abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 61
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (71%)
     (7%)
     (11%)
     (12%)
    Celkem 211 hlasů
     Komentářů: 14, poslední dnes 15:03
    Rozcestník

    ElectroCAD

    14.9.2011 18:51 | Přečteno: 2073× | linux | poslední úprava: 14.9.2011 18:51

    Sháněl jsem nějaký elektrocad pro Linux a nějak jsem moc neuspěl.

    Zkoušel jsem QCAD a ten mne nějak moc neuchvátil. Proto prosím o radu zda někdo neví o něčem podobném.

    Potřeboval jsem pro svou práci načmárat pár věcí do nějakého cadu. Nejlépe elektro (free ve verzi Linux/Windows).

    Jde mi o to, abych do půdorysu pece mohl zakreslit kabelové žlaby včetně samotných kombinací.
    Musím připravit nějaké materiály pro zkoušku pro požární odolnost dle ZP27/2008 a k tomu patři i nějaký výkres :-)

    Samotná zkouška není laciná a proto se musí dobře připravit a nachystat.

    Po zkoušce

    Víte někdo o něčem použitelném?        

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    ElectroCAD, obrázek 1 ElectroCAD, obrázek 2 ElectroCAD, obrázek 3 ElectroCAD, obrázek 4 ElectroCAD, obrázek 5

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.9.2011 18:56 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Inkscape
    luta avatar 14.9.2011 19:17 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD

    to už raději Dia :-D

    gtz avatar 14.9.2011 20:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Ani jeden z nich není moc použitelný. Potřebuji udělat půdorys pece délka cca 7m šířka cca 3m a do ní zakreslit sestavu kabelových žlabů na držácích apod.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    luta avatar 14.9.2011 20:54 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD

    já jen reagoval na větší blbost další blbostí :-) samotného by mě ale nějaký pořádný elektro cad zajímal

    gtz avatar 14.9.2011 21:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Ten DraftSight vypadá hodně schopně, QCAD se taky dá, ale spousta věcí mi tam chybí. Nadstavby co jsou tak jsou jen pro ACAD apod. Jak to vidím tak to budu muset asi čmárat v QCADU.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bedňa avatar 15.9.2011 13:43 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Neviem čo je na tom blbosť, čiary vie Inkscape výborne, cesty stačí nakopčiť vedľa seba. Elektro značky v SVG určite na nete sú, držiaky je tiež sranda, neviem si to predstaviť rýchlejšie nakresliť v hocičom inom.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    gtz avatar 15.9.2011 15:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    já potřebuji jak pohled z pece tak i horní pohled na žlaby a lávky, aby se dalo vše vypočítat. Nakonec to asi nakreslím pěkně ručně na papír, použiji kolena/téčka/kříže z našeho katalogu a nechám to aby mi to náš externista udělal v cadu. Držáky zase tak velká sranda nejsou (děláme jich celkem hodně v různých velikostech a žlaby tam také nebuduou v jedné velikosti. Viděl jsem cad přímo na toto, kde byly symboly již hotové, ale byl to jen plugin pro acad. I tak dík
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.9.2011 01:31 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Jde to, ale v cadu to jde rychleji a rychleji se to upravuje, můžeš si vygenerovat různé pohledy, atd.. atd.. stejně tak to jde nakreslit perem a tuží na A3 a naskenovat to. Pokud jsi dobrý, kvalita bude taky super ;-). Ale tady šlo asi o produktivitu.

    Jinak já na tohle taky inkscape občas použiju, s lepšími nástroji neumím a když mi stačí jednou za rok něco spíchnout, tak inkscape stačí. Dělat ale třeba 4 takové schémata do měsíce, poohlédl bych se jinde (a určitě bych se nevázal na jednu platformu) ;-).

    A na inkscape je super hlavně to, že je to univerzální editor. Takže jsem ho občas použil tak, že jsem měl nejaké schématko nakreslené jinde a exportované třeba do postscriptu / pdf a v inkscape jsem ho doladil (šlo o elektrické diagramy, potřeboval jsem přidat popisky, atd... tak jak to gEDA nedokazal.
    Baník pyčo!
    gtz avatar 16.9.2011 06:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Přesně tak, já musím definovat začáteční pohled včetně všech předpokládaných komponentů. No a to se celé dále bude měnit/posouvat. Není problém někam něco nasypat nakreslit, ale já s tím musím dále pracovat (upravit vše dle požárních norem pro kabelové rozvody), musím zjistit zda se mi to vše do pece vleze a zda někde nenastane nějaký problém.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bedňa avatar 16.9.2011 11:24 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    V Inkscape ti ukazuje veľkosti predmetov, keď chcem niečo poodsadzovať od seba nakreslím si štvorce danej veľkosti a v drátetennom modeli to poprikladám k sebe, prípadne použijem funkciu zarovnanie a umiestnenie. Určite by som to pre toho externistu ako podklad nakreslil radšej v Inkscape ako ručne, ale je to asi o tom komu čo ide rýchlejšie.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    gtz avatar 16.9.2011 15:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    On dělal před nedávnem výkresy pro nové výrobky tak to má někde v cadu, jak jsem se s ním bavil postačí načmárat na papír. Ale i tak ono se to bude asi měnit, protože chceme certifikovat více žlabů pro požární odolnost a tam musí člověk hodně a hodně přemýšlet. Ta zkouška se dělá v peci kde je kolem 1000`C a konstrukce a kabely musí vydržet těch 60 min. a neprojít kvůli ptákovině to bylo zle.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bedňa avatar 17.9.2011 06:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Neviem či tavíte hliník, alebo robíte normalizačné žíhanie ocelí, u nás v práci robíme len žíhanie ocelí na pnutie, pec má strop na 700°C. Nechápem ako dosiahli tepelnú izoláciu, pri 620°C je pec z vonku len tak teplá že udržím na nej ruku. Inak pokiaľ to moc nepredraží realizáciu, išiel by som až za normu a selským rozumom rozmiestnil vedenie tak, aby sa predišlo prípadným škodám.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    gtz avatar 17.9.2011 11:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Ne, my jsme výrobci kabelových žlabů a abychom mohli dodávat tam kde je nutná požární odolnost musíme dělat na naše výrobky zkoušky dle ZP-27/2008. Dříve jsme to dělali u Vás na slovensku ve firesu a nyní budeme certifikovat u nás. Tedy v českém pavus. Pec je tuším živená plynem. Pec má teplotu od +742 do cca +850 °C. A zkouška se provádí po dobu 60-90 minut při této teplotě.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.9.2011 11:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    LOL! a pak přijdu já a do těch požárních marsů dám požární kabely naspojkovaný lisovacíma spojkama :-D

    LOL! pane, vy jste od toho požárního odvětrávání? jaktože ty trubky nemáte na kovovejch protipožárních hmoždinkách? protože když se vám rozteče i natloukačka, tak už to schodiště ani nemá moc smysl odvětrávat... :-D
    gtz avatar 17.9.2011 11:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    :-) my dodáváme celek jako systém - tedy žlab/žebřík včetně kovových kotev M10, včetně šroubů,nosníků. Kotvy se dodávají certifikované aby to vydržely a kdo použije jinou pak je to jeho smůla. Požární kabely naspojkovaný spojkama :-) br.... to snad ne. Na to musí být PO krabice, které toto řeší. A jako ty kabely nejsou žádná láce.

    vy jste od toho požárního odvětrávání?
    Nejsem. My ty žlaby vyrábíme.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.9.2011 19:25 PF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    DraftSight
    14.9.2011 19:27 Hugo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    +1
    14.9.2011 19:54 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    souhlas souhlas, ve 2D asi nejprofesionálnější nástroj na linuxu. :-) Skoda jen že neexistuje svobodná alternativy ve stejné kvalitě. :-)
    14.9.2011 20:15 Hugo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Hele vole, sprav open-source fork :-D
    14.9.2011 21:29 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Zjisti si, co je fork.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.9.2011 21:42 Hugo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    No a ? Nelegalni fork, no :-D Naburajte im github a ide sa. :-D
    gtz avatar 14.9.2011 20:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Má nějaké elektro-knihovny? Pro silnoproud apod? Dík
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.9.2011 22:56 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    pokud vím tak ne. Tedka jsem do toho koukal. :-)
    14.9.2011 23:33 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Hele a nechtěl by jsi pracovat na knihovnách? Myslím tím v *.dxf a *.dwg?
    gtz avatar 15.9.2011 06:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Není čas. V práci na to nemám vůbec čas a doma nějak podobně.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.9.2011 09:35 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Ja totiž na knihovnách v současné době pracuji a brzo uvolním program na stahování dílů jmenujíc se ZIMA-Parts. A bude potřeba aby se do toho zapojili lidi který by ty díly, nebo skici vytvářeli. :-)
    15.9.2011 01:11 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    +1, na Gentoo 64bit potřeba trochu doprasit 32bit libaudio2 knihovnu z balíku nas, není v emul-lib, tak ji to chce vybalit třeba z debianího balíku.
    14.9.2011 21:19 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Kdysi jsem zkoušel http://www.collabcad.com/. Od té doby prošlo mnoho vody, když budeš mít čas zkus se podívat. Někde na http://www.nic.in/ byly i nějaké nadstavby pro dráty. Jestli to padlo tak se na mne nezlob ono už dříve byl problém pochopit i licenci atd.
    gtz avatar 14.9.2011 21:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Díky, kouknu se na to. Ten collabcad vypadá hodně schopně.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.9.2011 23:21 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    myslím že v ceně zkoušky se cena licence windows vstřebá
    15.9.2011 00:17 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Ale cena za léčení už ne.
    gtz avatar 15.9.2011 06:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Zkouška je ranec to je jasný, bude nás to stát nemalé peníze, ale o zkoušku nějak nejde. Šlo o to aby se to nějak nakreslilo, aby se s tím něco mohlo dělat. Licence windowsů je celkem zanedbatelná položka, ale kdybych měl kupovat licenci na nějaký elektrocad tak se nedoplatím.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.9.2011 10:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Řešil sem podobnej problém při návrhu destičky, nakonec byl nejjednodušší tvrdej papír tuška, guma a špendlík. :-D
    17.9.2011 17:19 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    gtz avatar 17.9.2011 21:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ElectroCAD
    Díky, kouknu se co o umí, ale jak se dívám tak vidím, že se to bude hodit na finální kdy budu muset určit, který kabel půjde kam.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    11.1.2021 14:20 fri
    Rozbalit Rozbalit vše QElectroTech
    Uběhlo skoro deset let a vývoj QElectroTechu jde utěšeně dál. Nedávno přibyl překlad dokumentace, na kterou se občas lidé ptali (předtím byl jen starší překlad wiki stránek QET s různými informacemi, ale ne dokumentace, která se ostatně do stavu, v jakém je dnes, dostávala postupně). V textu jsou vedle nevyřešených odkazů drobné překlepy, které jsou vidět a za nějaký čas se třeba pořeší: https://download.tuxfamily.org/qet/manual_0.7/build_cs/index.html# Podstatné je, že je postupně aktualizován a doplňován překlad Sbírky prvků: https://fripohled.blogspot.com/2021/01/aktualizace-prekladu-sbirky-prvku-v.html. Ve verzi 0.7 je potřeba aktualizovanými ručně nahradit příslušné složky (prvky aktualizovány pro skupiny Vícežilový a Jednopólové). Nebo je možno stáhnout vývojářskou verzi 0.8 ("noční sestavení").

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.