abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:33 | Zajímavý projekt

    Na Kickstarteru běží kampaň na podporu modulárního otevřeného handheldu Mecha Comet s Linuxem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 14:00 | Humor

    V nedávno zveřejněné kolekci dokumentů souvisejících s kontroverzním finančníkem a kuplířem Jeffrey Epsteinem se překvapivě objevil i referenční manuál unixového shellu Bash, jedná se o verzi manuálu z roku 2005. Aktuální vydání si lze stáhnout ze stránek GNU.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    dnes 13:55 | Nová verze

    The Document Foundation oznámila vydání nové verze 26.2 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs). Vypíchnout lze podporu formátu Markdown.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Co se děje ve zprávách, ví asi každý - válka sem, clo tam, demonstrace na jednu i druhou stranu a bastlíř už má pocit, že se snad ani nic jiného neděje. To by však byl velký omyl a Virtuální Bastlírna je zde jako každý měsíc, aby vytáhla na světlo světa události ze světa vědy a techniky. Připojte se tedy nezávaznému povídání Strahovského MacGyvera! Co se tam bude probírat? PCBWay začalo dělat průhledné plošňáky, MARS končí s výrobou skříněk, FEL

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | IT novinky

    Guvernérka státu New York Kathy Hochul (Demokraté) plánuje novou legislativu, která by měla omezit výrobu 3D tištěných zbraní. Tento návrh zákona zavádí povinnost pro všechny 3D tiskárny prodávané ve státě New York obsahovat 'software' bránící ve výrobě zbraní. Návrh zákona rovněž zakazuje lidem sdílet 'digitální plány zbraní' (blueprinty) bez povolení. Existují důvodné obavy, že se tento nešťastný nápad může šířit do dalších zemí a ovlivnit celý 3D tisk jako takový. Ostatně, s podobnou regulací nedávno přišel i stát Washington.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 14
    dnes 05:11 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za prosinec 2025 a leden 2026 (YouTube). Zajímavé, že i v roce 2026 celou řadu problémů vyřeší falšování řetězce User-Agent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 20:11 | Komunita

    Bylo rozhodnuto, že Linux From Scratch (LFS) končí s podporou System V init. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů už budou pouze se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2026.1.0 "Like a Version" svobodného softwaru ScummVM (Wikipedie) umožňujícího bezproblémový běh mnoha klasických adventur na zařízeních, pro které nebyly nikdy určeny. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na GitHubu. Změněno bylo číslování verzí. Předchozí verze byla 2.9.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:55 | IT novinky

    Internetový prohlížeč Firefox bude mít nové ovládací prvky pro umělou inteligenci, které umožní uživatelům vypnout vestavěné AI funkce přímo v nastavení prohlížeče. Jednotlivě půjde vypnout nebo zapnout automatické překlady stránek, generovaní popisného textu k obrázkům v otevřených PDF dokumentech, samoorganizaci tabů do skupin, náhledy odkazů s krátkým shrnutím a boční panel s chatbotem. Tyto možnosti v nastavení prohlížeče

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    včera 14:44 | IT novinky

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.6, která je právě ve fázi beta, nahrazuje stávající SDDM novým Plasma Login Managerem, který je ale pevně navázán na systemd. Plasma Login Manager využívá systemd-logind a další součásti systemd, které nejsou dostupné v operačních systémech bez systemd, jako je například FreeBSD, případně jsou linuxové distribuce Gentoo, Void Linux anebo Alpine Linux. Pro uživatele zatím stále ještě existuje možnost používat SDDM.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (30%)
    Celkem 755 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 19:50
    Rozcestník
       Někteří uživatelé Linuxu, a není jich málo, se chovají jako fanatičtí věřící. Jako kdyby jejich zdravý úsudek byl silně ovlivněn vírou v to, že Linux je nejlepší.
       Jestliže se někoho toto tvrzení dotýká natolik, že mě z tohoto důvodu nemá rád nebo snad i nesnáší, nechť je mu sděleno, že třeba právě on slepě věřící není.

    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    CFD

    12.3.2006 15:57 | Přečteno: 2152× | poslední úprava: 12.3.2006 16:00

    CFD

       Pokud řešíte problém numerického způsobu výpočtu proudění a sdílení tepla, doporučuji se vyhnout výpočtu metodou FEM, i když jistou formou lze výpočet provést a raději použít metodu CFD. Asi nejlepším produktem na trhu je Fluent a 3Dstudio a generátor sítí Gambit. Vizualizaci dat Fluent umí, leč pokud se někomu zalíbil vizualizační systém OpenDX, mohu ho potěšit informací že Fluent export do nativního formátu OpenDX zvládá.


    Gambit - 1


    Gambit - 2


    Gambit - 3


    Gambit - 4


    Fluent - 1


    Fluent - 2


    Fluen - 3


    Fluent - 4


    Fluent - 5


    Fluent - 6


    Fluent - 7

           

    Hodnocení: 57 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.3.2006 16:11 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CFD
    Nedá se nic dělat Jindro, toto mne zaujalo a máš ode mne (poprvé) 3 body...
    12.3.2006 16:22 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CFD
       To nevadí. Já se s tím nějak vyrovnám. :-) Stejnak si ale pořád myslím, že TotalCommander, WinSCP, PSPad, CodePad, CuteFTP, Dev-Cpp jsou dobrý programy a jen pro to že jsou pro Windows je nezačnu zavrhovat a nepropagovat.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Marián Kyral avatar 12.3.2006 18:35 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CFD
    Na co CuteFTP, když máš TC? Jsem měl dojem, že ten podporu FTP má.
    12.3.2006 18:48 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CFD
       TC podporu FTP má, ale pořád nevidím důvod myslet si, že CuteFTP je špatný program, nebo program který bych neměl propagovat.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    12.3.2006 16:41 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CFD
    Akorat mi neni jasne co je to za tu metodu, to "CFD". To je neco jako to "FEM"? Nezda se vam, ze trochu michate hrusky s jabkama?

    Hele, a k cemu je teda potreba ten generator site, kdyz se nema pouzivat to "FEM"? To by me docela zajimalo. Ja si tedy vzdycky myslel, ze ten generator je tak nejak vetsinou pro generovani site konecnych prvku?

    A na www.fluent.com se kupodivu pise: "FLUENT uses unstructured grid technology, meaning the grid can consist of elements in a variety of shapes such as quadrilaterals and triangles for 2D simulations and hexahedra, tetrahedra, prisms and pyramids for 3D simulations."

    Nemuzu si pomoct, ale tohle mi nesedi ani pro hranicni prvky ani pro metodu siti ani pro zadne analyticke metody... Tak co to tedy pouziva za metodu?
    12.3.2006 17:11 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CFD
       FEM je metoda konečných prvků. CFD je metoda konečného objemu. Používáte ANSYS a jak určitě víte, i ANSYS, tak jako jiné univerzální řešiče, má v základě možnost řešit proudění pomocí FEMu. ANSYS také nabízí varianty ANSYS CFX a ICEM ANSYS, které neřeší proudění pomocí metody FEM, ale CFD. Na první pohled je to síť, ale principy výpočtu jsou jiné. Jak název napovídá, nejedná se o uzly, síly, deformace a energie působící na ně, ale o elementární objemy, tlaky, sdílení a energie na ně působící.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    12.3.2006 17:42 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CFD
    CFD je pokud vim "Computational Fluid Dynamics". To NENI zadna metoda, ale snad nazev cele discipliny (do ktere spadaji metody jako metoda konecnych prvku, metoda siti nebo metoda konecnych objemu, ktere se vyuzivaji k samotnym vypoctum). Coz pisou i na te strance, co na ni odkazujete. Vase puvodni tvrzeni v blogu dava podobny vyznam, jako byste napriklad rikal: "nedoporucuji pouzivat linuks, lepsi je pouzivat pocitac".

    Mimochodem princip vypoctu treba FEM opravdu nema nic spolecneho se silami nebo deformacemi. To rozliseni, ktere tu uvadite, je zcestne (nebo jsem opravdu nepochopil, co tim chcete rict).
    12.3.2006 18:29 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CFD
       Máš pravdu, že místo CFD jsem měl napsat Metoda konečného objemu. Asi jsem si až příliš spojil tyto dva pojmy, jinak si snad rozumíme. Souhlasím s tebou, že Metoda konečného objemu není jen o síle, bral jsem to jen jako příklad. Jinak si stojím za tvrzením, a mám k tomu své důvody a zkušenosti, že pro numerické řešení proudění a proudění s přenosem tepla doporučuji to, co jsem popisoval. Jednou jsem dělal semestrálku numerického výpočtu proudění v ANSYSu a myslím si, že bych to znovu neopakoval.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    12.3.2006 20:45 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CFD
    Usuzovat z reseni jednoho problemu (tezko posoudit, zda napsani semestralky je dostatecne seznameni) v jednom konkretnim programu, ze urcita metoda je nebo neni to prave, to se mi zda byt trochu rychle.

    Ale ovsem, kdyz ma nekdo k dispozici v podstate specializovany FLUENT (jako ze to neni moc bezne, protoze je vcelku drahy), tak neni duvod pouzivat neco jineho.

    Pokud jde o ANSYS - ten funguje velmi dobre, ale pro jine veci. Ono se tam da narazit i pri vsednejsich ulohach (pochopitelne, kazdy je dobry v necem, ale nikdo ve vsem). Sam ho (ten ANSYS) pouzivam jen kdyz neni zbyti a davam prednost MKP programkum, ktere si pisu "na miru" tomu, co potrebuji pocitat (vselijake stavebni staticke nelinearity a tak).
    12.3.2006 21:17 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CFD
       Uznávám že jedna semestrálka ze mě neudělá odborníka na ANSYS, navíc když ještě k tomu šlo o proudění. V práci pro výpočet používáme intergrované prostředí I-Deas, ale jen na mechaniku pevných těles. Pokud ale budu potřebovat řešit numerickou metodou proudění, nebo proudění se sdílením tepla, doporučuji pro výpočet použít metodu konečného objemu a výpočetní systém Fluent. No a to je přesně to, co jsem psal v blogu.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.