abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Dle plánu certifikační autorita Let's Encrypt nově vydává také certifikáty s šestidenní platností (160 hodin) s možností vystavit je na IP adresu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    16.1. 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.1. 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    16.1. 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.1. 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (20%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (11%)
     (41%)
    Celkem 492 hlasů
     Komentářů: 14, poslední dnes 10:22
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    20.2.2008 01:21 srott
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    Nechcem moc rýpať, ale preklad "fooling yourself" na "robiť zo seba hlupáka" nie je dobrý a ani moc sa nehodí do kontextu (Linus mu až tak nenadával), ak sa nemýlim, skôr to znamená "klamať sám seba". "Robíš zo seba hlupáka" je skôr "make a fool of yourself".
    20.2.2008 02:15 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    ještě jeden

    s/na ladění zaměřené vývojáře/ladění zaměřené na vývojáře/
    20.2.2008 03:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    Copy & paste z originálu, který jsem posílal Robertovi: "Myslím si, že na vývojáře zaměřené ladění není ani zdaleka naším problémem..."
    Quando omni flunkus moritati
    20.2.2008 08:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    Sorry, změnil jsem slovosled, aby to znělo přirozeněji, ale na předložku jsem zapomněl ;-)
    dayvee avatar 20.2.2008 02:48 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    Musim podotknout, ze bych cely odstavec prelozil uplne jinak:

    Chces-li dobry vykon pro takovou sluzbu (service), musis ji zpravidla nechat bezet (run) z jadre. V uzivatelskem prostoru (userspace) muzes treba hrat, ale je blbost si myslet, ze to pujde stejne dobre (vykonne) jako bys to delal v jadre. A totalni blbost je myslet si, ze mmap() vyresi problemy vykonu. "Nerozkopirovane" (zero-copy) se nerovna "rychle". Rychlosti pameti muzou byt mensi nez rychlosti procesorovych jader ALU (core CPU speeds), ale ne tak ohromne.

    Omlouvam se za nepresnosti, ale u par slov a vyrazu me nenapadla zadna lepsi ceska alternativa :/ A snazil jsme se smysl uprednostit nad doslovnou presnosti, napr. o "but not infinitely so!" si nemyslim ze znamena "ale ne nekonecne", ale "ale ne tak ohromne" nebo tak :-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    thingie avatar 20.2.2008 04:02 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    Ne, znamená to fakt nekonečně a dává to stokrát lepší smysl než nějaké ohromně.
    Růžové lži.
    dayvee avatar 20.2.2008 04:21 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    Obecne vzato samozrejme "infinitely" znamena "nekonecne", ale v tomto vyznamu si myslim, ze proste ne. "but not infinitely so!" by se pak prekladalo "ale ne tak nekonecne!", coz uz samo o sobe znaci, ze v tomto pripade ma "infinitely" jinej vyznam a imho to ani poradne nedava smysl. Uznavam ze "ohromne" neni dobry vyraz, spis jsem mel napsat "alne ne tak extremne" nebo neco v tom smyslu, ale myslim ze mi rozumite (vy vsichni) :-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    michich avatar 20.2.2008 08:15 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    "but not infinitely so!" by se pak prekladalo "ale ne tak nekonecne!"
    Tam není "but not so infinitely", ale "but not infinitely so". To znamená něco jiného.

    Time is an illusion. Lunchtime doubly so. -- Douglas Adams
    20.2.2008 14:30 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    Neprekadalo.
    20.2.2008 18:23 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    Tady bych řekl, že je to opravdu nekonečně ve smyslu lim (x -> 0+) 1/x = ∞ .
    20.2.2008 04:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    Chces-li dobry vykon pro takovou sluzbu (service), musis ji zpravidla nechat bezet (run) z jadre.
    Až na řídké výjimky překládám jenom to, co je přímo na kerneltrapu (na hlavní straně), takže proto tahle věta chybí.
    V uzivatelskem prostoru (userspace) muzes treba hrat, ale je blbost si myslet, ze to pujde stejne dobre (vykonne) jako bys to delal v jadre.
    Podle mě to "as well" v tomhle případě neznamená "stejně dobře", ale spíš "stejně tak" nebo něco podobného. Tedy v userspace můžeš něco dělat, ale pleteš se, pokud si myslíš, že můžeš stejně tak (as well) činit v jádře.
    "Nerozkopirovane" (zero-copy) se nerovna "rychle".
    Řekl bych, že bez kopírování je pro zero-copy lepší překlad, než nerozkopírované. Mj. proto se v podobných případech (už delší dobu, jako kompromis) nechává i anglický termín - aby lidi místo stěžování si, že je to špatně přeložené, mohli nabídnout ustálený český překlad, pokud existuje.
    rychlosti procesorovych jader ALU (core CPU speeds)
    Tenhle překlad je hodně nepřesný a podle mě i nesmyslný.
    A snazil jsme se smysl uprednostit nad doslovnou presnosti
    Já ne. U článků se snažím vystihnout význam a dovolím si nějaké ty nepřesnosti, ale jestliže je to citát, tak ho překládám co nejvíc doslova tak, aby to v češtině ještě dávalo smysl. Chci, aby z citátů bylo znát, jakým způsobem se lidé, kteří tvoří jádro, vyjadřují. I za cenu, že to zní trochu neobvykle. Zvykejte si. ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    dayvee avatar 20.2.2008 13:08 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    Podle mě to "as well" v tomhle případě neznamená "stejně dobře", ale spíš "stejně tak" nebo něco podobného. Tedy v userspace můžeš něco dělat, ale pleteš se, pokud si myslíš, že můžeš stejně tak (as well) činit v jádře.
    Obecne mas pravdu, ale podle kontextu soudim, ze se v tomto pripade jedna o vykon.
    Řekl bych, že bez kopírování je pro zero-copy lepší překlad, než nerozkopírované. Mj. proto se v podobných případech (už delší dobu, jako kompromis) nechává i anglický termín ...
    O tom muzeme polemizovat do nekonecna a oba budeme mit pravdu. Uznavam ze nejlepsi reseni je proste napsat zero-copy. Vsichni vime co to znamena a nebudem se hadat ...
    rychlosti procesorovych jader ALU (core CPU speeds) => Tenhle překlad je hodně nepřesný a podle mě i nesmyslný.
    To mas pravdu, sorry, to mi ujelo. Napsal jsem "rychlosti ALU", pak mi doslo ze je to kravina, chtel jsem to prepsat na "rychlosti procesorovych jader" a to "ALU" mi tam zustalo :/ Na mysli sem mel "rychlosti procesorovych jader" jako takovych, ne jen ALU (pak to smysl dava).
    A snazil jsme se smysl uprednostit nad doslovnou presnosti => Já ne. U článků se snažím vystihnout význam a dovolím si nějaké ty nepřesnosti ...
    V tom pripade muzem mit oba pravdu a presto se nikdy neshodnem ;-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    20.2.2008 16:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    Uznavam ze nejlepsi reseni je proste napsat zero-copy. Vsichni vime co to znamena a nebudem se hadat ...
    Nejlepší řešení není prostě napsat zero-copy, protože by se někdo ozval, že by se anglické termíny měly překládat... už se to několikrát stalo, proto je tam obojí.
    Quando omni flunkus moritati
    20.2.2008 08:56 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    Silně pochybuju, že "play games" znamená v tomhle kontextu "hrát si". Spíš je to něco jako "fixlovat". Pikantní je příkrý kontrast mezi idiomy "play games" (tu) a "play the game" (tu) - nepřekvapuje mě, že to lidi mate. :-) "Fool oneself" je spíš "bláhově si namlouvat".
    20.2.2008 12:05 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    20.2.2008 21:51 rellix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6/2008
    [    0.982046]               \|/ ____ \|/
    [    0.982054]               "@'/ .. \`@"
    [    0.982058]               /_| \__/ |_\
    [    0.982063]                  \__U_/
    
    
    
    tieto jderne noviny mi pripadaju ako keby som nahodne zobral daky text a prelozil iba polovicu, a potom polovicu dal sem ,nema to ani hlavu ani petu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.