abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 699 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Rozhovor: Petra Popluhárová, Google

    21. 4. 2008 | Mark Stopka | Rozhovory | 15483×

    Slovenská rodačka Petra Popluhárová mluví o tom, jak se v pracuje v kalifornském Googleplexu, jakým open source aktivitách se Google věnuje a o Summer of Code.

    Mohla by ses krátce představit pro naše čtenáře? Kde pracuješ a na čem tam pracuješ?

    Jmenuji se Petra Popluhárová a přišla jsem zastupovat Google v Mountain View, které je v Kalifornii, v severní části Kalifornie, kousek od San Francisca. Pracuji tam jako softwarový inženýr v týmu web search, což je vyhledávač. Pracuji tam 3 roky, převážně na softwaru, který určuje relevantnost výsledků vyhledávání.

    Jak vypadá tvůj běžný pracovní den?

    Můj typický den začíná kolem desáté až jedenácté hodiny. Spíše kolem jedenácté. Když přijdu do práce, tak první pětinu dne pracuji na tom, co je potřeba udělat nejdříve. Například zkontrolovat kód ostatních kolegů, aby jej mohli přidat do databáze kódů. Čtu si zpětnou vazbu (feedback) od svých kolegů, kteří kontrolovali můj kód, který jsem poslala na code-review. Když už mám všechno poslané na code-review, tak se věnuji programování, meetingům s kolegy ve web search týmu a návrhům systémů pro ně. Přibližně tak 80 % pracovní doby trávím programováním.

    Podílíš se přímo na nějakém open source projektu, na kterých Google spolupracuje?

    Kromě svého hlavního projektu se podílím na různých 20% projektech, které jsou každý čtvrtrok jiné. Pracovala jsem na malém lokalizačním projektu, také pomáhám různým snahám zlepšit české a slovenské vyhledávání. Všichni googláci, včetně mě, také pomáhají testovat projekty, které se v budoucnu mají stát open source.

    Před tím, než Google vydá nějaký open-source balík, tak jej několik měsíců až rok testuje v rámci Googlu. Například můj kolega (teď již o tom smím mluvit, jedná se o veřejnou informaci) pracuje s dalším kolegou na Java Collections, konkrétně na třídách multimap a multiset. Já jsem byla jedna z prvních, kdo mu pomáhal se zpětnou vazbou. Nyní to chceme přidat do JDK 1.7 a chceme, aby to bylo oficiálně součástí programovacího jazyka Java a knihoven, které k němu patří. Stejně tak jsem testovala i jiné pomůcky, které byly nebo budou vydány. V podstatě Google chce, aby každý inženýr měl na mysli to, jestli může být nějaká pomůcka užitečná jiným lidem.

    Pokud máme orientaci pro nové zaměstnance (kterým říkáme noogleři = new googler = noogler), tak těmto nooglerům vždy říkáme, že pokud pracují na nějakém kódu, který není extra tajný a uvědomují si, že by byli rádi, kdyby měli tuto pomůcku ve své předcházející práci, tak jde o dobrého kandidáta, abychom tento software mohli vydat jako open source. V tu chvíli máme i podporu našeho open source týmu, který nám pomáhá očistit tento software od odkazů (linků) k nějakým uzavřeným vnitřním knihovnám, pomohou nám s licencí a oficiálním vydáním.

    Kdyby sis mohla vybrat, který projekt (z již existujících) bys ráda viděla vyvíjený pod křídly Googlu?

    Google spolupracuje na velkém množství open source projektů, takže kdybych nějaký jmenovala, nejspíše by na něm Google již spolupracoval. Jde o stovky projektů. Je tedy velmi těžké říct, na kterých nespolupracuje. Myslím si, že se věnuje open source projektům, které potřebují spolupráci. Mohu vyjmenovat několik projektů které podporujeme. Například GCC, Samba, Linux kernel, Apache Axis. Všechny ostatní můžete najít na code.google.com, tam najdete všechny projekty, které podporujeme. Jsou tam všechny programy pro studenty, které organizujeme. Dále tam jsou všechny balíky, které jsme kdy vydali. code.google.com je druhou největší hostingovou stránkou na světě a nabízí více než 80 000 projektů ke stažení.

    Pracovala jsi s open source aplikacemi i předtím, než jsi začala pracovat pro Google?

    Nepřímo i přímo. Každý pracuje s open source aplikacemi, ať chce, nebo nechce. Jakmile používáte Internet, mobilní telefon, hromadnou dopravu, tak používáte open source. Ale v Googlu s open source pracuji o mnohem více. Dennodenně používám Javu, C++, Python, MySQL, kryptografické pomůcky a SSH.

    Na čem pracuješ ve svém „20 percent time“?

    Právě teď pracuji na „20 percent time“ projektu tím, že s tebou mluvím :-). Snažím se ve svém „20 percent time“ projektu podporovat české a slovenské aktivity Googlu. Pomáhala jsem s lokalizací funkce „Mysleli jste...“. Dále lokalizuji hlavně „one-boxy“, „Mysleli jste...“ je vlastně „one-box“. „One-box“, to je typ výsledku, který vám v jednom „boxu“ dá na něco odpověď. Například, když jsem v San Franciscu a zadám do vyhledávače „weather“ a zadám směrovací číslo nebo jméno města, tak se mi zobrazí „weather one-box“ (počasí). A tyto funkce potřebujeme dát do české verze a s tímto budu pomáhat.

    Sleduješ letošní projekty v rámci Summer of Code? Do kterého projektu vkládáš největší naděje?

    Zatím jsme akceptovali 175 projektů. Ještě jsme nedokončili zpracování studentských přihlášek. Víme, že se zapojilo více studentů než minulý rok, loni jsme dostali více než 6 000 žádostí. Tento rok budeme projekt sponzorovat 10 000 000 dolarů. Summer of Code ještě nezačal, ještě jsme nepřidělili studenty k projektům.

    Sleduješ dění okolo Linuxu i nad rámec své práce v Googlu? Máš nějaké „open source hobby“, kterému se věnuješ ve volném čase?

    Čtu náš open source blog (i když to má asi něco společného s Googlem :-)). Když je člověk ze Silicon Valley, tak na všech párty, všude kam jdeš, se pořád hovoří o technologiích, takže ať chci, nebo nechci, zjišťuji všechny novinky ze světa, kde se vydala jaká technologie. Nejvíc se toho však dozvím v Googlu, kdykoli se něco nového vydá, tak se o tom v Googlu ví. Kolegové jsou nadšení, přednáší se o tom a hosté o tom přicházejí přednášet. Google vždy hledá další technologii, která může ulehčit naši práci.

    Vim, nebo Emacs? Jak vypadá tvé pracovní prostředí a jaké vývojové nástroje používáš ke své práci?

    Mám 2 24palcové monitory vedle sebe, někteří kolegové mají jeden 30palcový. Můžeme si vybrat zda chceme 2 menší nebo jeden větší. Donedávna jsme používali Red Hat Linux, v poslední době spousta inženýrů přesedlalo na upravenou verzi Ubuntu. Tato verze se jmenuje Goobuntu, takže používám Goobuntu na vývoj. Mám firemní laptop Mac Book Pro, stejně tak i můj osobní laptop je Mac Book Pro. Nikdy nevím, který je který. Vypadají oba stejně. Vyvíjím zásadně v Linuxu. Používám Eclipse open source Java IDE. Dále používám open source Emacs, používám standardní kompilátory, které jsou v open source komunitě.

    Petra Popluharova: pracovní prostředí
    Fotografii pořídil Trevor Blackwell.

    Dáváš přednost licencím typu BSD nebo GPL?

    Já osobně preferuji licenci Apache. Apache licence umožňuje člověku (vývojáři) použít kód, jak chce, ať již jej chce publikovat, nebo použít v uzavřeném systému. Ne vždy se dá všechno nabízet jako open source, kdybychom to udělali, tak ztratíme naši konkurenční výhodu. Apache licence nám umožňuje maximálně využít open source aplikace.

    Který je tvůj nejoblíbenější operační systém a s kterými operačními systémy přicházíš běžně do kontaktu?

    První dva roky, kdy jsem pracovala v Google, jsem používala Red Hat Linux. Měla jsem laptop s Windows, který jsem díkybohu nedávno vyměnila za laptop s Mac OS X, velmi se mi líbí OS X. Velmi se mi líbí jejich okenní prostředí a jak je to všechno zařízeno. V práci teď používám Ubuntu, nevidím velký rozdíl mezi pohodlím používání Ubuntu a OS X. Jednoznačně to musí být Unix/Linux-based systém.

    Plánujete portovat GTalk klienta na Linux? Pokud ano kdy bychom mohli očekávat první veřejné testovací verze? Bude se jednat o verzi založenou na WINE, nebo nativní port?

    Neznám konkrétní detaily, nepracuji na GTalku. Pokud se bude něco v této věci dít, tak doporučuji sledovat český Google blog. I kdybych věděla, tak my dopředu nemůžeme ohlásit něco, co se teprve bude ohlašovat. Až když se to ohlásí veřejně, tak to bude známo.

    Kolikrát se stane, že se něco lokalizuje a očekáváme, že to bude trvat měsíc a nakonec to trvá třeba půl roku. Nechceme, abychom něco ohlásili a pak to vyšlo pozdě. Dokud technologie není robustní, tak ji jednoduše nevydáme.

    Chtěla bys něco vzkázat našim čtenářům?

    Hlavně ať používají open source technologie a aby i motivovali kamarády a rodinu k používání open source. Také doporučuji, aby četli novinky na Google open source blogu a český Google blog, kde se dozvíte užitečné rady, tipy a dočtete se něco o nových produktech, které zavítaly na český trh.

    Také pokud studenti hledají něco na léto, tak se mohou zapojit do letního programu Google Summer of Code, který jim umožní programovat nové funkce do open-source produktů. Google studentům zaplatí 4 500 dolarů a poskytne mentory (rádce). Všechny informace jsou na code.google.com, minulý rok jsme měli jen 9 českých studentů, tak doufám, že tento rok bude českých studentů o něco více. Chceme evangelizovat tento projekt, studentům to umožní vydělat peníze, vzdělávat se a získat cenné zkušenosti. A těm, kdo mají zájem pracovat v Google, doporučuji, aby poslali žádost. Pražský team teď nabírá inženýry do Google Krakov.

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.4.2008 00:13 Kamahl | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ty vogo, netušil sem že existujou i ženy-programátorky :D Celkem povedenej rozhovor.
    21.4.2008 00:31 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    kocka! to se musi nechat :)
    Pavel Půlpán avatar 21.4.2008 10:25 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    +1 :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    21.4.2008 10:31 Designer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    ... ONE HOT PROGRAMMER LADY!
    Pavel Půlpán avatar 21.4.2008 11:35 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Asi sem se zamiloval... dneska už počtvrtý! :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    21.4.2008 22:15 Marconi | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Co by jste chtěli? Výraz Pí-áR jste neslyšeli? :-D
    Dalibor Smolík avatar 22.4.2008 18:44 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ano, kočka to opravdu je!
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    vain avatar 25.4.2008 11:43 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Tak na té fotce se mi zrovna nelíbí =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    26.4.2008 16:28 Jan Forman | skóre: 10 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Nejni špatná, možná jsem se měl zajít na ní podívat naživo. Ale nějak to časově nevyšlo :-)
    Ilfirin avatar 21.4.2008 00:16 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ona odpovídala ve Slovenštině?
    21.4.2008 10:06 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Jen aby se lidé už nemuseli ptát pořád znovu: ano, odpovídala ve slovenštině, ale při přepisu z nahrávky byl rozhovor převeden do češtiny, jelikož redakce v tu chvíli neměla po ruce Slováka, který by zvládl bezchybný přepis ve slovenštině. (Sl. Petra přepis viděla a nic nenamítala.)
    21.4.2008 00:38 Snail
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Video - rozhovor s Petrou Popluhárovou:

    http://pocitace.sme.sk/c/3642594/Google-sa-Slovensku-vyhyba.html
    25.4.2008 17:53 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    hm .. tak pri pozerani prvych cca 10sec z toho videa som si nebol isty, ci to rozprava slovacka .. alebo uz mala peta v sebe nejake to pivecko :)) (lebo potom uz rozpravala normalne) .. alebo si musela zvyknut na `slovak accent' ;)
    21.4.2008 02:04 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Já vím, že budu za cypa, ale pokud mluvila slovensky, tak je to děs. Jaké inženýry? Copak magistři nebo bakaláři nemají v Krakově šanci? (Viditelně jde o amerikanismus engineer.) Kdyby to bylo přeložené, tak bych mohl kritizovat překlad, ale takhle... achyo... tahá to celé za uši.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    21.4.2008 05:55 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Asi nebude nenormální, když člověk po pár letech v cizině svůj jazyk trochu pozapomene...

    A myslím, že zrovna bakaláři by, vzhledem k pověsti Googlu, v Krakově moc šancí neměli :-)
    21.4.2008 07:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Myslím si, že měli. Ono není jen formální vzdělání. Může existovat spousta lidí, kteří si pro diplom prostě nedošli a přitom ty znalosti mají.
    21.4.2008 07:49 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Souhlas.
    21.4.2008 16:16 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Asi nebude nenormální, když člověk po pár letech v cizině svůj jazyk trochu pozapomene...
    I've been living abroad for a few years now and can't see my Czech getting any worse ;-)

    Eh. Cože?
    21.4.2008 07:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ty seš citlivka. :-)
    21.4.2008 07:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Já vím, že budu za cypa, ale pokud mluvila slovensky, tak je to děs.
    Také jsem nebyl vůbec nadšený z toho, že to Marek při přepisu převedl ze slovenštiny do češtiny, ale když pak Petra nic nenamítala, tak jsem se rozhodl to ponechat.
    Jaké inženýry? Copak magistři nebo bakaláři nemají v Krakově šanci? (Viditelně jde o amerikanismus engineer.)
    To máš těžké. Když řekla "inženierov", tak holt inženýry. Sice se mi to také nezdá, ale ne natolik, abych jí vkládal do úst něco jiného.
    21.4.2008 08:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Také jsem nebyl vůbec nadšený z toho, že to Marek při přepisu převedl ze slovenštiny do češtiny

    Mám s tím trochu zkušenosti z basketbalových tiskovek a vůbec se mu nedivím. Slovensky sice rozumím dobře, ale na přepis slovenského rozhovoru do psané podoby bych si netroufal.

    David Ježek avatar 21.4.2008 10:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Jaké inženýry? Copak magistři nebo bakaláři nemají v Krakově šanci? (Viditelně jde o amerikanismus engineer.) Kdyby to bylo přeložené, tak bych mohl kritizovat překlad, ale takhle... achyo... tahá to celé za uši.
    Já ti nevím, ale mě osobně zrovna vyhovuje použití slova inženýr tak, jak je to v usa. to jen u nás v post-komunistické zemi stále zatížené na tituly se prostě rozdával a rozdává ing. a lidé si tak nechávají říkat i v situacích, kdy mají papír, ale pracují třeba jako PR na nějakém státním úřadě a s "inženýrstvím" od školy nepřišli a nepřijdou do styku.
    21.4.2008 10:05 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    ano, ano, fráze: "dobrý den, jmenuji se inženýr Novotný" mne nepřestanou bodat v uších snad nikdy.

    Nebo babičkovské: "ten náš starší kluk je teď inžinýr", což bývá opakováno 37x v hodině po dobu 13 let.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    David Ježek avatar 21.4.2008 11:40 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    jj, "inženýr Jiří Rudík", to se mi dycky otvírá kudla v kapse :-D
    21.4.2008 13:10 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Někteří lidé prostě musí vidět komunisty za vším :).
    To "inžinýrování" nezpůsobil komunismus. Je to dáno naší polohou ve střední Evropě - jednak blízko k Němcům a pak bývalou příslušností k rakouskému mocnářství. Jak Němci tak Rakušané dodnes inžinýrují téměř tak jako my :-). Jen si místo "ing." všude píší "dipl. ing." Rozšířené je to především u starší generace. Lidé pod 45 už z toho občas mají spíš legraci jak u nás tak u nich, aspoň pokud já vím.
    Ten titul vlasním již řadu let také a vždy mně to titulování připadalo komické. Mnohokrát jsem málem vyprskl smíchy, když někdo pravil: "Jmenuji se inženýr...". Zdatně se pořád inžinýruje např. ve zdravotnictví - především soukromé ordinace jsou v tomto velmi aktivní. Když jdu třeba k zubaři, po zákroku mně z těch "pane inženýre" bolí hlava. Je to opravdu komické - a to i na vizitkách. Mnohokrát jsem cizincům musel vysvětlovat, co to tam před tím jménem vlastně je. Teď má naštěstí zaměstnavatel už rozum a vizitka je bez "inžinýra" :-)
    Jak píšu - je to opravdu komické.
    Luk avatar 21.4.2008 13:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Hodně lidí na tom pořád bazíruje. Mají pocit, že inženýr je vždycky lepší odborník přes techniku než někdo bez titulu nebo s "podezřelým" titulem (Bc., DiS. apod.).
    "Jmenuji se inženýr..."
    ...Králík :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.4.2008 15:02 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ano s tím se dá souhlasit. Však taky když se mně někdo chlubí, že je Mgr. nebo Bc., zbystřím pozornost daleko více než u "inžinýra" :-). Ale nejde v tom paušalizovat - znám mnoho "inžinýrů", u kterých si říkám, že tenkrát rektor s děkanem asi nebyli zrovna ve formě, když ten titul udělovali :-)
    Luk avatar 21.4.2008 15:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ještě připomenu, že když před časem měl být zrušen titul JUDr., právníci, kteří tento titul ještě nestihli získat, se postavili na tuhý odpor. Argumentovali (asi dost oprávněně), že když někdo chce dobrého právníka, někdo bez titulu JUDr. je pro ně naprosto nedůvěryhodný, proto by neměli oproti svým starším kolegům příliš velké šance.

    Jinak jednoho takového Bc., co s tím titulem šermuje, také znám. Je to bývalý lampasák, dnes provozuje veřejné záchodky a kromě toho už stihl nadělat spoustu škody všude, kde se vyskytl.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 24.4.2008 00:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    V USA pojem "inženýr" znamená člověk, který ovládá nějaký stroj :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    21.4.2008 14:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Někteří lidé prostě musí vidět komunisty za vším

    Ono je to jednodušší. Není třeba pátrat po příčinách problémů (natož vymýšlet způsoby řešení). Prostě za všechno může (podle potřeby) okupace, kult osobnosti, rok 1968, normalizace, 40 let socialismu, vláda ODS, vláda ČSSD, vláda ODS, …

    21.4.2008 14:26 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    vláda ODS, vláda ČSSD, vláda ODS, …
    Tohle ale není politicky korektní komentář :D
    21.4.2008 15:09 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Někdy mám pocit, že komunisti budou vinni našimi neúspěchy ještě za 100 let :-)
    Je skoro 20 let po převratu a mě občas šokuje, jak často se o nich pořád mluví. Oni si takovou pozornost určitě nezaslouží. Dokonce mám silný pocit, že existence a relativní voličský úspěch současné největší vládní strany je založen právě na tom - strašení komunisty. Kdyby ty komanče neměli, museli by si je vymyslet nebo vypěstovat, aby ten periodicky se objevující předvolební stroj fungoval.
    Koneckonců někdy upadám do podezření, že si je tady opravdu pěstují za výšezmíněným účelem. Jsem zvědav, jak dlouho po pádu reálného socialismu to strašení komunisty ještě bude fungovat :-). Zatím je to poměrně energeticky úsporná metoda, jak sbírat hlasy.
    21.4.2008 16:11 Xóža Hňabaj | skóre: 15 | blog: popcorp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Coby, pouziji se teroristi, jako jinde ve vyspelych zemich :p
    Jednaokový biu
    22.4.2008 10:59 latrína.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    komunisti s námi budou na věčné časy:)jsou a vždycky budou malým ale důležitým kolečkem v politickém soukolí.
    21.4.2008 16:12 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Já mám Bc. a pak i Ing., ale že bych si kvůli tomu měnil občanku, to mě ani nenapadne :) Ten titul nepoužívám ani v práci, když se někde podepisuju. Podle mě nezáleži na titulu, ale na schopnostech, bohužel však existují firmy, kde se mzda vypláci tabulkově a netitulovaní jsou tam v nevýhodě. Ovšem to že někdo "inženýruje" mi nevadí. Když přijdu k doktorovi taky ho pozdravím "dobrý den pane doktore".
    Luk avatar 21.4.2008 17:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Když přijdu k doktorovi taky ho pozdravím "dobrý den pane doktore".
    Jenže v tomto případě může jít též o oslovení podle funkce (pane učiteli, pane předsedo, pane poslanče...).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.4.2008 17:14 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ano, ale na to sedí i oslovení pane inženýre. To je taky funkce.
    21.4.2008 10:35 Peter Fodrek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Este do minuleho tyzdna som nevedel, kto to Peta Popluharova je. Ale v tohotomesacnej PC revue je minirteportaz so Silicon Valley a tam je s nom rozhovor, je to absolventka Zilinskej univerzity a teda technickej univerzity, tym padom je inzinier aj jej titulom.... Odtial ta termionologia.
    21.4.2008 11:22 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Inženýr v původním významu znamená stavitel. Dokážu si představit, že v googlu zaměstnávají "stavitele kódu", developery, programátory a věřím, že člověk může být dobrým inženýrem i s bakalářským titulem nebo i bez něj. Rozhodně mi ale přijde, že článek je o důležitějších vecech než diskutujeme v tomhle vlákně:-)
    21.4.2008 12:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Inženýr v původním významu znamená stavitel.

    Úplně původně asi ne - význam slova engineer bych spojoval spíš s engine.

    21.4.2008 13:34 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Řekl bych, že pravdu máte částečně oba. :-) Jestli se nepletu, úplně původně (14. století?) to znamenalo "stavitel obléhacích/válečných strojů". :-)
    Cubic avatar 21.4.2008 13:54 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    myslim ze uz ve staroveku
    21.4.2008 14:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Nemyslím, že ve starověku mluvili anglicky... :-D
    21.4.2008 14:08 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Každý národ, který ve starověku unesli Goa'uldi ze Země, mluví anglicky. :-D
    21.4.2008 14:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ale jen mimo Zemi… :-)
    21.4.2008 14:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Asi ne, ale angličtina stejně (skoro) všechna slova někde vykradla, jen v těch původních jazycích je neznám.
    21.4.2008 18:05 Peter Fodrek
    Rozbalit Rozbalit vše podla mna je to z latenskeho In genius (odtil je titul Ing.)
    podal mna je to z latenskeho In genius (odtil je titul Ing.) a znamena to vtipny, dovtipny genialny
    21.4.2008 18:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: podla mna je to z latenskeho In genius (odtil je titul Ing.)
    ingenious engineers?
    21.4.2008 18:29 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: podla mna je to z latenskeho In genius (odtil je titul Ing.)
    Ano, to se týkalo toho přístroje (engine) a až pak podle toho byl pojmenován jeho tvůrce. ;-)
    17.6.2008 10:00 martyone | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google

    Původní význam většinou hraje minimální roli.

    Při odpovědi na otázku kdo je to inženýr je vhodné zapomenout na strojvůdce a zeptat se co je to inženýrství: „Systematický přístup k řešení…”. A inženýr je pak člověk vykonávající inženýrství (v té či oné oblasti).

    Co třeba takový pojem kybernetika? Kolik má její dnešní význam („Věda o řízení a sdělování v živých organizmech a strojích”) společného se starořecným slovem kybernétes = kormidelník, ze kterého vychází; a kolik s výkladem Platónovým, definujícím kybernetiku jako „nauku o správném řízení provincií”? :-)

    21.4.2008 02:08 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Pokud máme orientaci pro nové zaměstnance (kterým říkáme noogleři = new googler = noogler), tak těmto nooglerům vždy říkáme, že pokud pracují na nějakém kódu, který není extra tajný a uvědomují si, že by byli rádi, kdyby měli tuto pomůcku ve své předcházející práci, tak jde o dobrého kandidáta, abychom tento software mohli vydat jako open source.

    Tomuhle taky nerozumím. Co to je "máme orientaci"? To souvětí je prostě divné...
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    21.4.2008 03:20 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    dlouho jsem premyslel v jakem jazyce ten rozhovor byl delany a toto me taky zarazilo. tipuju, ze orientace je v tomto pripade doslovny preklad anglickeho ,,orientation'', ve smyslu ukazka jak to tam chodi a co jak, neco jako je na univerzitach. (ale to jenom hadam)
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    21.4.2008 07:08 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    To je jeden z tvých prvních dnů, kdy dostaneš mapu, aby si nezabloudil v Google Plexu :D
    21.4.2008 07:55 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Tomuhle taky nerozumím. Co to je "máme orientaci"? To souvětí je prostě divné...
    Jednak Petra skutečně řekla "orientáciu", ale především myslím, že v tomhle případě už jde spíš o tvoji neznalost firemního spíkování. Orientace pro nové zaměstnance není ani v českých končinách neznámý pojem. Představ si pod tím "setkání s novými zaměstnanci, při kterém jim pomáháme se zorientovat v tom, jak to u nás chodí".
    Luk avatar 21.4.2008 08:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Orientace pro nové zaměstnance není ani v českých končinách neznámý pojem.
    Zatím jsem se setkával spíše s termínem "orientační dny".
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.4.2008 09:49 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    v tomhle případě už jde spíš o tvoji neznalost firemního spíkování.

    Jo, proto jsem se zeptal. :-) Díky, člověk se furt učí.. něco vykomunikovat... ;-)
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    Radek avatar 21.4.2008 19:39 Radek | skóre: 15 | blog: rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Tak to mas jeste dobry. Ja jsem se podle jednoho policejniho protokolu 'nakontaktoval' na podezreleho. Doted nevim co presne jsem s nim delal, ale snad to neni trestny...
    Luk avatar 21.4.2008 20:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Policista přijal oznámení o nápadu trestné činnosti. Provedl zajištění místa činu a učinil oznámení operačnímu důstojníkovi. Na místo činu se dostavila operační skupina pod jednotným velením. Provedla ohledání místa činu, zajištění stop a kontrolu totožnosti osob nacházejících se na místě. Některé z těchto osob byly předvedeny k podání vysvětlení. Následně byla zajištěna podezřelá osoba, a to za použití donucovacího prostředku hmaty, chvaty, údery a kopy sebeobrany. Po převezení na služebnu byla osoba umístěna v cele předběžného zadržení. Po vytěžení této osoby a po provedení konfrontace a rekognice jí bylo sděleno obvinění z trestného činu. Státním zástupcem byl podán návrh na umístění do vazby, protože je důvodné podezření, že se obviněný bude trestnímu stíhání vyhýbat nebo se skrývat. :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.4.2008 22:00 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Tak z toho skoro močím smíchy :-) Zejména
    byla zajištěna podezřelá osoba, a to za použití donucovacího prostředku hmaty, chvaty, údery a kopy sebeobrany
    mne vysloveně dostává :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Luk avatar 21.4.2008 22:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Neboj, v novém zákoně o policii už to "sebeobrany" figurovat nebude (viz Kopněte ho, i když je nevinný) ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.4.2008 06:08 fredy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Vidím, že autor článku číta PV Revue.
    21.4.2008 06:08 fredy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Sorry PC REVUE
    21.4.2008 07:03 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Co to je?
    21.4.2008 08:25 . | skóre: 8 | blog: ,
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    dobrá práce :-) , na google se mi nejvíc zajímá
    21.4.2008 08:53 mikro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    bla bla bla... niekto to uz uviedol link na rozhovor zo sme, neviem, ci to bola diskusia pod tym clankom alebo este inym, ale niekto tam velmi trefne podotkol, ze toto nie je ziadna programatorka, ale skor taka "maskotka" ceskeho google.. tie fotky, co sa vsade uverejnuju su z albumu nazvaneho "PR Collection" a su to profi fotky na objednavku.. su davane mediam, aby sa vsetcia rozplyvali, ake cool kocky a programatorky to v tom googli pracuju...

    popravde, zacina mi uz tato zenska liezt na nervy, cpu ju vsade, kam sa da. nevravim, ze je blba, ale -- je to proste taka tvaricka pre reklamu.
    21.4.2008 09:19 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Já bych řekl, že Petra v pohodě stíhá i programovat i dělat PR.
    21.4.2008 09:35 Danoh | skóre: 4 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    uprimne povedane, neviem co ma spolocne s ceskym Google, ked tri roky pracuje v Amerike. a vobec nerozumiem ako mohol niekto _trefne_ povedat, ze to nie je programatorka, ak ona sama hovori, ze 80% casu programuje. pokial v Google maskoti programuju 80% svojho casu, tak potom neviem, co robia programatori.
    porta patet et cor magis
    21.4.2008 13:07 pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    No, spis taha cesky/slovensky lidi do mountain view.

    Souhlasim s tim co zde bylo nekolikrat receno, ze ta zenska je PR a ze mi leze pomalu na nervy.
    22.4.2008 09:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    vobec nerozumiem ako mohol niekto _trefne_ povedat, ze to nie je programatorka, ak ona sama hovori, ze 80% casu programuje. pokial v Google maskoti programuju 80% svojho casu ...
    pravděpodobně tomu nerozumíš proto, že neumíš počítat (PP rovněž ne) ... anebo věříš, že PP jako správný socialistický, ehm, kapitalistický pracovník plní na 200%? :-)

    jestliže první pětinu pracovního dne se věnuje "urgent" záležitostem, zbývá 80% pracovní doby, ve které se krom programování věnuje meetingům a návrhům systémů - to ale jistě nezabírá 0% doby, takže na programování zbývá méně než 80% času ... a kromě toho 20% času má na jiné aktivity, které aktuálně využívá na PR ("podporovat české a slovenské aktivity Googlu"), což opět není programování, takže na to zbývá ve skutečnosti méně než 60% času

    ... je mi celkem ukradené to skutečné procento, jen jde o to, že jaksi nesouhlasí s tím, co říká jinde, takže má-li někdo pochybnosti o jejích programátorských schopnostech, je celkem logické, že není ochoten věřit tomu, co o nich říká ona; takže odsuzuješ-li něčí vyjádření, že to není programátorka, na základě toho, co ona sama řekla, nemáš příliš pevnou půdu pod nohama :-p
    22.4.2008 09:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Takže já jsem PR openSUSE, když sem tam přeložím do češtiny nějaký YaST modul, nebo jiný *.po soubor?

    A ano, odpovědi v rozhovoru jsou jen odhadem... S největší pravděpodobností totiž nemá každý den úplně stejný a statistiku si asi taky nedělá... Ty snad ano?
    22.4.2008 14:25 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    ale tak to řekni rovnou, že ses do ní zabouchnul :-D

    k dotazům - ne a ne; ale nechápu, proč se takhle ptáš ... zcela zjevně jsi nepochopil pointu, no nevadí
    Milan Vít avatar 22.4.2008 18:55 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    ale tak to řekni rovnou, že ses do ní zabouchnul :-D
    Podobnou úroveň diskuze jsem již dlouho neviděl, naposledy, nepletu-li se, na základní škole :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    Pavel Půlpán avatar 22.4.2008 19:07 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    23.4.2008 08:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Podobnou úroveň diskuze jsem již dlouho neviděl, naposledy, nepletu-li se, na základní škole :-)
    tak to asi na ábíčko moc často nechodíš :-)

    jenom nerozumím, proč nereaguješ na prvotní příspěvek, který na tuto úroveň klesl, nýbrž až na moji reakci ...
    Milan Vít avatar 23.4.2008 08:40 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Protože mě zaskočilo až právě ono „Cháchá, ty ses do ní zabouchl, ty přemýšlíš tam dole”, to mi přišlo, s upřímným prominutím, hodně mimo :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    23.4.2008 11:13 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    jistě, je to hodně mimo, zvláště pokud si dobře pamatuju, že zde byly nějaké narážky na idylický vztah Marka s Heronem (?), ale IMO to není o nic víc mimo než dávat na stejnou úroveň práci vývojářskou (překlad součásti programu) ku prospěchu uživatele (ze kterého teprve druhotně plyne prospěch firmy) s prací sociální (např. pobíhání po médiích) zaměřenou primárně na prospěch firmy

    a vcelku mi vadí, že poté, co jsem doložil, že vyjádřením PP v tomto článku se nedá nekriticky věřit, se nedočkám žádného "nojo, máš pravdu", nýbrž bagatelizace ve stylu "ty se taky určitě spleteš" (jistě, ale sám často upozorňuju, že nevím věci na 100%, viz předchozí odstavec, a snad nikdo na tom potenciálně mylném údaji nestaví posouzení mých schopností v celé oblasti, které se týká), a naprosto zcestného přirovnání, které navíc vůbec nesouvisí s pointou příspěvku ... to už snad fakt nemůže být nic jiného než cílená slepota a snaha zastat se PP za každou cenu, takže ono "láska je slepá" se přímo nabízí ;-)
    23.4.2008 18:06 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    jestliže první pětinu pracovního dne se věnuje "urgent" záležitostem, zbývá 80% pracovní doby, ve které se krom programování
    Nepředpokládám, že by programátor trávil 20 % pracovní doby urgentními opravami havárií vody, ale spíš to budou urgentní záležitosti týkající si opět programování. Takže jste těch 20 % od sta odečetl sice hezky, ale špatně…
    23.4.2008 20:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    hezkej pokus, ale má to drobnou chybičku, že v tom článku je uvedeno, co do toho mimo jiné počítá: "Například zkontrolovat kód ostatních kolegů, aby jej mohli přidat do databáze kódů. Čtu si zpětnou vazbu (feedback) od svých kolegů, kteří kontrolovali můj kód, který jsem poslala na code-review."

    nevím, jak ve vašich krajích, ale u nás se code-review a čtení něčích poznámek za programování nepovažuje, neboli "záležitosti týkající se programování" != programování

    to bych o sobě taky mohl říct, že jsem programátor, neboť testování se programování zcela určitě dotýká :-)
    24.4.2008 07:48 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Pokud někdo nedělá code-review a nereaguje na code-review kolegů, nenazýval bych jeho práci programováním, ale možná psaním kódu (a to ještě s přimhouřením obou očí).
    21.4.2008 09:35 Danoh | skóre: 4 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    uprimne povedane, neviem co ma spolocne s ceskym Google, ked tri roky pracuje v Amerike. a vobec nerozumiem ako mohol niekto _trefne_ povedat, ze to nie je programatorka, ak ona sama hovori, ze 80% casu programuje. pokial v Google maskoti programuju 80% svojho casu, tak potom neviem, co robia programatori.
    porta patet et cor magis
    21.4.2008 09:36 Danoh | skóre: 4 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    inak ked pridavam komentar, pise to "Chyba pri cteni dat", preto je to dvakrat.
    porta patet et cor magis
    21.4.2008 09:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    ach bože, existuje někdo, kdo ještě nezveřejnil rozhovor s PP? - do začátku dubna jsem si žil spokojeně bez znalosti, že tato osoba existuje, pak jsem se dozvěděl, že přednáší na LinuxExpo, tož jsem si ji vygooglil ;-) a vypadla na mě tuna rozhovorů, víkend poté jsem v Bratislavě dostal do ruky nějaký (ne-IT!) časopis, jestliže si to jako nechci přečíst (to = rozhovor s PP), a nakonec i ábíčko (a ještě se tu v diskusi odkazuje na další) ...

    jinak souhlasím s Vlastou, originál by byl lepší

    co mě zaujalo: "Pracuji tam 3 roky ..." - "První dva roky, kdy jsem pracovala v Google jsem používala Red Hat Linux." ... hm, teď se píše 2008, tzn. nastoupila v roce 2005 a RHL používala do 2007, ovšem podpora RHL skončila 30. 4. 2004 (poslední verze byla vydána 31. 3. 2003), to teda není pro Google dobrá vizitka, používat takto zastaralý software :-p

    a taky bych se zeptal, proč ten článek není označen jako reklama?
    21.4.2008 09:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    tzn. nastoupila v roce 2005 a RHL používala do 2007, ovšem podpora RHL skončila 30. 4. 2004 (poslední verze byla vydána 31. 3. 2003), to teda není pro Google dobrá vizitka, používat takto zastaralý software

    Vy snad pokaždé, když mluvíte o nějakém software, používate důsledně jeho naprosto přesný oficiální název?

    21.4.2008 09:34 Zdenek Pekarek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Taky bych rekl, ze mela na mysli napr. RHEL.
    21.4.2008 10:42 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Eclipse na RHEL? :)
    21.4.2008 14:16 sutrak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ano, svete div se, ale Eclipse na RHEL...
    22.4.2008 09:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Vy snad pokaždé, když mluvíte o nějakém software, používate důsledně jeho naprosto přesný oficiální název?
    ne, ale používám označení, které považuju za dostatečně jednoznačné pro danou situaci, a především takové, které nepřísluší něčemu jinému ...

    nicméně zaráží mě fakt, že takovýchto drobných přehmatů je v článku plno (vizte třebas součet pracovní doby, PP pracuje na více než 120%)
    22.4.2008 09:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    A nebo prostě svůj 20% projekt nepovažuje za práci pro google...
    22.4.2008 14:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    A nebo prostě svůj 20% projekt nepovažuje za práci pro google...
    zajímavý myšlenkový kotrmelec, když na každém kroku vytrubuje něco o "hlavním" a "20%" projektu, a jak je skvělé, že může část doby dělat na něčem jiném

    njn, jak se přesune krev o patro níž, mozku se trošku zatmí :-)
    21.4.2008 10:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    a taky bych se zeptal, proč ten článek není označen jako reklama?
    Protože to není reklama. Je pravda, že ta slečna chválí Google v každé druhé větě, ale je na každém, aby si podle toho udělal obrázek o ní i o firmě. Rozhovor samotný vzešel z iniciativy redakce; nejedná se o placenou, barterovou nebo jinou propagaci.
    21.4.2008 10:52 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Jestli je pravda co o Googlu říká (v jiném rozhovoru, tuším na technet.cz), tak bych Google, jako jeho zaměstnanec, taky chválil na každém kroku. :-)

    Nicméně s tím emacsem to přehnala. ;-)
    21.4.2008 11:06 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Nicméně s tím emacsem to přehnala. ;-)
    Hihi... kdyby RMS slyšel, že Emacs někdo označuje jako "open source", tak by dostal infarkt.
    21.4.2008 12:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    To je jeho problém… Emacs je open source a R. Stallman se může stavět třeba na hlavu a nic s tím nenadělá. Tedy mohl by… ale to asi v úmyslu nemá… :-)
    21.4.2008 13:30 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Určitě by ji to odpustil. Podle hesla: "Bratři, odpusťme jí to, neboť neví co činí." :-)

    Tím nechci říct, že neví co dělá. Na rozdíl od většiny ostatních diskutujících si nemyslím, že by byla pouze marketingovou hračkou. Určitě je výborný odborník a sw inženýr (teď to schytám :-)), kterého vedení googlu - pro nesporné estetické kvality - používá také k propagaci.

    To, že je na PR fotkách hezká slečna (? paní asi ještě ne), je pochopitelné. Programátor v pyžamu, se zalepenýma očima a s plechovkou Red Bullu (resp. termohrnkem s kávou) v ruce určitě nebude působit tak dobře.
    progdan avatar 21.4.2008 09:34 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Sakra - hezka programatorka - prave jsem prisel o svoje iluze o programatorech :-)
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    tsLnox avatar 21.4.2008 09:41 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Nemůžu říkat že je hezká... Protože přítelkyně by to asi neschválila :-P
    21.4.2008 09:45 Dan1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Já chci rozhovor v původním znění, t.j. bez překladu! ;-)
    Ilfirin avatar 21.4.2008 09:48 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Leda že by si nahrávky od Marka vzal nějaký Slovák a přepísal je.
    21.4.2008 13:23 Petr Dlouhý | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    A co zveřejnit přímo ty nahrávky? Nebo je tam něco tajného?
    21.4.2008 13:31 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Nezdařený balící rituál ... :-D
    21.4.2008 09:48 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    +1
    Metal smajdalfe, METAL!
    21.4.2008 10:02 pcp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Me prijde ze ta holka moc nevi o cem mluvi. Odpovedi jsou dost kostrbate, nevim jestli je to dane neznalosti tematu, nebo prekladem z jazyka, ve kterem se rozhovor odehraval. Ale povazuju to spis za PR recicky nez za rozhovor se zamestnancem - spousta obecnych "obkecavek" a konkretniho nic.
    21.4.2008 12:04 BrainLess
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    +1
    21.4.2008 10:29 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Připomíná i někomu jinému borku z Antitrust?
    21.4.2008 10:42 stick | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    na Rachael Leigh Cook mi nesahaj! :)
    0118 999 881 999 119 725 3
    21.4.2008 12:03 BrainLess
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Koukam headhunteri od google se chovaji jak jehovisti. Ccca pred pul rokem google zamestnal tuto "PR" slecnu ktera soustavne atakuje ceska IT media rozhovory o tom jake je to vlstna bozi pracovat v google s moznosti zaplavat si v mickach :-). Jooo holt kvalitnich lidi je malo a sehnat programatory je fuska.
    21.4.2008 13:32 bendy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    pihata http://www.popluhar.com/petka1.JPG/petka1-full.jpg
    21.4.2008 14:13 David | skóre: 21 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Kamuflaz,

    tohle je bez makeupu.
    Shadow avatar 22.4.2008 13:30 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ten je roztomilej... že bych si něco takového taky pořídil?
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    21.4.2008 15:05 pojebus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    to len tak na okraj. isteze ma mejkap, no pehy nemusia byt celorocna zalezitost. moze to zavisiet aj s mnozstvom slnecneho ziarenia, t.j v lete viac, v zime menej az nic...
    btw nechajte ju na pokoji, kebyze vy musite poskytnut tolko rozhovorov v tak kratkom case, tak verklikujete nejake povrchnosti, do detajlov nieje cas zajst. pre slovenske cisco robi baba a nieje tam na varenie kavy pre hosti
    21.4.2008 16:44 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ale ona práve píše, že rozhovory poskytuje v rámci svojich 20% počas ktorých si smie robiť, čo chce.
    22.4.2008 13:10 David | skóre: 21 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Je me to lito, ale moc te vasi reci nerozumim :(. Nicmene bych rad dodal, ze proti ni vubec nic nemam ;)
    22.4.2008 13:15 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    (asi) segra ma slusny cecky: http://www.popluhar.com/denisa1.JPG/denisa1-full;init:.JPG ;-)
    21.4.2008 14:01 ja su
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    PR.
    21.4.2008 20:11 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Sice mi to ve vysledku prijde spis jako nudne PR a na rozdil od ostatnich nepovazuji slecnu za dvakrat hezkou (i kdyz ta fotka s pihami v diskusi uz vypada trochu slibneji), nicmene chvalim snahu redakce zajistit zajimavy a kvalitni obsah. Diky.
    21.4.2008 20:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ač nejsem redakce, tak říkám děkuji :-)
    hikikomori82 avatar 21.4.2008 20:29 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Audio zaznam nebude, je to fiktivna osoba a z vocaloidu by to aj tak bolo poznat.
    21.4.2008 20:32 maraciakam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    co pisu na roote o guglacke Petre
    21.4.2008 20:36 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ano, jeden anonym upozorňuje na výplody jiného anonyma.
    23.4.2008 12:48 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    alvyn napsal: "Ano, jeden anonym upozorňuje na výplody jiného anonyma."

    Nebo spíš na úroveň jedné "univerzity". Velmi dobře znám případ, kdy někdo sotva prolezl střední školu se čtverkama a na univerzitě všechno v pohodě za jedna či za dvě...
    23.4.2008 14:57 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ano, také znám jeden případ :-) Učit se obor člověku blízký na VŠ je mnohem jednodušší a více motivující, než se trápit dějepisem a biologií na střední. Člověku pak ani nepřijde, že se na zkoušku učí déle než se učil na maturitu.
    25.4.2008 01:02 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Hlavně vůbec nechápu proč všichni dávaj takovej důraz na školu, já třeba jsem se tam zatím nenaučil nic užitečného, jenom tuny nepochopitelného textu o dávno zapomenutých technologiích a procesorech od 8080 až po Pentium (NOVINKA!!!) naprosto podrobně registr po registru, samozřejmě že z toho akorát prolejzám, prostě mě to nezajímá...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    25.4.2008 01:31 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    To taky musíte chodit na dobrou školu. :-)

    Za sebe můžu říct, že na FITu jsem takovou věc snad ještě nezažil.
    21.4.2008 20:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Léčíš si svoje komplexy, že nemůžeš pracovat pro někoho, kdo je podle časopisu fortune nejlepším zaměstnavatelem v USA, nebo o co ti jde?
    22.4.2008 09:46 BrainLess
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    No ten pan tam napsal svoji zkusenost s onou slecnou. Ty jeji kecy me doopravdy prijdou jako ze jejim mainjob je delat PR pro google a hedahuntit lidi v dane lokaci. Btw, google me kontaktoval s nabidkou prace to jen tak naokraj.
    22.4.2008 09:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    A pro jistotu se ani nepodepsal, aby si jeho práci na škole nemohl nikdo ověřit. Případně by jeho příspěvek nemohl přímo konfrontovat s PP.
    22.4.2008 10:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Když to napsal, tak to přeci musí být pravda, že? Kdo to psal a jaké jsou jeho skutečné pohnutky, to je ve hvězdách.
    22.4.2008 14:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    hm, takže když se nepodepsal, tak to přeci pravda být nemůže?
    22.4.2008 14:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Podsouváš něco co z Michalova příspěvku nijak neimplikuje.
    23.4.2008 08:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    ó nikoliv, já se pouze ptám - a nemám pocit, že by moje formulace byla více sugestivní, nežli ta, na kterou reaguju

    p.s. neumíš-li používat cizí slova, snaž se vystačit si s českými
    22.4.2008 15:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Může. Ale pro mne je to naprosto nevěrohodná informace, které nepřikládám žádnou váhu a odmítám z ní cokoli vyvozovat. Tedy kromě toho, že pravděpodobně existuje aspoň jeden člověk (neznámého pohlaví), kterému dotyčná z nějakého důvodu leží v žaludku natolik, aby o ní napsal takto žlučovitý příspěvek. Pro mne ovšem ten příspěvek říká víc o jeho autorovi než o oběti.
    23.4.2008 08:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Může. Ale pro mne je to naprosto nevěrohodná informace, které nepřikládám žádnou váhu a odmítám z ní cokoli vyvozovat.
    to je v pořádku - měl jsem ale pocit, že se k tomu předpojatě stavíte tak, že to pravda není

    a stavět takovou úvahu pouze na faktu, zda autor použil neznámou přezdívku (třeba ji v určité komunitě používá běžně a tedy není tam považován za anonyma) nebo jméno a příjmení (což může být smyšlené), mi nepřijde dobré
    Pavel Půlpán avatar 21.4.2008 20:47 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google

    Složité odpovědi na jednoduché otázky - zařaditelné do dvou kategorií.

    a) PR
    b) Offtopic PR

    Koneckonců by to ale neska šlo... :-D

    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    21.4.2008 23:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Čím to je, že mi diskuse k tomuto článku čím dál víc připomíná tu, o které tu před pár dny psal David Ježek?
    David Ježek avatar 21.4.2008 23:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    já jsem doufal, že to tu někdo přesně takto napíše, neb tohoto dojmu jsem již také nabyl (byť v menší míře než na CDR, ale to bude tím, že ta petra je celkem pohledná).
    22.4.2008 02:10 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    To asi proto, že někteří místní se mohou cítit zahanbeni slečnou, která má větší schopnosti? :-)
    22.4.2008 03:11 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Fakt nevim. Nic moc spolecneho tam nevidim.
    22.4.2008 07:22 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Mě připadá, že se tady kritizuje za každou cenu úplně všechno. Nejvíce samozřejmě úspěšní lidé. Holt je to typická česká vlastnost, za kterou bychom se měli stydět. Pravda mě trochu tahá zauši to Petřino "googlení" v každé druhé větě, ale to je tak všechno. Je to určitě chytrá inteligentní osoba, které pro OSS něco dělá na rozdíl od zdejších kecalů.
    22.4.2008 08:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Což o to, mne také k napsání příspěvku spíš vyprovokuje nespokojenost než spokojenost, ale nejdřív musím být s něčím nespokojen. Z většiny negativních příspěvků v této diskusi (najdou se i čestné výjimky) mám ovšem pocit, že jejich autoři jsou frustrovaní z toho, že vlasně není co kritizovat, tak prostě jen plivou bez nějakého konkrétního věcného důvodu.
    22.4.2008 09:01 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Slečna robí marketing, PR (a skutočne prešla skoro všetky média, kde to šlo - od ženských časopisov [kde píśe o zamestnaneckých výhodach, psovi a Perinbabe] až po tie odborné) a robí ho dobre. Urćite vie niečo o programovaní a lokalizuje produkty Google. Čo konkrétne pre robí pre OSS?
    22.4.2008 09:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ale ty děláš jako by se ona do těch médií cpala. Mi ten rozhovor nikdo nenabízel, to Robert volal na PR, jestli by šel domluvit rozhovor.
    22.4.2008 09:25 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ja som sa pýtal na názor autora príspevku, ktorý tvrdil, že na rozdiel od niektorých diskutujúcich niečo pre OSS robí.

    Neriešil som, či sa niekde pchá alebo nie. Ale už fakt, že je to jediná osoba, ktorá sa poskytuje na PR oddelení mi stačí :)
    22.4.2008 09:40 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ale už fakt, že je to jediná osoba, ktorá sa poskytuje na PR oddelení mi stačí :)
    Nepochopil. PP nebyla přidělena - já jsem požádal o rozhovor konkrétně s ní.
    22.4.2008 10:33 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    ok,
    22.4.2008 09:43 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Když asi byla zrovna v ten stejný den na LinuxEXPU... A měla tam přednášku... Třeba testuje software, který je poté vydán pod nějakou OSS licencí... (např. ty třídy v Javě) Co děláš ty?
    22.4.2008 10:32 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Keď testujem softvér, tak to kludne poviem. Ja chápem, že väčšina vecí, ktoré sa robia sa ťažko vysvetľujú na iDnes, ale tu by som aspoň nejaký náznak čakal. Rovnako, keď hovorí o lokalizácii produktov, tak by ma zajímalo, či ide len o preklad, alebo v tom je aj niečo lingvistické (okrem stop-listu).

    Čo robím ja, to je viacmenej verejne známe a nikdy som sa tým netajil, ale reklamu si spravím rád :). Pár rokov som bol maintainer editoru joe, momentálne robím skôr veci okolo lingvistiky Trdlo - čo je nástroj na hľadanie podobných slov, sú tam k nemu aj pravidlá pre češtinu a slovenčinu (vypadne z toho nediferenčný slovník), alebo syntaktický analyzátor Zuzana, ktorý je vhodný pre výukové účely. Užitočný pre iných by mohol byť napr. aj návod ako písať virtuálne fs do Samby. V práci robím na aktuálne na fence/resource agentoch a pretože sme FLOSS, tak aj vývojový git strom je verejne prístupný.
    22.4.2008 09:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Čím to je, že mi diskuse k tomuto článku čím dál víc připomíná tu, o které tu před pár dny psal David Ježek?
    a čím to, že jakákoliv kritika je dříve či později (očekával jsem to v tomto případě dříve, jako reakci na toto) je označena za projev malé české závisti?
    22.4.2008 10:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Jakákoli rozhodně ne. Ale trapné urážení bez věcných argumentů ano. A takového hnoje jsou v této diskusi hromady.
    22.4.2008 14:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    hm, asi čteme každý jinou diskusi ... já tu teda trapné urážení nevidím - nebo za urážku považujete i "tvářička pro reklamu" nebo "na rozdil od ostatnich nepovazuji slecnu za dvakrat hezkou"?

    nebo to, že jsem si dovolil říct, že neumí počítat? - ale to nebylo bez věcných argumentů :-p
    22.4.2008 15:34 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Jak někdo může používat dvě takovýhle široký krávy, dyť se ji z toho musí ukroutit hlava. Dva monitory vedle sebe, to nechápu. Dal bych je pod sebe, dolní samozřejmě patřičně nakloněný tak, abych na něj nekoukal pod nějakým hloupým úhlem. A ten dolní by měl být ještě dotykový a měl by být na kolejničkách tak, abych si ho k sobě mohl přitáhnout, zakrýt s ním klávesnici a čmárat si na něm.
    THIS IS SPARTA!
    Ilfirin avatar 22.4.2008 15:38 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Tak po přečtení tohohle se Petra okamžitě rozpláče, jeden monitor ihned vyhodí a začne se shánět pod dotykáči na kolejničkách.
    :-D Ach jo.
    22.4.2008 15:41 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Alespoň jeden z mála konstruktivních příspěvků. :-) Dokonce dává k dispozici i řešení.
    22.4.2008 17:51 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Dva monitory jsou moje přetrvávající téma, kdysi jsem je taky měl. Když to vidím, tak se nad tím občas pozastavím, jak to někdo takhle může používat. S PP to nemá naprosto nic společného. Ach jo :-P

    BTW kdybych se chtěl strefovat do PP, tak bych si našel něco lepšího, ale do toho, kdo mi to nemůže vrátit se stejně nestrefuju...
    THIS IS SPARTA!
    Michal Fecko avatar 22.4.2008 21:33 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Viete kto má vo firme najkrajšie pracovné prostredie okrem vedenia? IT oddelenie? Ekonomické oddelenie? Marketingové oddelenie? Nie, nie! PR oddelenie, priatelia! :-D
    22.4.2008 22:49 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Proč? Aby to, co slibují, byla aspoň trochu pravda? Jestli to měl být vtip tak sorry :-)
    svido avatar 23.4.2008 13:03 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Strasny. Rozhovor je dobry, zazemi v Google je taky super. Ale ona je dobra sereda, nehlede na to ze podle videa je uplne blba a jeste slovena... Umi programovat, ale to je asi tak vse, pro normalni zivot je naprosto nepouzitelna. Co s takovou zenskou? Radeji nic...
    Luk avatar 23.4.2008 13:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ale ona je dobra sereda
    Tohle je čistě subjektivní věc.
    podle videa je uplne blba
    Podle sebe soudím tebe, že? :-D
    a jeste slovena
    Jako by zrovna tohla byla tělesná vada ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.4.2008 13:38 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Umi programovat, ale to je asi tak vse, pro normalni zivot je naprosto nepouzitelna.
    Jak vidíš, tak pro normální život to docela stačí.
    23.4.2008 16:00 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Jdu se konečně podívat na to video a uvidím.
    23.4.2008 14:16 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Pěkně hloupý příspěvky jsou tady v diskuzi... A já mám ábíčko rád protože se tu hloupý příspěvky neobjevovaly...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Shadow avatar 23.4.2008 19:56 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    +1
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    23.4.2008 19:04 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Bohužel přesně tohle (až na zázemí v Googlu) by se dalo říct o většině návštěvníků AbcLinuxu, někteří jsou na to dokonce hrdí :-) (A ano, podle sebe soudím tebe :-))
    Shadow avatar 23.4.2008 19:56 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Příspěvek kolegy výše je skutečně k pláči. Takhle šmahem dotyčnou odsoudit, aniž by ji znal... já osobně to vidím na závist. A teď mne omluvte, jdu zvracet.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Michal Fecko avatar 24.4.2008 18:23 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ludia, poďme všetci do Googla - tam sa celý deň počúva hudba a pije cafe či posedáva s domacim miláčikom alebo sa len tak hrá biliard celý deň trávite a prežívate v dobre vybavenej práci - veľmi neradi idete z práce domov - proste klasická kapitalistická makačka, čo Vám budem nakecávať :-D
    24.4.2008 19:34 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Vždyť běž, nikdo ti nebrání. Patrně tam nemůžou nikoho sehnat a drapnou tě všemi deseti. A za rok můžeš dávat rozhovory ty.
    Michal Fecko avatar 24.4.2008 20:18 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Nestraš! Ja a v PR department of Google? :-D Dakujem neprosim :-)
    25.4.2008 00:58 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Hehe..

    Ale hezký fotky.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    26.4.2008 00:35 el barto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Ale no, tieto PR clanky a rozhovory s danou slecnou su uz fakt otrepane.

    A ked si pozriete tie fotky, je to doslova vidiet ako su vopred pripravene (najviac ma pobavila kde ukazuje nieco na monitore a rozprava s niekym mimo zaber)

    Nebudte prosimvas naivni, toto je tvrda PR. Googlu zacina nieco dychat na krk, a budu to hory nepouzitelneho personalu. Potrebuju asi ludi za malo penez co vedia vela roboty urobit.
    26.4.2008 00:49 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    To jste objevil Ameriku. U těch fotek to je totiž všude napsané. Myslím, že to je u toho jejího Google Picasa alba

    Nechápu, že máte potřebu shazovat svou krajanku, která dělá svou práci očividně dobře a je o ní slyšet. A je přeci úplně jedno co dělá. Pracuje pro Google a pracuje jako vývojář ... nechápu proč to musí všichni zpochybňovat s takovým pohrdavým tónem.

    Je to proto, že je to žena? Nebo proč? Kdyby to byl chlap, tak mu to baštíte všichni? Jiný důvod mně nenapadá.

    Nebo je to kvůli tomu množství rozhovorů z poslední doby? Pokud ano, tak je to hloupé. Protože to halo vytvářejí média, které berou někoho z našich končin v takové konkurenci schopných lidí jako něco, co se jen tak nevidí a chtějí o tom informovat. Navíc v naší předsudky zadrátované společnosti se stále žena v IT bere jako rarita, takže ten zájem je ještě větší. Ale za to ona nemůže.
    28.4.2008 10:11 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Nechápu, že máte potřebu shazovat svou krajanku,
    mno, mně spíš přijde, že shazuje Google a ne osobně PP; já tedy prozměnu nechápu tuto iracionální potřebu ji za každou cenu obhajovat ...
    která dělá svou práci očividně dobře
    ovšem panuje tu jedna drobná neshoda v otázce toho, co tedy vlastně má být její prací ;-)
    28.4.2008 10:29 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Tak to ten komentář vnímáme každý jinak. Stává se to. :-)

    Proč by to měla být iracionální potřeba? A proč to je za každou cenu? Za jakou cenu? Z tvojí strany to bude asi racionální potřeba, že. ;-)

    Já si jen myslím, že se tady ty negativní hlasy ukazují proto, že na fotkách je žena. A z tohoto pohledu obhajuji vlastně všechny ženy. :-)

    Ty fotky jsou všude označeny jako PR, je tam uvedeno i jméno fotografa a proč byly pořízeny. Přesto se pokaždé vyrojí někdo, kdo objeví tu utajovanou skutečnost - tedy že se jedná o PR fotografie - a že se jedná o spiknutí za účelem reklamní PR masáže nerdů a těch ostatních. Proto se nám podsouvá, že dotyčná je programátor. ... hmm, nezní to absurdně? :-)

    A není jedno, jakou práci dělá? Vy do toho nevidíte, já do toho nevidím. Ale, na rozdíl od oponentů, já si alespoň myslím, že opravdu dělá programátora, který má *i* jiné aktivity v rámci svého pracovního závazku. Proč? Nevím. Proč věříte, že váš soused pracuje tam, kde říká že pracuje?
    28.4.2008 00:08 Tomáš Rojík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Chytrá, úspěšná a ještě hezká... a já myslel že 3v1 je jenom šampón nebo Otec, Syn a Duch svatý.
    Michal Fecko avatar 28.4.2008 12:23 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    No znie to neuveriteľne ale (je to tak :-D) asi plati obecné pravidlo že z 3 superlativ môže mať žena vždy najviac 2 súčasne alebo iné porekadlo, že krása a inteligencia sa u ženy rovná vždy konštante! :-D
    Luk avatar 28.4.2008 12:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Až na to, že toto pravidlo nemusí platit - zakomplexovaní uřvaní onanující pičmulínkové to ale nejsou schopni připustit :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Michal Fecko avatar 28.4.2008 12:43 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Veď ona je presne ta výnimka - veď je slovenka!!! safra :-D
    28.4.2008 13:11 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Petra Popluhárová, Google
    Uhrovatí! Zapomněls na uhrovatí! :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.