Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Začleňovací okno 3.17 je v době psaní tohoto textu stále otevřené, takže není žádné vývojové jádro.
Stabilní aktualizace: aktualizace 3.15.9, 3.14.16, 3.10.52 a 3.4.102 vyšly 7. srpna. Greg varuje, že řada 3.15 se už dočká jen jediné aktualizace, proto by její uživatelé měli uvažovat o přechodu na jinou řadu.
Jako všechny dobré žádosti o přetažení, i tato končí vrácením změn, takže jsme to nepochybně otestovali.
-- Dave Airlie
Lhaní aplikacím obvykle dopadá jako když děti lžou rodičům – udržování lži se stává čím dál složitějším, než se to celé zhroutí.
-- Alan Cox
Pro ty z vás, které zajímá problém roku 2038, je tu zajímavý příspěvek od Johna Stultze. Popisuje podstatu problému, kroky, které jsme zatím učinili, a naše možnosti do budoucna.
[...] Agresivnější verzi předchozího návrhu říkám „Nová virtuální architektura“, v podstatě se verzování rozšiřuje od linkeru až do jádra. Šlo by o přidání nové „virtuální architektury“ do jádra, tolik by se to nelišilo od podpory x32 na x86_64. Vytvořili bychom úplně nové ABI a název architektury v jádře (mám na mysli něco jako „armllt“ nebo „i386llt“). Kompatibilita se staršími aplikacemi by byla zachována přes personalities („osobnosti“), což je mechanismus podobný podpoře 32bitových aplikací na 64bitových jádrech. V tomto případě bychom do jádra nezaváděli nová 64bitová volání, jelikož stávající rozhraní by zkrátka měla správné typy pro naší novou virtuální architekturu, mělo bychom ale duplicitní rozhraní pro systémová rozhraní přes rozhraní compat.
Složitost navíc by pak představovalo to, že bychom museli na 64bitových systémech podporovat nové 32bitové prostředí pro kompatibilitu. Uživatelský prostor by bylo nutné kompletně překompilovat, aby byla nová architektura -llt podporována, a podpora pro staré aplikace by byla zajištěna pomocí stejného principu „multiarch“, který se teď dělá kvůli spouštění 32bitových aplikací na 64bitových systémech.
Výhodou pro tuto situaci by bylo to, že by bylo velmi jednoduché ověřit, že aplikace přešly na nové 64bitové ABI pro time_t. Jelikož navíc v jádře víme, o jaký typ aplikace jde, bylo by snazší pracovat s problematickými oblastmi jako IOCTL s využitím příznaku ve struktuře úlohy (task).
Nevýhod je celá řada. Distribucím se tento nápad bude asi hodně příčit, jelikož vyžaduje rekompilaci všeho a udržování další legacy architektury. Nejsem si také zcela jist, jak moc robustní je při 3 až 4 architekturách používání multi-arch balíčků. Z hlediska jádra jde o další zesložiťování, kdy musíme do 64bitových systémů přidávat přidávat další komplexní vrstvu pro kompatibilitu kvůli podpoře všech možných 32bitových aplikací. [...]
V době přípravy článku Linus do jaderného repozitáře přetáhl již 9894 neslučovacích sad změn pro vývojový cyklus 3.17; to znamená 3750 změn od souhrnu z minulého týdne. V posledních dnech se nárůst zpomalil; Linus zjevně cestuje a nakonec dorazí na Jaderný sumit 2014, který začíná 18. srpna.
Mezi zajímavější změny viditelné uživatelům přetažené od minulého týdne patří:
Mezi změny viditelné vývojářům jádra patří:
Za obvyklých podmínek by začleňovací okno 3.17 bylo uzavřeno 17. srpna. Linus ale řekl, že by okno mohlo zůstat otevřené déle, aby tak vynahradil čas, který stráví cestováním, což by mu mohlo umožnit dokončit začleňování při volných chvílích na Jaderném sumitu. Nezávisle na tom, jak to vlastně dopadne, bude v příštím vydání Jaderných novin přehled posledních začleněných patchů.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
Tyto binarky jsou casto staticky linkovaneV krajním případě jaderný wrapper. Furt lepší než zdvojnásobit počet 32b architektur.