 23:10 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše ze by konecne konec?
    No mozna trochu jednostranej komentar, ne? ;-)

    Berankovi bych snahu hledat spojence nezazlival, byt jsem taky proti. Videl jsem jak se strany US/DEU/* postupne spojovaly a zmensovaly a navic maj program hodne odlisnej.

    S kym bych naopak chtel spolecnou kandidatku je SOS. Tahle strana je programove temer identicka a narozdil od Zelenych neni rozhadana. Koalice neprichazi v potaz, ale zkusit dohodnout by se mohli :-/

    Hlavne doufam, ze uz prestane to vecny napadani, tohle volebni obdobi tim bylo uplne zbytecne zaplacany a ztraceny. Jako by nekoho zajimalo, jestli Bursik nebo Beranek :-(
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    25.9.2005 23:27 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ze by konecne konec?
    No mozna trochu jednostranej komentar, ne? ;-)
    Naprosto zamerne ;)
    Berankovi bych snahu hledat spojence nezazlival, byt jsem taky proti. Videl jsem jak se strany US/DEU/* postupne spojovaly a zmensovaly a navic maj program hodne odlisnej.
    Ja treba nemam potrebu volit totez v malem, co muzu ve velkem (nebo jinde). Na to podle me dojela (mimo jine) i US. Mala strana se rozhodne nemusi prezentovat jako vsespasitel, protoze na to jsou tu ty velke (krome toho, ze to pri takovych preferencich pusobi hodne trapne). Co chybi, je alternativa, a zatim ji nepredstavovala ani SZ.
    S kym bych naopak chtel spolecnou kandidatku je SOS. Tahle strana je programove temer identicka a narozdil od Zelenych neni rozhadana. Koalice neprichazi v potaz, ale zkusit dohodnout by se mohli :-/
    Hm, tak o SOS napriklad vubec nic nevim, asi protoze absentuje ze sdelovacich prostredku.
    Hlavne doufam, ze uz prestane to vecny napadani, tohle volebni obdobi tim bylo uplne zbytecne zaplacany a ztraceny. Jako by nekoho zajimalo, jestli Bursik nebo Beranek :-(
    No prave, jak chteji ziskat nejaky hlasy, kdyz jedina medialni prezentace sirsimu publiku jsou vnitrostranicke skandaly. Kdyz to ale tak z dalky nezucastnene pozoruju, tak mi pripada, ze Bursik ma spis sjednocujici potencial nez Beranek se svymi radobykoalicemi, ktere predstavuji naprogramovany konflikt dovnitr strany (krome toho, ze je pro volice daleko citelnejsi a pusobi seriozneji).
    25.9.2005 23:39 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ze by konecne konec?
    add SOS: mam pocit ze jsou zastoupieny v krajskym zastupitelstvu nekde na Severu. Jinak ja o nich prvne slysel v souvislosti s Jindrichovicema.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    elviin avatar 26.9.2005 11:09 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše zelene mysleni
    Ja si myslim, ze citeni pro odpovednost vuci prirode by melo byt soucasti programu kazde strany. Presto, ze strana zelenych obhajuje a propaguje ekologicke chovani cloveka, neni to pro cloveka chovani prirozene. Clovek se bude chovat ekologicky, az kdyz bude mit co jist, bude mit praci, bude mit strechu nad hlavou a jeho rodina bude v bezpeci -- na to ekologicke, zelene mysleni nestaci. Nevim, co bych od nich mohl cekat pri reseni techto problemu. Strana zelenych je necitelna. Jinak receno prave tim, ze clovek ma vyjmenovane potreby, se bude chovat neekologicky. Spolecnost musi na to mit, aby se ekologicky chovala -- to jde proti sobe. Reseni mozna je, ale dlouhodobe.

    Vice nez strana zelenych jsou dulezitejsi ruzna sdruzeni, ikdyz se chovaji extremne, je jejich nazor(loby) velice dulezity proti nazoru (loby) prumyslu.
    26.9.2005 12:39 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zelene mysleni
    Ja si myslim, ze citeni pro odpovednost vuci prirode by melo byt soucasti programu kazde strany.
    mozna ze je, ale taky je dulezite, jake ma v tom programu misto
    Clovek se bude chovat ekologicky, az kdyz bude mit co jist, bude mit praci, bude mit strechu nad hlavou a jeho rodina bude v bezpeci -- na to ekologicke, zelene mysleni nestaci.
    Tzv. zelena ideologie rika, ze ABY mel clovek co jist (a hlavne, aby ho to jidlo neotravilo), ABY mel praci (aspon relativne nezavislou na manazerskych rozmarech nebo vyrobnich nakladech v Cine ci momentalnim stavu londynske burzy), ABY mel strechu nad hlavou (ktera nepatri bance ani neni plna radonu), ABY jeho rodina byla v bezpeci (ale ne tak, ze bude kvuli tomu na kazdem kroku spehovana)... tak by se mel chovat ekologicky, tj. snazit se DOSLOVA o sve co nejlepsi ZIVOTNI PROSTREDI. Coz nezahrnuje pouze ochranu zvirat a zelene, ale hlavne ochranu cloveka.
    Nevim, co bych od nich mohl cekat pri reseni techto problemu. Strana zelenych je necitelna. Jinak receno prave tim, ze clovek ma vyjmenovane potreby, se bude chovat neekologicky. Spolecnost musi na to mit, aby se ekologicky chovala -- to jde proti sobe. Reseni mozna je, ale dlouhodobe.
    Kdyz to hodne zjednodusim, program tzv. socialistu je naplnit lidem zaludek, jedno cim, program tzv. pravice je naplnit lidem konta, jedno, co si za ne koupi a jak budou zit. Idealni "zelene mysleni" vidim v tom, ze neni jedno, CIM si ten zaludek naplnim, JAK jsem ty penize nahromadil a CO s nimi mohu delat.

    Samozrejme momentalni stav konkretni politicke strany neni idealni a ani nebude, jako volebni alternativa MIRICI timto smerem je podle me ale potrebna.
    Vice nez strana zelenych jsou dulezitejsi ruzna sdruzeni, ikdyz se chovaji extremne, je jejich nazor(loby) velice dulezity proti nazoru (loby) prumyslu.
    Dokud funguje system politickych stran, je potrebna i SZ, a prave protoze je to politicka strana, tak ma jiny ucel nez obcanska sdruzeni - totiz aktivne prosazovat svoji politiku v Parlamentu smerovanim zakonodarstvi, pripadne se podilet na vlade.
    26.9.2005 12:39 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zelene mysleni
    Ja si myslim, ze citeni pro odpovednost vuci prirode by melo byt soucasti programu kazde strany.
    mozna ze je, ale taky je dulezite, jake ma v tom programu misto
    Clovek se bude chovat ekologicky, az kdyz bude mit co jist, bude mit praci, bude mit strechu nad hlavou a jeho rodina bude v bezpeci -- na to ekologicke, zelene mysleni nestaci.
    Tzv. zelena ideologie rika, ze ABY mel clovek co jist (a hlavne, aby ho to jidlo neotravilo), ABY mel praci (aspon relativne nezavislou na manazerskych rozmarech nebo vyrobnich nakladech v Cine ci momentalnim stavu londynske burzy), ABY mel strechu nad hlavou (ktera nepatri bance ani neni plna radonu), ABY jeho rodina byla v bezpeci (ale ne tak, ze bude kvuli tomu na kazdem kroku spehovana)... tak by se mel chovat ekologicky, tj. snazit se DOSLOVA o sve co nejlepsi ZIVOTNI PROSTREDI. Coz nezahrnuje pouze ochranu zvirat a zelene, ale hlavne ochranu cloveka.
    Nevim, co bych od nich mohl cekat pri reseni techto problemu. Strana zelenych je necitelna. Jinak receno prave tim, ze clovek ma vyjmenovane potreby, se bude chovat neekologicky. Spolecnost musi na to mit, aby se ekologicky chovala -- to jde proti sobe. Reseni mozna je, ale dlouhodobe.
    Kdyz to hodne zjednodusim, program tzv. socialistu je naplnit lidem zaludek, jedno cim, program tzv. pravice je naplnit lidem konta, jedno, co si za ne koupi a jak budou zit. Idealni "zelene mysleni" vidim v tom, ze neni jedno, CIM si ten zaludek naplnim, JAK jsem ty penize nahromadil a CO s nimi mohu delat.

    Samozrejme momentalni stav konkretni politicke strany neni idealni a ani nebude, jako volebni alternativa MIRICI timto smerem je podle me ale potrebna.
    Vice nez strana zelenych jsou dulezitejsi ruzna sdruzeni, ikdyz se chovaji extremne, je jejich nazor(loby) velice dulezity proti nazoru (loby) prumyslu.
    Dokud funguje system politickych stran, je potrebna i SZ, a prave protoze je to politicka strana, tak ma jiny ucel nez obcanska sdruzeni - totiz aktivne prosazovat svoji politiku v Parlamentu smerovanim zakonodarstvi, pripadne se podilet na vlade.
    26.9.2005 12:39 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zelene mysleni
    Ja si myslim, ze citeni pro odpovednost vuci prirode by melo byt soucasti programu kazde strany.
    mozna ze je, ale taky je dulezite, jake ma v tom programu misto
    Clovek se bude chovat ekologicky, az kdyz bude mit co jist, bude mit praci, bude mit strechu nad hlavou a jeho rodina bude v bezpeci -- na to ekologicke, zelene mysleni nestaci.
    Tzv. zelena ideologie rika, ze ABY mel clovek co jist (a hlavne, aby ho to jidlo neotravilo), ABY mel praci (aspon relativne nezavislou na manazerskych rozmarech nebo vyrobnich nakladech v Cine ci momentalnim stavu londynske burzy), ABY mel strechu nad hlavou (ktera nepatri bance ani neni plna radonu), ABY jeho rodina byla v bezpeci (ale ne tak, ze bude kvuli tomu na kazdem kroku spehovana)... tak by se mel chovat ekologicky, tj. snazit se DOSLOVA o sve co nejlepsi ZIVOTNI PROSTREDI. Coz nezahrnuje pouze ochranu zvirat a zelene, ale hlavne ochranu cloveka.
    Nevim, co bych od nich mohl cekat pri reseni techto problemu. Strana zelenych je necitelna. Jinak receno prave tim, ze clovek ma vyjmenovane potreby, se bude chovat neekologicky. Spolecnost musi na to mit, aby se ekologicky chovala -- to jde proti sobe. Reseni mozna je, ale dlouhodobe.
    Kdyz to hodne zjednodusim, program tzv. socialistu je naplnit lidem zaludek, jedno cim, program tzv. pravice je naplnit lidem konta, jedno, co si za ne koupi a jak budou zit. Idealni "zelene mysleni" vidim v tom, ze neni jedno, CIM si ten zaludek naplnim, JAK jsem ty penize nahromadil a CO s nimi mohu delat.

    Samozrejme momentalni stav konkretni politicke strany neni idealni a ani nebude, jako volebni alternativa MIRICI timto smerem je podle me ale potrebna.
    Vice nez strana zelenych jsou dulezitejsi ruzna sdruzeni, ikdyz se chovaji extremne, je jejich nazor(loby) velice dulezity proti nazoru (loby) prumyslu.
    Dokud funguje system politickych stran, je potrebna i SZ, a prave protoze je to politicka strana, tak ma jiny ucel nez obcanska sdruzeni - totiz aktivne prosazovat svoji politiku v Parlamentu smerovanim zakonodarstvi, pripadne se podilet na vlade.
    26.9.2005 20:28 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zelene mysleni
    S tim, ze spolecnost si na setrne chovani k prirode musi vydelat, nesouhlasim. Naopak myslim, ze vetsina zeleneho pogramu by vedla k silnejsi ekonomice.

    Pokud se podivam na chovani vsech vlad v historii samostatne CR, nemam pocit, ze by se v necem az tak zasadne lisily. Vsichni vykladaji pohadky o tom, ze vyvadeji zemi z krize, ze chystaji duchodovu reformu, ze budou snizovat prebujelou administrativu a nektere z nich pouzivaji i termin ekologicka danova reforma.

    Ta je podle mne zakladem. Danovy system spoluvytvari trzni prostredi a rozhoduje o tom, co se vyplati a co ne. Vsechny dosavadni vlady motivovali podnikatele i spotrebitele ke zvysovani konzumu bez ohledu na kvalitu a rabovani nerostneho bohatstvi.

    Verite tomu, ze vyssi podil recyklovanych stavebnich materialu na ukor nove tezby, nejak vyrazne ovlivni ceny nemovistosti? Ze by zdrazeni pohonnych hmot opravdu vedlo k rezezovemu zdrazovani veskerych sluzeb a zbozi? Proc by melo? V soucasnosti se benzin vysplhal sam od sebe hodne vysoko a zadne spiraly nepozoruji.

    Navic presun prijmu statu z primych dani na poplatky za vyuzivani zivotniho prostredi by mel automaticky znamenat jejich snizeni. Dnes jsem se dival na vyplatni pasku. Podil ciste mzdy na nakladech (tzn muj hruby plat + skryte odvody) cini pod 55%. Kdyby mi nekdo nabidl vymenit 2x tak vysokou cenu benzinu za navyseni napr na 65%, nevahal bych ani minutu. A ekfektem by bylo zvyhodneni te produkce, ktera je na benzinu mene zavisla a pochybuji, ze by se mne navyseni cen dotklo tak abych v absolutnich cislech prodelal. Naproti tomu stejny bonus bych nevymenil za snizeni tzv. socialnich jistot (byt z nich zatim netezim) nebo omezovani svych obcasnskych prav. To je jen maly priklad.

    SZ opravdu neni prilis citelna strana, zbytecne sama sebe oslabuje osobnimi spory. Je mozna dobre ze ani nema sanci vyhrat volby (nejspis se nedostane ani do parlamentu), protoze by se za soucasneho stavu zcela jiste rozpadla. Ale je to alternativa, kdezto vlady CSSD, ODS nebo lidovcu se od sebe prilis lisit nebudou.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    26.9.2005 18:28 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Souhlas.
    Souhlasim s tvym nazorem. Beranek mi pripadal vzdy jako amater nebo nedozraly mlady poloprofesional. Bursika sleduji uz dele a ac neni 100%, jeho postoje se mi libi. At je to tak ci onak, je potreba te dnesni parlamentni chasce ukazat, ze tam nejsou sami naporad a trochu jim provetrat lavice. Jsem rad, ze do voleb pujdou zeleni sami, myslim si, ze na 5% maji.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.