abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 549 hlasů
     Komentářů: 25, poslední dnes 20:12
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    4.6.2010 08:09 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    Je pravda, že Larrabee se neobjeví na trhu v roli grafické karty, určitě ne aktuální generace Larrabee křemíku. Nicméně se zdá, že Larrabee bude co nevidět transmutována do produktu určeného pro HPC. Čili pokud jste se těšili, že budete pomocí Larrabee chroupat spoustu jiných věcí než grafiku, můžete se těšit dál - ještě pár měsíců nebo možná let :-) Odkazy na TheRegister:  1   2 
    [:wq]
    David Ježek avatar 4.6.2010 09:13 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    to je ten úděl hwnews ... o tomto budu psát příští týden.
    4.6.2010 14:48 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    Kdyby takhle Larrabee chtelo zvladnou realtime raytracing v HD, to by byla pecka.
    4.6.2010 22:14 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    I kdyby hardware fungoval, tak problém bude s ovladačí a grafickými enginy - dnes jsou téměř všechny grafické enginy orientováný na "dutá" tělěsa z množství polygonů, zatímco pro raytracing jsou spíš výhodnější primitivní 3D "plná" tělesa (koule, kvádry a pod.) a CSG operace nad nimy. Navíc množství efektů, které dnešní enginy dělají pomocí různých triků a obezliček (např. dynamické stíny, zrcadlové odrazy a pod.), se u raytracingu realizuje nativně.

    Takže např. herní engine optimalizovaný pro raytracing by na dnešním hardwaru používající klasickou rasterizaci polygonů běžel nejspíš dost mizerně, což by u her pro PC byl dost velký problém. U herních konzol s hardwarem pro raytracing by byl minimálně ze začátku omezený sortiment dostupných nativních her, zatímco ty staré by funovaly pomalu (nebo vůbec).

    A to nemluvím o nutnosti vytvoření vysokoúrovňového grafického jazyka, který by byl optimalizovaný pro použití na takovémto hardware, i když si dokážu představit, že by bylo možné k tomuto účelu znásilnit OpenGL. Direct3D skoro neznám, ale z toho, co jsem o něm četl, mi připadá příliš orientováné na aktuální hardware, takže pokud by vznikla verze pro raytracing, tak by měla s předchozímy verzemi nejspíš společný jen název.
    4.6.2010 23:48 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    Tak ja samozrejme vim, ze by to nebyla zmena ze dne na den, ale az v posledni dobe mame bezne dostupny hardware na takove urovni, ze to zvladne, coz bylo jeste pred par lety nemyslitelne. Do pocitacove grafiky moc nevidim, ale podle me by to prineslo spoustu vyhod - zjednoduseni grafickych enginu, mozna by na nove hry nebylo potreba kupovat nove zelezo(skalovani by bylo prakticky linearni s poctem paprsku a tak by se na slabsim stroji proste vypnul AA(nevim, jak se tomu presne rika u raytracingu)), taky bych rekl ze se da raytracing vyuzit mozna i pro jine aspekty hry, nez grafiku(pro reseni kolizi?). Vypadas jako clovek, ktery o tom neco vi. Nemas nejaky nahled do soucasneho stavu real-time ray-tracingu? Docela by me zajimalo, kdyz se muzeme tesit na prvni kousky pro obycejne lidi.
    5.6.2010 01:41 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    Nemas nejaky nahled do soucasneho stavu real-time ray-tracingu?
    O tom se mluvi uz hodne let (minimalne 5), ale porad nic.
    6.6.2010 18:32 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    Co do surových teoretických GFlops je Larrabee slabší než dnešní špičkové GPU. Zas na druhou stranu může být snadno výkonnější v obecnějších úlohách, které se na GPU chroupání nesnadno mapují. Třeba pro spoustu věděckých výpočtů nemá nasazení Cuda frameworku smysl. Netuším, kterým typem úlohy je raytracing, jak moc může být výpočetně náročný, určitě záleží na složitosti scény apod...
    [:wq]
    6.6.2010 21:38 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    Taky jsem myslel, ze to nejde, ale narazil jsem na toto: http://www.tomshardware.com/news/Larrabee-Ray-Tracing,5769.html (Watch Out, Larrabee: Radeon 4800 Supports A 100% Ray-traced Pipeline Using DirectX 9)
    jose17 avatar 5.6.2010 09:54 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 21/2010
    díký
    Ja vim, on vi, ty nano!
    7.6.2010 09:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 21/2010
    Opraveno.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.