Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
Tak jsem se po dlouhé době rozhodl zapařit si nějakou tu gamesu. Volba padla na Nexuiz. Večer jsem dal emerge nexuiz
a šel spát. V poledne jsem po probuzení seskočil z palandy přímo k počítači, zapnul monitor a s napůl zalepenýma očima zkoumal, jestli už se to stáhlo a zkompilovalo.
Zkompilovalo. Nastal čas spuštění. Píšu do konzole nexu<TAB><TAB> a vypíší se 3 příkazy: nexuiz, nexuiz-glx a nexuiz-sdl. Pouštím nexuiz-glx. Protože si říkám, že hra založená na Quake 1 enginu nemůže být tak náročná, klikám v options na nejvyšší možné detaily při rozlišení 1280x1024. Pouštím kampaň.
Po chvilce načítání čumím jak divej. Nemálo se to seká. Tak, že to nejde hrát. Ale grafika, ta je docela hezká. Smutně stahuji detaily na minimum, rozlišení přepínám na 800x600. Sice je to už lepší, dá se to trochu hrát, ale jsou tu stále otravné záseky. A grafika je na poblití - bez odlesků, bez bump mapingu, prostě hnus.
Zajímalo by mě, jestli má s hrou někdo nějaké zkušenosti, jestli mu hraje bez sekání, na jaké detaily, na jaké rozlišení, na jaké sestavě. Moje sestava:
Athlon 64 3000+, socket 739 (~2GHz) 512 MB RAM GF 6600 GT, 128 MB DDR3 (AGP 8x), ovladač nvidia 100.14.09
Distro je Gentoo, 64bit. Nexuiz 2.3
Tiskni Sdílej:
Nebudeš litovat ;)