abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 03:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila text-to-video AI model Sora 2 pro generování realistických videí z textového popisu. Přesnější, realističtější a lépe ovladatelný než předchozí modely. Nabízí také synchronizované dialogy a zvukové efekty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.0, tj. první stabilní vydání založené na Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | Komunita

    Rakouská armáda přechází na LibreOffice. Ne kvůli licencím (16 000 počítačů). Hlavním důvodem je digitální suverenita. Prezentace v pdf z LibreOffice Conference 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozorňuje na sérii kritických zranitelností v Cisco Adaptive Security Appliance (ASA) a Firepower Threat Defense (FTD) a Cisco IOS, CVE-2025-20333, CVE-2025-20363 a CVE-2025-20362. Zneužití těchto zranitelností může umožnit vzdálenému neautentizovanému útočníkovi spustit libovolný kód (RCE). Společnost Cisco uvedla, že si je vědoma aktivního zneužívání těchto zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 12:11 | IT novinky

    Ochrana uživatelů a zároveň příznivé podmínky pro rozvoj umělé inteligence (AI). Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) připravilo minimalistický návrh implementace evropského nařízení o umělé inteligenci, tzv. AI aktu. Český zákon zajišťuje ochranu občanům a bezpečné používání AI, ale zároveň vytváří pro-inovační prostředí, ve kterém se může AI naplno rozvíjet, firmy mohou využít jeho potenciál a nebudou zatíženy zbytečnou administrativou. Návrh je nyní v meziresortním připomínkovém řízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    Dle plánu Linus Torvalds odstranil souborový systém bcachefs z mainline Linuxu. Tvůrce bcachefs Kent Overstreet na Patreonu informuje, že bcachefs je nově distribuován jako DKMS modul.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (48%)
     (13%)
     (15%)
     (18%)
     (14%)
     (18%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 147 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 24.9. 17:28
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    4.6.2010 08:09 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    Je pravda, že Larrabee se neobjeví na trhu v roli grafické karty, určitě ne aktuální generace Larrabee křemíku. Nicméně se zdá, že Larrabee bude co nevidět transmutována do produktu určeného pro HPC. Čili pokud jste se těšili, že budete pomocí Larrabee chroupat spoustu jiných věcí než grafiku, můžete se těšit dál - ještě pár měsíců nebo možná let :-) Odkazy na TheRegister:  1   2 
    [:wq]
    David Ježek avatar 4.6.2010 09:13 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    to je ten úděl hwnews ... o tomto budu psát příští týden.
    4.6.2010 14:48 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    Kdyby takhle Larrabee chtelo zvladnou realtime raytracing v HD, to by byla pecka.
    4.6.2010 22:14 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    I kdyby hardware fungoval, tak problém bude s ovladačí a grafickými enginy - dnes jsou téměř všechny grafické enginy orientováný na "dutá" tělěsa z množství polygonů, zatímco pro raytracing jsou spíš výhodnější primitivní 3D "plná" tělesa (koule, kvádry a pod.) a CSG operace nad nimy. Navíc množství efektů, které dnešní enginy dělají pomocí různých triků a obezliček (např. dynamické stíny, zrcadlové odrazy a pod.), se u raytracingu realizuje nativně.

    Takže např. herní engine optimalizovaný pro raytracing by na dnešním hardwaru používající klasickou rasterizaci polygonů běžel nejspíš dost mizerně, což by u her pro PC byl dost velký problém. U herních konzol s hardwarem pro raytracing by byl minimálně ze začátku omezený sortiment dostupných nativních her, zatímco ty staré by funovaly pomalu (nebo vůbec).

    A to nemluvím o nutnosti vytvoření vysokoúrovňového grafického jazyka, který by byl optimalizovaný pro použití na takovémto hardware, i když si dokážu představit, že by bylo možné k tomuto účelu znásilnit OpenGL. Direct3D skoro neznám, ale z toho, co jsem o něm četl, mi připadá příliš orientováné na aktuální hardware, takže pokud by vznikla verze pro raytracing, tak by měla s předchozímy verzemi nejspíš společný jen název.
    4.6.2010 23:48 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    Tak ja samozrejme vim, ze by to nebyla zmena ze dne na den, ale az v posledni dobe mame bezne dostupny hardware na takove urovni, ze to zvladne, coz bylo jeste pred par lety nemyslitelne. Do pocitacove grafiky moc nevidim, ale podle me by to prineslo spoustu vyhod - zjednoduseni grafickych enginu, mozna by na nove hry nebylo potreba kupovat nove zelezo(skalovani by bylo prakticky linearni s poctem paprsku a tak by se na slabsim stroji proste vypnul AA(nevim, jak se tomu presne rika u raytracingu)), taky bych rekl ze se da raytracing vyuzit mozna i pro jine aspekty hry, nez grafiku(pro reseni kolizi?). Vypadas jako clovek, ktery o tom neco vi. Nemas nejaky nahled do soucasneho stavu real-time ray-tracingu? Docela by me zajimalo, kdyz se muzeme tesit na prvni kousky pro obycejne lidi.
    5.6.2010 01:41 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    Nemas nejaky nahled do soucasneho stavu real-time ray-tracingu?
    O tom se mluvi uz hodne let (minimalne 5), ale porad nic.
    6.6.2010 18:32 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    Co do surových teoretických GFlops je Larrabee slabší než dnešní špičkové GPU. Zas na druhou stranu může být snadno výkonnější v obecnějších úlohách, které se na GPU chroupání nesnadno mapují. Třeba pro spoustu věděckých výpočtů nemá nasazení Cuda frameworku smysl. Netuším, kterým typem úlohy je raytracing, jak moc může být výpočetně náročný, určitě záleží na složitosti scény apod...
    [:wq]
    6.6.2010 21:38 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Larrabee neni tak docela mrtva
    Taky jsem myslel, ze to nejde, ale narazil jsem na toto: http://www.tomshardware.com/news/Larrabee-Ray-Tracing,5769.html (Watch Out, Larrabee: Radeon 4800 Supports A 100% Ray-traced Pipeline Using DirectX 9)
    jose17 avatar 5.6.2010 09:54 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 21/2010
    díký
    Ja vim, on vi, ty nano!
    7.6.2010 09:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarové novinky – 21/2010
    Opraveno.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.