abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (61%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 435 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    25.5.2010 00:04 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    za spolupráce sympatizanta SPOZ a odborníka v oblasti IT Vladimíra Zimy.
    A je to SADÁM, nebo není?
    25.5.2010 08:15 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    vulgární

    Zobrazit komentář
    26.5.2010 13:52 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    No dobrá, administrátorovi se omlouvám. Chtěl jsem napsat, že na to je v něm málo prostitutek a intergluteálních rýh.
    25.5.2010 00:11 long long unsigned int
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Tak se mi zdá, jako by tady něco viselo. Připadá mi to jako nějaké otázka, nebo co. Taky to vidíte?
    25.5.2010 00:23 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Visí ti možná něco z nosu nebo ze slipů. To, co tu viselo do včerejška, tu už viset přestalo. Ale viselo to tu dost dlouho, to uznávám.
    25.5.2010 00:36 long long unsigned int
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Slezte z toho lustru, paní Bobošíková, cítím vás!
    25.5.2010 00:48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    vulgární

    Zobrazit komentář
    25.5.2010 01:00 long long unsigned int
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    25.5.2010 00:30 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    A to ani nebude FACEPALM? :(
    25.5.2010 00:38 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    prosím, nevkládejte do diskusí zbytečné velké obrázky, které jen ruší; chcete-li se nutně o něco podělit, vložte obrázek jako přílohu ke komentáři - každý si pak může na odkaz kliknout

    Zobrazit komentář
    25.5.2010 00:40 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Dobrý, ale tohle ti horliví redaktoři smažou - je to moc velké.
    Jendа avatar 25.5.2010 13:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Jaká otázka? Ta zodpovězená, nebo to je nějaká jiná otázka?
    25.5.2010 00:52 just me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Myslím, že to řekli hezky: "Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci". Ikdyž budu volit jinou stranu, je od nich hezké, že se snaží ukázat na slabší stránky a tak svobodnému SW pomoci. Souhlasím, chce to více PR, soft skills a people skills mezi linuxáky.
    25.5.2010 01:46 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Problémem je, že zastánci svobodného SW nejsou dostatečně schopni svá řešení veřejně vysvětlit a prezentovat. Mají slabší PR, podceňují ke své škodě komunikaci.

    Slabší PR spočívá pouze v tom, že zastánci svobodného software (ve smyslu jednotlivci, malá zájmová sdružení) většinou nemají dost finančních prostředků k tomu, aby „přesvědčili“ příslušné komise, které stanovují podmínky výběrových řízení (které nemůže splnit nikdo jiný než dodavatel software od Microsoftu) a posuzují nabídky. V tom je celý problém. Má snad Novell nebo Red Hat nějaké zásadní nedostatky, pokud jde o PR? Neřekl bych. Nicméně jak by se mohly tyto firmy účastnit výběrových řízení, do kterých se vzhledem k podmínkám ani nemohou přihlásit? Informace, že jde o další státní zakázku předem prodanou Microsoftu, se samozřejmě neoficiální cestou rozšíří velmi rychle. Žádný dodavatel open-source technologií nebude mrhat časem a penězi na propagaci návrhu, který je předem odsouzený k neúspěchu.

    Stát vymáhající od občanů komunikaci v uzavřených formátech není stát občanů, ale stát vlastněný korporacemi.

    Znamenitě řečeno. Transparent s tímto nápisem by měli mít na očích všichni, kdo rozhodují o nákupu software pro školství a pro státní správu.

    25.5.2010 08:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Má snad Novell nebo Red Hat nějaké zásadní nedostatky, pokud jde o PR?
    nóóó ... schválně si spočítej, kolikrát dnes uslyšíš/přečteš "Ubuntu" a kolikrát "Red Hat" nebo "Novell"

    (za předpokladu, že se zmíněnými nemáš nic do činění, co by ovlivnilo výsledky)
    25.5.2010 10:34 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Slabší PR spočívá pouze v tom, že zastánci svobodného software (ve smyslu jednotlivci, malá zájmová sdružení) většinou nemají dost finančních prostředků k tomu, aby „přesvědčili“ příslušné komise, které stanovují podmínky výběrových řízení (které nemůže splnit nikdo jiný než dodavatel software od Microsoftu) a posuzují nabídky. V tom je celý problém.

    To je jen jedna část problému. Druhá je, že i ti zastánci mohou dělat tak halasný (obecný/veřejný) rámus, aby si toho ostatní všimli. To není jen o finančních prostředcích - speciálně v době Internetu, jen to chce množství času a trpělivosti.

    Má snad Novell nebo Red Hat nějaké zásadní nedostatky, pokud jde o PR? Neřekl bych. Nicméně jak by se mohly tyto firmy účastnit výběrových řízení, do kterých se vzhledem k podmínkám ani nemohou přihlásit?

    Ano, Novell i Red Hat mají zásadní nedostatky v PR, alespoň u nás. Nedaří se jim s tím pronikat do veřejných sdělovacích prostředků, není o nich slyšet, není je vidět.

    Informace, že jde o další státní zakázku předem prodanou Microsoftu, se samozřejmě neoficiální cestou rozšíří velmi rychle. Žádný dodavatel open-source technologií nebude mrhat časem a penězi na propagaci návrhu, který je předem odsouzený k neúspěchu.

    Nesmysl. Státní zakázky musí být psané tak, aby nikoho nezvýhodňovaly. Jakýkoliv odpor vůči "jiným" pravidlům není mrhání ani časem, ani penězi a dělat se musí! Podívejte se třeba sem, jak obecně je popsaný hardware (1 strana) a jak software (1 řádek - Win7).

    http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy/vyzva-k-podani-nabidek-na-verejnou-zakazku-nakup-vypocetni-8

    Toto je zcela jistě proti pravidlům, takže neváhejte a klidně to napadněte!
    25.5.2010 10:48 LEBOTOSCH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Tak to je klasická ukázka výběrového řízení v České republice. :-(
    25.5.2010 10:59 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    ja si myslim, ze ale v demokracii (napr. prime) byste se divil, jak by rozhodli to zodpovedni, kterych se to tyka. (totiz rodice tech deti). Tito rodice by zcela jiste preferovali vyuuku na windows systemech, kdyz uz plati dane (i na skolstvi).
    25.5.2010 11:02 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Vzhledem k tomu, jak vzdálené jsou děti od rodičů v oblasti IT, si to teda rozhodně nemyslím!
    25.5.2010 11:16 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    bohuzel jsem to nepochopil, co chcete sdelit a obavam se , ze je to tim, ze jsem se nevyjadril presne. Predem - ja preferuji unixoidni systemy a kde mozno i free ( v RMS duchu), ale take si vazim demokratickych principu. A at uz bych si pral sebevic, aby se nova generace seznamila s sirokou paletou softwarove techniky, musim akceptovat vetsinu obcanu, ktera neni schopna videt problematiku komplexne a vidi pro sve deti vyhody v tom, ze se jim dostane zakladu orientovanyych na windows, protoze tato vetsina si mysli, ze pro praxi je to vyhodnejsi a deti se budou v dalsim zivote setkavat stejne z 90 % jen s takovymi systemy. Tuto vetsinu obcanu musisme respektovat.
    25.5.2010 12:20 LEBOTOSCH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Rozhled ve škole je základ ze kterého pak bezproblém budeš moci řešit složitost a komplexnost problémů v praxi. Takže jestli chceš v našich školách vychovávat tupé ovce které znají jenom jednu cestu, tu kterou ti někdo nalajnuje tak nebudeš progresivní ani v práci. Defakto na tom co se týká lidských zdrojů proděláš...
    25.5.2010 12:40 optim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Ja tedy na jedne strane vidim obecne principy a na druhe jeden konkretni produkt, na tohle nepotrebuje clovek vedet o pocitacovem software ani ň, staci zdravy rozum. Pokud by si nekdo preci jen vybral druhou moznost, ukazeme mu Ribbon.
    25.5.2010 12:40 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    bohuzel jsem to nepochopil ... musim akceptovat vetsinu obcanu, ktera neni schopna videt problematiku komplexne a vidi pro sve deti vyhody v tom, ze se jim dostane zakladu orientovanyych na windows, protoze tato vetsina si mysli, ze pro praxi je to vyhodnejsi a deti se budou v dalsim zivote setkavat stejne z 90 % jen s takovymi systemy. Tuto vetsinu obcanu musisme respektovat.

    Myslím, že se chápeme dobře. Je to jednoduché - žijeme v době, kdy si rodiče chodí pro radu k dětem, jak "něco udělat na počítači". Nedovedu si moc dobře představit, že by jim v této situaci chtěli kecat do toho, co a jak se mají ve škole o počítačích učit.
    25.5.2010 14:37 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Tak ten byl dobrej :-)

    Ale racite popisovat situaci pred cca 10-15 lety.
    29.5.2010 13:13 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Nejsem si vůbec jist, že v dnešní době se děti chodí ptát rodičů, co je Facebook. To asi ne, že ne?

    Děti vždy byly a budou v oblasti IT napřed - na rozdíl od rodičů mají čas a chuť zkoušet nové věci. Konkurovat jim mohou jen rodiče, kteří jsou z IT a to ještě jen někdy. Tihle navíc zcela jistě nebudou "vyžadovat Windows" (viz původní námitku) protože je jim jasné, že podstata využití IT je jinde.
    25.5.2010 23:12 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci

    Tuto většinu nesmíme jen tiše respektovat. Tu zoufale neinformovanou většinu musíme především poučit o důležitých faktech a dále je nutné s ní diskutovat. (Sice nevím, kdo je to my, ale faktem je, že respektováním lidské hlouposti nikdo nic nezíská.) Bezhlavě respektovat neinformované a nekvalifikované názory laické většiny je nejlepší způsob, jak se vrátit do jeskyní.

    Když někdo uspořádá referendum o stavbě atomové elektrárny, velká většina moulů infikovaných Greenpeace a dalšími lháři (skrytě financovanými uhelným a ropným průmyslem) bude hlasovat NE. Přitom je jasné, že z dlouhodobého hlediska je výstavba takových zařízení nezbytná a navíc všeobecně prospěšná, zejména pokud jde o životní prostředí. A takových příkladů bych mohl jmenovat desítky.

    Odklon od přímé demokracie antického typu k zastupitelské demokracii je mimo jiné o tom, aby o podstatných věcech rozhodovali experti, nikoliv neinformovaná veřejnost. V dobách starověkých městských států nebyl rozsah vědění a pokroku takový jako dnes, proto přímá demokracie ve stylu „většina si myslí, že to chce, a tudíž to bude asi správné“ mohla (čistě teoreticky, občas) fungovat. Dnes je situace podstatně odlišná.

    Dnešní veřejnost jednou za čtyři roky svěřuje pravomoc rozhodovat mnohem užší skupině lidí, která má přístup k informacím a spolupracuje s experty. (Tedy v ideálním případě, ve skutečnosti bohuže (zatím) ne.) Pokud volení zástupci veřejnost okrádají a mrhají státními prostředky na placení (de facto) výpalného firmě Microsoft, je třeba na to hlasitě upozornit! Jak už jsem psal, klíčová je skutečná počítačová gramotnost (nikoliv gramotnost v podání Microsoftu, Severní Koreje a tak podobně) a důsledná osvěta. Pokud rodiče kvůli své neznalosti špatně rozhodují o budoucnosti svých dětí, je to neomluvitelné. Neznalost nikdy nikoho neomlouvá, pokud jde o důležitá rozhodnutí. Chce-li někdo zůstat v neznalosti, nechť se nesnaží rozhodovat!

    Rád bych zdůraznil, že v žádném případě nejsem zastáncem vynucování jednoho konkrétního operačního systému za každou cenu. To je téměř stejně špatné jako vnucovat všem Windows. Operačních systémů, grafických prostředí i aplikací pro daný účel je vždy na výběr několik. Nicméně jsem zastáncem aktivního přístupu k věci.

    • Špatný přístup: No jo, veřejnost o tom ví prd a myslí si, že chce (má chtít, je správné chtít, ...) software od firmy Microsoft. Nedá se nic dělat, musíme to respektovat.
    • Správný přístup: Veřejnost se mýlí, protože je naprosto neinformovaná a pod vlivem reklamy. Zkusme šířit informace, dostat alespoň několik důležitých tvrzení do médií a vyvolat veřejnou diskusi.

    Přístup typu „no jo, je to špatně, ale prostě to tak je“ ještě nikdy nikomu nepomohl.

    25.5.2010 22:41 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci

    Když platí daně na školství, chtějí snad, aby (a) byly daně nižší nebo (b) byly daně využité efektivněji, ne? Tudíž by měli být zásadními odpůrci pořizování jakýchkoliv Windows do škol. Už proto, že z jejich dětí dělají nedobrovolné klienty Microsoftu, kterým nikdo neřekne, jaká je skutečná situace a jak široké jsou jejich možnosti volby.

    Proto si myslím, že vaše tvrzení je nesmysl.

    25.5.2010 23:07 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    nevim kolik casu jste stravil na tridnich schuzkach svych ratolesti, ale jedno je jiste - tam pritomnym maminkam jde jen o jedine - aby detatko melo jednicky, jedno jak se toho dosahne. Muzeme si myslet co chceme, ale i tyto maminky maji stejny hlas v demokracii. A tyto maminky chteji windows, protoze diteti pak muze pomoct tata doma s ukolem, zatimco na unixu by si vetsina vylamala zuby.
    25.5.2010 23:26 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci

    Vy říkáte „podporujme dále v rozporu se zákonem Microsoft jen proto, že jsme tak činili dosud“. Nepřipadá vám to nesmyslné?

    Ratolesti naštěstí nemám a nikdy je mít nechci. Tedy vůbec netuším, jak to je s třídními schůzkami. Zato jsem strávil spoustu času jako žák střední školy zaprodané Microsoftu. (Z mého profilu jistě uhodnete, že to nebylo až tak dávno.) Už v nějakých 15 letech mi omezení na jednu platformu připadalo víc než podivné.

    (Pochopitelně očekávám vaše námitky ohledně nedostatku životních zkušeností a předem odpovídám: Ano, máte pravdu. Možná jsem hloupý idealista. Ale to naštěstí zatím není trestné.)

    V zastupitelské demokracii nemají maminky (naštěstí) žádný přímý hlas, kterým by mohly nařídit vládě (škole, zřizovateli školy, ...) nákup toho či onoho software. Hlavním cílem lidí kolem open-source by mělo být poučit tyto maminky o nástrahách proprietárních řešení a vyvolat zájem alespoň části z nich o nápravu současného stavu. Chápu, že přístup typu „vy o tom nic nevíte, takže vám vnutíme open-source a buďte zticha“ je naprosto špatný. Proto je třeba trpělivě informovat, vysvětlovat a diskutovat. Což bude čím dál těžší, protože přibývá čím dál víc absolventů školství pokrouceného Microsoftem.

    Můžete prosím objasnit, proč by si někdo na UNIXu vylámal zuby? Já to nechápu. Snad proto, že na něj není zvyklý? Jak už jsem psal výše, špatné zvyky a neznalost nikoho neomlouvají. Něčím takovým se zkrátka nedá argumentovat. Kromě toho bych rád podotkl, že s přechodem na jiný systém mají ti nejméně zdatní uživatelé většinou nejméně problémů. Často ani nepoznají rozdíl. Stačí jim, když tam mají ikonku s nějakým globusem („ten Internet“) a ikonku s počítačem (nějaké Dokumenty). Lámání zubů se nekoná.

    Kromě toho si myslím, že jakmile bude mít každý student k dispozici v rámci školy svůj notebook — a ta doba přijde brzy — veškeré debaty o tom, co má či nemá mít rodina doma nainstalováno ztratí smysl.

    25.5.2010 12:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy/vyzva-k-podani-nabidek-na-verejnou-zakazku-nakup-vypocetni-8
    "Antivirový program se studentskou licencí na 20 notebooků" - LOL, co budou dělat na jednom notebooku s antivirem pro 20 notebooků aneb k čemu jim je 20*20 licencí na pouhých 20 strojů?
    Toto je zcela jistě proti pravidlům, takže neváhejte a klidně to napadněte!
    ok, jaký je postup?
    25.5.2010 12:52 LEBOTOSCH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    DOS útok? :-)
    Bedňa avatar 25.5.2010 12:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    MSDOS útok :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.5.2010 22:24 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy/vyzva-k-podani-nabidek-na-verejnou-zakazku-nakup-vypocetni-8

    Toto je zcela jistě proti pravidlům, takže neváhejte a klidně to napadněte!
    A vítězem se stává: http://www.akcni-notebooky.cz/toshiba/toshiba-l500-1qe-15-6quotled-t4400-rw-500gb-4gb-w7h64-32-1590.html
    25.5.2010 22:37 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci

    http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy/vyzva-k-podani-nabidek-na-verejnou-zakazku-nakup-vypocetni-8

    Toto je zcela jistě proti pravidlům, takže neváhejte a klidně to napadněte!

    Tak ale pozor, tohle je naprosto alarmující! Jak si vůbec někdo může dovolit za peníze daňových poplatníků předem stanovit dodavatele operačního systému???

    Abych řekl pravdu, tímto odkazem jsem naprosto šokován. Existují i další takto vypsaná rádoby výběrová řízení? Domnívám se, že je potřeba neprodleně uspořádat petici, napsat otevřený dopis na MŠMT a pokud možno co nejhlasitěji začít na problém upozorňovat v médiích.

    Něco takového asi těžko dokážu zařídit já, pan Neznámý. Určitě by se do toho měly vložit alespoň známé autority českého open-source (hádejte, kdo třeba). :-) Co se dá v této věci udělat?

    • Sehnat vyjádření alespoň deseti lidí, kteří v České republice podnikají či publikují v oblasti open-source, zejména zástupců významných dodavatelů open-source řešení. Měli by nahlas říct: Jsme připraveni učinit nabídku! Tak proč jsme byli předem vyloučeni?
    • Napsat do redakcí televizních a rozhlasových publicistických pořadů velmi podrobný rozbor problému, zejména návrhy alternativních řešení.
    • Obeslat redakce významných novin, nejen těch zaměřených na IT. Existuje-li například periodikum určené učitelům a školám, právě tam by měla kritika zaznít především. Učitelé by měli vědět, jak někdo mrhá penězi, které by třeba mohli dostat v podobě vyššího platu.
    • Nejdůležitější krok je samozřejmě otevřený dopis pro MŠMT. Je-li dopis otevřený, znamená to, že se někde publikuje. Ale kde? Například něčí blog není tím správným místem. Pomohlo by v této věci například abclinuxu, třeba vydáním článku s dopisem a dalšími komentáři?
    • Je třeba stokrát zdůraznit, že neznalost nebo špatné zvyky nikdy nikoho neomlouvají. Ani pokud jde o výběr software. Prioritou je budoucnost bez patentové zátěže, bez uzavřených protokolů a standardů, bez netransparentního a špatně zabezpečeného software a bez dlouhodobých finančních závazků vůči jednomu dodavateli.

    Mimochodem, jak si vůbec mohlo MŠMT dovolit zveřejnit příslušný dokument ve formátu .doc? Myslel jsem, že něco takového je už dávno naprosto nepřípustné.

    Měl by někdo zájem rýpnout do vosího hnízda a trochu rozčeřit kalné vody českého Kocourkova? Pokud ano, rád bych takovou snahu podpořil. Určitě se najde spousta lidí, kteří mají o této problematice přehled a mohou dodat spoustu konkrétních argumentů o problematických zakázkách a dalších aférách.

    xkucf03 avatar 25.5.2010 20:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše vpsFree.cz
    Slabší PR spočívá pouze v tom, že zastánci svobodného software (ve smyslu jednotlivci, malá zájmová sdružení) většinou nemají dost finančních prostředků k tomu, aby „přesvědčili“ příslušné komise
    Tohle jsem si říkal, že by mohl být jeden z cílů vpsFree – občas trochu zalobovat :-) Ne že bychom něco prodávali, ale prostě poradit, říct názor. Ale pořád je nás jen něco přes sto lidí, jsou tu i silnější skupiny…
    Nicméně jak by se mohly tyto firmy účastnit výběrových řízení, do kterých se vzhledem k podmínkám ani nemohou přihlásit?
    To je tak, když se vypisuje výběrové řízení na konkrétní produkty MS, Oracle, VMware atd., ve kterých spolu jakoby soutěží několik „dodavatelů“ (ale i mezi nimi je většinou jasné, kdo vyhraje, není to skutečná konkurence, ale spíš kartel, obvykle to musí mít posvěcené shora, „dneska to dostane Pepa, příště přijde řada na tebe…“).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 26.5.2010 06:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz
    To je tak, když se vypisuje výběrové řízení na konkrétní produkty MS, Oracle, VMware atd., ve kterých spolu jakoby soutěží několik „dodavatelů“ (ale i mezi nimi je většinou jasné, kdo vyhraje, není to skutečná konkurence, ale spíš kartel, obvykle to musí mít posvěcené shora, „dneska to dostane Pepa, příště přijde řada na tebe…“).
    Viz dokument výše. Skutečně je potřeba při zadávání veřejné zakázky na notebook specifikovat proud, který dá zdroj, na setinu ampéru?
    26.5.2010 10:56 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz
    Výběrová řízení na hardware se obvykle dělají tak, že se vybere hardware co by vyhovoval, a pak se napíše specifikace tak, aby z na trhu dostupných věcí vyhověla pokud možno jen ta, která se vybrala. Pravidla pro výběrová řízení existují - musí to vypadat jako obecná specifikace, nesmí být uveden konkrétní výrobce (neměl by být ani výrobce CPU, grafiky ... ale tak daleko znalosti úředníků obvykle nedosahují).

    V tomto případě s temi notebooky je to až moc nápadné.

    Pokud by šlo čistě o nákup HW bez softwaru, nevidím na tom zas tak nic špatného. Obvykle je totiž v takovém VŘ jediné kritérium nejnižší nabídková cena (při splnění všch požadavků). Nesoutěží mezi sebou sice výrobci HW, ale dodavatelé v ČR, ale i to vidím jako pozitivní oproti stavu, kdy je dodavatelem "spřátelená" firma, a za nesmyslnou cenu.

    Jak by ostatní navrhovali dělat VŘ na hardware? Přípravu několika takových jsem viděl, a jde o to, že zadavatel nechce riskovat že někdo nabídne nějaké "krámy" s pochybnou kvalitou za nízkou cenu. A jakákoliv jiná kritéria než cena a spolnění zadávacích podmínek ve VŘ akorát vytváří prostor pro podvody.

    Co se týče software, tak oficiálně by v zadání VŘ neměl být konkrétní výrobce. Řeší se to tak, že se uvede: "nutná plná kompatibilita programovým vybavením stávající techniky - SW produkty XYZ, ABC, ..." kde XYZ běží jen na Windows.

    Podle mě je ale v takovémhle "malém" VŘ nesmysl chtít, aby soutěžila nějaká řešení s Linuxem / Windows / etc. To musí mít organizace vyřešeno koncepčně, a ne se rozhodovat při každém nákupu HW.

    Jinak jsem řešil VŘ, kde šlo cca o 25 PC + server. Na desktopech by klidně mohl být Linux. Instalaci a konfiguraci desktopů + řešení serveru (úložiště, přihlašování) nebyl nikdo schopen řešit interně. Sehnat na něco takového dodavatele není snadné, a pokud ano, cena je srovnatelná nebo klidně vyšší než koupě s OEM licencí Windows + in-house správa Windows PC a linux serveru. Ten linux musí taky někdo spravovat, a musí se mu to zaplatit. Pokud by byl všude, tak OK, ale část techniky s Windows a na zbytku linux, to jsou dvojnásobné (zjednodušeně) náklady na správu. Je skoro jedno kolik je kterých počítačů, musíte prostě udržovat 2 systémy. A ano, i Windows jdou centrálně udržovat několik let na desítkách až stovkách PC bez reinstalací a problémů.

    Chci jen naznačit, že nasazení linuxu nemusí být nutně cesta k šetření, když je "zdarma". Jako mnohem větší problém vidím tady zmíněná VŘ, kde se kupuje 10× dražší HW než je třeba, a podmínky výběru vítěze jsou pochybné.
    28.5.2010 22:42 kkk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz
    To by mě celkem zajímalo (bezproblémová několikaletá správa na desítkách nebo stovkách PS s MS Windows). Prosím, nejde mi o flame, jen mi chybí zkušenosti a správce, které znám čekala reinstalace po několika měsících. Rád bych si udělal představu co je možné a jestli nejde o chyby při administraci - prostě názor z druhé strany.
    29.5.2010 02:00 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vpsFree.cz
    OK. Mám zkušenost se správou cca 150 PC a 500 uživatelů v prostředí technické střední školy po dobu 3 roků. Vzhledem k tomu, že jde o školu, tak uživatelé počítačů se k nim nechovají nijak hezky a nastavená omezení se znaží všemožně obcházet.

    Za tuhle dobu se na takovém množství počítačů vyskytolo možná 10 případů, kdy se PC začal chovat "divně", zpomaleně apod. Pak nemá smysl dělat nějaké experimenty s opravováním, ale mít připraven rychlý postup rekonstrukce funkčního stavu.

    Použité řešení rozhodně nepovažuji za nějak vzorové, nebo ideální. Nicméně problémů je skutečně minimum. Uvažuju, že bych o podrobnostech napsal do blogu, je to rozsáhlejší a tady to zapadne. Nechci tady s tím ale moc provokovat, i když jde o úspěšné nasazení linuxu na serverech.

    Nejde o nic úplně speciálního - všichni pracují s user právy, obyčejný AVG Antivirus, veškerá data na serveru + cestovní profily, linux server se Sambou jako NT Domain controller; automatizovaná instalace a aktualizace veškerého software pomocí skriptů; hromada skriptů spouštěných po instalaci Windows / po přihlášení / po startu PC - většina z nich slouží k dosažení rozumného chování nebo odstranění chyb a změně výchozího chování Windows a některých dalších programů.

    Dost věcí je řešeno pomocí vlastních skriptů, takže nejde o standardní řešení které by snadno mohl někdo převzít. Kdo má peníze může použít Novell Zen Works, který dost podstatných věcí jako instalace a updaty aplikací a správa nastavení umí.

    Je pravda, že v průběhu 3 let proběhla možná u poloviny PC reinstalace - při obměně HW, nebo při hromadné instalaci větších balíků (nové verze rozsáhlých CADů). Pro reinstalace používáme obrazy disků, pomocný skript ve Windows (přejmenování PC, zařazení do domény), a vlastní systém na bázi linuxu bootovaného ze sítě do ramdisku. To jde použít pokud jsou PC po HW stránce dost podobné. Jinak pro "unikátní" HW máme image čisté instalace Windows, instalace softwaru se udělá po obnově z image už v nabootovaných Windows pomocí skriptů, data uživatelů jsou na serveru. Celé to trvá do 30 minut, z toho 3 minuty práce, zbytek běží sám. Lze takto přeinstalovat 30 počítačů za pár hodin.

    Celkem klíčová je ta instalace programů pomocí skriptů (podobně jako balíčkovací systém v linuxu, který je samozřejmě dokonalejší). Jestli se vyplatí záleží na počtu PC a počtu různých aplikací, u méně obvyklých programů je to někdy složitější, věci jako Firefox tohle podporují většinou dobře.
    Bedňa avatar 25.5.2010 07:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Viem o tej strane kulové, ako prišli k tomu názvu "Zemanovci"?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.5.2010 08:14 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Pokud vím, tak původní název je jen Strana práv občanů. Začal s nimi spolupracovat bývalý předseda ČSSD a premiér Miloš Zeman, tak přidali "Zemanovci". Někde jsem dokonce četl, že po volbách se zase vrátí k původnímu názvu.

    Prostě marketing, co jiného. :-)

    Bedňa avatar 25.5.2010 09:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Som si myslel, len som si to chcel potvrdiť :-D Takže ďalší komanči na ábičku. Ja správy moc nesledujem (zdvíhajú mi tlak:), ale nezaslúžil sa práve tento človek o najväčšiu časť zadĺženia ČR? Dedko mi spomínal ako komanči hovorili že keď vyhraju voľby (povojne) nebudú brániť slobodnému podnikaniu, takže toto berem ako ďalší článok do rubriky reklama/zábava a to si tu niekto sťažoval že sú tu správičky len o Ubuntu, toto je iný sajrajt na hlavnej stránke hanba.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.5.2010 09:40 LEBOTOSCH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    několik faktu. Zeman není komunista. Zkus si najít na internetu co to komunismus znamená pak suď. Za druhé Zeman při první své vládě dokázal zemi vyvést z krize, do které zemi dostali pravicové vlády(hlavně ODS) a to díky investičním pobídkám díky kterým dostalo spousta lidí práci a odvedlo na svých daních nemalou částku do státního rozpočtu. Počítá se že ta investice se vrátila do rozpočtu asi 8x. Samozřejmě po investicích musí zákonitě přijít výdělek a šetření, ale to nemůžeš zemanovi přišít protože to už neměl nastarosti on ale Gross, špidla a hlavně Sobotka. Tito pánové místo šetření dále rozhazovali místo toho aby začali vytvářet rezervy. To byla hlavní chyba a nepochopení principu investic...
    25.5.2010 09:44 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    několik faktu. Zeman není komunista. Zkus si najít na internetu co to komunismus znamená pak suď.
    Zeman byl soudruhem 1968-1970.
    25.5.2010 09:52 LEBOTOSCH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    A to nějak souvisí??? Kdyby byl komunista každý kdo v té straně někdy byl a nebo volil tak by jsi to měl v české republice hodně težký. Samej komunista kam se podíváš! :-))) Chlape prober se...
    25.5.2010 10:04 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Heinrich Himmler vlastně taky nebyl u nacista, gestapák a esesák. On byl jenom v nacistické straně, v Gestapu a v SS. Vyvražďoval a terorizoval jen se sebezapřením a když byl v kanceláři sám, tak vždycky říkal: Ach jo, jak já ten nacismus nesnášim. Nemluvě o tom, že si pod preřinou čítával Kafku.

    Tak takové byly dějiny...

    Mimochodem, Maximilien Robespierre byl prý royalista, víte o tom něco?
    25.5.2010 10:17 LEBOTOSCH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Ty jo tak tady je ta debata zbytečná, pokud se snažíš přirovnat Zemana s fašistou tak to je už fakt moc... pokud jsi nezažil reálnej socialismu,tak asi ani nevíš o čem mluvíš... Motivace lidí pro vstup do strany nebo pro volbu muže být různorodá. Můj otec taky vstoupil do komunistický strany aby mohli jeho děti třebas vystudovat a neuvažuji o něm jako o komunistovi, který má nasvědomí množství politických vražd... Prostě lidé jsou různí a motivace různé, ale odsoudit může jenom ten kdož nezažil a nebo neměl odpovědnost za své děti. Považuješ za komunistu třebas takového Smoljaka? Budeš ho hnát k soudu za to že je odpovědný svým členstvím za politické vraždy? to je prostě ujety!!! Problém byl systém jako takový, který lidi nutil a nebo umožnoval dělat různé zvěrstva a proto můžeš odsuzovat lidi za to že žily a narodily se do systému který se jim líbil/nelíbil ale museli v něm žít a nějak přežít... Můžeš odsoudil pouze činy lidí, kteří dělali svinstva a nemuseli. ale kominizovat a odsuzovat celou společnost za to že žili v tom v čem žili je sprominutím pitomost... nehledě na to že Zeman byl z komunistický strany vyhozen. Chce to příště lépe studovat a míň papouškovat nesmysly...
    25.5.2010 10:28 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Můj otec taky vstoupil do komunistický strany aby mohli jeho děti třebas vystudovat
    A pak byli ještě lidé, kteří nevstoupili, a svědomí mohou mít čisté...
    25.5.2010 10:32 LEBOTOSCH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Ano mohou a budiž jim to k dobru. :-)
    25.5.2010 10:38 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Muze mit clovek, ktery do strany nevstoupil a proto jeho deti nedostali sanci studovat taky ciste svedomi?
    25.5.2010 11:13 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Svědomí může mít čisté i masový vrah. Svědomí je zcela subjektivní a souvisí s morálkou. Takže - ano, může.
    25.5.2010 11:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Muze mit clovek, ktery do strany nevstoupil a proto jeho deti nedostali sanci studovat taky ciste svedomi?
    Rozhodně více než člověk, který vstoupil, čímž pomohl zřízení, ve kterém nějaké členství či nečlenství mělo na rozhodování o přijetí na školy vliv.
    25.5.2010 12:16 LEBOTOSCH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    A to je tvůj čistě subjektivní pohled na který máš právo. :-)
    Bedňa avatar 25.5.2010 14:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    To nieje subjektívny, ale objektívny názor, tu je matematický dôkaz, keby v KSČ bolo len 150000 stranníkov tak by tvorili v ČSSR len 1% a to by asi ťažko vydržali pri korite.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.5.2010 14:19 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Asi nedopatrenim se ti tam dostala zde naprosto nevhodna slova "objektivni", "matematicky" a "dokaz".
    Bedňa avatar 25.5.2010 23:13 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Edí, Edí, Edí, prečo? Ale chápem že podľa roku narodenia nevieš že ani ČSSR bolo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.5.2010 12:50 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Edí, Edí, Edí, prečo?

    Protoze zrejme nechapes vyznam slov "objektivni", "matematicky" nebo "dukaz". Kdyby ano, nic takoveho by jsi nemohl napsat.

    Ale chápem že podľa roku narodenia nevieš že ani ČSSR bolo.

    To ma byt neco na zpusob "podle sebe soudim tebe"?
    Bedňa avatar 26.5.2010 14:13 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Tak pozerám že to počasie neleze na bedňu len mne.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.5.2010 14:21 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Historická zkušenost: srpen 1968
    pavlix avatar 26.5.2010 11:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Bedňo bedňo :). Měl jsem tě rád, ale následujícím spojením ses spustil do logického hrobu.
    objektívny názor
    Ty to snad po sobě ani nečteš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 25.5.2010 10:32 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Komunista je hanlivý výraz pre socialista, nič viac za tým nehľadaj, ja takto označujem všetkých ktorý radi rozdávajú z cudzieho a je mi jedno čo je presná definícia komunizmu, tý aj tak nikdy nesplnia čo slúbia, samozrejme true KSČM bola hanba akej sa ábičko len tak nezbaví a môžu to zakecávať hocijakými obhajobami.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.5.2010 10:36 LEBOTOSCH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Kde jsi přišel na to že komunista je hanlivý výraz pro socialisty? To ti nabulíkovali media a nebo jsi tvůrce nového slovníku cizích slov? :-))) Můžeš definovat co znamená "rádi rozdávání z cizího"? :-))) Jsi docela zabavnej týpek. :-))))
    Bedňa avatar 25.5.2010 10:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    A to sme ešte spolu neboli na pivo :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.5.2010 10:44 LEBOTOSCH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    hehe. :-))
    25.5.2010 14:43 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    ... ja takto označujem všetkých ktorý radi rozdávajú z cudzieho ...

    Vidim v tomto ohledu jeden jediny rozdil mezi "pravici" a "levici" - "levice" rozdava davu, "pravice" kamaradum. Rozdil pro bezneho danoveho poplatnika je?
    Bedňa avatar 25.5.2010 14:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Sa na to zle pozeráš melkorsi :-) Pravica je dobrá ;-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.5.2010 19:29 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Musim verit, ja neochutnaval ...
    Chytrex avatar 25.5.2010 16:25 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    krásně řečeno.. :)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    25.5.2010 10:48 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Ty jo tak tady je ta debata zbytečná, pokud se snažíš přirovnat Zemana s fašistou
    Himmler nebyl fašista, ale nacista. To je rozdíl. Pokud se nepletu, fašistická strana byla dokonce v Německu zakázána (ale v Německu stejně nebyli žádní fašisté - jen členové fašistické strany, že :)).

    Mimochodem. :))))
    Motivace lidí pro vstup do strany nebo pro volbu muže být různorodá.
    Motivace lidí pro perzekuci lidí za války taky může být různorodá. A nepleť prosím vstup do KSČ s volbou KSČ. Přestože některé pracovní pozice vyžadovaly členství, drtivá většina občanů nebyla nijak nucena ke vstupu.

    Navíc jsi nepochopil jednu důležitou věc: já jsem nijak, nijak, nijak nehodnotil, co Zeman jako komunista udělal nebo neudělal. Já jsem jen řekl, že komunista byl, a za tím si stojím.
    Považuješ za komunistu třebas takového Smoljaka?
    Ladislav Smoljak, pokud vím (mohu se plést), v KSČ nebyl. Nicméně jsem četl jeho současné názoru a musím konstatovat, že je rudo-zelený od hlavy po paty.
    nehledě na to že Zeman byl z komunistický strany vyhozen
    Mimochodem, Gustáv Husák byl vyloučen z KSČ (a dokonce vězněn) a nakonec i náš známý Himmler byl vyloučen z NSDAP. :))) Tak vida, byli to antikomunista a antinacista. :)
    Chce to příště lépe studovat a míň papouškovat nesmysly...

    Souhlasím, a co ti brání?
    25.5.2010 11:08 LEBOTOSCH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Ok. Beru vítku ohledně konstatování. Smoljak nebyl, omlouvám se byl to Svěrák. :-) Husák byl vyloučen aby poté byl znovu přijak a stal se vedoucím představitelem této strany což se systémově rozchází se zemanovým životopisem...
    25.5.2010 11:22 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Smoljak nebyl, omlouvám se byl to Svěrák.
    Svěrák v jednom rozhovoru (Magazín MfD) řekl, že jsou jeho politické názory totožné se Smoljakovými. Proto hodnocení Smoljaka platí i pro Svěráka.
    Husák byl vyloučen aby poté byl znovu přijak a stal se vedoucím představitelem této strany což se systémově rozchází se zemanovým životopisem...
    Tak nebo onak, Zeman je velkým přítelem a obhájcem M. Šloufa (viz níže), takže k (nejvyšším) představitelům komunistického režimu rozhodně nemá záporný vztah.

    Mimochodem, já se musím přiznat, že jsem v tuto chvíli nenašel nic o tom, že by Husák byl vyloučen. Pouze o tom, že byl vězněn (doživotí, amnestován po x letech). Jeho ukončení členství tedy jen předpokládám (nicméně pravděpodobnost je 99,9 %). Nerad bych někoho matl.
    25.5.2010 08:15 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Ze by to bylo tim, ze jejich vrchnim guru je Milos Zeman? :)
    25.5.2010 08:31 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    "Bávalý" komunista Šlouf zavzpomínal na "staré dobré časy", kdy jako předseda svazáků lákal mladé lidi do Strany a kdy byl poslancem ČNR. Přesně v této době vznikalo 30 případů majora Zemana. No a láska k seriálu se projevila i v názvu strany, kterou založil. (Šlouf se v Zemanovi vzhlédl a stejně jako on by chtěl být populárním soudruhem.)
    Rezza avatar 25.5.2010 09:45 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Na plakatech maji "30 pribehu Milose Zemana" ;-)
    Ratoncito avatar 25.5.2010 11:52 Ratoncito | skóre: 19 | blog: Foso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci

    Všechno to jsou populisti, nikdo neřiká co bude dělat, jen říkají co chceme slyšet. Kdyby to tak nebylo někdo by tu určitě řek že OSS je nebezpečný, nepoužitelný, složitý, přechod by byl moc drahý a podobné hovadiny.

    Co by asi řekli na fórech o Helldows, O$ X....

    OS: ArchLinux, WM: Compiz-fusion | Na toho vemte bič a hůl, to není člověk, to je vůl!!!
    25.5.2010 11:57 LEBOTOSCH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Důležité je že se o tomto tématu začíná mluvit. Pokud se na všechno vykašleme tak změny nedocílime nikdy... A proto vítám toto téma na abíčku protože se začneme konečně ozývat!!!
    25.5.2010 13:17 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Odpovědi už jsou v mém stručném rozboru. Shrnul bych je asi tak, že tahle strana si uvědomuje význam a problémy IT pro státní správu, ale podle pořád opakované výzvy k diskusi vlastní návrhy řešení zatím nemá.
    25.5.2010 14:57 Vladimír Zima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Zdravím. Strana má 4 mesíce od ustavujícího sjezdu, a necelý týden do voleb. Takže tato strana asi ani nemůže mít všechno předem jasně dané, respektive není to v lidských silách. Daleko důležitější je otevřenost s jakou tato strana naslouchá občanům. Ale tím že budeme sedět na zadní části těla a zbytečně tlachat v hospodách nic nezměníme. Takže zvedněme své líné pozadí a začněme něco dělat. Já jsem začal a apeluji na vás aby jste začali dělat to samé! Po volbách bude nutné uspořádat na toto tém nějakou konferenci kde by jsme se mohli k tématu FREE Software ve státní správě vyjádřit a začít tlačit na politickou reprezentaci daleko tvrději než dodnes... Budoucnot je otevřená a já nevěřím že jí nelze změnit! :-)
    25.5.2010 15:30 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    To jste můj komentář špatně pochopil. To, že vůbec SPOZ chápe význam a problémy IT ji v porovnání stran čistě podle této série článků pro mě řadí před parlamentní strany, které význam a problémy IT neřeší vůbec.
    25.5.2010 17:05 Vladimír Zima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    ok ok. :-) Ale je dobře že se do toho buší čím dál víc protože železo se má kout dokuď je žhavé! :-)
    25.5.2010 14:46 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Vztah pana Zemana k OSS je nejlape ilustrovan pripadem INDOS. Je k tomu potreba neco dodavat?
    25.5.2010 15:14 Vladimír Zima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Nechci se zastávat projektu IDOS, to rozhodně ne... :-) Ale Pochybuju ve vší úctě k panu Zemanovi že ví něco konkrétního o OSS. Stejně tak jako vy asi toho asi moc nevíte třebas o makroekonomii a strategii v řízení státu. Protože od toho aby se něco změnilo ve vztahu OSS a Veřejné správy tu není pan Zeman ale jedině vy. Takže chcete něco udělat pro změnu? Domnívám se že se vám tu nabízí možnost, buď jí využijete a něco se muže hnout a nebo budeme jenom dál tlachat v po hospodách...
    25.5.2010 19:42 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Bez obav, po hospodach netlacham.

    Nicmene cely ten projekt nebyl o OSS (i kdyz i o nem se tehdy hlasite mluvilo a psalo), ale o presunu slusneho baliku penez ze statni do soukrome kapsy ... Silne pochybuji, ze by pan M. Zeman nezaznamenal signaly, ze se chysta levota lidove receno jak prase.
    25.5.2010 19:05 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Pozor, neplést Miloše a Eduarda.
    25.5.2010 19:37 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Nepletu - Milos byl premier a cely ten humbuk musel "posvetit".

    Pro uplnost - ODS take. Opozicni smlouva ...
    28.5.2010 22:58 kkk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Podle této logiky by všechny levoty vznikly za souhlasu premiéru, protože oni mají o všem přehled sami. Tím pádem by nevznikla nikdy kuponová privatizace, protože by premiér asi odhadl, že mu za několik volebních období prohraje volby.
    13.4.2021 07:02 ajtacka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Strana práv občanů Zemanovci: Zastánci svobodného SW podceňují komunikaci
    Ako tento problém ovplyvní ^historické(?) Česko-Nemecké(?) vzťahy a Nemecko-Polské vzťahy?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.