Portál AbcLinuxu, 23. května 2024 10:57

Chromium – rychlost k neuvěření

26. 10. 2009 | Max Devaine
Články - Chromium – rychlost k neuvěření  

Chromium se stává plně použitelným webovým prohlížečem s podporou rozšíření a pluginů a obsahuje mnoho originálních i aktuálních nápadů. Pojďme se tedy podívat, co nám nabízí.

Obsah

Chromium – plně použitelný webový prohlížeč

link

Chromium je open source webový prohlížeč, který z velké části vyvíjí Google. Jeho hlavním motorem je vykreslovací jádro WebKit a interpret JavaScriptu V8. Google má taktéž svůj oficiální build, který pojmenoval Chrome. V Chrome by mělo být navíc oproti Chromiu kontrola aktualizací, uživatelských aktivit a upravené licenční podmínky. Chromium je velmi pěkně popsáno ve zdejším článku: Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux. Nemá tedy cenu jej z této strany dále rozebírat a pojďme si shrnout dění okolo Chromia od jeho počátečního oznámení.

Jak je vidět, vývoj Chromia je velmi živý a co není dnes, může být zítra.

První spuštění

link

Při prvním spuštění se vás Chromium zeptá na import nastavení z jiných prohlížečů (lze si vybrat). Import proběhne na jedničku a člověk se může těšit ze stejně upravených záložek, jako měl v jiném prohlížeči.

chromium import

Grafické rozhraní

link

Grafické rozhraní je napsáno v GTK+ (jednoduše proto, že s ním mají vývojáři větší zkušenosti). Rozhraní je velmi minimalistické a snaží se zakrývat všechny možné nabídky a poskytnout webovým stránkách co největší prostor. Vzhledem je ovšem originální. Má vlastního správce oken, ale lze se přepnout na nativního. Taktéž lze veškeré ohraničení okna zakrýt a ještě více tak využít plochu monitoru (ale zřejmě se jedná o bug). Veškeré akce jsou doprovázeny pěknými efekty, které vás ovšem při práci nijak neruší. Vše je plynulé, nic se netrhá a rychlost rozhraní je k neuvěření.

Motivy vzhledu

link

Vzhled se dá nastavit různě. Můžete použít nativní vzhled našeho prostředí, nativní modrý vzhled Chromia nebo si můžete měnit jeho motiv. Nové motivy se po stažení automaticky nainstalují (odkaz na nové motivy je jakoby odchlíplý pravý dolní růžek na nové kartě). Výchozí modrý vzhled se pak dá vrátit přes nastavení a položku „Use Classic theme“. Dále si nezávisle na těchto třech vzhledech můžeme přepínat mezi nativním správcem oken prostředí, nebo tím, který má Chromium.

chromium chromium

Ovládací prvky

link

Vše funguje parádně, včetně klávesových zkratek:

zpětBackspace, Alt+Left
dopředuAlt+Right
znovu načístCtrl+R, F5
domůAlt+Home
zrušit načítáníEscape

Hlavní ikonky na pohyb po stránkách jsou klasicky vlevo nahoře. Ovšem výjimkou je položka „zrušit načítání“, která je velmi nevhodně umístěna na konci adresního řádku a zobrazuje se jen v případě načítání stránky.

Adresní řádek

link

Velmi promyšlená věc. Vyhledávací pole, jak jej známe třeba z Firefoxu, je součástí adresního řádku. Pokud tedy do adresního řádku nenaťukáme adresu, tak se daný výraz začne automaticky vyhledávat v námi nastaveném vyhledávači (je hned na první kartě v nastavení prohlížeče). Správce vyhledávačů je taktéž velmi šikovná věc, pomocí které lze přidávat či upravovat vyhledávače.

Nastavení

link

Nastavení prohlížeče je schováno do jedné malé ikonky klíče vpravo nahoře. Zatím obsahuje tři velmi jednoduché karty, kde lze ovšem nastavit všechno možné (vzhled, chování, síť, zabezpečení, fonty a mnoho dalšího). Vše je velmi přehledné a člověk má pocit, že tam nic není a přitom dokáže nastavit vše potřebné.

chromium moznosti

Karty

link

Karty mají několik pěkných funkcí:

Samostatný proces

Běží jako samostatný proces, což je asi jedna z nejdůležitějších funkcí poslední doby. Pokud se zblázní nějaká stránka, ať kvůli špatnému pluginu, nebo něčemu jinému, tak stačí zabít jen onu kartu a celý prohlížeč běží v klidu dál.

Úvodní stránka

Každá nová karta standardně obsahuje seznam nejnavštěvovanějších a nedávno zavřených stránek s jejich náhledy. Tyto dvě položky lze samozřejmě skrýt. Nejnavštěvovanější stránky lze spravovat, připínat, mazat, přepínat jen na seznam bez náhledů atd. Přes nedávno zavřené stránky se lze dostat do jejich historie, kde v nich můžeme velmi rychle a přehledně vyhledávat. Znáte to, před měsícem jste byli na té super stránce, ale jak se sakryš jmenovala. Přes tuto historii není problém cokoliv najít (za předpokladu, že si jí nemažete). Vpravo dole na úvodní stránce je ještě odchlípnutý růžek, který vede na stránku s tématy.

Přesouvání karet

Klasický základ je přesouvání karet (stačí uchopit myší a přesunout na jinou pozici). Přesouvání je doplněnou velmi decentní animací.

Zavření karet

Zavření karet je možné provést třemi nejběžnějšími způsoby. Klávesovou kombinací CTRL+W, křížkem na kartě nebo kliknutím prostředním tlačítkem myši na kartu.

Pin Tab

V neposlední řadě nastupuje „připíchnutí karty“. Funguje tak, že si přes pravé tl. myši nastavíme „Pin Tab“ na kartě. Karta se rázem zmenší a je vidět jen ikonka stránky bez textu. Když jakoukoliv kartu přesuneme před tuto, tak bude také „připíchnuta“.

Vyjmutí karty do nového okna

Kartu je možné i jednoduchým uchopením myši vyjmout z okna prohlížeče. Když pustíme tlačítko myši, tak se karta promění do nového okna. Toto lze udělat i opačně. Omylem si třeba otevřete něco v novém okně, tak stačí kartu v novém okně přesunout do karet ve stávajícím okně. Karta se přesune a nové okno zavře.

Rozdvojit

Zajímavá položka je třeba rozdvojit, což vlastně jen zduplikuje kartu.

Záložky

link
Nic moc

Záložky mají drobné problémy. Tam je ještě co dopilovat. Při přetahování odkazu do záložek bych čekal označení složky, nad kterou jsem, nebo rozbalení oné složky, abych si mohl odkaz dát třeba do podsložky. Takto to zatím nefunguje. Dalším problémem je uspořádání složek v záložkách. Přemisťovat je lze, ale velmi omezeně. Již existuje správce záložek, ale ještě je tam toho dost, co doplnit. Nicméně vyhledávání v záložkách funguje velmi rychle. V záložkách jde udělat vše, ale uživatelská přívětivost a dané kroky jsou velmi těžkopádné. Záložky lze skrýt/zobrazit tak, že buď ťukneme do úzkého zašedlého oddělovacího pruhu pod adresním řádkem a zaškrtneme příslušnou položku, nebo ve vysouvací nabídce s nastavením. Případně klávesovou zkratkou „CTRL+B“. I v případě, že záložky skryjeme, tak budou vždy pěkně vidět v nové prázdné kartě jako plovoucí nabídka (velmi dobrá věc).

Skriptovací akce

Do záložek lze umístit i skriptovací úkony. Příkladem budiž třeba jednoduchý překlad stránky do jiného jazyka. Stačí si do záložky umístit odkaz s názvem třeba „Přelož“ a jako samotný odkaz dáme

javascript:location='http://translate.google.com/translate?u=' + encodeURIComponent(location);

Klasicky procházíme stránky a pokud budeme chtít nějakou přeložit, tak jen ťukneme na odkaz v záložce a stránka se nám přeloží. Více podobných příkladů můžeme najít třeba zde: Empower Google Chrome with Firefox addon

chromium sprava zalozek

Správce úloh

link

Chromium má vlastního správce úloh (Shift+Escape). Spravuje karty a rozšíření. Lze vidět, kolik daná karta či rozšíření papká paměti, jak moc vytěžuje procesor, jak moc využívá síťové pásmo, a hlavně jdou jednotlivé procesy zabíjet (pokud třeba nějaké rozšíření či karta začne zlobit apod.).

chromium taskmgr

Správce stahování

link

Stahování v současných buildech je již korektní. Správce stahování je podobný jako v Opeře (je ve formě záložky). Při započetí stahování se objeví spodní lišta, kde lze vidět průběh stahování, popř. dotaz, co dělat se souborem (uložit/otevřít). K tomu bych měl výtku. Po úspěšném stažení souboru zůstane tato spodní lišta vysunutá. Lze jí jen ručně zavřít. Očekával bych buď automatické schování lišty po úspěšném stažení, nebo nějakou formu minimalizace. Správce jako takový má pak již klasické vlastnosti jako pozastavení, zrušení, navázaní stahování, odebrání ze seznamu a velmi rychlé vyhledávání v seznamu stažených souborů.

Incognito režim

link

Někteří tento režim znají pod názvem „pornomód“. Jedná se vlastně o režim prohlížeče, při kterém se neukládají žádné dočasné soubory ani jiné informace (cookies, formuláře, hesla, historie v adresním řádku, cache apod.), tudíž nikdo na vašem počítači nezjistí, kdy a jaké jste prohlíželi stránky. Incognito mode lze spustit buď přes nabídku nastavení, nebo klávesovou zkratkou „CTRL+Shift+N“. Případně přímo z příkazové řádky jako parametr Chromia:

chromium-browser --incognito

chromium incognito rezim

Zabezpečení

link
Obecně

Chromium podporuje všechny možné druhy šifrování, umožňuje ochranu před phishingem a malwarem a kontroluje, zda certifikát serveru není zamítnutý. Všechny tyto možnosti lze libovolně zapínat, či vypínat.

Certifikáty

Chromium využívá sdílenou databázi certifikátů NSS. Velmi pěkně popsáno na stránkách projektu Chromium: LinuxCertManagement.

chromium certifikat

Vývojový nástroj pro tvorbu webů

link

Chromium obsahuje i vývojářský nástroj pro diagnostiku webů (CTRL+Shift+J). A umí toho docela hodně:

Elementy

Procházet zdrojovým kódem s živým označováním příslušných elementů na načtené stránce, velmi podrobné informace o daných elementech. Stačí označit část stránky, dát pravé tl. myši a „Inspect element“, hned se spustí vývojový nástroj a skočí na vámi označené místo kódu.

Resource tracking

Jde o velmi zajímavou funkci, která sleduje načítání dané stránky a elementů. Lze nahlédnout do hlavičky, podívat se na statistiky načítání (jaká část stránky se načítá jak dlouho, jaká část má jakou velikost). Díky této funkci se dají zjistit slabá místa rychlosti dané webové aplikace.

Skripty

Zobrazení skriptů na dané stránce.

Profily a úložiště

Tady přesně nevím, oč jde a k čemu to má být (zřejmě příprava na implementaci HTML5). Všechny nabídky jsou zašedlé. Dívám se do novější verze Chromia a tam už úložiště ani není. Tak uvidíme, co se bude dít v budoucích verzích.

Integrace do stránky

Úplně vlevo dole obsahuje developer ikonku, která ho umožní integrovat do spodní části stránky, ke které se vztahuje.

chromium developer

Rozšíření, pluginy a uživatelské skripty

link

Rozhraní pro správu rozšíření se již rýsuje a je dostupné na vnitřní adrese prohlížeče chrome://extensions. Automatická instalace rozšíření se provádí pomocí souborů *.crx. Stačí ťuknout na odkaz, potvrdit instalaci a vše je hotovo. Kromě toho existuje ještě funkce uživatelské skripty. Do adresáře ~/.config/chromium/Default/User\ Scripts/ stačí zkopírovat uživatelský skript ve formátu *.user.js a znovu načíst stránku. Skript se poté automaticky načte. Výhoda tohoto řešení je v jednoduchosti. Nevýhodou pak nemožnost automatického kontrolování/instalace nových verzí, jako je tomu u správce rozšíření.

Blokování reklam

Buď lze trochu složitěji blokovat reklamu přes vlastní proxy server (Privoxy, vizte seriál Privoxy), za použití pluginu AdBlock nebo lze využít projekt AdSweep.

AdSweep není plný různých vymožeností, nedá se moc vhodně nastavovat, ale reklamu blokuje, resp. schovává. AdSweep není totiž nic jiného než skriptík na schovávání reklamy ze stránek podle různých kritérií. Instalace je velmi jednoduchá (využívá právě možnosti uživatelských skriptů, nebo lze instalovat i jako rozšíření). Jelikož je instalace rozšíření velmi jednoduchá, tak si ukážeme instalaci jako „uživatelský skript“. Stáhneme si do příslušného adresáře jeden soubor a následně spustíme Chromium s dalšími parametry (pokud již takto Chromium spouštíte, tak by mělo stačit jen znovu načíst stránku):

cd ~/.config/chromium/Default/User\ Scripts/
wget -c http://arienh4.net/AdSweep.user.js
chromium-browser --enable-greasemonkey --enable-user-scripts --enable-extensions --enable-plugins

Po provedení této instalace by na stránkách projektu AdSweep měla zmizet nahoře reklama a vpravo nahoře by se měla zobrazit informace o aktivním „AdSweep“ a jeho verzi. AdSweep bohužel nenaplnil má očekávání. Něco blokuje, hodně neblokuje, občas se stane, že jednou blokuje, podruhé ne (spíš asi nějaká chybka v Chromiu, pokud se skript neprovede, nebo se pere více skriptů mezi sebou) a jako bonus mi skrývá celý obsah podstránek serveru www.abcprace.cz.

Flash plugin

Flash funguje parádně. Instalaci flashe provádějte standardně systémově a když v Chromiu nepůjde, tak jen udělejte symlink současného adresáře s pluginy do adresáře Chromia, v Archu třeba nějak takto:

ln -s /usr/lib/mozilla/plugins/ /usr/lib/chromium-browser/plugins
Blokace flash prvků

Jen co jsme flash rozchodili, tak ho musíme blokovat. K tomuto účelu se nám bude velmi dobře hodit FlashBlock. Je potřeba ho nainstalovat jako uživatelský skript. Takže:

cd ~/.config/chromium/Default/User\ Scripts/
wget -c http://userscripts.org/scripts/source/46673.user.js
chromium-browser --enable-greasemonkey --enable-user-scripts --enable-extensions --enable-plugins

Nyní by se mělo hodně flashových reklam na stránkách proměnit v ikonku play, na kterou když klikneme, tak si danou flashovou animaci můžeme prohlédnout.

Plugin Adobe Reader

Zatím nefunguje a načte se čistě prázdná stránka.

Implementace HTML5

link

Nejznámějšími tagy HTML5 je asi <audio><video> tag. S nimi si chromium tak nějak poradí, můžete vyzkoušet třeba zde: Transformers Movie Trailer, více: www.double.co.nz. YouTube HTML5 Demo si však nepřehrajete, protože Element „video“ z HTML 5 v praxi.

Počeštění a kontrola pravopisu

link

Chromium je z velké části počeštěno. Také obsahuje kontrolu pravopisu, kterou lze v nastavení upravovat či přímo vypnout. Osobně jsem se u této funkce nesetkal se sebemenším problémem. Pravdou ovšem je, že používám pouze český jazyk.

Jak nainstalovat

link
GNU Debian/Ubuntu Linux

Tyto distribuce mají již předpřipravené balíčky, lze použít třeba tento návod:
Chromium | Instalace pod Ubuntu 9.04 včetně flashe a rozšíření.

Arch linux

Osobně dávám přednost kompilaci. Upravené snapshoty od Ubuntu nejsou v Archu příliš stabilní. Používám tento PKGBUILD: chromium-browser-svn -17 K instalaci a kompilaci je zapotřebí ještě hafo dalších balíků z auru (instalace dle pořadí): shedskin, setconf, python-pymox, depot_tools-svn, gclient-svn.

Tyto dodatečné balíčky jsou velmi malé, ale připravte se na to, že adresář se zkompilovaným Chromiem bude mít 2,8 GiB, včetně vytvořeného 19MiB instalačního balíčku.

Gentoo

Gentoo má Chromium již ve svých repozitářích. Stačí se tedy pustit do kompilace/instalace:

emerge -av www-client/chromium

Tipy a triky

link
Interní odkazy prohlížeče

about:
about:memory
about:plugins
chrome://downloads
chrome://history
chrome://extensions
Aliasy

Vytvořte si aliasy, abyste nemuseli pokaždé spouštět Chromium šíleným způsobem:

echo "alias schromium='chromium-browser --incognito'" >> ~/.bashrc
echo "alias bchromium='chromium-browser --enable-greasemonkey --enable-user-scripts --enable-extensions --enable-plugins'" >> ~/.bashrc

Závěr

link

Člověk si řekne, že potřebuje jen prohlížet stránky. Jak je vidět, tak i velmi minimalistický prohlížeč je ve finále docela složitý, vyžadujeme od něj nemálo vlastností a funkcí. Chromium je již ve velmi vyspělé fázi. Lze plně používat a těšit se z jeho rychlosti a jednoduchosti. Úniků paměti, extrémního vytížení CPU apod. se zatím nedočkáte, vše mi doposud běželo velmi stabilně, včetně flashe. A aby toho nebylo málo, natočil jsem i jedno malé video procházející většinu kroků z naší recenze.

Související články

Chromium: Prohlížeč Google Chrome už i pro Linux
WebKit: Vzestup open-source webového rychlíka
Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
T-Mobile G1 s Google Android
Firefox 3.5 – co nabídne nového?
Firefox
Rozšiřte si Firefox!
Rozhovor s Pavlem Cvrčkem z týmu CZilla
Czilla: živý rozhovor
Liber Mozillae aneb tajemná Kniha Mozilly
Kde známé projekty ke svým jménům přišly...
Seriál: Rozšírte si Firefox a Thunderbird - sami!

Odkazy a zdroje

Chromium

Další články z této rubriky

Týden na ITBiz: Svět IT a burzy, umělá inteligence, Nvidia a outsourcing
Linuxové foto novinky: pozvolná evoluce
PCLinuxOS 2017.2 MATE - tak trochu zvláštní linuxová distribuce
Krátký pohled na Fedoru 25, Wayland a GNOME 3.22
Naprosto ničím nezajímavé Lubuntu 16.10

Diskuse k tomuto článku

26.10.2009 00:41 Solitary
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chromium neni spatne, ba naopak... co mi vsak moc chybi jsou vsechny ty pluginy, na ktere si clovek u FF tak moc rychle a pohodlne zvykne - ono neni divu, kdyz clovek si ty pluginy instaluje prave proto, aby to mel vsechno podle sveho vkusu. To je pak tezke pouzivat jine reseni.
krab1k avatar 26.10.2009 00:51 krab1k | skóre: 11 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Přesně tak. Já osobně bych ocenil funkční Adblock, mouse gestures a nějaké možnosti nastavení práce s taby (procházení podle posledního použití). Na druhou stranu - i se všemi reklamami je pořád rychlejší než FF. Rychlost UI ani nezmiňuji, skoro jako bych vyměnil počítač. Takže jen tak dál. ;-)
tomboytom-deviant avatar 26.10.2009 01:15 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Skuste v Chromiu Adsweep,s na ty myší gesta stačí taky trošku pogooglit. ;)
26.10.2009 01:34 Solitary
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
AdSweep spis neblokuje nez blokuje... dokud si clovek nemuze presne urcit jake objekty se maji blokovat, pro jake domeny tak je to k nicemu.

S tou rychlosti to je fakt, ale myslim, ze se to da prezit... FF neni vylozene pomale. Je rychle na tolik, aby se s nim dalo bezproblemove pracovat... takze asi tak.
krab1k avatar 26.10.2009 07:44 krab1k | skóre: 11 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Bezproblémově. Ale pohodlně? Uvedu příklad. Pokud třeba dám reload na FaceBooku, tak nemůžu ani změnit tab, protože se FF "kousne", do dokud se ta stránka nenačte. Mně opravdu nejde o to, jestli na Quad Core procesoru v nějakém benchmarku je ten či onen prohlížeč o 50 ms rychlejší. Já osobně mám Athlon XP 2000+ a tam už jsou ty rozdíly opravdu vidět.
26.10.2009 09:27 Solitary
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Tak nechod na Facebook a kup si lepsi komp :D jen zertuju... ja sam pouzivam uz 2 a neco roky stary prumerny notebook, ale s rychlosti FF problem nemam, resp. sem tam obcas opravdu zamrzne kvuli nejake veci, ale nic neni dokonale, proto stale vychazeji novejsi verze :) ... osobne radsi prekousnu tuhle osemetnost nez jine(ne tolik uzpusobitelne) ovladani.

Je hloupost se tu dohadovat, jaky browser je lepsi, jestli je rychlost primarni a ovladatelnost az sekundarni, vyber mame dost velky na to, abychom si kazdy vybrali dle svych preferenci... me si FF dostal diky svym bezkonkurencnim pluginum.
26.10.2009 09:51 Každému vyhovuje něco jiného
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Mno já si kvůli Firefoxu lepší komp koupil. Ale je fakt, že jsem přešel z 464 MHz Celeronu Mendocino na 2,8 GHz Core2 Quadro a zjistil, že jsem si moc nepolepšil. Největším zabijákem Firefoxu je diskové IO na pozadí. Stačí větší provoz disku a FF se začne sekat. Asi testnu Zen sources, je v nich integrovaný Kolivasův BFS a uvidím.
Heron avatar 26.10.2009 14:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Neměj strach, ani na Quad Core FF není o moc rychlejší. Jeden náročnější skript na jedné stránce ti spojehlivě blokne celé jeho GUI.
Luboš Doležel (Doli) avatar 26.10.2009 22:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Netřeba skriptů. Ve FF jsem si je zkušebně zakázal, a přesto se stává, že začne využívat 100% CPU a nepřestane, dokud nezavřu všechny taby.
Grunt avatar 26.10.2009 22:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
gdb nebo gprof.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Luboš Doležel (Doli) avatar 26.10.2009 22:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Nemám zájem řešit. Na FF se dívám spíš jako na experiment. Tenhle "browser" mnohdy rozháže i s2ram nebo s2disk.
26.10.2009 15:49 zde
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Myslim, ze staci trochu si pohrat s about:config
browser.cache.disk.capacity 0
browser.cache.disk.enable false
toolkit.storage.synchronous  0
Eventualne si trochu zagooglit ohledne techto options. Jinak CPU zabijak jsou animovane gif-y - eventualne flashe - takze pokud mate >50 tabu - tak je rozumne si nastavit
image.animation_mode  once
a pouzivat noscript a flashblock plugin - pro rychlost startu pak vacuum sql databazi (Vacuum Places plugin)

26.10.2009 00:42 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chapu to dobre, ze Chromium je puvodni zaklad Chrome a nema v sobe Google spehy a smejdy?
26.10.2009 01:07 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Myslim, ze je to presne tak...
26.10.2009 09:45 cody
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
No nevim, pokud kouknu do chrome-win32.zip v jakemkoliv buildu z http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/chromium-rel-xp/, gears.dll tam je.
26.10.2009 10:11 Palo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Myslim ze gears nemaju zo spehovanim nic spolocne. Spehovaci kod je priamo vnutri prehliadaca.
26.10.2009 01:17 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dokud nebude Chromium respektovat systémová nastavení fontů, bude u mne mít jeho použitelnost velké významné mínus.
26.10.2009 06:19 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Přeloženo do srozumitelného jazyka - prostě je k ničemu.
26.10.2009 10:45 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Přeloženo špatně. Prostě jen nezapadá mezi ostatní aplikace.
26.10.2009 11:09 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
A to co nezapadá mezi ostatní aplikace někdo třeba ani nepoužívá. Takže IMHO přeloženo správně.
26.10.2009 07:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Co tím myslíš? Chromium u mě s fonty nemá žádný problém. Font rozhraní odpovídá fontu ostatní GTK aplikací, fonty pro vykreslování HTML jsou libovolné.
26.10.2009 10:47 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Ano, rozhraní je v pořádku, HTML rendering nikoliv. Vypadá dost děsivě, navíc se to nedá změnit. Používá vlastní algoritmus a nastavení, zcela ignoruje systémová nastavení, stejně jako lokální '.fonts.conf'.
26.10.2009 11:00 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Schválně jsem to teď zkusil a zdá se, že máš pravdu.
26.10.2009 11:42 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Nemá. Problém je někde u vás. Já se zobrazením písem ani libovolným nastavením nemám žádné problémy.
26.10.2009 12:44 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Chceš tvrdit, že Chromium například respektuje, zda je zapnutý či vypnutý autohinter? Nějak jsem si nestačil všimnout. Nedávno jsem četl i prohlášení jednoho z vývojářů, že se na odstranění tohoto problému zatím nepracuje. Jinak nejsem sám, kdo má s fonty problém.
26.10.2009 13:56 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Světe, div se, u mě vypadají fonty v Chromiu stejně dobře jako v Konqueroru a Firefoxu. Mám poslat screenshot?
26.10.2009 14:17 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Nejspíš proto, že používají v tuhle chvíli stejnou metodu vyhlazování. Zkus si vypnout autohinter a nastav si fonty stejně, jako je tomu na obrázku vpravo na této stránce. Pokud mi i poté budeš tvrdit, že je vše O. K., tak uznám, že máš pravdu. (A upozorňuji, že nejde o prosté vypnutí vyhlazování.)
26.10.2009 15:06 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
No, vzhledem k tomu, že už jsi sám v rámci této diskuse říkal, že Chromium ignoruje nastavení písem na desktopu, tak nevím, k čemu takové cvičení je. Ale budiž: Když si nastavím nevyhlazované fonty (a ano, se správným zobrazením, nikoliv pouze vypnutím AA), tak GTK prvky Chromia převezmou nevyhlazované fonty a písma použitá pro renderování HTML vypadají stále stejně dobře jako dříve).
26.10.2009 16:20 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
A oční lékaři budou mít brzy dalšího pacienta...
26.10.2009 17:36 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Nesuď, když víš o situaci kulový.
26.10.2009 17:20 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Oprava: stejně hrozně jako dříve. Navíc úplně jinak než zbytek desktopu. To cvičení mělo jen demonstrovat, že mám pravdu, když tvrdím, že Chromium nerespektuje (podobně jako OpenOffice.org) některá systémová nastavení. Ne všichni mají LCD a rozhodně ne všem se líbí defaultní způsob vyhlazování písem, viz onen odkaz uvedený výše.
26.10.2009 17:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Oprava: stejně hrozně jako dříve.
Skutečně? A soudíš podle čeho? Viděl jsi, jak to u mě vypadá? Rozhodně ne tak, jako na těch screenshotech v diskusích, kde si lidé stěžují na špatné fonty v Chromiu.
Navíc úplně jinak než zbytek desktopu.
Omyl, pane sebejistý. Chromium vykresluje přesně tak, jak to mám nastaveno i jinde. A věřím, že tobě by se to možná nelíbilo, ale opakuji, že to vůbec nevypadá tak, jako ukazují lidé, kterým fonty v Chromiu blbnou.
podobně jako OpenOffice.org
Ty máš nějaký komplex? OOo na mém systému přesně dodržuje systémové nastavení všech vlastností písem.
Ne všichni mají LCD a rozhodně ne všem se líbí defaultní způsob vyhlazování písem, viz onen odkaz uvedený výše.
Mám LCD, ale rozhodně nemám nastaveno vyhlazování jako na tom odkazovaném screenshotu.
26.10.2009 18:07 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Dnes jsou nějaké obzvláště silné erupce na slunci?

Myslím, že jsem dostatečně jasně napsal (a je to uvedeno i na odkazovaném webu), že každému vyhovuje něco jiného. Mně například vyhlazování ala Windows XP při nastavení Standardní metoda vyhlazování rastrových písem viz zde.

Chromium však vytrvale zobrazuje stránky takto. Pokud ti to přijde hezké, či dokonce stejné, máš na svůj názor samozřejmě názor. A dokonce ho nebudu ani hodnotit…

OO.org má - samozřejmě - vlastní nastavení fontů, viz zde. Ačkoli je tam totiž nastavení Použít písmo systému, vyhlazování OO.org používají stejně své vlastní.

P. S. Možná bych si dal dnes na tvém místě trochu oraz. Sprchu, klid a možná trochu čerstvého vzduchu.
26.10.2009 18:15 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
OT: Obrázky jdou vkládat přímo ke komentáři.
Chromium však vytrvale zobrazuje stránky takto.
Ale u mě ne, je tomu tak těžké uvěřit?
OO.org má - samozřejmě - vlastní nastavení fontů, viz zde.
Kupodivu u mě bezezbytku přebírá nastavení určené ve .fonts.conf.
P. S. Možná bych si dal dnes na tvém místě trochu oraz. Sprchu, klid a možná trochu čerstvého vzduchu.
Asi jo... nemusel bych pak číst arogantní výkřiky typu "Oprava: stejně hrozně jako dříve. Navíc úplně jinak než zbytek desktopu.", které pouštíš, aniž bys měl tušení, jak to na mém desktopu vypadá.
26.10.2009 18:21 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Sorry, ale proti výkřikům: „Omyl, pane sebejistý,“ a „Ty máš nějaký komplex?“ je moje vyjádření fakt slabý čajíček. Navíc ta poznámka nebyla absolutně mířena proti tobě, jen jsem konstatoval, jak to vypadá u na mém dekstopu. Navíc jsem několikrát opakoval, že jde o věc osobních preferencí. Nikde jsem se do tebe nenavezl ani se o tebe nijak neotíral. Ale kdo se cítí, ten se vtípí, že.
26.10.2009 18:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
proti výkřikům: „Omyl, pane sebejistý,“ a „Ty máš nějaký komplex?“ je moje vyjádření fakt slabý čajíček
Možná sis i všiml, že ty mé přišly až v reakci na ty tvé...
26.10.2009 18:33 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Jenže ty sis do těch mých útok na vlastní osobu pouze přimyslel. O žádné napadení nebo zpochybňování toho, cos tvrdil o svém desktopu, mi skutečně nešlo. No nic, končím tuhle nepříliš plodnou diskusi.
26.10.2009 19:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Jenže ty sis do těch mých útok na vlastní osobu pouze přimyslel.
Vzhledem k tomu, že tvoje "stejně hrozně jako dříve. Navíc úplně jinak než zbytek desktopu." bylo v přímé reakci na můj komentář, kde jsem popisoval, co se na mém desktopu stalo, když jsem provedl postup, který měl podle tebe docílit špatného zobrazení, tak jsem k tomu domýšlení nepotřeboval žádnou fantasii.
O žádné napadení nebo zpochybňování toho, cos tvrdil o svém desktopu, mi skutečně nešlo.
V tom případě beru zpět komentáře, které jsem psal v domnění, že tomu tak bylo.
26.10.2009 19:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Mám LCD, ale rozhodně nemám nastaveno vyhlazování jako na tom odkazovaném screenshotu.
Mimo téma: porovnávat subpixelové vyhlazování na screenshotech nemá smysl. To vyhlazení je vyladěné pro konkrétní typ monitoru a často i pro subjektivně lepší dojem pozorovatele, takže porovnávat to na jiném monitoru za jiných světelných podmínek je zbytečné.
26.10.2009 10:14 Palo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Fonty funguju bez problemov. Mozes si nastavis systemove, podla stranky alebo overridnut svoje. Co ti chyba?
26.10.2009 10:48 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Nejde o fonty samotné, ale o jejich vykreslování (viz poznámka výše).
26.10.2009 10:58 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
S tím vykreslováním má pravdu. Pro někoho nedívatelné, nepoužitelné.
26.10.2009 07:14 xstefi
Rozbalit Rozbalit vše Chromium – autonomní komunikace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podivné chování. Je to asi půl roku, co jsem zkoušel Chromium a překvapilo mě, že aniž bych cokoliv otevíral (prostě spuštěný browser), browser čile komunikoval s google servery (podle netstatu). Nejdříve jsem si myslel, že to dělá jiná aplikace, ale po vypnutí všech mimo Chromium, jsem ji usvědčil. Možná je to paranoia, ale nemám rád, když se aplikace chová autonomně (na to tu máme jiné systémy) :) Jen pro doplnění, bylo to na Ubuntu 64bit.
26.10.2009 11:11 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – autonomní komunikace
Další hřebík do rakve.
xvasek avatar 26.10.2009 12:21 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – autonomní komunikace
Všechny tyto "špehovače" by měly jít vypnout normálně v nastavení. Každopádně je spíš chybou distribuce, že má implicitně zapnuté "zasílat statistiky využití", pod Windows se na to instalátor zeptá.
2.11.2009 20:26 jnml
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – autonomní komunikace
Že je někdo paranoidní ještě neznamená, že po něm nejdou...

Chromium žádné statistiky využití společnosti Google samozřejmě nezasílá, jak se může každý snadno přesvědčit přímo ve zdrojovém kódu.

Přesto skutečně se servery Googlu komunikuje. A proč? Opět si můžete ve zdrojácích ověřit, že od Googlu si Chromium stahuje a aktualizuje seznam podvodných a nebezpečných webových stránek. A kdo neumí číst zdrojáky, ten si to přečte v dokumentech k Chromium. Třetí možnost je nic z toho neudělat a vykřikovat po diskuzích o špehování. Qui bono? :-)
26.10.2009 07:18 host
Rozbalit Rozbalit vše Prehravanie Window Media a pod.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam nainstalovany mplayerplug-in, ale Chromium (ani Chrome) nedokaze prehrat napriklad Window Media format (http://www.ta3.com/sk/live), Firefox bez problemov. Funguje to niekomu?
26.10.2009 12:30 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prehravanie Window Media a pod.
To je asi jediny problem, ktery s Chromem mam. Docela mi prijde, ze funguje adsweep, adblock+, ale treba i Xmarks, pro synchronizaci zalozek a hesel. Ivysilani je ale problem. Mam gecko-mediaplayer a ten prehraje porad v okamziku, kdy pred nim neni reklama. Jinak musim jit do Firefoxu a pres MediaPlayerconnectivity to otevrit. Taky by mne to zajimalo, jestli to nejde nejak vyresit. P.
26.10.2009 16:41 error414 | skóre: 12 | blog: error414
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prehravanie Window Media a pod.
tohle dela addblockplus. zakaze reklamu a dal se nedostanes. staci upravit pravidla v tom doplnku
26.10.2009 17:27 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prehravanie Window Media a pod.
Myslis, ze dokaze zablokovat i "televizni" reklamu. Nemyslim banner. P.
Grunt avatar 26.10.2009 17:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prehravanie Window Media a pod.
Jak vypadá televizní reklama jinak než banner? Jako že by to nějak filtrovalo ze vzduchu ten signál?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
26.10.2009 19:21 error414 | skóre: 12 | blog: error414
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prehravanie Window Media a pod.
bez komentare
26.10.2009 20:54 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prehravanie Window Media a pod.
Ne, je napr. v PALu a je vlozena pred video. Objevuje se v okne prehravace. Nejsem odbornik, ale za banner jsem bral flesovej obdelnik s klikaci reklamou.
Ilfirin avatar 28.10.2009 15:21 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prehravanie Window Media a pod.
To ale nehraje roli. Adblock zkrátka vyhazuje všechny data, pocházející se zablokovaných adres (či jinak odpovídající pravidlům), ať už se jedná o cokoliv.
29.10.2009 11:13 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prehravanie Window Media a pod.
Aha, tak to je super. Ted akorat musim zjistit, jak se to v tom Chromim Adblock+ upravuje :0)
26.10.2009 08:10 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud tedy do adresního řádku nenaťukáme adresu, tak se daný výraz začne automaticky vyhledávat v námi nastaveném vyhledávači
Tuhle "novinku" mají snad všechny prohlížeče s výjimkou právě Firefoxu, který ve snaze být originální a jednoduše použitelný zavedl to zk***ený vyhledávací políčko
Quando omni flunkus moritati
hajma avatar 26.10.2009 08:24 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
tohle ma i firefox. A na vyhledavaci policko mi nesahej, jeste, ze tam je.
21 promarněných znaků
Marián Kyral avatar 26.10.2009 20:20 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
V blahých dobách Mozilly suite byl jen adresní řádek, který fungoval i na vyhledávání. Pak se vrhli na FF, kde už to bylo odděleno. No a teď to vypadá, že se opět vrátíme k jednomu univerzálnímu políčku: Firefox 4.0: Asi nejvýraznější změnou by mělo být sloučení adresního řádku s polem pro vyhledávání.

Asi jsem tě nepotěšil.
Max avatar 26.10.2009 08:33 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Opera(10) i Firefox(3.5) mají vyhledávací okno. Pokud zadám cokoliv do adresního řádku, tak "stránka nenalezena". Konqueror (KDE3.5) to samé. Možná tedy přes nějaké nastavení v menu, či plugin, ale nejsem si toho moc vědom. Budu tedy velmi rád, když mne navedeš.
díky
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
26.10.2009 08:41 Každému vyhovuje něco jiného
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Firefox ihned přejde na první Googlem nalezený web, Arora a Midori vyplivnou výsledky vyhledávání na Google.
26.10.2009 08:47 Každému vyhovuje něco jiného
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
hmm tak Firefox nahodí buď první nalezený web (česká slova,po pár pokusech většinou wikipedia, jednou necyklopedie) s hledaným výrazem nebo výsledek vyhledávání na Google (cizí slova nebo nesrozumitelné výrazy).
26.10.2009 08:57 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Opera(10) i Firefox(3.5) mají vyhledávací okno. Pokud zadám cokoliv do adresního řádku, tak "stránka nenalezena".

Opera 10 (i 9): pokud zadám do adresního řádku cokoliv, co se nedá doplnit na adresu (tj. obsahuje to mezery např.), tak se to hledá googlem (podle nastavení - tools-preferences- karta search). Jednoslovný výrazy se nechaj hledat tak, že se šipkou přesunu do položky v historii, která začíná "Search web for..." Nemám tušení, jestli se to nějak zapíná, mě to fungovalo ve výchozím nastavení.

Jestli něco podobného nějak umí Firefox 3.5, to nevim, ale verze 3 (a žádná nižší) to neuměla (nebo jsem to nevypátral v nastavení)
Quando omni flunkus moritati
26.10.2009 09:02 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Totéž v Konqueroru (3.x i 4.x) - výchozí vyhledávač se nastavuje v Nastavit Konqueror - Prohlížení webu - Webové zkratky.
26.10.2009 10:05 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Nebo stačí napsat "g hledaný výraz" a nemusím řešit, jestli hledám jedno slovo nebo víc, ani se šoupat někam v historii. Jsou i další písmena, např. pro hledání na wikipedii (w) nebo na yahoo (y), případně není problém dodefinovat si svoje vlastní.
Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
26.10.2009 10:25 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Konqueror: Nastavení → Webové zkratky → Výchozí vyhledávací služba.

Webové zkratky obecně jsou velice mocným nástrojem, který umožňuje rychle a pohodlně hledat nejen ve vyhledávačích, ale třeba ve wikipedii, ve slovníku, na mapě, atd. Jako první je tuším zavedla kdysi Opera. Osobně je považuji za ergonomičtější než vyhledávací políčko.
26.10.2009 10:53 Pev | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
V Konqueroru (3.5.x i 4.x) lze nastavit default vyhledávací službu, a pak to tak také funguje.

Jinak Konqueror si mě získal možností nastavení vyhledávacích zkratek, např. pp:packagename u mě hleda balíky na packages.debian.org. Asi to umějí i jiné prohlížeče (Opera?). Je to rychlejší, než měnit vyhledávací engine v tom okénku.
26.10.2009 08:38 Každému vyhovuje něco jiného, tak si vymysli jiný důvod k vulgaritám
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Heh mě vyhovuje extra vyhledávací políčko ve Firefoxu,Midori, Aroře a Opeře. Má jednu velkou výhodu, našeptává nejčastěji vyhledávané fráze na přednastaveném vyhledávači (funguje to ve Firefoxu,Aroře, v Midori nefunguje, v Opeře nevím,nepoužívám ji) a adresní řádek našeptává navštívené weby. Je to velice intuitivní, svižné a pohodlné. Chromium mi připadá nepohodlné. Opera mi taky kdysi nesedla a ani nové verze na tom nic nezměnily.
26.10.2009 09:03 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Má jednu velkou výhodu, našeptává nejčastěji vyhledávané fráze na přednastaveném vyhledávači
Ty nevíš, co hledáš, že potřebuješ našeptávadlo? Já to vím, takže bez téhle "velké výhody" se s dovolením taky obejdu.
Je to velice intuitivní, svižné a pohodlné
Stiskem jedné klávesové zkratky se dostanu do pole, kam můžu zadat adresu nebo hledaný výraz. To je svižné, pohodlné a relativně intuitivní. Na klávesovou zkratku pro vyhledávací políčko ve Firefoxu jsem nepřišel - je tam vůbec nějaká? - to políčko je sice intuitivní, ale rozhodně ne svižné ani pohodlné.
Quando omni flunkus moritati
26.10.2009 09:20 Každému vyhovuje něco jiného
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Vím co hledám, jen nemusím výraz zadávat celý a rovnou na něj kliknu myší nebo kurzorovými šipkami. Kvůli surfování po webu se přeci nebudu učit psát všemi deseti. A pamatovat si milion klávesových zkratek taky nemusím, kdejaký obskurní program si zavádí vlastní a pak kolidují nebo vyžadují 2 ruce. btw RTFM nebo strejda Google poradí (hned první odkaz). CTRL+K nebo CTRL+J, otázka 5 vteřin googlení najít seznam klávesových zkratek Firefoxu. JInak ti děkuji, právě jsem se naučil tyto kombinace a surfování s pocitem sucha a bezpečí bude opět skvělejší.
26.10.2009 16:27 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
+ 1
herne the hunter avatar 26.10.2009 09:36 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hm, lítá to slušně rychle, ale dokud to nebude mít náhradu vimperatoru, tak má u mě smůlu. jinak tohle mě fakt rozsekalo:

Zajímavá položka je třeba rozdvojit, což vlastně jen zduplikuje kartu.

i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
Saljack avatar 26.10.2009 09:59 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Já jsem někde na fóru viděl nějaký vi rozšíření zkus chromeplugins.org
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
Max avatar 26.10.2009 12:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
No, člověk si řekne, že to není nic zajímavého, ale občas dělám to, že chci mít načetlou jednu stránku 2x a copy-paste je složitější :)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
26.10.2009 15:46 IronNyck
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Já taky chci mít často načetlou jednu stránku dvakrát, ale proč tak složitě s copy-paste? Jednoduše zmáčknu CTRL a myší zatáhnu za tab - a hle, ta jedna stránka je tady dvakrát. Využíváno u Firefoxu 3.0.14 na Ubuntu 8.04, ale divil bych se, kdyby to u vyšších verzí nešlo. A třeba využívání IDOSu bych si bez toho už nedovedl představit :).
Max avatar 26.10.2009 15:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Bohužel, v chromiu zatím bez klávesové zkratky :-/. Ale možná jen neumím hledat :)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
herne the hunter avatar 27.10.2009 10:01 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
mě ale vůbec nešlo o tu funkci, ale o to, jak je to napsaný. větu začneš tvrzením, že to je zajímavá položka, který ale vzápětí popřeš obratem „což vlastně jen…“. tak je to zajímavá položka nebo není?
i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
26.10.2009 09:36 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ad AdSweep:

1) Projekt byl (bohužel) nedávno zastaven.

2) AdSweep schovává reklamy ad post. Je to pomalé.

3) Chrome/Chromium zatím neobsahuje dostatečné API na to, aby šel napsat "opravdový" blocker (který zabrání stahování reklam).

Prozatím tedy Privoxy nebo něco podobného. :-(
Later --- Lukáš Zapletal
Saljack avatar 26.10.2009 09:47 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dodám jenom pár postřehů. Instalovat rozšíření jde pouze když máte nastavené ukládání na nějaké místo a ne na při každém ukládání se zeptat. AdSweep je totálně na h...o našel jsem AdBlock+, ale furt to není to co ve firefoxu, ale už to jde.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
26.10.2009 11:06 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je dobré, že autor dal do článku odkaz na polopatický návod k instalaci. I nelinuxák jako já si to může nainstalovat a hned vidí o co go.
26.10.2009 11:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jako dost důležitou součást prohlížeče vnímám automatické řazení tabů do skupin - ve firefoxe na to mám add-on "TabKit".
Funguje to tak, že skupiny jsou barevně odlišeny a dají se zabalovat a rozbalovat podobně jako tree view filesystému apod.
Uměl by tohle Chrome?
What Big Oil knew about climate change
26.10.2009 12:06 Pavel Francírek | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Funkce, ktere se mi na Chromiu opravdu libi je, ze se umi "naucit" hledani na ruznych webech. Staci, kdyz na nem jednou budete hledat, pak staci zacit psat jeho adresu a po stisknuti Tabu rovnou hledate.
26.10.2009 16:25 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Zajímavé.
26.10.2009 12:32 mrf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
takze u chromia Web Kit lita rychle ju? To u Epiphany bych rekl ze po prechodu na WebKit pomalejsi vykreslovani nez s Gekonem. Coz mne prekvapilo.Nebo to jeste neni odladene ..

Grunt avatar 26.10.2009 15:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
To u Epiphany bych rekl ze po prechodu na WebKit pomalejsi vykreslovani nez s Gekonem.
Vyzkoušel jsem SVN verzi a řekl bych že to není pravda. Pokud zadám adresu, tak stránka se renderuje skoro stejně rychle jako právě v Chromiu. Jenomže následná práce se stránkou(scrollování, otevření nové karty,…) je jako práce s dinosaurem, proto také stále preferuju Geckona.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
26.10.2009 17:14 mrf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
jojo souhlas. já myslel scrollování ..... napsal jsem to blbě ..
Grunt avatar 28.10.2009 13:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Ale jinak doporučuji stánout 64-bitovou Beta verzi Fedory 12 a vyzkoušet si na něm nejnovější Epiphany. Zrovna z něj píšu a určitě je to pro Chromium víc než jen konkurenceschopné.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
26.10.2009 13:10 fx-295
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
neni to tak dlouho, co v seamonkey stačilo oznacit text, zmacknout prostredni mysitko a text se vyhledal na google. nevi nekdo jak tuhle fci naucit firefox? dikes
28.10.2009 08:10 Christof | skóre: 22 | Havířov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
v Seamonkey to pořád funguje :)
26.10.2009 13:56 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vypadá to jako Opera osekáná o 2/3 UI ale se zachovanými funkcemi. Velmi pěkné!
Grunt avatar 26.10.2009 15:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V Chrome by mělo být navíc oproti Chromiu kontrola aktualizací, uživatelských aktivit a upravené licenční podmínky.
A Googlem zaplacené licence za používání H.264 v tagu video.
YouTube HTML5 Demo si však nepřehrajete, protože Element „video“ z HTML 5 v praxi.
Není pravda. V oficiálním buildu Chromia ne, protože u něj nikdo neplatil za licence, ovšem neoficiálně je možno při kompilaci WebKitu zvolit pro přehrávání libovolnou verzi ffmpegu/libavcodecu a pokud si do nich někdo nacpal H.264 a AAC+(jestli si zaplatil licenci nebo ne už nechme stranou), tak to zase přehraje i v Chromiu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
hajma avatar 26.10.2009 15:35 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
instalace pro uzivatele Mandrivy 2009.1:
urpmi.addmedia --mirrorlist http://eugeni.dodonov.net/rpm eugeni i586
urpmi chrome
21 promarněných znaků
Grunt avatar 26.10.2009 16:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
BTW: Proč všichni autoři mají povinnost zveřejnit svá skutečná jména a někdo zase ne?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Max avatar 26.10.2009 16:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Tak zaprvé, povinnost zveřejnit skutečné jméno není a asi nikdy nebude ;-). Můžeš používat při publikování svůj pseudonym (tak je to všude, jen když si chceš nechat platit za články, tak pseudonym musíš nahlásit na finančáku). A zadruhé, já své skutečné jméno zveřejňuji ;-).... :)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Grunt avatar 26.10.2009 16:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
A zadruhé, já své skutečné jméno zveřejňuji
Já ho ještě neuznal, stejně jako jsem ještě neuznal Kosovo. Však počkej zajíci, já ho jednou vyGooglim.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
26.10.2009 16:15 pavel1tu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Šok ! Po nainstalování to importovalo i uložená hesla z FF, která mám mít zaheslovaná - SUPER !
Max avatar 26.10.2009 16:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Hesla se šifrují do nějakého hashe. Chromium neudělá nic jiného, než že ten hash zkopíruje. Když zadáš při logování na nějaký web rozšifrované heslo, tak ho chromium projede hashem a porovná s tím, co si vyexportoval z FF. Tudíž žádný přeborný hack to rozhodně není :). Ničeho se nebát :)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
26.10.2009 16:36 pavel1tu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Tak to 100% stáhlo ještě starou verzi hesel, před zaheslováním

sem si oddechl :-)
Heron avatar 26.10.2009 16:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Když zadáš při logování na nějaký web rozšifrované heslo, tak ho chromium projede hashem a porovná s tím, co si vyexportoval z FF.

K čemu je taková fce dobrá? :-D Aby si ověřil, že používáš stejné heslo jako ve FF? :-D

Max avatar 26.10.2009 17:28 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Jojo, teď jsem se pěkně pohřbil. Větší kravinu jsem napsat nemohl :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Darth Phantom avatar 26.10.2009 18:10 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření

Já už jsem chromium začal taky používat jako hlavní prohlížeč. Je to výborný browser bez zbytečných serepetiček a je opravdu bleskurychlý. Ten spartánský design mi zas až tak nevadí.

Zdar Phantom
Tahle patička nemá hlavu ani patu
26.10.2009 19:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem si ho stáhnul a nainstaloval (kupodivu je i balíček pro slackware :-D). Chrome se snaží běžet rychle, nicméně grafickými efekty si hází klacky pod nohy, takže se to dost trhá...
Intel meltdown a = arr[x[0]&1]; karma | 帮帮我,我被锁在中国房
David Watzke avatar 28.10.2009 10:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Ty efekty jsou příšerný zejména ve VirtualBoxu.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
kozzi avatar 26.10.2009 21:37 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moc peknej clanek sam Chromium pouzivam. Jinak ohledne toho Archlinuxu, pokud vim tak jiz v AUR nejsou zadne verze od ubuntu. A ty binarni jsou primo officialni buildy a jsou velmi stabilni, takze se da kompilaci vyhnout.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
27.10.2009 13:24 Tommy Angelo | skóre: 2 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jako, neveril som ze moze byt nieco rychlejsie. Ale ked som vyskusal teraz chromium, tak to kua ze rychlik!!! Opera mi jemne seka, firefox je ako nakladak, konkueror sa este docela da (vlastne konqueror je podobny ako chromium), ale tak uz sa tesim na finalnu verziu chromia, alebo na najnovsi firefox...aj ked ten sa bude mozno opet drzat svojho zabrzdenia a molocha...ale chromium odporucam aspon vyskusat! Uchvatil ma
Nicky726 avatar 27.10.2009 21:46 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zajímavý článek. Docela uvažuju, že bych to ozkoušel na starém noťasu místo FF, než se trošku víc dotáhne Midori hlavně kolem SSL. Akorát se mi to tam moc nechce kompilovat... :-/
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
28.10.2009 08:24 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Google nabízí hotové buildy.
Nicky726 avatar 28.10.2009 10:17 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chromium – rychlost k neuvěření
Dík, vyzkouším.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.