Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.
Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU
… více »GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.
Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.
Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.
Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].
V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.
Do budoucna se určitě můžeme těšit nejen na hry v Linuxu, ale i na jejich tvorbu v tomto operačním systému, neboť již teď existuje experimentální sestavení Unity editoru pro Linux.A?? To je sice hezke, ale jsem presvedcen o tom, ze nezalezi ani tak na tom, kolik (a jak dobrych) hernich vyvojovych prostredi a frameworku pro Linux bude, ale jak moc se bude sirit podpora tohoto OS mezi vyvojarskymi tymy. Pamatuji, ze treba u SDL Win vyvojari vyvijeli hry prevazne pro os Windows, kdezto vyvojari na jinych platfomach (vetsinou) podporovaly i konkurencn OS. Takze, byl tu multiplatformni framework - srovnatelny s DX, ale her pro Linux pod nim vznikalo podstatne mene, jak na majoritni OS. A schvalne pisu 'vyvojarske tymy'. Zvlastnich zkusennosti vim, ze vyvoj hry je docela narocny jak casove tak i co se tyce rozsahu schopnosti a znalosti prace s programy. A nejen to. A nastroje pro tvorbu her existuji uz pomerne dlouho, a amaterske (ci "domaci") tvorby zas tak moc nebylo - nebo neni tolik videt. Moc neverim, tomu ze vydanim dalsiho takoveho programu se v tomto ohledu neco zmeni. Game editoru je na Linuxove platforme uz nekolik, ale me osobne se nezda, ze by pribivalo umerne tomu her...
Tiskni Sdílej: