Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
E-mailový klient Thunderbird byl vydán ve verzi 140.0 ESR „Eclipse“. Jde o vydání s dlouhodobou podporou, shrnující novinky v upozorněních, vzhledu, správě složek a správě účtů. Pozor, nezaměňovat s průběžným vydáním 140.0, které bylo dostupné o týden dříve.
Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.
Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.
Byly zveřejněny videozáznamy, dostupné také s prezentacemi přímo z programu, a také fotogalerie z open source komunitní konference DevConf.CZ 2025 konané od 12. do 14. června v Brně.
Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.
Ani nevím proč jsem vždy překvapen množstvím formulářů a úkonů, které musí člověk absolvovat pro provedení, na první pohled jednoduché, změny.
Tentokrát potřebuji nový řidičský průkaz, protože díky zákroku Oční kliniky Lexum vidím bez brýlí (a je to velmi přijemná změna ).
Očekávajíc nějaké komplikace, jsem nejdříve navštvívil Portál veřejné správy a posléze i web Ministerstva dopravy, abych věděl co mě čeká. Lehce mě znepokojovala lhůta pěti dnů, ale doufal jsem, že to tak hrozné nebude.
Vybaven potvrzením od odborného lékaře jsem se vydal na příslušný odbor magistrátu s nadějí, že vyřízení nezabere moc času. U informací mě paní vybavila formulářem a vydala mi číslo do pořadníku. Sice kdekoliv jinde si člověk číslo vytiskne sám, zde je to v moci úřední, ale zatím žádná komplikace nenastala.
S vyplněným formulářem po chvíli nabíhám k okénku, kde se ovšem dozvídám, že potvrzení od odborného lékaře nestačí. Musím mít potvrzení od praktického, který prý má kompletní informace o mém zdravotním stavu. To, že praktický lékař jenom přepíše informaci a vyinkasuje za tento úkon tučnou odměnu je samozřejmé. S tímto potvrzením ovšem ještě nemůžu na úřad, ale musím absolvovat správní řízení. Tato správní řízení v Praze dělají jen dva lidé a poněkud nestíhají. Takže si raději mám nejdřív domluvit s nimi a pak teprve získat potvrzení, které nesmí být starší než 30 dnů. Ze správního řízení teprve vypadne ten správný papír, se kterým můžu zažádat o nový řidičák.
Prostě proběhne transformace papíru na jiný, na tomto koloběhu se bude podílet několik lidí, kteří si určitě ode mě vyberou ještě nějaký peníz. Už chápu, proč musíme mít tolik úředníků.
Tiskni
Sdílej:
Hmmm, to je paráda... Osobně mám taky v řidičáku ono "brýle nutné" - a nijak zvlášť to neřeším. Na operaci se mi nechce, ale i kdyby, prostě bych následně jezdil bez brýlí. A pokud by to policejní hlídce vadilo, prostě bych odmítl zaplatit pokutu a počkal bych si na správní řízení - ve kterém by musel úřad dokázat mi, že vidím blbě, nikoliv já úřadu, že vidím dobře.
Jinak řečeno, nechápu váš boj za změnu řidičáku, já bych se na to vysral. Ve "vyhlášce" je psané, že člověk "musí být způsobilý", o obštrukcích s brejlema tam není ani čtvrt slova.
Nic to samozřejmě nemění na vašem postřehu, že úřady jsou banda buzerantů.
S Tvojím postojom sa ale dá polemizovať:
1. policajnej hliadke by som asi najskôr tvrdil, že mám kontaktné šošovky
2. keby došlo na vec, tak úrad asi nič dokazovať nemusí. Existuje papier, ktorý ti ukladá povinnosť - Tvoj vodičák. To že tá povinnosť je už nemá v súčasnosti opodstatnenie je druhá vec. Úrady tak nerozmýšľajú. Asi preto, mojim rodičom pravidelnie chodia na chatu výzvy k uhradeniu poplatku za elektrinu (a potom samozrejme aj upomienky), hoci tam elektrina zavedená nie je a ani nikdy nebola.
Ja sem dneska byl prihlasovat auto...kupodivu to probehlo bez problemu (a behem 20-ti minut), jen sem o 800,- lehci.
A to sem tam sel s tim, ze jestli nekde uvidim jen naznak neochoty, tak budu pekne protivnej.
Kdyz uz musim za dve plechovy tabulky a kus zalaminovanyho papiru platit takovy prachy, tak vyzaduju maximalni ochotu a vstricnost...
Z.H.
co všechno musím oběhatA tady je právě jádro pudla. Jde o to, aby se nic oběhávat nemuselo. Aby úřady sloužily lidem, a ne naopak.